Täällä aina vannotaan ja vakuutellaan ettei toimeentulotuella elävällä ole varaa ryypätä. Kuitenkin päivästä toiseen samat naamat pyörii ympäripäissään viinakaupan luona, perin ihmeellistä. Eikö kaikki raha menekään ruokaan, vaatteisiin ja muuhun välttämättömyyksiin, miten voi jäädä rahaa jokaipäiväiseen kännäämiseen?!
Miten rahaa riittää viinaan?
38
2413
Vastaukset
- mihin.
Saahan sossuta käyttömenot ja työkkäristä ryyppyrahat
- tiedät
että ryypätään toimeentulotukirahat? Minä ainakin maksan niiillä laskuja ja juon nettipokerivoittoja
- kanssaihmettelijä
Samaa olen miettinyt.
Mutta eipä taida muuta sitten ollakkaan näillä ihmisillä loppupelissä.
Tosi harmillista miten tämä yhtesikunta ja ihmiset ovat alkoholin ympärillä eläviä...siitä revitään jutut ja se mukamas vielä hauskaa mitä kukakin tehnyt kännissä.
Pahasti alkoholisoituneet ovat tippuneet elämästä pois.
He myyvät ruoat että saavat juomista,vaatteet että saavat juomista jne.
Sääli ja viha. - sinulla tuntuu olevan aikaa
Maailma on tosiaan ihmeellinen paikka kun kaikenmoisia asioita tapahtuu.Sinä joka kannat huolta toisten viinan juonnista niin oletko varma että he kirjoittelevat täällä köyhyyspalstalla.
Mene terapia ryhmään käsittelemään tuntemuksiasi kun et ole päässyt siitä tuntemuksesta eroon että isäsi oli räyhäävä kännikala.Sinua vituttaa aivan joku muu kuin joidenkin ihmisten VIINAN käyttö.
Onko muuten sinun omat asiat aivan kunnossa.- Kysyn vaan
Älä lopeta päivätyötäsi, ei sinusta ole ennustajaksi. Edesmennyt isäni ei ryypännyt saati räyhännyt ja minulla on kaikki kunnossa joten se niistä. Vituttaa vain se että joillain on varaa ryypätä joka helvetin päivä, minä ja kaltaiseni työssäkäyvät tämän huvin maksavat!
- työn tekeminen
Kysyn vaan kirjoitti:
Älä lopeta päivätyötäsi, ei sinusta ole ennustajaksi. Edesmennyt isäni ei ryypännyt saati räyhännyt ja minulla on kaikki kunnossa joten se niistä. Vituttaa vain se että joillain on varaa ryypätä joka helvetin päivä, minä ja kaltaiseni työssäkäyvät tämän huvin maksavat!
oli huvi niin kauan kuin sitä riitti, aivan sama mitä ihmiset rahoillaan tekevät, kiertoon ne menevät kuitenkin.
- miess...
Kysyn vaan kirjoitti:
mutta mikään ei ole yksinkertaista, ja jos hyvinvointi valtiossa ei olisi toimeentulotukea
ym ja ns jenkkityyliin jos et tee rahaa et saa sitä mistään.
mitenkähän rikollinen paikka tää maailma ois.
ja esim jos jäis työttömäksi ja menettäis kaiken
eikä sais enää töitä niin miten siitä sit noustais jos ei ois yhteiskuntaa joka takaa jokaiselle ns minimi toimeentulon...
tämmönen yhteiskunta mahdollistaa ihmisen olla tekemättä yhtikäs mitään.
,mutta jos järjestelmä ei toimis oltas vielä jollain keskiajalla....mun mielipide.
se on taas asia mitä mä en ymmärrä onse että työtätekevä ei saa tässä maassa juuri paljoa enemäpää kuin se pummi joka ryyppää päivät pitkät.. - sillä
Kysyn vaan kirjoitti:
että ei pääse poliitikot tuhlaaman noita ryypättyjä veroeuroja
- on kateellinen
miess... kirjoitti:
mutta mikään ei ole yksinkertaista, ja jos hyvinvointi valtiossa ei olisi toimeentulotukea
ym ja ns jenkkityyliin jos et tee rahaa et saa sitä mistään.
mitenkähän rikollinen paikka tää maailma ois.
ja esim jos jäis työttömäksi ja menettäis kaiken
eikä sais enää töitä niin miten siitä sit noustais jos ei ois yhteiskuntaa joka takaa jokaiselle ns minimi toimeentulon...
tämmönen yhteiskunta mahdollistaa ihmisen olla tekemättä yhtikäs mitään.
,mutta jos järjestelmä ei toimis oltas vielä jollain keskiajalla....mun mielipide.
se on taas asia mitä mä en ymmärrä onse että työtätekevä ei saa tässä maassa juuri paljoa enemäpää kuin se pummi joka ryyppää päivät pitkät..niille juopoille jotka notkuvat alkon nurkilla aamusta iltaan.
- Kysyn vaan
on kateellinen kirjoitti:
niille juopoille jotka notkuvat alkon nurkilla aamusta iltaan.
Verovaroja voisi minun ja varmasti monen muunkin mielestä käyttää tehokkaammin kuin syytää niitä juopoille!
- tulee kyllä
Kysyn vaan kirjoitti:
Verovaroja voisi minun ja varmasti monen muunkin mielestä käyttää tehokkaammin kuin syytää niitä juopoille!
kuule pitää juopot kännissä kuin ruveta kuntouttamaan
- Anonyymi
on kateellinen kirjoitti:
niille juopoille jotka notkuvat alkon nurkilla aamusta iltaan.
Liity joukkoon mukaan, Kaks pulloo sorbusta ja vauhti kiihtyy
Ihanat pillukat rohkeasti mukaan luonnonläheiseen harrastukset!!!
- halvempaa se
on kuin juniori kiekkoilijan harrastu ja pelimatkat. Viina on viela kuitenkin halvempaa kuin perheen juniori harrastukset ja siksi isi ryyppää kun palkasta jäävällä rahalla ei muuta pysty tekeen.
- Pohjalla!
Alemmaksi ei ilmeisesti enää pysty vajoamaan.
Ostin marketin alekorista puoleen hintaan olutuutepurkkeja.
Olen ostanut myös täyteen hintaan.
2,5kg sokeria, aikaa käymiseen lämpöolosuhteista riippuen 2 - 3 vkoa.
Kirkastuminen viileässä pari viikkoa.
pullotus 2-litran lasipulloihin (olen säilyttänyt) ja muhiminen huoneen lämmössä (jälkikäynti) viikon verran sekä varastointi kylmään useammaksi viikoksi.
Tuloksena juhlaoluen vahvuista, kirkasta, kuohuvaa juomaa kohtuhintaan.
Valmistus jatkuvasti kolmena eränä.
- käyntiastiassa
- varastossa
- nautinnassa oleva erä.
Terävämpään janoon muutama erä melassiponua / vuosi.
60-litraa rankkia -> noin 7-litraa kahdesti laskettua 75%:sta juomaa.
Nämä lisäravinteet antavat sopivan energiapanoksen muuhun ravitsemukseen.
Rahaa jää jopa muuhunkin kulutukseen koska en tupakoi. - Muuttolintu.
Ympäristöhygienian vuoksi käymme sopivin väliajoin neljään pekkaan 3kk:n työhaussa Espanjassa.
Kimppakyyti vanhalla autonrotiskolla ilman väliyöpymisiä ja porukan yhden jäsenen tuttavan vaatimaton kämppä tukikohtana.
3kk:n kuurin jälkeen elimistökin huomauttaa tauon tarpeesta.
Sapuskat kämpillä niin ryypätä voi kämpillä ja hieman baareissakin. Pari pulloa sidukkaa tarjottiin helmikuussa, niin oli pakko ottaa kun kerta ilmaiseksi sai.
- Anonyymi
Kolmen viikon ryyppyputkesta saa hyvän horvelon, tärisee ja vääntää joka puolelta tulevaa ruumista
- varaa ostaa
vain joko ruokaa tai viinaa eikä sitten yhtään mitään muuta niin todennäköisesti silloin ostaisin nimenomaan viinaa. Erityisesti näin viimeaikoina, kun viina on ollut suht. halpaa ja ruoka taasen on ollut suhteellisesti kalliimpaa ja hinnat nousussa.
Nyt kuitenkin näytti olleen siusuviinapullon hintakin taas noussut jo yli 14 euroon. - J.K.P.
Ei ne, joilla on varaa ryypätä, olekaan köyhiä. Ei niillä yleensä ole perhettä elätettävänä eikä asuntolainaa maksettavana, joten pienistäkin tuloista jää rahaa kännäämiseen yllin kyllin.
Me, jotka koitamme kynsin hampain pitää kiinni normaalista elämästä ja elättää perheemme vaikka rahaa ei paljon olekaan, maksaa asuntomme, automme ja lasten harrastukset siinä missä isotuloisemmat naapurimmekin (jotta lapsemme eivät joutuisi silmätikuiksi), Me niitä todellisia köyhiä ollaan! Eikä todella jää rahaa tai edes aikaa ryyppäämiseen!- teet
Ensinnäkin alkoholisteilla ei ole ruokahalua joten ruokaan ei mene rahaa,pimeitä töitäkin saatetaan tehdä.Alkoholissa on kaloreita vaikkei ravintoaineita olekaan.
- ihan.matikkaa
No tietenkn viina rahat sais asunto murroilla taikka töissäkäyvii ryöstämällä?
Nee on jotenkin eevuskunnassa laskennu et tulee halvemmaks antaa viinarahat sossusta Tollanenen keskiverto duunari kun ei kestä kovaa rintapotkuukaan (ei osaa kaatuu) ja sen hoidosta aiheutuu yhteiskunnalle kuluja jne.. - ihmeellinen.maailma
Mistäs luulet sanonnan "rantojen miehistä" tulleen? Kun ei rahaa mene asumiseen, niin kyllä siitä pämppäämiseen riittää.
Sitten on näitä vuokrakämppiä, joissa saattaa nukkua "puolet" kaikista kulmakunnan alko-liikkeen vakioasukkaista. Räyhäämistä riittää 24/7, sillä ainahan siellä vierasta riittää ja joku valveilla on, jos ei ole sammunut.
Seuraavaksi ehdotat samaa työttömille, vai? Kimppa-asuminen se vasta halvaksi tulee. Pitäisi vain keksiä, että miten lapsille ja lemmikeille paikan löytää. Ehkä sinulla on jokin idea siihenkin?- ihmeellinen.maailma
siis Alko-liikkeen vakioasiakkaista... ja kuka sen muuten sanoo, että nuo edes Alkon tuotteita käyttävät? Aikoinaan, kauan sitten, omalla asuinalueella eli tapaus, jonka iho näytti siltä, kuin olisi haljennut, vähän kuin paistunut makkara, jonka kuori on haljennut. Epäilen, että ne kaikki myrkyt, mitä on käytetty liian kalliin alkoholin korvikkeena, oli sieltä tulossa ulos.
Ja jotkut vielä jaksaa olla noille kateellisia jostain 400 euron kuukausirahoista :P
- ihhh
Kyllä rahaa annetaan viinaan muttei lääkkeisiin ja terveydenhoitoon.
- hyvätaineeton
en käytä rahaa viinaan, minulla on sitä 276 pulloa, paraita viskejä,konjakkeja, liköörejä. Joka laatua on ollut 2kpl, joten maisteltu on kaikkia, muttei koskaan juomalla juota. Nauttien maisteltu, kun ei ole mitään, mikä panisi v.tuttamaan niin kovin että pitäisi juomaan alkaa.
- mitä-kierteleen
hyvätaineeton kirjoitti:
en käytä rahaa viinaan, minulla on sitä 276 pulloa, paraita viskejä,konjakkeja, liköörejä. Joka laatua on ollut 2kpl, joten maisteltu on kaikkia, muttei koskaan juomalla juota. Nauttien maisteltu, kun ei ole mitään, mikä panisi v.tuttamaan niin kovin että pitäisi juomaan alkaa.
Mitä tekee 276 pullol jos niitä ei käytä siihen mihin ne on tarkoitettu?
Muita huumeita kuin viina valtio ei salli siksi että viina "rohkasee" mutta vie toimintakyvyn samalla. (muut huumeet rohkasee ja parantaa toimintakykyy) (voidaan jopa sanoo "pari luotii ei tunnu missään") Sodassa suomi käytti tälläsii huumeita silloin ei vastutajat pelota sotaveteraanit < entisii narkkareita < eivät enempää. - hyvätaineeton
mitä-kierteleen kirjoitti:
Mitä tekee 276 pullol jos niitä ei käytä siihen mihin ne on tarkoitettu?
Muita huumeita kuin viina valtio ei salli siksi että viina "rohkasee" mutta vie toimintakyvyn samalla. (muut huumeet rohkasee ja parantaa toimintakykyy) (voidaan jopa sanoo "pari luotii ei tunnu missään") Sodassa suomi käytti tälläsii huumeita silloin ei vastutajat pelota sotaveteraanit < entisii narkkareita < eivät enempää.Sitä tekee jotta on kiva omistaa laatujuomia ja sillointällöin nauttia, nääs kun niitä harvinaisuuksia on 2kpl, siitä toisesta pullosta voi välillä naukkaista.Itse en ole niitä hankkinut koska en ole juovaa laatua. Velimies on reissuiltaan tuonut tuliaiseksi ja itselleen kokoelmaksi. Hän jätti perinnöksi v.1995 kun tapaturmaisesti kuoli.
Ja sillä v.tutuksella tarkoitin koko vuoden aikaista v.tutusta jonka takia porukat on kännissä joka vkl ja välillä viikkoakin.En uudenvuoden vastaanottoa.Mutta jokainenhan järjestää elämäsä omaan malliin. Toiset juo jatkuvasti siihen v.tutukseen ....toiset nauttiakseen hyviä makuelämyksiä.
- vituttaakoihmisiä
Siis täh vituttaako uudenvuodenjuhlijoita nyt kun juovat viinaa,ihan kuin jonkun 6 v kommentti sulla.
- uskallatsiekirjootella
Käypäs joskus kysäsee silt porukalt vakuutuksia jos uskallat. Ja kuin hyö pitää huolen porukastaan jos uskallat.
- sipulikos
Tosin oli et ne pahimmat ryyppääjät käy töissä? Tosin olen samaa mieltä miksi rattijuopot ovat menossa töihin kännissä? Ja kuka löytää eduskunnasta selvinpäin olevan?????
- roletaari
Ihmettelin sitä, miksi alkoholisoituneet, vanhat, hyvät kaverini osoittaneet tippaakaan oma-aloitteellisuutta valmistaakseen juomansa itse.
Kun anus oli auki kuin se tuuran putki, valmistin kotiviiniä parhaimmillaan 2 x 60l 2 x 30l pulloissa.
Keitin pontikkaa 30l:n keittoastialla. Rankkia alkuun 60l:n saavissa, sittemmin 200l:n korkillisessa tynnyrissä jossa rankki sai kirkastua omia aikojaan.
Vaurastuttuani ryhdyin tekemään uuteolutta kolmessa vaiheessa.
Yksi satsi oli nautinnassa, toinen kypsymässä ja kirkastumassa jälkikäyntipulloissa, kolmas käyntiastiassa.
Koskaan ei päässyt jano yllättämään ja rahaa riitti ruokaankin ja tietenkin asuntovelkojen maksuun.
Tupakkaan rahaa ei enää riittänyt. 30 savuketta / vrk oli liian kallista lystiä.- roletaari
Siis spurgukaverini EIVÄT tehneet itse!
- Anonyymi
Vanha sanonta pitää edelleen paikkansa:
Rahaa riittää juuri siihen, mihin sen haluaa riittävän.
Joillakin jopa perheen ruokaan, mutta monella vaan alkoholiin ja tupakkaan. - Anonyymi
3 keissiä laadukasta ulkomaalaista nelosolutta saa alle 50 eurolla tilattua netistä. Ei noita kaupan pierulitkuja kannata juoda.
- Anonyymi
Totoon yms peleihin menee rahat.
En ryyppää. - Anonyymi
Joitakin henkilöitä kun katsonu niin aina kun vastaan tulee niin kantaa olutta,mistä ihmeestä riittää rahat. Ei oma nuppi kestäisi jatkuvaa kaljottelua.
- Anonyymi
Kuin ostoskeskuksien paarejen edessä tupakalla känissä,varsinkin vaihdevuodet ohittanet lihavat naiset..Kalja kasvatta vatsaa kuin naisilla viini myös. Oli asia juttu Ilta päivä lehdissä, viinin juovista naisista.Nimen omaan koski naisia vaihdevuodet ja sen jälkeen aika.Lihoavat viinistä ja kaljasta.
- Anonyymi
Itte toimeentulotuella juon vaan konjakkia työllisiä ottaa päähän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202810Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3472447Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262232Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o392226Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581818Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181349Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121342- 701223
- 551200
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?61163