pakoon silloin kuin pitää perustella väitteitään Jumalan sanalla. Näin kävi nytkin, mutta vielä voit Alex korjata tilanteen ja perustella mitä pyhässä sanassa tarkoitetaan "kuolemattomuudella".
Olehan hyvä, älä hyppele pakosalle!
Alex hyppelee...
18
284
Vastaukset
2. Moos. 4:21
Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kun tulet takaisin
Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä
kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun
käteesi.
Mutta minä paadutan hänen sydämensä,
niin että hän ei päästä kansaa.- hirvas
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Mitäs eroa näissä on? - benedi= siunattu
hirvas kirjoitti:
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Mitäs eroa näissä on?Jumala , joka on ikuinen kuten sanoit, lunasti luokseen kuolevaisen ihmisen, jolla on oikeus elämänpuuhun, ja joka saa juoda elämän virrasta!
Okei! Hoksasit! Niin, Jumala ei syö elämän puusta, mutta ihminen syö, sekä taivaassa ja kerran uudessa maassakin!
Miksi? Juuri siitä syystä että eläisivät ikuisesti, ainakin niin kauan, kunnes kukaan ei sulje elämän puulle menevää tietä!!
Se, taas tarkoittaa sitä, ettei kannata ryhtyä toistamaan taivaassa samaa virhettä kuin saatana!
Parempi pysyä vain alavana nöyrien parissa, ja olla kiitollinen kun pääsee elämänpuulle...benedi setä ei ole ihan varma, pitääkö hedelmiä syödä joka päivä, vai kerran kuussa?! - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
Mitäs eroa näissä on?Siinä iso ero - Jumala kuolematon itsessään - kaikki muut ovat kuolemattomia Hänessä. Poika myös ja me Pojan kautta mutta kaikki ovat kuolemattomia Jumalassa - vain Hänessä voi kukaan olla kuolematon.
- alex-kasi
ollaan samalla linjalla - sillä se on Raamatun linja ja suoraa Raamatun tekstiä.
Ja siitä on aika hyvä lähteä tutkimaan Raamattua, sillä se on juuri niinkuin sanoit.
Jumala yksin on Se jolla on avaimet kaikkeen; kuolemaan ja tuonelaan, elämään ja iankaikkiseen kadotukseen, helvettiin (Gehennaan) tai mihin hyvänsä.
Tuohon voisi panna lisänä vaikka Raamatun sanaa siitä MINKÄLAINEN Jumala on.
5. Moos. 32:
3 Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.
4 Hän on kallio; TÄYDELLISET ovat hänen tekonsa, sillä KAIKKI hänen tiensä ovat oikeat. USKOLLINEN Jumala ja ILMAN VÄÄRYYTTÄ, VANHURSKAS ja VAKAA hän on.
Siis se Jumala jolla AINOALLA on kuolemattomuus on TÄYDELLINEN kaikessa - USKOLLINEN ja ILMAN VÄÄRYYTTÄ, VANHURSKAS ja VAKAA Jumala.
Jeesus sanoi:
Matt. 5:48
Olkaa siis te TÄYDELLISET, niinkuin teidän taivaallinen Isänne TÄYDELLINEN ON."
Mark. 10:18
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Näin tiedämme jotain niistä ominaisuuksista joita ainoalla kuolemattomalla Jumalalla on. Siis voimme sanoa SELLAINEN on kuolemattomuus.
Siinä Jumalan täydellisyydessä siis on se kuolemattomuus mikä on ainoa mahdollinen.. Jos joku haluaa kuolemattomuuden on se mahdollista (Jumalan lupauksen mukaan) mutta vain Hänessä - Hänen yhteydessään ja tie sinne on Hänen täydellisesti kuuliainen Poikansa meidän Herramme joka on täydellisen Jumalan ja meidän välillämme - sillä si kukaan epätaydellinen voi nähdä Jumalaa ja jäädä eloon.
2. Moos. 33:
20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; SILLÄ EI KUKAAN, joka näkee minut, JÄÄ ELOON".
Tässä vielä samasta asiasta:
Joh. 1:18
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Joh. 3:13
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
1. Joh. 4:12
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä. - uudelleen
alex-kasi kirjoitti:
ollaan samalla linjalla - sillä se on Raamatun linja ja suoraa Raamatun tekstiä.
Ja siitä on aika hyvä lähteä tutkimaan Raamattua, sillä se on juuri niinkuin sanoit.
Jumala yksin on Se jolla on avaimet kaikkeen; kuolemaan ja tuonelaan, elämään ja iankaikkiseen kadotukseen, helvettiin (Gehennaan) tai mihin hyvänsä.
Tuohon voisi panna lisänä vaikka Raamatun sanaa siitä MINKÄLAINEN Jumala on.
5. Moos. 32:
3 Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.
4 Hän on kallio; TÄYDELLISET ovat hänen tekonsa, sillä KAIKKI hänen tiensä ovat oikeat. USKOLLINEN Jumala ja ILMAN VÄÄRYYTTÄ, VANHURSKAS ja VAKAA hän on.
Siis se Jumala jolla AINOALLA on kuolemattomuus on TÄYDELLINEN kaikessa - USKOLLINEN ja ILMAN VÄÄRYYTTÄ, VANHURSKAS ja VAKAA Jumala.
Jeesus sanoi:
Matt. 5:48
Olkaa siis te TÄYDELLISET, niinkuin teidän taivaallinen Isänne TÄYDELLINEN ON."
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Näin tiedämme jotain niistä ominaisuuksista joita ainoalla kuolemattomalla Jumalalla on. Siis voimme sanoa SELLAINEN on kuolemattomuus.
Siinä Jumalan täydellisyydessä siis on se kuolemattomuus mikä on ainoa mahdollinen.. Jos joku haluaa kuolemattomuuden on se mahdollista (Jumalan lupauksen mukaan) mutta vain Hänessä - Hänen yhteydessään ja tie sinne on Hänen täydellisesti kuuliainen Poikansa meidän Herramme joka on täydellisen Jumalan ja meidän välillämme - sillä si kukaan epätaydellinen voi nähdä Jumalaa ja jäädä eloon.
2. Moos. 33:
20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; SILLÄ EI KUKAAN, joka näkee minut, JÄÄ ELOON".
Tässä vielä samasta asiasta:
Joh. 1:18
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
1. Joh. 4:12
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.Joh. 3:13
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. - hirvas
alex-kasi kirjoitti:
Siinä iso ero - Jumala kuolematon itsessään - kaikki muut ovat kuolemattomia Hänessä. Poika myös ja me Pojan kautta mutta kaikki ovat kuolemattomia Jumalassa - vain Hänessä voi kukaan olla kuolematon.
minä jo ihmettelin, mihinkäs se Alex joutuu sitten kun se aika tulee.
Jumala antoi meille mahdollisuuden saada iankaikkinen elämä lahjaksi, ja silloin myös Jumalan lapset ovat kuolemattomia.
Silti meillä kaikilla on vain yksi Isä. - alex-kasi
uudelleen kirjoitti:
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.ihan totta
miksi minun tulisi se lukea uusiksi?
Jeesus on aina elänyt ja elää JUMALAN täydellisyydessä, siksi hänellä on kuolemattomuus.
alex - hirvas
alex-kasi kirjoitti:
ihan totta
miksi minun tulisi se lukea uusiksi?
Jeesus on aina elänyt ja elää JUMALAN täydellisyydessä, siksi hänellä on kuolemattomuus.
alexJumalan esikoisena ennen muun luomakunnan luomista. Jumala Poika on kuolematon, kuten nekin, jotka uskoen Hänen sanansa ovat saaneet iankaikkisen elämän.
- alex-kasi
hirvas kirjoitti:
minä jo ihmettelin, mihinkäs se Alex joutuu sitten kun se aika tulee.
Jumala antoi meille mahdollisuuden saada iankaikkinen elämä lahjaksi, ja silloin myös Jumalan lapset ovat kuolemattomia.
Silti meillä kaikilla on vain yksi Isä.kun piti oikein oma toikki siitä kirjoittaa.
Katsos Hirvas kun tätä konetta käyttää muutkin kuin minä :) - joten ota vähän rauhallisemmin ensi kerralla.
Ja toinen asia - joka sinun olisi hyvä ymmärtää - en minä ole täällä ketään käännyttämässä on aivan turhaa alkaa vääristelemään minun kirjoituksiani, sillä todistettavasti täällä on paljon sellaisia ihmisiä jotka tietävät aika tarkkaan mihin minä uskon ja mihin en - joten ei mínun kirjoituksiani ole niin vaikea ymmärtää jos niitä haluaa ymmärtää.
Ei kenenkään tarvitse edes olla samaa mieltä minun kanssani jos ei ole - joten ei sinunkaan tarvitse olla samaa mieltä (periaatteessa kenenkään kanssa).
Olen vain keskustelemassa .. (ja jos mahdollista myös oppimassa) sillä en minä kaikkea tiedä kaikesta se on selvä, MUTTA ei tulis mielen viereenkään hylätä sitä mikä on Jumalan Sanaa ja jonka olen oppinut tuntemaan - se on oikeata oppia Raamatusta jonka minä olen saanut itselleni. Kuinka kukaan uskoisi että minä sen jättäisin.
Esimerkiksi:
Ei kukaan ikuisen piinan uskoja tunne Jumalaa
koska he sellaiseen uskovat.
Kuolema ei ole mitään muuta kuin elämän loppu JOS ei Kaikkivaltias Jumala ihmistä herätä sen kertoo Raamattu - ei siten että nypitään lause sieltä ja toinen täältä vaan siten että se tulee esiin Raamatun kokonaisuudesta - Raamatun kokonaisuudesta joka alkaa sanoista "Alussa Jumala loi taivaan ja maan".. ja loppuu sanoihin "Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa". Kaikki siinä välissä on yhtä ja samaa kertomusta yhdestä ja samasta asiasta - Miten Jumalan pelastus tapahtuu ja miten Jumala eri aikakausina on antanut ishmisille - niille jotka Häntä rakastavat - HUOMAA - EI MUILLE !! MAHDOLLISUUDEN iankaikkiseen elämään. Jos ymmärtäisit miksi AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus - niin silloin ymmärtäisit paljon muutakin.
Kysyin oletko samaa mieltä Paavalin kanssa että vain Jumalalla on kuolemattomuus. Jos se on sinulle epäselvää kenellä on kuolemattomuus - kerrohan kenellä toisella se voisi olla.
Huomaatko kuinka mahdoton sellainen ajatus on?
alex - hirvas
alex-kasi kirjoitti:
kun piti oikein oma toikki siitä kirjoittaa.
Katsos Hirvas kun tätä konetta käyttää muutkin kuin minä :) - joten ota vähän rauhallisemmin ensi kerralla.
Ja toinen asia - joka sinun olisi hyvä ymmärtää - en minä ole täällä ketään käännyttämässä on aivan turhaa alkaa vääristelemään minun kirjoituksiani, sillä todistettavasti täällä on paljon sellaisia ihmisiä jotka tietävät aika tarkkaan mihin minä uskon ja mihin en - joten ei mínun kirjoituksiani ole niin vaikea ymmärtää jos niitä haluaa ymmärtää.
Ei kenenkään tarvitse edes olla samaa mieltä minun kanssani jos ei ole - joten ei sinunkaan tarvitse olla samaa mieltä (periaatteessa kenenkään kanssa).
Olen vain keskustelemassa .. (ja jos mahdollista myös oppimassa) sillä en minä kaikkea tiedä kaikesta se on selvä, MUTTA ei tulis mielen viereenkään hylätä sitä mikä on Jumalan Sanaa ja jonka olen oppinut tuntemaan - se on oikeata oppia Raamatusta jonka minä olen saanut itselleni. Kuinka kukaan uskoisi että minä sen jättäisin.
Esimerkiksi:
Ei kukaan ikuisen piinan uskoja tunne Jumalaa
koska he sellaiseen uskovat.
Kuolema ei ole mitään muuta kuin elämän loppu JOS ei Kaikkivaltias Jumala ihmistä herätä sen kertoo Raamattu - ei siten että nypitään lause sieltä ja toinen täältä vaan siten että se tulee esiin Raamatun kokonaisuudesta - Raamatun kokonaisuudesta joka alkaa sanoista "Alussa Jumala loi taivaan ja maan".. ja loppuu sanoihin "Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa". Kaikki siinä välissä on yhtä ja samaa kertomusta yhdestä ja samasta asiasta - Miten Jumalan pelastus tapahtuu ja miten Jumala eri aikakausina on antanut ishmisille - niille jotka Häntä rakastavat - HUOMAA - EI MUILLE !! MAHDOLLISUUDEN iankaikkiseen elämään. Jos ymmärtäisit miksi AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus - niin silloin ymmärtäisit paljon muutakin.
Kysyin oletko samaa mieltä Paavalin kanssa että vain Jumalalla on kuolemattomuus. Jos se on sinulle epäselvää kenellä on kuolemattomuus - kerrohan kenellä toisella se voisi olla.
Huomaatko kuinka mahdoton sellainen ajatus on?
alexja ilmotin samalla, että Jeesuksen lupauksen mukaan myös Jumalan lapsilla on iankaikkinen elämä. He ovat myös kuolemattomia.
- alex-kasi
hirvas kirjoitti:
ja ilmotin samalla, että Jeesuksen lupauksen mukaan myös Jumalan lapsilla on iankaikkinen elämä. He ovat myös kuolemattomia.
on kuolemattomuus AINOASTAAN Jumalassa.
Se juuri on koko Raamatun pointti.
Ja koska ihminen ei vajavaisuutensa tähden voi Jumalan yhteyteen päästä (ja siten iankaikkiseen elämään) hän tarvitsee välimiehen Kristuksen - joka on ainoa välittäjä mitä maailmalla on - joka on yhtä Jumalan täydellisyyden kanssa - siitä koko Raamattu kertoo. Ei ole niin että Jumala haluaisi rangaista syntisiä ja hakisi vikaa heistä - päin vastoin Hän haluaisi että IHMISET VAPAUTUISIVAT SYNNISTA JA voisivat YHTYÄ SIIHEN TÄYDELLISYYTEEN MIKÄÄ ON JUMALAN ja siasivat siten itselleen iankaikkinen elämän.
Että elämä tulisi mahdolliseksi KAIKILLE.
Kristus on välttämätön Jumalan TÄYDELLISYYDEN ja ihmisen epätäydellisyyden välissä - sillä jos ihminen näkisi Jumalan aksoista kasvoihin hän kuolisi. Nyt ihminen katsoo Kristukseen ja näkee häessä Jumalan tahdon ja Jumala katsoo Kristukseen ja näkee hänessä sen oikeudenmukaisen lunastajan mikä hän on.
Siksi minä kuulun Pojalle ja siksi Jumalalle, ja siksi Jumalan tahto mikä tulee ilmi Pojassa on Isän tahto.
Jumala on TÄYDELLINEN ja ei kukaan tai mikään epäyäydellinen voi yhtyä täydelliseen (sen kai ymmärrät) ei täydellisessä ole mitään epätäydellistä eikä epätäydellisyydessä ole iankaikkista elämää mikä siinä pysyisi.
Ei kukaan joka väittää että Jumala piinaisi tai sallisi että sitä elämää jonka Hän on luonut piinattaisiin ikuisestitunne Jumalaa.
alex - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
Jumalan esikoisena ennen muun luomakunnan luomista. Jumala Poika on kuolematon, kuten nekin, jotka uskoen Hänen sanansa ovat saaneet iankaikkisen elämän.
joka ei ole Jumalan yhteydessä.
Jeesus on Jumalan yhteydessä ja siksi hänellä on kuolemattomuus ja siksi meillä on mahdollisuus Kristuksen kautta olla osallisia Jumalan täydellisyydestä.
alex - alex-kasi
alex-kasi kirjoitti:
joka ei ole Jumalan yhteydessä.
Jeesus on Jumalan yhteydessä ja siksi hänellä on kuolemattomuus ja siksi meillä on mahdollisuus Kristuksen kautta olla osallisia Jumalan täydellisyydestä.
alexIlm. 19:10
Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."
Ilm. 22:9
Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".
- alex-kasi
Ensin pyydät perusteluja ja sitten kun akan perustelemaan ETM VASTAA KYSYMYKSEEN - miksiköhän?
Minä kysyin:
Uskotko että alla oleva Raamatunkohta on totta. Että Paavalin kirjoitus on totta vain Jumalalla on kuolemattomuus.
Oliko liian vaikea kysymys? Vastaahan nyt uskotko vai et. Ja jos kuolema sinulle on jotain muuta kuin kuolema - niin kerro se, mitä sitä häpeät.
1. Tim.
13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.- ilmestystä?
Minkä KÄSKYN sinä olet päättänyt TAHRATTOMASTI JA MOITTEETTOMASTI pitää ilmestymiseen saakka?
# 14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät KÄSKYN meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka # ...... huomaatko, mihin asti KÄSKY on pidettävä. - alex-kasi
ilmestystä? kirjoitti:
Minkä KÄSKYN sinä olet päättänyt TAHRATTOMASTI JA MOITTEETTOMASTI pitää ilmestymiseen saakka?
# 14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät KÄSKYN meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka # ...... huomaatko, mihin asti KÄSKY on pidettävä.miten se vaikuttaisi Jumalan päätöksiin jos minä olisin pitänyt käskyt tai en olisi pitänyt.
Se juuri on teidän sekoittajanne - panette Jumalan Sanan ikäänkuin ehdon alaiseksi - jos se ei passaa minulle niin miksi se on noin ???
Lue mitä olen kirjoittanut siitä mikä on minun uskoni - niin ei tarvitse kysellä turhia. Jos on jotain epäselvää kun olet lukenut niin kysy sitten - mutta lue ensin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041488131#22000000041488131
alex
- Totean..
vastauksen johon Hirvas ei vastanut vaan pyysi alexia perustelemaan raamattua raamatulla,Hirvas ei kärsi kuulla raamatun sanaa silloin kun se menee hänen omia ennäkkoluuloja vastaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1067522
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253481Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352554Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3521520Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?591347