Suoraveloitus poistuu

kirottu EU!

EU on keksinyt paremman tekemisen puutteessa kieltää suomessa käytössä olevan suoraveloitus-systeemin. Tämä suomen suoraveloitus on minusta helvetin hyvä systeemi, kotiin tulee lasku kuten tavallista mutta se veloitetaan automaattisesti tililtä eikä mene mitään palvelumaksuakaan siitä.
Nyt jos tämä lopetetaan niin tilalle tarjottaneen e-laskua, lasku tulee vain sähköpostiin eikä enää fyysisenä paperiversiona. Nyt vaan on niin että minä köyhä pienipalkkainen työläinen en pysty takaamaan että mulla on aina varaa uusia tietokone sellaiseksi että se täyttää hurjat verkkopankkien tekniset vaatimukset, tälläkään hetkellä mulla ei ole niin uutta konetta käytössä.
Toinen asia on että en luota kykyihini tietää ettei koneessani ole viruksia ja muita vakoilukomponentteja jotka vaarantavat tietoturvallisuuden verkkopankkikäytössä. Pienellä palkalla ei ole varaa maksella atk-ammattilaisen käytöstä saati virustorjuntaohjelmien päivityksistä.
Ne laskut joita mulla ei ole tullut laitettua suoraveloitukseen olen käynyt maksamassa pankin verkkopankkipäätteillä, niiden ylläpito on pankin vastuulla ja se on ainoa asia jonka saan vastineeksi maksaessani sitä saatanan "palvelumaksua" pankkitilieni ylläpidosta. Vanhojen laskunmaksuautomaattien käytöstä peritään lisämaksu mikä on erittäin tympäisevää ja vittuunnuttavaa, joutua nyt maksamaan vielä laskun maksamisestakin erikseen!!

Saatanan eu paskiaiset, ei mitään muuta ole siitä aiheutunut kun että kaikki menee tavallisen kansalaisen kannalta huonompaan suuntaan koko ajan!!

8

1219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chthxbai

Taisit kirjoittaa saman toisellekin palstalle, mutta kertoisitko, mistä olet saanut/löytänyt ko.tiedon? Eli lähde, kiitos, ja mielellään vaikka linkki jonnekin virallistietoon. Thxbai!

• Kirottu EU!

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/suoraveloitus-ottaa-takapakkia/384068

Lainaus:
        Iäkkäiden suosima maksutapa poistuu
        Suoraveloitus ottaa takapakkia
        11.3.2009 16:10 (Päivitetty 11.3.2009 16:51)
        Kuva: Tapio Hartikainen
        Suoraveloitus on säästänyt iäkkäiltä työtä laskujen kanssa.

Suoraveloitus on säästänyt iäkkäiltä työtä laskujen kanssa.
        Vuokko Nissinen

Iäkkäiden, tietokonetta karttavien täytyy keksiä muutaman vuoden kuluessa uusi tapa laskunmaksuun, kun pankkien hoitama suoraveloitusjärjestelmä poistuu käytöstä. Yli kolmannes 65-74-vuotiaista käyttää suoraveloitusta pääasiallisena laskunmaksutapanaan.

Muutos suoraveloituksessa johtuu euroalueen maksuliikenteen yhdistymisestä. Sen seurauksena otetaan käyttöön uudenlainen eurooppalainen suoraveloitus, joka poikkeaa merkittävästi suomalaisesta.

Suurin ero on se, että jatkossa asiakas tekee suoraveloitussopimuksen yrityksen eikä pankin kanssa kuten nykyisin. Asiakas voi myös peruuttaa suorituksen kahdeksan viikkoa maksamisen jälkeen, kun nykyisin suoraveloitusmaksu on lopullinen.

Suomalaisten pankkien mielestä eurooppalaiseen suoraveloitusmalliin liittyy riskejä ja lisäkustannuksia, ja siksi ne suunnittelevat e-laskua kotimaisen suoraveloituksen korvaajaksi.

Jo nyt asiakas pystyy sopimaan pankin kanssa, että e-laskut maksetaan automaattisesti ilman asiakkaan erillistä hyväksyntää. Tämä toiminto korvaa suoraveloituksen verkkopankin käyttäjille.

Se ei kuitenkaan hyödytä niitä, jotka eivät käytä verkkopankkia. Pankit miettivätkin parhaillaan, miten automaattinen laskunmaksu saataisiin käyttöön niille, joilla ei ole verkkopankkitunnuksia."

Itse en ole edes iäkäs, ikä alkaa kolmosella mutta olen havainnut suoraveloituksen todella hyväksi tavaksi laskujen maksuun. Tämänkin pitää nyt EU:n sitten pilata!

• timppanen

on pitänyt maksaa??.

• Kirottu EU!

Norton Antivirus on koneessa ja niitä virustunnisteita saa ladata vuoden ajan ennenkuin on taas maksettava kymmeniä euroja jotta se saisi jatkua. Montaa vuottahan ei itse ohjelmakaan kelpaa vaan se pitäisi päivittää kokonaan uuteen versioon mikä sekin maksaa.
        Sama koskee itse tietokonettakin, muutamassa vuodessa koko paska vanhenee ja pitäisi olla satoja euroja laittaa taas uuteen koneeseen, aivan järjetön kierre perkele!

• kaikkea?
        Kirottu EU! kirjoitti:

Norton Antivirus on koneessa ja niitä virustunnisteita saa ladata vuoden ajan ennenkuin on taas maksettava kymmeniä euroja jotta se saisi jatkua. Montaa vuottahan ei itse ohjelmakaan kelpaa vaan se pitäisi päivittää kokonaan uuteen versioon mikä sekin maksaa.
        Sama koskee itse tietokonettakin, muutamassa vuodessa koko paska vanhenee ja pitäisi olla satoja euroja laittaa taas uuteen koneeseen, aivan järjetön kierre perkele!

Minulla koneen pitää puhtaana Avast ohjelma, eikä maksa mitään! Miksi ihmiset ostavat noita maksullisia turvaohjelmia?

• iso mies

Käy pankkitiskillä sitten maksamassa tai muuta pois EU:sta.

• kirottu eu

maksa sinä sitten ylimääräisiä kustannuksia minunkin puolestani!

• öläöålöääålö
        kirottu eu kirjoitti:

maksa sinä sitten ylimääräisiä kustannuksia minunkin puolestani!

Ilmaista lounasta ei ole olemassa, vaan aina joku sen joutuu maksamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2381
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1981
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1663
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1478
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      999
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      850
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe