* Matt 28:19. "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa
heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!"
* Jeesus yhdistää kaikki kolme yhdeksi Jumalaksi, sanoessaan "NIMEEN", siksi myös Pyhä Henki on Jumala kaikkivaltias.
* 2Kor. 13:1313. Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen
yhteys olkoon kaikkien teidän osananne!
* Tässä Paavali yhdistää kaikki kolme, Jeesuksen Kristuksen, Jumalan, ja Pyhän Hengen osallisuuden. Nimeääpä vielä Jeesusken ennen Jumalan nimeä, vertaistaen näin samanarvoiseksi kaikki kolme, Isän Pojan ja Pyhän Hengen.
* Ja ennenkaikkea, Pyhän hengen persoona tulee esiin Hänen ominaisuuksistaan.
*Joh. 14:16,17. ""
«Joh. 14:26. "”
«Joh. 15:26. ""
«Joh. 16:7-15. "”
* Pyhä Henki on kiistattomasti Persoona.
* Hän puhuu, Hän murehtuu, Hän Opettaa, Hän suojelee, Hän on Puollustaja, Hän nuhtelee, Hän kastaa Pyhällä Hengellä, Hän ottaa Jeesuksen omasta ja antaa meille. Ja paljon enenmmän, kuin osaamme ja tiedämmekään. Hän on Jumala, Jeesus puhuttelee PH:ä Persoonana "Kun HÄN tulee.."! Hän kastaa., Hän ottaa.! Vain persoonasta voi sanoa HÄN!
Pyhä Henki Jumalan kolmas Persoona!
34
700
Vastaukset
RE:Pyhä Henki Jumalan kolmas Persoona!
Mohikaani_27 14.3.2009 klo 11.29
-tismalleen noin, siunausta ja menestystä sinulle ja muille Herran omille Jumalan Sanan pohjalta!- sivusta seurannut
että miten sinä olet tullut uskoon? Eli voisitko sinäkin kertoa uskoontulostasi, kuten jaikal kertoo tuossa alempana. Siitä saisi moni intoa ja ruhkeutta ottaa esimerkkiä teistä. Itse olen uskoontulostani jo kertonut monet kerrat tällä palstalla joten en nyt enää viitti omastani kertoo, mutta sinun en muista että olsit kertonut, ja vaikka olisitkin niin olis kiva jos kertoisit uudestaan, ei tarvitse olla yhtä pitkä kun jaikalin teksti on.
Siunausta!Henkilökohtainen todistukseni!
Kirjoittanut: Mohikaani_27 5.12.2008 klo 17.07
Poista oma viesti
* "Pähkinänkuoressa ilmaistuna"!
** Olen tullut uskoon jo ollessani pienpoika, 7v. ensikerran kohtasin Herran.
* Kun olin 14 vuotias, oli vanhanajan tupakokous, talossa, jossa olin töissä, talon isäntä ja emäntä olivat uskovaisia.
* Toivo Waklin oli saarnaamassa, ja loppukokouksessa nostin käteni kun kysyttiin, kuka haluaa antaa elämänsä Jeesukselle.
* TW. rukoili puolestani kokouksen päätösrukouksessa, koin valtavan vapauden koko olemuksessani, ja siitä tuli valtava riemu sydämeeni että oli niin luonnollista kiittää ja ylistää Jeesusta, rakastuin Häneen kertakaikkiaan sydäntäni myöten.
* Ja lähes heti perään minut täytettiin Pyhällä Hengellä, puhuin kielilä koko sen illan, yön perään, en saanut onneni takia nukuttua, ja kielilläpuhuminen vaan jatkui seuraavan päivän ja ja aina kun aloin puhumaan jotain ihan suomeksi, ei kun kielet vaan tuppas tulemaan yhä edellen, ja siinä meni pariviikkoa, ennenkuin sain lahjan sillai hallintaan, että voin sitä käyttää silloin kun haluan, se oli uskomatonta aikaa, oli todella taivas tullut sisimpääni, ja silloin oli tavas sisällisesti minussa ja niin on aina jokaisessa joka uudestisyntyy.
* Ja ihme ei ole päättynyt, puhun edelleen kielillä pitkiäkin aikoja, laulan kielillä, olen saanut yli 20 laulua sanoineen ja sävelineen Pyhän Hnegen kautta, olen edelleen tuon ihmeellisen Hengen valtaama, en enää tietenkään sitä niin ulospäin huomaa, koska kaikki oma ansioituneen huuma on kadonnut, jota ensin luulee olevansa.
* Ensin laulaa, että "Olen ihmeellinen, olen ihmeellinen!"
* Mutta sitten putoaa jalat maahan ja laulu muutuu,"Jeesus on ihmeellinen Jeesus on ihmeellinen, Hän on ihmeellinen!"
* Tulee Johanneskastajan mieli, Hänen tulee enetä ja minun vähetä, mutta silti saa olla varmuudessa ja tietoisuudessa onnestaan.
* Psalmin kirjoittaja kyllä sanoo, "heidän kasvonsa loistavat ilosta."
* Ja kyllä siinä ensirakkauden huumassa Jeesukseen, kasvoni loistikin, ja ei se ihan ole sammunut vieläkään, ja kerran saa loistaa uudessa hengellisessä ruumiissa Kristuksen kunniaksi aina ja iankaikkisesti!
* Pitkä elämäni on ollut kuin merenaalloilla, nousua ja laskua, ja on siinä saanut avuksi huutaa Herraa monet kerrat, koska jota Herra noin siunaa, niin vastahenget on sitäkin aktiivisemmat, ja siinä taistossa on usein hukkumaisillaan, mutta Jeesus on myrskyt tynnyttänyt, aina purren pinalla pitänyt, vaikka joskus on jo näyttänyt haaksirikon olevan tulossa.
* Tänään kiitän Jeesusta ehkä enemmän kuin koskaan aikaisemmin, olen uskon säilyttänyt, enkä pahemmin taakse menneisiin katsele, vaikka siitäkin vihollinen kyllä huolehtii, että asiosta muistutellaan, ne ei kuitenkaan voi hukuttaa, koska Jeesus on purressain. Jeesus on Herra!- sivusta seurannut
Mohikaani_27 kirjoitti:
Henkilökohtainen todistukseni!
Kirjoittanut: Mohikaani_27 5.12.2008 klo 17.07
Poista oma viesti
* "Pähkinänkuoressa ilmaistuna"!
** Olen tullut uskoon jo ollessani pienpoika, 7v. ensikerran kohtasin Herran.
* Kun olin 14 vuotias, oli vanhanajan tupakokous, talossa, jossa olin töissä, talon isäntä ja emäntä olivat uskovaisia.
* Toivo Waklin oli saarnaamassa, ja loppukokouksessa nostin käteni kun kysyttiin, kuka haluaa antaa elämänsä Jeesukselle.
* TW. rukoili puolestani kokouksen päätösrukouksessa, koin valtavan vapauden koko olemuksessani, ja siitä tuli valtava riemu sydämeeni että oli niin luonnollista kiittää ja ylistää Jeesusta, rakastuin Häneen kertakaikkiaan sydäntäni myöten.
* Ja lähes heti perään minut täytettiin Pyhällä Hengellä, puhuin kielilä koko sen illan, yön perään, en saanut onneni takia nukuttua, ja kielilläpuhuminen vaan jatkui seuraavan päivän ja ja aina kun aloin puhumaan jotain ihan suomeksi, ei kun kielet vaan tuppas tulemaan yhä edellen, ja siinä meni pariviikkoa, ennenkuin sain lahjan sillai hallintaan, että voin sitä käyttää silloin kun haluan, se oli uskomatonta aikaa, oli todella taivas tullut sisimpääni, ja silloin oli tavas sisällisesti minussa ja niin on aina jokaisessa joka uudestisyntyy.
* Ja ihme ei ole päättynyt, puhun edelleen kielillä pitkiäkin aikoja, laulan kielillä, olen saanut yli 20 laulua sanoineen ja sävelineen Pyhän Hnegen kautta, olen edelleen tuon ihmeellisen Hengen valtaama, en enää tietenkään sitä niin ulospäin huomaa, koska kaikki oma ansioituneen huuma on kadonnut, jota ensin luulee olevansa.
* Ensin laulaa, että "Olen ihmeellinen, olen ihmeellinen!"
* Mutta sitten putoaa jalat maahan ja laulu muutuu,"Jeesus on ihmeellinen Jeesus on ihmeellinen, Hän on ihmeellinen!"
* Tulee Johanneskastajan mieli, Hänen tulee enetä ja minun vähetä, mutta silti saa olla varmuudessa ja tietoisuudessa onnestaan.
* Psalmin kirjoittaja kyllä sanoo, "heidän kasvonsa loistavat ilosta."
* Ja kyllä siinä ensirakkauden huumassa Jeesukseen, kasvoni loistikin, ja ei se ihan ole sammunut vieläkään, ja kerran saa loistaa uudessa hengellisessä ruumiissa Kristuksen kunniaksi aina ja iankaikkisesti!
* Pitkä elämäni on ollut kuin merenaalloilla, nousua ja laskua, ja on siinä saanut avuksi huutaa Herraa monet kerrat, koska jota Herra noin siunaa, niin vastahenget on sitäkin aktiivisemmat, ja siinä taistossa on usein hukkumaisillaan, mutta Jeesus on myrskyt tynnyttänyt, aina purren pinalla pitänyt, vaikka joskus on jo näyttänyt haaksirikon olevan tulossa.
* Tänään kiitän Jeesusta ehkä enemmän kuin koskaan aikaisemmin, olen uskon säilyttänyt, enkä pahemmin taakse menneisiin katsele, vaikka siitäkin vihollinen kyllä huolehtii, että asiosta muistutellaan, ne ei kuitenkaan voi hukuttaa, koska Jeesus on purressain. Jeesus on Herra!sinullakin. Huomasin että olet jo lapsena tullut uskoon, joten sinun ei ole sentään tarvinnut rypeä niinsanotusti pohjamutia myöden kuten minun. Sillä alkoholi oli minulle se, joka meinasi viedä jopa hengen minulta, niin kamalasti sitä tuli juotua. Noin 10 vuotta sitä alkoholi "orjuutta" kesti, ennekuin kohtasin Jeesuksen. Jeesus muutti elämässäni kaiken, ihan kaiken! Ennen elin köyhyydessä kurjuutta, kun alkoholi vei kaiket rahani mitä omaisuudestani irti sain. Eli kaikki mitä oli omaisuutta, meni "kurkusta" alas, mutta nyt kun Jeesus on ohjannut elämääni, olen saanut kaikkea maalista välttämättömyyttäkin, kuten oma talo auto traktori ym, välttämätöntä jolla työskennellä ja elättää perhettäni.
Olen huomannut, että kun otin Jeesuksen vastaan, niin sen jälkeen minulla on ollut kaikkea mitä minä tarvin, ja paljon enenmänkin. Niin hyvä Herra minulla on Jeesus Kristus.
Kirjoitin tämän tähän sinun avaukseesi, ethän ole vihainen siitä? sivusta seurannut kirjoitti:
sinullakin. Huomasin että olet jo lapsena tullut uskoon, joten sinun ei ole sentään tarvinnut rypeä niinsanotusti pohjamutia myöden kuten minun. Sillä alkoholi oli minulle se, joka meinasi viedä jopa hengen minulta, niin kamalasti sitä tuli juotua. Noin 10 vuotta sitä alkoholi "orjuutta" kesti, ennekuin kohtasin Jeesuksen. Jeesus muutti elämässäni kaiken, ihan kaiken! Ennen elin köyhyydessä kurjuutta, kun alkoholi vei kaiket rahani mitä omaisuudestani irti sain. Eli kaikki mitä oli omaisuutta, meni "kurkusta" alas, mutta nyt kun Jeesus on ohjannut elämääni, olen saanut kaikkea maalista välttämättömyyttäkin, kuten oma talo auto traktori ym, välttämätöntä jolla työskennellä ja elättää perhettäni.
Olen huomannut, että kun otin Jeesuksen vastaan, niin sen jälkeen minulla on ollut kaikkea mitä minä tarvin, ja paljon enenmänkin. Niin hyvä Herra minulla on Jeesus Kristus.
Kirjoitin tämän tähän sinun avaukseesi, ethän ole vihainen siitä?minäkin aikuisiässä rypesin aivan tarpeeksi. Viina oli viedä miehen. Olen uudistunut sen jälkeen, siksi siinä lukikin, "pähkinän kuoressa" ja sanoin kyllä siinä lopussa, että armoa on ollut ja että saan edelleen olla uskossa, armoa armon päälle!
- to..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000042440972"
"* Ja Jumalan sanan mukaan, ette saisi edes ottaa Hänen sanaansa suuhunne!" mihin Raamatun kohtaan viittaat.* "< Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkemmalle.
15. Avuksesi huuda minu hdän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaa minua.
16. Mutta jumalalttomalle Jumala sanoo: Mikä sinä olet puhmaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi.>"
* Kovaa puhetta nimenmaan Jumalan kieltäjille. Ei siis koske tavallista uskomatonta, vaan he voivat hädässään huutaa avukseen Herraa, ja Hän vastaa heille.
* Mutta ateistit ja Jumalan kieltät ja muut vastaavat Jumalan rienaajat ja pilkkaajat.
* Palstalla heitä on muutamia ärhentelijöitä.
* Mainittakoon, Pe.ku, J.Edgar, poikalapsi, M@K, sekä muut heidän kaltaisensa.
* Näihin verrattavaia on myös kaikki Areiolaisuuden ja jehovalaisuuden kannattajat.. He kieltävät Jumalan Pojan Jeesusken Kristuksen, ja Hänen jumaluutensa. Madaltvat Hänet luoduksi olenneksi, syntisten ihmisten tasolle.- to..
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "< Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkemmalle.
15. Avuksesi huuda minu hdän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaa minua.
16. Mutta jumalalttomalle Jumala sanoo: Mikä sinä olet puhmaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi.>"
* Kovaa puhetta nimenmaan Jumalan kieltäjille. Ei siis koske tavallista uskomatonta, vaan he voivat hädässään huutaa avukseen Herraa, ja Hän vastaa heille.
* Mutta ateistit ja Jumalan kieltät ja muut vastaavat Jumalan rienaajat ja pilkkaajat.
* Palstalla heitä on muutamia ärhentelijöitä.
* Mainittakoon, Pe.ku, J.Edgar, poikalapsi, M@K, sekä muut heidän kaltaisensa.
* Näihin verrattavaia on myös kaikki Areiolaisuuden ja jehovalaisuuden kannattajat.. He kieltävät Jumalan Pojan Jeesusken Kristuksen, ja Hänen jumaluutensa. Madaltvat Hänet luoduksi olenneksi, syntisten ihmisten tasolle.ei ole sanaa jumalaton, sana jota tuossa alkukieli käyttää on väärin/pahantekijä (rasha')ja teksti tarkasti suomennettuna kuuluu: Väärintekijälle jumala sanoo, mikä sinä olet puhumaan laeistani kantamaan liittoani suussasi".Sitten luetellaan vielä mitä pahaa rasha´on tehnyt.Ei ole puhe muusta kuin että jos rikkoo lakeja ei pidä julistaa lakeja jotka kieltävät pahanteon. Varkaita, avionrikkojia, pettäjiä,panettelijoita riittää myös uskovien pariin joten tulkitset kohdan väärin.
to.. kirjoitti:
ei ole sanaa jumalaton, sana jota tuossa alkukieli käyttää on väärin/pahantekijä (rasha')ja teksti tarkasti suomennettuna kuuluu: Väärintekijälle jumala sanoo, mikä sinä olet puhumaan laeistani kantamaan liittoani suussasi".Sitten luetellaan vielä mitä pahaa rasha´on tehnyt.Ei ole puhe muusta kuin että jos rikkoo lakeja ei pidä julistaa lakeja jotka kieltävät pahanteon. Varkaita, avionrikkojia, pettäjiä,panettelijoita riittää myös uskovien pariin joten tulkitset kohdan väärin.
selitä!
- to..
Mohikaani_27 kirjoitti:
selitä!
vain sen mitä teksti itse. Uskonkirjat sivuilla on englanniksi ihan passeli käännös.
to.. kirjoitti:
vain sen mitä teksti itse. Uskonkirjat sivuilla on englanniksi ihan passeli käännös.
mitä Raamattuun on kirjoitettu. Mistä tiedät, että se engelSmanin ENGELSMANIN KÄÄNNÖSKÄÄN OLE YHTÄÄN SEN PAREMPAA. HEBREA, ARAMEA JA KREIKKA ON NIIN MONIVIVAHTEISIA KIELIÄ, ETTÄ SUOMENKILEINEN ON AIVAN YHTÄ LAILLA OIEKASSA KUIN MUUTKIN. TURHA ON HIUKSIA HALKOA, ASIAYHTEYS ON AINA KUITENKIN SAMA. TULI VAHINGOSSA ISOILLA, EN VIITI ALAKAA MUUTTAMAAN:)
- to..
Mohikaani_27 kirjoitti:
mitä Raamattuun on kirjoitettu. Mistä tiedät, että se engelSmanin ENGELSMANIN KÄÄNNÖSKÄÄN OLE YHTÄÄN SEN PAREMPAA. HEBREA, ARAMEA JA KREIKKA ON NIIN MONIVIVAHTEISIA KIELIÄ, ETTÄ SUOMENKILEINEN ON AIVAN YHTÄ LAILLA OIEKASSA KUIN MUUTKIN. TURHA ON HIUKSIA HALKOA, ASIAYHTEYS ON AINA KUITENKIN SAMA. TULI VAHINGOSSA ISOILLA, EN VIITI ALAKAA MUUTTAMAAN:)
kieli kuin suomi, sanaa jumalaton ei ole, sen tilalla alkukielessä on sana rasha' joka tarkoittaa sellaista joka tekee väärin tai pahaa. Sana tarkoittaa ihan samaa myös arameassa.
En halo hiuksia toin esiin vain tietyn tosiasian, jos halkoisin hiuksia voisin kysyä montako sellaista kirjoittajaa palstalla on joita sitoo VT:n liitto ja sen lait, siitähän psalmissa kirjoitetaan.
Israelilaiset jakoivat maailman hyviin ja pahoihin eli oikein tai väärin toimiviin, ei niihin jotka uskoivat tietyllä tavalla tai eivät jotka eivät. Israelin uskonto oli ja yhä on etninen uskonto ja sen maailmankäsitys on hyvin toisenlainen kuin vaikkapa kristinuskon joka syntyi lähes tuhat vuotta myöhemmin hellenistiseen maailmaan. - to..
Mohikaani_27 kirjoitti:
katsoin missä muualla sanajuuri esiintyy ja se on mm tässä "Sanotko sinä vanhurskasta (Jumalaa) väärintekijäksi" eli tässä kääntäjän on pitänyt kääntää oikein, koska puhe on Jumalasta jota ei oikein voi syyttää jumalattomaksikaan.
Pyhä Henki ei ole persoona eikä Jumala Raamatussa vaan vasta paljon myöhemmin keksitty kirkolliskokouksissa.
Kun kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen tuo Isä tarkoittaa Jumalaa ja Poika Jeesusta ja Pyhä Henki on Jumalan henki eli pelkkä yhteysväline ihmisiin.
Kun Jumala ei pysty näkymään eikä kuulumaan ihmisille niin keksittiin yhteysväline, kuten on esim. internet-yhteys.
Muista että alkuperäisissä teksteissä ei ollut erikseen isoja ja pieniä kirjaimia vaan isot kirjaimet on myöhempiä lisäyksiä.
Tuo Raamattuun keksitty yhteysväline (Pyhä Henki) on juuri se kun sanotaan "Pyhän Hengen yhteys".
Helluntailaisilla on tuosta eri oppeja ja jo helluntailaisten veteraanit 1914 Amerikassa jakautuivat ja yksi suuri haara on ykseys-helluntailaiset joilla ei ole kolminaisuusoppia.
Heitä on yli 4 miljoonaa pelkästään yhden kirkkokunnan alla.- sivusta seurannut
että sinä yrität meitä uskovaisia sivistää, vaikka itse et edes ole uskossa. Eli sokeana yrität taluttaa näkevää.
sivusta seurannut kirjoitti:
että sinä yrität meitä uskovaisia sivistää, vaikka itse et edes ole uskossa. Eli sokeana yrität taluttaa näkevää.
sokea olevansa, hänessä ei ole syntiä. Mutta joka kehuu hyvällä näkemisellään, hänen syntinsä pysyy:
Joh. 9:41
"Jeesus sanoi heille: »Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy»".
käytetään persoonallisia asemosanoja, ei se vielä todista että objekti on persoona.
Koska Jumala on "kaikki kaikissa" Jumala on myös "joka" ja "mikä" sekä mikä tahansa pronomini. Ei täydellisyyttä voi miksikään inhimillisesti ajateltavaksi rajoittaa, niin kuin Mohikaani luulee ;[Apt.17:29].
Seuraavat Isän Jumalan tekemät kysymykset ovat sen laatuisia, joihin Mohikaanin kolminaisuusoppi luulee löytäneensä vastauksen: "persoona"!
Jes. 40:18
"Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?"
Jes. 40:25
"»Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin», sanoo Pyhä."
Jes. 46:5
"Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset?"- kohdissa
on Jeesus.
Jes40:25. "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.
26. Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä LUONUT? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois. - to..
kohdissa kirjoitti:
on Jeesus.
Jes40:25. "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.
26. Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä LUONUT? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.tappamaan vain yhden alistamansa kansan Jumalan, sen joka oli ilmoittanut olevansa "elävä Jumala" vastakohtana kaananilaisjumalille jotka kuolivat ja nousivat ylös keväisin uhrijuhlissa ja joita tavalliset israelilaisetkin useimmiten palvelivat.
Ehkä kerrot senkin kuka oli jumalana kun Jhvh-Jeesus oli ihmisenä? - sanaan jossa
to.. kirjoitti:
tappamaan vain yhden alistamansa kansan Jumalan, sen joka oli ilmoittanut olevansa "elävä Jumala" vastakohtana kaananilaisjumalille jotka kuolivat ja nousivat ylös keväisin uhrijuhlissa ja joita tavalliset israelilaisetkin useimmiten palvelivat.
Ehkä kerrot senkin kuka oli jumalana kun Jhvh-Jeesus oli ihmisenä?sanotaan että Jumalallakin on sielu. Jeesus sanoi älkää peljätkö niitä jotka tappavat ruumiin mutta eivät voi sielua tappaa. Pietari sanoo Hänet tosin kuoletettiin lihassa. Hänen sisällinen Jumala olemus ei hävinnyt. Sana sanoo Jeesus Kristus on sama eilen tänään ja iankaikkisesti ja Hänessä on elämän hengen laki joka ei ole voi olla kuin Jumalassa. Job sanoo jos hän ottaisi pois henkensä ja hekäyksensä niin kaikki liha menehtyisi. Edelleen sana sanoo Jeesuksessa pysyy kaikki voimassa joten Hänen sisällinen olemus pysyi samana muuten maapallokin olisi hävinnyt jos kaikkien koossa pitäjä olisi kuollut.
kohdissa kirjoitti:
on Jeesus.
26. Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä LUONUT? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.Jeesusta Moosekseen, profeettoihin ja "veljiin ja mutta ei koskaan itseensä; [5.Moos.18:18 | Jes. 42:1 | Jes.53:11]!
Toteamuksesi, että "noissa kohdissa on Jeesus", on sinun oma, epälooginen päätelmäsi, ei apostolien opetuksen mukainen opetus, että "Meillä on ainoastaan yksi Jumala, Isä"!- 1:8
ekivaari kirjoitti:
Jeesusta Moosekseen, profeettoihin ja "veljiin ja mutta ei koskaan itseensä; [5.Moos.18:18 | Jes. 42:1 | Jes.53:11]!
Toteamuksesi, että "noissa kohdissa on Jeesus", on sinun oma, epälooginen päätelmäsi, ei apostolien opetuksen mukainen opetus, että "Meillä on ainoastaan yksi Jumala, Isä"!Isä sanoo Poikaansa Jumalaksi
- to..
1:8 kirjoitti:
Isä sanoo Poikaansa Jumalaksi
kirjoittaja lainaa psalmia jota vääristää:"Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka.
7 Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä." Puhutaan maallisesta kuninkaasta. 1:8 kirjoitti:
Isä sanoo Poikaansa Jumalaksi
kohta on lainattu Psalmin 45:7-8 jakeista ja osoittaa vain sen, miten räikeästi juutalaisten tekstejä on väärennetty Uuteen Testamenttiin.
Heprealaiset tekstit eivät sano poikaa Jumalaksi, vaan vertaavat Daavidin jälkeläisille luvatun valtaistuimen pysyvyyttä Jumalan valtaistuimeen, joka vain todistaa, että pojalla on oma, Daavidilta peritty valtaistuin Jumalan valtakunnassa, [Luuk.1:32,33]!- nämäkin
ekivaari kirjoitti:
kohta on lainattu Psalmin 45:7-8 jakeista ja osoittaa vain sen, miten räikeästi juutalaisten tekstejä on väärennetty Uuteen Testamenttiin.
Heprealaiset tekstit eivät sano poikaa Jumalaksi, vaan vertaavat Daavidin jälkeläisille luvatun valtaistuimen pysyvyyttä Jumalan valtaistuimeen, joka vain todistaa, että pojalla on oma, Daavidilta peritty valtaistuin Jumalan valtakunnassa, [Luuk.1:32,33]!väärin käännetty sen jälkeen jatkuu näin. Isä sanoo Pojastaan. Alussa sinä olet maan perustanut ja taivaat ovat kättesi tekoja? Ramatussa monessa kohtaa luojaa sanotaan Jumalaksi.
- to..
nämäkin kirjoitti:
väärin käännetty sen jälkeen jatkuu näin. Isä sanoo Pojastaan. Alussa sinä olet maan perustanut ja taivaat ovat kättesi tekoja? Ramatussa monessa kohtaa luojaa sanotaan Jumalaksi.
psalmisti rukoilee siinä JHWHea "Jo ammoin sinä laskit maan perustukset, sinun kättesi työtä ovat taivaat".
- nekin kohdat
to.. kirjoitti:
psalmisti rukoilee siinä JHWHea "Jo ammoin sinä laskit maan perustukset, sinun kättesi työtä ovat taivaat".
väännetty joissa Jeesusta sanotaan Jumalaksi ja Herraksi? Esim. Matt.3:3 Johannes kastaja sanoo Jeesuksesta "valmistakaa Herralle tie".
- to..
nekin kohdat kirjoitti:
väännetty joissa Jeesusta sanotaan Jumalaksi ja Herraksi? Esim. Matt.3:3 Johannes kastaja sanoo Jeesuksesta "valmistakaa Herralle tie".
sanotaan "valmistakaa JHWH:lle tie" ja sanotaan vielä että JHWH:ea ei voi verrata ihmiseen ja "Minä olen Jahve, se on minun nimeni. Kunniaani en kenellekään luovuta".
nekin kohdat kirjoitti:
on vääristelty Heprealaiskirjeeseen ikään kuin JHWH viitaisi poikaan, vaikka psalmi todistaa, että psalmin kirjoittaja puheli Isälle kaikesta siitä, mitä Isä on tehnyt Pojalle, koska Puhui Ihmisen Pojasta:
Psalmit 8
3 (8:4) "Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
4 (8:5) niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
5 (8:6) Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
6 (8:7) panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle".
King James, sanookin selvästi, että Psalmin kirjoittaja puhuu Isälle Ihmisen Pojasta;
4 "What is man, that thou art mindful of him? and the son of man, that thou visitest him?"
Tämä onkin sellainen kohta, jota ei voi toisella tavalla tulkita!- to..
ekivaari kirjoitti:
on vääristelty Heprealaiskirjeeseen ikään kuin JHWH viitaisi poikaan, vaikka psalmi todistaa, että psalmin kirjoittaja puheli Isälle kaikesta siitä, mitä Isä on tehnyt Pojalle, koska Puhui Ihmisen Pojasta:
Psalmit 8
3 (8:4) "Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
4 (8:5) niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
5 (8:6) Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
6 (8:7) panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle".
King James, sanookin selvästi, että Psalmin kirjoittaja puhuu Isälle Ihmisen Pojasta;
4 "What is man, that thou art mindful of him? and the son of man, that thou visitest him?"
Tämä onkin sellainen kohta, jota ei voi toisella tavalla tulkita!ihminen hepreaksi on ben adam,vaikka sana käännetään milloin mitenkin, se tarkoittaa vain ihmistä,"Aatamin poikaa".
- vikaa
to.. kirjoitti:
sanotaan "valmistakaa JHWH:lle tie" ja sanotaan vielä että JHWH:ea ei voi verrata ihmiseen ja "Minä olen Jahve, se on minun nimeni. Kunniaani en kenellekään luovuta".
näissä on?
Luuk.1:42. Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
43. Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun HERRANI äiti tulee minun tyköni?
Juud.1:4 meidän AINOAN valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen. vikaa kirjoitti:
näissä on?
Luuk.1:42. Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
43. Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun HERRANI äiti tulee minun tyköni?
Juud.1:4 meidän AINOAN valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.välimies ja tie Isän Jumalan luokse:
1. Tim. 2:5
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",
Isä ei ole luovuttanut omaa Jumalan virkaa ja arvoa kenellekään, vaan on nimennyt Kristuksen ainoastaan huoneensa haltijaksi, ylipapiksi ja välimieheksi Jumalan ja ihmisten välille.
Hepr. 8:6
"Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu."
Hepr. 9:15
"Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön."
Älkää yrittäkö tehdä vallankumousta jumalallisessa hierarkiassa, niin kuin Luzifer joskus yritti!- omalla
ekivaari kirjoitti:
välimies ja tie Isän Jumalan luokse:
1. Tim. 2:5
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",
Isä ei ole luovuttanut omaa Jumalan virkaa ja arvoa kenellekään, vaan on nimennyt Kristuksen ainoastaan huoneensa haltijaksi, ylipapiksi ja välimieheksi Jumalan ja ihmisten välille.
Hepr. 8:6
"Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu."
Hepr. 9:15
"Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön."
Älkää yrittäkö tehdä vallankumousta jumalallisessa hierarkiassa, niin kuin Luzifer joskus yritti!suullaan sanoo että Hän on se Jumala joka seisoi jumalien kokouksessa. Ei tämän selvempää puhetta voi olla kun Hän lainaa Psalmia. "Minä sanoin"
1. Aasafin virsi. JUMALA seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä:
2. "Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta?" Sela.
3. "Auttakaa oikeuteensa vaivainen ja orpo, antakaa kurjalle ja puutteenalaiselle oikeus.
4. Vapauttakaa vaivainen ja köyhä, pelastakaa hänet jumalattomain käsistä.
5. Ei ole heillä älyä, ei ymmärrystä, he vaeltavat pimeydessä: kaikki maan perustukset horjuvat.
6. Minä SANON: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
7. kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."
Joh.10: 34. Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä SANOIN: te olette jumalia'?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15111359
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424296Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska372701Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041623Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?901473Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311406