Ymmersta

itä-helsinkiläinen

Ymmerstassa asuvat; millainen asuinalueenne on asua? Olen selaillut myytävien asuntojen ilmoituksia ja niissä näkyy olevan useampi asunto myynnissä Ullantorpassa. Vanhoista viesteistä sain sen kuvan, että osa pelkää siellä olevia vuokratalojen asukkaita ja useimpien mukaan niistä ei juuri aiheudu häiriöitä.

Sain sen kuvan myös, että siellä olisi hyvät maastot ulkoiluttaa koiria, pitääkö paikkansa jos ostaa asunnon vaikka Ullantorpasta?

Onko siellä jo kauppa? Kioskista oli kyllä maininta aikaisemmissa viesteissä.

Alueena koko Espoo on minulle outoa, mutta näillä näkymin mahdollinen tuleva asuinpaikka. Suunnitelmissa on käydä lähiaikoina itse paikanpäällä Ymmerstassa katsomassa vähän miltä siellä näyttää ja kuulostaa.

39

13774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bubo bubo

      itse en menisi ymmerstaan asumaan.menisin vaikka kauklahteen tai jos rivitaloasuntoa ajatellen niin matinkylä olisirauhallisempi.

      • matingylä

        Niin, ja Matinkylässä on merenranta lähellä mikä on ihanaa ja lisää tietynlaista hengittävää ja avaraa tunnelmaa; lisäks Iso Omena-kauppakeskus ja muutenkin hyvät palvelut, bussiyhteyksistä en lähtis nyt hirveesti kehumaan.

        Tietenkään ei kannata muutta siihen vanhan ostarin viereisiin tornitaloihin...


      • emmi8701

        ÖÖ..Matinkylä rauhallisempi?? Et taida asua espoossa, jos tollasta heität. Matikylä täynnä sekopäitä


      • Timnoo

        yk helevetin ghetto.


      • ymmerstaan

        Matinkylä ei todellakaan ole rauhallinen paikka. Tämä Ymmersta sentään on.


    • kirstintien jatke

      Ainoa kiva asia ymmerstassa on, että siellä on aseman alittava silta, josta pääsee kammottavasta mamuslummista mukavalle kauniaisten pientaloalueelle. maiseman muutos on aika yllättävä. toki positiivista on se, että asemalta pääsee junalla aika nopeasti paikalta pois

      se puisto on ihan mukava, tosin mopopojat käyttävät sitä läpiajoon kauniaisten ja espoon keskuksen välillä, joten koirat saattavat säikkyä.

      • asukkas

        Ihan hyvä paikka asua. Ei kaikki vuokratalot aina ole täynnä rähisijöitä, kyllä täällä ihan kunnon porukkaakin asuu.
        Ei täällä niin kauheasti vuokrataloja ole, vähemmän kuin osaketaloja.
        Paikkana ei yhtään huonompi kuin joku muukaan lähiö.
        Kauppoja ja kioskia ei ole, juna-asema lähellä, lähimmät palvelut Kauniaisissa ja Espoon keskustassa.
        Kauniaisten puolella, lähellä Ymmerstaa on hyvä koirapuisto, eläinlääkäriasema kävelymatkan päässä.


      • ottaa maaltamuuttajaa
        asukkas kirjoitti:

        Ihan hyvä paikka asua. Ei kaikki vuokratalot aina ole täynnä rähisijöitä, kyllä täällä ihan kunnon porukkaakin asuu.
        Ei täällä niin kauheasti vuokrataloja ole, vähemmän kuin osaketaloja.
        Paikkana ei yhtään huonompi kuin joku muukaan lähiö.
        Kauppoja ja kioskia ei ole, juna-asema lähellä, lähimmät palvelut Kauniaisissa ja Espoon keskustassa.
        Kauniaisten puolella, lähellä Ymmerstaa on hyvä koirapuisto, eläinlääkäriasema kävelymatkan päässä.

        vakavasti.

        pääkaupunkiseudulla vähän aikaa asuneet kehuvat vaikka moottoritiesillan alla asumista, jos edes sillä tavalla saisi lisää kavereita.

        paljastit maalaisuutesi tässä: "lähimmät palvelut Kauniaisissa ja Espoon keskustassa."

        espoossa ei ole sen nimistä paikkaa kuin "espoon keskusta"


      • ssstadilainen
        ottaa maaltamuuttajaa kirjoitti:

        vakavasti.

        pääkaupunkiseudulla vähän aikaa asuneet kehuvat vaikka moottoritiesillan alla asumista, jos edes sillä tavalla saisi lisää kavereita.

        paljastit maalaisuutesi tässä: "lähimmät palvelut Kauniaisissa ja Espoon keskustassa."

        espoossa ei ole sen nimistä paikkaa kuin "espoon keskusta"

        No sä oot nyt sitte asunu ilmeisesti Espoossa vähän enemmän aikaa, että ai-jai.

        Näin stadilaisena voin sanoa että ykskään stadilainen ei muuta mihkään sitä silmällä pitäen "että sais vähän lisää kavereita", se on nimenomaan seikka joka on ei-toivottavaa tulevassa asuinpaikassa, mitään uusia naapurikavereita sun muita häiriköitä ei kaivata lähitienoilta, kaverit asuu siellä missä ne asuu ja niitä käydään tapaamassa. Ainoastaan böndet haluaa et kaverit on ihan lähellä ja tulee päivittäin kutsumatta kylään saappaat jalassa.

        Ja sillä nyt ei oo hatun väliä mikä se karmee Espoon virastokeskus on viralliselta nimeltään, keskus, keskusta, citycenter tai Spurgu Square.


      • *reps*
        ssstadilainen kirjoitti:

        No sä oot nyt sitte asunu ilmeisesti Espoossa vähän enemmän aikaa, että ai-jai.

        Näin stadilaisena voin sanoa että ykskään stadilainen ei muuta mihkään sitä silmällä pitäen "että sais vähän lisää kavereita", se on nimenomaan seikka joka on ei-toivottavaa tulevassa asuinpaikassa, mitään uusia naapurikavereita sun muita häiriköitä ei kaivata lähitienoilta, kaverit asuu siellä missä ne asuu ja niitä käydään tapaamassa. Ainoastaan böndet haluaa et kaverit on ihan lähellä ja tulee päivittäin kutsumatta kylään saappaat jalassa.

        Ja sillä nyt ei oo hatun väliä mikä se karmee Espoon virastokeskus on viralliselta nimeltään, keskus, keskusta, citycenter tai Spurgu Square.

        ......päivän naurut, kiiz! ;))


      • näin on
        ssstadilainen kirjoitti:

        No sä oot nyt sitte asunu ilmeisesti Espoossa vähän enemmän aikaa, että ai-jai.

        Näin stadilaisena voin sanoa että ykskään stadilainen ei muuta mihkään sitä silmällä pitäen "että sais vähän lisää kavereita", se on nimenomaan seikka joka on ei-toivottavaa tulevassa asuinpaikassa, mitään uusia naapurikavereita sun muita häiriköitä ei kaivata lähitienoilta, kaverit asuu siellä missä ne asuu ja niitä käydään tapaamassa. Ainoastaan böndet haluaa et kaverit on ihan lähellä ja tulee päivittäin kutsumatta kylään saappaat jalassa.

        Ja sillä nyt ei oo hatun väliä mikä se karmee Espoon virastokeskus on viralliselta nimeltään, keskus, keskusta, citycenter tai Spurgu Square.

        Kirjoittaa espoolainen. Hyvin sanottu.


    • itä-helsinkiläinen

      Kävimme ulkoilemassa koirien kanssa Ymmerstassa, vai pitäisikö ennemmin sanoa Ullanmäellä? No, yhtä kaikki, aika paljon siellä näytti olevan Espoon Kruunun taloja ja sitä kautta monikulttuurista sakkia. Yllättävän siistiä seutu oli, ei yhtään pahemman näköistä mitä tämä nykyinen Helsingissä oleva asuinalue, jossa yli puolet on vuokrataloja.

      Pizzerian löysimme sieltä, lienee ainoa palvelua tarjoava paikka, ellei postin keltaista laatikkoa lasketa mukaan?

      Emme minkään marketin viereen haluakaan asumaan ja koska sieltä ei myöskään ole läpikulkua, on se myös positiivinen asia.

      Kuulisin mielelläni lisää kommentteja Ymmerstalaisilta, niin negatiivisia kuin positiivisiakin.

    • jklhkjfkj

      en suosittele aluetta.itse asuin siellä n vuoden.
      hyvin paljon vuokra-asuntoja ja asukkaat sen mukaisia.narkkareita,juoppoja sekä muita sosiaaliongelmaisia siellä tuntuu olevan.
      paljon etnistä väkeä..
      parkkipirkot käy sakottamassa säännöllisesti kadunvarsilla olevia autoja...

      • paikan asukas

        Ei nyt pidä uskoa kaikkia hörhöjä ketkä tänne kirjoittaa.
        Juoppoja, huumeidenkäyttäjiä, maahanmuuttajia on joka puolella pk-seutua, pitäis lähteä jonnekin umpimetsään niin säästyisi siltä kauheaudelta.
        Ymmersta on siisti paikka, radan varsi on aika roskainen, joskus on pidetty siivoustalkoita että saataisiin alue siistiksi. Ullantorppa siellä ylhäällä on siistiä aluetta. Uusi lasten leikkipaikka rakennettu, hyvä koulu ja urheilukenttä, ja nyt Kauniaisten uusi urheilupuisto/halli rakenteilla. Pizzeria on, oli ennen kioski, muita palveluita ei ole, autolla pääsee tai junalla. Kauniaisiin kävelytie pitkin radan vartta, radan varrella myös koirapuisto.
        Ymmerstanportti sijaitsee eläinlääkäriasema Arkki, sinne siis muutaman minuutin kävelymatka.
        Ei tämä olen sen huonompi paikka kuin muutkaan.
        Ja se että sinne ylös, Ullantorppaa ei todellakaan rakenneta uusia taloja tai teitä, ei tule sitä läpikulkuliikennettä.
        Minä asun kaupungin vuokratalossa, ja meillä ainakin on hiljaista, jokuhan voi omassa kopperossaa juoda tai käyttää huumeita, minä niitä juttuja en ole nähnyt.
        Joskus joku naapuri kuuntelee musiikkia kovalla, sellaista tapahtuu varmaan ns. paremmissakin lähiöissä.
        Minä viihdyn täällä.


      • asukkaana vieläkin
        paikan asukas kirjoitti:

        Ei nyt pidä uskoa kaikkia hörhöjä ketkä tänne kirjoittaa.
        Juoppoja, huumeidenkäyttäjiä, maahanmuuttajia on joka puolella pk-seutua, pitäis lähteä jonnekin umpimetsään niin säästyisi siltä kauheaudelta.
        Ymmersta on siisti paikka, radan varsi on aika roskainen, joskus on pidetty siivoustalkoita että saataisiin alue siistiksi. Ullantorppa siellä ylhäällä on siistiä aluetta. Uusi lasten leikkipaikka rakennettu, hyvä koulu ja urheilukenttä, ja nyt Kauniaisten uusi urheilupuisto/halli rakenteilla. Pizzeria on, oli ennen kioski, muita palveluita ei ole, autolla pääsee tai junalla. Kauniaisiin kävelytie pitkin radan vartta, radan varrella myös koirapuisto.
        Ymmerstanportti sijaitsee eläinlääkäriasema Arkki, sinne siis muutaman minuutin kävelymatka.
        Ei tämä olen sen huonompi paikka kuin muutkaan.
        Ja se että sinne ylös, Ullantorppaa ei todellakaan rakenneta uusia taloja tai teitä, ei tule sitä läpikulkuliikennettä.
        Minä asun kaupungin vuokratalossa, ja meillä ainakin on hiljaista, jokuhan voi omassa kopperossaa juoda tai käyttää huumeita, minä niitä juttuja en ole nähnyt.
        Joskus joku naapuri kuuntelee musiikkia kovalla, sellaista tapahtuu varmaan ns. paremmissakin lähiöissä.
        Minä viihdyn täällä.

        Minun laskujen mukaan täällä on viisi Espoonkruunun taloa, yksi nuorisosäätiön talo, asuntosäätiön talo, montakohan osaketaloa?


      • itä-helsinkiläinen
        paikan asukas kirjoitti:

        Ei nyt pidä uskoa kaikkia hörhöjä ketkä tänne kirjoittaa.
        Juoppoja, huumeidenkäyttäjiä, maahanmuuttajia on joka puolella pk-seutua, pitäis lähteä jonnekin umpimetsään niin säästyisi siltä kauheaudelta.
        Ymmersta on siisti paikka, radan varsi on aika roskainen, joskus on pidetty siivoustalkoita että saataisiin alue siistiksi. Ullantorppa siellä ylhäällä on siistiä aluetta. Uusi lasten leikkipaikka rakennettu, hyvä koulu ja urheilukenttä, ja nyt Kauniaisten uusi urheilupuisto/halli rakenteilla. Pizzeria on, oli ennen kioski, muita palveluita ei ole, autolla pääsee tai junalla. Kauniaisiin kävelytie pitkin radan vartta, radan varrella myös koirapuisto.
        Ymmerstanportti sijaitsee eläinlääkäriasema Arkki, sinne siis muutaman minuutin kävelymatka.
        Ei tämä olen sen huonompi paikka kuin muutkaan.
        Ja se että sinne ylös, Ullantorppaa ei todellakaan rakenneta uusia taloja tai teitä, ei tule sitä läpikulkuliikennettä.
        Minä asun kaupungin vuokratalossa, ja meillä ainakin on hiljaista, jokuhan voi omassa kopperossaa juoda tai käyttää huumeita, minä niitä juttuja en ole nähnyt.
        Joskus joku naapuri kuuntelee musiikkia kovalla, sellaista tapahtuu varmaan ns. paremmissakin lähiöissä.
        Minä viihdyn täällä.

        Kiitos asiallisesta kommentistasi.

        Joo, en todellakaan usko ketä ja mitä vaan. Tiedän, että moni varmaan vihaa tätäkin aluetta jossa nyt asutaan, täällä on vuokrataloja noin 15 kappaletta yhden tien varrella. On tuossa omistusasuntojakin lähettyvillä, mutta vähemmän.

        Ullantorpassa näyttää olevan tosiaan viisi Espoon Kruunun taloa, ei sen enempää. Kävin varmistamassa tilanteen Espoon Kruunun sivuilta.

        Lasten leikkipaikka tuli huomattua, mutta sille ei meillä ole käyttöä, enemmän koirapuistolle ja eläinlääkärille.


      • viihtynyt
        itä-helsinkiläinen kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentistasi.

        Joo, en todellakaan usko ketä ja mitä vaan. Tiedän, että moni varmaan vihaa tätäkin aluetta jossa nyt asutaan, täällä on vuokrataloja noin 15 kappaletta yhden tien varrella. On tuossa omistusasuntojakin lähettyvillä, mutta vähemmän.

        Ullantorpassa näyttää olevan tosiaan viisi Espoon Kruunun taloa, ei sen enempää. Kävin varmistamassa tilanteen Espoon Kruunun sivuilta.

        Lasten leikkipaikka tuli huomattua, mutta sille ei meillä ole käyttöä, enemmän koirapuistolle ja eläinlääkärille.

        Itse asunut Ullantorpassa yli kolme vuotta. Minkäänlaista häirilöintiä tai muuta epäilyttävää en ole nähnyt vaikka päivittäin ulkona olenkin.Useat kävelylenkit on lähi maastossa tullut tehtyä vaikkei koiraa olekkaan. Aina on uskaltanut liikkua. Paljon ei muita ihmisiä itseasiassa edes kävelylenkeillä näy, ne joita on ovat sitten koiran ulkoiluttajia. Täällä on kerrostaloissa kolme nuorisosäätiön taloa sekä espoon kruununtaloja. Aikaisempi asukas jonka asunoon aikanaan muutettiin, kertoi asuneensa jonkin aikaa espoon kruunun asunnoissa täällä ymmerstassa, ja siellä oli ollut vähän levotonta. Mutta sen jälkeen kun muutti kruuninasunnoista pois on kaikki levottomuus hävinnyt. Joten taitaa olla niin että se kaikki levottomuus tosiaan jää noiden seinien sisäpuolelle. Kauppaahan täällä ei ole, pizzeria sekä kauniaisten valmistuva tennishalli on tulossa, myöskin talojen rakentaminen on alueella jatkuvaa joten uskon että tänne on pakko jossain vaiheessa se lähikauppa tulla. onhan siitä ollut jo useamman vuoden puhe. myöskin linja-auto alkaa kulkemaan ymmerstan läpi kauniaisiin. nykyään ei kulje kuin juna ja pienoisen kävelymatkan päästä pääsee bussilla tapiolaan ja helsinkiin päin matinkylän kautta. itse en voi sanoa kuin positiivista alueesta :)


      • Kävelenkö yli

        Millähän ne parkkipirkot saisi sakottamaan Suvelan puolelle pitkin puistoja, jalkakäytäviä ja pelastusteitä pysäköityjä autoja?


    • FinSemi

      > parkkipirkot käy sakottamassa säännöllisesti > kadunvarsilla olevia autoja... Jep, niin käy.. mutta tämä ei tosiaankaan ole huono asia :) ... Jos auto on laittomasti parkkeerattu niin silloinhan vika ei ole "parkki-pirkon" vaan autoilijan? PP:t pitävät huolen siitä että tuolta kadun varrelta löytyy tarvittaessa tilaakin. Ei se ole mikään autojen pitkäaikainen säilytyspaikka. No asiaan, meidän perhe on asunut täällä siitä asti kun meidänt talo rakennettiin 2005, ja meillä ei ole MITÄÄN pahaa sanottavaa tästä alueesta. Rauhallista seutua tämä on ainakin meille ollut. Varmasti kaikkiin paikkoihin liittyy jotain negatiivisiakin juttuja. Meille ainakin Ymmersta on ollut mielettömän kiva paikka olla, täällä on todella paljon pienten lasten perheitä, joten myös ystäviä meille.

    • tyytyväinen asukas

      Itse asun kaupungin vuokrakämpässä ullantorpassa ja olen ollut hyvin tyytyväinen. ainakin tämä talo on rauhallinen. välillä toki jostain naapurista voi kuulua musiikin soittoa, mutta minua se ei häiritse kun ei ole jatkuvaa.. ja saahan kerrostalossa sentään jotain elämisen ääniä ollakin!

      ulkoilumahdollisuudet on hyvät! koiran kanssa mukava paikka olla ja asua.
      myös juna-aseman ansiosta on hyvät kulkuyhteydet.

      kauppaa ei ole lähellä, mutta toisaalta.. eipä niitä tarvitse ihan joka kulmalla ollakaan. ja sellainen toisi varmasti lisää hälinää ja roskaamista alueelle.

    • lapsiperhe

      Terveisiä vuokratalosta.

      En ole kohdannut talossa tai alueella mitään ongelmia. Olen asunut alueella sekä omistus- että vuokra-asunnossa. Puheet "narkkareista, juopoista ja pelottavista maahanmuuttajista" voi jättää omaan arvoonsa. Em. ryhmiä lienee tasavertaisesti kaikkialla, missä asuu paljon ihmisiä ja on hyvät liikenneyhteydet. Voi tietenkin muuttaa jonnekin maaseudulle erämökkiin syömään puolukoita ja harrastamaan sukurutsaa, jos ihmiselämän kirjo ahdistaa.

      Vuokra-asuntojen demonisointi on aika koomista. Itseäni ainakin hymyilyttää maksaa matalaa vuokraa. Perheessä kaksi akateemista aikuista ja vuositulot yli keskiarvon. Aika tavallista väkeä ainakin tässä talossa. Lapsiperheitä, vanhuksia, muutama maahanmuuttajaperhe. Kannattaa jättää Helsingin seutu, jos eriväriset käyvät hermoille, koska sukupolven aikana tulijoita on varmasti 100 000 lisää.

      • P3n4

        Itse olen asunut Ullantorpassa nyt viitisen vuotta. Havaintoja:

        - Talon asukkaiden keski-ikä ehkä n. 25v.
        - Bileet jossain talon asunnoista keskimäärin 3-4krt/v.
        - Vähäisiä meluhaittoja 1-2krt/v.
        - Ei vahingontekoja, ei juopuneita ihmisiä rapussa, ei vaaratilanteita.

        - Pyörämatka kauppaan: 4min
        - Junalla keskustaan: 25min
        - Autolla keskustaan: 20min

        En pahalla tahdollakaan keksi kovinkaan montaa negatiivista asiaa asuinpaikastani.


      • jk
        P3n4 kirjoitti:

        Itse olen asunut Ullantorpassa nyt viitisen vuotta. Havaintoja:

        - Talon asukkaiden keski-ikä ehkä n. 25v.
        - Bileet jossain talon asunnoista keskimäärin 3-4krt/v.
        - Vähäisiä meluhaittoja 1-2krt/v.
        - Ei vahingontekoja, ei juopuneita ihmisiä rapussa, ei vaaratilanteita.

        - Pyörämatka kauppaan: 4min
        - Junalla keskustaan: 25min
        - Autolla keskustaan: 20min

        En pahalla tahdollakaan keksi kovinkaan montaa negatiivista asiaa asuinpaikastani.

        Aika vanha ketju, mutta vastailenpa vielä omasta puolestani...

        Ymmerstassa on asuttu jo neljä vuotta, eikä ole aikomusta muuttaa muualle. Rauhallista on ollut, voin kyllä suositella asuinpaikkaa. Laitapuolen kulkijoita ei ole lainkaan, toisin kuin Kauniaisissa :)

        Palvelutarjonta on parantunut uuden urheiluhallin myötä, myös uusi leikkipuisto on ollut meillä ahkerassa käytössä. Lähikauppaa ei edelleenkään ole, eikä enää kioskiakaan (on tosiaan nykyään pizzeria), mutta Graniinhan on lyhyt matka.

        Tuntuu että neljän vuoden aikana alueen ilme on entisestään siistiytynyt. Nyt kun urheiluhallikin on valmis, alueella ei ole enää edes yhtään rakennustyömaata. Päiväkotirakennus on tosin tulossa leikkipuiston viereen mäelle, sitä onkin jo odoteltu (päivähoitopaikkojen tilanne on aika surkea). Päiväkodin rakentaminen alkaa tietääkseni ensi talvena.

        Aseman tienoo on välillä roskainen ja ajoittain esiintyy ilkivaltaa, mutta milläpä asemalla ei olisi. Aseman seutu kokee sitä paitsi suuren muutoksen lähivuosina, kun Kauniainen alkaa rakentaa Koivuhoviin asuntoja, siinä yhteydessä pitäisi aseman viereen tulla myös se kauan odotettu lähikauppa. Ja Ullanmäentien varressa oleva maankaatopaikka poistuu myös, siihen tulee uusi kerrostalo. Espoo ja Grani kasvavat siis entistä tiiviimmin yhteen.


      • JesseKattila
        jk kirjoitti:

        Aika vanha ketju, mutta vastailenpa vielä omasta puolestani...

        Ymmerstassa on asuttu jo neljä vuotta, eikä ole aikomusta muuttaa muualle. Rauhallista on ollut, voin kyllä suositella asuinpaikkaa. Laitapuolen kulkijoita ei ole lainkaan, toisin kuin Kauniaisissa :)

        Palvelutarjonta on parantunut uuden urheiluhallin myötä, myös uusi leikkipuisto on ollut meillä ahkerassa käytössä. Lähikauppaa ei edelleenkään ole, eikä enää kioskiakaan (on tosiaan nykyään pizzeria), mutta Graniinhan on lyhyt matka.

        Tuntuu että neljän vuoden aikana alueen ilme on entisestään siistiytynyt. Nyt kun urheiluhallikin on valmis, alueella ei ole enää edes yhtään rakennustyömaata. Päiväkotirakennus on tosin tulossa leikkipuiston viereen mäelle, sitä onkin jo odoteltu (päivähoitopaikkojen tilanne on aika surkea). Päiväkodin rakentaminen alkaa tietääkseni ensi talvena.

        Aseman tienoo on välillä roskainen ja ajoittain esiintyy ilkivaltaa, mutta milläpä asemalla ei olisi. Aseman seutu kokee sitä paitsi suuren muutoksen lähivuosina, kun Kauniainen alkaa rakentaa Koivuhoviin asuntoja, siinä yhteydessä pitäisi aseman viereen tulla myös se kauan odotettu lähikauppa. Ja Ullanmäentien varressa oleva maankaatopaikka poistuu myös, siihen tulee uusi kerrostalo. Espoo ja Grani kasvavat siis entistä tiiviimmin yhteen.

        No voi itku jos alkavat rakentaa siihen maankaatopaikkaan taloa! Todella ikavaa asua vastapaisessa rakennuksessa ja kuunnella melua. Onko tietoa millon alkavat rakentamaan? Ei kylla yhtaan hyva etta tulee lisaa taloja ja kauppa. Alueen rauhallisuus siina karsii.


      • bolotowsky

        Ullantorppa 7 c, minkälainen on asua?


    • granifani

      Itse olen asunut Ymmerstassa nyt kolme vuotta. Jakaisin Ymmerstan kahteen osaan, kuten taksikuskit: vanhaan ja uuteen Ymmerstaan. Vanha Ymmersta on pientaloaluetta Ymmerstan koulun takana ja uusi Ymmersta taas koulun etupuolella. Uudessa Ymmerstassa on enemmän kerrostaloja, mutta ihan koulun läheisyydessä on jonkun verran pientaloja.

      Itse asun vanhassa Ymmerstassa ja olen erittäin tyytyväinen. Erittäin rauhallinen alue, koulu ja tennishalli vieressä. Lenkkimaastot ovat erinomaiset. Lähin kauppa on kävelymatkan päässä Kauniaisissa, autolla matka on n. 1,5 km. Kauniasissa on ravintola, kampaamot, 3 ruokakauppaa, apteekki, yksityinen lääkäriasema ja erikoisliikkeita. Ei mitään moitittavaa.

      • Ymmerstassa auva.

        Tykkään ymmerstasta tosiaankin paljon sillä olen asunut täällä jo noin 7vuotta vuokratalossa ullantorpalla ihan mäen päällä eikä oo koskaan näkyny täälläpäin mitään ilkivaltaa ehkä joskus jotain musiikkia päästetty (päivisin) mutta ei muuta. Ulkoilumahdollisuudet ovat erittäin hyvät ainaskin eläinihmisille! Päiväkotiä tähän nyt ollaan rakentamassa ja toki hyvä asia sekin on ! Koulu on noin 300m lähellä ja se on hyvä juttu lapsiperheille Jotenka monipuolinen asuinalue niin Eläin ihmisillekkin kuin lapsiperheille sekä myös rauhaa tahtoville ihmisillekkin. Kauppaa nyt vähän kyllä kaipaan mutta kait tästä nyt jotenin selvitään XD


    • Ymmerstalainen

      MItä nyt vähän autoja varastellaan, kellareihin murtaudutaan, kaikki , mikä ei ole kiinnitetty maahan ruuveilla varastetaan. Siinä ne miinukset.
      Muuten melko nukkumalähiö asuinkohteena.

      T: Vuodesta 2001 "mäen päällä" asunut.

    • paula20

      ymmerstassa hyvät koiran ulkoiluttamis mahdollisuudet ,,häiriöitä ei ole ollut kohta 2 vuotta asunut ei kioskia ei kauppaa ,,junalla pääsee,,,hyvä paikkaasua

      • Anonyymi

        ei pääse junalla, siitä ISO MIINUS! käytettävä taksia, tai kallista henkilö autoa...


    • Vuokratalolainen

      Moikka. Itse asun lapsieni kanssa vuokratalossa Ymmerstassa. . Emme ole mitenkään pelottavia. Ihan norm. Ihmisiä. Ehkä joskus v.1970 saattoi ollakin vähän pelottavia vuokratalo alueita. Mutta ainakin täällä asuu ihan kivojaihmisiä. T. Vuokratalolainen

      • Eläkeläset

        Ymmerstan Ullantorpassa 10 v asuttu (omistusas.) eikä mitään ikäviä kokemuksia. Kivat ulkoilumaastot ja asemakin lähellä ja kesällä kiva pyöräilyreitti Kauniaisiin. Ja vihdoin saimme tänne myös ruokakaupan. Viihtyisä alue ja mukavia asukkaita.


      • Anonyymi
        Eläkeläset kirjoitti:

        Ymmerstan Ullantorpassa 10 v asuttu (omistusas.) eikä mitään ikäviä kokemuksia. Kivat ulkoilumaastot ja asemakin lähellä ja kesällä kiva pyöräilyreitti Kauniaisiin. Ja vihdoin saimme tänne myös ruokakaupan. Viihtyisä alue ja mukavia asukkaita.

        Olemme perheeni kanssa asuneet Ymmerstan vanhalla puolella jo 10 vuotta. Olemme onnekkaita, että löysimme talon juuri täältä! :)

        Vanha Ymmersta on asuinalueena todella ihana. Mukavia ihmisiä, perheitä, paljon koiria! :) Täältä on hyvät yhteydet Helsinkiin (Koivihovin asemalta noin 20 min.) ja Kauniaisten palvelut vain kahden kilometrin päässä.

        Pidämme alueen luonnonläheisyydestä, turvallisuudesta ja siitä, että asuminen täällä on hieman monia muita omakotitaloalueita väljempää.

        Vanha Ymmersta on meille se oikea paikka. Tervetuloa Ymmerstaan! 😊


    • Anonyymi

      2 vuotta asuin ymmertassa vuokralla (espoon asunnot) .
      Siisti talo mutta todella kylmä talvella .
      Kallis sijaintiin nähden ja asunnon kylmyyteen.
      Pesutuvassa jatkuvaa ongelmaa pestään pyykkiä ilman että varataan aikaa ,toisten vuoroilla koneet käy vaikka itse varannut ajan . Ei ymmärrä ei ymmärrä vastaus jos jotain sanoo.
      Yläkertaan muutti mies kaukaa sellainen kolina kävi yöllä että ei mitään järkeä mitä lie puuhannut yöt ..äänestä päätellen hakkasi patteria yöllä(oo-05 välisen ajan)En muuta toisten en ainakaan vuokra-asuntoon.

    • Anonyymi

      Hei kaikille,
      Minä etsin vuokra asunto Ymmersta alue ( 3h -4h )

    • Anonyymi

      En suosittele muuttaa Ullantorppa2 kerrostaloihin aivan paska

      • Anonyymi

        Voisitko täsmentää, että miksi?


    • Anonyymi

      Ymmersta on mielestäni tosihyvä

    • Anonyymi

      Nistejä ainakin riittää punkkaavat taloyhtiön saunoissa/wc tiloissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe