"Minä rakastan sinua"

****Narsisti ei vihaa mitään niin paljon kuin lausetta "Minä rakastan sinua". Se herättää hänessä lähes alkukantaisia reaktioita. Se provosoi hänen silmittömään raivoon. Miksi näin?***

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html

Tämä alustukseni liittyy aiheeseen: "Ymmärrä hoitomiestä". Eikä sitten ole pilkkaa. Poistattajille tiedoksi.

Narsistisen luonteen ilmenemismuotoja tutkimalla, voimme ymmärtää hoitomiehiä.

He eivät ole pahuuttaan sitä mitä ovat. Vaan he ovat KYVYTTÖMIÄ rakastamaan.

Vl-yhteisön vain pitäisi pystyä pitämään nämä kyvyttömät aisoissa.

9

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma.

Olet söötti Depuli-lovely !

• Sulla meni vähän offtopiciksi, mutta olkoon ;)

• teorioita

kehität joutessas ;-)

• En minä noin viisaita osaa kehitellä. Mutta sieltä narsisti/psykopaatti teorioiden takaa se hoitomies kurkkii.

• Hoitokokoukset, ainakin 70 - 80 luvuilla olivat puhtaasti väkivaltarikoksia, joita ei voi, eikä saa hyväksyä. Mutta ymmärtää saamme.

• Delilah1

että tämänlaatuisiin asioihin kiinnitetään huomiota. En oikein usko, että yksilötasolla narsimia olisi vl-liikkeen piirissä enempää kuin muissakaan.

Enemmän olen huolissani itse VL-LIIKKEEN tietyistä piirteistä, jotka voisi siirtää yksilötasolta yhteisön tasolle.

Määritelmä:
      Laaja-alaisia suuruuskuvitelmia(käytöksen tai fantasian tasolla), ihailun tarvetta ja empatian puutetta. Alkaa varhaisaikuisuudessa ja esiintyy monissa yhteyksissä vähintään viidellä seuraavista tavoista:

1.Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään(esim.liioittelee lahjojaan ja saavutuksiaan, odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena).

2.Keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä , voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.

3. Uskoo olevansa erikoinen ja ainutlaatuinen ja kokee, että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot,joiden kanssa hänen tuklisi olla tekemisissä.

4. Vaatii korostunutta ihailua.

5. Kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytetyksi.

6. Käyttää häikäilemättä muita hyväkseen.

7. Empaattisuuden puute: haluttomuus huomata toisten tunteita ja tarpeita tai eläytyä niihin.

8. Henkilö on usein kateellinen muille ja uskoo muiden kadehtivan häntä.

9. Ylimielinen ja röyhkeä käytös tai asennoituminen

Lähde: Lönnqvist&co. Psykiatria

Lisäksi kestää huonosti itseensä kohdistuvaa kritiikkiä.

• "En oikein usko, että yksilötasolla narsimia olisi vl-liikkeen piirissä enempää kuin muissakaan."

En minäkään usko, että sitä vl-narsismia olisi enemmän kuin muualla. Mutta kun ne muutamatkin riittävät, tai jopa yksi.

• Preacher chick

... ovat usein juuri ne, jotka väittävät rakastavansa toista ja joille 'rakkaus' merkitsee nimenomaan alistamista, omistamista, vähättelyä ja mitätöintiä... toisen omaksi parhaaksi, tietenkin.
      Pyskologisointi ja toisen todellisten tai kuviteltujen heikkouksien analysointi on narsistille tyypillistä, hän kokee siinä puuhassa pätevänsä.

Jos huomaa henkilössä tällaisia oireita, kannattaa puhaltaa peli poikki välittömästi. Kiltti ihminen kuvittelee usein omituisen käytöksen olleen vain jotain kummaa väärinkäsitystä ja katsoo sitä sormiensa läpi... vaikka kyseessä oli itse asiassa esimakua narsistin todellisista kasvoista. Käytös on pikku hiljaa koko ajan räikeämpää - täysiverinen psykopaatti kun ei tunne rajoja, eikä empatiaa.

Narsisistia ei kannata yrittää 'parantaa', tämä vain antaa hänelle lisääntyneen voiman tunteen ja lisää leikkikaluja roolipeliä varten...

Raimo Mäkelän kirja aiheesta 'Naamiona terve mieli' on erittäin osuva, suosittelen.

• **Raimo Mäkelän kirja aiheesta 'Naamiona terve mieli' on erittäin osuva, suosittelen.***

Tiedän ja tunnen henk. koht. liiankin hyvin henkilön, joka on kirjan varoittavana esimerkkinä. Tietenkin nimettömänä.

Admata ainakin tietää henkilön, mutta tuskin sitä, että hän liittyy ko. kirjaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      2193
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      2106
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2034
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      18
      1452
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1027
    6. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      18
      1019
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      975
    8. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      895
    9. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      884
    10. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      51
      850
    Aihe