****Narsisti ei vihaa mitään niin paljon kuin lausetta "Minä rakastan sinua". Se herättää hänessä lähes alkukantaisia reaktioita. Se provosoi hänen silmittömään raivoon. Miksi näin?***
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
Tämä alustukseni liittyy aiheeseen: "Ymmärrä hoitomiestä". Eikä sitten ole pilkkaa. Poistattajille tiedoksi.
Narsistisen luonteen ilmenemismuotoja tutkimalla, voimme ymmärtää hoitomiehiä.
He eivät ole pahuuttaan sitä mitä ovat. Vaan he ovat KYVYTTÖMIÄ rakastamaan.
Vl-yhteisön vain pitäisi pystyä pitämään nämä kyvyttömät aisoissa.
"Minä rakastan sinua"
9
631
Vastaukset
- mamma.
Olet söötti Depuli-lovely !
- teorioita
kehität joutessas ;-)
En minä noin viisaita osaa kehitellä. Mutta sieltä narsisti/psykopaatti teorioiden takaa se hoitomies kurkkii.
Hoitokokoukset, ainakin 70 - 80 luvuilla olivat puhtaasti väkivaltarikoksia, joita ei voi, eikä saa hyväksyä. Mutta ymmärtää saamme.
- Delilah1
että tämänlaatuisiin asioihin kiinnitetään huomiota. En oikein usko, että yksilötasolla narsimia olisi vl-liikkeen piirissä enempää kuin muissakaan.
Enemmän olen huolissani itse VL-LIIKKEEN tietyistä piirteistä, jotka voisi siirtää yksilötasolta yhteisön tasolle.
Määritelmä:
Laaja-alaisia suuruuskuvitelmia(käytöksen tai fantasian tasolla), ihailun tarvetta ja empatian puutetta. Alkaa varhaisaikuisuudessa ja esiintyy monissa yhteyksissä vähintään viidellä seuraavista tavoista:
1.Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään(esim.liioittelee lahjojaan ja saavutuksiaan, odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena).
2.Keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä , voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.
3. Uskoo olevansa erikoinen ja ainutlaatuinen ja kokee, että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot,joiden kanssa hänen tuklisi olla tekemisissä.
4. Vaatii korostunutta ihailua.
5. Kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytetyksi.
6. Käyttää häikäilemättä muita hyväkseen.
7. Empaattisuuden puute: haluttomuus huomata toisten tunteita ja tarpeita tai eläytyä niihin.
8. Henkilö on usein kateellinen muille ja uskoo muiden kadehtivan häntä.
9. Ylimielinen ja röyhkeä käytös tai asennoituminen
Lähde: Lönnqvist&co. Psykiatria
Lisäksi kestää huonosti itseensä kohdistuvaa kritiikkiä."En oikein usko, että yksilötasolla narsimia olisi vl-liikkeen piirissä enempää kuin muissakaan."
En minäkään usko, että sitä vl-narsismia olisi enemmän kuin muualla. Mutta kun ne muutamatkin riittävät, tai jopa yksi.
- Preacher chick
... ovat usein juuri ne, jotka väittävät rakastavansa toista ja joille 'rakkaus' merkitsee nimenomaan alistamista, omistamista, vähättelyä ja mitätöintiä... toisen omaksi parhaaksi, tietenkin.
Pyskologisointi ja toisen todellisten tai kuviteltujen heikkouksien analysointi on narsistille tyypillistä, hän kokee siinä puuhassa pätevänsä.
Jos huomaa henkilössä tällaisia oireita, kannattaa puhaltaa peli poikki välittömästi. Kiltti ihminen kuvittelee usein omituisen käytöksen olleen vain jotain kummaa väärinkäsitystä ja katsoo sitä sormiensa läpi... vaikka kyseessä oli itse asiassa esimakua narsistin todellisista kasvoista. Käytös on pikku hiljaa koko ajan räikeämpää - täysiverinen psykopaatti kun ei tunne rajoja, eikä empatiaa.
Narsisistia ei kannata yrittää 'parantaa', tämä vain antaa hänelle lisääntyneen voiman tunteen ja lisää leikkikaluja roolipeliä varten...
Raimo Mäkelän kirja aiheesta 'Naamiona terve mieli' on erittäin osuva, suosittelen.**Raimo Mäkelän kirja aiheesta 'Naamiona terve mieli' on erittäin osuva, suosittelen.***
Tiedän ja tunnen henk. koht. liiankin hyvin henkilön, joka on kirjan varoittavana esimerkkinä. Tietenkin nimettömänä.
Admata ainakin tietää henkilön, mutta tuskin sitä, että hän liittyy ko. kirjaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 644365
- 1053485
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373150Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262608- 452307
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52079- 221984
- 1921870
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951542Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91398