Pääministeri Matti Vanhasen kohua herättänyt päätös eläkeiän nostosta ei tietojen mukaan syntynytkään Rukan hangilla hiihdellessä. Sen sijaan päätöksen taustalla on chat-keskustelu Suomi24-sivustolla valtiovarainministeri Jyrki Kataisen kanssa. Vanhasta kuitenkin hävetti myöntää keskustapiireissä, että osaa käyttää tietokonetta, joten hän ei uskaltanut kertoa totuutta.
“No mietin jotain hyvää nelikirjaimista väärää paikkaa, mutta Ikea oli jo käytetty ja Rukan lisäksi ei tullut muita mieleen”, aina värikäs ja mielikuvituksellinen pääministeri myöntää.
Vanhasen ulostulon takana oli pitkään jatkunut yksinäisyys.
“On vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta. En tahtoisi olla yksi heistä. Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua. Täällä olen kuin vanki, lähden puutarhakaupunkiin”, pääministeri perustelee
Vanhanen myöntää, ettei eläkepäätös
4
129
Vastaukset
- perunamatti
Pottumasan nahka nahkurin orrella on arvokas, mutta täysin arvoton niin pitkään kun sama hampuusi sitä yllään kantaa.
Vanha venäläinen sananlasku. - chatista?
RuralHottie55: moi
RuralHottie55:onks tääl ketään kivoi alkiolaisia tai edes porvarillisia tyyppei?
$paNk_My_Beaver017: mä oon vähän siihen suuntaan kallellaan…
RuralHottie55: mä en muuten oo oikeesti noin nuori ku sä vaikka joskus näissä niin esitänki
$paNk_My_Beaver017: LOL emmä oo oikeesti 17w, se on mun suunta nro XD
RuralHottie55: ai sori
RuralHottie55: mullon vaan vähän ikäkriisi :(
$paNk_My_Beaver017: kuis sillee?
RuralHottie55: no mä pelkään ettei kukaan tykkää musta ku mä oon joku vitsin 60wee
$paNk_My_Beaver017: mä kuule tykkään susta vaikka oisit 65w kuha et oo mikää eläkeläis pappa
RuralHottie55: ihanx tosi? *punastuu*
$paNk_My_Beaver017: no saleen
$paNk_My_Beaver017: ja luota muhun tässä asiassa äläkä usko vaikka isot pojat sanos mitä - on molemmissa
neljä kirjainta. Sen vaikeampia sanoja ei pääministerin aivoilla mietitä?
- TATU:a
Tatu puhuu satu a ,ehkei sittenkään, usko vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8837J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756