ja hiljaista, niin kuin silloin ennen huopatossutehtaalla. Oikein viihtyisää sanoisin.
Täällä onkin nyt oikein mukavaa
74
1197
Vastaukset
- blomsterdal
poistonappia painamalla eikä maton alle lakaisemalla. Olisi syytä tarttua härkää sarvista, eikä olla pelkureita.
- Diana-ad-rem
minä voin tarttua sitä sarvista.
- Bar-Ilan
Diana-ad-rem kirjoitti:
että Baasanin härät ovat jo temmatut ryskyen stratosfääriin,missä ne -kiertoradalla- päätynevät karitsaisen pitopöydän antimiksi?
Myös arvoisat faaraot Menhor,Karnak etc ovat paikalla bilettämässä ja saanevat siinä samalla neljän tonnin huollon kitusiinsa,kun valaistuneet juottavat heille kaksin käsin kauhalla ´huutovettä´ setripuisesta tynnyristä,kun Paavali korkkaa karkelot.
Pilkkua (valomerkkiä) ei siellä tunnettane lainkaan,koskapa ´henki on vahva´ ja tajunnan virta ehtymätön -siitähän täällä on ´saatu lukea´ eräiden toimesta aina kiusaantuneisuudesta hamaan myötähäpeään saakka.
Ai niin, -tämä(kään) ei taida millään tavoin liittyä tämän juutalaisuuspalstan aiheeseen,mutta toisaalta se lienee vain pikantti lisä vieraiden uskontojen ja antisemitistisen riehunnan kasaankursimaan tilkkutäkkiviritykseen.
Todella eleganttia, -kerrassaan.
Mahtuisikohan tähän kavalkaadiin vielä peräti joulupukkikin tonttuineen? - zeeva (ei kirj.)
Bar-Ilan kirjoitti:
että Baasanin härät ovat jo temmatut ryskyen stratosfääriin,missä ne -kiertoradalla- päätynevät karitsaisen pitopöydän antimiksi?
Myös arvoisat faaraot Menhor,Karnak etc ovat paikalla bilettämässä ja saanevat siinä samalla neljän tonnin huollon kitusiinsa,kun valaistuneet juottavat heille kaksin käsin kauhalla ´huutovettä´ setripuisesta tynnyristä,kun Paavali korkkaa karkelot.
Pilkkua (valomerkkiä) ei siellä tunnettane lainkaan,koskapa ´henki on vahva´ ja tajunnan virta ehtymätön -siitähän täällä on ´saatu lukea´ eräiden toimesta aina kiusaantuneisuudesta hamaan myötähäpeään saakka.
Ai niin, -tämä(kään) ei taida millään tavoin liittyä tämän juutalaisuuspalstan aiheeseen,mutta toisaalta se lienee vain pikantti lisä vieraiden uskontojen ja antisemitistisen riehunnan kasaankursimaan tilkkutäkkiviritykseen.
Mahtuisikohan tähän kavalkaadiin vielä peräti joulupukkikin tonttuineen?voidaan olla mitä mieltä tahansa - sitä tosin soisi kaikille.
tässä linkki oikein hyvään artikkeliin.
p.s. joka on juutalaisuutta - ja näin ollen liittyy palstan aiheeseen.
http://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/819505/jewish/Why-did-Gd-give-me-mental-illness.htm - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
tämä on sellainen mykkä härkä, joka työntää päänsä puskaan aina kun joku haastaa sen taisteluun.
- blomsterdal
Bar-Ilan kirjoitti:
Mahtuisikohan tähän kavalkaadiin vielä peräti joulupukkikin tonttuineen?sellaisia Baasanin härkiä, jotka ovat niin tyytyväisiä siihen mitä heillä on , etteivät he suostu kuuntelemaan vaikka olisivat menossa pataan.
Tärkeintä on lihota ja vartioida palstaa, etteivät vieraat härät hyökkää ja tallaa laidunta. - Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
tämä on sellainen mykkä härkä, joka työntää päänsä puskaan aina kun joku haastaa sen taisteluun.
ratkeaa.....mykkänä puskassa?
- Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
sellaisia Baasanin härkiä, jotka ovat niin tyytyväisiä siihen mitä heillä on , etteivät he suostu kuuntelemaan vaikka olisivat menossa pataan.
Tärkeintä on lihota ja vartioida palstaa, etteivät vieraat härät hyökkää ja tallaa laidunta.Eikö se ole hieno asia, jos löytyy sellaisiakin, jotka ovat tyytyväisiä siihen mitä on, eivätkä vaadi, toivo, odota lisää lisää ja lisää. Ja kun mikään ei tunnu enää missään, on pakko julistaa/ odottaa/ toivoa maailmanloppua, että jotain vielä jossain olis enemmän, kuin mitä nyt on.
- blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
ratkeaa.....mykkänä puskassa?
yrittänyt tivata, kumpi on parempi nappi vai tuppisuu?
- Diana-ad-rem
Bar-Ilan kirjoitti:
Mahtuisikohan tähän kavalkaadiin vielä peräti joulupukkikin tonttuineen?pelkät Baasanin härät siihen pitopöytään.
Karitsaisen suuri hää-ateria vaatii kolmannen maailmansodan, Harmagedonin taistelun, paljon sotapäälliköiden ja hevosten lihaa, orjien ja vapaiden, pienten ja suurten , koska korppikotkat kokoontuvat ( taivaan linnut) samalle juhla-aterialle. Ja puvut kuului pestä verellä ennen osallistumista, joten sitä pitää olla paljon.
Kun muu maailma on lopetettu ja syöty, senjälkeen päästään hallitsemaan Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Toivoisin olevani siinä joukossa, joka linnunruuaksi joutuu, koska sitä hallitusta minä en halua nähdä.
Jos tämä ketä loukkaa, niin voihan esittää paremman version. - Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
yrittänyt tivata, kumpi on parempi nappi vai tuppisuu?
Taidat olla vähän vajaa, mutta älä välitä, en minäkään ole täydellinen.
Missä KTS luuraa, tulis rupattelemaan sinun kanssasi, koska teillä synkkaa niin hyvin.
Minä menen nyt pois. - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
Taidat olla vähän vajaa, mutta älä välitä, en minäkään ole täydellinen.
Missä KTS luuraa, tulis rupattelemaan sinun kanssasi, koska teillä synkkaa niin hyvin.
Minä menen nyt pois.Miksi tällä palstalla ei kyetä keskustelemaan mistään asiallisesti?. Aina pötkitään pakoon, tai poistetaan hyvä keskustelu nappia painamalla, tai syytetään toista keskustelijaa mielipuoleksi tai vajaaksi. Älä välitä Diana, en minäkään ole täydellinen. Oletko ryhtynyt sheriffiksi?
- Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
Miksi tällä palstalla ei kyetä keskustelemaan mistään asiallisesti?. Aina pötkitään pakoon, tai poistetaan hyvä keskustelu nappia painamalla, tai syytetään toista keskustelijaa mielipuoleksi tai vajaaksi. Älä välitä Diana, en minäkään ole täydellinen. Oletko ryhtynyt sheriffiksi?
onko täällä sheriffiä, minä se en ainakaan ole.
En tiedä sitäkään miksi ei voi keskustella asiallisesti.
Jos joku kysyy, pitääkö olla nappi vai tuppisuu,
mitä asiallista siihen pitäis sanoa, kun ei ymmärrä koko kysymystä. - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
onko täällä sheriffiä, minä se en ainakaan ole.
En tiedä sitäkään miksi ei voi keskustella asiallisesti.
Jos joku kysyy, pitääkö olla nappi vai tuppisuu,
mitä asiallista siihen pitäis sanoa, kun ei ymmärrä koko kysymystä.ettei ymmärretä, mitä toinen tarkoittaa ja sitten ollaan niin nopeita tuomitsemaan. Älä ota vakavasti hassuttelin hieman tuolla teemalla, eli sillä että harmittaa kun ei synny kunnon keskusteluja. Usein vaan keskustelu poistetaan sopimattomana ja aina vedotaan siihen ettei kuulu juutalaisuuteen. Onko kaikki täysin valmista, eikö löydy mitään, joka saattaisi vielä olla epäselvää jopa juutalaisten keskuudessa?
- Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
ettei ymmärretä, mitä toinen tarkoittaa ja sitten ollaan niin nopeita tuomitsemaan. Älä ota vakavasti hassuttelin hieman tuolla teemalla, eli sillä että harmittaa kun ei synny kunnon keskusteluja. Usein vaan keskustelu poistetaan sopimattomana ja aina vedotaan siihen ettei kuulu juutalaisuuteen. Onko kaikki täysin valmista, eikö löydy mitään, joka saattaisi vielä olla epäselvää jopa juutalaisten keskuudessa?
väärä henkilö vastaamaan, koska en ole juutalainen, en siis tiedä onko heillä jokin epäselvää vai ei.
Sen voin varmuudella sanoa, että suhteessa kristinuskoon ei ole mitään epäselvää.
Se on se asia, mikä ei kuulu juutalaisuuteen ja
kristittyjenkin pitäis se ymmärtää.
Eivät kai he, jotka ovat kirjoitukset kirjoittaneet, tule kysymään neuvoa niiltä, jotka ovat tehneet heidän kirjoituksistaan täysin erilaisen version.
Lisäksi käännökset tekevät omia tepposiaan, joko tahallisesti tai tahattomasti. - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
väärä henkilö vastaamaan, koska en ole juutalainen, en siis tiedä onko heillä jokin epäselvää vai ei.
Sen voin varmuudella sanoa, että suhteessa kristinuskoon ei ole mitään epäselvää.
Eivät kai he, jotka ovat kirjoitukset kirjoittaneet, tule kysymään neuvoa niiltä, jotka ovat tehneet heidän kirjoituksistaan täysin erilaisen version.
Lisäksi käännökset tekevät omia tepposiaan, joko tahallisesti tai tahattomasti.sinä ja minä olemme pakanoita. Mutta heidän kauttaan ovat molemmat, vanha ja uusi liitto.
Heiltä olemme oppineet, emme ole neuvoneet vaan uskoneet ja todeksi kokeneet kirjoitetun sanan. - Bar-Ilan
Diana-ad-rem kirjoitti:
pelkät Baasanin härät siihen pitopöytään.
Karitsaisen suuri hää-ateria vaatii kolmannen maailmansodan, Harmagedonin taistelun, paljon sotapäälliköiden ja hevosten lihaa, orjien ja vapaiden, pienten ja suurten , koska korppikotkat kokoontuvat ( taivaan linnut) samalle juhla-aterialle. Ja puvut kuului pestä verellä ennen osallistumista, joten sitä pitää olla paljon.
Kun muu maailma on lopetettu ja syöty, senjälkeen päästään hallitsemaan Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Toivoisin olevani siinä joukossa, joka linnunruuaksi joutuu, koska sitä hallitusta minä en halua nähdä.
Jos tämä ketä loukkaa, niin voihan esittää paremman version.heillä bakkanaalit luvan takana.Siellä saattaapi hevosen reisi rouskua,kun valkeaan pellavaan puetut upottavat hampaansa pöydän antimiin.
Hulluintahan tässä odysseiassa -ainakin tämän palstan aiheen kannalta- lienee se,etteivät koko kinkerit kuulu millään tavoin tämän pöydän kattaukseen,eivät edes etäisesti,tai teoriassa.
Korppikotkia,shakaaleja,hyeenoita,tai termiittejä ei tarvinne niihin pirskeisiin tätä kauempaa osaltaan haeskella.
Mitä taas siihen vuodatettavaksi tarvittavaan vereen tulee,lienee jo historian tuntien likimain selvää,keiden valtimoista se on jälleen kerran tarkoitus lainehtimaan laskea.
Historian halutaan toistavan itsensä kaikessa pimeydessään. - blomsterdal
Bar-Ilan kirjoitti:
Mahtuisikohan tähän kavalkaadiin vielä peräti joulupukkikin tonttuineen?ei siis UT. Suosittelen lukemisen aloittamista luvusta 38, ja sitten 39.
39 LUKU HESEKIEL
39:1 Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
39:2 Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä Israelin vuorille.
39:3 Mutta minä lyön pois jousesi sinun vasemmasta kädestäsi ja pudotan nuolesi sinun oikeasta kädestäsi.
39:4 Israelin vuorille sinä olet kaatuva, samoin kaikki sinun sotalaumasi ja kansat, jotka sinun kanssasi ovat: minä annan sinut petolinnuille, kaikille siivekkäille ja metsän eläimille ruuaksi.
39:5 Kentälle sinä kaadut. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra.
39:6 Ja minä lähetän tulen Maagogiin ja rantamaalla turvassa asuvien keskeen. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
39:7 Ja pyhän nimeni minä teen tunnetuksi kansani Israelin keskuudessa enkä enää salli häväistävän pyhää nimeäni. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, Israelin Pyhä.
39:8 Katso, se tulee, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra: tämä on se päivä, josta minä olen puhunut.
39:9 Israelin kaupunkien asukkaat menevät ulos ja sytyttävät ja polttavat aseita, pieniä ja suuria kilpiä, jousia, nuolia, käsikarttuja ja keihäitä. He pitävät niitä polttoaineina seitsemän vuotta;
39:10 eivät he kanna puita kedolta eivätkä hakkaa metsistä, vaan pitävät polttoaineina aseita. Näin he saalistavat saalistajiaan ja ryöstävät ryöstäjiään, sanoo Herra, Herra.
39:11 Sinä päivänä minä annan Googille siellä, Israelissa, hautasijan, 'Kulkijain laakson', itää kohden merestä; se sulkee tien noilta kulkijoilta. Sinne haudataan Goog ja koko hänen meluisa joukkonsa, ja sille pannaan nimeksi: 'Googin meluisan joukon laakso.'
39:12 Niitä hautaa Israelin heimo seitsemän kuukautta puhdistaaksensa maan.
39:13 Koko maan kansa hautaa heitä, ja se on koituva heille kiitokseksi sinä päivänä, jona minä näytän kunniani, sanoo Herra, Herra.
39:14 Valitaan vakinaiset miehet, jotka kulkevat maata ja hautaavat noita kulkijoita, mitä niitä vielä on jäljellä maan pinnalla, puhdistaaksensa sen; seitsemän kuukauden kuluttua he sen tutkivat läpikotaisin.
39:15 Kun nämä kulkijat kulkevat maata ja joku heistä näkee ihmisen luut, laittaa hän niitten ääreen kivimerkin, siihen asti että haudankaivajat saavat ne haudatuiksi 'Googin meluisan joukon laaksoon.'
39:16 Onpa eräällä kaupungillakin nimenä Hamona. - Niin he puhdistavat maan.
39:17 Ja sinä, ihmislapsi! Näin sanoo Herra, Herra: Käske lintuja, kaikkia siivekkäitä, ja kaikkia metsän eläimiä: Kokoontukaa, tulkaa, yhtykää joka taholta minun teurasuhrilleni, jonka minä teitä varten uhraan, suurelle teurasuhrille Israelin vuorille; syökää lihaa ja juokaa verta.
39:18 Syökää sankarien lihaa ja juokaa maan ruhtinaitten verta - oinaita, lampaita, kauriita ja härkiä, kaikki tyynni Baasanissa syötettyjä.
39:19 Syökää itsenne kylläisiksi rasvasta ja juokaa itsenne juovuksiin verestä, teurasuhrista, jonka minä teitä varten uhraan.
39:20 Tulkaa kylläisiksi minun pöydässäni ratsuista ja vaunuhevosista, sankareista ja kaikenkaltaisista sotamiehistä, sanoo Herra, Herra.
39:21 Minä asetan kunniani pakanakansojen keskeen, ja kaikki pakanakansat saavat nähdä minun tuomioni, jonka minä toimitan, ja käteni, jonka minä lasken heidän päällensä.
39:22 Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.
39:23 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni, ja niin minä annoin heidät heidän vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyynni.
39:24 Minä tein heille heidän saastaisuutensa ja rikkomustensa mukaan ja kätkin heiltä kasvoni.
39:25 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.
39:26 Ja häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat minulle osoittaneet, he unhottavat, asuessaan nyt maassansa turvallisina, kenenkään peloittelematta.
39:27 Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän vihamiestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä.
39:28 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.
39:29 Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra. - Bar-Ilan
Diana-ad-rem kirjoitti:
Lisäksi käännökset tekevät omia tepposiaan, joko tahallisesti tai tahattomasti.näyttäisi olevan varsin ilmeisesti se,etteivät toisen -juutalaisuudelle vieraan- uskonnon edustajat kykene näkemään saati tunnustamaan,että juutalaisuus ja kristinusko ovat kaksi eri uskontokuntaa,eikä niitä käytännössä yhdistä toisiinsa eräiden maantieteellisten paikkojen lisäksi yhtään mikään.He katsovat oikeudekseen määritellä juutalaisuus osaksi omaa opillista kokonaisuuttaan.Tällöin he voivat väärentää alkuperäisiä Tanachin kirjoituksia mielin määrin ja pidäkkeettä, -mikä puolestaan näyttää antaneen heille omasyntyisen ´oikeutuksen´ käyttäytyä alentuvasti,sekä halventavasti juutalaisuutta kohtaan -tarvittaessa aina suoranaisia vainoja myöten.
Tätä he eivät ole koskaan myöntäneet,eivätkä katuneet.
Juuri siksi keskusteluyhteys näiden kahden uskonnon välillä on juuri niin vaikeaa,tai lähes ylivoimaista,kuin se tälläkin keskustelupalstalla on jatkuvasti ollut.
Palstalle vyöryvät jatkuvat juutalaisvihamieliset kommentit ja aloitukset eivät asiaintilaa ainakaan paremmaksi ole muuttaneet,-päinvastoin.Valitettavasti.
Juutalaisuuden kannalta katsoen kyseessä on kuitenkin tämän toisen uskontokunnan edustajien tietoinen valinta,joka tekee heidän uskonsa ja oppinsa entistäkin vastenmielisemmäksi. - blomsterdal
blomsterdal kirjoitti:
ei siis UT. Suosittelen lukemisen aloittamista luvusta 38, ja sitten 39.
39 LUKU HESEKIEL
39:1 Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
39:2 Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä Israelin vuorille.
39:3 Mutta minä lyön pois jousesi sinun vasemmasta kädestäsi ja pudotan nuolesi sinun oikeasta kädestäsi.
39:4 Israelin vuorille sinä olet kaatuva, samoin kaikki sinun sotalaumasi ja kansat, jotka sinun kanssasi ovat: minä annan sinut petolinnuille, kaikille siivekkäille ja metsän eläimille ruuaksi.
39:6 Ja minä lähetän tulen Maagogiin ja rantamaalla turvassa asuvien keskeen. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
39:7 Ja pyhän nimeni minä teen tunnetuksi kansani Israelin keskuudessa enkä enää salli häväistävän pyhää nimeäni. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, Israelin Pyhä.
39:8 Katso, se tulee, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra: tämä on se päivä, josta minä olen puhunut.
39:9 Israelin kaupunkien asukkaat menevät ulos ja sytyttävät ja polttavat aseita, pieniä ja suuria kilpiä, jousia, nuolia, käsikarttuja ja keihäitä. He pitävät niitä polttoaineina seitsemän vuotta;
39:10 eivät he kanna puita kedolta eivätkä hakkaa metsistä, vaan pitävät polttoaineina aseita. Näin he saalistavat saalistajiaan ja ryöstävät ryöstäjiään, sanoo Herra, Herra.
39:11 Sinä päivänä minä annan Googille siellä, Israelissa, hautasijan, 'Kulkijain laakson', itää kohden merestä; se sulkee tien noilta kulkijoilta. Sinne haudataan Goog ja koko hänen meluisa joukkonsa, ja sille pannaan nimeksi: 'Googin meluisan joukon laakso.'
39:13 Koko maan kansa hautaa heitä, ja se on koituva heille kiitokseksi sinä päivänä, jona minä näytän kunniani, sanoo Herra, Herra.
39:14 Valitaan vakinaiset miehet, jotka kulkevat maata ja hautaavat noita kulkijoita, mitä niitä vielä on jäljellä maan pinnalla, puhdistaaksensa sen; seitsemän kuukauden kuluttua he sen tutkivat läpikotaisin.
39:15 Kun nämä kulkijat kulkevat maata ja joku heistä näkee ihmisen luut, laittaa hän niitten ääreen kivimerkin, siihen asti että haudankaivajat saavat ne haudatuiksi 'Googin meluisan joukon laaksoon.'
39:17 Ja sinä, ihmislapsi! Näin sanoo Herra, Herra: Käske lintuja, kaikkia siivekkäitä, ja kaikkia metsän eläimiä: Kokoontukaa, tulkaa, yhtykää joka taholta minun teurasuhrilleni, jonka minä teitä varten uhraan, suurelle teurasuhrille Israelin vuorille; syökää lihaa ja juokaa verta.
39:18 Syökää sankarien lihaa ja juokaa maan ruhtinaitten verta - oinaita, lampaita, kauriita ja härkiä, kaikki tyynni Baasanissa syötettyjä.
39:19 Syökää itsenne kylläisiksi rasvasta ja juokaa itsenne juovuksiin verestä, teurasuhrista, jonka minä teitä varten uhraan.
39:20 Tulkaa kylläisiksi minun pöydässäni ratsuista ja vaunuhevosista, sankareista ja kaikenkaltaisista sotamiehistä, sanoo Herra, Herra.
39:21 Minä asetan kunniani pakanakansojen keskeen, ja kaikki pakanakansat saavat nähdä minun tuomioni, jonka minä toimitan, ja käteni, jonka minä lasken heidän päällensä.
39:22 Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.
39:23 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni, ja niin minä annoin heidät heidän vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyynni.
39:24 Minä tein heille heidän saastaisuutensa ja rikkomustensa mukaan ja kätkin heiltä kasvoni.
39:25 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.
39:26 Ja häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat minulle osoittaneet, he unhottavat, asuessaan nyt maassansa turvallisina, kenenkään peloittelematta.
39:27 Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän vihamiestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä.
39:28 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.
39:29 Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra.16:12 Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
16:13 Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
16:14 Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
16:15 - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
16:16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
16:17 Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut."
16:18 Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
16:19 Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
16:20 Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
16:21 Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri. - blomsterdal
Bar-Ilan kirjoitti:
näyttäisi olevan varsin ilmeisesti se,etteivät toisen -juutalaisuudelle vieraan- uskonnon edustajat kykene näkemään saati tunnustamaan,että juutalaisuus ja kristinusko ovat kaksi eri uskontokuntaa,eikä niitä käytännössä yhdistä toisiinsa eräiden maantieteellisten paikkojen lisäksi yhtään mikään.He katsovat oikeudekseen määritellä juutalaisuus osaksi omaa opillista kokonaisuuttaan.Tällöin he voivat väärentää alkuperäisiä Tanachin kirjoituksia mielin määrin ja pidäkkeettä, -mikä puolestaan näyttää antaneen heille omasyntyisen ´oikeutuksen´ käyttäytyä alentuvasti,sekä halventavasti juutalaisuutta kohtaan -tarvittaessa aina suoranaisia vainoja myöten.
Tätä he eivät ole koskaan myöntäneet,eivätkä katuneet.
Juuri siksi keskusteluyhteys näiden kahden uskonnon välillä on juuri niin vaikeaa,tai lähes ylivoimaista,kuin se tälläkin keskustelupalstalla on jatkuvasti ollut.
Palstalle vyöryvät jatkuvat juutalaisvihamieliset kommentit ja aloitukset eivät asiaintilaa ainakaan paremmaksi ole muuttaneet,-päinvastoin.Valitettavasti.
Juutalaisuuden kannalta katsoen kyseessä on kuitenkin tämän toisen uskontokunnan edustajien tietoinen valinta,joka tekee heidän uskonsa ja oppinsa entistäkin vastenmielisemmäksi.Keitä he olivat?
10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen:
"Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
Heidät lähetettiin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
10:9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne,
10:10 älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.
Kuka on arvollinen?
10:11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
10:12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
10:13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
10:15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
10:16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
10:17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
Kaikkien kansojen vihattaviksi
10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi MINUN NIMENI TÄHDEN; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
10:24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
10:26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi,
eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
10:27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
10:31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
10:32 Sentähden, jokaisen, JOKA TUNNUSTAA MINUT IHMISTEN EDESSÄ, MINÄKIN TUNNUSTAN ISÄNI EDESSÄ, joka on taivaissa.
10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Vihaa Jeesukseen uskovia kohtaan
10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
Itsensä kieltäminen, ristin ottaminen
10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
10:41 Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan.
10:42 Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille." - Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
Keitä he olivat?
10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
"Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
10:10 älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.
Kuka on arvollinen?
10:11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
10:13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
10:15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
10:16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
10:17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi MINUN NIMENI TÄHDEN; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
10:24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
10:26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi,
10:27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
10:32 Sentähden, jokaisen, JOKA TUNNUSTAA MINUT IHMISTEN EDESSÄ, MINÄKIN TUNNUSTAN ISÄNI EDESSÄ, joka on taivaissa.
10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
10:41 Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan.
10:42 Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille." - Diana-ad-rem
Bar-Ilan kirjoitti:
heillä bakkanaalit luvan takana.Siellä saattaapi hevosen reisi rouskua,kun valkeaan pellavaan puetut upottavat hampaansa pöydän antimiin.
Hulluintahan tässä odysseiassa -ainakin tämän palstan aiheen kannalta- lienee se,etteivät koko kinkerit kuulu millään tavoin tämän pöydän kattaukseen,eivät edes etäisesti,tai teoriassa.
Korppikotkia,shakaaleja,hyeenoita,tai termiittejä ei tarvinne niihin pirskeisiin tätä kauempaa osaltaan haeskella.
Mitä taas siihen vuodatettavaksi tarvittavaan vereen tulee,lienee jo historian tuntien likimain selvää,keiden valtimoista se on jälleen kerran tarkoitus lainehtimaan laskea.
Historian halutaan toistavan itsensä kaikessa pimeydessään.Tällä palstalla on vakiohyeenat, jotka eivät voi irrottaa itseään koneelta. Tuntuu kuin he olisivat koko-aikaisesti vaanimassa, josko joku kirjoittaa jotain, että voi nelijalkaisen karitsajumalansa tunkea sekaan.
Joskus se on jopa huvittavaa.
Mutta.... voit uskoa, että meno on samanlaista kristittyjen palstoilla, siellä taistellaan toisiaan vastaan, koska tulkintoja on niin monia. - blomsterdal
blomsterdal kirjoitti:
Keitä he olivat?
Kuka on arvollinen?
10:42 Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."50:6 Kadonnut lammaslauma oli minun kansani. Heidän paimenensa olivat vieneet heidät harhaan eksyttäville vuorille; he kulkivat vuorelta kukkulalle, unhottivat lepopaikkansa. (JEREMIA)
53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.(JESAJA)
HESEKIEL 34 LUKU
34:1 Minulle tuli tämä Herran sana:
34:2 Ihmislapsi, ennusta ISRAELIN PAIMENIA VASTAAN, ennusta ja sano heille - paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
34:3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
34:4 ETTE OLE VAHVISTANEET HEIKKOJA, ETTE OLE PARANTANEET SAIRAITA, SITONEET HAAVOTTUNEITA, TUONEET TAKAISIN EKSYNEITÄ, ETSINEEN KADONNEITA, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
34:5 Ja niin ne ovat HAJANTUNEET paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi - hajaantuneet ne ovat.
34:6 Minun lampaani HARHAILEVAT kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä KENKÄÄN NIISTÄ VÄLITÄ eikä NIITÄ ETSI.
34:7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
34:8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat RYÖSTETTÄVINÄ ja koska minun lampaani ovat kaikkien METSÄN PETOJEN SYÖTÄVINÄ, kun PAIMENTA EI OLE ja KUN MINUN PAIMENENI EIVÄT VÄLITÄ MINUN LAMPAISTANI, vaan minun PAIMENENI KAITSEVAT ITSEÄNSÄ, EIVÄTKÄ KAITSE MINUN LAMPAITANI,
34:9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, MINÄ KÄYN PAIMENTEN KIMPPUUN, VAADIN LAMPAANI HEIDÄN KÄDESTÄNSÄ ja TEEN LOPUN HEIDÄN LAMMASTEN-KAITSENNASTAAN, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. MINÄ PELASTAN LAMPAANI HEIDÄN KIDASTANSA, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, MINÄ ITSE ETSIN LAMPAANI ja PIDÄN NIISTÄ HUOLEN.
34:12 Niinkuin PAIMEN PITÄÄ HUOLEN LAUMASTAAN, KUN HÄN ON LAMPAITTENSA KESKELLÄ ja ne ovat hajallaan, niin MINÄ PIDÄN HUOLEN LAMPAISTANI, ja MINÄ PELASTAN ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
34:13 MINÄ VIEN NE POIS KANSOJEN SEASTA ja KOKOAN NE MUISTA MAISTA, TUON NE OMAAN MAAHANSA ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
34:14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
34:15 MINÄ ITSE KAITSEN LAMPAANI ja VIEN ITSE NE LEPÄÄMÄÄN, sanoo Herra, Herra.
34:16 KADONNEET MINÄ TAHDON ETSIÄ, EKSYNEET TUODA TAKAISIN, HAAVOITTUNEET SITOA, HEIKKOJA VAHVISTAA; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
34:17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon TUOMITA LAMPAAN ja LAMPAAN, OINASTEN ja VUOHIPUKKIEN VÄLILLÄ.
34:18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
34:19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
34:20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
34:21 Koska te olette kylki- ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
34:22 niin MINÄ TAHDON VAPAUTTAA LAMPAANI, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
34:23 Ja MINÄ HERÄTÄN HEILLE YHDEN PAIMENEN HEITÄ KAITSEMAAN, PALVELIJANI DAAVIDIN; HÄN on KAITSEVA HEITÄ ja OLEVA HEIDÄN PAIMENENSA.
34:24 JA MINÄ, HERRA, olen HEIDÄN JUMALANSA, ja MINUN PALVELIJANI DAAVID on RUHTINAS HEIDÄN KESKELLÄNSÄ. Minä, Herra, olen puhunut.
34:25 Ja minä teen heidän kanssansa rauhan liiton; minä lopetan maasta pahat eläimet, niin että he asuvat turvallisesti erämaassa ja nukkuvat metsiköissä;
34:26 ja minä teen siunatuiksi heidät ja kaiken, mitä minun kukkulani ympärillä on, ja vuodatan sateen ajallansa - ne ovat siunauksen sateita.
34:27 Ja kedon puut kantavat hedelmänsä, ja maa antaa satonsa, ja he saavat olla turvassa maassansa. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä särjen heidän ikeensä puut ja pelastan heidät heidän orjuuttajainsa käsistä.
34:28 Eivätkä he enää ole pakanain ryöstettävinä, eivätkä metsän pedot heitä syö, vaan he asuvat turvassa, kenenkään peloittelematta.
34:29 Ja minä annan nousta heille istutuksen, joka on oleva kunniaksi, niin ettei heidän tarvitse siinä maassa menehtyä nälkään eikä enää kärsiä pakanain pilkkaa.
34:30 Ja he tulevat tietämään, että MINÄ, HERRA, HEIDÄN JUMALANSA, OLEN HEIDÄN KANSSANSA ja että HE, ISRAELIN HEIMO, ovat MINUN KANSANI, sanoo HERRA, HERRA.
34:31 Niin, TE OLETTE MINUN LAMPAANI, MINUN LAITUMENI LAMPAAT, TE IHMISET; MINÄ OLEN TEIDÄN JUMALANNE, SANOO HERRA, HERRA. - Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
16:12 Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
16:13 Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
16:14 Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
16:15 - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
16:16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
16:17 Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut."
16:18 Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
16:19 Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
16:20 Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
16:21 Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.Babylon on kadonnut kartalta, ja tuo on kirjoitettu jälkikäteen. Kirjoitushetkellä se on ollut jo kaukaista historiaa.
Minä tarkoitin siellä aikaisemmin karitsan häitä, nelijalkaisen jumalan suurta hää-ateriaa, jota kai vielä odotetatte tulevaksi.
Jolloin peto ja väärä profeetta heitetään tuliseen järveen etc.
Löytyy ILM. 19, sieltä voit lukea, en viitsi kirjoittaa sitä sekamelskaa tänne.
Babylonian kukistumisesta sielläkin tosin puhutaan, joten taitaa olla muinaishistorian muuttamista todelliseksi hirvitykseksi ja maailmalopun karkeloinniksi. - Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
50:6 Kadonnut lammaslauma oli minun kansani. Heidän paimenensa olivat vieneet heidät harhaan eksyttäville vuorille; he kulkivat vuorelta kukkulalle, unhottivat lepopaikkansa. (JEREMIA)
53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.(JESAJA)
HESEKIEL 34 LUKU
34:1 Minulle tuli tämä Herran sana:
34:2 Ihmislapsi, ennusta ISRAELIN PAIMENIA VASTAAN, ennusta ja sano heille - paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
34:3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
34:4 ETTE OLE VAHVISTANEET HEIKKOJA, ETTE OLE PARANTANEET SAIRAITA, SITONEET HAAVOTTUNEITA, TUONEET TAKAISIN EKSYNEITÄ, ETSINEEN KADONNEITA, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
34:5 Ja niin ne ovat HAJANTUNEET paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi - hajaantuneet ne ovat.
34:6 Minun lampaani HARHAILEVAT kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä KENKÄÄN NIISTÄ VÄLITÄ eikä NIITÄ ETSI.
34:7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
34:8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat RYÖSTETTÄVINÄ ja koska minun lampaani ovat kaikkien METSÄN PETOJEN SYÖTÄVINÄ, kun PAIMENTA EI OLE ja KUN MINUN PAIMENENI EIVÄT VÄLITÄ MINUN LAMPAISTANI, vaan minun PAIMENENI KAITSEVAT ITSEÄNSÄ, EIVÄTKÄ KAITSE MINUN LAMPAITANI,
34:9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, MINÄ KÄYN PAIMENTEN KIMPPUUN, VAADIN LAMPAANI HEIDÄN KÄDESTÄNSÄ ja TEEN LOPUN HEIDÄN LAMMASTEN-KAITSENNASTAAN, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. MINÄ PELASTAN LAMPAANI HEIDÄN KIDASTANSA, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, MINÄ ITSE ETSIN LAMPAANI ja PIDÄN NIISTÄ HUOLEN.
34:12 Niinkuin PAIMEN PITÄÄ HUOLEN LAUMASTAAN, KUN HÄN ON LAMPAITTENSA KESKELLÄ ja ne ovat hajallaan, niin MINÄ PIDÄN HUOLEN LAMPAISTANI, ja MINÄ PELASTAN ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
34:13 MINÄ VIEN NE POIS KANSOJEN SEASTA ja KOKOAN NE MUISTA MAISTA, TUON NE OMAAN MAAHANSA ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
34:14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
34:15 MINÄ ITSE KAITSEN LAMPAANI ja VIEN ITSE NE LEPÄÄMÄÄN, sanoo Herra, Herra.
34:16 KADONNEET MINÄ TAHDON ETSIÄ, EKSYNEET TUODA TAKAISIN, HAAVOITTUNEET SITOA, HEIKKOJA VAHVISTAA; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
34:17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon TUOMITA LAMPAAN ja LAMPAAN, OINASTEN ja VUOHIPUKKIEN VÄLILLÄ.
34:18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
34:19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
34:20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
34:21 Koska te olette kylki- ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
34:22 niin MINÄ TAHDON VAPAUTTAA LAMPAANI, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
34:23 Ja MINÄ HERÄTÄN HEILLE YHDEN PAIMENEN HEITÄ KAITSEMAAN, PALVELIJANI DAAVIDIN; HÄN on KAITSEVA HEITÄ ja OLEVA HEIDÄN PAIMENENSA.
34:24 JA MINÄ, HERRA, olen HEIDÄN JUMALANSA, ja MINUN PALVELIJANI DAAVID on RUHTINAS HEIDÄN KESKELLÄNSÄ. Minä, Herra, olen puhunut.
34:25 Ja minä teen heidän kanssansa rauhan liiton; minä lopetan maasta pahat eläimet, niin että he asuvat turvallisesti erämaassa ja nukkuvat metsiköissä;
34:26 ja minä teen siunatuiksi heidät ja kaiken, mitä minun kukkulani ympärillä on, ja vuodatan sateen ajallansa - ne ovat siunauksen sateita.
34:27 Ja kedon puut kantavat hedelmänsä, ja maa antaa satonsa, ja he saavat olla turvassa maassansa. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä särjen heidän ikeensä puut ja pelastan heidät heidän orjuuttajainsa käsistä.
34:28 Eivätkä he enää ole pakanain ryöstettävinä, eivätkä metsän pedot heitä syö, vaan he asuvat turvassa, kenenkään peloittelematta.
34:29 Ja minä annan nousta heille istutuksen, joka on oleva kunniaksi, niin ettei heidän tarvitse siinä maassa menehtyä nälkään eikä enää kärsiä pakanain pilkkaa.
34:30 Ja he tulevat tietämään, että MINÄ, HERRA, HEIDÄN JUMALANSA, OLEN HEIDÄN KANSSANSA ja että HE, ISRAELIN HEIMO, ovat MINUN KANSANI, sanoo HERRA, HERRA.
34:31 Niin, TE OLETTE MINUN LAMPAANI, MINUN LAITUMENI LAMPAAT, TE IHMISET; MINÄ OLEN TEIDÄN JUMALANNE, SANOO HERRA, HERRA.ovat niitä, jotka eksyvät palvelemaan muiden uskontojen jumalia.
Pahimmillaan noin.
Sitä on tapahtunut muinaisuudessa, ja varsinkin kristityillä on pakkomielle saada juutalaiset käännytetyksi omien jumaliensa mielen mukaisiksi
yhä tänä päivänä.
Mutta osa pysyy uskollisena, niinkuin on pysynyt kautta historian. - blomsterdal
blomsterdal kirjoitti:
ei siis UT. Suosittelen lukemisen aloittamista luvusta 38, ja sitten 39.
39 LUKU HESEKIEL
39:29 Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra.mitä nämä kuvaavat?
39:20 Tulkaa kylläisiksi minun pöydässäni ratsuista ja vaunuhevosista, sankareista ja kaikenkaltaisista sotamiehistä, sanoo Herra, Herra. - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
ihmiset, ne jotka uskovat ja ne jotka ovat uskonnollisia.
- Bar-Ilan
Diana-ad-rem kirjoitti:
kirjoituksia tulkitaan itsepintaisesti ja sille vieraan uskonnon (tässä tapauksessa kristinuskon) opinkäsityksien mukaan,on lopputulos verrattavissa tilanteeseen,jossa Mahlerin nokkahuilukonserton partituurina koetetaan väenväkisin käyttää Berliinin puhelinluetteloa v:lta 1941.
Tämä tuntuu olevan ylivoimaista käsittää eräille palstaa pilkkanaan pitäville kristityille -ketjun aloittaja mukaanlukien.
Niinpä keskustelua ei tule edelleenkään syntymään, -se kun edellyttäisi jonkin sellaisen -hyvin olennaisen- tosiasian tunnustamista, johon he eivät katso voivansa ylemmyydentuntonsa kyllästämää ajatusmaailmaansa ´alentaa´.
Sehän merkitsisi samalla kristillisen antisemitismin perusteiden hylkäämistä ja juutalaisuuden tunnustamista sekä tasavertaisena uskontokuntana muiden joukossa,että juutalaisen kansan systemaattisen mustamaalaamisen lopettamista.
Fundamentalistisilla kristinuskon edustajilla ei selvästikään ole sen enempää valmiuksia,kuin tahtoakaan kumpaankaan edellämainituista ´myönnytyksistä´.
Mitä taas tulee kristinuskon kolmijumalaiseen teologiaan ihmisjumala-Jeesuksineen,voitaneen keskustelu siltä osin -suhteessa juutalaisuuteen- jälleen kerran päättää sekä tuloksettomana,että turhana (M.O.T.). - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
ovat niitä, jotka eksyvät palvelemaan muiden uskontojen jumalia.
Pahimmillaan noin.
Sitä on tapahtunut muinaisuudessa, ja varsinkin kristityillä on pakkomielle saada juutalaiset käännytetyksi omien jumaliensa mielen mukaisiksi
yhä tänä päivänä.
Mutta osa pysyy uskollisena, niinkuin on pysynyt kautta historian.siksi:
37:24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.
37:25 He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti.
37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
37:27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. (Hes.)
Kaunis ihana lupaus, mutta kuka hän on tämä paimen ja kuingas? - Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
siksi:
37:24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.
37:25 He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti.
37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
37:27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. (Hes.)
Kaunis ihana lupaus, mutta kuka hän on tämä paimen ja kuingas?Tuossa tapauksessa näyttäisi olevan Daavid.
Noinhan tuossa lukee, liian helppo kysymys. - Diana-ad-rem
Bar-Ilan kirjoitti:
kirjoituksia tulkitaan itsepintaisesti ja sille vieraan uskonnon (tässä tapauksessa kristinuskon) opinkäsityksien mukaan,on lopputulos verrattavissa tilanteeseen,jossa Mahlerin nokkahuilukonserton partituurina koetetaan väenväkisin käyttää Berliinin puhelinluetteloa v:lta 1941.
Tämä tuntuu olevan ylivoimaista käsittää eräille palstaa pilkkanaan pitäville kristityille -ketjun aloittaja mukaanlukien.
Niinpä keskustelua ei tule edelleenkään syntymään, -se kun edellyttäisi jonkin sellaisen -hyvin olennaisen- tosiasian tunnustamista, johon he eivät katso voivansa ylemmyydentuntonsa kyllästämää ajatusmaailmaansa ´alentaa´.
Sehän merkitsisi samalla kristillisen antisemitismin perusteiden hylkäämistä ja juutalaisuuden tunnustamista sekä tasavertaisena uskontokuntana muiden joukossa,että juutalaisen kansan systemaattisen mustamaalaamisen lopettamista.
Fundamentalistisilla kristinuskon edustajilla ei selvästikään ole sen enempää valmiuksia,kuin tahtoakaan kumpaankaan edellämainituista ´myönnytyksistä´.
Mitä taas tulee kristinuskon kolmijumalaiseen teologiaan ihmisjumala-Jeesuksineen,voitaneen keskustelu siltä osin -suhteessa juutalaisuuteen- jälleen kerran päättää sekä tuloksettomana,että turhana (M.O.T.).Tuossa oli kyllä aika paljon VT:n kirjoituksia.
Niistä näyttää aina olennainen menevän mukavasti ohi silmien, korvien ja tajunnanvirtojen.
Meilläpäin paistaa aurinko täydeltä terältä, ja pitkän ulkoilulenkin jälkeen posket on punaiset kuin päiväperhosella ja mielikin niin virkeä, ettei jaksa hermostua edes kristityille.
Kyllä se tästä. :) - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
Tuossa tapauksessa näyttäisi olevan Daavid.
Noinhan tuossa lukee, liian helppo kysymys.Hesekielin kirja kirjoitettiin alun perin 25 vuoden aikana vuosien 593 ja 571 eaa. välillä. Kirjat vaikuttavat kirjoitetun kahdessa jaksossa tämän Hesekielin 25 vuotta kestäneen profetoimisen aikana. Ensimmäinen jakso, joka on tarkoitettu Juudan ylemmille luokille, kirjoitettiin vuosien 593 ja 586 eaa. välillä. Toinen jakso, joka on kirjoitettu vuosien 586 ja 571 eaa. välillä, käsittelee hänen ennustuksiaan kansan pelastumisesta.
Daavid (hepreaksi דָּוִד, Dāwiḏ - rakastettu; arab. داود, Dāʾūd) oli Vanhan Testamentin mukaan Juudan kuningas 1012-1005 eaa., koko Israelin kuningas 1005-972 eaa.[1] Hän oli Juudan sukukuntaan kuuluvan Iisain poika ja kuningas Salomon isä.
Raamatun mukaan Daavid teki Israelista sotaretkillään suurvallan.
Daavidin elämästä kerrotaan erityisesti Ensimmäisessä ja Toisessa Samuelin kirjassa, Ensimmäisen Kuninkaiden kirjan alussa sekä Ensimmäisessä aikakirjassa.
Ruutin kirjan mukaan Daavid polveutuu Juudan pojasta Peresistä, jolle syntyi Hesron, Hesronille Ram, Ramille Amminadab, Amminadabille Nahson, Nahsonille Salma, Salmalle Boas, Boasille Obed, Obedille Iisai, ja Iisaille syntyi Daavid.[2] Daavid oli kotoisin Beetlehemistä.
Daavidilla oli ainakin kahdeksan vaimoa: Mikal (toinen kuningas Saulin tyttäristä), Ahinoamin Jisreelistä,[3] Abigail,[4] Maakan, Haggit, Abitali, Egla ja Batseba. Raamatun mukaan Daavid sai lapsia vaimojensa kanssa seuraavasti: Hebronissa: esikoinen Amnon, jisreeliläisestä Ahinoamista; toinen Daniel, karmelilaisesta Abigailista; kolmas Absalom, Maakan, Gesurin kuninkaan Talmain tyttären, poika; neljäs Adonia, Haggitin poika; viides Sefatja, Abitalista; kuudes Jitream, hänen vaimostaan Eglasta. Jerusalemissa syntyi: Simea, Soobab, Naatan ja Salomo, kaikkiaan neljä, Bat-Suuasta, Ammielin tyttärestä; sitten Jibhar, Elisama, Elifelet, Noogah, Nefeg, Jaafia, Elisama, Eljada ja Elifelet; kaikkiaan yhdeksän. Tässä ovat kaikki Daavidin 19 poikaa, lukuun ottamatta sivuvaimojen poikia.[5] - blomsterdal
Bar-Ilan kirjoitti:
Mitä taas tulee kristinuskon kolmijumalaiseen teologiaan ihmisjumala-Jeesuksineen,voitaneen keskustelu siltä osin -suhteessa juutalaisuuteen- jälleen kerran päättää sekä tuloksettomana,että turhana (M.O.T.).kunnioitan koko Raamattua!
On uskomatonta, kuinka jokainen pala menee paikallensa, siksi kyseessä on puhdas Jumalan sana.
Miksi et koskaan vastaa Jumalan sanalla? - blomsterdal
blomsterdal kirjoitti:
kunnioitan koko Raamattua!
On uskomatonta, kuinka jokainen pala menee paikallensa, siksi kyseessä on puhdas Jumalan sana.
Miksi et koskaan vastaa Jumalan sanalla?Bar Ilanille.
- Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
Hesekielin kirja kirjoitettiin alun perin 25 vuoden aikana vuosien 593 ja 571 eaa. välillä. Kirjat vaikuttavat kirjoitetun kahdessa jaksossa tämän Hesekielin 25 vuotta kestäneen profetoimisen aikana. Ensimmäinen jakso, joka on tarkoitettu Juudan ylemmille luokille, kirjoitettiin vuosien 593 ja 586 eaa. välillä. Toinen jakso, joka on kirjoitettu vuosien 586 ja 571 eaa. välillä, käsittelee hänen ennustuksiaan kansan pelastumisesta.
Daavid (hepreaksi דָּוִד, Dāwiḏ - rakastettu; arab. داود, Dāʾūd) oli Vanhan Testamentin mukaan Juudan kuningas 1012-1005 eaa., koko Israelin kuningas 1005-972 eaa.[1] Hän oli Juudan sukukuntaan kuuluvan Iisain poika ja kuningas Salomon isä.
Raamatun mukaan Daavid teki Israelista sotaretkillään suurvallan.
Daavidin elämästä kerrotaan erityisesti Ensimmäisessä ja Toisessa Samuelin kirjassa, Ensimmäisen Kuninkaiden kirjan alussa sekä Ensimmäisessä aikakirjassa.
Ruutin kirjan mukaan Daavid polveutuu Juudan pojasta Peresistä, jolle syntyi Hesron, Hesronille Ram, Ramille Amminadab, Amminadabille Nahson, Nahsonille Salma, Salmalle Boas, Boasille Obed, Obedille Iisai, ja Iisaille syntyi Daavid.[2] Daavid oli kotoisin Beetlehemistä.
Daavidilla oli ainakin kahdeksan vaimoa: Mikal (toinen kuningas Saulin tyttäristä), Ahinoamin Jisreelistä,[3] Abigail,[4] Maakan, Haggit, Abitali, Egla ja Batseba. Raamatun mukaan Daavid sai lapsia vaimojensa kanssa seuraavasti: Hebronissa: esikoinen Amnon, jisreeliläisestä Ahinoamista; toinen Daniel, karmelilaisesta Abigailista; kolmas Absalom, Maakan, Gesurin kuninkaan Talmain tyttären, poika; neljäs Adonia, Haggitin poika; viides Sefatja, Abitalista; kuudes Jitream, hänen vaimostaan Eglasta. Jerusalemissa syntyi: Simea, Soobab, Naatan ja Salomo, kaikkiaan neljä, Bat-Suuasta, Ammielin tyttärestä; sitten Jibhar, Elisama, Elifelet, Noogah, Nefeg, Jaafia, Elisama, Eljada ja Elifelet; kaikkiaan yhdeksän. Tässä ovat kaikki Daavidin 19 poikaa, lukuun ottamatta sivuvaimojen poikia.[5]Juutalaisuudessa on pelastusta kaivattu aina olemassa olevaa, todellista vihollista vastaan, koska vihollisia muinaisuudessa on naapureiden taholta riittänyt.
Oikeastaan koko historian ajan ja yhä vieläkin, eivätkä kristityt ole tässä vihollisjoukossa suinkaan vähäisimpiä.
Kristinuskon pelastusodotus/ tarve, on vihamielisiä henkivaltoja ja iänkaikkista helvettiä vastaan. Näitä kumpaakaan ei ole olemassakaan.
Joten pelastus niistä on aina ollut olemassa, koska uhka on keksitty, ei todellinen.
Ymmärrätkö ?
Lopetat pelkäämästä sellaista , mitä ei ole, niin pelastuksen tarve ja odotus käy tarpeettomaksi ja olet vapaa.
Mitä tulee Hesekielin kirjoituksiin, niin ehkä hän on koonnut perimätietona kulkenutta tietoa tai olemassaolevia kirjoituksia. Ikäänkuin jälkikäteen Daavidin ajan.
Muuta en osaa siitä sanoa, joku muu voi varmaan kertoa asiantuntevammin tuon aikaeron. - Bar-Ilan
Diana-ad-rem kirjoitti:
Tuossa oli kyllä aika paljon VT:n kirjoituksia.
Niistä näyttää aina olennainen menevän mukavasti ohi silmien, korvien ja tajunnanvirtojen.
Meilläpäin paistaa aurinko täydeltä terältä, ja pitkän ulkoilulenkin jälkeen posket on punaiset kuin päiväperhosella ja mielikin niin virkeä, ettei jaksa hermostua edes kristityille.
Kyllä se tästä. :)Valon määrä lisääntyy päivä päivältä,kun aurinko kiipeää yhä korkeammalle kohti zeniittiä (sitä täällä kuitenkaan koskaan saavuttamatta).
Aikansa kaikelle.
Se,mikä on hyvää,pysyy. Muu joutanee sitten mennäkin.
Kyllä; -kyllä se tästä. :) - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
ovat niitä, jotka eksyvät palvelemaan muiden uskontojen jumalia.
Pahimmillaan noin.
yhä tänä päivänä.
Mutta osa pysyy uskollisena, niinkuin on pysynyt kautta historian.huonoja paimenia on yhä, jotka eivät kerro totuutta.
- krisu19
blomsterdal kirjoitti:
huonoja paimenia on yhä, jotka eivät kerro totuutta.
hesekielin kirjoitus on hyvin kaunis ja rohkaiseva Jumalan Hengen inspiroima runo...Jumala haluaa ravita ihmisten sieluja kaikella hyvällä. Kuinka sielu tulee ravituksi?? Olemalla kuuliainen Jumalalle, rakastamalla lähimmäistään niinkuin itseään. Kun sielusi on ravittu Jumalan hyvyydellä, elämälläsi on tarkoitus ja päämäärä, mielesi on rauhallinen ja "valoisa", et ole rauhaton etkä pelkää....olet kuin lammas hyvän paimenen holhouksessa, viheriöivällä laitumella josta ei syötävä eikä juotava lopu..
- blomsterdal
krisu19 kirjoitti:
hesekielin kirjoitus on hyvin kaunis ja rohkaiseva Jumalan Hengen inspiroima runo...Jumala haluaa ravita ihmisten sieluja kaikella hyvällä. Kuinka sielu tulee ravituksi?? Olemalla kuuliainen Jumalalle, rakastamalla lähimmäistään niinkuin itseään. Kun sielusi on ravittu Jumalan hyvyydellä, elämälläsi on tarkoitus ja päämäärä, mielesi on rauhallinen ja "valoisa", et ole rauhaton etkä pelkää....olet kuin lammas hyvän paimenen holhouksessa, viheriöivällä laitumella josta ei syötävä eikä juotava lopu..
Hesekielin 34 luvusta, jossa Herra puhuu paimenten tilasta. He eivät ole kainneet lampaita, vaan itseään.
He ovat syöneet rasvat, pukeneet päällensä villat, teurastaneet lihavat, mutta eivät ole kainneet laumaa.
Heidän olisi pitänyt vahvistaa heikkoja, parantaa sairaita, tuoda eksyneet kotiin, etsiä kadonneet, sensijaan he ovat vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
Lampaat ovat hajantuneet kaikkialle, eikä kukaan välitä niistä. Herra käy näiden kelvottomien paimenten kimppuun ja hän vaatii lampaansa heidän kädestänsä ja tekee lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä he enää saa itseään kaita.
Hän itse etsii lampaansa ja pitää laumastaan huolen. Lampaat ovat hajantuneet, ja joutuneet vieraitten kansojen pariin muihin maihin.
Voiko selvempää kuvausta olla Israelin kansan vaiheista, he ovat olleet hajannuksessa, ja Jumala on kuljettanut heitä kotiin kaikkialta maailmasta. Kuinka totta tämä onkaan, tämä kokoaminen tapahtuu juuri nyt parhaillaan meidän silmiemme edessä.
Hän herättää heille yhden paimenen kaitsemaan heitä, hänen palvelijansa Daavidin, hän on kaitseva heitä ja oleva heidän kuninkaansa.
Kuvaus ei sovi kuningas Daavidiin Iisain poikaan, koska hän oli jo kuollut tuohon aikaan.
Tämä henkilö on sekä paimen että kuningas.
Kuka hän on?
23:5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
23:6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra meidän vanhurskautemme.
(Jeremia)
Juutalaiset sanovat, ettei hän voi olla Jeesus, koska Jeesuksen aikanaan ei Israel asunut turvassa.
Jeesus ei tullut tuolloin kuninkaana, vaikka hän on Israelin kuningas, vaan nöyränä ja kärsivänä Herran palvelijana antamaan henkensä koko maailman syntien tähden. Seuraavalla kerralla, kun hän tulee, hän tulee kuninkaana pilvissä.
Täällä pilkataan usein tuota karitsaa.
Karitsa kuvaa Jeesusta, puhdasta viatonta, nöyrää.
Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut, niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.(JES. 53)
27:11 Mutta Jeesus seisoi maaherran edessä. Ja maaherra kysyi häneltä sanoen: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Niin Jeesus sanoi: "Sinäpä sen sanot."
27:12 Ja kun ylipapit ja vanhimmat häntä syyttivät, ei hän mitään vastannut.
27:13 Silloin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö kuule, kuinka paljon he todistavat sinua vastaan?"
27:14 Mutta hän ei vastannut yhteenkään hänen kysymykseensä, niin että maaherra suuresti ihmetteli. (Matteus) - väittelyn aihe
blomsterdal kirjoitti:
Hesekielin 34 luvusta, jossa Herra puhuu paimenten tilasta. He eivät ole kainneet lampaita, vaan itseään.
He ovat syöneet rasvat, pukeneet päällensä villat, teurastaneet lihavat, mutta eivät ole kainneet laumaa.
Heidän olisi pitänyt vahvistaa heikkoja, parantaa sairaita, tuoda eksyneet kotiin, etsiä kadonneet, sensijaan he ovat vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
Lampaat ovat hajantuneet kaikkialle, eikä kukaan välitä niistä. Herra käy näiden kelvottomien paimenten kimppuun ja hän vaatii lampaansa heidän kädestänsä ja tekee lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä he enää saa itseään kaita.
Hän itse etsii lampaansa ja pitää laumastaan huolen. Lampaat ovat hajantuneet, ja joutuneet vieraitten kansojen pariin muihin maihin.
Voiko selvempää kuvausta olla Israelin kansan vaiheista, he ovat olleet hajannuksessa, ja Jumala on kuljettanut heitä kotiin kaikkialta maailmasta. Kuinka totta tämä onkaan, tämä kokoaminen tapahtuu juuri nyt parhaillaan meidän silmiemme edessä.
Hän herättää heille yhden paimenen kaitsemaan heitä, hänen palvelijansa Daavidin, hän on kaitseva heitä ja oleva heidän kuninkaansa.
Kuvaus ei sovi kuningas Daavidiin Iisain poikaan, koska hän oli jo kuollut tuohon aikaan.
Kuka hän on?
23:5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
23:6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra meidän vanhurskautemme.
(Jeremia)
Juutalaiset sanovat, ettei hän voi olla Jeesus, koska Jeesuksen aikanaan ei Israel asunut turvassa.
Jeesus ei tullut tuolloin kuninkaana, vaikka hän on Israelin kuningas, vaan nöyränä ja kärsivänä Herran palvelijana antamaan henkensä koko maailman syntien tähden. Seuraavalla kerralla, kun hän tulee, hän tulee kuninkaana pilvissä.
Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut, niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.(JES. 53)
27:11 Mutta Jeesus seisoi maaherran edessä. Ja maaherra kysyi häneltä sanoen: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Niin Jeesus sanoi: "Sinäpä sen sanot."
27:13 Silloin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö kuule, kuinka paljon he todistavat sinua vastaan?"
27:14 Mutta hän ei vastannut yhteenkään hänen kysymykseensä, niin että maaherra suuresti ihmetteli. (Matteus)>>27:14 Mutta hän ei vastannut yhteenkään hänen kysymykseensä, niin että maaherra suuresti ihmetteli. (Matteus)
blomsterdal kirjoitti:
Keitä he olivat?
Kuka on arvollinen?
10:42 Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."Mielestäni toisen kulttuurin edustajat kirjoittelevat Juutalaisuuden asioita, jättäen niihin oman kulttuurinsa näkemykset. Kysyn vielä miksi yrität pakko syöttää Juutalaisuuteen kuulumatonta Nasaretin Secti uskontoa? Onhan Juutalaisilla ihan omat näkemyksensä asioista.koeta kirjoittaa Juutalaisuudesta.mikä kuuluu heille. Älä koeta härnätä Juutalaisia kirjoittelullasi. Kristin usko ei kuulu Juutalaisuuteen. Sunnuntai kultti on Juutalaisille kuin tuli tappuroissa. Oikea Juutalainen ei luovu oikeasta Jumalastaan. Kai olet näin pitkälle ymmärtänyt tätä asiaa. Pyrkikää Rauhaan kaikkien kanssa, jos se on suinkin mahdollista.
- blomsterdal
Baron-26 kirjoitti:
Mielestäni toisen kulttuurin edustajat kirjoittelevat Juutalaisuuden asioita, jättäen niihin oman kulttuurinsa näkemykset. Kysyn vielä miksi yrität pakko syöttää Juutalaisuuteen kuulumatonta Nasaretin Secti uskontoa? Onhan Juutalaisilla ihan omat näkemyksensä asioista.koeta kirjoittaa Juutalaisuudesta.mikä kuuluu heille. Älä koeta härnätä Juutalaisia kirjoittelullasi. Kristin usko ei kuulu Juutalaisuuteen. Sunnuntai kultti on Juutalaisille kuin tuli tappuroissa. Oikea Juutalainen ei luovu oikeasta Jumalastaan. Kai olet näin pitkälle ymmärtänyt tätä asiaa. Pyrkikää Rauhaan kaikkien kanssa, jos se on suinkin mahdollista.
Jumalstasi, minäkin uskon Israelin Pyhään.
Minnua ei kiinnosta hellenistit, eikä mitkään ihmisviisaudet, vaan elävä usko. En myöskään ole kiinnostunut mistään sunnuntai kultista. Sapatti annettiin juutalaisille, ja saatte viettää sapattianne ihan vapaasti. SHALOM! - Michelena
blomsterdal kirjoitti:
Kuka hän on?
(Jeremia)
27:14 Mutta hän ei vastannut yhteenkään hänen kysymykseensä, niin että maaherra suuresti ihmetteli. (Matteus)erästä kirjaa, jonka sain matkallani. Siinä puhutaan samasta asiasta mistä sinä tässä edellä kerroit.
"Tulee maailmanhistorian päivä jona Jumala kokoaa muinaisen kansansa, juutalaiset, takaisin maailman neljältä kolkalta. Ja kun he ovat kokoontuneet takaisin ja palanneet maahan, silloin minä herätän vanhurskaan vesan. Hän nousee, ei niin kuin karitsa teuraaksi valmistettuna, vaan hän tulee Kuninkaiden Kuninkaana ja Herrain Herrana."
Tähän on liitetty myös tuo kohta Jeremiasta:
"Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät. Ja minä herätän heille paimenia, ja ne kaitsevat heitä; eivät he enää pelkää eivätkä säiky, eikä heistä yhtäkään puutu, sanoo Herra "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.
(Jer. 23: 3-6) - blomsterdal
Baron-26 kirjoitti:
Mielestäni toisen kulttuurin edustajat kirjoittelevat Juutalaisuuden asioita, jättäen niihin oman kulttuurinsa näkemykset. Kysyn vielä miksi yrität pakko syöttää Juutalaisuuteen kuulumatonta Nasaretin Secti uskontoa? Onhan Juutalaisilla ihan omat näkemyksensä asioista.koeta kirjoittaa Juutalaisuudesta.mikä kuuluu heille. Älä koeta härnätä Juutalaisia kirjoittelullasi. Kristin usko ei kuulu Juutalaisuuteen. Sunnuntai kultti on Juutalaisille kuin tuli tappuroissa. Oikea Juutalainen ei luovu oikeasta Jumalastaan. Kai olet näin pitkälle ymmärtänyt tätä asiaa. Pyrkikää Rauhaan kaikkien kanssa, jos se on suinkin mahdollista.
että sinä kirjoitit, että oikea juutalainen ei luovu Jumalastaan. En tunne Kabbalaa, mutta se ei kuitenkaan ole Jumalan sanaa, sen minkä Jumala on Pyhän Henkensä kautta puhunut profeettain suun kautta. Eikö se silloin ole luopumista elävästä Jumalasta?
- blomsterdal
JESAJAN KIRJA
12 LUKU
12:1 Sinä päivänä sinä sanot: Minä kiitän sinua, Herra, sillä sinä olit minuun vihastunut, mutta sinun vihasi asettui, ja sinä lohdutit minua.
12:2 Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi.
12:3 Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Mikä on pelastuksen lähde, josta saa ammentaa vettä?
VETTÄ JANOAVAISILLE ILMAISEKSI
55:1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
55:2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse?
KETÄ PITÄISI KUULLA, KENEN TYKÖ MENNÄ ETTÄ SIELU SAA ELÄÄ?
Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
55:3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää.
MIKÄ ON IANKAIKKINEN LIITTO, MITKÄ LUJAT DAAVIDIN ARMOT?
Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
KENET HÄN ASETTI KANSOILLE TODISTAJAKSI,RUHTINAAKSI JA KÄSKIJÄKSI?
55:4 Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
KUKA KUTSUU PAKANOITA, JOITA HÄN EI TUNNE JA JOTKA EIVÄT TUNNE HÄNTÄ?
55:5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
KENET ISRAELIN PYHÄ KIRKASTAA?
ETSIKÄÄ HERRAA HUUTAKAA HÄNTÄ AVUKSENNE OIKEAAN AIKAAN
55:6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
KÄÄNTYKÄÄ POIS PAHOILTA TEILTÄNNE
55:7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
JUMALAN AJATUKSET JA TIET
55:8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
55:9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
JUMALAN SANAN VOIMA
55:10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
55:11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
MISTÄ ILO TULEE?
55:12 Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
55:13 Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.
Tässä näitä ajatuksia ja kysymyksiä pohdittavaksi, jokaiselle janoavaiselle. - Diana-ad-rem
Vaan tarkoituksellista väärentämistä.
Kristityn kuuluu tunnustaa, että Jeesus on herra, vaikka;
VT:stä löytyy niin selkeät ilmoitukset, ettei niihin tarvitse lisäillä mitään: Diana-ad-rem kirjoitti:
VT:stä löytyy niin selkeät ilmoitukset, ettei niihin tarvitse lisäillä mitään:Jossa ihminen syntyy aina uudelleen uutena ihmisenä maailmaan. Tämä Kabblahin uskonto on erittäin vapauttava, Koska tämä meidän elämämme on koulu, jossa meidän tulisi päästä siirtymään ylemmille asteille. Ikävä on ainä potealaiskan läksyjä. Muisti minun edellisistä elämäni vaiheista ovat antaneet minulle hieman valaistusta aikaisemmin tekemistäni virheistä.
Onhan pyrkimyksemme päästä täydellisyyteen. Jossa me voimme sen oppimäärän joka on laitettu meidän päämäräksemme.- Diana-ad-rem
Baron-26 kirjoitti:
Jossa ihminen syntyy aina uudelleen uutena ihmisenä maailmaan. Tämä Kabblahin uskonto on erittäin vapauttava, Koska tämä meidän elämämme on koulu, jossa meidän tulisi päästä siirtymään ylemmille asteille. Ikävä on ainä potealaiskan läksyjä. Muisti minun edellisistä elämäni vaiheista ovat antaneet minulle hieman valaistusta aikaisemmin tekemistäni virheistä.
Onhan pyrkimyksemme päästä täydellisyyteen. Jossa me voimme sen oppimäärän joka on laitettu meidän päämäräksemme.mielenkiintoinen ajatus.
Emme kuitenkaan voi tietää tuonpuoleisista, vaikka niin haluaisimme.
Onhan luvattu - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
VT:stä löytyy niin selkeät ilmoitukset, ettei niihin tarvitse lisäillä mitään:>>>Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista.
Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ( esim. risti ) ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.>>>
Laitan esimerkin
4 Mooseksen kirja 21 luku
21:4 Senjälkeen he lähtivät liikkeelle Hoorin vuorelta Kaislameren tietä kiertääksensä Edomin maan. Mutta matkalla kansa kävi kärsimättömäksi.
21:5 Ja kansa puhui Jumalaa ja Moosesta vastaan: Minkätähden te johdatitte meidät pois Egyptistä kuolemaan erämaahan? Eihän täällä ole leipää eikä vettä, ja me olemme kyllästyneet tähän huonoon ruokaan.
21:6 Silloin Herra lähetti kansan sekaan myrkkykäärmeitä, jotka purivat kansaa, niin että paljon kansaa Israelista kuoli.
21:7 Niin kansa tuli Mooseksen luo, ja he sanoivat: Me teimme syntiä, kun puhuimme Herraa ja sinua vastaan. Rukoile Herraa, että hän poistaa käärmeet meidän kimpustamme. Ja Mooses rukoili kansan puolesta.
21:8 Silloin Herra sanoi Moosekselle: Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon.
21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Ymmärrän tämän näin:
Herra oli käskenyt Moosesta laittamaan vaskikäärmeen tangon päähän,ja Mooses teki Herran sanan mukaan, ja ketä myrkkykäärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Jäivätkö he eloon siitä että vaskikäärmeessä oli jotain erikoista?
Eivät jääneet eloon siitä syystä, vaan siitä syystä, että he tottelivat Herraa ja uskoivat hänen sanaansa. Synnin takia he saivat rangaistuksen, mutta se joka uskoi Herran sanaan jäi eloon.
Ne jotka eivät katsoneet vaskikäärmeeseen, jotka eivät arvostaneet tätä mahdollisuuta pelastua kuolivat.
2 Kuningasten kirja 18 luku
18:1 Israelin kuninkaan Hoosean, Eelan pojan, kolmantena hallitusvuotena tuli Hiskia, Juudan kuninkaan Aahaan poika, kuninkaaksi.
18:3 Hän teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä, aivan niinkuin hänen isänsä Daavid oli tehnyt.
18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja LÖI PALASIKSI VASKIKÄÄRMEEN, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; SITÄ KUTSUTTIIN NIMELLÄ NEHUSTAN.
Israelilaiset olivat polttaneet uhreja tuolle vaskikäärmeelle (epäjumalan palvelusta)
Ei tarkoitus ollut vaskikäärmeeseen uskominen, vaan Herran sanaan. Ihmiset luottivat tuohon vaskikäärmeeseen, ja rupesivat uhraamaan sille, he menivät harhaan.
Samoin on laita ristin, ei jonkun puisen ristinmuotoisen esineen palvominen ketään pelasta.
Uskova katsoo siihen uhriin, joka antoi henkensä hänen edestään ristinpuulla. - Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
>>>Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista.
Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ( esim. risti ) ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.>>>
Laitan esimerkin
21:4 Senjälkeen he lähtivät liikkeelle Hoorin vuorelta Kaislameren tietä kiertääksensä Edomin maan. Mutta matkalla kansa kävi kärsimättömäksi.
21:5 Ja kansa puhui Jumalaa ja Moosesta vastaan: Minkätähden te johdatitte meidät pois Egyptistä kuolemaan erämaahan? Eihän täällä ole leipää eikä vettä, ja me olemme kyllästyneet tähän huonoon ruokaan.
21:6 Silloin Herra lähetti kansan sekaan myrkkykäärmeitä, jotka purivat kansaa, niin että paljon kansaa Israelista kuoli.
21:7 Niin kansa tuli Mooseksen luo, ja he sanoivat: Me teimme syntiä, kun puhuimme Herraa ja sinua vastaan. Rukoile Herraa, että hän poistaa käärmeet meidän kimpustamme. Ja Mooses rukoili kansan puolesta.
21:8 Silloin Herra sanoi Moosekselle: Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon.
21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Ymmärrän tämän näin:
Herra oli käskenyt Moosesta laittamaan vaskikäärmeen tangon päähän,ja Mooses teki Herran sanan mukaan, ja ketä myrkkykäärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Eivät jääneet eloon siitä syystä, vaan siitä syystä, että he tottelivat Herraa ja uskoivat hänen sanaansa. Synnin takia he saivat rangaistuksen, mutta se joka uskoi Herran sanaan jäi eloon.
Ne jotka eivät katsoneet vaskikäärmeeseen, jotka eivät arvostaneet tätä mahdollisuuta pelastua kuolivat.
18:1 Israelin kuninkaan Hoosean, Eelan pojan, kolmantena hallitusvuotena tuli Hiskia, Juudan kuninkaan Aahaan poika, kuninkaaksi.
18:3 Hän teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä, aivan niinkuin hänen isänsä Daavid oli tehnyt.
18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja LÖI PALASIKSI VASKIKÄÄRMEEN, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; SITÄ KUTSUTTIIN NIMELLÄ NEHUSTAN.
Israelilaiset olivat polttaneet uhreja tuolle vaskikäärmeelle (epäjumalan palvelusta)
Ei tarkoitus ollut vaskikäärmeeseen uskominen, vaan Herran sanaan. Ihmiset luottivat tuohon vaskikäärmeeseen, ja rupesivat uhraamaan sille, he menivät harhaan.
Samoin on laita ristin, ei jonkun puisen ristinmuotoisen esineen palvominen ketään pelasta.
Uskova katsoo siihen uhriin, joka antoi henkensä hänen edestään ristinpuulla.Mutta onko se nyt kummempi, katsoko sitä ristiä, vai jotain uhria ristinpuulla.
Eihän niistä kumpikaan ole Jumala. - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
Mutta onko se nyt kummempi, katsoko sitä ristiä, vai jotain uhria ristinpuulla.
Eihän niistä kumpikaan ole Jumala.jos sydän kieltäytyy ymmärtämästä, eikä minun tehtäväni ole muuttaa ketään, työ on Herran.
Hän joka oli ristiinnaulittu on minun Herrani ja minun Jumalani, saman todisti myös Tuomas, nähdessään Jeesuksen elävänä, ylösnousseena. Turha kiivastua, sinä saat pitää oman Jumalasi. Tässä keskustellaan uskosta, ja niistä juutalaisita, joiden kautta evankeliumi lähti maailman ääriin, ja saavutti Suomenkin.
Minä olen hyvin kiitollinen, siitä mitä me olemme heidän kauttaan saaneet, ja lukematon joukko muita kautta aikain, jotka ovat kokeneet sen suuren ilon, mitä noiden pyhien tuoma evankeliumi on tuonut tullessaan.
Tietenkin olisi hyvä huomata, että epäjumalanpalvelusta on maailma täynnä, sitä löytyy kaikista kansoista. Israelinkin vaellus on täynnä epäjumalan palvelusta, sitä ei voi todellakaan nostaa millekään jalustalle, vaikka kuinka yrittäisi. Ihmiset jatkavat samoissa kuvoissa yhä edelleen, ei ole mitään uutta auringon alla.
Oletko käynyt Israelissa? Jos olet, niin tiedät, että se ei ole sen kummenpi, kuin muutkaan maat, siellä eletään yhtä syntisesti, kuin muuallakin. Monet eivät tunne omaa Jumalaansa, mutta on siellä niitäkin, jotka rakastavat ja palvelevat elävää Jumalaa. Mutta Jumala on suuri ja voimallinen ja siksi emme ole toivottomat, vaan odotusta ja toivoa täynnä.
On hyvä asia, että olet Israelin ystävä, niin meidän kuuluukin olla ja siunata Israelia, sillä se on Jumalan tahto. Mutta mikä tarve sinulla on pilkata Jeesusta? Voisit oman itsesi tähden jättää sen tekemättä, sillä ihminen joutuu tilille jokaisesta turhasta sanasta. Enkä usko, että kaikki juutalaiset ovat kanssasi samaa mieltä, jopa lukioiden joukossa saattaa olla toisinajattelijoita. - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
VT:stä löytyy niin selkeät ilmoitukset, ettei niihin tarvitse lisäillä mitään:väärentää edes tarkoituksella, sen jokainen ihminen ymmärtää.
- blomsterdal
blomsterdal kirjoitti:
jos sydän kieltäytyy ymmärtämästä, eikä minun tehtäväni ole muuttaa ketään, työ on Herran.
Hän joka oli ristiinnaulittu on minun Herrani ja minun Jumalani, saman todisti myös Tuomas, nähdessään Jeesuksen elävänä, ylösnousseena. Turha kiivastua, sinä saat pitää oman Jumalasi. Tässä keskustellaan uskosta, ja niistä juutalaisita, joiden kautta evankeliumi lähti maailman ääriin, ja saavutti Suomenkin.
Minä olen hyvin kiitollinen, siitä mitä me olemme heidän kauttaan saaneet, ja lukematon joukko muita kautta aikain, jotka ovat kokeneet sen suuren ilon, mitä noiden pyhien tuoma evankeliumi on tuonut tullessaan.
Tietenkin olisi hyvä huomata, että epäjumalanpalvelusta on maailma täynnä, sitä löytyy kaikista kansoista. Israelinkin vaellus on täynnä epäjumalan palvelusta, sitä ei voi todellakaan nostaa millekään jalustalle, vaikka kuinka yrittäisi. Ihmiset jatkavat samoissa kuvoissa yhä edelleen, ei ole mitään uutta auringon alla.
Oletko käynyt Israelissa? Jos olet, niin tiedät, että se ei ole sen kummenpi, kuin muutkaan maat, siellä eletään yhtä syntisesti, kuin muuallakin. Monet eivät tunne omaa Jumalaansa, mutta on siellä niitäkin, jotka rakastavat ja palvelevat elävää Jumalaa. Mutta Jumala on suuri ja voimallinen ja siksi emme ole toivottomat, vaan odotusta ja toivoa täynnä.
On hyvä asia, että olet Israelin ystävä, niin meidän kuuluukin olla ja siunata Israelia, sillä se on Jumalan tahto. Mutta mikä tarve sinulla on pilkata Jeesusta? Voisit oman itsesi tähden jättää sen tekemättä, sillä ihminen joutuu tilille jokaisesta turhasta sanasta. Enkä usko, että kaikki juutalaiset ovat kanssasi samaa mieltä, jopa lukioiden joukossa saattaa olla toisinajattelijoita.viimeisen lauseen loppuun, en siis tarkoita toisinajatteliojoita, vaan henkilöitä, jotka ovat toista mieltä kanssasi.
- blomsterdal
Baron-26 kirjoitti:
Jossa ihminen syntyy aina uudelleen uutena ihmisenä maailmaan. Tämä Kabblahin uskonto on erittäin vapauttava, Koska tämä meidän elämämme on koulu, jossa meidän tulisi päästä siirtymään ylemmille asteille. Ikävä on ainä potealaiskan läksyjä. Muisti minun edellisistä elämäni vaiheista ovat antaneet minulle hieman valaistusta aikaisemmin tekemistäni virheistä.
Onhan pyrkimyksemme päästä täydellisyyteen. Jossa me voimme sen oppimäärän joka on laitettu meidän päämäräksemme.jos joutuu uudelleen ja uudelleen syntymään tähän maailmaan, jossa on niin paljon kaikenlaista pahaa.
Me ihmiset turmelemme vaelluksellamme tämän kauniin maailman, päivä päivältä se tuhoutuu enenmmän ja enemmän asukastensa jalkojen alla.
En minä ainakaan haluaisi tulla tänne uudelleen ja uudelleen, oppimaan jotain laiskaläksyä. Kyllä minusta on parempi, että saa kerralla kaiken anteeksi, ja saa odottaa uutta taivasta ja uutta maata, jossa vanhurskaus asuu.
Missä ovat ne, jotka ovat tulleet täydellisiksi? ?
Kaiken järjen mukaan heitä pitäisi jo olla keskuudessamme melkoinen joukko, mutta missään heitä ei näy. Kuinka monta tuhatta vuotta vielä joutuu odottamaan, että tulisi joku täydellinen vastaan? - Bar-Ilan
Diana-ad-rem kirjoitti:
VT:stä löytyy niin selkeät ilmoitukset, ettei niihin tarvitse lisäillä mitään:mitään lisättävää.Tosin palstallamme operoivat toisen uskonnon edustajat ja etenkin heidän toimintatapansa tuntien -sama kristinuskon jargon jatkunee entisellään.
Eivätpä he kuitenkaan osaa muuta,kuin loputtoman toiston ´jalon taiteen´.
Kiitos sinulle kommentistasi -jälleen kerran.
Olet -mielestäni- palstamme suola näinä aikoina. - Bar-Ilan
blomsterdal kirjoitti:
>>>Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista.
Laitan esimerkin
Ymmärrän tämän näin:
Uskova katsoo siihen uhriin, joka antoi henkensä hänen edestään ristinpuulla.syystä tai toisesta sattunut jäämään jotenkin epäselväksi,tulkoon sitten tässä vielä kerran mainituksi; -jumalanne Jeesus ei kuulu juutalaisuuteen millään tavoin,kuten ei myöskään uskontonne käsikirja UT.
Juutalainen usko ei tunnusta sitä lainkaan,joten vuodatuksenne on siltä osin täysin turhaa,kuten se on ollut jo kahden vuosituhannen ajan.
Tietenkin voitte opistanne ja jumalistanne keskustella täysin vapaasti keskenänne,mutta sillekin liturgialle saattaisi löytyä sopivampi foorumi,kuin tämä juutalaisuudelle varattu palsta.
Olette täällä edelleenkin väärässä osoitteessa,eikä asia siitä muuksi muutu. - blomsterdal
Diana-ad-rem kirjoitti:
VT:stä löytyy niin selkeät ilmoitukset, ettei niihin tarvitse lisäillä mitään:Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
Miten te selitätte tämän jakeen? - Kertakaikkiaan vaan
blomsterdal kirjoitti:
Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
Miten te selitätte tämän jakeen?Edes pysähdy miettimään kirjoituksia jotka eivät sovi heidän omiin näkemyksiinsä, vaan rientävät korkeintaan vaatimaan ylläpidolta poistoja ettei Jeesus häikäsisi sivustolla.
Diana häärää suuna päänä, tekstistä ja lainauksista toiseen löytääkseen vain Yeshuan syrjäyttävän metaronin vaikka enkelten joukosta, vaikka hän ei ole edes juutalainen, vaan jälleensyntymisoppin uskova "kabbalistihindu lehmänsilmin". - sinulla vielä
Kertakaikkiaan vaan kirjoitti:
Edes pysähdy miettimään kirjoituksia jotka eivät sovi heidän omiin näkemyksiinsä, vaan rientävät korkeintaan vaatimaan ylläpidolta poistoja ettei Jeesus häikäsisi sivustolla.
Diana häärää suuna päänä, tekstistä ja lainauksista toiseen löytääkseen vain Yeshuan syrjäyttävän metaronin vaikka enkelten joukosta, vaikka hän ei ole edes juutalainen, vaan jälleensyntymisoppin uskova "kabbalistihindu lehmänsilmin".opittavaa - vaikka kuinka lestadiolaisperheestä oletkin kotoisin - tai oikeastaan juuri siksi.
On turhauttavaa kirjoittaa viisauden sanoja ihmiselle, joka on pihalla kuin lumiukko.
Jeesustahan sinä olet täällä joka väliin tuputtamassa, ja se on ihmeellistä, että et voi vaan olla rauhassa sen jessesi kanssa - vaan roikut täällä pilkkaamassa muita......
sitäkö se sinulle opettaa??? - Ps.2:4; ja huomaa
sinulla vielä kirjoitti:
opittavaa - vaikka kuinka lestadiolaisperheestä oletkin kotoisin - tai oikeastaan juuri siksi.
On turhauttavaa kirjoittaa viisauden sanoja ihmiselle, joka on pihalla kuin lumiukko.
Jeesustahan sinä olet täällä joka väliin tuputtamassa, ja se on ihmeellistä, että et voi vaan olla rauhassa sen jessesi kanssa - vaan roikut täällä pilkkaamassa muita......
sitäkö se sinulle opettaa???miten suvereeni Hän on.
- oletko jo
Ps.2:4; ja huomaa kirjoitti:
miten suvereeni Hän on.
naurun aihe - jopa ylhäällä.
Aika paha.
Siispä - Paranna tapasi. - Diana-ad-rem
blomsterdal kirjoitti:
Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
Miten te selitätte tämän jakeen?aina niin helppoja kysymyksiä.
Siinä puhutaan Jumalasta, kuten lauseesi ilmaiseekin.
Kääntykää siis Jumalan puoleen ja antakaa pelastaa itsenne, tällä hetkellä te luulette että Jeesus on jumala, mutta näinhän asianlaita ei ole. - Diana-ad-rem
Kertakaikkiaan vaan kirjoitti:
Edes pysähdy miettimään kirjoituksia jotka eivät sovi heidän omiin näkemyksiinsä, vaan rientävät korkeintaan vaatimaan ylläpidolta poistoja ettei Jeesus häikäsisi sivustolla.
Diana häärää suuna päänä, tekstistä ja lainauksista toiseen löytääkseen vain Yeshuan syrjäyttävän metaronin vaikka enkelten joukosta, vaikka hän ei ole edes juutalainen, vaan jälleensyntymisoppin uskova "kabbalistihindu lehmänsilmin".on kuultu aikaisemminkin, en vaivaudu tämän suhteen sen enempään.
Silmiäni et ole koskaan nähnyt, etkä tule koskaan näkemään. - blomster
Diana-ad-rem kirjoitti:
aina niin helppoja kysymyksiä.
Siinä puhutaan Jumalasta, kuten lauseesi ilmaiseekin.
Kääntykää siis Jumalan puoleen ja antakaa pelastaa itsenne, tällä hetkellä te luulette että Jeesus on jumala, mutta näinhän asianlaita ei ole.Jumalasta, niin kaikki maan ääret saavat kuulla ja pelastua?
- blomsterdal
37:1 Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä ja laski minut keskelle laaksoa. Ja se oli täynnä luita.
37:2 Ja hän kuljetti minua ympäri niitten ohitse; ja katso, niitä oli hyvin paljon laakson kamaralla, ja katso, ne olivat hyvin kuivia.
37:3 Niin hän sanoi minulle: Ihmislapsi,VOIVATKOHAN NÄMÄ LUUT TULLA ELÄVIKSI? Mutta minä sanoin: HERRA, HERRA, SINÄ SEN TIEDÄT.
37:4 Niin hän sanoi minulle: Ennusta näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana.
37:5 Näin sanoo Herra, Herra näille luille: KATSO, MINÄ ANNAN TULLA TEIHIN HENGEN, JA TE TULETTE ELÄVIKSI.
37:6 Minä panen teihin jänteet, kasvatan teihin lihan, vedän yllenne nahan ja annan teihin hengen, ja te tulette eläviksi. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
37:7 Minä ennustin, niinkuin minua oli käsketty. Ja kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa.
37:8 Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta HENKEÄ NIISSÄ EI OLLUT.
37:9 Niin hän sanoi minulle: ENNUSTA HENGESTÄ, ennusta, ihmislapsi, ja sano hengelle: NÄIN SANOO HERRA, HERRA: TULE, HENKI, NELJÄSTÄ TUULESTA JA PUHALLA NÄIHIN SURMATTUIHIN, ETTÄ NE TULISVAT ELÄVIKSI.
37:10 Minä ennustin, niinkuin hän oli minua käskenyt, ja niihin tuli henki, ja ne tulivat eläviksi ja nousivat ylös jaloillensa: ylenmäärin suuri joukko.
37:11 Ja hän sanoi minulle: Ihmislapsi, NÄMÄ LUUT OVAT KOKO ISRAELIN HEIMO. Katso, he sanovat: 'Meidän luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyttä, me olemme hukassa.'
37:12 Sentähden ennusta ja sano heille: NÄIN SANOO HERRA, HERRA: KATSO, MINÄ AVAAN TEIDÄN HAUTANNE ja NOSTAN TEIDÄT, MINUN KANSANI, YLÖS HAUDOISTANNE ja VIEN TEIDÄT ISRAELIN MAAHAN.
37:13 Ja siitä te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne.
37:14 Ja MINÄ ANNAN TEIHIN HENKENI, NIIN ETTÄ TE TULETTE ELÄVIKSI, ja SIJOITAN TEIDÄT OMAAN MAAHANNE. Ja te tulette tietämään, että MINÄ OLEN HERRA: MINÄ OLEN PUHUNUT, ja MINÄ SEN TEEN, SANOO HERRA.
37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
37:16 Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: KATSO, MINÄ OTAN ISRAELILAISET POIS PAKANAKANSOJEN KESKUUDESTA, MINNE VAIN HE OVAT, KULKEUTUNEET KOKOAN HEIDÄT JOKA TAHOLTA JA TUON HEIDÄT OMAAN MAAHANSA.
37:22 MINÄ TEEN HEIDÄT YHDEKSI KANSAKSI SIINÄ MAASSA, ISRAELIN VUORILLA, JA YKSI KUNINGAS ON OLEVA KUINKAANA HEILLÄ KAIKILLA. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
37:23 Eivät myöskään he enää saastuta itseänsä kivijumalillaan, iljetyksillään eivätkä millään rikkomuksillansa, vaan MINÄ VAPAUTAN HEIDÄT KAIKISTA ASUIPAIKOISTAAN, JOISSA OVAT SYNTIÄ TEHNEET, ja PUHDISTAN HEIDÄT. Ja HE OVAT MINUN KANSANI, ja MINÄ OLEN HEIDÄN JUMALANSA.
37:24 MINUN PALVELIJANI DAAVID ON OLEVA HEIDÄN KUNINKAANSA, JA HEILLÄ KAIKILLA ON OLEVA YKSI PAIMEN. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.
37:25 He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja MINUN PALVELIJANI DAAVID ON OLEVA HEIDÄN RUHTINAANSA IANKAIKKISESTI.
37:26 MINÄ TEEN HEIDÄN KANSSANSA RAUHAN LIITON - se on oleva IANKAIKKINEN LIITTO HEIDÄN KANSSANSA - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja ASETAN PYHÄKKÖNI OLEMAAN HEIDÄN KESKELLÄNSÄ IANKAIKKISESTI.
37:27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
37:28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti.
Suuri paluumuutto on vielä edessä, että koko kansa saadaan palaamaan Israeliin. Tämä on kaikki todistusta elävästa Jumalasta ja hänen sanansa luotettavuudesta. He saavat kuninkaan, paimenen ja ruhtinaan, iankaikksen hallitsijan. - blomsterdal
voi olla että olet kirjoittanut muualla, mutta en ole huomannut.
- blomsterdal
nämä jutut, niin välillä on vaikea tietää, kenelle viesti on osoitettu. Michelenaa tässä kaipasin, kun en ole kuullut hänestä mitään pitkään aikaan.
- blomsterdal
KTS kirjoitti:
:oD
ystävämme Diana kaipasikin sinua tänne, juttelemaan kanssani. Kiva, tupsahdit kuin tyhjästä!
- Michelena
blomsterdal kirjoitti:
nämä jutut, niin välillä on vaikea tietää, kenelle viesti on osoitettu. Michelenaa tässä kaipasin, kun en ole kuullut hänestä mitään pitkään aikaan.
Olen kyllä seuraillut näitä keskusteluja, vaikkei sitä aina ehdi oikein kirjoitella. Pidän siitä että tänne tuodaan hyvässä hengessä täyttä asiaa ja perustellaan hyvin Raamatun sanalla, kuten sinä teet.
Kyllä tuokin sanoma Tanachista selvästi löytyy, että Jumalan suunnitelmiin kuuluu kansansa tuominen maahansa hajaannuksesta kaikkialta maailmasta, ja tämä on toteutunutkin voimakkaasti viime vuosikymmeninä. Esim. Neuvostoliitossa laskettiin olevan yli 2 miljoonaa juutalaista, ja heistä valtavat määrät on siirtynyt asumaan Israeliin. Onko tämä Jumalan suunnitelman toteutumista, siitä voi olla montaa mieltä. Joka tapauksessa juutalaisten massiivinen paluumuutto eri maista on faktaa. Jeremian ennustukset tulevasta exoduksesta näyttävät toteutuvan:
"Ja minä kokoan lampaitteni tähteet ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät. Ja minä herätän heille paimenia, eivätkä he enää pelkää ja säiky, eikä heistä yhtäkään puutu, sanoo Herra."
(Jer. 23: 3)
"Sentähden, päivät tulevat, sanoo Herra,jolloin ei enää sanota 'Niin totta kuin Herra elää, hän johdatti israelilaiset Egyptin maasta', vaan
'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja
kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkottanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä."
(Jer. 16: 14-16)
"Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä".
(Jer. 31: 8)
"Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava".
(Jer. 31: 10) - paljon näitä
Michelena kirjoitti:
Olen kyllä seuraillut näitä keskusteluja, vaikkei sitä aina ehdi oikein kirjoitella. Pidän siitä että tänne tuodaan hyvässä hengessä täyttä asiaa ja perustellaan hyvin Raamatun sanalla, kuten sinä teet.
Kyllä tuokin sanoma Tanachista selvästi löytyy, että Jumalan suunnitelmiin kuuluu kansansa tuominen maahansa hajaannuksesta kaikkialta maailmasta, ja tämä on toteutunutkin voimakkaasti viime vuosikymmeninä. Esim. Neuvostoliitossa laskettiin olevan yli 2 miljoonaa juutalaista, ja heistä valtavat määrät on siirtynyt asumaan Israeliin. Onko tämä Jumalan suunnitelman toteutumista, siitä voi olla montaa mieltä. Joka tapauksessa juutalaisten massiivinen paluumuutto eri maista on faktaa. Jeremian ennustukset tulevasta exoduksesta näyttävät toteutuvan:
"Ja minä kokoan lampaitteni tähteet ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät. Ja minä herätän heille paimenia, eivätkä he enää pelkää ja säiky, eikä heistä yhtäkään puutu, sanoo Herra."
(Jer. 23: 3)
"Sentähden, päivät tulevat, sanoo Herra,jolloin ei enää sanota 'Niin totta kuin Herra elää, hän johdatti israelilaiset Egyptin maasta', vaan
'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja
kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkottanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä."
(Jer. 16: 14-16)
"Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä".
(Jer. 31: 8)
"Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava".
(Jer. 31: 10)Venäjän ns juutalaisia on kuitenkin siirtynyt pois judelandiasta. Olisiko heitä alkanut hirvittämään meno, uudessa kotimaassaan. Loppujen lopuksi, samanlaisia diktatuurejahan molemmat maat ovat. Molemmissa hallitaan väkivallalla.
- blomsterdal
paljon näitä kirjoitti:
Venäjän ns juutalaisia on kuitenkin siirtynyt pois judelandiasta. Olisiko heitä alkanut hirvittämään meno, uudessa kotimaassaan. Loppujen lopuksi, samanlaisia diktatuurejahan molemmat maat ovat. Molemmissa hallitaan väkivallalla.
JÄÄNNÖSTÄ KYLLÄSTYTTÄÄ OMA VAELLUS
6:8 Mutta minä jätän jäännöksen: teillä on oleva miekasta pelastuneita pakanain seassa, kun teidät on hajotettu niiden maihin;
6:9 ja ne teistä, jotka pelastuvat, muistavat minut pakanain seassa, mihin ovat vangeiksi viedyt, sillä minä särjen heidän haureellisen sydämensä, joka poikkesi minusta pois, ja heidän silmänsä, jotka haureellisina kulkivat heidän kivijumalainsa jäljessä. Ja heitä kyllästyttää oma itsensä pahain töitten tähden, joita he ovat tehneet, kaikkien heidän kauhistustensa tähden.
HERRA TEKEE OMAN NIMENSÄ TÄHDEN
20:42 Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä tuon teidät Israelin maahan, siihen maahan, jonka minä kättä kohottaen olin luvannut antaa teidän isillenne.
20:43 Ja te muistatte siellä vaelluksenne ja kaikki tekonne, joilla olette itsenne saastuttaneet, ja teitä kyllästyttää oma itsenne kaikkien pahain töittenne tähden, mitä olette tehneet.
20:44 Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä teen teille, minkä teen, oman nimeni tähden, en teidän pahan vaelluksenne enkä riettaiden tekojenne ansion mukaan, te Israelin heimo; sanoo Herra, Herra.
20:45 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
20:46 Ihmislapsi, käännä kasvosi etelää kohti, vuodata sanasi etelää vastaan ja ennusta kedon metsikköä vastaan, joka on Etelämaassa.
20:47 Ja sano Etelämaan metsikölle: Kuule Herran sana. Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä sytytän sinut tuleen, ja se kuluttaa kaikki sinun tuoreet puusi ja kuivat puusi. Ei sammu leimuava liekki, ja siitä kärventyvät kaikki kasvot, etelästä pohjoiseen asti;
20:48 ja kaikki liha on näkevä, että minä, Herra, olen sen sytyttänyt: se ei sammu.
20:49 Niin minä sanoin: Voi Herra, Herra! Ne sanovat minusta: 'Tämähän puhuu pelkkiä vertauksia.'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697