Jättisakot on hyvä...

keino lisätä jätti velkaisia, jotka ovat sitten lopunikäänsä ulosotossa ja muiden elätettävänä. Suomi käyttää tätät keinoa oikeusmurhana mm. Helsingin Hovioikeuden toimesta. Ihmisen saattamien velkoihin on rikos, vaikka sen tekisi lainsuojassa piileksivä oikeuslaitos.

Halveksittavaa toimintaa!

Kommentti julkaistu alla olevaan juttuun HS.FI:ssä tänään, josko olisi julkaistu myös siellä vai sensuroitu, katsokaapas....

""""Julkijuopottelu halutaan kitkeä jättisakoilla Venäjällä
Venäjän hallitus on ehdottanut, että julkisella paikalla juopottelusta annettavat sakot jopa kymmenkertaistettaisiin. Ehdotuksen mukaan esimerkiksi kaduilla, urheilustadioneilla, puistoissa tai julkisissa kulkuvälineissä naukkailusta voitaisiin langettaa 1 0005 000 ruplan, eli 22110 euron sakot.

Lue lisää: Helsingin Sanomat 14.3.2009 7:41 """"

7

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun välttää toimia joista voisi saada rangaistuksen. Tosi helppoa! Eipä juuri tulla minullekaan sakkoja tyrkyttämään, eikä mene velat perintään kun ei ota velkaa enempää kuin pystyy maksamaan. Kyllä komullakin tuon verran pitää järjen sanoa.

Toisaalta jos rikot lakia on aivan oikein saada rangaistus. Jos pelkäät sakkoja niin tee kerralla sen verran kova rikos, ettei sakkoa määrätä. Katso kuitenkin, että pystyt uhrille korvaamaan aiheuttamasi haitan korkoineen.

Ei kukaan saata ihmistä velkoihin, kyllä velalliseksi joutuminen aina vaatii jonkun töppäyksen ja siten se on oma moka.

Tuo sinun ulinasi on aivan turhanpäiväistä höpinää, voisit joskus ottaa kantaa aivan konkreettisiin asioihin eikä aina puuttua lillukan varsiin.

• Wäinä

Minun poikani ovat rakentajia,isoisänikin oli. Meillä rakennetaan neljässä polvessa,uskaltaisitko väittää minun olevan väärässä välistävetamisessä?

Nimenomaan sinun kanssasi tahtoisin puhua apteekkareista,taksikuskeista ja talouden sääntelystä.

• Että oikeuslaitoksemme tekee 33 % kaikista päätööskistään oikeusmurhina. Tämä tarkoittaa, että 33% tuomion saaneista saa ikuisen velan niskaansa. Kun haet oikaisua voi saada uuden väärän tuomion ja uuden ikuisen velan.

Turha väittää vastaan, minulla on faktat jotka osoittvat totuuden sinulla vain paskanjauhimesi.

He pääsevät heti veloistaan, kun valta vaihtuu ja väärät tuomiot tehneet pääsevät maksaan takaisin tekemiään vääryyksiä.

Malli on yksinkertainen, joten jokaisen tulee se ymmärtää, myös näitä rikoksia tehneiden tuomarien ja asianajajien.

• Kysyjä X
        hannu_rainesto kirjoitti:

Että oikeuslaitoksemme tekee 33 % kaikista päätööskistään oikeusmurhina. Tämä tarkoittaa, että 33% tuomion saaneista saa ikuisen velan niskaansa. Kun haet oikaisua voi saada uuden väärän tuomion ja uuden ikuisen velan.

Turha väittää vastaan, minulla on faktat jotka osoittvat totuuden sinulla vain paskanjauhimesi.

He pääsevät heti veloistaan, kun valta vaihtuu ja väärät tuomiot tehneet pääsevät maksaan takaisin tekemiään vääryyksiä.

Malli on yksinkertainen, joten jokaisen tulee se ymmärtää, myös näitä rikoksia tehneiden tuomarien ja asianajajien.

...oli täysin oikeutettu. Kerrohan Hannu millainen rooli sinulla olisi nyt kommunistina jos omistaisit Boomeranger Boats-yrityksen. Kyllähän se sokea Reettakin näkee että sinun suurin hinku on e.m. yrityksen osakekantaan ja nykyinen rooli kommunistisena vapaaherrana ei sinua miellytä.

Ja jos kommunistina oleminen nyt SATTUUKIN sinua miellyttämään eniten, niin tuo osakekiimasi näyttää ERITTÄIN epäilyttävältä.

• Anatoli Tarasov
        hannu_rainesto kirjoitti:

Että oikeuslaitoksemme tekee 33 % kaikista päätööskistään oikeusmurhina. Tämä tarkoittaa, että 33% tuomion saaneista saa ikuisen velan niskaansa. Kun haet oikaisua voi saada uuden väärän tuomion ja uuden ikuisen velan.

Jos köyhälistöllä on paljon velkaa ulosotossa,ne annettakoon anteeksi,sillä Suomen lainsäädäntö velkoaa vanhoja velkoja,vielä arkussakin.

Isot sakot porvari ministereille,vääristä ehdotuksista olisi paikallaan.

Vodkaa sosialistisille työläisille,wc:t kaupunkeihin enemän,toreille ym,työllistettäsiin wc:n rahastajat ja siivoojat,manit pois ainakin porvareillta kun tulisivat jatkoilta,eikun 10 euroa tippiä WC:n valvojalle,sakkoja porvarin kusijoille,tulojen mukaan,kyllä ministereillekin tulisi suuret sakot,kun 5000 eurosta mensi puolet sakkoihin.

Köyhälistö saisi anteeksi ja varoituksen,sontakuorman tekoon porvarit,jos öykkäröisivät yöbaareissa,olisi minullakin töitä ainakin vahtina pellolla,kalasnikovi ja vodkapullo seurana.

• hannu_rainesto kirjoitti:

perustat nuo väitteesi. Ennen kuin arvostelet ja retostelet päätöksiä niin olisi syytä tuoda esiin ne syyt joiden vuoksi vaikkapa sakko on määrätty. Jos taas lähdet ajamaan oikeudessa asiaa jota et voita niin oikeuskulut tullevat sinun maksettaviksesi eli kannattaa harkita tekemisiänsä.

Varattomathan saavat syytettynä ollessaan ainakin ilmaista oikeusapua mutta jos haastat jonkun niin sitä en tiedä. Jos on oikea rikos tapahtunut niin voi tehdä rikosilmoituksen ja syyttäjä ajaa juttua etkä joudu maksumieheksi ellei sinua tuomita ollessasi itse syyllinen.

Normaali ihminen ei juurikaan joudu oikeuteen tutustumaan, itse olen kerran ollut ja homma sovittiin asianajajien avustuksella eteisessä minun edukseni. En tiedä sainko enemmän vai vähemmän kuin oikeus olisi tuominnut mutta käteinen on aina varmaa tuloa.

Sinun kanssasi tulee helposti mieleen jotta tuppaatko sinä tieten tahtoen uhrin asemaan oikeuslaitoksen kanssa, mikset pysy siitä niin kaukana kuin mahdollista jos kerran et siihen luota. Jos lähdet asiaa ajamaan niin aja vain varmoja tapauksia, jossa muilla ei ole selityksen mahdollisuuksia. Älä intoile äläkä sekoita politiikkaa oikeuteen kuten nähtävästi olet tehnyt.

Kyse on myös siitä, kenen mielestä tuomio on väärä, paras se lienee kun molemmat osapuolet tuntevat tulleensa väärin kohdelluksi.

Normaalisti pitää toimia siten, ettei joudu oikeuteen, sitä minä olen koettanut noudattaa.

Sinun oikeusistuimesi ei tässä maassa tule koskaan istumaan joten lopeta tuo höpinä ja palaa maan päälle.

• Wäinä kirjoitti:

Minun poikani ovat rakentajia,isoisänikin oli. Meillä rakennetaan neljässä polvessa,uskaltaisitko väittää minun olevan väärässä välistävetamisessä?

Nimenomaan sinun kanssasi tahtoisin puhua apteekkareista,taksikuskeista ja talouden sääntelystä.

oikein ymmärtänyt niin et ole ylivelkaantunut ainakaan sakkojen etkä oikeuskulujen vuoksi.

Apteekkareita ja taksikuskeja en tunne mutta oma talouden säätelyni on luokkaa, älä tuhlaa enempää kuin on varaa. Pidä aina takataskussa sen verran, että voit tehdä normaalit hankintasi ilman velkaa tai osamaksua. Jos pystyt maksamaan osamaksua pystyt säästämäänkin saman summan etukäteen, säästä ainakin puolet.

Tätä suosittelisin valtiollekin mutta tiedän sen utopiaksi joten en sitä tee. Yli varojen elämistä mikä nyt on meilläkin tullut muotiin en hyväksy meillä enkä muualla. Velkaa saa tehdä vain kestokulutukseen (asunto, auto) tai tuottavaan kohteeseen (firma, koneet, ei pörssi). Omarahoitusosuuden tulee olla aina niin suuri, että jos huonosti käy vaikka millä tavalla niin realisointihinnasta jää vielä pesämuna käteen. Itselläni on ollut asuntovelkaa, autovelkaa sekä velkaa purjeveneestä. Koskaan velkaa ei ole ollut puolta hankintahinnasta ja olen mitoittanut ne siten, että ne on maksettu pois ennenaikaisesti.

Pidän esimerkiksi asuntojen hintojen tolkuttomaan nousuun syynä ihmisten laskutaidottomuutta, kukaan ei ole välittänyt lopullisesta hinnasta jos vain saa lainaa ja luulee saavansa kuukausierät maksettua. Sitten vielä joku torvi suostuu ottamaan tasaerälainaa tasalyhennyksen sijaan. Kansakoulun matematiikan tai laskennon kurssit pitäisi uusia. No hyvällä tuurilla kaikki onnistuu, laskihan se joku tuurilla tynnyrissä Niagarankin.

Se taloudesta, kävin juuri Meri Kutsuu näyttelyssä Turussa. Ei ole eläkeläisveneitä kaupan, muutama purjevene ja pääosa ökyveneitä isoilla moottoreilla vieläkin. Puuttuu kokonaan 7 - 8m uppoumarunkoinen retkeilyvene yöpymismahdollisuudella, pienellä 20 hv koneella ja 2 l/h kulutuksella,matkanopeudella noin 8 - 9 solmua. Sellaisen minä voisin ostaa, en mitään roikkuplaanaria joka koko ajan on ylämäessä. Sitä on nykyihmisillä lomallakin niin kiire jotta ei sorsanpojat alta tahdo pois keretä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe