Oletteko miettineet tätä?

Auvo-ajattelija

Miksi joistakin tulee ns. uskovaisia, kun taas joistakin ei?

Mikä lienee siihen syynä?

28

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä kysymys

tietäneekö tuohon täydellistä vastausta muut kuin Jumala. Hänhän se kutsuu ihmistä puoleensa. Kutsuuko Hän kaikkia, sitä en tiedä. Voinee myös kysyä, voiko ihminen, jota ei ole kutsuttu, alkaa uskovaiseksi? Synnintuntokin tähän liittyy jotenkin; jos ei ole omaatuntoa, voiko olla synnintuntoakaan? Mikä se uskovainen lopulta on?

• kun tulee

uskoon, jollekin pelastus se että luopuu uskosta.

• silleen, että

toisille kelpaa Jumalan valmistama pelastus Jeesuksessa Kristuksessa ja toisille se ei kelpaa.

Jumala kyllä kutsuu kaikkia tavalla tai toisella, mutta antaa ihmisille vapaan tahdon valita, ottaako vai jättääkö.

• Auvo-ajattelija

miksi toisille "kelpaa Jumalan valmistama pelastus Jeesuksessa Kristuksessa" ja toisille taas ei?

Mikä siihen lienee syynä?

• merim.raimo

keitä kutsuu ja keitä ei, kaikki me ollaan samalla viivalla, kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Monet valitsee "uskonnon" Jeesuksen sijasta, ja jopa "Kirkkokin" valitaan tieksi taivaaseen. tässä tuli vain muutama, niistä niin monista syistä.

• Pakanainen

keitä kutsuu ja keitä ei..."

arpapeliä, johon ei voi itse osallistua?

'maalari maalasi taloa sinistä ja punasta illan tullen sanoi hän nyt mä lähden tästä peilistä pois'

• Auvo-ajattelija

millä kriteerillä "Jumala valitsee keitä kutsuu ja keitä ei"?

Mikä on siis Jumalan periaate valintojaan tehdessään?

• merim.raimo
        Pakanainen kirjoitti:

'maalari maalasi taloa sinistä ja punasta illan tullen sanoi hän nyt mä lähden tästä peilistä pois'

muuraritkin saa itse valita, lähtevätkö pelistä pois, vai ei. ;)

• Auvo-ajattelija
        merim.raimo kirjoitti:

muuraritkin saa itse valita, lähtevätkö pelistä pois, vai ei. ;)

valitsevat (taika)uskon, jotkin taas (terveen)järjen?

Mistä ero valinnoissa siis johtuu?

• merim.raimo
        Pakanainen kirjoitti:

Vapaamuurareilla on sopimus "alakerran isännän" kanssa, että menevät sinne sitten uuneja muuraamaan.

• ei sitten voi

olla synti jos se riippuu Jumalasta itsestään ja hänen valinnoistaan.

• merim.raimo
        Auvo-ajattelija kirjoitti:

millä kriteerillä "Jumala valitsee keitä kutsuu ja keitä ei"?

Mikä on siis Jumalan periaate valintojaan tehdessään?

se kertoo jo sen, että Jumalan tuomiot ovat oikeudenmukaiset.

• Auvo-ajattelija
        merim.raimo kirjoitti:

se kertoo jo sen, että Jumalan tuomiot ovat oikeudenmukaiset.

miettinyt, mihin tuon "Pyhän Hengen" oikeudenmukaisuus perustuu?

Esim. Kalkutan slummiin syntyneen lapsen todenäköisyys päätyä kristinuskoon on käytännössä 0%?

• merim.raimo
        ei sitten voi kirjoitti:

olla synti jos se riippuu Jumalasta itsestään ja hänen valinnoistaan.

ja tietää, että Jeesus on tie, totuus ja elämä, ja ettei kukaan voi tulla Jumalan yhteyteen muutenkuin hänen kauttansa. katoskun niitä syntejä on niin paljon ja erilaisia, niin suurin synti on, ettei ota pelastusta vastaan.

• että Jumala
        merim.raimo kirjoitti:

ja tietää, että Jeesus on tie, totuus ja elämä, ja ettei kukaan voi tulla Jumalan yhteyteen muutenkuin hänen kauttansa. katoskun niitä syntejä on niin paljon ja erilaisia, niin suurin synti on, ettei ota pelastusta vastaan.

on se joka valitsee itselleen ne omansa. Ei siinä sitten ihmisten valinnoilla tm. ole merkitystä, edes "pelastuksen vastaanottamattomuudella" jonkun ihmisen "syntinä" koska se ei voi silloin tämän synti ollakaan.

• Auvo-ajattelija
        merim.raimo kirjoitti:

nuo sanat (Olen tie, totuus ja elämä) paljon ennnen essealaista Jeesusta?

• merim.raimo

miettinyt, mihin tuon "Pyhän Hengen" oikeudenmukaisuus perustuu?

Esim. Kalkutan slummiin syntyneen lapsen todenäköisyys päätyä kristinuskoon on käytännössä 0%?

että "Menkää kaikkeen mailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.

• Auvo-ajattelija
        merim.raimo kirjoitti:

että "Menkää kaikkeen mailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.

sitten ole mennyt sinne Kalkutan slummiin kertomaan sitä satua?

• merim.raimo

nuo sanat (Olen tie, totuus ja elämä) paljon ennnen essealaista Jeesusta?

ja Jumala on itse antanut ihmiselle vapaan tahdon valita.

• nähtäis taivaissa
        Pakanainen kirjoitti:

Jokainen on Jumalalle rakas, kaikkia kutsutaan, osa vastaa "kyllä" ja osa "ei" tai ei mitään, ja sekin on sama kuin ei koska vähät välitti Taivaallisesta Kolkuttajasta.

Kun hengelliset asiat alkavat sinua jostain syystä kiinnostaa, kyselet Jumalasta ja sinua puhuttelee jonkun uskovan elämäntapa, rauha jonka hänessä näet ja ilo, niin älä pakoile viinaryyppyyn tai muuhun huuruun. Sinulla on Jumalan kutsu päällä. Sinua kohden on ojentuneena Isän kädet, saat tilaisuuden vaihtaa uuteen elämään!

" Anna pelastaa itsesi tästä nurjasta sukukunnasta!", lukee Raamatussa. Kukaan ei sitä ratkaisua sinun PUOLESTASI voi tehdä, ei edes Jumala pakota sinua, ymmärrätkö?

Itse olin 27 wee kun tein elämäni suurimman valinnan. Minut pani miettimään se, että heräänkö enää aamulla uuteen päivään, mistäs sen tiedät? jokainen päivä tai yö tai aamu on monienkin ihmisten viimeinen! Enkä halunnut lähteä täältä ilman Jumalaa, en totisesti!

Niin monasti olen kuullut ihmisten äkäpäissään latelevan sen "toisen" herran nimeä, p.....leitä sun muita, se on heidän Herransa! Ja heidätkin on kutsuttu paremmalle tielle, mutta ei kelpaa. Mites sinä? vertaa uskovan elämää ja tuhon tietä? katso ympärillesi, omaa ja ystäviesi elämää, onko se mitä paljon.

• Auvo-ajattelija
        merim.raimo kirjoitti:

ja Jumala on itse antanut ihmiselle vapaan tahdon valita.

miksi jotkut valitsevat (taika)uskon ja jotkut taas terveen järjen?

Mistä erot valinnoissa johtuvat?

• merim.raimo

sitten ole mennyt sinne Kalkutan slummiin kertomaan sitä satua?

Täytyykin sitten lähteä sinne Kalkutaan.....

• sunnyriver

No, jotkut vain kaipaavat Jumalan läsnäoloa enemmän. Ja Jumala vastaaa rukoukseen,
      niin hän on luvannut. Siitä niitä Jumalan lapsia syntyy.

• hirvas

syntyy eri lahkoihin kuuluvia lahkolaisia. Ei ne välttämättä usko Jumalan sanaan, vaan kehittelevät itse itselleen sopivan opin.

• Auvo-ajattelija

miksi sitten toiset "kaipaavat Jumalan läsnäoloa" enemmän, toiset vähemmän ja toiset ei olleenkaan?

Mistä siis erot "Jumalan kaipauksessa" oikein johtuvat?

• sunnyriver

miksi sitten toiset "kaipaavat Jumalan läsnäoloa" enemmän, toiset vähemmän ja toiset ei olleenkaan?

Mistä siis erot "Jumalan kaipauksessa" oikein johtuvat?

Ok, sinulla on päivä aivan vapaana.
        Mitä teet sinä päivänä?
        Menet ostoksille?
        Menet kavereiden luo?
        Nukut?
        Luet mukavaa romaania?
        katsot tv:tä?
        Rukoilet?
        Luet Raamattua?
        Lähdet kavereiden kanssa johonkin?
        Lähdet autoretkelle?

Siitä vapaan käytettävän ajan aikataulusta
        voi hyvin helposti laskea,
        mihin ihminen haluaa aikansa käyttää.
        Kulkeeko ihminen kohti Jumalaa vai kohti jotakin muuta?
        Meistä se on kiinni, meidän mielenkiinnosamme.
        Ei Jumalalla ole suosikkeja.

• sunnyriver
        hirvas kirjoitti:

syntyy eri lahkoihin kuuluvia lahkolaisia. Ei ne välttämättä usko Jumalan sanaan, vaan kehittelevät itse itselleen sopivan opin.

Parempi rakastaa ja kaivata
        kuin olla rakastamatta.

• Niin, mistä johtuu, että toinen ihminen uudestisyntyy ja toinen ei.On erikoisen vaikea tietää ja tähän asiaan ei liity edes ihmisen persoonallisuus tai sivistystaso ammatista puhumattakaan.

Ymmärrän, miten Jumalalla olisi kaikki mahdollisuus saattaa KAIKKi ihmiset uskoon, mutta Jumala ei halua riidellä ihmisten kanssa.Jos ih,imnen ei taivu Jumalan tahdon alle, niin Jumalan käyttäessä voimakkaampia keinoja, niin koko ihmiskunta olisi robottimaisessa tilassa.

Uskon, miten JUmalalla on suunnitelma, jota ihminen ei tiedä ja siksi Jumala valitsee ihmisiä tehtäviin.

" Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, NIIDEN, JOTKA HÄNEN AIVOITUKSIENSA MUKAAN ON KUTSUTUT. Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut hän on myös edeltä määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
      mutta jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, NE HÄN ON MYÖS KIRKASTANUT."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe