niin

WeijoLindroos

15

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta sanottavaa

niin häivy muualle. Sun sairaita juttujas ei tarvita. Annetaan tilaa normi-ihmisille!

• Kauniista

Sanomasta ja myös huolenpidosta. On kiva elää kun on ystäviä.

• hyvästä sanasta
    • on oma

palstansa. Älä tuo tänne vierasta tulta. Helluntaisivuilla saat uskonnon vapauslain myötä tuoda esille omaa lahkoasi. Pysy siellä, jos ei ole jotain parannuksen kättä ojentaa tervettä oppia päin. te olette aina eksyttämässä Jumalan valittua kansaa hurmahenkien ja saatanan oppien harhoihin.

• huiski.

hännälläsi. Ja sun sorkatkin on paskaset!

• ottoalli

oli .Vähän ihmettelen tuollaita kommenttia.Ensinnä, helluntaiuskovat eivät ole mitään lahkolaisia. Siellä pidetään Raamatun Sanasta kiinni, mikä on edellytys sille, että Pyhä Henki ottaa osaa ja on läsnä.

Jos sinä, joka kovin sanoin arvostelit aloittajaa, olet uudestisyntynyt kristitty, niin kehoittaisin pyytämään anteeksi.Ei ole sama, mitenkä me vaellamme ja kohtelemme lähimmäistämme. Ja vaikka et olisikaan kristitty,niin väärän todistuksen antaminen, jopa julkisesti, ei ole hyväksyttävää käytöstä.

Kyllä tuon tason texteillä löytyisi puheaikaa monissa ev.lut.seurakunnissa sekä lähetysjärjestöissä, siitä olen varma.

• Totuudenpuhuja on kauhistus
        ottoalli kirjoitti:

oli .Vähän ihmettelen tuollaita kommenttia.Ensinnä, helluntaiuskovat eivät ole mitään lahkolaisia. Siellä pidetään Raamatun Sanasta kiinni, mikä on edellytys sille, että Pyhä Henki ottaa osaa ja on läsnä.

Jos sinä, joka kovin sanoin arvostelit aloittajaa, olet uudestisyntynyt kristitty, niin kehoittaisin pyytämään anteeksi.Ei ole sama, mitenkä me vaellamme ja kohtelemme lähimmäistämme. Ja vaikka et olisikaan kristitty,niin väärän todistuksen antaminen, jopa julkisesti, ei ole hyväksyttävää käytöstä.

Kyllä tuon tason texteillä löytyisi puheaikaa monissa ev.lut.seurakunnissa sekä lähetysjärjestöissä, siitä olen varma.

ja pyytää sitä vielä anteeksi niin hänhän valhettelisi. Edellisesi kirjoitti tääysin totuutta! Helluntailaisuus on todellakin LAHKO!! Jumalan sanaa ei noudateta. Silti niissäkin joukoissa voi olla jokunen uskova, jotka seuraavat Kristusta Jumalan Pyhän Hengen johtamina. Mikä estää totuuden ymmärtämisen? Syitä löytyy raamatusta; mm. ylpeys, oma vanhurskaus,lahkolaisuus, petturuus, panettelu, rakkaus valheeseen jne. - Predestinaatio-opista puheenollen, Jumalan on omansa ennaltavalinnut ja määrännyt. Hänhän on kaikkitietävä. Hän tietää kuka tulee pelastumaan, kuka luopuu. Silti kaikille on annettu mahdollisuus, mutta monet eivät voi. Vain harvat löytävät.

• sinulle!

kiitos paljon kaikesta, meinasin olla jo ihan hukassa, kunnes luin lähettämäsi linkin.

• monella

helluntailaisen usko perustuu luterilaisuuden vihaamiseen? Tehkää ensin välinne selväksi siihen, mistä itse olette lahkoutuneet. Emme luterilaisuudessa niin hirveästi siitä välitä. On molemmissa moneen lähtöön. Kirkko on vuosisatoja yrittänyt opettaa objektiivisesti lahkohenkeä vastaan, mutta aina se vaan sieltä sikiää.

Onhan meillä Ortodoksinen kirkkokin, muttei se levitä lahko-oppia , vaan tarjoaa erilaisen kulttuurisen vaihtoehdon tapoineen ja traditioineen, mistä meillä on paljon oppimista. Mutta miksi juuri helluntailaiset riehuvat kastekultteineen, tekemällä siitä jopa ainoan uskon portin amerikkalaisine rahastukeinoineen.

Meillä on valmis kirkko joka pitäjässä. Olkaa siellä valona rakkautta osoittaen. Siellä on tilaa Raamattupiireineen ja erilaisine herätysliikkeiden rikastuttamat yhteisöt. Jokainen saa kasvaa vapaasti omaan tahtiin. Te rikotte Suomen kristillistä kenttää ja saatte aikaan jaetun Kristuksen. Liikkeessä on myös yhtistyökykyisiä, joita tunnen, mutta ovat jääneet jyränne alle.

Mutta valheopin levittämistä en voi sietää, jäljet todistaa. Monet ystäväni ovat syrjinnän ja tuomion niskaansa saaneet ja luopuneet jopa uskostaan. Todisteita on kertynyt vuosikymmenien saatossa, joten kukahan tässä anteeksi saisi pyytää. En viitsi niitä hankaluuksia tässä esille tuoda. Mutta aina samat kasteintot laitatte tulemaan. Jokainen kastakoot tavallaan, mutta joskus tuntuu menevän vainon puolelle.

• että tuo
      • kirjoitukset

eivät ole sinänsä suunnattu Weijoa ja hänen hyviä töitään, vaan sitä väkevää eksytystä, mikä käyttää luterilaisuutta yhtenä sairaan pilkan kohteena. Weijo mainitsee sivuillaan, ettei Raamattu tunne sanaa, kirkko. No eise tunne suomen kieltäkään. Olen Weijon kanssa samaa mieltä siitä, että paikkakunnalla pitäisi olla vain yksi yhteinen uskovein uudestisyntyneiden seurakunta. Mutta missään päin Suomea en ole sitä havannut. Ja tunnen myös helluntaiveljiä ja vapaaseurakuntalaisveljiä tätä samaa huolta kantaen. Jotkut vaan ovat eronneet juuri tämän eksymyksen vuoksi, mikä näissä kaikissa on mukaan lukien myös kirkot.

Näissä nettikeskusteluissa on se puute, ettemme aina täysin saa toisia ymmärtämään, mitä kukin ajaa itseasiassa takaa. Se vika on myös itsessäni, vaikka yritän vilpittömän totuudellisesti kokemusteni myötä totuutta kaivaa salatuimpaan saakka. Mutta olen liian usein törmännyt aivan uskomattomiin väitteisiin, miten juuri meidän seurakunnassa on oikea raamatullinen totuus. Ja samaan aikaan naapuriseurakunnassa väitetään toista. Silloin olisi parempi pysyä latteassa kirkossa, kuin lähteä villien lahkohenkien perään. Näin olen kokenut. Uudestikastattamista kirkon oppien vaSTAISESTI EN KUITENKAAN HYVÄKSY. Eläkööt kukin uskonsa mukaan siitä huolimatta.

• omaan joukkoon

Turussa tunnetaan heidän toiminta hyvänä siitä, että ovat johtaneet kaikkiin suuntiin uusia uskoon tulleita.
        Tuen heitä
        http://www.Jeesus-on-Herra.com

• tarkoittaa
        omaan joukkoon kirjoitti:

Turussa tunnetaan heidän toiminta hyvänä siitä, että ovat johtaneet kaikkiin suuntiin uusia uskoon tulleita.
        Tuen heitä
        http://www.Jeesus-on-Herra.com

sitä hengen kotilaisuutta. Mutta tästä edemmäs en lähde kritisoimaan. Muuten kuulostaa soimaamiselta. Yritän uskoa, että uskoontulo olisi se kaikkein tärkein. En ole itse ollut neuvomassa , että älä sinne ja sinne. Olen anatanut Jumalan johdattaa. Mutta täytyy olla tarkkana mitkä ne hedelmät ovat. Mutta valhetta en tule hyväksymään. Se on sisään rakennettu ominaisuus. Ollen tämän taistelun käynyt ja seurannut sitä lupausta, mikä on ikiaikojen Jumala luvannut: "Tulet tietämään totuuden ja totuus tekee sinut vapaaksi." On historiasta jo tuttua, että totuuden puhuja hirtetään. Mieluummin olen totuuden myötä hirressä, kuin valheen ystävänä kaikkien kumarrettavana.

• minä menen
        tarkoittaa kirjoitti:

sitä hengen kotilaisuutta. Mutta tästä edemmäs en lähde kritisoimaan. Muuten kuulostaa soimaamiselta. Yritän uskoa, että uskoontulo olisi se kaikkein tärkein. En ole itse ollut neuvomassa , että älä sinne ja sinne. Olen anatanut Jumalan johdattaa. Mutta täytyy olla tarkkana mitkä ne hedelmät ovat. Mutta valhetta en tule hyväksymään. Se on sisään rakennettu ominaisuus. Ollen tämän taistelun käynyt ja seurannut sitä lupausta, mikä on ikiaikojen Jumala luvannut: "Tulet tietämään totuuden ja totuus tekee sinut vapaaksi." On historiasta jo tuttua, että totuuden puhuja hirtetään. Mieluummin olen totuuden myötä hirressä, kuin valheen ystävänä kaikkien kumarrettavana.

Parempi ahdasmielisenä Taivaaseen,
        kuin löysämielisenä helvettiin.
        Apt. 2:38,41.

• WeijoLindroos
        minä menen kirjoitti:

Parempi ahdasmielisenä Taivaaseen,
        kuin löysämielisenä helvettiin.
        Apt. 2:38,41.

Toivotan kaikille siunausta kaikkeen hyvään ja oikeaan ja Jumalan tahdon mukaiseen elämään!

Jumalan rakkaus on yli kaiken!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      88
      5516
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3047
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      89
      2958
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2584
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1976
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe