Miks porilaiset haukkuu itteään

ja Poria?

Onko se joku paikallinen muoti-ilmiö? Mä en ole porilainen ja tiedän että siel on paskoja ihmisiä ja se on paska kaupunki, mutta sitä mää ihmettelen kauhiast että joku viittii haukkua itteään koko ajan...
Ei tämmöstä muualla ole, yleensä olemme ylpeitä itsestämme ja kotikaupungista, jos korjattavaa löytyy ni korjataan ja sitte taas ollaan ylpeitä, mut toi porilaisuus on kyllä ernomane juttu. En kehottas ketään muuttaan sinne, jos ei sitte ole ihan masokisti.

11

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikean kuvan porista.

Porin ulkopuolella koskaan asuneet eivät sitä tietenkään voi nähdä.
      Asioihin on yleensä yksinkertainen selitys, kuten tälläkin kertaa ...

• Muualta muuttanut

että iso osa porilaisista on saanut ajokorttinsa tivolissa, sen kuvan olen n.10 Porissa asutun vuoden aikana huomannut! Täällä aniharva osaa käyttää vilkkua, vai eikö sitä opeteta täkäläisissä autokouluissa?? Se on ainakin varmaa, että Porissakin myytävissä autoissa on vilkku vakiovarusteena!

• BorgBurger
        Muualta muuttanut kirjoitti:

että iso osa porilaisista on saanut ajokorttinsa tivolissa, sen kuvan olen n.10 Porissa asutun vuoden aikana huomannut! Täällä aniharva osaa käyttää vilkkua, vai eikö sitä opeteta täkäläisissä autokouluissa?? Se on ainakin varmaa, että Porissakin myytävissä autoissa on vilkku vakiovarusteena!

Minusta myös tämä on suurin ongelma Porissa !

• Micebreaker

Itse en tiedä ketään joka porilaisena haukkuu porilaisia !

Tuntuu että kaikki ikävät kirjoitukset ovat ihan muualta ja eivät juuri tunne Porin 450 vuotiasta historiaa.

Joskus tuntuu että haukkujat eivät ole itsensä kanssa sopisoinnussa ?

• ja keuhkotauti

Vaikka Porilla on jo 450-vuotinen historia, se ei ole Satakunnan vanhin. Siksi kateus näkyy ja tuntuu katukuvassakin. Lisäksi koko Suomessa on pienempimuotoista kateutta, jonka seurauksena on huono itsetunto mm. maamme lyhyen itsenäisyyden (1917-1994) seurauksena.

Minäkään en suosittele muuttamaan Poriin, kun itse onnistuin jättämään sen. Siellä on vain työttömyys ja kateus.

• näin on

Porissa ei saa menestyä.

Tulee heti kateutta kun ostaa sen Ässä Mersun pihaan!

• Presidentinmuistokatu
        näin on kirjoitti:

Porissa ei saa menestyä.

Tulee heti kateutta kun ostaa sen Ässä Mersun pihaan!

Eiköhän se Mersu vai kerro vääristä arvoista ?

• mielipiteitä teiltä
        Presidentinmuistokatu kirjoitti:

Eiköhän se Mersu vai kerro vääristä arvoista ?

tähän asiaan porilaisilta! yleensä tulee tulikivenkatkuista vastausta asiaan ku asiaan. Osuiko kohdalle?
        Terveisiä vaan kaikille, kyllä te voisitte asialle jotakin tehdä. Aloita SINÄ omalta kohdaltasi; älä hauku, älä kadehdi, älä ole aina niin negatiivinen. Näe kaikessa jotakin hyvää, näin jos SINÄ muutut niin ennenkuin huomaammekaan Pori on ystävällinen ja iloinen kaupunki.

• Anamorfinen

Aina ei kaikki ole tyytyväisiä kaupungin harjoittamaan koulutus ja työpaikka politiikkaan.

Porissa on useita satoja työttömiä - joilla ei todellakann mene kovin hyvin. Ehkä tässä porukassa ei juuri muuten saa purkautua ja siten halutaan kuitenkin osallistua keskusteluun ?

• Mansikkainen<3

Olen itse paljasjalkainen porilainen, mutta ei Pori mielestäni mikään hullumpi kaupunki ole. Joka kaupungista löytyy valittajia ja epärehellisiä - täällä niitä vain kuunnellaan liikaa ja mummelit, joita Porissa on paljon (kaikella kunnioituksella), äänestävät samat vanhat tyypit aina päättämään asioista.

Täällä ei ehkä myöskään oikein saada nuoria mukaan politiikkaan ja jos saadaankin, niin heille ei anneta mitään sanavaltaa tai mahdollisuuksia. Mutta on Porissa hyvääkin.. onhan tää kaupunki laajentunut ja monipuolistunut sanotaanko vaikka 10 vuoden aikana tosi paljon, jos mietitään vaikka liikkeitä ja yrityksiä ja vaikka nyt sitten sitä kiistanalaista RMJ:täkin.

Täytyy silti myöntää, että porilaiset on jotenkin pessimistisiä, mutta jos työtilanne kohenisi ja saataisiin uutta verta päättäjiin, niin asiat varmasti vielä muuttuvat.

Monet omista opiskelukavereistani ovat Stadista, Valkeakoskelta, Jyväskylästä ja vaikka mistä ja heidän mielestään Pori on yllättäen tosi kiva kaupunki..

Ja niin, kuten sanottu, porilaisten on tosiaan turha itse Poria haukkua(vaikka paljon sitä silti kyllä tekevät), sillä hehän ovat Pori. Yritettäisiinkö porilaiset vähän hymyillä toisillemme? :)

• sisunautti

Itse olen porilainen enkä ymmärrä ollenkaan miksi porilaisia haukutaan ?

Muualla kulkiessa aina kysytään... että mistä olen kotoisin ja sanon heille että Porista.

Moni on tullut kylään ja Jazzeille katsomaan että miten Porissa eletään ja melkein kaikki ovat olleet yllättyneitä että meri on nykyään niin kaukana !

Pari perhettä käy nykyään joka vuosi jazzien aikaan ja muutama muu perhe vain lasten kanssa Yyterissä poiketessaan.

Muualla ei todellakaan ole yhtään helpompaa asua ja monella paikkakunnalla kaikki tuntevat toisensa ns Koli syndrooma !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4852
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1343
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe