Mitä itket itkijämies karjalasta? Lähdin 17 vuotiaana kotoani Vesannolta Ruotsiin 1969. En osannut kieltä ja tein Malmössä paskaduunit. Se tapahtui leivän ja asumisen, sekä elämässäpysymisen vuoksi! Seuraavaksi menin armeijan jälkeen Norjaan öljyhommiin. Itkenkö sitä? Uusi kieli, kulttuuri ja uudet elämäntavat tuhannen kilometrin päässä merellä lauttalla. Pakosta sinnekin mentiin.
Sieltä tulin Suomeen 1998 ja asuin toisten nurkissa Stadissa muutaman viikon. Ei meinannut löytyä töitä, kuin ei ollut maisterinpaperia. Ei tullut sossurahaa, kuin karjalaisille, kun osoite oli vieläkin Oslo.
Te kurjat karjalaiset itkette kaikkea ja kaikessa, vaikka olette parin paskaisen evakon turhia sikiöitä Kontulasta ja synnyinvuosi on 1970!
Mitä itket itkijämies karjalasta?
23
699
Vastaukset
- ystävällisesti
kertoa missä "firmassa" työskentelit Malmössa ja missä kaupunginosassa asuit. Minäkin asuin 60-luvun lopussa 70-luvun alussa siellä viitisen vuotta. Tiedä vaikka tunnettaisiin.
"En osannut kieltä ja tein Malmössä paskaduunit. Se tapahtui leivän ja asumisen, sekä elämässäpysymisen vuoksi! "- ...................
Jonkun aikaa asuin Jacobgataanilla. Sieltä Sördaparkenilla ja sitten oli muistaaksen Klaragatan tai Klaravägen.
Tuskin tunnemme jos olet karjalainen. Vaistosin ne jo metrien päästä ja inhosin niiden seuraa.
Oliko äitisi sellainen kaikille antava?
Paljonko sulla on nyt sokeriarvot?
Hakkasiko isäsisiskoasi ja insesto?
Sitten voisimme tuntea...... tsenare - koko ajan
................... kirjoitti:
Jonkun aikaa asuin Jacobgataanilla. Sieltä Sördaparkenilla ja sitten oli muistaaksen Klaragatan tai Klaravägen.
Tuskin tunnemme jos olet karjalainen. Vaistosin ne jo metrien päästä ja inhosin niiden seuraa.
Oliko äitisi sellainen kaikille antava?
Hakkasiko isäsisiskoasi ja insesto?
Sitten voisimme tuntea...... tsenareKirsbergissä ja olin töissä Kockumin telakalla. Useimmat Skånessa asuneet suomalaiset olivat Lapista lähtöisin eikä heidän kanssaan ollut koskaan minkäänlaisia ongelmia. Luettuani tuon sinun viestisi ja vedettyäni siitä omat johtopäätökseni, niin kaiketi se oli ihan hyvä asia ettemme tutustuneet Malmössä emmekä missään muuallakaan myöhemmin. Sen sijaan suosittelisin sinulle muuttoa takaisin Norjaan. Silloin älykkyysosamäärä nousisi sekä Oslossa että Helsingissä.
”Oliko äitisi sellainen kaikille antava?
Hakkasiko isäsisiskoasi ja insesto?” - Nyt eläkkeelle
koko ajan kirjoitti:
Kirsbergissä ja olin töissä Kockumin telakalla. Useimmat Skånessa asuneet suomalaiset olivat Lapista lähtöisin eikä heidän kanssaan ollut koskaan minkäänlaisia ongelmia. Luettuani tuon sinun viestisi ja vedettyäni siitä omat johtopäätökseni, niin kaiketi se oli ihan hyvä asia ettemme tutustuneet Malmössä emmekä missään muuallakaan myöhemmin. Sen sijaan suosittelisin sinulle muuttoa takaisin Norjaan. Silloin älykkyysosamäärä nousisi sekä Oslossa että Helsingissä.
Hakkasiko isäsisiskoasi ja insesto?”Jaahas ..... tämä taas menee paskaksi! Täällä esiintyy minuna joku toinen.
Vastaan kun kysyit. Suurimman osan asuin siinä Tanskan tien sillan kupeessa oliko se E20 ja YtterstaRing kaupunginosa oli Klagshamn katu oli Furudal 8. Siinä on kaikki puiden niemet sillä alueella.
Töitä tein kuskina Rågdahlin satamatukulle ja myöhemmin juitsarina Stadhamnetkontorilla.
Joku toinen nuljake kysyy eikö rahaa tullut. Tuli ja meni. Sossua en tarvinnut, kuin siihen minne Helsingissä saa laittaa väliaikaisosoitteen, että saa työtä. Työstä sinä pummi et kuitenkaan tiedä mitään - Se ei ole hyväksi
koko ajan kirjoitti:
Kirsbergissä ja olin töissä Kockumin telakalla. Useimmat Skånessa asuneet suomalaiset olivat Lapista lähtöisin eikä heidän kanssaan ollut koskaan minkäänlaisia ongelmia. Luettuani tuon sinun viestisi ja vedettyäni siitä omat johtopäätökseni, niin kaiketi se oli ihan hyvä asia ettemme tutustuneet Malmössä emmekä missään muuallakaan myöhemmin. Sen sijaan suosittelisin sinulle muuttoa takaisin Norjaan. Silloin älykkyysosamäärä nousisi sekä Oslossa että Helsingissä.
Hakkasiko isäsisiskoasi ja insesto?”Suo ei sitten tainnutkaan paljon kiinnostaa nämä Maölmöön asiat? Se lienee tyypillistä karjalaisuutta. Ollaan saatanan uteliaita ja siinä sitten. Pyydetään kylään ja ollaa siitä vihaisia kun tullaan. Hej då fatentunge!
- kaksoispersoonasi
Se ei ole hyväksi kirjoitti:
Suo ei sitten tainnutkaan paljon kiinnostaa nämä Maölmöön asiat? Se lienee tyypillistä karjalaisuutta. Ollaan saatanan uteliaita ja siinä sitten. Pyydetään kylään ja ollaa siitä vihaisia kun tullaan. Hej då fatentunge!
joka on pelannut elämänsä pelikortit kerran toisensa jälkeen väärin. Kieltämättä täytyy myöntää , että ellen mitään muuta ole elämästä oppinut , niin ainakin nuo yhteiskunnan pohjasakan olen oppinut kiertämään jotka useimmassa tapauksessa osaavat ainoastaan haistatella tai toisena vaihtoehtona pyöriä kuten sekarotuinen koira konsanaan silitystä/ kehua kerjäten. Rakki mikä rakki. Piski mikä piski.
- Vesannolta
Jouduit menemään pakosta Ruotsiin ja Norjaan leivän perästä. Me pakenimme henkemme edestä mm. Vesannolle. Emme ole päässeet takaisin. Sinä pääsit. Sinun ei tarvinnut jäädä vieraiden jalkoihin. Me jouduimme jäämään tänne parempien ihmisten jalkoihin. Ei Vesannolle joutuneet evakotkaan itke savolaista kulttuuria täällä Kontulassa.
- ja vieläkin 60 vuoden jäkee...
jatkuu....jatkuuuu...jatkuu....jatkuuuu...jatkuu....jatkuuuu...jatkuu....
jatkuuuu...jatkuu....jatkuuuu...jatkuu....jatkuuuu...jatkuu....jatkuuuu...jatkuu....
jatkuuuu...jatkuu....jatkuuuu...jatkuu....jatkuuuu...jatkuu....jatkuuuu...jatkuu....
jatkuuuu... - hoitoon!
ja vieläkin 60 vuoden jäkee... kirjoitti:
jatkuuuu...Pahaksi on päässyt..
- sinulle sivistynyt
hoitoon! kirjoitti:
Pahaksi on päässyt..
Täällä eniten viljellyt sanat noin 220 viimeisimmästä viestistä taulukkolaskentaan siirrettynä tänään:
Kusi
paska
saasta
runkkari
mielisairas
hullu
apukoulu
vastustaja
lääkkeet
evakko
tyhmä
synnyttää
vetää
Oikein hyvää karjalaista kulttuuria ja sieltä siirrettyä suurempaa sivistystä. Jatkakaa vain! - Ja kumma
ja vieläkin 60 vuoden jäkee... kirjoitti:
jatkuuuu...saitko muuta ylimääräistä kotiläksyä, jätä ne Liisan pöksyt rauhaan niin et joudu kirjoittamaan tänne ylimääräisiä sivuja.
- Komennusmies omassa kodissa
Menikö tilisi viinaan ja naisiin, koska sama perseukisuus näyttää jatkuneen koko elämäsi ajan.
Suomesta löytyy satojatuhansia Karjalan pakolaisia jotka ovat pystyneet omilla ansioilaan elämään ja saamaan omistusasunnon sekä muuta omaisuutta ilman silloisen kansanhuollon avustuksia.
Käväise kerran Karjalassa niin alat vähän ymmärtää mistä täällä kirjoitellaan. - Nyt eläkkeelle
Kirjoittelu sitten paljasti tason, jolla mennään. Paikalla on kai yksi vitsikäs häirikkö ottamassa osaa, 3-2 itseään karjalaisena pitävää kontulalaista ja pari katkeraa saamatonta. Kenelläkään ei sitten ole mitään annettavaa. Älyllinen puoli laahaa "karjalan kartanoiden musiikkisaleissa" tai Kontulan kuppiloiden tupakansavussa.
Tätä sakkia on Kataisten ja Vanhasten (molemmat muuten pirullisten evakkojen jälkikasvua!) helppo pitää vallassan ja johtaa päin persettä!- päivystäjä Aleksis
Oletko sinä EmakkoPoika kirjoittanut nämä kaikki?
- EmakkoPoika
päivystäjä Aleksis kirjoitti:
Olen tietenkin! Minähän elän kirjoittamalla tänne
- työnantaja
EmakkoPoika kirjoitti:
pitää tärkeämpänä kirjallisessa tuotannossasi. Määrää vai laatua.
- ssssssssssssssss
työnantaja kirjoitti:
pitää tärkeämpänä kirjallisessa tuotannossasi. Määrää vai laatua.
Rakastaa molempia ja maksaa veronikin!
- luullut, että
ssssssssssssssss kirjoitti:
Rakastaa molempia ja maksaa veronikin!
"fatta" maksaa sinun verot. Olenko minä jälleen erehtynyt. Muistitko käydä hakemassa Flemarin ja Hesarin kulmasta leipää perjantaina.
- sssssssssssssss
luullut, että kirjoitti:
"fatta" maksaa sinun verot. Olenko minä jälleen erehtynyt. Muistitko käydä hakemassa Flemarin ja Hesarin kulmasta leipää perjantaina.
Käyn Etelä-Helsingissä sivistyneesti senkin viekas karjalaiskyylä!
- Talin-Ihantalan poika
EmakkoPoika kirjoitti:
Älä valehtele EmakkoPoika - minä kirjoitin kaikki viestit - mukaanlukien EmakkoPojan kommentin!
- Loppo pojke
päivystäjä Aleksis kirjoitti:
EmakkoPoika nimeä käyttänyt kaveri kuoli jo kesäkuun alussa. On tuhkattu krematoriossa ja levitetty Suomenlinnan kallioille.
- vaan Vesannolta!
Valtuusto möi juuri kolme kesämökkitonttia venäläisille ostajille. Tarjottelivat tontteja ensin kuntalaisille, mutta eivät ne kelvanneet.
Pietarilaiset ostajat maksoivat rantatonteista suunnilleen 20.000 euroa kappale. Eli ei nyt kovin kummoinen hinta.
Älä tosiaankaan itke ratkaisujasi. Olet nähnyt maailmaa, opetellut ammatteja, kielitaitosi on karttunut matkan varrella, olet ollut oman itsesi herra. Ole ylpeä siitä!- öoapaoj
Kiitos vesantolaisten puolesta!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1494694Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043944Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513340
- 553281
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest332678Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361768