Mistähän tällaiseen vehkeeseen saa varaosia.
Volvo Penta MB10A
9
2759
Vastaukset
- Varaosat
VolvoPentan varaosat on kiven takana ainakin vanhempiin malleihin. Minun koneeseen ei tahdo löytyä edes tiivisteitä (AQ 175 A vm87).Varmaankin valmistajan tarkoitus on vain myydä uusia moottoreita ja jättää varaosamyynti pois haittamasta liiketoimia. Hyvällä huollolla venemoottori kestää vuosikymmeniä. Kyllä VP:n mainoksissa luvataan ummet ja lammet mutta meneppä kysymään jotain.
Volvohan on perinteisesti taannut varaosasaannin vähintään kahdeksikymmeneksi vuodeksi valmistumisen jälkeen.
Tätäkin vanhempiin moottoreihin, etenkin yleisimpiin malleihin, saa vielä alkuperäisosia.
Sinun AQ 175 ei muuten voi olla vm. 87, ko. moottoria valmistettiin vuosina 1981-85, eli on reilusti yli 20 v vanha.
MB 10:ntä taasen valmistettiin 1971-77, joten se on vielä vanhempi..- Varaosat
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Volvohan on perinteisesti taannut varaosasaannin vähintään kahdeksikymmeneksi vuodeksi valmistumisen jälkeen.
Tätäkin vanhempiin moottoreihin, etenkin yleisimpiin malleihin, saa vielä alkuperäisosia.
Sinun AQ 175 ei muuten voi olla vm. 87, ko. moottoria valmistettiin vuosina 1981-85, eli on reilusti yli 20 v vanha.
MB 10:ntä taasen valmistettiin 1971-77, joten se on vielä vanhempi..Koneessa on kilpi Hämeen Diesel Vuosiluku 1987. Saattaahan se olla "vanhaa varastoa" jo asennusvaiheessa. Luulis imusarjan tiiviteen löytyvän kun samaa konetta saa edelleen tosin 190-225 hevosvoiman virityksillä.
Varaosat kirjoitti:
Koneessa on kilpi Hämeen Diesel Vuosiluku 1987. Saattaahan se olla "vanhaa varastoa" jo asennusvaiheessa. Luulis imusarjan tiiviteen löytyvän kun samaa konetta saa edelleen tosin 190-225 hevosvoiman virityksillä.
Hämeen Diesel ei ole moottorikauppias, vaan koneistamo. Eli moottorissasi oleva kyltti tarkoittanee että se on peruskorjattu vuonna 1987.
Oletko kysellyt nimenomaan merkkiliikkeestä sitä tiivistettä. Luulisi että samalle lohkolle tehtyjen moottoreiden tiivisteet sopisivat, mutta koska moottorisi on harvinaista mallia, niin kaikki tarvikekauppiaat eivät ehkä tunnista sitä..- Palvelua
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Hämeen Diesel ei ole moottorikauppias, vaan koneistamo. Eli moottorissasi oleva kyltti tarkoittanee että se on peruskorjattu vuonna 1987.
Oletko kysellyt nimenomaan merkkiliikkeestä sitä tiivistettä. Luulisi että samalle lohkolle tehtyjen moottoreiden tiivisteet sopisivat, mutta koska moottorisi on harvinaista mallia, niin kaikki tarvikekauppiaat eivät ehkä tunnista sitä..On kysytty merkkiliikkeestä. Katsottu tietokoneesta ja tilattu. Osat jotka tuli sopivat varmaan jonnekin, mutta ei minun koneeseen. Ei oota myyvät vaan. Mutta onhan tässä vielä aikaa ootella.
- veehoo
Tuota konetta valmistetaan edelleen Norjassa Marna MB-10A -nimellä. Samasta paikasta löytyy myös uusia varaosia. Ovat toki norjalaisittain hinnoiteltuja eli melko arvokkaita. Tehtaan sivut löytyvät: http://www.marna.no/ ja sieltä nettbutikk ja MB-10A.
Käytettyjä osia/varaosakoneita on näkynyt mm. huuto.netissä sekä puuvene.fi myydään -palstalla. - R K-S
Mulla on romutettuja koneita. Voi olla, että sieltä saa jotakin.
- Paketsu
Moi!
Virranjakajan (ainakin kannen)
ja sen jäähdytysveden jakajaventtiilin,siis
jolla vesi ohjataan pakoputken vaippaan tai
sit toista letkua pitkin ulos.
Vastaatko sähköpostiin.
[email protected] - kskss
Paketsu kirjoitti:
Moi!
Virranjakajan (ainakin kannen)
ja sen jäähdytysveden jakajaventtiilin,siis
jolla vesi ohjataan pakoputken vaippaan tai
sit toista letkua pitkin ulos.
Vastaatko sähköpostiin.
[email protected]Saat kaikki sytytykseen littyvät osat Boschilta. Olen itse sieltä hakenut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282611- 1272283
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1141983- 1281946
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121683Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161471228Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu271112Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891061Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361009