Vilkaisin palstaa

Veli Äänekoskelta

Ja hämmästyin!Täällä oli eräs joka oli etsivä sielu.Ja joku Mohikaani veli vastasi hänelle aika erikoisesti.Vastasi että miestäkö etsit!MInä olen naimisissa.On aika omituista tuollainen käytös!Ei ole JUmalallista ollenkaan.Olisin laittanut linkin keskustelusta mutta tämä k.o.-nimimerkki oli kait poistanut aloituksensa vastauksien vuoksi.
Aika törkeitä olivat.Miten OIKEAN uksovaisen suusta tulee noita sammakoita!?
Tuo Nim.Mohikaanin teksti tuntuu tutulta...
Palstalla ei ole yhtään järkevää kirjoittajaa,ellei Pe-kua oteta huomioon.
Täällä on saatanan valta!Kysyjälle pitää osata vastata asiallisesti ja fiksusti.
En siis ymmärrä kuinka joidenkin usko on niin vääristynyttä.Omaan persoonaan ja omaan kehuun kultivoitua?
Pyydän vastausta mutta asiallista !

12

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennemmin

valheveli Äänekoskelta, kun sanot Pe.ku:a ainoaksi järkeväksi. Pe.ku:han on selvä ateisti, ja hänen lisäkseen täällä on paljon jehovalaisia ja mitä sun sattuu-sepittelijöitä.

• Veli Äänekoskelta

Pe-ku on asiallinen.Perustelee väitteensä aina.
        Eikä vastaa niinkuin joku mistä kerroin.En ole valheveli.Olen uskossa Jumalaan,kaikkivaltiaaseen,ja ateistillakin on oikeus olla palstalla ja kysellä.Saatikka sitten etsivällä ihmisellä.Sinunkin vastauksesi oli sitä mitä palstan mohikaanit yleensäkin vastailee.Sinultakin puuttuu se "edes yhden syntisen tähden"-Juttu.Onhan täällä kaikenlaista niinkuin sanoit.Se on totta.Maailmaan mahtuu..
        Ja ihmisiä olemme kaikki.Emme ole kaikkitietäviä ja osaavia uskovaisetkaan.

Mutta nyt selvisi tuo kuka tämä veli on.Joka edellämainitulle(viestissä johon viittasin)vastasi.Tunsin hänet aikoinaan.En enään yhtään ihmettele.Siunausta sinulle ja kaikille.
        Kilvoitelkaamme tämä kilvoitus oikealla lailla loppuun asti.

• Veli Äänekoskelta kirjoitti:

Eikä vastaa niinkuin joku mistä kerroin.En ole valheveli.Olen uskossa Jumalaan,kaikkivaltiaaseen,ja ateistillakin on oikeus olla palstalla ja kysellä.Saatikka sitten etsivällä ihmisellä.Sinunkin vastauksesi oli sitä mitä palstan mohikaanit yleensäkin vastailee.Sinultakin puuttuu se "edes yhden syntisen tähden"-Juttu.Onhan täällä kaikenlaista niinkuin sanoit.Se on totta.Maailmaan mahtuu..

Mutta nyt selvisi tuo kuka tämä veli on.Joka edellämainitulle(viestissä johon viittasin)vastasi.Tunsin hänet aikoinaan.En enään yhtään ihmettele.Siunausta sinulle ja kaikille.

kannastasi Pe.kuun, joka on provosoinut palstaa iästajat. Mutta jos "jäkeillä" ja muuten vaan muka viisaista puhua, niin siinä sulle oiva kumppani. Pe.ku on Jumalankieltäjä, siis mitä yhteistä sulla jos uskossa oot?

• Veli Äänekoskelta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

kannastasi Pe.kuun, joka on provosoinut palstaa iästajat. Mutta jos "jäkeillä" ja muuten vaan muka viisaista puhua, niin siinä sulle oiva kumppani. Pe.ku on Jumalankieltäjä, siis mitä yhteistä sulla jos uskossa oot?

Hyvä veli.Mutta tuomita ei saisi.Ei ketään.Olemme kaikki ihmisiä yhtäkaikki olemme sitten uskossa tai ateisteja.Nöyryys on tärkeä pointti uskovan elämässä.Noita sinun tuttuja fraasejasi olen kyllä ennenkin kuullut ja ihmettelemään jäänyt.Mutta jatkamme matkaa taivaskotia kohti.Välillä hitaasti ja joskus paremminkin.Ja vielä tuo hyökkäävä asenne ei anna hyvää kuvaa kenestäkään.Ei sinusta eikä minustakaan.Nöyryys kaunistaa.Sitä ei aina täältä löydy.Se on harvinaisuus tällä palstalla monenkin kohdalla.

• Veli Äänekoskelta kirjoitti:

Hyvä veli.Mutta tuomita ei saisi.Ei ketään.Olemme kaikki ihmisiä yhtäkaikki olemme sitten uskossa tai ateisteja.Nöyryys on tärkeä pointti uskovan elämässä.Noita sinun tuttuja fraasejasi olen kyllä ennenkin kuullut ja ihmettelemään jäänyt.Mutta jatkamme matkaa taivaskotia kohti.Välillä hitaasti ja joskus paremminkin.Ja vielä tuo hyökkäävä asenne ei anna hyvää kuvaa kenestäkään.Ei sinusta eikä minustakaan.Nöyryys kaunistaa.Sitä ei aina täältä löydy.Se on harvinaisuus tällä palstalla monenkin kohdalla.

* Miten ja ketä ja mihin olen jonkun tuominnut? Eiköhän tuota tuomitsemis termiä käytetä vaan tuomitsemis mielessä, että sinä nyt tuomitset minut tuomitsijaksi?
        * Miten olen todella tuominnut, oletkohan vähän omavanhurskas ja mielistelijä, omatekoinen nöyristelijä, vai tuomitsenko taas? Jos, niin miten sinä sitten saat tuomita minut, omalla tavallasi?
        * Tosiasiahan on se, että minua tässä palstalla on tuomittu jos milläkin verukkeella ja ja syytetty milloin mistäkin.
        * Niikuin nyt sinäkin, ei sinullakaan juuri nuuta annettavaa ollut, kuin tuomiosi julistaminen Mohikaanille? Että tuomion julistaminen avasi kommentoimisesi palstalla. Ja itse syytät minua tuomariksi!
        * Minun vikani on ainoastaan siinä, että sen, mitä kirjoitan, kirjoitan Raamatun, ja Apostolien julistamaa evankeliumia, kaiken sen valhesanoman sijaan, mitä täällä areiolaiset ja jehovalaiset, itseään helluntailaiseksi nimittävät valheveljet päivät ja yöt syytävät tuutintäydeltä.
        * Kas kun et sitä huomioinut. Pe.ku'akin jopa ylistit, joka on sekoittanut palstaa vuosikausia ateistisellä propakandallaan, ja on aivan väärällä plastalla, ei hän keskustele helluntailaisuudesta, vaan vastustaa kaikkea mikä liittyy seurakunta totuuteen ja uskovan elämään, ja siinä hän todella on pirullisen taitava, ja käyttää vielä Raamattua uskovien lyömiseen, ja pilkka ja rienaus hengessä Raamatun sanaa ja yleensä Jumalaa kohtaan.Tässä nyt vaan sinulle vähän tausta tietoa,

• Veli Äänekoskelta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Miten ja ketä ja mihin olen jonkun tuominnut? Eiköhän tuota tuomitsemis termiä käytetä vaan tuomitsemis mielessä, että sinä nyt tuomitset minut tuomitsijaksi?
        * Miten olen todella tuominnut, oletkohan vähän omavanhurskas ja mielistelijä, omatekoinen nöyristelijä, vai tuomitsenko taas? Jos, niin miten sinä sitten saat tuomita minut, omalla tavallasi?
        * Tosiasiahan on se, että minua tässä palstalla on tuomittu jos milläkin verukkeella ja ja syytetty milloin mistäkin.
        * Niikuin nyt sinäkin, ei sinullakaan juuri nuuta annettavaa ollut, kuin tuomiosi julistaminen Mohikaanille? Että tuomion julistaminen avasi kommentoimisesi palstalla. Ja itse syytät minua tuomariksi!
        * Minun vikani on ainoastaan siinä, että sen, mitä kirjoitan, kirjoitan Raamatun, ja Apostolien julistamaa evankeliumia, kaiken sen valhesanoman sijaan, mitä täällä areiolaiset ja jehovalaiset, itseään helluntailaiseksi nimittävät valheveljet päivät ja yöt syytävät tuutintäydeltä.
        * Kas kun et sitä huomioinut. Pe.ku'akin jopa ylistit, joka on sekoittanut palstaa vuosikausia ateistisellä propakandallaan, ja on aivan väärällä plastalla, ei hän keskustele helluntailaisuudesta, vaan vastustaa kaikkea mikä liittyy seurakunta totuuteen ja uskovan elämään, ja siinä hän todella on pirullisen taitava, ja käyttää vielä Raamattua uskovien lyömiseen, ja pilkka ja rienaus hengessä Raamatun sanaa ja yleensä Jumalaa kohtaan.Tässä nyt vaan sinulle vähän tausta tietoa,

Ei ollut ketään tuomita.Sen enempää kuin sinäkään.Puhuit tuolla että onko raamattu otettu enemmän seurakunnassa käyttöön.Sinähän tiedät että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen raamatun sanan kautta.Raamatunlinjalla olemme aina menneet eteenpäin.Sinulla täällä ollessasi oli hieman eri linjaus kuin joillakin uskonveljillä.Ja siitä syntyi skismaa.Jumala on siitä ihmeellinen että hän odottaa ihmiseltä nöyryyttä.Ei yltiöpäistä tuomionsanan julistusta.Mainitsemaasi nimimerkkiin enkä henkilökuvaan en halua puuttua.Sanon vain että Jumalalle kaikki ovat tärkeitä.Katsomatta siihen millaisia he ovat.Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan suurta siunausta!

• ja tunnustatko
        Veli Äänekoskelta kirjoitti:

meidän Herramme, Jeesus Kristuksen, myöskin Herraksesi ja synneistäsi Vapahtajaksesi?

Paljon on luterilaisissa niitä, jotka sanovat uskovansa Jumalaan, mutta kun esille nostetaan kysymys Jeesuksen tuntemisesta, niin monien usko kaatuu juuri tähän seikkaan.

• ihmetteleväinen

Oikeat uskovaiset kirjoittele.
      Tämä on sairas kuin rutto tämä palsta.

• palsta, jolla "valkeakosken valkaistut" veljet ja sisaret saavat vapaasti keskustella helluntailaisuudesta ja yleensä uskon asioista.

Eräitä porukkamme poikia vain harmittaa, kun tällä palstalla saa arvostella ja oikaista väärin käännettyjä raamatunkohtia ja muistuttaa Jumalan koko totuudesta, jonka osa helluntailaisista yrittää salata.

2. Kor. 13:8
      "Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta."

• tätä ekivaari nmimerkkin areiolaisuutta ja jehovalaisuutta, ei hän ole helluntailainen, vaikka niin väittääkin, hän sanoo Jeesustakin syntiseksi Joosefin ojaksi. Vaikka kauniisti osasi sulle lirkutellakkin! Jos nyt kerran oikea helluntailainen olet?
        * Miten siellä koskella nykyään menee? Onko "kaikki-saman-katon-alle-meininki, vai onko otettu Raamattu mukaan seurakunnan opetukseen?
        * Jos on, niin kiitos siitä nykyiselle paimenellenne.

• voi asiallisesti vastata.
      * Huomautusta vaan, siihen, koska kyseinen kyselijä ei maininnut mitään mitä etsii, miestä vai Jumalaa, tuo sinun vastauksesi oli huonoin mitä koskaan on palstalla ollut, veli äänekäs!

* Tule mukaan keskustelemaan, äläkä arvostelemaan, jos ajattelet kerran täydellinen olevasi!

• niin kuin maailmakin!

Harhaoppien edustajat ovat kovin aktiivisia ja ateistit. Jotkut esittelevät useita riivaajien oppeja samalla kertaa, kuten ekivaari, joka tekee kaikkensa sekoittaakseen evankeliumin valheidensa alle. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5220
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      129
      1683
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1600
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1589
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1285
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1210
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1110
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1057
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1018
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      867
    Aihe