Terve, tarkoitus olisi myydä markkinointitutkimus sveitsiläiselle firmalle, arvo noin viisi tonnia. Olen tehnyt tutkimuksen yksityishenkilönä, ns. opiskelun ohessa. Nyt ollaan mietitty miten se maksu hoidetaan. Sieltä ehdottivat että maksavat homman minulle ja tehdään kuitti jossa todistan palkan saaneeni / tutkimuksen myyneeni, laittavat siellä kuitin kirjanpitoonsa. Mites täällä, pitääkö mun ilmoittaa verottajalle tänne? Ja mitä kuitteja mulla pitää olla? Vai oonko vaan hiljaa, ssako verottaja tietoonsa näitä jos en itse sinne ilmoittaudu? Ja onko tuo "konsultointi" työtä vai myytävä asia kuten vaikka taulu jne, onko verottaja edes kiinnostunut? Miten nää menee, onko kokemusta?
Kuitti työstä
8
430
Vastaukset
- kannattaako
Sveitsiläinen firma on laittaa tutkimuksen kirjanpitoonsa hankintana, ei työnä, eli palkkaa et ole saanut vaan myynyt tuotteen. Yksityishenkilönä kun myyt tuotteen et ole siitä velvollinen mitään verottajalle ilmoittamaan.
- älä yllytä aloittajaa
verovilppiin. Pankit ovat velvollisia ilmoittamaan verottajalle yllättävänkin pieniä ulkoimailta tulleita rahansuorituksia.
- käteisenä
älä yllytä aloittajaa kirjoitti:
verovilppiin. Pankit ovat velvollisia ilmoittamaan verottajalle yllättävänkin pieniä ulkoimailta tulleita rahansuorituksia.
Mites jos summa liikkuu käteisenä?
- ...
älä yllytä aloittajaa kirjoitti:
Pankit eivät ilmoittele verottajalle mitenkään erityisesti ulkomailta tulleita summia.
- Taxmannnn
käteisenä kirjoitti:
Mites jos summa liikkuu käteisenä?
Luulen että jos maksu tulee käteen ja käteiskuitti Sveitsiläisen firman kirjanpitoon...mistä se tieto Suomeen enää tulee?
- ilmoittelee...
... kirjoitti:
Pankit eivät ilmoittele verottajalle mitenkään erityisesti ulkomailta tulleita summia.
Siitä jopa laki olemassa. Omasta konsultointityöstäni tuli kysely jo neljäntenä kuukautena. Siis verottaja kyseli mistä rahat tulee ja miksi.No laitoin seuraavaan veroehdotukseen ne tulotiedot ja maksoin sitten jälkikäteen. Totta, kyllä jotkin tulot voi pimittää verottajalta mutta mieluiten nukun yöni rauhassa.
- Tein itse
kahtena vuotena konsulointityötä Ruotsalaisfirmalle joka pyrki Suomen markkinoille.Aina loppuvuodesta sain tositteen vuodena aikaná maksetuista palkkioista. Tositteen liitin sitten seuraavaan veroehdotukseen lyhen selvityksen kera. Syksyllä tuli sitten laskelma maksettavista veroista.
- Tadez
Itse teen samantyyppisesti hommia Saksaan. Yritin aikani saada verottajalta selvyyttä miten hoidetaan, kovin monimutkaiselta vaikutti.
Laskutin lopulta kaverin vihjeestä tätä kautta http://www.eezy.fi
sain palkan verotettuna nettona tilille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770