Vapaa tahto

bolgrad**

Vapaa tahto! Sellaisen saimme.

-haluatko siis Helvettiin?

9

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo on ajattelemisen

arvoinen kysymys.

• vasta vbanhana minakin sen ...

keikki9 eivat ehdi edes siihenkaan.

Musta etta jeesus maksoi synniy nain kuolemaanmsa asti!

Lotyy raamatusta!
      joten joka saarnaa sinule etta Jeesusn maksoi kaiken. sinulla on lupa tehda mita tahansa tale huijarille!

han vie opetuksellaan monia eksyksiin!

• sappua

Tietääkö ihminen sen mikä on hänen oma tahtonsa ennen kun on oppinut tuntemaan itsensä?
      Kun oppii tuntemaan itsensä, niin myös tarpeettomat tahtomisentarpeet loppuvat.

• cybo-ceronimo-cabriel-61

En tiedä rajoitteisempaa olentoa kuin ihminen, miksi en tiedä, koska olen vain rajoittunut ihminen, voisinko muusta tietää ja tiedänkö edes sitä?

Mikään mitä puuhaamme ei ole vapaata.
      Tämäkin juttu täytyy kirjoittaa, koska joku bolgrad** väittää jotain ja kysyy.
      Haluni pakottaa minut vastaamaan, koska minulla ei ole parempaakaan tekemistä, eli joutilaisuus ajaa vastaamaan, mielenkiinto,uteliaisuus ajattelemaan.
      Minulla on aivot ja ole'massa'oloni, minun onkin pakko ajatella ja reagoida ja tajutessani tämän istuessani nahkaisessa erittäin mukavasssa tuolissani, miksi, siksi että haluan, mutta haluanko vapaasti, vai siksi koska minulla on perse ja näen kasvoissani olevilla silmillä[enkä siksi istu nano'nano'maisesti naamallani] enkä peräreijälläni minun on pakko tehdä niin, tajuan olevani "joku".

Nälkä alkaa kurnia vatsassa, munia kutittaa, niskaa koskee ja haukotuttaa, korva tinittää ja silloin huomaan ajatukseni vaeltelevan aivan ja ihan missä sattuu ja tämä kesken kirjoitamisen herätessäni [nanosekunniksi] tietoiseksi, en siis hallitse edes ajatusteni suuntaa kuin hetkisen.

Mitä sitten tiedän todellisesta Itsestäni?
      Tunnen syvää rauhaa ja pehmeyttä sisimmässäni fyysisesti, en kuitenkaan tiedä ja tunne syvintä olemustani, en voi analysoida Itseä lainkaan.

• von bulke

missä päin Raamattuasi olet tällaisen käsitteen, "vapaa tahto", löytänyt? Raamattu sanoo kyllä, että Jumala vaikuttaa sekä tahtomisen, että tekemisen, uskovan kohdalla. Kenen taskussa ihmisen tahto on, niin kauan, kuin hän on uskosta osaton. Niinpä niin.

• arjuuna

jon ihmisellä on vapaa tahto miksi hän valitsee tämän maanpäällisen helvetin yhä uudelleen ja uudelleen elämästä toiseen
        ihminen on syitten seurausten lain alainen
        hänen on valittava tämän välttämättömyyden pakon mukaisesta
        vasta kun hän ymmärtää tämän lainalaisuuden
        hänellä on mahdollisuus vapautua luomasta lisää syitä ja seurauksia
        vasta kun hän on ymmärtänyt itsensä kaiken alusta asti niin hän vapaa elämään paratiisissa

• halua helvettiin,

kuitenkin on mahdollista että sinne joudun, nimittäin Jumala päättää minne kukin menee kuoleman jälkeen vai onko se niin?

• vapaasti valittavana

Mietin tuota "vapaata tahtoa" ja mieleeni tuli yksi juttu.
      Muksuna pyhäkoulussa joku aikuinen sanoi jotain tähän tapaan: "Jos haukkuu toista vammaiseksi, voi vammautua itse."
      Tämä on jäänyt minun mieleeni niin vahvasti, että varmasti olen ollut yksi harvoista, joka ei peruskouluaikoina ja sen jälkeen ole ketään pilkannut (vahingossa ehkä)
      Minä myös halusin nähdä, pitääkö tuo väittämä paikkansa ja olen huomannut seuraavia asioita.

- Luokallani ekasta - ysiin oli tyttö, joka oli "hienohelma" hän ei voinut ruokalassakaan istua samaan pöytään reppanoiden kanssa ja protestoi sitä hyvin kuuluvasti. Hän näytti ihnonsa hyvin julkisesti. Nykyään tämä nainen on vain varjo entisestä. Sairastui kait reumaan alle kolmekymppisenä ja on lapseton vanhapiika.

- Eräs nainen inhosi ylipainoisia ihmisiä. Hän vittuili lihaville suoraan päin kasvoja. Hän myös jatkuvasti hoki muille toisten kiloista. Nykyään hänellä on kolme lasta ja kaikki ylipainoisia.

- Eräs tyttö teki kaikkensa koulussa, että muita syytettiin ja hän sai opettajilta kunnian. Oli erittäin juoni ja katala ja nautti itse hyvistä arvosanoista ???
      esiintyy nykyään kovan luokan (xxx)leffoissa ulkomailla.

- Eräs nainen hakkasi muita naisia. Itsekkin sain turpaa häneltä, kun juttelin hänen ihastuksen kohteen kanssa, joka oli perhetuttumme. Nykyään hänellä on väkivaltainen mies ja jo kaksi kertaa abortin tehnyt 14v. tyttö.

- Eräs mies haukkui vajaaälyisiä... tai luokitteli ne itse vajaaälyisiksi. Nykyään hänellä on kaksi lasta, jotka käyvät erityiskoulua dysfasian ja adhd:n takia. Lapsilla on paljon ongelmia juuri "älyn" kanssa.

Ja sitten on lukematon määrä miehiä/poikia, jotka ovat pilkanneet naisia/tyttöjä ja nyt kun heillä on omia tyttäriä, tuntuu kuin Jumala olisi ollut ilkeällä päällä :-(

(pahoittelen, että ajattelin nyt pahaa näistä ihmisistä)

Ehkä Jumalakin tarkoitti, että tekomme maksetaan meille jo täällä? Se minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Gal. 6:7 "Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää."

Oliko muikea kohta?

Olen käytännössä kokenut tuon toteutuvan.
        Se toimii tietysti kumminkin päin, siis niin hyvässä kuin pahassa. Ehkä wicat ovat oikeassa siinä, että sen kaiken mitä teemme saamme kolminkertaisena takaisin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7133
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      95
      5204
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3463
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3372
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2504
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1846
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1481
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1431
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1336
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1094
    Aihe