Kun täällä lukee rofetointeja ennustuksia maailmanloppua ja kaikkea muuta sairasta, mitä pätemisen tarve ja itsensä ylentäminen saa aikaan.
Tulee Totisesti mieleen Jeesuksen sanat meille rahvaalle. Ei hän paasannut ja pulikoinut mitä milloinkin. Kun häneltä kysyttiin saatiin vastaus, esim. miten tulla seuraajaksen= Tule ja seuraa minua. Miten rikas pääsisi taivaaseen: " Mene ja anna kaikki mitä sinulla on köyhille.."
-Ja tuosta lapsi kasteesta jolla syyllistetään vanhempia-> Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä sen kaltainen on taivasten valtakunta.
Ja etenkin peloittelijoiden pitäisi muistaa tämä--- Ensimäiset tulevat viimeiseksi ja viimeiset ensimäiseksi.
Joten istutaan vain nöyrästi siellä takapenkillä, eikä rynnitä tekopyhien joukkoon eteen.
Huonokuuloisille on ne paikat.
Jeesuksen puheet
7
177
Vastaukset
- Maruan-ne
Mitä mieltä muuten olet siitä Jeesuksen sanasta rikkaalle nuorukaiselle, oliko tarkoitus, että nuorukainen menee ja jakaa KAIKEN omaisuutensa pois? Joku voi tulkita sen niinkin. Minun tulkintani on kyllä se, että Jeesus testasi vaan sitä, mikä nuorukaiselle oli tärkeämpää, omaisuus vai Jeesus, ja nuorukainen valitsi omaisuuden.
Tuosta maailmanlopun ennustuksesta ja muusta niin, se ei kyllä ole kenenkään omaa keksintöä, eikä sillä kukaan pöyhistele, vaan se on Raamatun Sanaa.
Mutta ajatus kirjoituksessasi oli oikea: Jeesuksella oli selvät sanat, Hän kertoi sellaisilla vertauksilla asiat ihmisille, jotka olivat heille tuttuja. Silloin oli myös ehkä helpompi (?) seurata Jeesusta vai oliko (?) Opetuslapset seurasivat Jeesusta, he kulkivat Hänen seurassaan.
Takapenkillä monet uskovat kyllä istuvatkin. Jonkun on vietävä kuitenkin sanomaa eteenpäin ja oltava siellä etupenkillä. Jeesus sanoi silloin, kun Hän ratsasti Jerusalemiin, että jos nämä opetuslapset olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat.
(Opetuslapset sanoivat: )"Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä; rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!" Ja muutamat fariseukset kansanjoukosta sanoivat hänelle: "Opettaja, nuhtele opetuslapsiasi". Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".
(Luuk.19:38-40.)- tarkoitti,
totta;Jeesus puheellaan rikkaalle nuorukaiselle.Miksi muuten alkuseurakuntalaiset olisivat menneet myymään maatilojaan ja omaisuuksiaan. Sehän osoittaa suurta luottamusta Jumalan huolenpitoa kohtaan.Ja sanoohan Jeesus myös, ettei yksikään, joka on luopunut maallisesta Hänen nimensä tähden ole jäävä palkkaansa vaille. Ja kehottaakin hän keräilemään aarteita taivaaseen, ennemmin, kuin tänne, missä koi ja ruoste raiskaa jne.Ja jos Jumala pitää huolen varpusista niin miksei ennemmin lapsistaan.
Oletko muuten huomannut, etteivät kaikki vertaukset enään, nykyihmiselle ole tuttuja.On etäännytty niin kauas Jumalan tahdon tieltä. Esim. Kylväjä vertaus, ei nykyisin koneet mihinkään puskiin kylvele,eikä linnut niitä pääse syömään, jyviä tuskin näkeekään muut, kuin joka täyttää kylvökoneen.Luste, sanaa ei moni edes tiedä.Ja sen ominaisuuksia.Ja useita muita vertauksia on nykyajan, ainakin nuorilla ihmisillä peitossa. Ja ajattele, me olemme sen itse tehneet, peiton. - nuori jeppe
tarkoitti, kirjoitti:
totta;Jeesus puheellaan rikkaalle nuorukaiselle.Miksi muuten alkuseurakuntalaiset olisivat menneet myymään maatilojaan ja omaisuuksiaan. Sehän osoittaa suurta luottamusta Jumalan huolenpitoa kohtaan.Ja sanoohan Jeesus myös, ettei yksikään, joka on luopunut maallisesta Hänen nimensä tähden ole jäävä palkkaansa vaille. Ja kehottaakin hän keräilemään aarteita taivaaseen, ennemmin, kuin tänne, missä koi ja ruoste raiskaa jne.Ja jos Jumala pitää huolen varpusista niin miksei ennemmin lapsistaan.
Oletko muuten huomannut, etteivät kaikki vertaukset enään, nykyihmiselle ole tuttuja.On etäännytty niin kauas Jumalan tahdon tieltä. Esim. Kylväjä vertaus, ei nykyisin koneet mihinkään puskiin kylvele,eikä linnut niitä pääse syömään, jyviä tuskin näkeekään muut, kuin joka täyttää kylvökoneen.Luste, sanaa ei moni edes tiedä.Ja sen ominaisuuksia.Ja useita muita vertauksia on nykyajan, ainakin nuorilla ihmisillä peitossa. Ja ajattele, me olemme sen itse tehneet, peiton.jolla ei vielä ollu perhettä elätettävänään.
tosin voihan perreellinenki saaha käskyn myyä kämppänsä ja muuttaa vuokralle tai lähtee johonki vieraaseen maahan lähetystyöhön... valmistauduttuaan siihen koulutuksen ja käytännön järjestelyjen kautta. - Maruan-ne
tarkoitti, kirjoitti:
Oletko muuten huomannut, etteivät kaikki vertaukset enään, nykyihmiselle ole tuttuja.On etäännytty niin kauas Jumalan tahdon tieltä. Esim. Kylväjä vertaus, ei nykyisin koneet mihinkään puskiin kylvele,eikä linnut niitä pääse syömään, jyviä tuskin näkeekään muut, kuin joka täyttää kylvökoneen.Luste, sanaa ei moni edes tiedä.Ja sen ominaisuuksia.Ja useita muita vertauksia on nykyajan, ainakin nuorilla ihmisillä peitossa. Ja ajattele, me olemme sen itse tehneet, peiton.mikä on esteenä uskoontulolle, silloin on paras luopua siitä. Toinen syy ovat seurakunnan yhteiset tarpeet, jaetaan omaisuus siis kaikkien kesken.
Jos kuitenkin yrittää ostaa itselleen pääsyn taivasten valtakuntaan, on silloin käsittänyt väärin Jeesuksen lunastustyön puolestamme. Raamatun aikoina eli rikkaita Jumalan lapsia, heille Jumala oli siunannut omaisuutta. Se ei kuitenkaan ollut heille esteenä heidän jumalsuhteelleen, Aabraham on yksi esimerkki. Joosefista tuli rikas mies kaikkien koettelemusten jälkeen, Salomon ym.
Uskon, että alkukristillisen seurakunnan aikaan todella tarvittiin kipeästi varoja. Työ oli juuri alkanut ja "työmies on palkkansa ansainnut". Työmiehiä Herra myös tarvitsi lisää viemään evankeliumia eteenpäin. Tärkeää on se, mistä vaikuttimista lahjansa ja omaisuutensa jakaa: pakosta vai vapaaehtoisesti, rakkaudesta vai toisten painostuksesta. "Sillä iloista antajaa, Jumala rakastaa."
"Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi" (1.Kor.13:3.) - Maruan-ne
nuori jeppe kirjoitti:
jolla ei vielä ollu perhettä elätettävänään.
tosin voihan perreellinenki saaha käskyn myyä kämppänsä ja muuttaa vuokralle tai lähtee johonki vieraaseen maahan lähetystyöhön... valmistauduttuaan siihen koulutuksen ja käytännön järjestelyjen kautta.antaa jokapäiväisen leivän sille joka uskoo, se on Hänelle pikkujuttu. Tottakai Hän huolehtii lapsistaan, kun Hän ruokkii varpusetkin.
"Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille." Aam. 3:7
Kyllä Jumala puhuu palvelijoilleen näinä päivinä. Profetiat on tutkittava Raamatun valossa.- sanoneen sitä ja
kerrotaan sanoneen tätä. Mitään, yhtään kirjettä ei kirjoittanut itse. Kirjoitukset syntyivät aika paljon myöhemmin, kuulopuheiden perusteella suurimmaksi osaksi. Ei oleet kirjurit silloin puhujien kintereillä.
Lisäksi: Kaikki "sankaritarinat" ovat kautta historian olleet enemmän ja vähemmän liioiteltuja, siloiteltuja.
Lisäksi se, miten Raamattua on sensuroitu ja väärennetty vuosisatojen kuluessa, pakkaa unohtumaan. Kaikkina aikoina ovat eri kirkoliskokoukset muokanneet tekstejä OMAN mielensä mukaan, OMIEN tarkoitusperiensä käyttöön.
Ei ole mitenkään tarkkaan asioista selvää ottanut se, joka nykyraamatun kirjoitukset totuutena pitää ja pureskelematta nielee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h503395- 343045
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv422503Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511955Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151599- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731080