Viikonloppu- ym vuoroista

Ahaa123

Hei!
Aikomuksenani on kouluttautua Citybussinkuljettajaksi pääkaupunkiseudulle, kun ei noita oman alan hommia enää tunnu olevan tarjolla.

Minua kiinnostaisi tietää kuinka paljon uudet kuljettajat saavat ajaa viikonloppu- ja yövuoroja?. Jaetaanko vuorot tasan kaikkien kuljettajien kesken, vai onko vanhemmilla kuljettajilla etuoikeus vuoroihin, joista maksetaan lisiä?

toinen kysymys kuuluu, onko joissakin yhtiöissä mahdollisuus ajaa vaikkka ilta-ja yövuoroja koko ajan, jos niin haluaa? Vai vaihteleeko aamu- ja ilta/yövuorot jatkuvasti?

Vieläkö tänäpäivänä on töitä tarjolla, vai onko lama tehnyt tehtävänsä?

Entä onko linja-autofirmoissa yleisesti käytettävissä vuorotteluvapaa mahdollisuus?

Eli kertokaahan kokemuksista ja laittakaa yrityksenne nimi mukaan missä työskentelette.

2

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citylaineri

Tämä ala on ihan jotain muuta eikä vuorotteluvapaat ole ensimmäisiä joita mietitään.Meillä riittää työtä joskin päivät on rankkoja(siis ei pelkkää ratin pyöritystä todellakaan).Ulkopuolisin silmin tuntuu työ tosiaan helpolta mutta totuus on siis ihan muuta.Palkat tulee ajallaan samoin sopimukset pitää.Täällä käy paljon väkeä mutta harvat jäävät.Minä suosittelen koska itse pidän tästä työstä enkä ole alan vaihtoa aikoinaan katunut.

• vastauksia

Tuo työvuorojen valintamahdollisuus vaihtelee firmoittain. Esim. HelBillä vanhemmat kuljettajat saavat yleensä valita parhaat vuorot, kuulemma taas Pohjolan Liikenteellä vuorot jaetaan periaatteessa tasan nuoremmille ja vanhemmille. Virolaisille kuljettajille on usein annettu vuoroja joissa on 9-10 päivää töitä ja sitten 4-5 vapaata putkeen jotta ehtivät välissä käydä kotonakin. Kuljettajista ei enää ole pulaa. Kun tuossa ajomestarin kanssa jokin aika sitten juttelin hän sanoi että nyt on työnantajan kannalta poikkeuksellisen hyvä aika. Vuosi sitten piti vielä ottaa töihin kenet vain sai tulemaan, nyt voi valita parhaat ja motivoituneimmat. Uskoisin että hyvälle kuljettajalle kyllä löytyy työpaikka. Itse olen ollut alalla vuodesta 1993 asti, ensin STA:n palveluksessa ja nyttemmin HelBin Ruhan varikolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe