Hei!
Aikomuksenani on kouluttautua Citybussinkuljettajaksi pääkaupunkiseudulle, kun ei noita oman alan hommia enää tunnu olevan tarjolla.
Minua kiinnostaisi tietää kuinka paljon uudet kuljettajat saavat ajaa viikonloppu- ja yövuoroja?. Jaetaanko vuorot tasan kaikkien kuljettajien kesken, vai onko vanhemmilla kuljettajilla etuoikeus vuoroihin, joista maksetaan lisiä?
toinen kysymys kuuluu, onko joissakin yhtiöissä mahdollisuus ajaa vaikkka ilta-ja yövuoroja koko ajan, jos niin haluaa? Vai vaihteleeko aamu- ja ilta/yövuorot jatkuvasti?
Vieläkö tänäpäivänä on töitä tarjolla, vai onko lama tehnyt tehtävänsä?
Entä onko linja-autofirmoissa yleisesti käytettävissä vuorotteluvapaa mahdollisuus?
Eli kertokaahan kokemuksista ja laittakaa yrityksenne nimi mukaan missä työskentelette.
Viikonloppu- ym vuoroista
2
521
Vastaukset
- Citylaineri
Tämä ala on ihan jotain muuta eikä vuorotteluvapaat ole ensimmäisiä joita mietitään.Meillä riittää työtä joskin päivät on rankkoja(siis ei pelkkää ratin pyöritystä todellakaan).Ulkopuolisin silmin tuntuu työ tosiaan helpolta mutta totuus on siis ihan muuta.Palkat tulee ajallaan samoin sopimukset pitää.Täällä käy paljon väkeä mutta harvat jäävät.Minä suosittelen koska itse pidän tästä työstä enkä ole alan vaihtoa aikoinaan katunut.
- vastauksia
Tuo työvuorojen valintamahdollisuus vaihtelee firmoittain. Esim. HelBillä vanhemmat kuljettajat saavat yleensä valita parhaat vuorot, kuulemma taas Pohjolan Liikenteellä vuorot jaetaan periaatteessa tasan nuoremmille ja vanhemmille. Virolaisille kuljettajille on usein annettu vuoroja joissa on 9-10 päivää töitä ja sitten 4-5 vapaata putkeen jotta ehtivät välissä käydä kotonakin. Kuljettajista ei enää ole pulaa. Kun tuossa ajomestarin kanssa jokin aika sitten juttelin hän sanoi että nyt on työnantajan kannalta poikkeuksellisen hyvä aika. Vuosi sitten piti vielä ottaa töihin kenet vain sai tulemaan, nyt voi valita parhaat ja motivoituneimmat. Uskoisin että hyvälle kuljettajalle kyllä löytyy työpaikka. Itse olen ollut alalla vuodesta 1993 asti, ensin STA:n palveluksessa ja nyttemmin HelBin Ruhan varikolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760