Suome huonot pankit

...................

On se kumma juttu kun opiskelijat ilman tuloja saavat KUNNON kortteja käyttöön, ja jos käy pelkästään töissä niin electron electron.
Olen kyllästynyt tuohon, välillä toimii välillä ei, netissä ei voi maksaa..................
Tänään laitoin viimeisen kortti hakemuksen, jos ei kunnon korttia heru, niin sitten siirtyy tällä pojalla palvelut ulkomaille.

6

494

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 28

Itse olen koko elämäni ollut Nordean asiakas, aina hoitanut pankkiasiani kunnolla, ei tilinylityksiä, ei myöhästyneitä lainamaksuja tai mitään muuta ongelmaa. Luottotiedotkin kunnossa. Hain pari vuotta sitten opintojeni loppusuoralla MasterCardia ulkomaanmatkaa ajatellen. Minulle tuli yllätyksenä, että sainkin luottokortin enkä pelkkää maksuaikakorttia. Oletin, ettei opiskelija, joka tekee freelancer-hommia siinä sivussa, voi saada luottokorttia, mutta olin väärässä.

Olin siis työssäkäyvä opiskelija, mutta vain freelancer-sopimuksella (sopimus vuosi kerralla voimassa, 6v samalle työnantajalle takana). Kuukausituloni hakuhetkellä olivat keskimäärin 1800e/kk (400-4000e/kk). Hain 1000e luottorajaa mutta pankkineidin mielestä kannattaisi ottaa vähintään 2000e, "ettei tarvi sitten korottaa jos jotakin sattuu".

Eli mikäli sinulla on asiasi kunnossa ja olet todellakin työssäkäyvä, en ymmärrä, miksi et voisi saada yhdistelmäkorttia ja "oikeaa" luottokorttia. Ainakin Nordeassa tämä tuntuu onnistuvan vanhoille asiakkaille, tai sitten minun kotikonttorissa ollaan poikkeuksellisen mukavia :)

• riskianalyysi

Jos on opiskelijana amk:ssa tai yliopistossa ja kasassa on 90 opintopistettä, voi saada itselleen opiskelijavisan.. ikäraja kortin saamiseksi on yleensä 20-vuotta..

jos on nuori ja työelämässä niin luotollisen kortin saamiseen ei välttämättä tuo 20-vuoden ikä riitä, vaan tarvitaan enemmän ikää.

Tämä johtuu ihan luoton myöntäjän tekemistä riskianalyysistä luottokorttia tilatessa (kysymyksessä kun on kuitenkin vakuudeton luotto, eikä kukaan ole takaamassa luoton maksua jos kortin omistaja ei asioitaan hoida). Tilastollisesti siis "tuloton" amk ja yliopisto-opiskelija hoitaa luoton maksun paremmin kuin työssä käyvä 21-vuotias nuori. Ankeaa, mutta totta...

Kortin myöntämiseen vaikuttaa niin sivilisääty, työsuhteen kesto, tulot, asumismuoto, entiset luotot, tilin ylitykset, muiden pankkilainojen hoito jne jne... jos on ikää riittävästi ja hoitanut pankki asiointinsa hyvin ja on tuloja, niin kortin tilaus onnistuu yleensä helposti olipa kysymyksessä pankki kuin pankki.

• sepposepi

Se Electron on kyllä ihan pelleily ja lelu kortti... Ota oikein Visa, ja pankkikortti... Myös Debit-kortit ovat täysiä leluja, ei tee mitään!

• ei ne ole leluja

Pankkikortti kuolee kahden vuoden sisällä. Eli sillä ei kohta tee mitään ja kaksi vuotta kuluu yllättävän nopeasti.

Visa Electron ei ole mikään lelukortti, samoin ei myöskään Visa Debit. Kummastakin kokemusta ja loistavasti toimii.

Sä puhutkin siis vastoin parempaa tietoas elikkä suomeksi sanottuna paskaa.

• ollut juttua
        ei ne ole leluja kirjoitti:

Pankkikortti kuolee kahden vuoden sisällä. Eli sillä ei kohta tee mitään ja kaksi vuotta kuluu yllättävän nopeasti.

Visa Electron ei ole mikään lelukortti, samoin ei myöskään Visa Debit. Kummastakin kokemusta ja loistavasti toimii.

Sä puhutkin siis vastoin parempaa tietoas elikkä suomeksi sanottuna paskaa.

... uutisissa ym. ettei ne toimi. Lelukortteja ovat. Pankkikortti-Visa on varma nakki, toimii kuin junan vessa.

Älkää hyvät ihmiset kiusatko itseänne Visa electroneilla ja Debit-korteilla.

Toimimattomuus johtuu siitä että kaupat eivät uudista maksupäätteitään (ymmärrettävää, lisäkustannuksia). Sellainen kortti, joka toimii nykyisissä päätteissä, on KUNNOLLINEN kortti, kuten OP Pankkikortti-Visa esimerkiksi.

• visavisuaali

Olen pärjännyt sen kanssa jo yli 10 vuotta eikä kertaakaan mitään ongelmia. Pankkikortti-Visan olen myös ottanut, mutta sitä tulllut käytettyä tähän mennessä käytettyä vain 4 kertaa, ja ne ovat olleet vain netissä maksamisia (en edes tiedä olisiko onnistunut VE:llä).

Mitä tulee erilaisiin kortti-ongelmiin, niin suurin osa niistä olisi vältettävissä maksamalla/käyttämälllä käiteistä (eli kortilla vain rahaa seinästä taskunpohjaan). Toki netissä ja automaateilla kortti on yleensä ainoa vaihtoehto, mutta kuitenkin ei se pankkikortti-visakaan kaikille yrityksille/laskuttajille käy maksuvälineeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5515
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2476
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1910
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      148
      1782
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1652
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1643
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1428
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1125
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1098
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      228
      1089
    Aihe