Tällä foorumilla

ekivaari

saa kirjoittaa Eniron sääntöjen mukaan jokainen mielipiteitään helluntailaisuudesta ja yleensä uskon asioista.

Koska täällä saa myös oikaista väärin selitettyjä ja väärin käännettyjä raamatunkohtia sekä esittää myös kuolettavalle kirjaimelle vaihtoehtoisia, hengellisiä selityksiä, se hermostuttaa "lihan mukaan" hengellisten asioiden selittäjiä;

1.Kor. 2:13
"ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."

55

1055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

.... SÄÄLITTÄÄ, eikä hermostuta ...

• hirvas

ole ollut ainuttakaan Raamatulla perusteltua sanomaa tälle palstalle, kunhan heittelet sieltä sivusta mitä sattuu.

• merim.raimo
        hirvas kirjoitti:

ole ollut ainuttakaan Raamatulla perusteltua sanomaa tälle palstalle, kunhan heittelet sieltä sivusta mitä sattuu.

jotenka osoite taisi olla ihan oikea. ;)

• hirvas
        merim.raimo kirjoitti:

jotenka osoite taisi olla ihan oikea. ;)

heittelet lapsellisia huulia, kun keskusteltavaa asiaa sinulla ei ole. Onhan se nähty pitemmän aikaa.

• merim.raimo
        hirvas kirjoitti:

heittelet lapsellisia huulia, kun keskusteltavaa asiaa sinulla ei ole. Onhan se nähty pitemmän aikaa.

ja ihmettelen kuinka Taivasasioille sokea voi nähdä?

• kuului savexelta,, hiiiiiiiiii huvittaaaaa ekivaarin raamatun arvostelua.. Miten se nyt olikaan mitä hän sanoi äsken ???????

• savonarola kirjoitti:

kuului savexelta,, hiiiiiiiiii huvittaaaaa ekivaarin raamatun arvostelua.. Miten se nyt olikaan mitä hän sanoi äsken ???????

"U.T:n asiayhteys on selvästi sellainen, että Jeesus korotti ja teki tunnetuksi Isän nimeä eikä omaa nimeänsä. Mutta tuo 1.Joh.5:20 on käännetty ihan päinvastaiseksi, joka tekee koko Raamatun pahasti ristiriitaiseksi ja jopa naurettavaksi!"

• hirvas
        merim.raimo kirjoitti:

ja ihmettelen kuinka Taivasasioille sokea voi nähdä?

lapsellisena sitä, että heitellään sivusta asiaankuulumatonta. Jos keskustellaan jostakin, niin pysytään asiassa ja perustellaan se.

• savonarola kirjoitti:

"U.T:n asiayhteys on selvästi sellainen, että Jeesus korotti ja teki tunnetuksi Isän nimeä eikä omaa nimeänsä. Mutta tuo 1.Joh.5:20 on käännetty ihan päinvastaiseksi, joka tekee koko Raamatun pahasti ristiriitaiseksi ja jopa naurettavaksi!"

sinun nauraa. Päästä oikein röhönauru, savonarola, sillä:

Johannes 17
        26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

• miltä ne vaikuttavat

Mieti joskus miltä sinun kirjoitukset tuntuvat niitä lukevan ihmisen mielessä.

Olen alkanut epäilemään että sinä olet kohtalaisen tunnettu ja jollakin tavalla kuuluisakin henkilö: Matti E Simonaho. Vielä en pysty todistamaan päätelmääni todeksi, mutta jonkinlainen omituisuus kirjoituksiesi sisällössä tuo tuon mahdollisuuden huomioon otettavaksi.

Sinä ekivaari ja hirvas olette kaiken todennäköisyyden mukaan yksi ja sama henkilö, sillä olisi varsin epätodennäköistä että kaksi näin vähälukuisessa foorumissa, kieltäisi Jeesuksen täsmälleen samalla pilkkaavalla tavalla.

Sun kirjoitukset eivät kyllä aina noudata Eniron sääntöjä, itse taidat tulkita sääntöjä kovin joustavasti.

• puhut

Ekivaari on kuuluisa.

• merim.raimo
        puhut kirjoitti:

Ekivaari on kuuluisa.

on näyttänyt toteen sanonnan "Vaari putosi veneestä" ja mikä säälittävintä, yrittää tällä palstalla tyrkyttää uskossa nuorille "pelastusrenkaana" myllynkiveä kaulaan. :(

• turhan imartelevaa ekivaarille!

• merim.raimo kirjoitti:

on näyttänyt toteen sanonnan "Vaari putosi veneestä" ja mikä säälittävintä, yrittää tällä palstalla tyrkyttää uskossa nuorille "pelastusrenkaana" myllynkiveä kaulaan. :(

ekivaari ei ole mihinkään pudonnut, vaan Jumala on minut synnin unesta herättänyt ja asettanut Kristuksessa taivaallisiin! [Ef.2:1-6]

Kun sinä, merim.raimo, herjaat Herran omia, sinä herjaat voideltua elämää, eli Jeesusta Kristusta!

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

ekivaari ei ole mihinkään pudonnut, vaan Jumala on minut synnin unesta herättänyt ja asettanut Kristuksessa taivaallisiin! [Ef.2:1-6]

Kun sinä, merim.raimo, herjaat Herran omia, sinä herjaat voideltua elämää, eli Jeesusta Kristusta!

miksi et mene keskustelemaan Jeesuksen Kristuksen voitelusta syvällisemmin oman Helluntaiseurakunnan Pastorin kanssa? ? on vaikea ymmärtää, mitäköhän tarkoitat Jeesuksen Kristuksen voidellulla elämällä? ja varsinkin, mitenkä ymmärrät Jeesuksen Jumaluuden?

• merim.raimo kirjoitti:

miksi et mene keskustelemaan Jeesuksen Kristuksen voitelusta syvällisemmin oman Helluntaiseurakunnan Pastorin kanssa? ? on vaikea ymmärtää, mitäköhän tarkoitat Jeesuksen Kristuksen voidellulla elämällä? ja varsinkin, mitenkä ymmärrät Jeesuksen Jumaluuden?

vielä lukenut Raamatusta näitä jakeita tai sitten ne ovat jo mielestäsi unohtuneet:

Ap. t. 10:38
        "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa."

2. Kor. 1:21
        "Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala",

Hepr. 1:9
        "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

vielä lukenut Raamatusta näitä jakeita tai sitten ne ovat jo mielestäsi unohtuneet:

Ap. t. 10:38
        "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa."

2. Kor. 1:21
        "Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala",

Hepr. 1:9
        "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

lihalliselta puolelta Joosefin poikaan ?

• * "1.Kor. 2:13
      opetat omilla päätelmilläsi jotka ovat lähtöisin sinun päästäsi, päättelet itse, että Jeesus ei ole Jumala, ja sitten haet tälle omalle ajatuksellesi Raamatun tukea, mikä nyt milloinkin parhaiten mihinkäkin sopii. ***teet!
      * Raamattua ei käytetä noi, se on Raamatun väärinkäyttöä, Raamattu määrää suunnan, ja polun taivaaseen, Jumala rakensi tien tivaasta ihmisen luo, ja tuli Ihmiseksi, alensi itsensä, otti orjan muoden, ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen. Vaikka olisi voinut. mutta oli uskollinen Isälleen, eikä pelastanut ruumistaan jumaluudellaan jotta olisi voinut välttää ristin kuoleman.
      * Tämä ristin evankeliumin sinä opeillasi yrität vesittä täysin, kieltämällä Jumalan Pojan jumaluuden, Isän vertaisuuden. Samoin kiellät Pyhän Hengen jumaluuden ja Persoonan.
      * Siinä on tarpeeksi rekvisiittaa ollaksesi harha oppin julistaja ja valhe veli.. siitä huolimatta, että sinulla on lakien mukainen oikeus täällä kirjoittaaa, mutta se ei ole Jumalan Hengen antamaa valtuutusta.
      * Toisin sanoen, Jumala ei ole sinua tänne palstalle lähettänyt, vaan Jumalan vihollinen, antikristuksen henki, koska kiellät Jumalan Pojan!

• väität uskossa olevasi.

Fil. 1:27 Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti...

Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

• jokaisesta sanastani jonka puhun tai kirjoitan kanssani vaeltajille. Näytät unohtaneen, Mohikaani, että et ole enää tämän foorumin sheriffi vaikka käyttäydyt yhtä komentelevasti toisia kohtaan, ihan niin kuin virka olisi yhä sinulla!

Muistutan vuorostani sinua, että myös sinä ja jokainen kirjoittaja joutuu jokaisesta ilmaisemastaan sanasta tilin tekemään. Tehdään me jokainen tiliä vain itsestämme ja jätetään nimitykset, tuomion lausumiset ja uhkailut Jumalalle!

• sivusta seurannut
        ekivaari kirjoitti:

jokaisesta sanastani jonka puhun tai kirjoitan kanssani vaeltajille. Näytät unohtaneen, Mohikaani, että et ole enää tämän foorumin sheriffi vaikka käyttäydyt yhtä komentelevasti toisia kohtaan, ihan niin kuin virka olisi yhä sinulla!

Muistutan vuorostani sinua, että myös sinä ja jokainen kirjoittaja joutuu jokaisesta ilmaisemastaan sanasta tilin tekemään. Tehdään me jokainen tiliä vain itsestämme ja jätetään nimitykset, tuomion lausumiset ja uhkailut Jumalalle!

miten sinä voit uskoa Jumalaan, kun pidät Häntä naurettavana. Eli kun kerrot että Raamattu on naurettava, niin silloin pidät Jumalaa naurettavana!

• leahim

Vihan
        vallan ja
        manipuloinnin synnit!
        Syyttelet
        nimittelet.
        Voin kuvitella millä
        vihan vimmalla kirjoitat.
        Ei ymmärrä mihin
        väliin nöyryys teksteissäsi sopisi.

• leahim
        Pe.ku kirjoitti:

väität uskossa olevasi.

Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Juuri näin!

• esimerkki

vaarin röyhkeästä raamatun tulkinnasta.

Ekivaari kirjoitti. >>Mohikaani ja kumppanit vetävät kampanjaa, että "Raamatussa ei ole ristiriitoja", mutta itse hylkäävät Jumalan opetuksen ja syrjäyttävät sen epäuskoisen Tuomaan lausahduksella! Jeesus ei tarvinnut kumota Tuomaan lausahdusta, koska tiesi Tuomaan ymmärtäneen hänen aikaisemman opetuksensa että "jumalaksi voi sanoa jokaista, jolle Jumalan sana on tullut". [Joh.10:34,35].

• Pe.ku kirjoitti:

väität uskossa olevasi.

sano täydellisessä jumalayhteydessä olevansakaan, vaan on niin kuin irti hakattu viinipuun oksa, (Joh.15:1-5) eikä irti hakattu oksa tuota hedelmää!

Mohikaanin jumalayhteydessä on vain kolme samanarvoista subjektia; viinipuun juuret = Isä, viinipuun runko = Jeesus Kristus ja viinipuun neste, mahla = Pyhä Henki, joka kiertää edestakaisin Juurten ja rungon välillä. Kominaisuusopin viinipuusta on oksat hakattu irti!

• leahim kirjoitti:

Juuri näin!

Nyt vaan yhdessä ja mielenkiinnolla odotellaan Hänen Korkeutensa, Mohikaanin tuomiota.

• sivusta seurannut kirjoitti:

miten sinä voit uskoa Jumalaan, kun pidät Häntä naurettavana. Eli kun kerrot että Raamattu on naurettava, niin silloin pidät Jumalaa naurettavana!

Jumalaa naurettavaksi vaan kun ihmiset ovat vääntäneet kieroon Jumalan sanaa, niin siitä ihmisten vääristämästä sanasta on tullut naurettavan ristiriitaista!

Annoit taas väärän todistuksen ja lisäsit syntiesi painoa. Katso vaan että et sorru sen alle!

• esimerkki kirjoitti:

vaarin röyhkeästä raamatun tulkinnasta.

Ekivaari kirjoitti. >>Mohikaani ja kumppanit vetävät kampanjaa, että "Raamatussa ei ole ristiriitoja", mutta itse hylkäävät Jumalan opetuksen ja syrjäyttävät sen epäuskoisen Tuomaan lausahduksella! Jeesus ei tarvinnut kumota Tuomaan lausahdusta, koska tiesi Tuomaan ymmärtäneen hänen aikaisemman opetuksensa että "jumalaksi voi sanoa jokaista, jolle Jumalan sana on tullut". [Joh.10:34,35].

Aasaf kertoo Herramme Jeesuksen Kristuksen Isästä ja Jumalasta, joka on myös Poikansa Jeesuksen Jumala ja Isä, joka lähetti maailmaan Poikansa, joka itse todisti että hän ei voi ilman Isää mitään tehdä, mutta "Isä YKSIN on totinen Jumala"!

Joh. 10:29
        "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Joh. 14:28
        "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."

Isä on Poikaa suurempi vielä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeenkin, koska Jeesus joka aika vieläkin rukoilee Isää Jumalaa; [Room.8:34; Hepr.7:25]!

• issaki

ja sitä mitä kirjoitat? Vai teetkö ensin ja mietit vasta sitten? Meinaatko mennä oppi edellä taivaasseen, vaiko armosta,osaatko vastata?

• merim.raimo
        sivusta seurannut kirjoitti:

pitää JEESUSTA naurettavana. :(

• merim.raimo kirjoitti:

Joka ei osaa väitteitään perustella, antaa itsestään naurettavan kuvan.

En muista koskaan sinun perustelleen Raamatulla tai muullakaan tavalla väitteitäsi.

Muutamalla sanalla vaan viesteissäsi hyökkäät jotain henkilöä vastaan ja koskaan et kirjoita keskustelussa olevasta asiasta.

• merim.raimo
        Pe.ku kirjoitti:

Joka ei osaa väitteitään perustella, antaa itsestään naurettavan kuvan.

En muista koskaan sinun perustelleen Raamatulla tai muullakaan tavalla väitteitäsi.

Muutamalla sanalla vaan viesteissäsi hyökkäät jotain henkilöä vastaan ja koskaan et kirjoita keskustelussa olevasta asiasta.

tässä sinulle Raamatusta yksi todistus, että Ekivaari pitää Jeesuksen halpana. "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala"

• merim.raimo kirjoitti:

tässä sinulle Raamatusta yksi todistus, että Ekivaari pitää Jeesuksen halpana. "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala"

jakeessa ekivaaria mainita.

• onko sinulla
        ekivaari kirjoitti:

Aasaf kertoo Herramme Jeesuksen Kristuksen Isästä ja Jumalasta, joka on myös Poikansa Jeesuksen Jumala ja Isä, joka lähetti maailmaan Poikansa, joka itse todisti että hän ei voi ilman Isää mitään tehdä, mutta "Isä YKSIN on totinen Jumala"!

Joh. 10:29
        "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Joh. 14:28
        "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."

Isä on Poikaa suurempi vielä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeenkin, koska Jeesus joka aika vieläkin rukoilee Isää Jumalaa; [Room.8:34; Hepr.7:25]!

edelleen otsaa Joh. 10:34.35 jakeilla opettaa Jeesusta ihmisjumalaksi?

• onko sinulla kirjoitti:

edelleen otsaa Joh. 10:34.35 jakeilla opettaa Jeesusta ihmisjumalaksi?

Jumalan lupausta on, hän pitää ne kaikki. Hän on minullekin luvannut:

Hes. 3:8
        "Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa."

Hes. 3:9
        "Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."

Joh. 10:34.35 jakeetkin ovat yhäti voimassa, sillä

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

P.S.
        Miksi haluat tutkia minun otsaani etkä Jumalan sanaa? Sano vaan että "äly hoi, älä jätä!

• merim.raimo kirjoitti:

on Jumalan puhuma sana, jota rakastan ja kunnioitan. etkä sinä, merim.raimo, eikä kukaan muu voi inttämisellään muuksi muuttaa.

5. Mooseksen kirja 18
        15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."

• Pe.ku kirjoitti:

jakeessa ekivaaria mainita.

ruikkii ihan mitä vaan milloinkin on tulollaan.

• äly hoi
        ekivaari kirjoitti:

Jumalan lupausta on, hän pitää ne kaikki. Hän on minullekin luvannut:

Hes. 3:8
        "Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa."

Hes. 3:9
        "Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."

Joh. 10:34.35 jakeetkin ovat yhäti voimassa, sillä

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

P.S.
        Miksi haluat tutkia minun otsaani etkä Jumalan sanaa? Sano vaan että "äly hoi, älä jätä!

>>Joh. 10:34.35 jakeetkin ovat yhäti voimassa, sillä

1. Korinttolaiskirje 8

P.S.

• äly hoi kirjoitti:

>>Joh. 10:34.35 jakeetkin ovat yhäti voimassa, sillä

1. Korinttolaiskirje 8

P.S.

valkeuden pimeydestä ja Jumalan sana on elävä ja voimallinen kuin kaksiteräinen miekka, joka erottaa hengellisen sielullisista!:

Joh. 1:5
        "Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt."

Mutta Kristus Jeesus on valaissut minut, [Joh. 1:9].

• näytä valaisevan
        ekivaari kirjoitti:

valkeuden pimeydestä ja Jumalan sana on elävä ja voimallinen kuin kaksiteräinen miekka, joka erottaa hengellisen sielullisista!:

Joh. 1:5
        "Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt."

Mutta Kristus Jeesus on valaissut minut, [Joh. 1:9].

kun tuollaisilla jakeilla annat Jeesukselle ihmisjumaluuden. Tuomaskin tunnusti minun Herrani ja minun Jumalani. Missä muualla raamatussa ihminen tunnustaa toiselle ihmiselle noin?

• näytä valaisevan kirjoitti:

kun tuollaisilla jakeilla annat Jeesukselle ihmisjumaluuden. Tuomaskin tunnusti minun Herrani ja minun Jumalani. Missä muualla raamatussa ihminen tunnustaa toiselle ihmiselle noin?

kuinka paljon: jopa herra itse asetti Mooseksen Jumalaksi faaraolle;

2. Moos. 7:1
        "Mutta Herra sanoi Moosekselle: »Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.»"

Herra asetti Mooseksen jumalaksi myös Aaronille, Mooseksen veljelle:

Ap. t. 7:35
        "Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt."

2. Moos. 4:16
        "Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana."

Raamattu käyttää Jumala sanaa myös kuninkaista ja enkeleitäkin Raamattu kutsuu jumaliksi;

Hoos. 12:3
        (12:4) "Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa."

Samaa "jumalaa" Apostolien teoissa Stefanus sanoi enkeliksi"

Olet lähtenyt laulamaan minua suohon kovin huonolla kirjoitusten tuntemisella!

Mark. 12:24
        "Jeesus sanoi heille: »Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?»"

Kaikkiin edellä mainittuihin raamatunkohtiin ja soveltuu Joh.10:34,35 jakeissa Jeesuksen antama jumalaselitys!

• ekivaari kirjoitti:

"Mutta Herra sanoi Moosekselle: »Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.»"

"Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt."

"Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana."

Raamattu käyttää Jumala sanaa myös kuninkaista ja enkeleitäkin Raamattu kutsuu jumaliksi;

(12:4) "Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa."

"Jeesus sanoi heille: »Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?»"

Kaikkiin edellä mainittuihin raamatunkohtiin ja soveltuu Joh.10:34,35 jakeissa Jeesuksen antama jumalaselitys!

ei yritä näitä perustelujani Jumalan sanalla kumota? Koska ette löydä Raamatusta perustelujani kumoavia kohtia!

• noissa
        ekivaari kirjoitti:

ei yritä näitä perustelujani Jumalan sanalla kumota? Koska ette löydä Raamatusta perustelujani kumoavia kohtia!

ihminen sano toiselle ihmiselle minun Herrani ja minun Jumalani.

• Mitä sinä
        noissa kirjoitti:

oikein ajattelet? Puhuttelenko sinua otsikossa Jumalaksi?

• katsoo asioita
        ekivaari kirjoitti:

omasta näkökulmastaan kun Hän teki ihmisestä lähes jmalolennon. Ihmiselle itselle ehdoton totuus on alä pidä muita jumalia minun rinnallani. Joten Tuomaksen tunnustus on ehdottomasta Sanan vastainen jos Jeesus ei ole oikea Jumala. Jeesus itse ei ole syntisistä erotettu kun otti itselleen oikean Jumaluuden ihmisjumaluuden tilalle toisten kuullessa.

• noissa kirjoitti:

Jumalan antamaa todistusta jumaluudesta yhtä pätevänä kuin Tuomaan antamaa tokaisua?

• sivusta seurannut

kääntää koko Raamattu itse, jotta se olisi sinulle mieluinen, sillä nythän se on sinusta naurettava koko raamattu ja ristiriitainen. Miten sinä sitä yleensäkkään uskot, eikös se ole ihmisten kirjoittama? Miten sinä voi ihmisten kirjoittamasta kirjasta lainailla tänne joitain jakeita. Toista se olisi silloin, jos pitäisit sitä Raamattua Jumalan sanana joka pitäisi ottaa vakavasti, sillä onhan siinä ihmisen pelastus kyseessä.

Eli ekivaarin mielestä koko Raamattu on ristiriitainen ja naurettava, joten eihän sellaiseen voi eikä kannata uskoa, ekin mielestä!

• huomaa parhaiten siitä kun esim. Hepr.1:8 jakeessa sanotaan Jeesusta Jumalaksi, mutta lähteenä käytetyssä juutalaisten Psalmissa sanotaan:

Psalmit 45
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."

Siinä on suuri ero ja (naurettava) ristiriita juutalaisen ja suomalaisen Psalmin välillä, sillä todellisuudessa siinä verrataan Pojan valtaistuinta (Luuk.1:32) Isän Jumalan valtaistuimeen, eikä sanota poikaa Jumalaksi!

Juutalaiset psalmit kirjoittavat pojan pienellä, mutta evankeliumeihin sama asia on väärennetty poika isolla kirjaimella alkavaksi! Katsokaa Raamatuistanne!:

Ps. 2:7
        "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: »Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.»"

• Ei ne taida olla,
        ekivaari kirjoitti:

huomaa parhaiten siitä kun esim. Hepr.1:8 jakeessa sanotaan Jeesusta Jumalaksi, mutta lähteenä käytetyssä juutalaisten Psalmissa sanotaan:

Psalmit 45
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."

Siinä on suuri ero ja (naurettava) ristiriita juutalaisen ja suomalaisen Psalmin välillä, sillä todellisuudessa siinä verrataan Pojan valtaistuinta (Luuk.1:32) Isän Jumalan valtaistuimeen, eikä sanota poikaa Jumalaksi!

Juutalaiset psalmit kirjoittavat pojan pienellä, mutta evankeliumeihin sama asia on väärennetty poika isolla kirjaimella alkavaksi! Katsokaa Raamatuistanne!:

Ps. 2:7
        "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: »Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.»"

vaikka yhtä höperöitä ovatkin. Hirvas on ekivaarin opetuslapsi, uskollisista uskollisin. Vaikka millaisen älyttömyyden vaari on möläyttänyt tai rienannut, hirvas on aina samaa mieltä.

Mutta osa palstajehovista täällä on heidän trollauksiaan, sillä häiriköintiä he kyllä jaksavat puuhastaa.

• lapin Akka
        Ei ne taida olla, kirjoitti:

vaikka yhtä höperöitä ovatkin. Hirvas on ekivaarin opetuslapsi, uskollisista uskollisin. Vaikka millaisen älyttömyyden vaari on möläyttänyt tai rienannut, hirvas on aina samaa mieltä.

Mutta osa palstajehovista täällä on heidän trollauksiaan, sillä häiriköintiä he kyllä jaksavat puuhastaa.

vähän lissää, tai ota entinenki pois

• _trolli_
        Ei ne taida olla, kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=d3u86DPd7qc
        http://www.youtube.com/watch?v=z7o7FSfQ9Ak&feature=related
        http://bauer.artpassions.net/

”Siellä … trollit toisiansa tapaavat …” (Jes 34:14)

• En ole sanonut koko Raamattua väärennetyksi, vaan kolminaisuusopin vaatimuksesta eräitä tärkeitä Jeesuksen Isä-poika suhdetta koskevia kohtia ja Jeesuksen dualistisuutta koskevia kohtia.

• Yks-tämmönen

ihmeellistä, että joidenkin mielestä Raamatussa ne kohdat, jotka ovat lihalle mieluisia ovat oikein, mutta ne kohdat, jotka ovat lihalle kiusallisia tai eivät sovi omaan elämään ja elämänmalliin ovat vääriä, väärennöksiä tai väärin käännettyjä ym.

• sivusta seurannut
        ekivaari kirjoitti:

En ole sanonut koko Raamattua väärennetyksi, vaan kolminaisuusopin vaatimuksesta eräitä tärkeitä Jeesuksen Isä-poika suhdetta koskevia kohtia ja Jeesuksen dualistisuutta koskevia kohtia.

tämä on suora lainaus kirjoituksestasi, jossa väität KOKO Raamattua ristiriitaiseksi ja naurettavaksi, siitä et pääse minnekkään kun niin olet sanonut. On lapsellista sinulta yrittää tehdä minusta syyllistä siihen, mitä olet itse sanonut.

"joka tekee koko Raamatun pahasti ristiriitaiseksi ja jopa naurettavaksi!"

• sivusta seurannut kirjoitti:

tämä on suora lainaus kirjoituksestasi, jossa väität KOKO Raamattua ristiriitaiseksi ja naurettavaksi, siitä et pääse minnekkään kun niin olet sanonut. On lapsellista sinulta yrittää tehdä minusta syyllistä siihen, mitä olet itse sanonut.

"joka tekee koko Raamatun pahasti ristiriitaiseksi ja jopa naurettavaksi!"

sitä, että oikean viljan sekaan kylvetty valhevehnä tekee epävarmaksi ne, jotka eivät erota hyvää pahasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1289
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1143
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      925
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      795
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      773
    Aihe