Luotollinen yritystili

mitä v****ua

Kävin kysymässä Oy:lle luottoa yritystiliin op:sta.Ihmettelin heidän suhtautumista asiaan. Ensimmäisenä oma omaisuus vakuudeksi , vaimon nimi takaus tms.

ilmaisin heille selkeästi että kun aloitin oy:n minulle toitotettiin :pidä omat ja firman rahat erillään enkä ajatellut nytkään ruveta sotkemaan henkilökohtaista omaisuutta ja yritystä keskenään.

Ihmettelin miksi yritystakaus ei käy , Tasetta kuitenkin on, eikä velkaa yrityksellä ole ja limiitti kuitenkin vain n.5k

Tasetta yrityksellä about 20k. sanoi että n20-30 %
taseesta käy vakuudeksi mutta silti tarvitsee minun laittaa oma nimi takaus.

yritys pyörii hyvin ,ainut mikä on ongelma niin se että ihmiset eivät koskaan maksa laskujaan ajallaan . ja ns. pääurakoitsijana haluan itse maksaa alihankkijoille ajallaan koska silloin tekevät jatkossakin mielellään töitä minulle. eli pieni puskuri olisi välillä paikallaan , ilmeisesti pankki on yliluotottanut viime vuosina niin paljon että kohta rahaa yrittäjät eivät saa muuta kun raahaamalla koko suvun pankkiin!!

3

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as-,,.m.,m.m.

Noi pankit, Finnverat ja TE-keskukset pumppaavat nyt kaikki miljoonat noille suuremmille yrityksille. Sitten niistä osa menee konkkaan ja morjens rahoille. Pienyrittäjille sitten ei anneta kyllä yhtään mitään ilman aivan järjettömiä vakuuksia. Olen samantapaisen kohtelun kokenut itse. Olisi ehkä syytä jonkinlaista älämölöä tästä aiheesta pitää. Mutta me pienyrittäjät ollaan juuri niitä, jotka sitten nielee nämäkin asiat hissukseen ja painaa hommia perse ruvella puoli-ilmatteeks.

Huh helpotti, kiitos ja anteeks ; )

• todettu on

Erään pankin, joka on kuuluisa nykyään huonosta verkkopankista javoineen, en saanut edes kahden tuhennen (2000 eur) lainaa yritykelleni. Olis pitänyt kai olla tuloja sen verran etten oikeasti olisi tarttenut hakea lainaa...toisaalta en edes tarvinnut lainaa, vaan tulin sitä hakemaan kun minulle sitä puhelimitse mainostettiin. Samaan aikaan minulla oli ja on edelleen luottotilit eri pankkeihin/tukkuihin, josta saan lainaa yhteensä noin 100 000 euron arvosta, eli oli aika naurettavaa ja oli minulla naurussa pitelimistä kun en saanut sitä lainaa.

Sanoin yksityistilinkin irti ko. pankista kun ei se javapalikka vieläkään toimi hyvin siellä.

• kun ottaa muutaman

tonnin lainan omissa nimissä ja sijoittaa/lainaa sen sitten firmaan. Tiedän aloittavia yrityksiä joille pankkikortin tai Electroninkin saaminen oli hankalaa ja vaadittiin takausta. Ja tietysti sitä yleistakausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1413
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1370
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1106
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      951
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      945
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      922
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      865
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      835
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      831
    Aihe