verkkokauppa.com tilauksen peruutus

ei jaksa odottaa

Kun tavaraa ei tule, ja viikkoja kuluu.

Onko kellään tietoa onko mitään estettä sille että yksipuolisesti peruutan tilauksen, kun kerran tavaraa ei näy eikä kuulu. Status tuotteen kohdalla on "odotamme tätä tuotetta" tms.

Vai onko kaupalla oikeus odotuttaa asiakasta viikkotolkulla, koska on alunperin tehnyt kaupasta tilauksen?

Kenelläkään tietoa asiasta? Kysyn täällä koska en luota verkkokaupan myyjiin ja heidän vastauksiinsa. Sitäpaitsi kauppaan ei tahdo päästä puhelimella perille, ja sähköpostia en ala käyttämään.

13

4851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilauksen,,, tai

      vaihtaa toiseen.
      verkkokauppa.com on kyllä vähintäinkin mielenkiintoinen paikka, kävin liikkeessä ja hinnat esillä niin, ettei se viimeinen numero näy.
      Miksi kävin liikkeessa. Aivan tarkastuskierroksella koska eräs irakilainen perhe osti verkkokaupasta television ja käsityksensä mukaan ostivat n 250e arvoisen tv:n,
      jonka maksoivat pankkikortilla, myöhemmin huomasivat tv:n maksaneen n 2500e !
      Jättääkö verkkokauppa liikkeessä sen viimeisen numeron pois, tietoisesti, juuri siksi kun kaikki asiakkaat ei kysele, he ostavat vain ja yleensä maksuvälineenä on jonkinlainen muovikortti.

      • onnistuu kyllä

        Itse sain tuotteen edullisemmin, eli sillä hyllynreunahinnalla. Ero oli tosin vain jonkun kympin n. 100 € tuotteessa, kun kassalla vaadin sen tarkastamista. Kannattaa siis ottaa kuva hintalapustakin. Kohdallani syy oli she, että verkkosivujen ja hyllyhinnan hinta vaihtui usean tunnin viiveellä.


    • monia

      Jos tilatessasi tuotteen verkkokaupan sivuilla oli maininta, että tuotteen toimitus voi kestää kauan (kuten heillä esmes 2-4 vko) voipi olla vaikeeta valittaa koska asiakkaan tiedossa on, että toimitus kestää. Jos kuitenkin tilatessas kaupan sivuilla oli toimitusaikana vaikkapa alle 2 viikkoa voit miettiä seuraavaa:

      Tsekkaile kuluttajansuojalaki:

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038

      sieltä pykälät:

      3§ Menettelyn sopimattomuus (ja tästä varsinkin 2. pykälä, eli osa 2)

      6§ Kielto antaa totuuden vastaisia tai harhaanjohtavia tietoja
      jos VK on sivuillaan ilmoittanut toimittavansa tuotteen tietyssä ajassa, on sen toimitettava se.

      7§ Olennaisten tietojen antamatta jättäminen
      kts. edellinen (jos olet saanut tietoa viivästyksestä tämä ei vaikuta)

      Tuolta laista käy selville aika paljon vaikka paljon muutakin tämmöiseen kauppatilanteeseen liittyy. Ehkä tärkein tuon lain sanoma perumiseen on kuitenkin 4 luvun 1 pykälä:

      4 LUKU
      Sopimuksen sovittelu ja tulkinta (16.12.1994/1259)
      1 § (16.12.1994/1259)

      Jos tässä laissa tarkoitetun sopimuksen ehto on kuluttajan kannalta kohtuuton tai sen soveltaminen johtaisi kohtuuttomuuteen, ehtoa voidaan sovitella tai jättää se huomioon ottamatta. Sopimuksen ehtona pidetään myös vastikkeen määrää koskevaa sitoumusta. Kohtuuttomuutta arvioitaessa otetaan huomioon sopimuksen koko sisältö, osapuolten asema, sopimusta tehtäessä vallinneet olot ja, jollei 2 §:stä muuta johdu, olojen muuttuminen sekä muut seikat. (15.12.2000/1072)


      Ehto voi tässä tapauksessa olla kohtuuton, jos verkkokauppa on ylittänyt ilmoittamansa toimitusajan. Minä en kuitenkaan ole lakimies tai minkäänsortin asiantuntija joten tällä vastauksella ei ole muuta kuin suuntaa-antavaa arvoa.

    • eeriksi

      Ostin Lacien ulkoisen kovon, jolle Siirsin Kaikki tiedostot läppäriltäni. Hajosi heti seuraavalla käyttökerralla. No kovo huoltoon Verkkokauppa.comiin. Paperille dokumentointiin, että mikäli jouduttaisiin toimenpiteisiin, että on riski tiedostojen häviämisestä huollossa, niin laite palautettaisiin VAIKKA rikkinäisenä. Samaan huoltomääräykseen kirjattiin vielä, että tod.näk. virtalähde kärähtänyt, eli kovohan oli ilmeisesti itsessään vielä ehjä..

      Kuukauden lukuisien soittelujen (kenenkään numeroita ei muuten Verkkokauppa.comista saa, joutui kärttämään tietoa jopa Pirkkalan toimipisteen myymäläpäälliköstä) jälkeen joku taas vastasi ja kertoi, että uusi kovo on tullut. Eli kaikki tiedostot 5 vuoden ajalta meni sen saman tien. Ei mitään mahdollisuuksiakaan kompensaatioihin tms.

      Hassuinta oli, että yksi huoltomies kertoi kovon olevan Hollannissa, toinen Ruotsissa ja kolmas Ranskasta. Joista itse sitten koetin tavoittaa kovoa - tuloksetta.

      En voi suositella kenellekään ja koskaan kyseistä yritystä!!!!! Be aware!!!

      • 1+13

        On tuossa omaakin vikaasi. Etkö ole koskaan kuullut, että tärkeät tiedostot on syytä säilyttää ainakin kahdessa eri paikassa?


      • kk

        Itse korjasin oman lacie verkkolevyn itse. Kaikki datat säilyivät ennallaan ja nyt toimii loistavasti. Tosin takuu meni kun itse korjasin(piti purkaa osiin). Mutta ei sillä takuulla mitään tee.

        En suosittele kenellekkään lacien verkkolevyjä.
        Niiden linux käyttöjärjestelmä on säälittävästi koodattu.
        Sitä voi toki itse parannella jos haluaa purkaa laitteen ja osaa linuxia ;)


    • hyväntahtoinen
    • 93

      Itse olen perunut tilauksiani tai osia niistä. Tämä on tapahtunut kirjautumalla tililleni ja tekemällä siellä muutokset. Luottokorttitiliäni on hyvitetty. Tlisiirrolla tehdyistä tilauksista on sanut hyvityksen, kun on ilmoittanut pankkitilinumeron. Joskus on saanut jopa kahteen kertaan hyvityksen. Ovat tosin nopeasti asian havainneet ja pyytäneet palauttamaan liikaa saadut verkkokauppa.comin tilille.

    • ex-asiakas

      Jos haluat välttää ongelmia takuu- ja huolto-ongelmien yllättäessä, vältä silloin myös verkkokauppa.com liikettä.

      Lisätietoja osoitteessa http://verkkokuopasta.blogspot.com

    • 27

      Kaksi asiaa, mitä ei koskaan pidä tehdä:
      - ostaa LaCietä
      - ostaa Verkkokauppa.comista
      Mieluummin vaikka tuplahinta.

    • petteri punakuono 69

      niin verkkokauppa.com toimittaa nykyään ulkoimaisilla virtalähetllä tuotteet ja jos et ole ottanut 14 päivän aikana sinen yhteyttä niin joudut ostaa sen suomalaisen erikseen ;)

      eli homaa pelaa hyvin katetta enemmän kun saa alkaa kiinalaisella liittimellä myymään suomessa ja ylihintaan siihen jälkeen virtalähdettä

    • valivali.

      Ihmeellisiä valittajia? Jos tavarat eivät tule riittävän nopeasti, perukaa tilaus ja tilatkaa muualta. Verkkokaupat eivät millään pysty lähettämään kaikkia tilauksia toimitusarvioiden mukaisesti. Ja jos ette luota kaupan myyjien vastauksiin niin menkää ostamaan käteisellä lähimmästä kaupasta. Tällaiset valittajat kehotetaan ohjaamaan kilpailijoille, hyvä tapa siirtää kapulat toisten rattaisiin =D

    • iphone

      ku mä peruttan tilaus koskan mun raha palatu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe