Miksi kaikilla ei onnistu?

Eroe

Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
Älä heitä minua pois kasvojesi edestä,
äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
Ps.51:12-14

Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
Ja katso;
jos minun tieni on vaivaan vievä,
niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Ps.139:23-24
-
Ensinnäkin Vanhassa Testamentissä puhutaan Pyhästä Hengestä. Toiseksi miksi joidenkin on niin vaikea rukoilla nuo jakeet? Lukea osaa palstalla jokainen, mutta on eri asia rukoilla sydämestään Jumalalle nämä jakeet tai jakeiden sisältämä ajatus.

54

809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla vaikeutta k.o. jakeiden rukoilemiseen. Joka päivä huokailen Jumalalle noiden jakeiden sisältöä elämääni.

• että Jeesus on Jumalan Poika, eikä Joosefin poika. Ei Jumala muutu koskaan sinun uskomuksesi mukaiseksi!
        * Hän odottaa, että sinä nöyrryt ja tunnustat Jeesuksen Hänen Pojakseen, oikeasti, ei mitään " mielen neitsyitä" vaan Jeesus on lihaksi tullut Jumalan Poika, kokonansa. Ei sinulla voi olla mitän erikoisaoikeutta uskoa eri tavalla Jeesuksen persoonasta.
        * Hän on TOSI Jumala, ja TÄYDELLINEN Ihminen, Hänessä on kaksipersoonaa, se sinun tulee tunnustaa Jumalan ja ihmisten edessä. Sitten sinä voit huokailla tuota Psalmia, minkä Eroe tuohon toi.
        * Ei kukaan voi valita OMAA tietään Jumalan yhteyteen, Jumala on sen valmistanut Pojassaan Jeesuksessa. Esirippu repesi ylhäältä alas asti, ei päinvastoin, mitä sinä yrität.
        * Etkä voisikaan, se on vähintään 10 cm. paksu ja useita meriä korka, ei sinun voimasi riitä sitä repimään alhaata ylöspäin. Yhtä mahdotonta on omilla uskomuksillaan taivaan ovea avata.

* Mikä siinä on niin vaikeeta, ettet voi uksoa Jumalaa, ja Hänen sanaansa, vaan käytätä Hänen sanaansa omiin uskomuksiisi ja järkeilyysi!

• Eroe
        Mohikaani_27 kirjoitti:

että Jeesus on Jumalan Poika, eikä Joosefin poika. Ei Jumala muutu koskaan sinun uskomuksesi mukaiseksi!
        * Hän odottaa, että sinä nöyrryt ja tunnustat Jeesuksen Hänen Pojakseen, oikeasti, ei mitään " mielen neitsyitä" vaan Jeesus on lihaksi tullut Jumalan Poika, kokonansa. Ei sinulla voi olla mitän erikoisaoikeutta uskoa eri tavalla Jeesuksen persoonasta.
        * Hän on TOSI Jumala, ja TÄYDELLINEN Ihminen, Hänessä on kaksipersoonaa, se sinun tulee tunnustaa Jumalan ja ihmisten edessä. Sitten sinä voit huokailla tuota Psalmia, minkä Eroe tuohon toi.
        * Ei kukaan voi valita OMAA tietään Jumalan yhteyteen, Jumala on sen valmistanut Pojassaan Jeesuksessa. Esirippu repesi ylhäältä alas asti, ei päinvastoin, mitä sinä yrität.
        * Etkä voisikaan, se on vähintään 10 cm. paksu ja useita meriä korka, ei sinun voimasi riitä sitä repimään alhaata ylöspäin. Yhtä mahdotonta on omilla uskomuksillaan taivaan ovea avata.

* Mikä siinä on niin vaikeeta, ettet voi uksoa Jumalaa, ja Hänen sanaansa, vaan käytätä Hänen sanaansa omiin uskomuksiisi ja järkeilyysi!

Ekivaarin opin mukaan myöskin nämä Joosefin pojat olisivat samassa asemassa kuin Jeesus. Olihan Jeesuksella veljiäkin, jotka eivät vielä tuolloin uskoneet Häneen, Joh.7:5,10.

Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta, tähän kaatuu Ekin, hirvaksen ja sen yhden ML312-joku oppi.
        Ekille ja noille muille sanoo Jumalan sana:

Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat.
        Joh.7:7

Myöskin sille huimapäälle, joka suhtautui iänkaikkiseen helvettiin kriittisesti. Joka sanoi, että Jumalan tulisi ottaa ihmisistä mallia. Joka omista jälkeläisistään puhui niin kauniisti ...

• lännenhunttari

joka tulisi 'sopia' moneen suuhun[myos minulle]

Luuk. 18:13
      Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

• juuri nuo jakeet.
      Ethän sinäkään ole ennen rukoillut noita palstalla niin eikös se ole silloin sulle vaikeaa.

Toisaalta kaikilla helluntailaisilla ei kai ole tuota jakeessa mainittua väärää Henkeä, kuten sinulla, joten sitä ei sinun tavallasi kannata rukoilla pois.

• Ei.

Koska VT edustaa juutalaista, esikristillistä uskoa, se ei voi mainita Pyhää Henkeä. Niissä kohdissa, joissa suomennos puhuu Pyhästä Hengestä, alkukieli käyttää sanoja Jumalan henki ja Jumalan alaslaskeutuva ihanuus.

• että Pyhä Henki siinä ei ole koko jumaluus vaan jumaluuden osa-alue; Jumalan ihanuus, joka on Jumalan rakkauden ja hyvyyden yksi osa-alue!

• ekivaari kirjoitti:

että Pyhä Henki siinä ei ole koko jumaluus vaan jumaluuden osa-alue; Jumalan ihanuus, joka on Jumalan rakkauden ja hyvyyden yksi osa-alue!

* Miksi sitten Jeesus sanoo Pyhää Henkeä, HÄN tulee, Hän antaa, HÄN puollustaa, HÄN opettaa, HÄN kastaa?
        * Voiko esm. tuulesta sanoa Hän tuulee? Tai hengestä ja ilmasta jota hengitetään, hän? TAI MISTÄ VAAN HENGESTÄ, hän PUHALTAA?

* Pyhä Henki täyttää kaikki edellytykset jotka tarvitaan identiteetin omistamiseen. Jo yksistään se, että Jeesus sanoo HÄN, Pyhä Henki.
        * Sinä väheksyt ja halveksit Jumalan kahta Persoonaa, ja teet Heistä ainoastaan Jumalan apulaisia ja Jumalasta heidän käskijänsä, ja se on kaikkea Raamatun kokonaisuutta vastaan, sinun poiminnat sanasata madaltaa koknaisvaltaisen kolmiyhteisen Jumalan joksikin kääpiöksi ja vaillinaiseksi lähes luoduksi olennoksi!
        * Et voi puollustautua Jumalan sanlla Jumalaa vastaan, ei se ole mahdollista, että Sana riitelisi Sanaa vastaan. Ja sitä sinä yrität, Vääristät Jumalan suorat tiet, mutta se koituu itsellesi vahingoksi, aikanaan! Sinä olet mieltynyt väittelyyn ja viisasteluun Sanan monipuolisuuden varjossa, saat riivaajain viisaudella varustettuna asiai näyttämään Sanaa tuntemosttomille oikeinkin viisaalta, onhan se nähty. Jopa ateistit ja Jumalan kieltäjät puollustavat näkemyksisäsi, ja jopa kehuvat Saan tuntemustasi, ja juuri se saa sinut jatkamaan omanhyvän tunnossasi. Mutta se on eksytystä Jumalan sanan valossa!
        * Jeesus on Jumalan Poika, ei Joosefin poika, ja tässä on sinun kompastus kivi ja Kallio johon sinä loukkaannut!
        * Meille jotka uskomme, Hän on pelastuksen perustus ja Kallio! Jolle Kalliolle Hän,Jumala rakentaa seurakuntansa.Jota ei voita helvetin portitkaan! Usko pois!

• Eroe

Muuten tuo on minusta tuntuu-juttua. Niitähän kuuluu toreilla, uimahalleissa, lenkkisaunassa ja ties missä.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Miksi sitten Jeesus sanoo Pyhää Henkeä, HÄN tulee, Hän antaa, HÄN puollustaa, HÄN opettaa, HÄN kastaa?
        * Voiko esm. tuulesta sanoa Hän tuulee? Tai hengestä ja ilmasta jota hengitetään, hän? TAI MISTÄ VAAN HENGESTÄ, hän PUHALTAA?

* Pyhä Henki täyttää kaikki edellytykset jotka tarvitaan identiteetin omistamiseen. Jo yksistään se, että Jeesus sanoo HÄN, Pyhä Henki.
        * Sinä väheksyt ja halveksit Jumalan kahta Persoonaa, ja teet Heistä ainoastaan Jumalan apulaisia ja Jumalasta heidän käskijänsä, ja se on kaikkea Raamatun kokonaisuutta vastaan, sinun poiminnat sanasata madaltaa koknaisvaltaisen kolmiyhteisen Jumalan joksikin kääpiöksi ja vaillinaiseksi lähes luoduksi olennoksi!
        * Et voi puollustautua Jumalan sanlla Jumalaa vastaan, ei se ole mahdollista, että Sana riitelisi Sanaa vastaan. Ja sitä sinä yrität, Vääristät Jumalan suorat tiet, mutta se koituu itsellesi vahingoksi, aikanaan! Sinä olet mieltynyt väittelyyn ja viisasteluun Sanan monipuolisuuden varjossa, saat riivaajain viisaudella varustettuna asiai näyttämään Sanaa tuntemosttomille oikeinkin viisaalta, onhan se nähty. Jopa ateistit ja Jumalan kieltäjät puollustavat näkemyksisäsi, ja jopa kehuvat Saan tuntemustasi, ja juuri se saa sinut jatkamaan omanhyvän tunnossasi. Mutta se on eksytystä Jumalan sanan valossa!
        * Jeesus on Jumalan Poika, ei Joosefin poika, ja tässä on sinun kompastus kivi ja Kallio johon sinä loukkaannut!
        * Meille jotka uskomme, Hän on pelastuksen perustus ja Kallio! Jolle Kalliolle Hän,Jumala rakentaa seurakuntansa.Jota ei voita helvetin portitkaan! Usko pois!

Jumala kutsuu pronomineilla "hän" ja "hänen"!:

2. Mooseksen kirja 23
        20 "Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä."

Paavali sanoi saman asian toisin sanoin ja käytti siinä enkelistä osoittaavaa asemosanaa "joka":

Ef. 4:30
        "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

Jumala kutsuu pronomineilla "hän" ja "hänen"!:

2. Mooseksen kirja 23
        20 "Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä."

Paavali sanoi saman asian toisin sanoin ja käytti siinä enkelistä osoittaavaa asemosanaa "joka":

Ef. 4:30
        "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

ENKELINPALVONTAAN ?

• taivaat,
        Mohikaani_27 kirjoitti:

taivaanvahvuus, päivä ja yö persoonallisia olentoja koska ne ”julistavat”, ”ilmoittavat”, ”puhuvat”, niillä on mittanuora joten ne nähtävästi myös mittailevat (Ps 19:2–5)? Ovatko tähdet, planeetat, vuoret, puut, tuuli, rakeet, lumi, sumu, tuuli jne. persoonallisia olentoja kun niitä kehotetaan ylistämään Jumalaa (esim. Ps 148)? Onko Jerusalemin kaupunki persoonallinen olento kun sitä puhutellaan ”sinuksi” ja ”häneksi” ja Jerusalemin kuvataan tekevänkin jotain (esim. Jes 52; 60; 62)? Jne.

• taivaat, kirjoitti:

taivaanvahvuus, päivä ja yö persoonallisia olentoja koska ne ”julistavat”, ”ilmoittavat”, ”puhuvat”, niillä on mittanuora joten ne nähtävästi myös mittailevat (Ps 19:2–5)? Ovatko tähdet, planeetat, vuoret, puut, tuuli, rakeet, lumi, sumu, tuuli jne. persoonallisia olentoja kun niitä kehotetaan ylistämään Jumalaa (esim. Ps 148)? Onko Jerusalemin kaupunki persoonallinen olento kun sitä puhutellaan ”sinuksi” ja ”häneksi” ja Jerusalemin kuvataan tekevänkin jotain (esim. Jes 52; 60; 62)? Jne.

johon kaivataan Mohikaanin ja muiden "hän"-pronominilla leikkivien vastausta!

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

johon kaivataan Mohikaanin ja muiden "hän"-pronominilla leikkivien vastausta!

Et pääse kirjoituksiin sisälle, ennen kuin Pyhä Henki avaa ne.

Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä
        käsittämään kirjoitukset.
        Luuk.24:45

• Eroe kirjoitti:

kenelle ne avautuvat ja kenelle eivät avaudu. Jopa teidän ateistiksi haukkumanne lukijat näkevät ja huomaavat teidän epäloogisuutenne.

Onneksemme se ei ole sinun vallassasi, rakas Eroe, kenelle sana avataan ja kenelle ei!

Eikä sanan avautuminen yksistään riitä, vaan niin kuin lainasit Luuk.24:45 jaetta, myös katselijan sydämen silmien avautuminen ja näkökykyky ovat tärkeitä. Sen tähden minä jaksan ja jatkan ...

Efesolaiskirje 1
        17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään".

Isä Jumala sinua, Eroe, siunatkoon!

• Eroe kirjoitti:

tuohon "ovatko taivaat" -kirjoituksen lähettäjälle, vaan aloit moittia minua?

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

kenelle ne avautuvat ja kenelle eivät avaudu. Jopa teidän ateistiksi haukkumanne lukijat näkevät ja huomaavat teidän epäloogisuutenne.

Onneksemme se ei ole sinun vallassasi, rakas Eroe, kenelle sana avataan ja kenelle ei!

Eikä sanan avautuminen yksistään riitä, vaan niin kuin lainasit Luuk.24:45 jaetta, myös katselijan sydämen silmien avautuminen ja näkökykyky ovat tärkeitä. Sen tähden minä jaksan ja jatkan ...

Efesolaiskirje 1
        17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään".

Isä Jumala sinua, Eroe, siunatkoon!

Se olisi sinulla Eino ja koko ympäristöllesi siunaus kun Sana avautuisi sinulle. Siunaa Jeesus Ekiä ja avaa hänelle sanaasi ja kirkasta hänelle nimesi.

• Eroe kirjoitti:

Se olisi sinulla Eino ja koko ympäristöllesi siunaus kun Sana avautuisi sinulle. Siunaa Jeesus Ekiä ja avaa hänelle sanaasi ja kirkasta hänelle nimesi.

Jeesus toimii syntipukkinasi.

Tuossa viestissä otat häneltä vallan itsellesi.

Muista mitä Jeesus sanoi.

Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

• Eroe kirjoitti:

Jospa vastaisit vielä tuohon "ovatko taivaat" kirjoittajan kysymyksiin!

• tuollaista

Psalmit 51

12 (51:14) Anna minulle jälleen pelastuksen riemu ja suo minun iloiten sinua seurata,

12 Anna minulle taas sinun autuutes ilo, ja sillä hyvällä hengelläs tue minua.

12 (51:14) Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
      13 (51:15) niin opetan tiesi sinusta luopuneille, ja he palaavat sinun luoksesi.

13 Minä tahdon väärille opettaa sinun ties, että syntiset tykös palajaisivat.

13 (51:15) Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.
      14 (51:16) Jumala, pelastajani, päästä minut verivelasta, niin minä riemuiten ylistän hyvyyttäsi.

14 Päästä minua veren vioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni ylistäis sinun vanhurskauttas.

14 (51:16) Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi.
      Seuraava jae

• vielä osattu kunnolla suomenkieltä! Kielioppikin oli vajavaista, että akukielestä kääntäminen suoraan suomeksi olikin aika toivotonta puuhaa, ja siksi siitä tui noin yksitoikkoista suoraa litaniaa.
        * Lueppa "Raamattu kansalle" käännöksen Pasalmit, ihan vaan uteliaisuuttasi!

• sanoillaan.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

vielä osattu kunnolla suomenkieltä! Kielioppikin oli vajavaista, että akukielestä kääntäminen suoraan suomeksi olikin aika toivotonta puuhaa, ja siksi siitä tui noin yksitoikkoista suoraa litaniaa.

Tuo kaikki on sitä yhtä ja samaa totuutta, jota te yritätte väenväkisten väärentää itsenne vuoksi ja oman etunne tähden alati.

• sivusta seurannut
        Mohikaani_27 kirjoitti:

vielä osattu kunnolla suomenkieltä! Kielioppikin oli vajavaista, että akukielestä kääntäminen suoraan suomeksi olikin aika toivotonta puuhaa, ja siksi siitä tui noin yksitoikkoista suoraa litaniaa.

se, että mitä useampia Raamatunkäännöksiä on sitä epävarmenpaa on Raamattuun luottaa? Sillä jokainen käännöshän voi ollakkin sen kääntäjän oma näkemys, ja johtaakin sitten jo harhaan. On vaarana, että jos ja kun vielä tehdään uusia käännöksi, niin se Raamatun alkuperäinen sanoma muuttuu merkityksettömäksi, eli Raamatun sanoma maallistuu. Mielestäni siinä on sellainen vaara olemassa. Joten olisi parempi vain pysyä siinä alkuperäisessä käännöksessä joka on suomeksi käännetty. Esimerkiksi jehovantodistajat pitävät sitä uudenmaailman käännöstään ainoana oikeana käännöksenä, jota se ei tietenkään minun mielestäni ole. Eli mitä enenmän käännöksiä on, sitä suudenpi vaara joutua harha teille, vaikka sitten kuinka uskoisi lukemaansa Raamattua.

• Eroe
        sanoillaan. kirjoitti:

Tuo kaikki on sitä yhtä ja samaa totuutta, jota te yritätte väenväkisten väärentää itsenne vuoksi ja oman etunne tähden alati.

Mitä tuosta tulisi itselle etua? Et kestä nyt totuutta.

• Eroe
        sivusta seurannut kirjoitti:

se, että mitä useampia Raamatunkäännöksiä on sitä epävarmenpaa on Raamattuun luottaa? Sillä jokainen käännöshän voi ollakkin sen kääntäjän oma näkemys, ja johtaakin sitten jo harhaan. On vaarana, että jos ja kun vielä tehdään uusia käännöksi, niin se Raamatun alkuperäinen sanoma muuttuu merkityksettömäksi, eli Raamatun sanoma maallistuu. Mielestäni siinä on sellainen vaara olemassa. Joten olisi parempi vain pysyä siinä alkuperäisessä käännöksessä joka on suomeksi käännetty. Esimerkiksi jehovantodistajat pitävät sitä uudenmaailman käännöstään ainoana oikeana käännöksenä, jota se ei tietenkään minun mielestäni ole. Eli mitä enenmän käännöksiä on, sitä suudenpi vaara joutua harha teille, vaikka sitten kuinka uskoisi lukemaansa Raamattua.

Laitoin aloituksen käännöksestä 33/38.

• issaki

Ei, ARMO on PYYTETÖN.Sen saa kun vain tunnustaa syntisyytensä ja pyytää Jumalalta hyvää oma tuntoa ja mielenmuutosta.

• Eroe

* * *

• issaki
        Eroe kirjoitti:

* * *

olemme pelastettu,emme oppien tai seurakuntien,vaan ISÄN armosta JEESUKSEN uhrin tähden.Se riittää meille kaikille.

• Parannuksen tekemin kohdistuu enemmän mielenlaatuun kuin lihaan, ja mielen muutos on siinä ehdoton edellytys:

Luuk. 1:17
        "Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."

2. Tim. 2:25
        "hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden"

• katumuspsalmeja

rukouksiahan nuo ovat.

Rukous ei ole onnenkauppaa, vaan Jumalan hyvyyden ja armon ylistämistä ja Hänen tahtonsa tapahtumisen toivomista.
      Ei siinä mitään ihmisen onnistumista tarvita.

Jumala kyllä ymmärtää, vaikka kaikki eivät 'onnistuisi' rukoilemaan sinun tavallasi.

Siitähän viestissäsi on kysymys. Pyrit käskyttämään ja ohjaamaan ihmisiä syyllistämällä ja manipuloimalla jopa niinkin henkilökohtaisella asialla kuin ihmisen rukoilemisella. Rukous on enimmäkseen Jumalan ja yksilön välistä kommunikaatiota, johon ei pitäisi puuttua.
      Yhteiset rukoukset ovat asia erikseen.

Psalmien rukoukset ovat syvältä sisimmästä kumpuavia huokauksia Jumalan puoleen. Aivan kuten ekivaarikin edellä kertoi, myös minä toistelen usein noita rukouksia. Ne eivät ole onnistuneen ihmisen rukouksia, vaan syvästi katuvan Daavidin psalmeja, joista oma onnistuminen on kaukana.
      Hyvin tiedämme, missä yhteydessä Daavid rukoili Psalmin 51 sanoin. Toinen Ps.139:23-24 on Jumalan Kaikkivaltiuden ja Hänen tekojensa ylistämistä. Daavid koki itsensä pieneksi ja avuttomaksi Jumalan edessä.
      "6 Sinä tiedät kaiken. Se on ihmeellistä, siihen ei ymmärrykseni yllä".

Mistä tiedät, mitä ja miten ihmiset rukoilevat. Kaikki kun eivät esittele ja kehu itseään fariseuksen tavoin, vaan rukoilevat salassa omissa sydänten kammioissaan - Jeesuksen opetuksen ja Jumalan tahdon mukaan. Sen kaltaisia rukoilijoita Isä tahtoo.

Psalmien säkeet on kirjattu lohdutukseksi ja avuksi ihmisille. Samoin monien myöhemmin syntyneiden hengellisten laulujen sanat ja sävelet voivat auttaa ihmistä avautumaan Jumalalle ja saamaan avun.

Raamatun psalmit ovat osa yhteistä perintöä menneiltä sukupolvilta enkä jaksa uskoa väitettäsi, että joidenkin olisi vaikea rukoilla niitä sydämestään, jos on tarvetta.

• Eroe

Sinä taidat olla varsin onnistunut vaeltaja?

• psalmeja
        Eroe kirjoitti:

Sinä taidat olla varsin onnistunut vaeltaja?

En pyrikään tekemään Raamattua tyhjäksi.
        Minulle se on aina täynnä uusia asioita ja näkökulmia. Raamattu on monivivahteisin lukemani kirja. Avautuessaan se antaa kaiken, mitä kuhunkin hetkeen tarvitsen.

Turha yrittää kääntää kirjoitustani uskossaan onnistuneen ihmisen tekeleeksi. Se ei ole sitä. Jos viitsit vaivautua lukemaan sen ilman väärää asenteellisuutta, huomaat asian itsekin. Ei kannata arvailla toisten tuntemuksia itsestään.

Jokainen ihminen onnistuu jossakin ja jokainen kokee myös epäonnistumisia ja tappioita. Se on ihmisen osa, jonkinlainen elämän hinta.
        Epäonnistuminenkaan ei aina ole vahingoksi, vaan voi kääntyä voitoksi. Moni voitto voi toisaalta olla ns Pyrrhoksen voitto. Elämä on monessa suhteessa paradoksaalista.

Psalmissa 30 (Daavidin laulu sekin) on hyvä kohta:
        11 Sinä muutit itkuvirteni karkeloksi, riisuit yltäni suruvaatteen ja puit minut ilon pukuun.
        12 Siksi minä laulan sinulle kiitoslaulun, laulan koko sydämestäni enkä vaikene. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän nyt ja aina.

Jumalan armosta olen se, mikä olen, eikä Hänen armonsa ole ollut turha minua kohtaan.

• Kummallinen käsitys

Jos joku siteeraa Jumalan sanaa niin mikä siitä tekee manipulointia?

• Eroe

Äläkä ota pois Pyhää Henkeäsi.

Ekin selitys mitä enkeleistä sanotaan hän on aika ontuva.

Jumalisuuden ulkokuori mutta kieltävät sen voiman. Kuten Paavali Timoteukselle viimeisistä ajoista kirjoittaa. Olen aina ajatellut tuolla muotojumalisuutta,
      mutta yllätys oli,
      että helluntailainen ajattelee noin. Vielä monikin. Ja että uskovaksi itseään sanova suhtautuu kriittisesti iänkaikkiseen helvettiin.

• ällikkä

helluntai seurakunnissa on hyvin monella tapaa ajattelevia ihmisiä? Tunnen monia helluntailaisia jotka ajattelevat hyvin toisistaan poikkeavasti,silti hyvin toimeen keskenäänkin tulevina.Monet ajattelevat että se on rikkaus.

• sivusta seurannut
        ällikkä kirjoitti:

helluntai seurakunnissa on hyvin monella tapaa ajattelevia ihmisiä? Tunnen monia helluntailaisia jotka ajattelevat hyvin toisistaan poikkeavasti,silti hyvin toimeen keskenäänkin tulevina.Monet ajattelevat että se on rikkaus.

Sen huomaa heti.

• sivusta seurannut kirjoitti:

Sen huomaa heti.

määräillä, "sivusta seurannut" kuka on uskossa ja kuka ei, vaan jätä ne määritykset Jumalalle!

• suojelusenkeli ja Jumalan sana sanoo enkelien olevan palvelia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat periä autuuden etuja!: [Hepr. 1:14]

Jompi kumpi Raamatun ilmoitus pitää hylätä ironiana; joko loputon helvetti tahi nämä Jumalan lupaukset:

Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

1. kirje Timoteukselle 2
        4 "Jumala, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden."

Ps. 35:27
        "Iloitkoot ja riemuitkoot ne, jotka suovat minulle minun oikeuteni, ja sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra, joka tahtoo palvelijansa parasta".

Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

"Meitä vastaan" Jumala näyttää joskus puhuneen jopa sarkastisesti;

Roomalaiskirje 9
        26 "Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        [Hoos. 1:10; 2:23,24].

• ällikkä
        sivusta seurannut kirjoitti:

Sen huomaa heti.

mitä sinä kenenkään ihmisen jota et tunne, uskosta tiedät? Sekö että joku näkee asian toisin kuin sinä tarkoittaa sitä, ettei ole uskossa? Pientä nöyryyttä ja peili paikalleen.

• ällikkä
        ekivaari kirjoitti:

määräillä, "sivusta seurannut" kuka on uskossa ja kuka ei, vaan jätä ne määritykset Jumalalle!

samoin Jehovan todistajien ja Lestadiolaisten.Ikävä kyllä,se on lihan valtaa,ei hengen.

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

suojelusenkeli ja Jumalan sana sanoo enkelien olevan palvelia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat periä autuuden etuja!: [Hepr. 1:14]

Jompi kumpi Raamatun ilmoitus pitää hylätä ironiana; joko loputon helvetti tahi nämä Jumalan lupaukset:

"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

1. kirje Timoteukselle 2
        4 "Jumala, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden."

"Iloitkoot ja riemuitkoot ne, jotka suovat minulle minun oikeuteni, ja sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra, joka tahtoo palvelijansa parasta".

2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Roomalaiskirje 9
        26 "Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."

Kaikkien on tehtävä parannus ja uskosta Jeesukseen pääseen Jumalan yhteyteen. Jumala tahtoo, että kaikki pelastuisivat. Ettei kukaan hukkuisi, Joh.3:16. Kuitenkaan kaikille ei kelpaa valmistettu pelastus. Huomaa:

Asia on Jumalan puolelta selvää, mutta usko ei ole joka miehen. Kaikille ei pelastus kelpaa.

Pyhä Henki ei ole enkeli.

Olet harhassa pahemmin kuin luulinkaan,
        etkä ole uskossa Raamatun mukaan.

• Eroe kirjoitti:

Kaikkien on tehtävä parannus ja uskosta Jeesukseen pääseen Jumalan yhteyteen. Jumala tahtoo, että kaikki pelastuisivat. Ettei kukaan hukkuisi, Joh.3:16. Kuitenkaan kaikille ei kelpaa valmistettu pelastus. Huomaa:

Asia on Jumalan puolelta selvää, mutta usko ei ole joka miehen. Kaikille ei pelastus kelpaa.

Oikein kirjoitat.

Ekivaari on eksyksissä ja pimeässä. Se mitä hän luulee itsessään Pyhäksi Hengeksi on todellisuudessa hänen henkioppaansa, enkeli, joka häntä opettaa ja hänelle puhuu. Aivan samalla tavoin kuin W. Branhamilla, joka ei voinut parantaa muulloin kuin silloin, kun hänen enkelinsä seisoi hänen takanaan tai sivullaan.

Nämä eksyneet harhaopettajat kyllä ajallaan paljastuvat. Branhamkin selitti elämänsä loppupuolella -henkioppaansa opettamana- että Pyhä Henki on "sammakkohenki". Näin pitkälle hän ajautui pimeyteen.

Ekivaari on taitava eksyttäjä, mutta päästää välillä suustaan sellaisia sammakoita, että paljastuu. On ilmeistä, että ekivaari itse ei tiedä, että tuo valkeuden hengeksi pukeutunut henkioppaansa on pimeyden enkeli. Hän luulee, että se on Pyhä Henki. Järkyttävää, aivan järkyttävää.

Ekivaari on kyllä paljastanut itsensä muutenkin. Hän ei usko Jeesuksen olevan Jumalan ainosyntyinen Poika ja uskoon tullaan vain yhdellä tavalla: tunnustamalla, että Jeesus on Herra, Jumalan Poika, joka sovitti syntimme Golgatan keskimmäisellä ristillä ja nousi kuolleista. Tämä otetaan vastaan, ei pään tietona, vaan sydämellä uskoen ja suulla tunnustaen. Ekivaari ei näin tee, vaan opettaa Jeesuksen olevan Joosefin poika ja tekee näin Herrastamme syntisen ihmisen kaltaisen, joka ei olisi voinut viattomana ja tahrattomana sovittaa ja pois ottaa maailman syntiä. Ekivaari todellisuudessa kieltää Jeesuksen ristin sovitustyön ja kaikkiriittävyyden.

• Eroe kirjoitti:

enkeliksi sitä henkeä, jonka hän määräsi Israelille raivaamaan tietä ja johtamaan erämaavaelluksen aikana. Se enkeli johti päivällä pilvenä ja yöllä tulipatsaana Israelia:

2. Moos. 23:20
        "Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut."

2. Moos. 33:2
        "Ja minä lähetän enkelin sinun edelläsi ja karkoitan pois kanaanilaiset, amorilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset",

Se on se sama enkeli, jota Mooses kutsui Jumalakseen, ja joka ilmestyi hänelle ensimmäisen kerran orjantappurapensaassa:

Ap.t. 7:35
        "Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt."

Olette kovia inttämään vastaan, mutta ette voi perustella kantaanne Jumalan sanalla!

• jukka.finland kirjoitti:

Oikein kirjoitat.

Ekivaari on eksyksissä ja pimeässä. Se mitä hän luulee itsessään Pyhäksi Hengeksi on todellisuudessa hänen henkioppaansa, enkeli, joka häntä opettaa ja hänelle puhuu. Aivan samalla tavoin kuin W. Branhamilla, joka ei voinut parantaa muulloin kuin silloin, kun hänen enkelinsä seisoi hänen takanaan tai sivullaan.

Nämä eksyneet harhaopettajat kyllä ajallaan paljastuvat. Branhamkin selitti elämänsä loppupuolella -henkioppaansa opettamana- että Pyhä Henki on "sammakkohenki". Näin pitkälle hän ajautui pimeyteen.

Ekivaari on taitava eksyttäjä, mutta päästää välillä suustaan sellaisia sammakoita, että paljastuu. On ilmeistä, että ekivaari itse ei tiedä, että tuo valkeuden hengeksi pukeutunut henkioppaansa on pimeyden enkeli. Hän luulee, että se on Pyhä Henki. Järkyttävää, aivan järkyttävää.

Ekivaari on kyllä paljastanut itsensä muutenkin. Hän ei usko Jeesuksen olevan Jumalan ainosyntyinen Poika ja uskoon tullaan vain yhdellä tavalla: tunnustamalla, että Jeesus on Herra, Jumalan Poika, joka sovitti syntimme Golgatan keskimmäisellä ristillä ja nousi kuolleista. Tämä otetaan vastaan, ei pään tietona, vaan sydämellä uskoen ja suulla tunnustaen. Ekivaari ei näin tee, vaan opettaa Jeesuksen olevan Joosefin poika ja tekee näin Herrastamme syntisen ihmisen kaltaisen, joka ei olisi voinut viattomana ja tahrattomana sovittaa ja pois ottaa maailman syntiä. Ekivaari todellisuudessa kieltää Jeesuksen ristin sovitustyön ja kaikkiriittävyyden.

Olen tunnustanut Jumalan voiteleman Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi näillä palstoilla satoja kertoja. Saat itse, jukka finland, kantaa valehtelusi hedelmät omassa lihassasi!

Jeesus Kristus on Jumalan Poika, mutta ei Isä Jumala!

• Eroe
        jukka.finland kirjoitti:

Oikein kirjoitat.

Minua surettaa Eki, koska mies on lukenut Raamattua 50 vuotta, eikä ole löytänyt pelastusta. Eki väittää kaikkia muita harhaoppisiksi. Suomen kouluissa on uskonnon opetus Ekin mielstä harhaa. Kaikki vapaat suunnat ovat Ekin mielestä harhaa.

Mikä on mennyt pieleen?

• Palstalaisten jaloissa
        ekivaari kirjoitti:

enkeliksi sitä henkeä, jonka hän määräsi Israelille raivaamaan tietä ja johtamaan erämaavaelluksen aikana. Se enkeli johti päivällä pilvenä ja yöllä tulipatsaana Israelia:

"Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut."

"Ja minä lähetän enkelin sinun edelläsi ja karkoitan pois kanaanilaiset, amorilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset",

Se on se sama enkeli, jota Mooses kutsui Jumalakseen, ja joka ilmestyi hänelle ensimmäisen kerran orjantappurapensaassa:

"Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt."

Olette kovia inttämään vastaan, mutta ette voi perustella kantaanne Jumalan sanalla!

tämä vaari pyörii räksyttämässä harhojaan kuin rakkikoira. Hän ei anna edes Jumalan olla oikeassa Sanassaan. Niin pöyhkeäksi tämä Minä Olen-ekivaari on itsensä nostanut

Tietenkin Herralla oli enkeleitäkin mukanaan, kun Hän itse johti israelilaisia erämaassa.

2.Mooseksen kirja:
        13:21 Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.
        13:22 Pilvenpatsas ei poistunut päivällä eikä tulenpatsas yöllä kansan edestä.
        14:19 Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa
        14:20 ja tuli egyptiläisten joukon ja Israelin joukon väliin; ja pilvi oli pimeä noille ja valaisi yön näille. Näin koko yönä toinen joukko ei voinut lähestyä toista.
        14:24 Kun aamuvartio tuli, katsahti Herra egyptiläisten joukkoa tulenpatsaasta ja pilvestä ja saattoi hämminkiin egyptiläisten joukon.
        16:10 Ja kun Aaron oli puhunut tämän koko Israelin seurakunnalle, kääntyivät he erämaahan päin, ja katso, Herran kunnia näkyi pilvessä.
        19:9 Niin Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä tulen sinun tykösi paksussa pilvessä, että kansa kuulisi, kun minä puhun sinun kanssasi, ja uskoisi myös sinua ainiaan." Ja Mooses ilmoitti Herralle kansan vastauksen.
        24:16 Ja Herran kirkkaus laskeutui Siinain vuorelle, ja pilvi peitti sen kuusi päivää; ja seitsemäntenä päivänä hän huusi Moosesta pilven keskeltä.
        24:18 Ja Mooses meni pilven keskelle ja nousi vuorelle. Ja Mooses oli vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä.
        33:9 Ja aina kun Mooses meni majaan, laskeutui pilvenpatsas ja seisahtui majan ovelle; ja Herra puhutteli Moosesta.
        33:10 Ja kaikki kansa näki pilvenpatsaan seisovan majan ovella; niin kaikki kansa nousi, ja he kumartuivat itsekukin majansa ovella.
        34:5 Niin Herra astui alas pilvessä, ja Mooses asettui siellä hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä.
        40:34 Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus täytti asumuksen;
        40:35 eikä Mooses voinut mennä ilmestysmajaan, sillä pilvi oli laskeutunut sen päälle, ja Herran kirkkaus täytti asumuksen.
        40:36 Ja joka kerta, kun pilvi kohosi asumuksen päältä, lähtivät israelilaiset liikkeelle; näin oli koko heidän vaelluksensa ajan.
        40:38 Sillä Herran pilvi oli päivällä asumuksen päällä, ja yöllä oli pilvessä tulen hohde kaikkien israelilaisten silmien edessä; näin oli koko heidän vaelluksensa ajan.

3.Mooseksen kirja:
        16:2 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano veljellesi Aaronille: älköön hän joka aika menkö pyhimpään, esiripun sisäpuolelle, armoistuimen eteen, joka on arkin päällä, ettei hän kuolisi; sillä minä ilmestyn pilvessä armoistuimen kohdalla.
        16:13 Ja hän pankoon suitsukkeen tulen päälle Herran eteen, niin että suitsutus pilvenä peittää lain arkin päällä olevan armoistuimen, ettei hän kuolisi.

4.Mooseksen kirja:
        9:15 Mutta sinä päivänä, jona asumus pystytettiin, peitti pilvi asumuksen, lain majan, ja illalla näkyi asumuksen päällä niinkuin tulenhohde, ja aina aamuun asti.
        9:16 Niin oli aina: pilvi peitti sen päivällä ja tulenhohde yöllä.
        9:17 Ja niin usein kuin pilvi kohosi majan päältä, lähtivät israelilaiset liikkeelle; ja mihin pilvi laskeutui, siihen israelilaiset leiriytyivät.
        9:18 Herran käskyn mukaan israelilaiset lähtivät liikkeelle, ja Herran käskyn mukaan israelilaiset leiriytyivät. He olivat leiriytyneinä, niin kauan kuin pilvi pysyi asumuksen päällä.
        9:19 Ja kun pilvi viipyi asumuksen päällä useampia päiviä, noudattivat israelilaiset, mitä Herra oli käskenyt heidän noudattaa, eivätkä lähteneet liikkeelle.
        9:20 Mutta joskus pilvi viipyi asumuksen päällä vain muutamia päiviä; silloinkin he Herran käskyn mukaan olivat leiriytyneinä ja lähtivät Herran käskyn mukaan liikkeelle.
        9:21 Ja joskus pilvi pysyi paikallaan vain illasta aamuun ja kohosi aamulla; silloinkin he lähtivät liikkeelle. Tahi jos pilvi pysyi päivän ja yön ja sitten kohosi, niin he lähtivät liikkeelle.
        9:22 Tahi kun pilvi viipyi pysyen asumuksen päällä pari päivää tai kuukauden tai vielä pitemmän ajan, niin olivat israelilaiset leiriytyneinä eivätkä lähteneet liikkeelle; mutta kun se kohosi, lähtivät he liikkeelle.
        10:11 Toisen vuoden toisen kuukauden kahdentenakymmenentenä päivänä pilvi kohosi lain asumuksen päältä.
        10:12 Silloin israelilaiset lähtivät liikkeelle, leiri leirin jälkeen, Siinain erämaasta; ja pilvi pysähtyi Paaranin erämaassa.
        10:34 Ja Herran pilvi oli heidän päällänsä päivällä, kun he lähtivät leiristä liikkeelle.
        11:25 Silloin Herra astui alas pilvessä ja puhutteli häntä, otti henkeä, joka hänessä oli, ja antoi sitä niille seitsemällekymmenelle vanhimmalle. Kun henki laskeutui heihin, niin he joutuivat hurmoksiin, mutta sen jälkeen he eivät enää siihen joutuneet.
        12:5 Silloin Herra astui alas pilvenpatsaassa, asettui majan ovelle ja kutsui Aaronia ja Mirjamia; molemmat menivät sinne.
        12:10 Kun pilvi oli poistunut majan päältä, niin katso, Mirjam oli lumivalkea pitalista; ja Aaron kääntyi Mirjamiin päin, ja katso, tämä oli pitalinen.
        14:14 Ja he ovat puhuneet siitä sen maan asukkaille; hekin siis ovat kuulleet, että sinä, Herra, olet tämän kansan keskellä, sinä Herra, joka olet sille ilmestynyt silmästä silmään, ja että sinun pilvesi pysyy heidän päällänsä ja että sinä kuljet heidän edellänsä pilvenpatsaassa päivin ja tulenpatsaassa öin.
        16:42 Mutta kun kansa kokoontui Moosesta ja Aaronia vastaan, niin he kääntyivät ilmestysmajaan päin, ja katso, pilvi peitti sen, ja Herran kirkkaus näkyi.
        5.Mooseksen kirja:
        1:33 joka kävi teidän edellänne tiellä katsoakseen teille leiripaikat: yöllä tulessa, valaistakseen teille tien, jota teidän oli kuljettava, ja päivällä pilvessä.
        31:15 Niin Herra ilmestyi majassa pilvenpatsaassa, ja pilvenpatsas seisahtui majan ovelle.

1.Kuningasten kirja:
        8:11 niin että papit eivät voineet astua toimittamaan virkaansa pilven tähden; sillä Herran kirkkaus täytti Herran temppelin.

2.Aikakirja:
        5:14 niin että papit eivät voineet astua toimittamaan virkaansa pilven tähden; sillä Herran kirkkaus täytti Jumalan temppelin.

Nehemia:
        9:12 Sinä johdatit heitä päivällä pilvenpatsaasta ja yöllä tulenpatsaasta, valaisten heille tien, jota heidän oli kuljettava.
        9:19 niin sinä suuressa laupeudessasi et kuitenkaan hyljännyt heitä erämaassa. Pilvenpatsas ei väistynyt heidän luotansa päivällä, johtamasta heitä tiellä, eikä tulenpatsas yöllä, valaisemasta heille tietä, jota heidän oli kuljettava.

• Eroe kirjoitti:

Minua surettaa Eki, koska mies on lukenut Raamattua 50 vuotta, eikä ole löytänyt pelastusta. Eki väittää kaikkia muita harhaoppisiksi. Suomen kouluissa on uskonnon opetus Ekin mielstä harhaa. Kaikki vapaat suunnat ovat Ekin mielestä harhaa.

Mikä on mennyt pieleen?

ihmisten tekemät lisäykset ja muutoskset ovat harhaa hapatusta, ettekä voi niitä Jumalan sanalla puolustaa.

• erikoisalaa.
        ekivaari kirjoitti:

ihmisten tekemät lisäykset ja muutoskset ovat harhaa hapatusta, ettekä voi niitä Jumalan sanalla puolustaa.

Jokaisella viestillään vaari vääristelee evankeliumia ja mitätöi Raamatun auktoriteettiasemaa.

• ekivaari kirjoitti:

todistuksen, että Jumaalan sana itse sanoo samaa pilveä sekä Herraksi että enkeliksi, sillä:

2.Mooseksen kirja:
        13:21 Ja HERRA KULKI HEIDÄN EDELLÄNSÄ, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.
        14:19 Niin JUMALAN ENKELI, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja PILVENPATSAS SIIRTYI HEIDÄN edeltänsä ja asettui heidän TAAKSENSA.

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

todistuksen, että Jumaalan sana itse sanoo samaa pilveä sekä Herraksi että enkeliksi, sillä:

2.Mooseksen kirja:
        13:21 Ja HERRA KULKI HEIDÄN EDELLÄNSÄ, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa, niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.
        14:19 Niin JUMALAN ENKELI, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja PILVENPATSAS SIIRTYI HEIDÄN edeltänsä ja asettui heidän TAAKSENSA.

Se sanotaan niin monesti ja niin selvästi, että täytyy jo tahallaan vääntää jos tuota ei käsitä. Minä en ymmärrä, miksi väkisin vetää omaa linjaa vastoin Sanan opetusta?

• Eroe kirjoitti:

Se sanotaan niin monesti ja niin selvästi, että täytyy jo tahallaan vääntää jos tuota ei käsitä. Minä en ymmärrä, miksi väkisin vetää omaa linjaa vastoin Sanan opetusta?

kansaansa vapauteen palvelijoidensa kautta ja puhui myöskin monin eri tavoin kansalleen palvelijoidensa kautta:

Heprealaiskirje 1
        1 "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",

Onko joku yrittänyt kieltää sen, ettei Jumala ole se, joka palvelijoidensa välityksellä kansoja johdattaa?

• Sanaa selitetty.
        Eroe kirjoitti:

Toisaalta hän on VAROITTAVA ESIMERKKI miten sokeaksi paatunut eksyttäjä tulee. Hän alkaa uskoa omia luulojaan sekä hänessä vaikuttavan henkivoiman syöttämiä ajatuksia. Siksi hänen on vastustettava kiihkeästi kaikkea, mikä todistaa Jumalan työstä sekä armon evankeliumista Jeesuksessa Kristuksessa, ja jopa sitäkin selvää kertomusta, miten Jumala ohjasi kansansa omille asuinsijoilleen.

Ei ole enää valikoivaa Raamatun lukemista, vaan röyhkeää hyökkäystä Jumalaa vastaan

• Sanaa selitetty. kirjoitti:

Toisaalta hän on VAROITTAVA ESIMERKKI miten sokeaksi paatunut eksyttäjä tulee. Hän alkaa uskoa omia luulojaan sekä hänessä vaikuttavan henkivoiman syöttämiä ajatuksia. Siksi hänen on vastustettava kiihkeästi kaikkea, mikä todistaa Jumalan työstä sekä armon evankeliumista Jeesuksessa Kristuksessa, ja jopa sitäkin selvää kertomusta, miten Jumala ohjasi kansansa omille asuinsijoilleen.

Ei ole enää valikoivaa Raamatun lukemista, vaan röyhkeää hyökkäystä Jumalaa vastaan

Pyhä henki voimaton ole, vaan puolustaa jokaista, joka tekee Jumalan tahtoa!

Joh. 14:26
        "Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut." [Luuk. 24:49]

• kuvattaisiin
        ekivaari kirjoitti:

suojelusenkeli ja Jumalan sana sanoo enkelien olevan palvelia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat periä autuuden etuja!: [Hepr. 1:14]

1. kirje Timoteukselle 2

2. Korinttolaiskirje 1

Roomalaiskirje 9

enkelinä on olemassa tutkimuksiakin, esim. Michel Rene Barnes artikkelissaan “Early Christian Binitarianism: the Father and the Holy Spirit” linkissä http://www.marquette.edu/maqom/barnes.pdf . UT:ssa noita esimerkkejä on nähty esim. kuvauksesta Filippoksen ja hoviherran kohtaamisessa, jossa Filippos on tekemisissä Herran enkelin / Hengen / Herran Hengen kanssa: Apt 8:26 (”Herran enkeli puhui Filippokselle …’”), 29 (”Henki sanoi Filippokselle …”), 39 (”Herran Henki tempaisi Filippoksen pois”. UT:n kirjoitusten aikalaisen, Josefuksen, teoksissa on samanlaisia tapauksia, kuten hänen kuvauksessaan Bileamista, tämän aasista ja enkelistä, joissa hän ei myöskään tee eroa enkelin ja Jumalan Hengen välillä. Samoin Kuolleenmeren kääröissä. Kirkkoisä Origenes viittaa sekä Poikaan että Pyhään Henkeen enkeleinä. Jne. Joten se oli aikanaan / tuohon aikaan hyvin yleistä ainakin joissakin piireissä.

Pyhä Henki sai kristinuskossa oman persoonallisuuden ja aseman yhtenä kolmesta Jumalan persoonasta vasta vähitellen, lopullisesti noissa 300-luvun kirkolliskokouksissa. Juutalaisuudessa taas Pyhä Henki ei ole – kuten varmaan jotkut ovat jo palstalla todenneet – sen enempää yksi Jumalan persoonista kuin yleensäkään persoona. Ja usko enkeleihinkään ei ole mikään juutalaisuutta määrittävä dogma. Esim. UT:stakin tuttu ero saddukeusten ja fariseusten uskossa enkeleihin; historialliskriittisen tutkimuksen mukaan Viiden Mooseksen kirjan lähteistä ns. Elohisti-lähde kuvaa enkeleitä ihmisten ja Jumalan välittäjinä (esim. Siinai-kertomuksessa) kun taas muissa lähteissä, samojen tapausten kuvauksissa, Jumalan ja ihmisten kanssakäyminen on ollut suorempaa jne.

Lisää noita enkeleitä & Pyhää Henkeä ajanlaskun alkupuolella käsitteleviä tutkimuksia löytyy googlaamalla esim.: Angelomorphic Spirit Angelomorphic Pneumatology

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1439
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      919
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      787
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      746
    Aihe