Olen ollut uskossa vuosikymmeniä, ja olen perhepiirissäni ainoa uskova. Olen rukoillut omaisteni puolesta, kertonut heille Jeesuksesta ja välillä ollut kertomatta.
Uskonvaellukseni ei ole ollut loistavaa, enkä varmastikaan ole ollut hyvä esimerkki uskovan elämästä. Joku voisi ajatella sen olevan syynä, kun usko ei omaisiani houkuttele lainkaan. Sitten kuulee kertomuksia kun yksi uskoontullut johtaa uskoon koko perheensä ja sen jälkeen sukunsa.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos Pyhä Henki vetää puoleensa, niin se voittaa kaikki esteet, huonot esimerkit ja kaiken muunkin. Kun itse tulin uskoon, tajusin jollain tasolla, että meille kaikille muotoutuu omanlaisemme uskontie, eikä pidäkään ottaa mallia kenestäkään ihmisestä.
Jotkut sanovat Jumalan lupauksiin kuuluvan, että jokaisen uskoontulleen perhe pelastuu, vedoten Apt. 16. luvun kertomukseen Paavalista ja vanginvartijasta. Tämä ei ole toteutunut kohdallani, kun kaksi perheeni jäsentä on kuollut olematta tunnustavia uskovia.
Olisiko kenelläkään tiedon tai lohdun sanoja tällaiseen?
Perhe uskoon?
2
89
Vastaukset
- Yks-tämmönen
kyse ollut tälläisistä perhekuntien pelastuksesta, kun kukaan perheestä ei vielä ole uskossa, ja Jumala pelastaa koko perheen kerralla.
Apt. 16:29-34
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
1. Kor. 7:16
Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
Niin, emme me voi toisiamme pelastaa. sen tekee yksin Jumala. Mutta emme voi toisiamme kadotukseenkaan tuomita, koska emme tiedä, mitä on elämän viimeisillä hetkillä tapahtunut.
Matteus 20 luvussa kerrotaan miehestä, joka palkkasi työntekijöitä viinitarhaansa. Monet heistä, joiden kanssa oli sovittu denarin päiväpalkasta olivat koko helteisen päivän työssä. Mutta yksi oli vain yhden hetken ja sai silti saman palkan kuin muutkin.
Matt. 20:16
Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."
Olet varmaan, kun olet uskossa, kylvänyt perhekuntalaisiisi Sanan siementä. He ovat nähneet sinun pitkän vaelluksesi Jumalan kanssa ja varmaan miettineet mielessään, että mikä saa ihmisen vuosikymmenet seuraamaan Jumalaa. Jotakin ihmeellistä Jumalassa täytyy olla kun vuosikymmenet Häntä seuraa.
Kun perhekuntalaisesi ovat olleet evankeliumin vaikutuksen alla ja nähneet sinun pitkän vaelluksesi Jumalan kanssa, niin olen varma, että kuoleman hetkellä Jumala käy mielessä ja näin ollen emme voi tuomita ketään kadotukseen, vaan elää mieluummin jälleennäkemisen toivossa.
Jes. 55:11
niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Kuule siellä taivaassa voi olla monia iloisia yllätyksiä. Jätä siis asia Kaikkivaltiaan käsiin.
Herra siunatkoon sinua.- shalom sinulle
Samantapaista. Ei ole tullut "näkyvästi" uskoon omaisia esim sisarusteni puolelta, eikä mieheni puolelta, vaikka me ja lapsemme olemme uskossa. Kolme omaistani on kuollut lähimenneisyydessä, ja he kukaan eivät ONNEKSI kuolleet äkkikuolemalla, vaan saivat aikaa mielenmuutokseen. Herra sen tietää miten ovat valinneet, mutta elän jälleennäkemisen toivossa.
Jaksa vaan rukoilla omaistesi puolesta, lempeys ja sävyisyys on se millä voit heidät voittaa Jeesuksen jalkojen juureen, ei varsinkaan väittely ole hyvästä. Useimmat tietävät jo paljon uskonasioista, mutta heiltä voi vielä puuttua se "lopullinen" sykäys, "viimeinen raja", jolla ei enää sitten lasketa mitä minä saan tai menetän. Sille pykälälle me jokainen tullaan joskus, ja siinä vasta ARMO meille valkenee! ja se alkaa maistumaan!
Siunausta sinulle tällä matkalla, nähdään sitten ainakin joskus perillä ja moikataan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025