Elikkä onko se hyvä kun saksan markkinoilta saisi v6:sia 2000e:n hintaan.
166 =hyvä
13
1906
Vastaukset
- Hintaan
Saa jo hyvän mopon.Parempi ratkaisu kuin Alfa.
- Automiekkonen (orig.)
Sillä bensankulutuksella en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisi. Jos en väärin muista, taisi automaatille olla tehtaan ilmoitus kaupunkiajolle jossain 16 litran paikkeilla....
- aerhea
Automiekkonen (orig.) kirjoitti:
Sillä bensankulutuksella en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisi. Jos en väärin muista, taisi automaatille olla tehtaan ilmoitus kaupunkiajolle jossain 16 litran paikkeilla....
olla köyhä, mutta tarviiko sitä julkisesti esittää---
- Automiekkonen (orig.)
aerhea kirjoitti:
olla köyhä, mutta tarviiko sitä julkisesti esittää---
Ai että ihan sellaisen johtopäätöksen vedit ? Ei tarvitse olla köyhä, mutta järkeä voi käyttää ettei tuollaiseen schaisseen mene näppejään iskemään....
- JiiJii69
Automiekkonen (orig.) kirjoitti:
Ai että ihan sellaisen johtopäätöksen vedit ? Ei tarvitse olla köyhä, mutta järkeä voi käyttää ettei tuollaiseen schaisseen mene näppejään iskemään....
...kaikki on kallista, parempi pysytellä jossain "järkiautossa"
- Rahaa niin
JiiJii69 kirjoitti:
...kaikki on kallista, parempi pysytellä jossain "järkiautossa"
Kuka ostaa Alfan ha,ha,haa.....
- asfF
Rahaa niin kirjoitti:
Kuka ostaa Alfan ha,ha,haa.....
olipas hyvä juttu
- Sanottuna
asfF kirjoitti:
olipas hyvä juttu
Alfa-miestä vit......aa.
- sadgsd
Sanottuna kirjoitti:
Alfa-miestä vit......aa.
taitaa köyhää vituttaaa
- Nainenratintakaa
Perheessä on 166 vm -04. Kulutus ei oikeasti ole ilmoitettu 16-17 l vaan keskikulutuksen saa (puolet kaupunkiajoa) 11-12 litraan, joka sekin on paljon mutta ei mahdoton. Ja jos tulee lähestulkoon maantieajoa, tippuu 10 tienoille. Isolle autolle, jossa melkein 200 heppaa, ei ole sikana. Tosin uuden tekniikan menopelit ovat jo vähäkulutuksisia tohonkin nähden. Auto on hyvä, toimiva ja melko luotettava. Toki missä tahansa autossa voi olla pikkuvikaa. Minulla on ollut kolme erimerkkistä autoa 2000-luvun malleja kaikki (2 saksalaista ja 1 italialainen) ja vain Alfassa (147) ollut niin, ettei ole tarvinnut merkkihuollon lisäksi tehdä huoltoja. Vaikka 166:n saisi halvalla tuotua, niin se on totta, että jos mitään pikkuvikaa tulee tai pitää vaihtaa jakohihnaa tms. niin kalliiksi tulee, puhutaan useista satasista ja huolloissa tonnista. Autona hipoo täydellisyyttä.
- HR...
Pitäisikö sen sitten olla kaiken lisäksi vielä hyväkin. 166 on ajo ja matkustusmukavuudeltaan aivan omaa luokkaansa siihen nähden se on ollut uutenakin edullinen. Muotoilultaan se on erittäin onnistunut, mitä kauemmin sitä katselee sitä paremmalta se näyttää. Sisusta on tyylikäs mukava ja viihtyisä, harvassa autossa viihtyy istuskella koko päivän mutta tässä viihtyy. 166:ssa on vielä jotakin mikä monista nyky Alfoista puuttuu, asiaan vihkiytymätön ei sitä edes huomaa, mutta autoista kiinnostunut huomaa sen taatusti.
Ei 166 kannata hankkia sen vuoksi että haluaa hellppopitoisen taloudellisen kookkaan auton edullisesti. 2000e menee ylläpitoon melko nopeasti jos sitä pitää käyttöautona. Sen sijaan 166 hinnalla ei saa mitään joka Autona yltää lähellekkään 166:sta.
166:sta ei voi sanoa siinä mielessä urheilulliseksi kuin 156 mutta se kiihtyy huomaamatta ja vaivattomasti mihin tahansa järjelliseen vauhtiin ja siinä missä muilla autoilla tuntuu siltä että mennään lujaa 166 vauhti tuntuu aina samalta, leppoisalta.
Asiaan: V6 on moottorina hyvä, koeteltu ja luotettava konstruktio. V6:kaan ei ole tosin immuuni jakopään aiheuttamille vaurioille joten sen kanssa pitää olla tarkkana kuten kaikissa tuon ajan Alfoissa. V6 ilmamäärämittari on käytännössä kulutustavaraa, helppo vaihtaa ja jos se on kunnossa toimii V6 niinkun pitääkin. Turha kärsiä huonosta ILMI:stä ja nuhaisesta V6:sta vain siksi ettei viitsi sijoittaa satasta tai paria uuteen. Kannattaa olla tarkkana ettei urahihnalle tai jakopäähän pääse epäpuhtauksia ne eivät ole aivan 100%:sti suojassa.
Kun olet hankkimassa 166 kiinnitä huomiota alustaan. Siellä on paljon erilainäisiä puslia jotka vaativat huomiota aika-ajoin, voi olla että edellinen omistaja on laiminlyyönyt tätä ja joudut ensi töiksesi vaihtamaan erinäisen määrän tukivarsia. Jos iskunvaimentimet ja alusta on kunnossa kulkee 166 kuin juna kiskoilla, mitään epämääräisyyttä ei tulisi menossa olla havaittavissa. Kolahtelut kuopissa kielivät myös siitä että jokin paikka kaipaa huomiota. Eräs paikka johon kannattaa kiinnittää huomiota on takapyörien napojen tuenta, jos ns napahässäkkä on kulunut pilaa se tämän auton ajo-ominaisuudet ja asia on hankala korjata (muutoin kun vaihtamalla koko hässäkän ja se maksaa). Takana oleva kallistuksenvakaaja tai lähinnä sen puslat ovat myös yksi tarkastuskohde. Onko auton keulan alaosa saanut iskuja, maavara on suhteellisen vähäinen ja keulassa on ylitystä ja massaa. Keulan alaosan saa ottamaan varsin helposti kontaktia esim hidastetöyssyyn jos ei ole huolellinen.
Keskikonsolin ICS näytön toiminta kannatta tarkistaa, joissakin yksilöissä se voi olla pysyvästi pimeänä. ICS:n toimintaa saattaminen voi tarkoittaa koko osakokonaisuuden hankkimista. Suurimmassa osassa 166:sta ei vilkun palautus toimi jos se toimii on kyseessä poikkeusyksilö. Alkuperäistä navigaattoria ei kyseisen laitten tarpeen suhteen kannata paljoa arvostaa, onhan se mukavaa jos tälläinen alkuperäisvaruste löytyy mutta se on 10v takaista tasoa, tomtom on suunnistukseen parempi.- 166
Näyttää olevan aika tai onkin arvokas toi takapyörän
tuenta .Muukkosella oli hintaa 450,00e ja Motonetis-
tä ei löydy.Onko löytynyt tarvikeosia kohtuu hintaan
?.deltasta kun ei viitsi kysyäkkään.
On aika pohjalukemissa noi 166:ten hinnat keskieu-
roopan markkinoilla,saattavat tietysti olla mallia
"tästä kohtalaisella työllä hyvä auto".Se vaan kun
pyytävät täällä Suomessa vaan samoista vuosimalleis-
ta ja kilsoista 3-kertaista hintaa joihin voi silti
joutua sijoittaa rahaa korjauksiin. - HR...
166 kirjoitti:
Näyttää olevan aika tai onkin arvokas toi takapyörän
tuenta .Muukkosella oli hintaa 450,00e ja Motonetis-
tä ei löydy.Onko löytynyt tarvikeosia kohtuu hintaan
?.deltasta kun ei viitsi kysyäkkään.
On aika pohjalukemissa noi 166:ten hinnat keskieu-
roopan markkinoilla,saattavat tietysti olla mallia
"tästä kohtalaisella työllä hyvä auto".Se vaan kun
pyytävät täällä Suomessa vaan samoista vuosimalleis-
ta ja kilsoista 3-kertaista hintaa joihin voi silti
joutua sijoittaa rahaa korjauksiin.Käypä hinta 166:sta on vähän suhteellinen juttu. Hyvän yksilön käyttöarvo voi olla suomipyyntien tasolla. Toisaalta huonosta ei kannata maksaa paljon montaa tonnia. 166 pätee sama kuin moneen muuhuhnkin vastaavaan autoon, tulee loppupeleissä helposti kalliimmaksi hankkia se halvin. Paljon riippuu siitä mitä on valmis tai kykenevä itse tekemään. Joka tapauksessa itse tekemälläkin osat maksavat ja usein osien osuus on korjaamollakin isompi kuin itse työn.
Puslista ym. Näissä alustan osissahan on yleensä pusla se joka kuluu mutta fiksusti itse pusla ei ole juuri koskaan alunperin suunniteltu vaihdettavaksi osaksi joten varaosaksi tarjotaan koko osakokonaisuutta johon pusla liittyy. Monin paikoin on kuitenkin mahdollista kikkailemalla vaihtaa myös pusla ja jos työstä ei lasketa hintaa se voi olla viisastakin. Esimerkiksi joiltain osin mersun puslia on saatu sopimaan ja poverflex valmistaa kestävämpiä (mutta myös kovempia) nailon puslia. Napahässäkkä voi olla myös kätevän kaverin korjattavissa jos mielikuvitusta vaan löytyy. Katsele alfabbs.fi palstalta siellä on asiaa käsitelty muutamaan kertaan. Suomessa toimii kaksi Alfa Romeo kerhoa, niiden kautta voi saada myös neuvontaa. Varaosia saa muukkosen lisäksi suomessa myös Ricambi Heikka nimisestä puljusta joka ei internetissä listaa kaikkea mutta kyselemällä löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851