Mal. 4:4
Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi.
3. Moos. 27:34
Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten.
Jeesus kumosi kaikki käskyt kuolemassaan ja siksipä lakia ei enää ole.
Luuk. 16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Room. 8:2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Gal. 5:14
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Lakia ei enää ole olemassakaan.
Laki oli Israelia varten.
53
776
Vastaukset
- jo poistunut?
Room. 8:2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Mitä nyt semmoisesta ketään tarvitsee vapauttaa, jota ei ole olemassakaan.
Tarkoittanet, että Israelilaiset, joilla oli laki ennen Johannesta on vapautettu synnin ja kuoleman laista ja muita immesiä ei tarvitse vapauttaa.
Pakanoita ja immeisiä jälkeen Johanneksen ei tarvitse mistään vapauttaa. - benedi= siunattu
kirjottelee??
Ei kait siellä lakia niin tarvita, kun monta silmäpäaria siunua vahtaa ettet , varasta, valehtele, pahoinpitele, jne. siellä ketään!
Kyllä se laki näyttää meillä päin edelleen olevan voimassa!
Jos tässä heittäytyy lainrikkojaksi, niin kohta on koppi-auto ovenedessä!
Puhu sinä hirvas taas seinille, kuka noita juttujasi vakavasti ottaa!
Eli juutalaisten tulisi suomessakin lakia noudattaa, muitten ei!!
Senkö takia juutalaisia sai tappaa, mutta juutalaiset eivät saaneet tappaa ketään??...koska laki oli vain juutalaisille??- hirvas
adventisteille Jumalan sanan totuutta, että nekin onnettomat eksytetyt jättäisivät sen Babylonin, joka opettaa valheoppeja.
Mutta tässä SDA:n ja Adventtikirkon lainopettajille Jumalan sanaa:
1.Tim.1:5-11
5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu. - Bushmanni
>>> Ei kait siellä lakia niin tarvita, kun monta silmä paria sinua vahtaa ettet varasta, valehtele, pahoinpitele, jne. siellä ketään! >>>
Katsos kun kristitty, Jumalan oma, tietää, että noin ei saa tehdä ihan ilman lakiakin. Jumala antaa rakkauden lisäksi myös älyä, joka toisilta tuntuu tyystin puuttuvan.
>>>> Jos tässä heittäytyy lainrikkojaksi, niin kohta on koppi-auto oven edessä! >>>>
Sen verran vedän sanojani takaisin, että kirjoituksessasi tuo kohta meni yllättävän oikein.
>>> Eli juutalaisten tulisi suomessakin lakia noudattaa, muitten ei!! >>>>
He jotka lakiin turvaavat, heidät laki pelastaa, mutta vain pitämällä koko lain. Pienintäkin piirtoa myöten. Toki siviililakeja olisi kaikkien syytä noudattaa sukupuoleen ja uskontoon katsomatta. Muuten se koppiauto kutsuu oven takana.
>>> Senkö takia juutalaisia sai tappaa, mutta juutalaiset eivät saaneet tappaa ketään??...koska laki oli vain juutalaisille?? >>>
Ei juutalaisia saa tappaa minkään syyn takia. Tuon tietävät lähes tulkoon kaikki, paitsi siis sinulle asia on epäselvä. Itse asiassa jos olemme tarkkoja, niin Mooseksen käskyn kohtaa "älä tapa" täsmennetään myöhemmin Raamatussa niin, että se koskee oman kansan jäseniä. Siis juutalainen ei saa tappaa juutalaista, muista ei niin väliä.
>>>> Puhu sinä hirvas taas seinille, kuka noita juttujasi vakavasti ottaa! >>>
Kyllä niitä moni vakavasti ottaa. Mm. minusta hän kirjoittaa paljon asiaa. Paljon enemmän kuin sinä. Joten ei hän seinille puhu. Ja kommentoithan sinäkin hänen juttujaan joka kerta, niin aina hänen juttunsa tuntuvat sinua kiinnostavan. - benedi= siunattu
hirvas kirjoitti:
adventisteille Jumalan sanan totuutta, että nekin onnettomat eksytetyt jättäisivät sen Babylonin, joka opettaa valheoppeja.
Mutta tässä SDA:n ja Adventtikirkon lainopettajille Jumalan sanaa:
1.Tim.1:5-11
5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.Senhän sanoo järkikin!!
Ei kait kukaan sellainen , joka elää Jumalaa ja lähimmäistään raklastaen, lakia tarvitse, koska lakihan toteutuu rakkauden kautta!!
Täällä on niin monen tasoista kirjoittajaa...osa alaluokalla,ja osa ylemmällä ja osa korkeakoulussa,...niin kyllä tää on aivan sekametelisoppaa teidän kanssanne!! - benedi= siunattu
Bushmanni kirjoitti:
>>> Ei kait siellä lakia niin tarvita, kun monta silmä paria sinua vahtaa ettet varasta, valehtele, pahoinpitele, jne. siellä ketään! >>>
Katsos kun kristitty, Jumalan oma, tietää, että noin ei saa tehdä ihan ilman lakiakin. Jumala antaa rakkauden lisäksi myös älyä, joka toisilta tuntuu tyystin puuttuvan.
>>>> Jos tässä heittäytyy lainrikkojaksi, niin kohta on koppi-auto oven edessä! >>>>
Sen verran vedän sanojani takaisin, että kirjoituksessasi tuo kohta meni yllättävän oikein.
He jotka lakiin turvaavat, heidät laki pelastaa, mutta vain pitämällä koko lain. Pienintäkin piirtoa myöten. Toki siviililakeja olisi kaikkien syytä noudattaa sukupuoleen ja uskontoon katsomatta. Muuten se koppiauto kutsuu oven takana.
>>> Senkö takia juutalaisia sai tappaa, mutta juutalaiset eivät saaneet tappaa ketään??...koska laki oli vain juutalaisille?? >>>
Ei juutalaisia saa tappaa minkään syyn takia. Tuon tietävät lähes tulkoon kaikki, paitsi siis sinulle asia on epäselvä. Itse asiassa jos olemme tarkkoja, niin Mooseksen käskyn kohtaa "älä tapa" täsmennetään myöhemmin Raamatussa niin, että se koskee oman kansan jäseniä. Siis juutalainen ei saa tappaa juutalaista, muista ei niin väliä.
Kyllä niitä moni vakavasti ottaa. Mm. minusta hän kirjoittaa paljon asiaa. Paljon enemmän kuin sinä. Joten ei hän seinille puhu. Ja kommentoithan sinäkin hänen juttujaan joka kerta, niin aina hänen juttunsa tuntuvat sinua kiinnostavan.ja jakomieheksi, selvittämään kumpi meistä kirjoittaa paremmin Raamatun pohjalta!?
Sinun pitäisi ensin , samoin kuin hirvaksen tuntea raamattu, ja sittenkin kun me keskustelemme, pitäisi olla puolueeton tuomari ratkaisemassa
kumpi meistä on opettaja ja kumpi alaluokan oppilas!
Sinun todistuksesi ei ole pätevä! - hirvas
benedi= siunattu kirjoitti:
ja jakomieheksi, selvittämään kumpi meistä kirjoittaa paremmin Raamatun pohjalta!?
Sinun pitäisi ensin , samoin kuin hirvaksen tuntea raamattu, ja sittenkin kun me keskustelemme, pitäisi olla puolueeton tuomari ratkaisemassa
Sinun todistuksesi ei ole pätevä!Jumalan sanan tuntemus ei ole kehuttava, koska et tunne Jeesusta.
- IDENEB
Senhän sanoo järkikin!!
Ei kait kukaan sellainen , joka elää Jumalaa ja lähimmäistään raklastaen, lakia tarvitse, koska lakihan toteutuu rakkauden kautta!!
Täällä on niin monen tasoista kirjoittajaa...osa alaluokalla,ja osa ylemmällä ja osa korkeakoulussa,...niin kyllä tää on aivan sekametelisoppaa teidän kanssanne!!Vai tahdotko lakia uudistaa siksi ,että saisit
kivittää rikollisia (=kerettiläisiä)?
Juu - ei sua tarvi edes kivittää .. olet jo kuollut,
koskapa laista muistutat!!
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana,
joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle
kuolemaksi.
Siunaileva Ideneb - eivät ole päteviä
ja jakomieheksi, selvittämään kumpi meistä kirjoittaa paremmin Raamatun pohjalta!?
Sinun todistuksesi ei ole pätevä!eikä varteenotettavia.
Ilmestyskirjasta Bushmanni ei ymmärrä höykäsen pöläystä.
Tässä kerran kyselin Ilmestyskirjasta, ei mitään ymmärrystä jostain rokki miehistä vaan puheli.
Paljon on Bushmannilla opittavaa Raamatusta, ennenkuin voi toisia opettaa. Bushmanni kirjoitti:
Kyllä niitä moni vakavasti ottaa. Mm. minusta hän kirjoittaa paljon asiaa. Paljon enemmän kuin sinä. Joten ei hän seinille puhu. Ja kommentoithan sinäkin hänen juttujaan joka kerta, niin aina hänen juttunsa tuntuvat sinua kiinnostavan.###
###
(Bushmanni vastaan benedi)
Benedin siunattu roomalaiskatolilaisuus pullisteli tällä kertaa esiin paiseesta nimeltä
antisemitismi, joka on suurinpiirtein yhtä kuin antikristillisyys ja antikristuksen tavaramerkki.
Kymmenen käskyä - Jumalan laki, kuten adventistit ovat keksineet sanoa - ei ole mitään
ilman niitä alisäädöksiä, joista adventismi ei ole tietävinäänkään ja sanovat niitä 613 säädöstä
VAIN Mooseksen laiksi. Jeesus tusota säädöskokoelmasta nosti YHDEN koko uuden liiton
peruspilariksi, mutta ihan uutena elikkä korosti sitä, ettei vihollisiksi pidä ketään luokitella eikä
tapettavaksi. Nimenomaan israelilaista ei vanhan lain mukaan saanut tappaa. Uusi ei salli
tappamista ensinkään. Benedi ilmaisee saavansa tappaa juutalaisen ja lukeutuukin siihen
porukkaan, joka jo näkee juutalaisvaltion poistetuksi Jumalan luomalta maailmankartalta.
Mooses:
3. Moos. 19:17
Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi,
ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi.
3. Moos. 19:18
Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan,
vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.
JEESUS:
Matt 5:43-45
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta,
jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa;
sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin,
ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Jeesus asuu lähimmäisessä ja vihollista ei olekaan.- Bushmanni PERUSTELEE Raama...
eivät ole päteviä kirjoitti:
eikä varteenotettavia.
Ilmestyskirjasta Bushmanni ei ymmärrä höykäsen pöläystä.
Tässä kerran kyselin Ilmestyskirjasta, ei mitään ymmärrystä jostain rokki miehistä vaan puheli.
Paljon on Bushmannilla opittavaa Raamatusta, ennenkuin voi toisia opettaa.Lk.10:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin"
- benedi= siunattu
hirvas kirjoitti:
Jumalan sanan tuntemus ei ole kehuttava, koska et tunne Jeesusta.
" Jos te Moosesta uskoisitte, te uskjoisitte minua( Jeesusta), sillä minusta Mooses on kirjoittanut!
Mooses on kirjoittanut Jeesuksesta, ja minä puolestani osaan Mooseksen, sananlaskut ja psalmit!
Ja ymmärrän kylväjävertauksen!
" Ellette te ymmärrä kylväjävertausta, kuinka te voisitte ymmärtää kaikki muut vertaukset"?? Jeesus
" Ja ilman vertausta Hän ei puhunut heille mitään" Jeesus nimittäin!
Nyt kävi niin, ettei sinulle jäänyt mitään, ei edes Jeesusta, sillä Hän on ylhäällä eikä alhaalla! - hailao
" Jos te Moosesta uskoisitte, te uskjoisitte minua( Jeesusta), sillä minusta Mooses on kirjoittanut!
Mooses on kirjoittanut Jeesuksesta, ja minä puolestani osaan Mooseksen, sananlaskut ja psalmit!
" Ellette te ymmärrä kylväjävertausta, kuinka te voisitte ymmärtää kaikki muut vertaukset"?? Jeesus
Nyt kävi niin, ettei sinulle jäänyt mitään, ei edes Jeesusta, sillä Hän on ylhäällä eikä alhaalla!Jeesuksen minä tunnen, ja Mooseksen minä tiedän, mutta kuka sinä olet, Benedi ?
Oman todistuksesi nojallako sinä itsestäni todistat ?
Sanoisit edes:
Matt. 10:32
"Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa."
Tunnet sinä Raamatun ulkoa, tai vaikka takaperin; sillä ei ole mitään arvoa. Ymmärrä että sinun ihmisarvosi, sinun arvosi Jeesuksen todistajana on se että Hän, HÄN, Jeesus Kristus, tunnustaa sinut. Älä kerskaa tiedoillasi vaan Hänestä, joka sinut on kutsunut ! - benedi= siunattu
hirvas kirjoitti:
Jumalan sanan tuntemus ei ole kehuttava, koska et tunne Jeesusta.
" Mutta Samuel ei silloin vielä tuntenut Herraa, eikä Herran sana ollut ilmestynyt hänelle" 1 Sam. 3: 7
Näin on hirvaksenkin sanan tuntemus ..vielä!
Raamattu sanoo Hirvakselle ,mm. näin: " Katso, tämän olemme tutkineet, ja niin se on;
kuule se, ja ota sinäkin siitä vaari" Job 5: 27
Mutta hirvas on nuori, hän haluaa juosta sinne ja tänne, suu ammollaan, ja saa kurkkunsa janoiseksi!
" He( adventistit) sinua opettavat ja sanovat sinulle, tuovat ilmi sanat sydämestään"Job 8: 10
mm. näin:
"rehottaako ruoho siinä, missä ei ole vettä?"
" Vielä vihreänä ollessaan, ennenaikaisena leikattavaksi, se kuivettuu ennen kuin mikään muu heinä.
Niin käy hirvaksenkin jotka unhottavat Jumalan, ja jumalattoman toivo katoaa" jae 13
" Mutta minä tiedän lunastajani elävän,
ja viimeisenä hän on seisova multien päällä" Job 19:25
Jos hirvaksen sydämessä asuisi Jumala, hän pitäisi Jumalan käskyt, ja uskoisi kuten Jeesuskin uskoi! - benedi= siunattu
hailao kirjoitti:
Jeesuksen minä tunnen, ja Mooseksen minä tiedän, mutta kuka sinä olet, Benedi ?
Oman todistuksesi nojallako sinä itsestäni todistat ?
Sanoisit edes:
Matt. 10:32
"Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa."
Tunnet sinä Raamatun ulkoa, tai vaikka takaperin; sillä ei ole mitään arvoa. Ymmärrä että sinun ihmisarvosi, sinun arvosi Jeesuksen todistajana on se että Hän, HÄN, Jeesus Kristus, tunnustaa sinut. Älä kerskaa tiedoillasi vaan Hänestä, joka sinut on kutsunut !" Te tutkitte kirjoituksia, luullen että niissä on iankaikkinen elämä, ja juuri ne kirjoittavat minusta" (Jeesus)
Etkö ole yksi niitä jotka ovat Jeesusta vastaan?
" Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt" (Jeesus)
" Ja niin sinä sanot: `Mitäpä Jumala tietää?
Voiko hän tuomita synkkäin pilvien takaa?" Job 22:13
" Ja he sanovat: Kuinka Jumala sen tietäisi, onko tietoa Korkeimmalla"Ps 73: 11
Jospa lopettaisitte Jumalan sanan, ja lain vastustamisen, ja ottaisitte tämän asenteen:
"Herra, opeta minua ajattelemaan loppuani, ja mikä minun päivieni mitta on, että ymmärtäisin kuinka katoavainen minä olen" Ps 39: 5
Vaikka te Mooseksen kirjaakin pidätte kadonneena
niin kuitenkin
" Hän on tehnyt Moosekselle tunnetuksi tiensä, Israelin lapsille suuret tekonsa, ps 103:7
Ellette te usko Moosesta ja profeettoja, ei se auta vvaikka joku kuolleistakin nousisi ylös" Luukas
Eikös Jeesus noussut kuolleista YLÖS Isän tykö?
Kun tutkitte Moosesta ja profeettoja opitte käsittämään, ettei Hän ole " joku"...vaan koko elämänne, leipä, ja vesi....ja tuli on Jumalan tuli, joka on varattu niille, jotka vast´edes jumalattomasti elävät! - benedi= siunattu
IDENEB kirjoitti:
Vai tahdotko lakia uudistaa siksi ,että saisit
kivittää rikollisia (=kerettiläisiä)?
Juu - ei sua tarvi edes kivittää .. olet jo kuollut,
koskapa laista muistutat!!
kuolemaksi.
Siunaileva Ideneb" Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni" Room. 7: 21
" Sillä sisällisen ihmisen puolesta minä (ideneb)
ilolla yhdyn Jumalan lakiin" jae 22
Tosin olen huomaavinani, ettei idenebin kasvot loista ilosta, kun pitäisi yhtyä sisällisen ihmisen kanssa Jumalan lakiin,...ja palauttaa anastettu nimimerkki!
" Kaikki vääryys on syntiä, ja on syntiä joka ei ole kuolemaksi"..ideneb nimimerkin kähveltäminen minulta tuskin on sen luokan synti, että sen takia kannattaa nyt ketään tappaa, Jumalankaan!
" Minun on kosto , Minä olen maksava" Herra - benedi= siunattu
AnttiVKantola kirjoitti:
###
###
(Bushmanni vastaan benedi)
Benedin siunattu roomalaiskatolilaisuus pullisteli tällä kertaa esiin paiseesta nimeltä
antisemitismi, joka on suurinpiirtein yhtä kuin antikristillisyys ja antikristuksen tavaramerkki.
Kymmenen käskyä - Jumalan laki, kuten adventistit ovat keksineet sanoa - ei ole mitään
ilman niitä alisäädöksiä, joista adventismi ei ole tietävinäänkään ja sanovat niitä 613 säädöstä
VAIN Mooseksen laiksi. Jeesus tusota säädöskokoelmasta nosti YHDEN koko uuden liiton
peruspilariksi, mutta ihan uutena elikkä korosti sitä, ettei vihollisiksi pidä ketään luokitella eikä
tapettavaksi. Nimenomaan israelilaista ei vanhan lain mukaan saanut tappaa. Uusi ei salli
tappamista ensinkään. Benedi ilmaisee saavansa tappaa juutalaisen ja lukeutuukin siihen
porukkaan, joka jo näkee juutalaisvaltion poistetuksi Jumalan luomalta maailmankartalta.
Mooses:
Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi,
ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi.
Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan,
vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.
JEESUS:
Matt 5:43-45
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta,
jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa;
sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin,
ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Jeesus asuu lähimmäisessä ja vihollista ei olekaan.ei koskaan kerrota tuosta antamastasi hyvästä ohjeesta esim. näin:
" Eilen Gazalaiset ampuivat taas raketin Israelin puolelle, 3 kuoli, joista yksi oli lapsi.
Tänään israelilaiset kokoontuvat synagoogiin rukoilemaan Israelin Jumalaa Gazan päämiesten ja kansan puolesta, että Jumala on oikeudenmukainen kun antaa "sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin!
" Älkääme kostako,gazalaisille, ehkä he antavat sataa meille raketteja Jumalan käskystä, koska meidän isämme tekivät väärin hyljätessään voimallisen Kuninkaamme Jeesuksen Kristuksen, hänet ristiinnauliten.
Nyt me haluamme uskoa Kristukseen, että vaikka meitä surmataan, Kristuksen tähden, emme halua olla lihan vallassa, vaan Hengen,...emmekä kosta pahaa pahalla, sillä kun Herran henki asuu meissä, se, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti kuolleista, vanhempiemme surmaaman kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä,
myös meidän kuolevaiset ruumiimme, Henkensä kautta, joka meissä asuu,....siksi emme vastaa Gazalaisten pommituksiin, vaan rukoilemme heille tarkempia osumia!
Miltäs tällainen artikkeli kuulostaisi esim. Hesarin sivuilta lukea, israelilaisten toimittamana? - IDENEB
" Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni" Room. 7: 21
" Sillä sisällisen ihmisen puolesta minä (ideneb)
ilolla yhdyn Jumalan lakiin" jae 22
Tosin olen huomaavinani, ettei idenebin kasvot loista ilosta, kun pitäisi yhtyä sisällisen ihmisen kanssa Jumalan lakiin,...ja palauttaa anastettu nimimerkki!
" Kaikki vääryys on syntiä, ja on syntiä joka ei ole kuolemaksi"..ideneb nimimerkin kähveltäminen minulta tuskin on sen luokan synti, että sen takia kannattaa nyt ketään tappaa, Jumalankaan!
" Minun on kosto , Minä olen maksava" Herra/// Sanohan näin, tekosi muistaen
Kirjoittanut: benedi= siunattu
18.3.2009 klo 07.27
" Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni" Room. 7: 21 \\\
Herrahan se lopujen lopuksi on, joka Ideneb-nimen
virallisesti pyhitti ja lahjoitti minulle ikiomaksi.
Eikä kukaan voi sitä varastaa pois. Sopii yrittää.
Minulla oli kokemuksia laista ja juuri siksi
riensin Jeesuksen luokse kriisien keskeltä ..
kuolemaksi.
Enää en tunne syntiä omakseni, mutta nimeni kyllä.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 8:9
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Room. 8:11
Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu. benedi= siunattu kirjoitti:
Nyt kävi niin, ettei sinulle jäänyt mitään, ei edes Jeesusta, sillä Hän on ylhäällä eikä alhaalla!Ei pelastus ole Mosoeksen ja sananlaskujen
ulkao osaamisessa vaan Jeesuksen henk.koht.
tuntemisessa!
Mark. 12:24
Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä
eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan
voimaa?
Joh. 5:39
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on
mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne
juuri todistavat minusta;
Joh. 7:15
Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat:
"Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole
oppia saanut?"
Jeesuksen voi tuntea vaikkei olisi oppia saanut!- benedi= siunattu
IDENEB kirjoitti:
/// Sanohan näin, tekosi muistaen
Kirjoittanut: benedi= siunattu
18.3.2009 klo 07.27
" Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni" Room. 7: 21 \\\
Herrahan se lopujen lopuksi on, joka Ideneb-nimen
virallisesti pyhitti ja lahjoitti minulle ikiomaksi.
Eikä kukaan voi sitä varastaa pois. Sopii yrittää.
Minulla oli kokemuksia laista ja juuri siksi
riensin Jeesuksen luokse kriisien keskeltä ..
kuolemaksi.
Enää en tunne syntiä omakseni, mutta nimeni kyllä.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 8:9
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Room. 8:11
Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu." Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon"
Mutta ihmekös se, kun ei ole Pyhää Henkeä!
" PH " muistuttaa, varoittaa, opettaa, neuvoo, rukoilee, huokaa jne...persoona, tekee näin, ei yksin voima! - benedi= siunattu
AnttiVKantola kirjoitti:
Ei pelastus ole Mosoeksen ja sananlaskujen
ulkao osaamisessa vaan Jeesuksen henk.koht.
tuntemisessa!
Mark. 12:24
Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä
eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan
voimaa?
Joh. 5:39
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on
mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne
juuri todistavat minusta;
Joh. 7:15
Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat:
"Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole
oppia saanut?"
Jeesuksen voi tuntea vaikkei olisi oppia saanut!Jos voi , ilman opetusta ja raamatuntuntemusta, niin miksi ihmeessä seurakuntalaisesi käyvät sitten piikittämässä itseään?
Eikö siksi, että he menevät kertomaan savanneille, ja viidakon varjoihin kertomaan Jeesuksesta!??
Mutta miksi sinä laiska torkut ja makaat, heräjä,
sillä päivä on jolloin tulee työtä tehdä (sunnuntaina esim.), tulee yö (hengellinen pimeys) , jolloin kukaan ei voi työtä tehdä!
Uhraa itsesi Jeesukselle, mene ja tee kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, opettamalla mitä Minä olen käskenyt heidän sanoa ja pitää"
" Ja pitäkää tämä sapatti illasta iltaan!
- IDENEB
/// Laki oli Israelia varten.
Kirjoittanut: hirvas
17.3.2009 klo 16.17
Mal. 4:4
Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki,
jonka minä Hoorebilla hänelle säädin
koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. \\\
"Koko ISRAELIA varten"! (Ei "kaikille adventtisuuntauksille")
Jeesuksen päivinä fariseuksetkin uskoivat, ettei
laki ole enää voimassa .. ja tiputtivat tuomion
kivet nyrkeistään. Nykyajassa advarit vetävät
taikahatustaan (tf) jopa kulinaristisia lakeja.
Kivittäen hengellisesti eriuskoisia. Jopa omiaan.- hirvas
valtava määrä ihmisiä, jotka ovat järjestönsä orjia. Adventismi ei tee siinä poikkeusta vaan se on eräs maallinen järjestö, kuten vaikka pohjois-Korean kommunistinen puolue. Niillä on omat oppinsa, sääntönsä ja kannattajansa, jotka uskovat opetettuun ideologiaan.
Kuten kommareilla on adventismillakin oma johto, joka laatii, organisoi ja kehittelee toimintansa, joka edelleen levitetään "kenttäväelle".
Nämä jäsenet on aivopesty uskomaan sokeasti mitä ylin johto on päättänyt. Sillä on suurempi uskottavuus kuin Jumalalla, koska adventismikin opettaa sellaisia oppeja, joita Jeesus ei maininnut ikinä sanallakaan.
Valitettavasti organisaation rahanahneus ja valta vie kadotukseen kaikki sen harhaoppia uskovat ihmiset. - Tarkk'ampuja
hirvas kirjoitti:
valtava määrä ihmisiä, jotka ovat järjestönsä orjia. Adventismi ei tee siinä poikkeusta vaan se on eräs maallinen järjestö, kuten vaikka pohjois-Korean kommunistinen puolue. Niillä on omat oppinsa, sääntönsä ja kannattajansa, jotka uskovat opetettuun ideologiaan.
Kuten kommareilla on adventismillakin oma johto, joka laatii, organisoi ja kehittelee toimintansa, joka edelleen levitetään "kenttäväelle".
Nämä jäsenet on aivopesty uskomaan sokeasti mitä ylin johto on päättänyt. Sillä on suurempi uskottavuus kuin Jumalalla, koska adventismikin opettaa sellaisia oppeja, joita Jeesus ei maininnut ikinä sanallakaan.
Valitettavasti organisaation rahanahneus ja valta vie kadotukseen kaikki sen harhaoppia uskovat ihmiset.Ja maailmassa on ties kuinka monta kansanheimoa,
jotka ei ole koskaan kuulleet 10 613 käskystä.
Näille Jeesus käski viedä evankeliumin, ei käskyjä. - Bushmanni
hirvas kirjoitti:
Valitettavasti organisaation rahanahneus ja valta vie kadotukseen kaikki sen harhaoppia uskovat ihmiset.>>>> Adventismi ei tee siinä poikkeusta vaan se on eräs maallinen järjestö, kuten vaikka pohjois-Korean kommunistinen puolue. >>>>
Tätä se on. Ylhäältä johdettua, kuriin painottuvaa ja "urputtaa et saa" -mentaliteettiin perustuvaa komentotaloutta.
Aina täytyy pitää tosiasiat mielessä:
Adventismi syntyi kun koulujakäymätön itseoppinut saarnaaja (Miller) ja hänen oppimattomat ystävänsä halusivat palavasti uskoa Jeesuksen toiseen tulemiseen vuonna 1844 (ja 1843 ja 1842 ja 1841 jne.....)
Kun Jeesus ei sitten tiedetysti saapunutkaan, niin samaiset oppimattomat maanviljelijät ja heidän kimppaansa heittäytynyt sairas amerikkalainen kotiäiti Ellen White keksivätkin, että Jeesus olikin mennyt Golgatalta taivaallisen teltan eteiseen istuskelemaan 1844 vuodeksi ja sitten päätti yllättäen tavallisena tiistaina, 22.10.1844 vaihtaa eteisestä olohuoneen puolelle syntejä ynnäilemään.
Tämä on fakta ja totuus adventistien teologian synnystä. Se pitää teoriana vettä yhtä hyvin kuin ruosteinen katista.
Suomalaisella, peruskoulun ja lukion suorittaneella teinillä on paljon paremmat tiedot kristinuskosta ja suunnattoman paljon syvemmät teologiset opinnot takanaan, kuin noilla 1800-luvun itseoppineilla, muuten koulujakäymättömillä adventtikirkon pääteologeilla, jotka tämän koko sopan keittivät.
Tänä päivänä adventismi on miljardibisnestä niille, jotka ovat oikeassa paikassa komentoketjussa. Adventtikirkolla on upeita oppilaitoksia upeissa maisemissa ja niistä eduista esim Etelä-Afrikan oppilaitoksissa pääsevät suomalaisetkin a-kirkon oppineet nautiskelemaan, kunhan laulavat sitä virttä, jota käsketään laulaa.
Tälläkin palstalla on nähty mm. nimimerkin yx_advari kertoilevan käsittämättömiä valheita vaikkapa kahvista. Hän on kertonut, että se rappeuttaa keskushermostoa ja lääketieteessä kofeiini lasketaan huumeeksi. Molemmat väitteet ovat epätosia.
Miksi moista potaskaa?
No koska Ellen Whiten fantasioissa näin kerrotaan ja niitä vastaan ei saa käydä, niin pakko on potaskaa suoltaa, jos aiot pysyä komentoketjussa hyvissä asemissa.
Sitten ovat ne reppanat, eli seurakunnan maksavat lampaat, joiden selkänahasta kymmenyksiä revitään palatsien ylläpitoon ja kunhan he maksavat rahansa ajallaan, niin päällystön juhlat jatkuvat.
Mainittakoon, että adventtikirkko keräsi vuonna 2007 maailmanlaajuisesti kymmenyksiä ja muita lahjoituksia 2.7 MILJARDIA dollaria.
http://www.adventist.org/world_church/facts_and_figures/index.html.en
Joillakin on kissan päivät, kuulkaas. - benedi= siunattu
hirvas kirjoitti:
Valitettavasti organisaation rahanahneus ja valta vie kadotukseen kaikki sen harhaoppia uskovat ihmiset.on tehnyt suomessa??
Meidän koko väestöpohja ja perusta on muuttunut, koska luterilainen maailman kuva on eduskunnan kautta surmauttanut 2 kuukautiset ja sitä nuoremmat, jo useamman vuosikymmennen ajan.
Vuosittain tämä oppi syntymättömän sielun surmaamisesta. naisen tahdonilmauksen mukaan, ( tyhmyys on nainen), johon mies on taipunut (kuten Eedenissä) olemme menettäneet n. 11.000 kastamatonta/siunamatta jäänyttä lasta!
Se tekee 110.000 10 vuodessa, ja 220,000 tuhatta 20 vuodessa, ja 330.000 30 vuodessa!!
Tämä kaikki näiden uskova huligaanien tähden, jotka eivät pysy laissa, eivätkä sitä rakasta!
Jos meillä olisi 330.000 nuoren armeija, tekemässä työtä, opiskelemessa ja asumassa ympäri maata, niin maa ei olisi autio ja tyhjä, kuten nyt sen laita alkaa olla!
Sunnuntain pyhittäjäthän ne ovat syyllisiä tällaiseeen verilöylyyn, joka on suomessa tahallaan järjestetty,...onko pelkona että joku on kertonut: " Katso Herra tulee tuhannen tuhansinen pyhinensä, tuomitsemaan eläviä ja kuolleita"?
Ehkä he ovat käsittäneet, että se Kuningas, tuleekin jonkun Marian synnyttämänä, ja siksi on parempi että 11.000 syntymätöntä lasta kuolee, kuin että koko kansa joutuu tämän Kuninkaan ja tuomarin vihan alle!!
Onneksi on jo joitakin protestanttienkin keskuudessa, jotka tajuavat: ! " Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi"
ÄLÄ TAPA! " Minäkö avaisin kohdun sallimatta synnyttää, sanoo Herra, tahi minäkö, joka saatan synnyttämään, sulkisin kohdun?
Herra ei ole syyllinen, näihin teidän tekoihinne, eikä suostu teidän ajatuksiinne...." Ja niin heidän tekonsa seuraavat heitä"..aina tuomiolle,..ja tulijärveen saakka!
Ja " Vanhurskaat miehet tulevat verenvuodattaja naiset tuomitsemaan"
Ei se tarkoita montakaan teistä, vaan niistä, jotka nousevat ylös Jeesuksen tullessa, he eivät taivu teidän tahtoonne, niinkuin en minäkään!!
- herjaa Jumalaa vastaan
vain väliaikaiseksi tarkoitetut lait ovat lakanneet. 10 käskyä ei katoa koskaan.
- Pelastut kun et tapa
Helppoheikin uskonto sinulla, mutta hirvas on
evankeliumin julistaja - ilman lakia.
Jumalan kunniaksi.
Room. 2:12
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä
tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki,
jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet,
ne lain mukaan tuomitaan;
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja
profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan
uskon kautta, ilman lain tekoja.
Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä
ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden
ilman tekoja
Voimia hirvakselle! - opettaja, joka opettaa
Pelastut kun et tapa kirjoitti:
Helppoheikin uskonto sinulla, mutta hirvas on
evankeliumin julistaja - ilman lakia.
Jumalan kunniaksi.
Room. 2:12
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä
tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki,
jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet,
ne lain mukaan tuomitaan;
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja
profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan
uskon kautta, ilman lain tekoja.
Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä
ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden
ilman tekoja
Voimia hirvakselle!luopumaan Herrasta. Saa siitä väärämieliselle kuuluvan lopun.
- Seraja-m55
Se, mitä Paavali tarkoittaa niin Room. 8:2 ja ja Galat. 5:14, selviää Room. 7:12, 22 kohdan valossa, joissa hän sanoo näin: "Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"
UL:n uskovan suhde Jumalan lakiin on hyvin erilainen verrattuna VL:n uskovaan. Nyt laki on sisäistettynä sydämiimme Rakkauden lakina eli rakkauden periaatteena, joka taas perustuu Jumalan luonteeseen.
Koska Kristus on jo ristillä ansainnut meille pelastuksen kuolemantuomiolta, olemme siksi vapaat synnin ja kuoleman laista.
Kun olemme Kristuksessa, on hän Pyhän Hengen kautta meissä ja vaikuttaa meissä rakkautta eli hengen mielemme tahtookin olla sopusoinnussa hänen rakkauden lakinsa kanssa.
Kun rakastamme Jumalaa yli kaiken, olemme sopusoinnussa niiden käskyjen kanssa, jotka koskevat Jumalasuhdettamme ja kun rakastamme lähimmäisiämme, olemme sopusoinnussa niiden käskyjen kanssa, jotka koskevat suhdettamme lähimmäisiimme ja näin toteutuu Paavalin sana: "Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys." Room. 13:10.
Emme ole siis UL:ssa lain alla eli kuin alistettuna noudattamaan sitä, vaan Hengessä olemme nyt lain tarkoituksen sisäistäneinä sen tasolla.
Vain lihan mielemme pyrkii ristiriitaan lain kanssa, mutta Hengen kautta saamme Kristuksen ansioissa ja anteeksiantamuksen armossa kuolettaa lihan synnilliset teot.
Jumalan Sana tekee hyvin selväksi sen, että jokatapauksessa hänen lakinsa on täysin muuttumattomana täysin voimassa aina maailman loppuun saakka, kuten seuraavat raamatunkohdat kirkkaasti todistavat:
Matt. 5:17, 18 Room. 3:20, 31 1. Joh. 2:3,4 / 3:4 / 5:3 Ilm. 12:17 ja Ilm. 14:12.
Ja 1. Joh. 3:4 valossa "synti on laittomuus", ei olisi syntiäkään enää, mikäli Jumalan laki olisi voimassa.
(Sekaannusta voi aiheuttaa se, että Paavali puhuu monessa kohdin Mooseksen lain lakkaamisesta Jeesuksen ristinkuoleman hetkellä).- Seraja-m55
Ja 1. Joh. 3:4 valossa "synti on laittomuus", ei olisi syntiäkään enää, MIKÄLI JUMALAN LAKI EI OLISI ENÄÄ VOIMASSA.
- hirvas
on oma ideologia, kuten pohjois-Korean kommareillakin. Sinä uskot aivopestynä amerikkalaiseen eksytysjärjestöön ja kannat rahasi SDA:lle. Sikariporras elää leveästi sinun ja muiden rahoilla. Jumalan kanssa kyseisillä järjestöillä ei ole mitään tekemistä.
Muuten, etkö jo huomaa, että olet aivopesty adventismilahkon orja, samoin kuin muutkin "uskonnollisten" huijareiden uhreiksi joutuneet ihmiset.
Tämä ei ole kovin ystävällisesti sanottu, mutta Paavali käski tukkia suut turhanpuhujilta, ja minä teen nyt niin.
Tiit.1:10-11
10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi. - Näyttääkös tämä
Seraja-m55 kirjoitti:
Ja 1. Joh. 3:4 valossa "synti on laittomuus", ei olisi syntiäkään enää, MIKÄLI JUMALAN LAKI EI OLISI ENÄÄ VOIMASSA.
maailma siltä, että täällä vallitsee täydellinen synnittömyyden tila? Jos ei kerran enää lakia tarvita.
- Seraja-m55
Näyttääkös tämä kirjoitti:
maailma siltä, että täällä vallitsee täydellinen synnittömyyden tila? Jos ei kerran enää lakia tarvita.
Taisit ymmärtää viestini juuri väärinpäin, mikäli vastasit noin minulle. Minä julistan loppuun saakka Jumalan lain voimassaoloa ilman piirunkaan muutosta Raamattuun nähden.
Saamme todellakin olla todistamassa, miten synninmäärä lisääntyy ja vahvistuu jatkuvasti tässä maailmassa kunnes se ajautuu lopulta kaaokseen ja katastrofien kierteeseen jumalattomien osalta.
Jeesus ennustikin näin: "Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." Matt. 24:12
Nyt nousee esiin yhä enemmin noita laittomuuden opettajia, jotka väittävät että Jumalan laki ei koske meitä. Sellainen on Saatanan opetusta eikä mitään muuta.
Jeesus poisti häneen uskovilta vain lain tuomion, mutta ei lakia, jonka hän on UL:ssa kirjoittanut omiensa sydämiin, vrt. Hepr. 8:8-10.
Tuo kohta saattaa näyttää kuin vain juutalaisille suunnattuna, mutta kuitenkin me UL:n uskovat olemme oksastetut Herran kansaan, hengelliseen Israeliin, kuten Paavalikin todisti pakanauskovista näin: "Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta," Room. 11:17. Siksi Pyhä Henki on kirjoittanut Jumalan lain jokaisen kristityn sydämeen ja se on nyt meidän RAKAS SYDÄMEN ASIAMME! - Seraja-m55
hirvas kirjoitti:
on oma ideologia, kuten pohjois-Korean kommareillakin. Sinä uskot aivopestynä amerikkalaiseen eksytysjärjestöön ja kannat rahasi SDA:lle. Sikariporras elää leveästi sinun ja muiden rahoilla. Jumalan kanssa kyseisillä järjestöillä ei ole mitään tekemistä.
Muuten, etkö jo huomaa, että olet aivopesty adventismilahkon orja, samoin kuin muutkin "uskonnollisten" huijareiden uhreiksi joutuneet ihmiset.
Tämä ei ole kovin ystävällisesti sanottu, mutta Paavali käski tukkia suut turhanpuhujilta, ja minä teen nyt niin.
Tiit.1:10-11
10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.Tulee vielä aika, jolloin sinäkin tajuat tyhjät tuomiosi ja ymmärrät itse olleesi aivopesty.
Saakoon Herra Jeesus paljastaa sinulle Sanansa totuuden ja mitätöidä tuollaiset iljettävät laittomuuden harhaopit ennenkuin on liian myöhäistä, sillä hän itse sanoo, ettei tunne laittomuuden tekijöitä, joiksi ymmärrän myös laittomuuden opettajat.
Jeesus sanoi: "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt. 7:23 - Bushmanni
Seraja-m55 kirjoitti:
Tulee vielä aika, jolloin sinäkin tajuat tyhjät tuomiosi ja ymmärrät itse olleesi aivopesty.
Saakoon Herra Jeesus paljastaa sinulle Sanansa totuuden ja mitätöidä tuollaiset iljettävät laittomuuden harhaopit ennenkuin on liian myöhäistä, sillä hän itse sanoo, ettei tunne laittomuuden tekijöitä, joiksi ymmärrän myös laittomuuden opettajat.
Jeesus sanoi: "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt. 7:23Kukahan on aivopesty?
Jos et satu tietämään, niin nämä "totuudet", joita täällä sepustat, ovat oppimattomien maanviljelijöiden ja yhden sairaan kotirouvan, sekä muiden itseoppineiden amerikkalaisten henkilöiden mielikuvituksen tuotteina syntyneitä satuja.
Raamattua on laitettu sen verran joukkoon, jotta muutama Raamatusta tietämätön saattaisi joukkoon eksyä.
Sinäkin omalla panoksellasi rahoitat amerikan palatseja ja adventtikirkon paremman väen lomailua (lue: "opiskelua") mm. Etelä-Afrikan oppilaitoksissa.
Teidän aivopestyjen lompakoista on vuonna 2007 kaivettu 2.7 miljardia dollaria adventtikirkon eliitin hyvinvointiin ja palatsien ylläpitämiseen.
Te kurjat köyhät täällä pohjolan perukoilla saatte hädintuskin yhtä pari sadan oppilaan koulua ylläpidettyä.
2.7 MILJARDIA DOLLARIA JA suomessa on ainoa koulu menossa nurin!
Voi teitä höynäytettyjä. - IDENEB
Seraja-m55 kirjoitti:
Tulee vielä aika, jolloin sinäkin tajuat tyhjät tuomiosi ja ymmärrät itse olleesi aivopesty.
Jeesus sanoi: "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt. 7:23Monesko käsky ja onko asia ihan näin uudessa liitossa?
Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi.
Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.
(Vihje: Matt. 5:38-48.) - IDENEB
Seraja-m55 kirjoitti:
Room. 2:14
Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole,
luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii,
niin he, vaikka heillä ei lakia ole,
ovat itse itsellensä laki. - IDENEB
Seraja-m55 kirjoitti:
Taisit ymmärtää viestini juuri väärinpäin, mikäli vastasit noin minulle. Minä julistan loppuun saakka Jumalan lain voimassaoloa ilman piirunkaan muutosta Raamattuun nähden.
Saamme todellakin olla todistamassa, miten synninmäärä lisääntyy ja vahvistuu jatkuvasti tässä maailmassa kunnes se ajautuu lopulta kaaokseen ja katastrofien kierteeseen jumalattomien osalta.
Jeesus ennustikin näin: "Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." Matt. 24:12
Nyt nousee esiin yhä enemmin noita laittomuuden opettajia, jotka väittävät että Jumalan laki ei koske meitä. Sellainen on Saatanan opetusta eikä mitään muuta.
Jeesus poisti häneen uskovilta vain lain tuomion, mutta ei lakia, jonka hän on UL:ssa kirjoittanut omiensa sydämiin, vrt. Hepr. 8:8-10.
Tuo kohta saattaa näyttää kuin vain juutalaisille suunnattuna, mutta kuitenkin me UL:n uskovat olemme oksastetut Herran kansaan, hengelliseen Israeliin, kuten Paavalikin todisti pakanauskovista näin: "Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta," Room. 11:17. Siksi Pyhä Henki on kirjoittanut Jumalan lain jokaisen kristityn sydämeen ja se on nyt meidän RAKAS SYDÄMEN ASIAMME!"Kyllä Jumalan lakia todellakin tarvitaan
Kirjoittanut: Seraja-m55 18.3.2009 klo 20.29"
Miksi tuputat uudestisyntyneille RIKOSLAKIA?
1. Tim. 1:9
ja tiedetään, että lakia ei ole pantu
vanhurskaalle, vaan laittomille ja
niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille,
epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille
ja äitinsä tappajille, murhamiehille, - benedi= siunattu
IDENEB kirjoitti:
"Kyllä Jumalan lakia todellakin tarvitaan
ja äitinsä tappajille, murhamiehille,joka niskoittelet,olet epävanhurskas ( epäoikeudenmukainen), jumalaton?
" Yhdelläkään varkaalla ei ole iankaikkista elämää"
Joka tunnustaa toisen nimimerkin anastaneensa, ja sen hylkää niin hän saa armon.
Se, joka lain alaisena syntiä tekee, se lain mukaan tuomitaankin!...kysy viikon 1. pnä pastoriltasi, hän vahvistaa sanani, siis sunnuntaina, jos hän ei ole puita pilkkomassa, kuten tulisi olla! - Seraja-m55
IDENEB kirjoitti:
"Kyllä Jumalan lakia todellakin tarvitaan
ja äitinsä tappajille, murhamiehille,Jos luet tuon 1. Tim. 1. luvun kokonaan alusta asti, niin havaitset, kuinka Paavali toteaa sen 5. jakeessa näin: "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta."
Kristukseen uskovien pitäisikin nähdä Jumalan laki rakkaudesta käsin, koska Pyhä Henki on sen kirjoittanut uskoni mukaan näin myönteisyydessä jokaisen todellisen uskovan sydämeen.
Rakkaus Jumalaan ja ihmisiin on lain täyttämys.
Kirjaimellinen laki saattaa joltain osin viitata rikoslakiin ja tuntua kielteiseltä, mutta tuon lain sisin olemus perustuu rakkauteen, joka on Jumalan luonteen syvin olemus.
Minä en niinsanotusti tuputa mitään. Joudun vain Raamatulla todistamaan totuuden puolesta silloin kun näen esitettävän laittomuuden harhaa. - Seraja-m55
Bushmanni kirjoitti:
Kukahan on aivopesty?
Jos et satu tietämään, niin nämä "totuudet", joita täällä sepustat, ovat oppimattomien maanviljelijöiden ja yhden sairaan kotirouvan, sekä muiden itseoppineiden amerikkalaisten henkilöiden mielikuvituksen tuotteina syntyneitä satuja.
Raamattua on laitettu sen verran joukkoon, jotta muutama Raamatusta tietämätön saattaisi joukkoon eksyä.
Sinäkin omalla panoksellasi rahoitat amerikan palatseja ja adventtikirkon paremman väen lomailua (lue: "opiskelua") mm. Etelä-Afrikan oppilaitoksissa.
Teidän aivopestyjen lompakoista on vuonna 2007 kaivettu 2.7 miljardia dollaria adventtikirkon eliitin hyvinvointiin ja palatsien ylläpitämiseen.
Te kurjat köyhät täällä pohjolan perukoilla saatte hädintuskin yhtä pari sadan oppilaan koulua ylläpidettyä.
2.7 MILJARDIA DOLLARIA JA suomessa on ainoa koulu menossa nurin!
Voi teitä höynäytettyjä.Esitän vain Jumalan Sanan totuuksia.
Sinä paljastat tuomio- ja valhehengelläsi oman innoittajasi, josta minä tahdon pysyä niin kaukana kuin itä on lännestä.
Saakoon Kristuksen Henki sinutkin vielä murtaa ennenkuin on liian myöhäistä. - Bushmanni
Seraja-m55 kirjoitti:
Esitän vain Jumalan Sanan totuuksia.
Sinä paljastat tuomio- ja valhehengelläsi oman innoittajasi, josta minä tahdon pysyä niin kaukana kuin itä on lännestä.
Saakoon Kristuksen Henki sinutkin vielä murtaa ennenkuin on liian myöhäistä.Sinun totuutesi ovat tulleet sairaan amerikkalaisen kotiäidin, Ellen Whiten, suusta.
Ja muuten: Kristuksen henki ei murra ketään vaan vapauttaa. Senpä takia sinä haluatkin uskoa amerikkalaista kotiäitiä enemmän, koska pelkäät Kristuksen tuomaa vapautta. Armo vapauttaa, ei murra.
Sinä itse olet täynnä tuomio- ja valhehenkeä, kuten koko adventtikultti Ellen-tädin höpinöineen.
Mutta jos sinä välttämättä haluat rahoittaa adventtikirkon paremman väen lomailua ja palatsien ylläpitoa, niin tämä on vapaa maa. Tee kuten haluat, sillä omat on rahasi (tai siis adventtikirkon).
- että vaikka
kuinka sinä yrität Jumalan lakia poistaa ja kumota, ei se vaan lähde pois. Tieräksää miksi?
No, siksi, kun Jumala on sinun yläpuolellasi. Sinä olet siellä alla lintassa. Et inahdakkaan, jos Jumala niin katsoo parhaaksi!
Näin on näreet.
Tosin Jumala on rakkaudessaan lähettänyt Poikansa täyttämään ja sovittamaan lakinsa, että sinullakin on mahdollisuus pelastua.
Tosin raamattu kertoo, että Jumalan lakia yritetään poistaa ja muuttaa. "Pyrkii muuttamaan ajat ja lain." Puhuuko raamattu tässä kohtaa sinusta, vai kuis on?- hirvas
höpötät ihan omiasi.
- Etkö soita poliisille,
jos joku pahoinpitelee sinun lapsiasi, tai varastaa autosi tai jotakin muuta omaisuuttasi? Kyllä se laki on tehty ihan jokaista ihmistä varten.
Tosin uskovainen ei tietoisesti retkahda rikollisuuteen, mutta silti Jumalan ohjeet tulevat aina olemaan hyvinä tienviittoina kaikkeen oikeudenmukaisuuteen pyrittäessä.- hirvas
ole israelilainen rikollinen, joille annettu laki kumottiin noin 1976 vuotta sitten.
1.Tim.1:6-11
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
Ja sana todistaa myös:
Gal. 3:11
Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
Näin on pyhän sanan totuus! - tarkoitat?
hirvas kirjoitti:
ole israelilainen rikollinen, joille annettu laki kumottiin noin 1976 vuotta sitten.
Ja sana todistaa myös:
Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
Näin on pyhän sanan totuus! - seurannut...
hirvas kirjoitti:
Ja sana todistaa myös:
Näin on pyhän sanan totuus!se oppi päässään Kerran pelastunut, aina pelastunut, ettei uskova voi enää langetakkaan, mutta kun minä tiedän että uskovakin voi langeta, mutta Hirvaksen opin mukaan jos lankeaa niin ei tarvitse enää katua lankeamistaan kun ei lakia ole joka ajaisi pyytämään syntiään anteeksi.
Kyllä minä uskon että uskovakin voi langeta, ja silloin laki ajaa hänet Kristuksen luo pyytämään anteeksi, ja niitä pikku lankeemisiahan meille tulee joka päivä, mutta jos Jumalan laki on uudestisyntymissä kirjoitettu sinne sydämmeen niin se hiljaa kuiskaa sieltä, että nyt teit väärin, mutta kuka lakia vihaa niin laki ei kuiskaa mitään vaikka väärikin tekee.
Tämä vain on Jumalan lain tarkoitus, se oli juutalaisille Jumalan omalle kansalle, ja se on myös meille koska kaikki olemme vain vajavaisia, vaikka olisimme uskossakin.
Laki on vain Jumalan rakkautta meitä kohtaan, laki neuvoo meille suoran tien, kulkea oikein täällä synnin maassa, että saisimme lopuksi palkkion iankaikkisen elämän. seurannut... kirjoitti:
se oppi päässään Kerran pelastunut, aina pelastunut, ettei uskova voi enää langetakkaan, mutta kun minä tiedän että uskovakin voi langeta, mutta Hirvaksen opin mukaan jos lankeaa niin ei tarvitse enää katua lankeamistaan kun ei lakia ole joka ajaisi pyytämään syntiään anteeksi.
Kyllä minä uskon että uskovakin voi langeta, ja silloin laki ajaa hänet Kristuksen luo pyytämään anteeksi, ja niitä pikku lankeemisiahan meille tulee joka päivä, mutta jos Jumalan laki on uudestisyntymissä kirjoitettu sinne sydämmeen niin se hiljaa kuiskaa sieltä, että nyt teit väärin, mutta kuka lakia vihaa niin laki ei kuiskaa mitään vaikka väärikin tekee.
Tämä vain on Jumalan lain tarkoitus, se oli juutalaisille Jumalan omalle kansalle, ja se on myös meille koska kaikki olemme vain vajavaisia, vaikka olisimme uskossakin.
Laki on vain Jumalan rakkautta meitä kohtaan, laki neuvoo meille suoran tien, kulkea oikein täällä synnin maassa, että saisimme lopuksi palkkion iankaikkisen elämän.### Hirvaksella näyttää olevan
Kirjoittanut: seurannut...
17.3.2009 klo 23.41
se oppi päässään Kerran pelastunut, aina pelastunut, ettei uskova voi enää langetakkaan, mutta kun minä tiedän että uskovakin voi langeta ###
Etkös tunne Herran sanaa? Kuinka voit tuomita
uudestisyntyneen taas uudestisyntymättömäksi??
Hyvä kuitenkin, että tunnustat, ettet ole
lainnoudattaja vaan "tiedät että uskova voi langeta"
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä,
sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän
saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta
syntynyt.
Ja Johannes pysyy tuossa Jeesuksen todistuksessa
toistamiseen. Hän "tietää":
1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt
tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää
itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
Amen! Kerran uudestisyntynyt alati se sama
uudestisyntynyt. Jos nyt sitten kuitenkin
lankeaa kuten vihjailet, niin silti toki
kerran pelastunut aina pelastunut:
1. Joh 3:19-20
19
Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta,
ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
20
että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on
suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
1. Joh. 2:1
Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille,
ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä
tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
Milläs luulet ottavasi uskovan pois Jumalan
sydämeltä ja kämmeneltä? Et ainakaan syytöksillä!
Mitä mainitsemaasi katumukseen tulee, niin eivät
uskovaiset Mooseksen edessä kadu lainrikkomista, vaan Jeesuksen edessä katuvat rakkaudettomuutta.
Siunausta ja varjelusta hirvakselle!- seurannut..
AnttiVKantola kirjoitti:
### Hirvaksella näyttää olevan
Kirjoittanut: seurannut...
17.3.2009 klo 23.41
se oppi päässään Kerran pelastunut, aina pelastunut, ettei uskova voi enää langetakkaan, mutta kun minä tiedän että uskovakin voi langeta ###
Etkös tunne Herran sanaa? Kuinka voit tuomita
uudestisyntyneen taas uudestisyntymättömäksi??
syntynyt.
19
20
uskovaiset Mooseksen edessä kadu lainrikkomista, vaan Jeesuksen edessä katuvat rakkaudettomuutta.
Siunausta ja varjelusta hirvakselle!kyllä uskovakin lankeaa jos ei muuten niin ainakin ajatuksin ja sehän on syntiä, eikö olekkin, kukas sinut ajaa silloin Jeesuksen luo pyytämään erehtystäsi anteeksi, kun ei ole lakia, juuri laki se sanoo, mikä on synti, ja jos luulet ettet enää uudesti syntyneenä tee mitään syntiä edes ajatuksin, mihin sinä enää Jeesustakaan tarvitset, sinun ei tarvitse rukoilla kun et mitään pahaa enää tee, Jeesus joutaa silloin pois kokonaan elämästäsi, olet niin vanhurskas että pärjät omin avuin.
Huomaatko miten järjettömään oppiin joudut kun heität selkäsi taakse Jumalan rakkauden käskyt jotka ohjaa sinua vain kulkemaan vain oikeaa tietä, ei ne millään tavoin sinua rasita niinkuin luulet, vaan ne ovat Jumalan antamat elämän ohjeet meille. seurannut.. kirjoitti:
kyllä uskovakin lankeaa jos ei muuten niin ainakin ajatuksin ja sehän on syntiä, eikö olekkin, kukas sinut ajaa silloin Jeesuksen luo pyytämään erehtystäsi anteeksi, kun ei ole lakia, juuri laki se sanoo, mikä on synti, ja jos luulet ettet enää uudesti syntyneenä tee mitään syntiä edes ajatuksin, mihin sinä enää Jeesustakaan tarvitset, sinun ei tarvitse rukoilla kun et mitään pahaa enää tee, Jeesus joutaa silloin pois kokonaan elämästäsi, olet niin vanhurskas että pärjät omin avuin.
Huomaatko miten järjettömään oppiin joudut kun heität selkäsi taakse Jumalan rakkauden käskyt jotka ohjaa sinua vain kulkemaan vain oikeaa tietä, ei ne millään tavoin sinua rasita niinkuin luulet, vaan ne ovat Jumalan antamat elämän ohjeet meille.## Kuulehan sinä Antti veli
Kirjoittanut: seurannut..
19.3.2009 klo 10.42
kyllä uskovakin lankeaa jos ei muuten niin ainakin ajatuksin ja sehän on syntiä,##
Teidän ellenistien suoruus on kuin juostessa kustu viiva - kun teitä muistuttaa synnistä,
sanotte olevanne lainnoudattajia ja kun teitä sitten muistuttaa lainnoudattamisesta,
sanotte olevannekin syntisiä!!
Ja lisäksi tuo hassu vänkääminen. Annoin sulle juuri tunnustusta siitä, että myönnät
voivasi langeta ja vastineessasi sinä sitten musitutat minua samasta asiasta, kuin
bumerangina. Saaneeko Jumalakaan selvää siitä, oletko syntinen vai lainnoudattaja.
Mutta tässä joitain eväitä matkalle ...
syntynyt.
19
20
MIETIPÄ TÄMÄ ENSIN ITSELLESI SELVÄKSI:
OLETKO LAINNOUDATTAJA KUTEN ENTINEN PAAVALI
VAI OELTKO SYNTINEN ARMAHDETTU KUTEN UUSI PAAVALI.
Sitten käytä vain valitsemaasi näkökulmaa.- kasvot..
AnttiVKantola kirjoitti:
## Kuulehan sinä Antti veli
Kirjoittanut: seurannut..
19.3.2009 klo 10.42
kyllä uskovakin lankeaa jos ei muuten niin ainakin ajatuksin ja sehän on syntiä,##
Teidän ellenistien suoruus on kuin juostessa kustu viiva - kun teitä muistuttaa synnistä,
sanotte olevanne lainnoudattajia ja kun teitä sitten muistuttaa lainnoudattamisesta,
sanotte olevannekin syntisiä!!
Ja lisäksi tuo hassu vänkääminen. Annoin sulle juuri tunnustusta siitä, että myönnät
voivasi langeta ja vastineessasi sinä sitten musitutat minua samasta asiasta, kuin
bumerangina. Saaneeko Jumalakaan selvää siitä, oletko syntinen vai lainnoudattaja.
Mutta tässä joitain eväitä matkalle ...
syntynyt.
19
20
MIETIPÄ TÄMÄ ENSIN ITSELLESI SELVÄKSI:
OLETKO LAINNOUDATTAJA KUTEN ENTINEN PAAVALI
VAI OELTKO SYNTINEN ARMAHDETTU KUTEN UUSI PAAVALI.
Sitten käytä vain valitsemaasi näkökulmaa.olet sellainen suuri huuliveikko vain, mitä minä olen sinua seurannut, sanot polttavasi ja juovasi, sillä et uskallakaan lakia kunnioittaa koska se pointtaa juuri sinun syntejäsi vastaan ja viellä en ole nähnyt ainoakaan kirjoitusta sinulta mikä olisi rakentavaa, vaan aina olet repimässä toisten uskoa, tee parannus tai muuten joudut sinne minne sinä olet toisia uskovia työntämässä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837