Heh, vainoharhaisuutta (lehtikustantaja)

huutonet (Ilta-Sanomat)

Heh, heh, tuota vainoharhaisuutta huutonetissä. Usean tuttavan tunnus on laitettu poikki mm. sen perusteella jos on lainannut jonkun toisen kuvaa tuotteesta. Siis jos itsellä ei kuvaa sillä hetkellä ja näkee, että joku aikaisemmin myynyt samanlaista ja lainaa sitä kuvaa niin tunnus suljetaan.

Myös on tunnus suljettu sillä perusteella, että ilmoittaja asuu vaikkapa Ivalossa ja toimittaa tavaran jonkun sukulaisen kyydissä vaikkapa Turkuun tai Helsinkiin. Epäilevät välittömästi ja sulkevat tunnuksen.

On paha vainoharhaisuus.

Sulkisivat tunnuksen vasta sitten jos tapahtuu huijjausta ja etteivät turhaan kaikkia epäilisi.

30

870

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aktiivikäyttäjä (huuto.net)

Helpompaa olisi ottaa google.fi tai vastaavasta hakukoneesta joku kuva.

- Tosin eikö ole (varmasti) joku laki, joka kieltää toisen kuvamateriaalin käyttämisen omissa ilmoituksissaan.

Tavallaan olet oikeassakin, käyttäjänimi:
      - huutonet (Ilta-Sanomat)

• tekijänoikeuslaki on voimassa

"Usean tuttavan tunnus on laitettu poikki mm. sen perusteella jos on lainannut jonkun toisen kuvaa tuotteesta."

Ihan oikein sellaiselle kusipäälle. Suomessa, kuten muissakin sivistysmaissa, on olemassa tekijänoikeuslaki, joka kieltää toisen ottaman valokuvan käytön ilman lupaa. Minulta lähtee 500 euron lasku jokaiselle joka käyttää kuvaani luvatta. Mikäli ei maksa, kyseinen henkilö lähtee käräjille ja maksaa ainakin asianajajan palkkion ja oikeudenkäyntikulut. Myös minun kulut. Minä en voi asiaa hävitä koska en ole tehnyt mitään laitonta.

• fiksuhuudossa

varoa käyttäjää "tekijänoikeuslaki on voimassa "

Inernetissä.

• höpö höpö

Höpö höpö. Satusetiä riittää näköjään... Kuva täytyy olla vesileimattu copyright-merkillä jotta tuo pätisi.. jos itse laitat kuvasi nettiin, ne voi kuka tahansa ladata, siinähän haastelet oikeuteen... voi sinuakin ressua.

Pidä hikiset kuvasi itselläsi äläkä uppaa niitä nettiin jos et halua että niitä käytetään. Itse lataan kaikki kuvat koneelleni, jotka vain haluan ja käytän niitä ihan niinkuin haluan.

• .................

järkeä annettu ja et ole kaupan alalla. Tekijänoikeus koskee tuotteen tekijää eikä sitä, että joku käyttää toisen ottamaa kuvaa esimerkiksi Upo liedestä. Kuvan ottaja ei ole tuotteen tekijä. Usko vaan poju ja opettele ensin ennenkuin kirjoitat ja lähetät laskujasi.

• heh, heh........
        höpö höpö kirjoitti:

Höpö höpö. Satusetiä riittää näköjään... Kuva täytyy olla vesileimattu copyright-merkillä jotta tuo pätisi.. jos itse laitat kuvasi nettiin, ne voi kuka tahansa ladata, siinähän haastelet oikeuteen... voi sinuakin ressua.

Pidä hikiset kuvasi itselläsi äläkä uppaa niitä nettiin jos et halua että niitä käytetään. Itse lataan kaikki kuvat koneelleni, jotka vain haluan ja käytän niitä ihan niinkuin haluan.

että noita riittääkin. huoh....... luulevat olevansa joitakin ruudinkeksijöitä satuineen.

• satusetä sinäkin
        höpö höpö kirjoitti:

"Itse lataan kaikki kuvat koneelleni, jotka vain haluan ja käytän niitä ihan niinkuin haluan."

Olispa hauskaa tietää millaisia muutoksia sinä noihin lataamiisi kuviin teet ja mihin niitä sitten käytät.

Älkää hyvät ihmiset ladatko kuvianne sivuille!

• minulla on
        ................. kirjoitti:

järkeä annettu ja et ole kaupan alalla. Tekijänoikeus koskee tuotteen tekijää eikä sitä, että joku käyttää toisen ottamaa kuvaa esimerkiksi Upo liedestä. Kuvan ottaja ei ole tuotteen tekijä. Usko vaan poju ja opettele ensin ennenkuin kirjoitat ja lähetät laskujasi.

Valokuva on aina tekijänoikeuslailla suojattu. Jos et usko niin lue lakikirjaa. Minä tiedän satavarmasti valokuvauksesta ja siihen liittyvistä asioista enemmän kuin sinä kykenet ikinä tietämään. Olen myynyt ottamiani valokuvia ja tiedän tarkalleen miten ne asiat sillä alalla menee. Jos tuntuu että haluat käyttää ottamiani kuvia ilman lupaa niin eihän siitä minulle ole kuin tuloja.

• ???????????
        minulla on kirjoitti:

Valokuva on aina tekijänoikeuslailla suojattu. Jos et usko niin lue lakikirjaa. Minä tiedän satavarmasti valokuvauksesta ja siihen liittyvistä asioista enemmän kuin sinä kykenet ikinä tietämään. Olen myynyt ottamiani valokuvia ja tiedän tarkalleen miten ne asiat sillä alalla menee. Jos tuntuu että haluat käyttää ottamiani kuvia ilman lupaa niin eihän siitä minulle ole kuin tuloja.

Kerro nyt ihan selkeästi koska menetit järkesi? Milloin se tapahtui?

Koeta nyt paviaani ymmärtää, että jos joku on ottanut partakoneesta keittiön pöydällä kuvan ja minulla tai jollain muulla on vastaavanlainen kone niin mitään tekijänoikeuksia ei tarvita, tajuatko tollo?

Netissä saa lainata mitä kuvia tahansa, tajuatko paviaani?

• ja suksi hevon vittuun!
        ??????????? kirjoitti:

Koeta nyt paviaani ymmärtää, että jos joku on ottanut partakoneesta keittiön pöydällä kuvan ja minulla tai jollain muulla on vastaavanlainen kone niin mitään tekijänoikeuksia ei tarvita, tajuatko tollo?

Jos näen sinut pankkiautomaatilla nostamassa rahaa, ja minulla on ollut samanlaisia seteleitä kuin sinä nostat, minulla on oikeus puukottaa sinua ja lainata sinun nostamia seteleitä. Ymmärrätkö apinan paskantama huoranpenikka?

• laki on laki sinullekin
        ??????????? kirjoitti:

Jos äitisi on kotona niin pyydä lukemaan sinulle tuosta hitaasti ja selkeästi artikuloiden.

http://www.laki24.fi/imma-tekijanoikeus-tekijanoikeus.html

"Tekijänoikeus on voimassa tekijän eliniän ja 70 vuotta hänen kuolinvuotensa päättymisestä. Valokuvien suoja-aika riippuu valokuvasta. Jos valokuva yltää teostasoon eli se on omaperäinen ja itsenäinen, sen suoja-aika on voimassa tekijän eliniän ja 70 vuotta hänen kuolemansa jälkeen. Kaikkien muiden valokuvien eli valokuvien, jotka eivät yllä teostasoon, suoja-aika on lyhyempi. Tällaisten niin sanottujen tavallisten valokuvien suoja-aika on voimassa 50 vuotta kuvan ottamisesta"

Niin se vain on että laki koskee myös sinua vaikka oletkin keravan kovin mummonpotkija.

• voisitko???
        laki on laki sinullekin kirjoitti:

Jos äitisi on kotona niin pyydä lukemaan sinulle tuosta hitaasti ja selkeästi artikuloiden.

http://www.laki24.fi/imma-tekijanoikeus-tekijanoikeus.html

"Tekijänoikeus on voimassa tekijän eliniän ja 70 vuotta hänen kuolinvuotensa päättymisestä. Valokuvien suoja-aika riippuu valokuvasta. Jos valokuva yltää teostasoon eli se on omaperäinen ja itsenäinen, sen suoja-aika on voimassa tekijän eliniän ja 70 vuotta hänen kuolemansa jälkeen. Kaikkien muiden valokuvien eli valokuvien, jotka eivät yllä teostasoon, suoja-aika on lyhyempi. Tällaisten niin sanottujen tavallisten valokuvien suoja-aika on voimassa 50 vuotta kuvan ottamisesta"

Niin se vain on että laki koskee myös sinua vaikka oletkin keravan kovin mummonpotkija.

Tunnen kyllä tekijänoikeuden kun olen yli 30 vuotta ollut kaupan johtotehtävissä. Tekijänoikeus tarkoittaa siis tavaraa kuten lainaamassasi tekstissä. Siis pitääkö vääntää rautalangasta? Jos joku kopioi Tapiovaaran tuolimallin niin rikkoo tekijänoikeutta tai jos joku kopioi muumihahmot niin rikkoo tekijänoikeutta.

Tajuatko sitten mitä valokuvan kohdalla tarkoitetaan tekijänoikeudella? Siis sitä, että jos joku ottaa erikoisen hyvän otoksen ja vaikkapa siis osallstuu kuvallaan valokuvakilpailuihin ja saa erityismaininnan niin hänen erikoista kuvaotosta ei saa kopioida.

Tajuatko tollo, että jos joku ottaa lyijykynästä, kuulakärkikynästä, perunanuijasta, jalkapallosta, puulelusta jne. jne. kuvan keittiönsä lattialla räsymaton päällä niin tämä EI OLE AINUTLAATUINEN OTOS. T a j u a t k o t o l l o ???????????

• ???????
        ja suksi hevon vittuun! kirjoitti:

Jos näen sinut pankkiautomaatilla nostamassa rahaa, ja minulla on ollut samanlaisia seteleitä kuin sinä nostat, minulla on oikeus puukottaa sinua ja lainata sinun nostamia seteleitä. Ymmärrätkö apinan paskantama huoranpenikka?

usein. No ei hätää, tiedäthän miten helpottaa???

• kehään!
        voisitko??? kirjoitti:

Tunnen kyllä tekijänoikeuden kun olen yli 30 vuotta ollut kaupan johtotehtävissä. Tekijänoikeus tarkoittaa siis tavaraa kuten lainaamassasi tekstissä. Siis pitääkö vääntää rautalangasta? Jos joku kopioi Tapiovaaran tuolimallin niin rikkoo tekijänoikeutta tai jos joku kopioi muumihahmot niin rikkoo tekijänoikeutta.

Tajuatko sitten mitä valokuvan kohdalla tarkoitetaan tekijänoikeudella? Siis sitä, että jos joku ottaa erikoisen hyvän otoksen ja vaikkapa siis osallstuu kuvallaan valokuvakilpailuihin ja saa erityismaininnan niin hänen erikoista kuvaotosta ei saa kopioida.

Tajuatko tollo, että jos joku ottaa lyijykynästä, kuulakärkikynästä, perunanuijasta, jalkapallosta, puulelusta jne. jne. kuvan keittiönsä lattialla räsymaton päällä niin tämä EI OLE AINUTLAATUINEN OTOS. T a j u a t k o t o l l o ???????????

Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että valokuvilla on kahdenlaisia tekijänoikeuksia,kuten jo edellä joku totesikin. Niillä ainutkertaisilla teokseksi katsottavilla kuvilla 70 vuotta kuvaajan kuolinvuoden jälkeen.

Mutta kuitenkin niillä tavallisilla perunanuija_keittiön_räsymatolla-kuvillakin on tekijänoikeutensa, vaikka niiltä ei edellytetäkään mitään ainutlaatuisuutta. Näitten tusinakuvien tekijänoikeudet ovat voimassa todellakin 50 v kuvauspäivästä.

• saatanan dorka sua...
        voisitko??? kirjoitti:

Etkö sinä vitun pilluaivo ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Tekijänsuoja koskee muita kuin teoskynnyksen ylittäviä valokuvia 50 vuotta kuvan ottamisesta. Jos et noin selkeää tekstiä ymmärrä niin olet juonut aivosi pihalle jo pahasti. Sinä et ole ollut missään töissä 30 vuotta koska sinulla on geeneissä peritty alkoholiongelma jonka vuoksi et kykene työntekoon.

• ..................
        kehään! kirjoitti:

Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että valokuvilla on kahdenlaisia tekijänoikeuksia,kuten jo edellä joku totesikin. Niillä ainutkertaisilla teokseksi katsottavilla kuvilla 70 vuotta kuvaajan kuolinvuoden jälkeen.

Mutta kuitenkin niillä tavallisilla perunanuija_keittiön_räsymatolla-kuvillakin on tekijänoikeutensa, vaikka niiltä ei edellytetäkään mitään ainutlaatuisuutta. Näitten tusinakuvien tekijänoikeudet ovat voimassa todellakin 50 v kuvauspäivästä.

ja kerro mikä pykälä ja pyyhi ensin perseesi.

• ..................
        saatanan dorka sua... kirjoitti:

Etkö sinä vitun pilluaivo ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Tekijänsuoja koskee muita kuin teoskynnyksen ylittäviä valokuvia 50 vuotta kuvan ottamisesta. Jos et noin selkeää tekstiä ymmärrä niin olet juonut aivosi pihalle jo pahasti. Sinä et ole ollut missään töissä 30 vuotta koska sinulla on geeneissä peritty alkoholiongelma jonka vuoksi et kykene työntekoon.

vaikeroimasta. Valitettavaa, että sinunkaltaisia yhteiskunnan hylkijöitä riittää. Miksi pilaat aivojasi sillä liimahaistelulla? Koeta jo mennä psykiatrille hoitoon, mutta varaudu siihen, että aivosi ovat jo kuolleet ja mitään ei ole tehtävissä.

• plee
        .................. kirjoitti:

ja kerro mikä pykälä ja pyyhi ensin perseesi.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404

Valokuvaaja (14.10.2005/821)
        49 a § (24.3.1995/446)
        Valokuvaajalla on yksinomainen oikeus määrätä valokuvasta, muuttamattomana tai muutettuna:

1) valmistamalla siitä kappaleita;

2) saattamalla se yleisön saataviin.

(14.10.2005/821)
        Oikeus valokuvaan on voimassa, kunnes 50 vuotta on kulunut sen vuoden päättymisestä, jona kuva valmistettiin.

Tässä pykälässä tarkoitettuihin valokuviin sovelletaan vastaavasti, mitä 2 §:n 2–4 momentissa, 3 §:n 1 ja 2 momentissa, 7–9, 11 ja 11 a §:ssä, 12 §:n 1 ja 2 momentissa, 13 ja 13 a §:ssä, 14 §:n 1, 3 ja 4 momentissa, 15, 16 ja 16 a–16 e §:ssä, 17 §:n 1 momentissa, 18 §:ssä, 19 §:n 1, 2 ja 5 momentissa, 20, 22 ja 25 §:ssä, 25 a §:n 1 ja 2 momentissa, 25 b, 25 d, 25 f–25 i, 26, 26 a–26 f, 26 h, 27–29, 39, 40, 40 c, 41 ja 42 §:ssä säädetään. Jos valokuva on tekijänoikeuden kohteena, voidaan vedota tekijänoikeuteen. (14.10.2005/821)

• ..................
        plee kirjoitti:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404

Valokuvaaja (14.10.2005/821)
        49 a § (24.3.1995/446)
        Valokuvaajalla on yksinomainen oikeus määrätä valokuvasta, muuttamattomana tai muutettuna:

1) valmistamalla siitä kappaleita;

2) saattamalla se yleisön saataviin.

(14.10.2005/821)
        Oikeus valokuvaan on voimassa, kunnes 50 vuotta on kulunut sen vuoden päättymisestä, jona kuva valmistettiin.

Tässä pykälässä tarkoitettuihin valokuviin sovelletaan vastaavasti, mitä 2 §:n 2–4 momentissa, 3 §:n 1 ja 2 momentissa, 7–9, 11 ja 11 a §:ssä, 12 §:n 1 ja 2 momentissa, 13 ja 13 a §:ssä, 14 §:n 1, 3 ja 4 momentissa, 15, 16 ja 16 a–16 e §:ssä, 17 §:n 1 momentissa, 18 §:ssä, 19 §:n 1, 2 ja 5 momentissa, 20, 22 ja 25 §:ssä, 25 a §:n 1 ja 2 momentissa, 25 b, 25 d, 25 f–25 i, 26, 26 a–26 f, 26 h, 27–29, 39, 40, 40 c, 41 ja 42 §:ssä säädetään. Jos valokuva on tekijänoikeuden kohteena, voidaan vedota tekijänoikeuteen. (14.10.2005/821)

munaas ja suojele niitä vehkeides kuvia.

• laki suojelee
        .................. kirjoitti:

munaas ja suojele niitä vehkeides kuvia.

Ja sinä taidat olla niitä pyllyreikäpoikia kun vaan vehkeet koko ajan mielessä. Toiseksi, kirjoituksistasi näkee ettei edes ala-aste ole vielä käytynä. Kaikki välimerkit puuttuu, samoin isot alkukirjaimet. Sulla on ilmeisesti ikää jotain 7-9v?

• mitähän vielä?

lainaus:
      ===
      Heh, heh, tuota vainoharhaisuutta huutonetissä. Usean tuttavan tunnus on laitettu poikki mm. sen perusteella jos on lainannut jonkun toisen kuvaa tuotteesta. Siis jos itsellä ei kuvaa sillä hetkellä ja näkee, että joku aikaisemmin myynyt samanlaista ja lainaa sitä kuvaa niin tunnus suljetaan.

Myös on tunnus suljettu sillä perusteella, että ilmoittaja asuu vaikkapa Ivalossa ja toimittaa tavaran jonkun sukulaisen kyydissä vaikkapa Turkuun tai Helsinkiin. Epäilevät välittömästi ja sulkevat tunnuksen.

On paha vainoharhaisuus.

Sulkisivat tunnuksen vasta sitten jos tapahtuu huijjausta ja etteivät turhaan kaikkia epäilisi.
      ===

No ei sitten varmasti sulje tunnusta! Mitä ihmettä satuilet? Oletko täysissä ruumiin ja sielun voimissa?

• ½½½½½½½½½½½

tunnuksen niin miksi sinä väität vastaan.

Siis on tapahtunut niin, että ensin aukaisevat tunnuksen kun ko. henkilö kirjautuu, mutta muutaman päivän päästä tunnus on kiinni.

Näin on siis tapahtunut. Tarvitsetko faktaa lisää? Voin linkittää kiinnilaitettuja tunnuksia.

• esim..............

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=petepuuha

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=ula63

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=100645081

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=Juicy Girl

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=eino1963

PLUS ETTÄ EI AVAA TUNNUKSIA VAIKKA TIEDOT OIKEAT. ESIM. JOS IMMEISILLÄ ON SALAINEN PUHELINNUMERO NIIN HUUTONETTIIN EI PÄÄSE.

• siis miksi suljettu?
        esim.............. kirjoitti:

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=petepuuha

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=ula63

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=100645081

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=Juicy Girl

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=eino1963

PLUS ETTÄ EI AVAA TUNNUKSIA VAIKKA TIEDOT OIKEAT. ESIM. JOS IMMEISILLÄ ON SALAINEN PUHELINNUMERO NIIN HUUTONETTIIN EI PÄÄSE.

Voitko nyt vielä toistaa hidasälyiselle, että mitä pahaa siis nämä hemmot ovat tehneet, että heidän tunnuksensa on poistettu.. Vaikea uskoa, että ihan kovin heppoisin perustein tuollaista tehtäisiin.

Ovatko rikkoneet sääntöjä, esim. antaneet väärät henkilötiedot, tms.?

• siis miksi suljettu
        siis miksi suljettu? kirjoitti:

Voitko nyt vielä toistaa hidasälyiselle, että mitä pahaa siis nämä hemmot ovat tehneet, että heidän tunnuksensa on poistettu.. Vaikea uskoa, että ihan kovin heppoisin perustein tuollaista tehtäisiin.

No nyt huomasin että ainakin osalla noista on lunastamattomia huutoja, pitkiä toimitusaikoja ym. rikkeitä - ei ihme että tunnukset on suljettu näillä rötjäkkeillä. Mutta myös mukana oli "asiallista" porukkaa, joita tunnarit suljettu - miksihän näin?

• palautteissa
        siis miksi suljettu kirjoitti:

No nyt huomasin että ainakin osalla noista on lunastamattomia huutoja, pitkiä toimitusaikoja ym. rikkeitä - ei ihme että tunnukset on suljettu näillä rötjäkkeillä. Mutta myös mukana oli "asiallista" porukkaa, joita tunnarit suljettu - miksihän näin?

Esimerkiksi sääntöjen kieltämät "Paljollako myyt suoraan?"-kysymykset. Jotkut myös lopettavat ja haluavat sulkea tunnuksensa.

• ................
        siis miksi suljettu? kirjoitti:

salainen niin ei voi olla huutonetissä.

• ½½½½½½½½½½
        siis miksi suljettu kirjoitti:

vastaava tavara on ollut aikaisemmin myyjällä jonka tunnus on suljettu ja antaa vaikkapa naapurin laittaa myyntiin niin jos huutonetin ylläpito näkee tavaran taas myynnissä niin tunnus sulkeutuu.

On paljon henkilöitä jotka ovat rehellisiä ja ovat rekisteröityneet, mutta sitten tunnus laitetaan poikki ja sittenhän ei enää pääse millään huutonettiin vaikka selittelisi viattomuuttaan ylläpidolle.

On samanlaista toimintaa kuin joskus oli Porin kierrätyskeskuksessa. Oli kierrätyksen vetäjä joka oli kuin poliisi ja valikoi kelle myy tavaraa ja yleensä se sai joka toi kalliimman pullon.

• ---------------
        palautteissa kirjoitti:

Esimerkiksi sääntöjen kieltämät "Paljollako myyt suoraan?"-kysymykset. Jotkut myös lopettavat ja haluavat sulkea tunnuksensa.

ja tietysti piratismi ja varkaudet, mutta nyt siis kyse siitä että jos on henkilöllä salainen numero tai hetkellisesti numero pois käytöstä tai osoite muuttunut ja ei pidä tästä syystä paikkansa.
        Siis pikkuasioiden takia sulkevat.

• sääntöjä
        --------------- kirjoitti:

ja tietysti piratismi ja varkaudet, mutta nyt siis kyse siitä että jos on henkilöllä salainen numero tai hetkellisesti numero pois käytöstä tai osoite muuttunut ja ei pidä tästä syystä paikkansa.
        Siis pikkuasioiden takia sulkevat.

Jos henkilö ei halua noudattaa sääntöjä, niin silloin joutaakin tulemaan bannatuksi. Oikeat yhteystiedot ovat aika iso osa nettihuutokauppojen uskottavuutta ja luotettavuutta, pelkän sähköpostin varaan ei kannata tuudittautua.

Huutonetissä liikkuu kuitenkin koijareitakin, pelataan mieluummin vähän varmemman päälle. Mielestäni tunnistautuminen pankkitunnuksilla pitäisi tehdä pakolliseksi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe