Syntiä on varmaan sekin, että kriisien aikaan loppui usko Jumalan olemassaoloon. Mitenkähän Jumala rankaisee tästä??
Syntiäkö?
16
459
Vastaukset
- Jeesuksen oma
Älä ajattele "kuinka Jumala rankaisee tästä" vaan ajattele kuinka saisit taas voimia rukoilla ja etsiä Jumalan kasvoja.Ei Jumala ole luvannut meille ainaista iloa ja onnea täällä maan päällä, vaan myös meille uskoville tulee hetkiä jolloin joudumme koettelemuksiin.Kriisit ja elämän solmutilanteet tietenkin kuluttavat ja voivat tuoda jopa katkeruutta Jumalaa kohtaan,mutta muista että Taivaan Isä ei KOSKAAN hylkää meitä, vaan on aina meidän kanssamme!
Aloita vaikka siitä että rukoilet voimia jaksaa taas luottaa ja turvata Häneen,ja Hän varmasti vastaa rukouksiisi, ole kärsivällinen.Jeesus pitää sinua kädestä koko ajan,mutta välillä meidän ihmisten käsissä ei ole tuntoa jolla tuntisimme tuon Taivaallisen huolenpitäjän käden:)
En osaa antaa muuta neuvoa kuin sen että nöyrry niin että voit tunnustaa mielessäsi ja ääneen että vain Jeesus voi sut nostaa ja kantaa ja että kaikki toivosi on vain hänessä. me ihmiset olemme yksin niin heikkoja ettemme pysy pystyssä ilman Jeesusta.
Etsi raamatusta kohtia joissa kerrotaan siitä kuinka Jeesus auttaa ihmistä ja kuinka uskovakin voi välillä joutua ylitsepääsemättömiltä tuntuviin tilanteisiin.
Siunausta ja voimia sinulle, älä luovuta, vaan ota uudelleen Herraamme kädestä:)- Murtunut saviruukku
... jotain tuontapaista. En vaan enää jaksa uskoa mihinkään auttavaan Jeesukseen! Sehän tässä on pointtini. Elämäni on ollut jatkuvia vastoinkäymisiä, ei ollenkaan onnellisia hetkiä kuin tunneissa laskettuna. :( Revi siitä! Pitää varmaan mennä mielenterveystoimistoon ja pyytää pillerit, jotta saisin elämän syrjästä kiinni edes jollain tavalla.
Toteamuksesi, ettei uskoville ole luvattu ainaista iloa ja onnea täällä maan päällä, on pitänyt paikkansa minun kohdallani, sillä minulla on ollut, kuten kirjoitin, vain muutamia tunteja iloa ja hyvää oloa. Kaikki muu aika on ollut yhtä paskaa :( Ja olen kohta ... 40-vuotias. Revi siitä!
Jokin on pahasti pielessä ja luulen, ettei se ole aina minussa, vaan myös ympärilläni olevissa ihmissä. He nimittäin pitävät minua kynnysmattonaan, sylkykuppinaan, pahanolonsa purkamisen kohteenaan jne.
Kuinka ihmeessä satunkin menemään paikkoihin, joissa ihmiset alkavat käyttäytymään idioottimaisesti? En tiedä, mutta sen tiedän, että ympärilleni tulleet ihmiset näyttävät huonoja puoliaan, lähes koko ajan. Ja kun sanon sen heille, he loukkaantuvat.
Näistä syistä vietän vapaa-aikani ja työskentelen yksin. Mutta joskus on pakko olla ihmisten kanssa ja silloin taas... se sama kaava: minua syytellään, haukutaan, moititaan ja ... useinmiten syyttä, kun mietin mitä olin tekemässä ja mitä siinä tilanteessa olikaan tapahtunut.
Ja kun he ovat saaneet purkaa pahanolonsa, mulla tulee paha olo :( Ja puran sen sit eteenpäin. Anteeksi, mutten ole sen parempi kuin toisetkaan.
Aiemmin olin kannustaja, rohkaisija jne., mutta nykyään jätän ne hommat tekemättä, sillä ihmisillä on itsellään vastuu siitä, miten käyttäytyvät. Ja minä opettelen takaisin sen hyvän käyttäytymisen toisia kohtaan (myös itseäni kohtaan).
En kykene nykyään rukoilemaan muuta kuin voimia jaksaa siihen saakka, kunnes Jumalan lupaus lapsista toteutuu. Jos se osoittautuukin mieleni turhiksi rakennelmiksi, en halua enää elää tätä turhaa elämää. Mulla ei ole ketään eikä mitään, minkä vuoksi elää (tähän tulokseen olen tullut). - *debi*
Murtunut saviruukku kirjoitti:
... jotain tuontapaista. En vaan enää jaksa uskoa mihinkään auttavaan Jeesukseen! Sehän tässä on pointtini. Elämäni on ollut jatkuvia vastoinkäymisiä, ei ollenkaan onnellisia hetkiä kuin tunneissa laskettuna. :( Revi siitä! Pitää varmaan mennä mielenterveystoimistoon ja pyytää pillerit, jotta saisin elämän syrjästä kiinni edes jollain tavalla.
Toteamuksesi, ettei uskoville ole luvattu ainaista iloa ja onnea täällä maan päällä, on pitänyt paikkansa minun kohdallani, sillä minulla on ollut, kuten kirjoitin, vain muutamia tunteja iloa ja hyvää oloa. Kaikki muu aika on ollut yhtä paskaa :( Ja olen kohta ... 40-vuotias. Revi siitä!
Jokin on pahasti pielessä ja luulen, ettei se ole aina minussa, vaan myös ympärilläni olevissa ihmissä. He nimittäin pitävät minua kynnysmattonaan, sylkykuppinaan, pahanolonsa purkamisen kohteenaan jne.
Kuinka ihmeessä satunkin menemään paikkoihin, joissa ihmiset alkavat käyttäytymään idioottimaisesti? En tiedä, mutta sen tiedän, että ympärilleni tulleet ihmiset näyttävät huonoja puoliaan, lähes koko ajan. Ja kun sanon sen heille, he loukkaantuvat.
Näistä syistä vietän vapaa-aikani ja työskentelen yksin. Mutta joskus on pakko olla ihmisten kanssa ja silloin taas... se sama kaava: minua syytellään, haukutaan, moititaan ja ... useinmiten syyttä, kun mietin mitä olin tekemässä ja mitä siinä tilanteessa olikaan tapahtunut.
Ja kun he ovat saaneet purkaa pahanolonsa, mulla tulee paha olo :( Ja puran sen sit eteenpäin. Anteeksi, mutten ole sen parempi kuin toisetkaan.
Aiemmin olin kannustaja, rohkaisija jne., mutta nykyään jätän ne hommat tekemättä, sillä ihmisillä on itsellään vastuu siitä, miten käyttäytyvät. Ja minä opettelen takaisin sen hyvän käyttäytymisen toisia kohtaan (myös itseäni kohtaan).
En kykene nykyään rukoilemaan muuta kuin voimia jaksaa siihen saakka, kunnes Jumalan lupaus lapsista toteutuu. Jos se osoittautuukin mieleni turhiksi rakennelmiksi, en halua enää elää tätä turhaa elämää. Mulla ei ole ketään eikä mitään, minkä vuoksi elää (tähän tulokseen olen tullut).se joskus tuntuu. ihmiset on tosi kipeitä. kaikki. mut turvaa Jeesukseen. Ja lue Psalmit 37 ja 73.
Ite oon saanu kokee että sortajat alkaa nahistella keskenään, tai saa muuten siipeensä että lopettavat häirinnän.
Mul on joskus ollut tollaisia elämänvaiheita ja hetkiä että tuntuu ettei ympärillä oo ketään tavallista ihmistä eikä ittekään ole ihan... joteki Herran avulla niistä on vaan selvitty.
Terapia ois kyl parempi kun napit. Eikä pidä eristäytyy, kannattaa olla ihmisten parissa että niihin tottuu.
Kannattaa myös huolehtia fyysisestä kunnosta, huno yleiskunto,anemia ja jotkut sairaudet tekee yliherkäksi. - Jeesuksen opetuslapsi
Murtunut saviruukku kirjoitti:
En kykene nykyään rukoilemaan muuta kuin voimia jaksaa siihen saakka, kunnes Jumalan lupaus lapsista toteutuu. Jos se osoittautuukin mieleni turhiksi rakennelmiksi, en halua enää elää tätä turhaa elämää. Mulla ei ole ketään eikä mitään, minkä vuoksi elää (tähän tulokseen olen tullut).Herra Jeesus Kristus on osoittanut rakkautensa sinua kohtaan antamalla ruumiinsa murrettavaksi ja verensä vuodatetuksi Isälle Jumalalle otolliseksi sovitusuhriksi, ilman verta ei ole sovitusta eikä syntien anteeksiantamista. Etsi rauhassa ja hiljaisuudessa rukoillen Jeesuksen nimessä ja lukien Uuden Testamentin kirjoituksia. Pyydä, että Pyhä Henki opettaisi sinua. Totisesti minä sanon sinulle, jokainen anova saa Herran Jeesukseen Kristuksen sanan mukaan. Olkaa kärsivällisiä etsien sitä mikä tulee ylhäältä, Kirkkauksien Isältä. Jeesuksen seuraajina meillä on erillaisia vaiheita, autuas se, joka turvaa Herraan.
- Hengenmies
Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
Herra Jeesus Kristus on osoittanut rakkautensa sinua kohtaan antamalla ruumiinsa murrettavaksi ja verensä vuodatetuksi Isälle Jumalalle otolliseksi sovitusuhriksi, ilman verta ei ole sovitusta eikä syntien anteeksiantamista. Etsi rauhassa ja hiljaisuudessa rukoillen Jeesuksen nimessä ja lukien Uuden Testamentin kirjoituksia. Pyydä, että Pyhä Henki opettaisi sinua. Totisesti minä sanon sinulle, jokainen anova saa Herran Jeesukseen Kristuksen sanan mukaan. Olkaa kärsivällisiä etsien sitä mikä tulee ylhäältä, Kirkkauksien Isältä. Jeesuksen seuraajina meillä on erillaisia vaiheita, autuas se, joka turvaa Herraan.
Jos vastaukseksi saat epäuskon, sekin on Herralta. Kiitä siitä.
- Murtunut saviruukku
Hengenmies kirjoitti:
Jos vastaukseksi saat epäuskon, sekin on Herralta. Kiitä siitä.
Tuohon tulokseen tulin...
- ----
ovat synti, jumala ja saatana vain sanoja, joilla ei ole mitään merkitystä, ihmisten keksimiä sanoja muiden joukossa.
- Lea88
Yleinsäkin ihmettelen kun aina syytetään Jumalaa kaikesta.Emmeköhän itse tee niitä ratkaisuja täällä maapallolla.Ei Jumalalla ole mitään lankoja taivaasta niinkuin sätkynukella josta ohjaisi meitä tekemään oikeita ratkaisuja.Meille on annettu oma tahto ja se kulkee usein päinvastaiseen suuntaan Jumalan kanssa.Omista valinoistaan joutuu maksaan.
- mieltä
Lea88 kirjoitti:
Yleinsäkin ihmettelen kun aina syytetään Jumalaa kaikesta.Emmeköhän itse tee niitä ratkaisuja täällä maapallolla.Ei Jumalalla ole mitään lankoja taivaasta niinkuin sätkynukella josta ohjaisi meitä tekemään oikeita ratkaisuja.Meille on annettu oma tahto ja se kulkee usein päinvastaiseen suuntaan Jumalan kanssa.Omista valinoistaan joutuu maksaan.
Synti on sydämen luopumista Jumalasta.Ei Jumala ke-
tään kiusaa,Jumala on rakkaus.Kärsimys on joskus koe
tinkivi kärsivällisyydelle.Mutta maailmassa meillä
on ahdistus.Kuitenkin Jeesus sanoo:"Olkaa turvalli-
sella mielellä,minä olen voittanut maailman."Me voim
me rukoilla Jumalalta Jeesuksen kristuksen nimessä
apua tarvitsemiimme asioihin.Uskovaisen rukous voi
paljon,jos se on harras. - Murtunut saviruukku
Lea88 kirjoitti:
Tarkennan omaan aloitukseeni: kriisi tarkoittaa yllätyksellistä tapahtumaa elämässä. Kriisin tunnistaa siitä, ettei ole enää "eväitä" käsitellä tuota yllätystä. Nämä kriisit, jotka koettelevat, eivät ole omaa syytäni: äitini kuolema, puolisoni ulkomaille lähtö vuodeksi.
Sinä sanot, että syytän Jumalaa näistä!! Höpö höpö, en syytä, vaan kysyn miten Jumala rankaisee minua nyt, kun en enää edes usko Hänen olemassaoloonsa.
Miten vastaat? Syytät minua, niinkö??
Oletko kokenut kriisejä? Ilmeisesti et, joten et tajua mistä puhun. Mutta, kun joskus sit koet kriisejä peräkkäin, niin tiedät miltä minusta nyt tuntuu. :(( Ei hyvältä!
Omiin valintoihini olen tyytyväinen. Näihin kriiseihin en!! Kukapa nyt kriisejä elämäänsä haluaisi.
Vai syytätkö minua äitini kuolemasta ja siihen johtaneista syistä???
Pohjilla mennään. Usko sellainen asia, että siihen mihin sinun oma voimasi ja omat mahdollisuutesi vaikuttaa loppuu. Vasta alkaa Jumalan mahdollisuuden voittokulku.
Jumala ei ole tiimityöntekijä, Hän on Herra ja sinä olet lapsi ja asemasi on palvelija.
Hän on sinua vahvempi vanhurskaudessa, uskollisuudessa, töittensä valmiiksi saattamisessa. Mikä on sinun toivosi saraste, se on Hänelle jo tehty teko.
Hänen ei tarvitse kysellä ja anoa eikä häntä kukaan kiusaa. Siksi hän on sinun Kuningas. Joskus se harmittaa, mutta suureksi osaksi se kuitenkin on tosi hyvä tieto, että meille on annettu PyhäHenki ei PyhäRenki.
Lähesty Jeesusta sinun elämäsi auktoriteettia, tämä on se totuus. Armo on sitten siinä, että sinä saat elää hänen kanssaa Kaikessa yhdessä. Hän on läsnä tässä ja nyt sinun kriisissäsi, Hän on läsnä tässä ja nyt sinun tuskan huudossasi:" Missä on Israelin Jumala!" Miksi hän rankaisisi sinua? Hän on. Palaja, että hän saa rakastaa sinut lapsekseen.- mitenkään
Kun mulla alko tulla uskomisessa "pää vetäjän käteen", alko Herra tavalla jos toisella näyttään mulle olemassaolonsa todeksi ja kun rupesin jopa epäileen luomista ja koko elämää, Hän näytti mulle monia asioita, joita muistetaan juuri Hänen tekojensa ja uskovaisten ihmisten johdosta, kuten esim. joulupukkikin on olemassa alkujaan Häneen uskovan ihmisen tekojen tähden. Yleensä aina kun marisen Hänelle, etten usko enkä luota jossain asiassa hänen apuunsa, ja että Hänen olemassa olo on yhtä tyhjän kanssa, ei sieltä oo tullu kiviä, kyllä Hän on sen kestänyt ja kun oon saanu asiani käsitellyksi, on elämä palannut takas lepoon ja luottamukseen. Sehän on nääs usko jonka Jeesus vaikuttaa, eikä Hän vissiin meiltä muuta odota kun rehellisyyttä ja vilpittömyyttä asioissamme Hänen edessään. Kyllä Hän hoitaa ja korjaa ne asiat mitkä sitä tarvii
- myötäeläen
Luin tähän asti saamasi viestit. Järkyttävää jeesustelua!
Minusta sinulla on nyt kasvun paikka päästä eroon tämän tyyppisestä uskonnollisuudesta kokonaan.
Tarvitsisit hyvän ystävän, jonka kanssa voisit puhua luottamuksella ilman hurskaita lässytyksiä.- Murtunut saviruukku
Juttelin parin kaverini kanssa puhelimessa, mutten uskaltanut kertoa kaikkea heillekään. Messuan vain yksin aidosti ja antaumuksella. Tietyt ystäväni kestävät jotain ja jotkut ystäväni vähemmän, joten kaikkein parhaiten pääsen päästelemään höyryjäni ulos, kun jupisen yksin ja teen halkoja.
Tiedän, että jutteleminen auttaa aina. Joskus vaan ei sitä ymmärtäjää ole. On vain hyssyttelijöitä.
Nyt olen päässyt johonkin vaiheeseen tässä episodissa. Nähtäväksi jää miten jatkossa käy.
- puutteesta
Jos sinulta on loppunut usko Jumalaan kriisisi aikana, niin ei se sinun syysi ole. Usko on lahja, ja jos Jumala ei sitä anna, syy on silloin Jumalan, ei sinun. Aitoa uskoa ei synny päättämällä tai millään tahdon ponnistuksella.
- Murtunut saviruukku
Samaan tulokseen tulin tänä aamuna, kun "messusin" (taas kerran) Jumalalle. Heitin "läppää" sellaisella sanastolla, ettei mitään määrää. Annoin tulla täys laidallisen :) Helpotti heti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14010506
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p404070Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323612Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352664Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591582Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731428Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311386