Isoisä tokassa maailman sodassa

No moro

Isoisä tunsi näitä vanhoja Venäjän tsaarille uskollisia. Itse olen nyt nykyään kai lähinnä kuningasmielinen. Eli elettiin sitten vuotta 1939. Nämä tsaarille vannoneet oli mun isoiskän sukulaisia Venäjältä. Meidän suku on muuten Ranskasta kotoisin. Osa pakeni Ruotsiin ja osa Venäjälle 1700-luvulla porvarien vainoa. Jaaha eli asiaan. Heput Tsaarin Venäjältä ehdotti jotain hämärää isoiskälle. Josko porukka moottorivenheellä ajaisi Kannakselle mukanaan kranaatinheittimiä. Ammuttaisiin Mainilassa kylään ja saataisiin Englanti, Ranska ja tottakai myös Suomi mukaan sotaan. Tsaarivalta palautetttaisiin takaisin Venäjälle. Suomen armeijahan oli vetäytynyt jo Mannerheimlinjalle ja Mainilan seudullakin oli vain rajavartioita. Kannaksella oli myös lumimyrsky. Joku kävi ampumassa Mainilaan. Jeltsin on myöntänyt venäläisten ampuneen. En ihan mahdottomana pitäisi provokaatiotakaan. Talvisodan jälkeenhän nuo kielsi mitään tehneensä. Mitään varmaa tietoa mulla ei ole.

6

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no Moro

Tämän tiedon mulle antoi se mies joka tiesi nämä hommat. Voin kertoo ettei se mies valehdellut. Mutta jos vain uskottaisin viralliseen totuuteen niin vituiksi menisi. Ja kaikki.

• En tiennyt Hämeessä olevan sellaisenkin paikan kuin Ranska! Ypäjällä on kyllä Wenäjä ja Wenäjän kartano, mutta että Ranskakin!?

• Billy_Ray_Curys

Otsikko menee humalan piikkiin. Mutta oikeasti, tekstisi antoi paljon ajateltavaa. Pointtisi oli siis että Tsaari-mieliset aiheuttivat mainilan laukaukset, jotka loivat kitkaa Suomen ja NL:n suhteisiin, tsaarin vallan palauttamiseksi. Jos ymmärsin humalassa väärin, pyydän anteeksi.

• Tokassa

>Isoisä tokassa maailman sodassa<

Oliko se porona tokassa?

• sarjan ykkönen!

Onneksi olkoon! Kilpailu on kovaa mm. näiden niemisvihaajien ja ylikangas-kemppinen ihailijoiden kanssa. Ne joskus vahingossa kopioivat oikeastakin kohdasta. Sinä et onneksi moiseen alennu.

Palataan taas ensi kuussa. Moi!

• sanotaan

puutaheinää niin Pirkales. Tämä ei ole mulle mikään kysymys. Vaan kaikkea kuulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe