Fantasiat pitää toteuttaa

Tisca

---eikä vaan pitää niitä fantasioina. Aina tulee lisää ja se on rikastuttavaa. Mitä meinaat rollaattoribileissä kertoa? - olisin tehnyt sitä sun tätä, mutten tehnyt koska en uskaltanut?

10

2411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltä!!!

Mitä iloa on fantasioista jos niitä ei aio toteuttaa? Vanhempana sitten harmittaa kun on osa elämästä jäänyt kokematta.

Eli fantasiat toteen!!

• aitoääliö

Yksi ehto toki on, että fantasian toteuttaminen on pariskunnan kummallekin osapuolelle ok. Ei ole olemassa pariskuntaa, jonka moelemmalla osapuolella on identtinen fantasiamaailma. Kas, kun rollaattorissa on mukava muistella myös onnellista elämää sen sijaan, että laittoi rakastavan puolison mäelle, koska ei suostunut omiin fantasioihin. Jos fantasia menee elämän edelle, voidaan puhua pakkomielteestä. Jopa avomielisellä saattaa olla asioita, joita ei kertakaikkiaan voi suvaita - tuntuu vastenmieliseltä jne.

• Tisca

...onkin se mitä ajan takaa. Jos pystyy avoimesti puhumaan ja sopimaan, mikä on toteuttamisen arvoista, homma onnistuu. Ei ketään saa pakottaa tai painostaa. Toisaalta, jos ei pysty asioista ja seksuaalisuudestaan puhumaan kumppanin kanssa, jossain mättää. Kuinka voi rakastaa, jos ei tunne toisen ajatuksia? Kuinka voi elää onnellisesti ihmisen kanssa, joka ajattelee kovin erilailla tärkeistä jutuista!

• aitoääliö
        Tisca kirjoitti:

...onkin se mitä ajan takaa. Jos pystyy avoimesti puhumaan ja sopimaan, mikä on toteuttamisen arvoista, homma onnistuu. Ei ketään saa pakottaa tai painostaa. Toisaalta, jos ei pysty asioista ja seksuaalisuudestaan puhumaan kumppanin kanssa, jossain mättää. Kuinka voi rakastaa, jos ei tunne toisen ajatuksia? Kuinka voi elää onnellisesti ihmisen kanssa, joka ajattelee kovin erilailla tärkeistä jutuista!

Nimenomaisesti näin. Onnellinen parisuhde on luottamuksellinen, ja kaikesta voi puolisolleen puhua, ja puhutaankin. Myös fantasioita jaetaan ja yhteisiä toteutetaan. Minun pointti olikin siinä, että mikä on tärkeysjärjestys elämän eri asioilla. Koko parisuhde on kompromissi, mutta kompromissia on mahdoton tehdä, ellei tunne toisen ajatuksia. Se on silti yllättävän yleistä, että puolisot pelkäävät paljastaa seksuaalisia mieltymyksiään toiselle. Pitäisi saavuttaa parisuhteessa tila, jossa voi avoimesti puhua toiveistaan, haluistaan, jne. Suurimmaksi osaksi se pelko on kuitenkin turha. Moni tulee vain onnellisemmaksi saadessaan kuulla kumppaninsa seksuaalifantasioista. Ne kun ovat niitä, joita vain rakkaalle sanotaan. (Ja yleensä ne osuvat sopivasti yksiin, kuten sanoit, koska parikin on jo muodostunut). Surullisinta on erotilanteet, joissa jompikumpi löytää toisen, joka täyttää toisen seksuaalitarpeista puuttuneen tekijän, vain koska siitä ei ole puhuttu. Jos olisi puhuttu, olisi se voinut olla toisenkin toiveissa. Puhumalla voi vain voittaa. Kannatan fantasioiden toteuttamiseen. Ainakin niiden esiintuomiseen parisuhteissa. Monille pareille sekin jo lisää intiimiä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja kuka tietää, joskus saattaa yllättää itsensä itse teossa :D
        -hyvä Tisca (ja papukaijamerkki siitä hyvästä, että tuot keskustelua tälle palstalle, josta on ollut kehittymässä piilomainos- ja seuranhakupalsta)

• Tisca
        aitoääliö kirjoitti:

Nimenomaisesti näin. Onnellinen parisuhde on luottamuksellinen, ja kaikesta voi puolisolleen puhua, ja puhutaankin. Myös fantasioita jaetaan ja yhteisiä toteutetaan. Minun pointti olikin siinä, että mikä on tärkeysjärjestys elämän eri asioilla. Koko parisuhde on kompromissi, mutta kompromissia on mahdoton tehdä, ellei tunne toisen ajatuksia. Se on silti yllättävän yleistä, että puolisot pelkäävät paljastaa seksuaalisia mieltymyksiään toiselle. Pitäisi saavuttaa parisuhteessa tila, jossa voi avoimesti puhua toiveistaan, haluistaan, jne. Suurimmaksi osaksi se pelko on kuitenkin turha. Moni tulee vain onnellisemmaksi saadessaan kuulla kumppaninsa seksuaalifantasioista. Ne kun ovat niitä, joita vain rakkaalle sanotaan. (Ja yleensä ne osuvat sopivasti yksiin, kuten sanoit, koska parikin on jo muodostunut). Surullisinta on erotilanteet, joissa jompikumpi löytää toisen, joka täyttää toisen seksuaalitarpeista puuttuneen tekijän, vain koska siitä ei ole puhuttu. Jos olisi puhuttu, olisi se voinut olla toisenkin toiveissa. Puhumalla voi vain voittaa. Kannatan fantasioiden toteuttamiseen. Ainakin niiden esiintuomiseen parisuhteissa. Monille pareille sekin jo lisää intiimiä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja kuka tietää, joskus saattaa yllättää itsensä itse teossa :D
        -hyvä Tisca (ja papukaijamerkki siitä hyvästä, että tuot keskustelua tälle palstalle, josta on ollut kehittymässä piilomainos- ja seuranhakupalsta)

Kivaa lievästi sanottuna, kun on ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla! Mutta vieläkin onvallalla vanhanajan uskomukset (seksi on pahasta, nainen ei saa nauttia, ainoa funktio on siittäminen jne).
        Ei saisi puhua, kuitenkin kehotetaan siihen - kuka kertoo, ellei itse osaa hakea esim. apua. Menepä terkkarilekurille sanomaan tarvitsevasi apua ihmissuhteessa tai jonkun ujostuttavan asian hoitelussa...pulassa olet, harva suhtautuu luontevasti seksuaalisuuteen? Eikä koulussa voi luokkakokojen takia antaa luontevaa opastusta oikein mihinkään. Jos ei itse uskalla kokeilla, voi jäädä vahingossa paitsi paljosta.
        Niin ja sit, tosiaan niitä fantasioita on kiva keksiä lisää - mitä hulluimpia ajatuksia. Meillä on sellainen vedonlyönti, jossa toisen fantasia tai pienempikin toive sit toteutetaan. Mun viimeisimmän hävisin, mut toteutan ajan kanssa sen voittaneen...) Haluatko kuulla mikä se on?

• aitoääliö
        Tisca kirjoitti:

Kivaa lievästi sanottuna, kun on ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla! Mutta vieläkin onvallalla vanhanajan uskomukset (seksi on pahasta, nainen ei saa nauttia, ainoa funktio on siittäminen jne).
        Ei saisi puhua, kuitenkin kehotetaan siihen - kuka kertoo, ellei itse osaa hakea esim. apua. Menepä terkkarilekurille sanomaan tarvitsevasi apua ihmissuhteessa tai jonkun ujostuttavan asian hoitelussa...pulassa olet, harva suhtautuu luontevasti seksuaalisuuteen? Eikä koulussa voi luokkakokojen takia antaa luontevaa opastusta oikein mihinkään. Jos ei itse uskalla kokeilla, voi jäädä vahingossa paitsi paljosta.
        Niin ja sit, tosiaan niitä fantasioita on kiva keksiä lisää - mitä hulluimpia ajatuksia. Meillä on sellainen vedonlyönti, jossa toisen fantasia tai pienempikin toive sit toteutetaan. Mun viimeisimmän hävisin, mut toteutan ajan kanssa sen voittaneen...) Haluatko kuulla mikä se on?

Kerro toki. Vakavasti siis: Ilman muuta kannattaa puolisolle kertoa ennemmin kuin jollekin ulkopuoliselle. Jos puolison kanssa tulee seinä vastaan, tulee parisuhteessa todennäköisesti myös paljon vaikeampia asioita vastaan, joissa jompikumpi joutuu myötäilemään. Siinä häviää tasavertaisuus. Fantasian voi jättää kokeilematta, muttei koskaan saisi puolisolle tulla sellaista mielikuvaa, että hänen pitäisi hävetä ajatusmaailmaansa. Itse olen todella otettu, kun vaimoni pitää miua luottamuksen arvoisena. Parisuhdetta voi kasvattaa kaikilla osa-alueilla, myös seksuaalielämän suhteen, ja eritoten seksuaalielämän suhteen. Nyt alkaa mennä kyllä jo ohi ryhmäseksitematiikasta, mutta sehän on vain yksi tapa toteuttaa seksuaalisuutta ja erinomaisen antoisa pariskunnille, kun suhde on terve ja rakkaus aitoa. Oudolta kuulostaa, mutta niin se menee, ellei siitä tule pakkomielle (mutta sittenhän ei parisuhde olekaan täysin ehjä). Kaikki elementit on vain seksuaalielämää rikastuttavia maustoksia. Välillä hellää hidasta ja joskus voimalla ja hirveällä kiihkolla. Joskus voi seksin tuoda pääasiaksi ja antautua vaikka leikkiin toisen pariskunnan kanssa. Vaikka koko päiväksi. Ainakin kerran vuodessa pitäisi antautua toiselle koko päiväksi - ja yöksi, ottaa seksi osaksi kaikkea askaretta.

• normifetissit
        aitoääliö kirjoitti:

Kerro toki. Vakavasti siis: Ilman muuta kannattaa puolisolle kertoa ennemmin kuin jollekin ulkopuoliselle. Jos puolison kanssa tulee seinä vastaan, tulee parisuhteessa todennäköisesti myös paljon vaikeampia asioita vastaan, joissa jompikumpi joutuu myötäilemään. Siinä häviää tasavertaisuus. Fantasian voi jättää kokeilematta, muttei koskaan saisi puolisolle tulla sellaista mielikuvaa, että hänen pitäisi hävetä ajatusmaailmaansa. Itse olen todella otettu, kun vaimoni pitää miua luottamuksen arvoisena. Parisuhdetta voi kasvattaa kaikilla osa-alueilla, myös seksuaalielämän suhteen, ja eritoten seksuaalielämän suhteen. Nyt alkaa mennä kyllä jo ohi ryhmäseksitematiikasta, mutta sehän on vain yksi tapa toteuttaa seksuaalisuutta ja erinomaisen antoisa pariskunnille, kun suhde on terve ja rakkaus aitoa. Oudolta kuulostaa, mutta niin se menee, ellei siitä tule pakkomielle (mutta sittenhän ei parisuhde olekaan täysin ehjä). Kaikki elementit on vain seksuaalielämää rikastuttavia maustoksia. Välillä hellää hidasta ja joskus voimalla ja hirveällä kiihkolla. Joskus voi seksin tuoda pääasiaksi ja antautua vaikka leikkiin toisen pariskunnan kanssa. Vaikka koko päiväksi. Ainakin kerran vuodessa pitäisi antautua toiselle koko päiväksi - ja yöksi, ottaa seksi osaksi kaikkea askaretta.

on helppo kertoa jos itse kiihottuu kumisaappaista tai jostain muusta sellaisesta "ei vaarallisesta". Mutta miten kertoa puolisolle siitä jos kiihottuu aikuisten sisarusten välisestä seksistä? Veikkaan että useimmat eivät tuollaista paljasta koskaan ja niinpä moni hyvä parisuhde kaatuu siihen kun ei kerrota fantasioitaan.

• Tisca
        normifetissit kirjoitti:

on helppo kertoa jos itse kiihottuu kumisaappaista tai jostain muusta sellaisesta "ei vaarallisesta". Mutta miten kertoa puolisolle siitä jos kiihottuu aikuisten sisarusten välisestä seksistä? Veikkaan että useimmat eivät tuollaista paljasta koskaan ja niinpä moni hyvä parisuhde kaatuu siihen kun ei kerrota fantasioitaan.

...niin joutaa kaatua. Itse sain aikoinaan turpaani, kun kerroin haluavani kahta miestä yhtäaikaa (dp). Ero tuli parin vuoden päästä. Ei ole harmittanut;)

• aitoääliö
        normifetissit kirjoitti:

Ihminen, joka vähänkin katsoo ympärilleen, tiedostaa helposti, että maailma on täynnä mitä omituisempia fantasioita ja ajatuksia. Jopa "laittomia" fantasioita on varmaan suurimmalla osalla. Suuret inhimilliset kriisit (viimeksi esim. entisen Jugoslavian alueella) osoittavat, kuinka musta ihmismieli lopultakin on. Ihminen, jonka on vaikea sulattaa hieman erikoisempaa fantasiaa lie henkilö, joka pelkää vastaavia itsessään piileviä piirteitä. Näin siis filosofisessa mielessä. Ei meistä kukaan ole täysin vapaa ajatuksissa. Kaikilla on joitakin tabuja, asioita, joista vaietaan jopa itselle. Se, missä raja kulkee on yksilökohtainen. Tärkeää on kuitenkin tehdä ero fantasian ja ajatuksen välillä. En minäkään pysty ihan mitä fantasioita tahansa sulattamaan ja tuskin kukaan. Pääasiassa on kuitenkin tilanne se, että ihmiset pelkäävät ihan näitä "normi"fantasioitakin. 100 vuotta sitten olisi homoseksuaaliset fantasiat olleet täysin perverssejä, joita ei sopinut edes itsekseen ajatella. Olen törmännyt pariskuntiin, jossa ihan suuseksi on ollut kauhistus. (Ja taisi silti oikeasti vähän molemmilla olla ajatuksissa kuitenkin). En minä osaa silti neuvoa antaa, missä kulkee hyväksytyn ja tabun raja. Tämä on ryhmäseksiosio ja sen voin ainakin varmuudella sanoa, että ryhmäseksi on melko lailla normaalia.

• toteuttajaa

Miten ne fantasiat voi toteutua jos on yksin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5892
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4444
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3257
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2991
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1581
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1351
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      233
      1227
    9. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1180
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe