Miksi eres kirkko ei puutu tähän kasvavaan ongelmaan.Kun ihmiset eivät uskalla kohdata itseään ja siksi(useimmiten naiset)ottavat koiran koska pelkäävät yksinoloa ja kohdata itsensä.Luulisi jo lastenvalvojien huomaavan kuinka lapset jäävät vaille huomiota kun Äiti pitää koiria tärkiempänä kun lapsiaan ja miestään ja kirkko myös kun perheitä hajoaa tämän takia ja toiset kärsii ja useimmiten vielä tää uhri syyllistetään.Johtuisiko tämä siitä että heikkona hetkenä ei ole valmiutta turvautua jumalaan vaan koira korvaa jumalan ja siksi se on niin tärkeä.Olen kaksi kertaa joutunut eroamaan tästä johtuen.
Koira jumalan tilalla
61
962
Vastaukset
- ...
Mitä jos ihmiset tosissaan opettelisivat kohtaamaan itsensä eivätkä yrittäisi tukeutua sen enempää koiraeläimiin kuin mielikuvituskavereihinkaan. Mutta ei, mielikuvituskaveri se olla pitää...
- parempi kun koira
Siitä ei saastu luonto eikä se oo muitten riesana niiku koira ja sen voi ottaa vaan esiin silloon kun sitä tarvitsee.
- karvaa sänkyyn
eikä paskaa ja hiekkaa lattialle eikä näin ollen tuu riitaa siitä kuka joutuu imuroomaan.Lapsetkin saavat enemmän huomiota kun ei oo sitä hännän heiluttajaa siinä vaatimas huomiota.
- Tästä aiheesta
Viikon suosituimmissa.EN SIEDÄ KOIRAA.On viikon kolmanneksi eniten keskustelua aiheuttanut.Huomaa kyllä että tää on iso ongelma.
- siinä aihe olisi
ja vaikka koko maailma sitä kehuisi,minä EN KEHU.
- on kans merkki
siitä pelosta kohdata itsensä ja pelätään että omasta päästä rupiaa kuulumaan ääniä ja joilla on tää tapa pitää nukkuessa radioa päällä ovat kuulleetkin päästään ääniä ja keksineet keinon millä on selvinnyt siitä ja sitten siitä onkin tullu tapa.Lievät mielenterveys ongelmat on aika yleisiä.Voihan siinä olla taustalla että on tullu tehtyä jotain kamalaa joka vaivaa päässä ja yritetään pitää asiat poissa mielestä kun ei oo kykyä käsitellä pahoja tekojaan.
- Raamatusta selvää
ja Kirja esille! Monet tuskat poistuvat ja tilalle tulee rauha. Eikä tarvitse luulla, kun itse lukee monet lupaukset, myös varoitukset.
Kummallista, ettei ihmisille kelpaa taivas. Eletään vaan, kuin viimeistä päivää.
Ai niin, taivaaseen pääsylippuna on Jeesus. Ellei löydy, ei asiaa. Yleensä sijoittuu sydämeen. Sinne voi pyytää uutta hallitsijaa.
Jeesus armon toi, rauhan meille soi jne... - en ole nähnyt
Raamatusta selvää kirjoitti:
ja Kirja esille! Monet tuskat poistuvat ja tilalle tulee rauha. Eikä tarvitse luulla, kun itse lukee monet lupaukset, myös varoitukset.
Kummallista, ettei ihmisille kelpaa taivas. Eletään vaan, kuin viimeistä päivää.
Ai niin, taivaaseen pääsylippuna on Jeesus. Ellei löydy, ei asiaa. Yleensä sijoittuu sydämeen. Sinne voi pyytää uutta hallitsijaa.
Jeesus armon toi, rauhan meille soi jne...mitään keskusteluja juuri tästä aiheesta vai onko tämä niin kipeä aihe.Toki ehkä kirkon sisällä keskustelaan mutta näin yleisesti.
- on hyvä konsti
...kun asiat alkavat olla tietyssä pisteessä.
Ihminen on - kuten tiedetään - laumaeläin. Nykyisin lauma on pieninä eristyneinä perheinä, joten henkisissä kolhuissa ihminen ei enää saa lauman antamaa hoitoa: jatkuvaa, myötätuntoista läsnäoloa, sylissä pitoa, silittelyä..
Minua ukko petti lasten ollessa pieniä. Mulla oli sentään yksi hyvin luotettava ihminen, jolle sain itkeä. Suremisen jälkeen sain apua tuosta radiosta yöpöydällä, se esti ennen nukahtamista ajatuksia karkaamasta katkeruuden poluille. - en itse ajatellu
on hyvä konsti kirjoitti:
...kun asiat alkavat olla tietyssä pisteessä.
Ihminen on - kuten tiedetään - laumaeläin. Nykyisin lauma on pieninä eristyneinä perheinä, joten henkisissä kolhuissa ihminen ei enää saa lauman antamaa hoitoa: jatkuvaa, myötätuntoista läsnäoloa, sylissä pitoa, silittelyä..
Minua ukko petti lasten ollessa pieniä. Mulla oli sentään yksi hyvin luotettava ihminen, jolle sain itkeä. Suremisen jälkeen sain apua tuosta radiosta yöpöydällä, se esti ennen nukahtamista ajatuksia karkaamasta katkeruuden poluille.tuolta kantilta että joku muu on aiheuttanu nää "vammat" joita hoidetan.Mutta kumminkin pitääs kohdata ne kipeät asiat ja käsitellä ne.Vertauskuva.Jos vaikka yrittää lopettaa tupakan polton niin nikotiinipurkka on hoitona hyvä mutta siitä purkastakin on päästävä eroon kumminkin.
- tavaksi,
en itse ajatellu kirjoitti:
tuolta kantilta että joku muu on aiheuttanu nää "vammat" joita hoidetan.Mutta kumminkin pitääs kohdata ne kipeät asiat ja käsitellä ne.Vertauskuva.Jos vaikka yrittää lopettaa tupakan polton niin nikotiinipurkka on hoitona hyvä mutta siitä purkastakin on päästävä eroon kumminkin.
mutta, on se vaan hyvä apu silloin, kun "levy alkaa jurrata paikallaan"
- 30 merkkiä
tehdä jutunjuurta, ruveta pikkupsykologiksi ja vielä syyttäjänkin asemaan.
Ei tät voi kuin hymyillen lukea, anteeksi vain.
- Aritta
on käynyt niin niin se ei tarkoita että se olisi erikoisen yleistä.
Ja mitä ihmettä kirkolla on asian kanssa tekemistä? Tai Jumalalla?- keskustelua......
Luulisin kirkon olevan huolisaan erojen määrästä ja lasten hyvinvoinnista vai eikö kirkolle oo enää tärkiää nää asiat.Onko kirkkokin niin markkinoitten puolella että salii tään koira bisneksen ja luulisi verottajankin olevan huolisaan kun tää koiratouhu on pimeää pisnestä ja siitä aiheutuvat kulut maksetaan verovaroosta.
- ei kerkiä puuttua
keskustelua...... kirjoitti:
Luulisin kirkon olevan huolisaan erojen määrästä ja lasten hyvinvoinnista vai eikö kirkolle oo enää tärkiää nää asiat.Onko kirkkokin niin markkinoitten puolella että salii tään koira bisneksen ja luulisi verottajankin olevan huolisaan kun tää koiratouhu on pimeää pisnestä ja siitä aiheutuvat kulut maksetaan verovaroosta.
pikku ongelmiin kun on oman pään kanssa ongelmia.
- Aritta
vakavampiakin asioita eroon kuin koirat. Eikä tosiaankaan kirkolla pitäisi olla mitään sanomista ihmisten tekemisiin.
- En siedä koiraa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000042472780 Voisi kumminkin sanoa paremmin ettei siedä tyttöystävää kun sillä on koira.Ei oo yksin mun ongelma vai mitä.
- tairat olla koirapiika
Aritta kirjoitti:
vakavampiakin asioita eroon kuin koirat. Eikä tosiaankaan kirkolla pitäisi olla mitään sanomista ihmisten tekemisiin.
Kaippa kirkos joku on huolisaan eikos ne oo just siksi että ne auttaa hädässä olevia ja yrittää että ihmiset eivät kärsisi.Esim.näitten eroperheitten lapset.
- mielenterveys
Aritta kirjoitti:
oli se ongelma kun on pakko pitää koiria ja hypätä näyttelyys ja just näille HULLUULLE KOIRANAISILLE pitääs sitä apua saara.Ei ole normaalia että koiraa piretään ylemmällä tasolla kun ihminen ja pidetään koiraa perheenjäsenenä.
- Aritta
tairat olla koirapiika kirjoitti:
Kaippa kirkos joku on huolisaan eikos ne oo just siksi että ne auttaa hädässä olevia ja yrittää että ihmiset eivät kärsisi.Esim.näitten eroperheitten lapset.
on ateisti?
Mielestäni se aika on ohi kun kirkko määräsi tekemisemme ja tekemättä jättämisemme. - Aritta
mielenterveys kirjoitti:
oli se ongelma kun on pakko pitää koiria ja hypätä näyttelyys ja just näille HULLUULLE KOIRANAISILLE pitääs sitä apua saara.Ei ole normaalia että koiraa piretään ylemmällä tasolla kun ihminen ja pidetään koiraa perheenjäsenenä.
Koiranäyttelyt ovat harrastus. Ja mikään harrastus ei tietenkään saa ottaa yliotetta muista tehtävistä kuten lapsien hoidosta. Ukko kait on sen verran itsenäinen että tulee toimeen. Vai?
Yleensä miehillä on sellainen luulo että nainen on hankittu heitä varten eikä naisella saa olla omia harrastuksia vaan hänen on oltava valmiina palvelemaan miestään 24 tuntia vuorokaudessa. - Aritta
En siedä koiraa kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000042472780 Voisi kumminkin sanoa paremmin ettei siedä tyttöystävää kun sillä on koira.Ei oo yksin mun ongelma vai mitä.
hae uusi kaveri.
Minä esim olen koiraystävä ja haluan pitää koiria. Kukaan ei tule sanomaan minulle että koirat on hävitettävä jos haluan suhteen jonkun kanssa. Joko koira ja minä tai sitten ei suhdetta. Niin yksinkertaista se on. - palvella mutta
Aritta kirjoitti:
Koiranäyttelyt ovat harrastus. Ja mikään harrastus ei tietenkään saa ottaa yliotetta muista tehtävistä kuten lapsien hoidosta. Ukko kait on sen verran itsenäinen että tulee toimeen. Vai?
Yleensä miehillä on sellainen luulo että nainen on hankittu heitä varten eikä naisella saa olla omia harrastuksia vaan hänen on oltava valmiina palvelemaan miestään 24 tuntia vuorokaudessa.huolehtiis eres lapsista.On se kumma kun lapsi on vasta vuoden ja pitää ympäri suomea kiertää koranäyttelyys ja toinen lapsi on 3.v ja sitte nää 4koiraa on tärkiempiä ja kun vielä tään viimeisen koiran se otti kun nuorempi oli just syntyny.Kyllä siitä just näköö ettei lapsi oo sille tärkiä.Mun pitää vielä rakentaa sille koiratarhaa elikkä jourun auttamaan sitä siinä harastukses ja mä en saa harastaa mitään.Tosin tää on jo tapahtunu muutana vuosi sitten ja nyt ollaankin erottu.Ei koira saa olla perheenjäsen jos näin luulee niin on arvot aika sekaasin.
- just tua on kummalista
Aritta kirjoitti:
hae uusi kaveri.
Minä esim olen koiraystävä ja haluan pitää koiria. Kukaan ei tule sanomaan minulle että koirat on hävitettävä jos haluan suhteen jonkun kanssa. Joko koira ja minä tai sitten ei suhdetta. Niin yksinkertaista se on.Jota en ymmärä että ne koirat on sulle niiku monelle muullekin naiselle tärkiempiä kun ihmisuhteet.En enää kyllä sekaannu naiseen jolla on elukoota kun se näyttää olevan just niin kun sinäkin sanoot että se koira on tärkiämpi kun kumppani.Sääli vaan kun sinäkin oot nuan vinoutunu tunnepuolella että asetat elämässäsi koiran niin korkealle jalustalle että ihmisuhde on sivuseikka.
- koirasuhteita
Aritta kirjoitti:
on ateisti?
Mielestäni se aika on ohi kun kirkko määräsi tekemisemme ja tekemättä jättämisemme.tärkiempänä kun ihmisuhteita.Sitten kun koira kuolee niin puhutaan koirientaivaasta.Oli ateisti tai ei niin jotain vikaa on kun ei ymmärä ihmisen ja eläämen eroa ja jopa nostaa eläämen ylemmäksi kun ihminen.
- Aritta
palvella mutta kirjoitti:
huolehtiis eres lapsista.On se kumma kun lapsi on vasta vuoden ja pitää ympäri suomea kiertää koranäyttelyys ja toinen lapsi on 3.v ja sitte nää 4koiraa on tärkiempiä ja kun vielä tään viimeisen koiran se otti kun nuorempi oli just syntyny.Kyllä siitä just näköö ettei lapsi oo sille tärkiä.Mun pitää vielä rakentaa sille koiratarhaa elikkä jourun auttamaan sitä siinä harastukses ja mä en saa harastaa mitään.Tosin tää on jo tapahtunu muutana vuosi sitten ja nyt ollaankin erottu.Ei koira saa olla perheenjäsen jos näin luulee niin on arvot aika sekaasin.
hieman eri mieltä. Koira on perheenjäsen mutta koira on alimmalla sijalla perheessä. Tottakai lapset ovat ekasijalla.
Joskus tietysti harrastukset ottavat ylivallan. Miehilläkin. :-) - Aritta
koirasuhteita kirjoitti:
tärkiempänä kun ihmisuhteita.Sitten kun koira kuolee niin puhutaan koirientaivaasta.Oli ateisti tai ei niin jotain vikaa on kun ei ymmärä ihmisen ja eläämen eroa ja jopa nostaa eläämen ylemmäksi kun ihminen.
on alimpana arvoasteikossa perheessä, mutta siitä huolimatta se on perheenjäsen ja siitä on huolehdittava.
Ateistiin viittasin vain sillä kun nyt puhuttiin kirkosta. - Aritta
just tua on kummalista kirjoitti:
Jota en ymmärä että ne koirat on sulle niiku monelle muullekin naiselle tärkiempiä kun ihmisuhteet.En enää kyllä sekaannu naiseen jolla on elukoota kun se näyttää olevan just niin kun sinäkin sanoot että se koira on tärkiämpi kun kumppani.Sääli vaan kun sinäkin oot nuan vinoutunu tunnepuolella että asetat elämässäsi koiran niin korkealle jalustalle että ihmisuhde on sivuseikka.
perheessäni alimmalla tasolla. Eli ne eivät voita lapsiani eikä miestäni. Mutta jos mieheni seurustellessamme olisi inhonnut koiria en olisi huolinut häntä miehekseni. Koska minä haluan myös koiran elämääni ja ne harrastukset mitä se tuo.
Jos mieheni olisi inhonnut koiria olisi elämästäni puuttunut paljon ja syyn olisin laittanut mieheeni ja alkanut inhota häntä. - miehen pitää
Aritta kirjoitti:
perheessäni alimmalla tasolla. Eli ne eivät voita lapsiani eikä miestäni. Mutta jos mieheni seurustellessamme olisi inhonnut koiria en olisi huolinut häntä miehekseni. Koska minä haluan myös koiran elämääni ja ne harrastukset mitä se tuo.
Jos mieheni olisi inhonnut koiria olisi elämästäni puuttunut paljon ja syyn olisin laittanut mieheeni ja alkanut inhota häntä.alistua tai sitte pihalle.Onko se ny niin vaikia käsittää no niin sähän olit koiraihminen ja onkin turha ihmetellä miksi et käsitä.
- Aritta
miehen pitää kirjoitti:
alistua tai sitte pihalle.Onko se ny niin vaikia käsittää no niin sähän olit koiraihminen ja onkin turha ihmetellä miksi et käsitä.
ja miksi minun pitäisi valita sellainen mies joka ei siedä harrastuksiani? En minä ukkoani ulos heittäisi vaan tällaiset asiat pitää selvittää ennenkuin mennään yhteen.
Niinkuin mieheni ja minä teimme. - Aritta
miehen pitää kirjoitti:
alistua tai sitte pihalle.Onko se ny niin vaikia käsittää no niin sähän olit koiraihminen ja onkin turha ihmetellä miksi et käsitä.
ei ole alistunut mihinkään. En myöskään minä mihinkään mieheni harrastuksiin. Olemme tasavertaisia joka asiassa ja kummallakin on vapaus harrastaa mitä haluaa.
- ollu tasavertaasta
Aritta kirjoitti:
ei ole alistunut mihinkään. En myöskään minä mihinkään mieheni harrastuksiin. Olemme tasavertaisia joka asiassa ja kummallakin on vapaus harrastaa mitä haluaa.
missään muoros.Akan koirahommat oli kaiken erellä koita vaan käsittää ja en oo ainut joka on tähän törmänny.Kaippa sitä on järkeviäkin koiran omistajia mutten vaan oo vielä nähny.
- koirien kauneuskilpaaluus
Aritta kirjoitti:
hieman eri mieltä. Koira on perheenjäsen mutta koira on alimmalla sijalla perheessä. Tottakai lapset ovat ekasijalla.
Joskus tietysti harrastukset ottavat ylivallan. Miehilläkin. :-)Jotain vikaa on kun ollaan sotilaskodin pullataikina möykyn kokoosia ja kuljetetaan koiraa kauneuskilpaaluus.Olisko niin että nämä ihmiset elävät jotenkin koiran kautta kun ei onnistu muuten ei ole itsekuria ja ei saa omistumisen tunteita muuten kun koiran kautta jos se ny sitte pärjää ja jos ei pärjää niin kauneinhan tää meirän koira on muttaku tuomari vaan oli niin tyhmä.Olen kuullu kun 150 kiloonen akka sanoo että tällä koiralla on vähän ylipainoa ja laitoo sen laihikselle.Olis teheny mieli sanoa että katto peiliin niin näät kellä sitä ylipainoa on koira oli ihan normaalin näköönen.
- Aritta
ollu tasavertaasta kirjoitti:
missään muoros.Akan koirahommat oli kaiken erellä koita vaan käsittää ja en oo ainut joka on tähän törmänny.Kaippa sitä on järkeviäkin koiran omistajia mutten vaan oo vielä nähny.
koiranomistajista on järkeviä. Sinulla kävi huono säkä. Ehkä sinun olisi pitänyt lyödä nyrkki pöytään.
- Aritta
koirien kauneuskilpaaluus kirjoitti:
Jotain vikaa on kun ollaan sotilaskodin pullataikina möykyn kokoosia ja kuljetetaan koiraa kauneuskilpaaluus.Olisko niin että nämä ihmiset elävät jotenkin koiran kautta kun ei onnistu muuten ei ole itsekuria ja ei saa omistumisen tunteita muuten kun koiran kautta jos se ny sitte pärjää ja jos ei pärjää niin kauneinhan tää meirän koira on muttaku tuomari vaan oli niin tyhmä.Olen kuullu kun 150 kiloonen akka sanoo että tällä koiralla on vähän ylipainoa ja laitoo sen laihikselle.Olis teheny mieli sanoa että katto peiliin niin näät kellä sitä ylipainoa on koira oli ihan normaalin näköönen.
noissa koiranäyttelyissä. Jotain pari kolme kertaa vuodessa ja olen tutustunut monenlaiseen näyttelijään.
Koiranäyttelyt järjestetään siksi että saadaan pidettyä rodut suht koht rotumääritelmän sisällä etteivät ne ala näyttämään ihan miltä vain eivätkä mene pilalle. Ne ei siis ole mitkään kauneuskilpailut.
Joskus vain koiranomistajat sekoavat täysin ja alkavat jopa riidellä keskenään.
Koirankasvattajien on pakko saada näyttelyjen kautta meriittejä koirilleen että voivat ottaa sitten oikean hinnan penikoista. - tästä on en
Aritta kirjoitti:
noissa koiranäyttelyissä. Jotain pari kolme kertaa vuodessa ja olen tutustunut monenlaiseen näyttelijään.
Koiranäyttelyt järjestetään siksi että saadaan pidettyä rodut suht koht rotumääritelmän sisällä etteivät ne ala näyttämään ihan miltä vain eivätkä mene pilalle. Ne ei siis ole mitkään kauneuskilpailut.
Joskus vain koiranomistajat sekoavat täysin ja alkavat jopa riidellä keskenään.
Koirankasvattajien on pakko saada näyttelyjen kautta meriittejä koirilleen että voivat ottaa sitten oikean hinnan penikoista.käsitä miksi jonkun koiran pitää olla tietyn näköönen.Selitäppä tämä.Pitääskö niille omistajillekin antaa joku rotumääritelmä.Ymmärän jos kysymyksessä olisi esim ajokoira mutta tälääset joutilaat koirat jolla ei tee mitään ja miksi se pitää olla sen rotumääritelmän mukaanen.Elikkä kysymyksessä on vaan kauneuskilpaalut.Ajattele järjellä onko tässä mitään järkee.Koiranruokatehtaitten keksintö koko touhu ja jokku tyhmät menöö vipuun.
- just selaasia
Aritta kirjoitti:
koiranomistajista on järkeviä. Sinulla kävi huono säkä. Ehkä sinun olisi pitänyt lyödä nyrkki pöytään.
kun oon kuvaallu.
- Aritta
just selaasia kirjoitti:
kun oon kuvaallu.
Olet vain nyt jonkin verran katkera etkä näe mitään järkevää koiratouhuissa. Mutta koiraharrastus on ihan samaa kuin jalkapallo tai jääkiekko ym urheilut. Se vie paljon aikaa ja maksaa paljon rahaa.
- kun harastaa
Aritta kirjoitti:
Olet vain nyt jonkin verran katkera etkä näe mitään järkevää koiratouhuissa. Mutta koiraharrastus on ihan samaa kuin jalkapallo tai jääkiekko ym urheilut. Se vie paljon aikaa ja maksaa paljon rahaa.
jalkapalloa tai jääkiekkoa tulee liikuntaa mikä korvaa sen liikunnan mitä ihminen on joutunu liikkumaan aijemmin että on selvinny hengissä.Tänäpäivänä ei hengissä pysymisen takia tartte liikkua ja siksi se liikunta on hyvästä.Luulisin että ymmärät tämän.Koiran kävelytys ei muuten oo riittävää.Toki koirankin kanssa voi juosta mutta sitä kyllä näköö harvemmin ja useimmat ei eres pysty juoksemaan ja hädintuskin kävelemäänkään.
- Aritta
tästä on en kirjoitti:
käsitä miksi jonkun koiran pitää olla tietyn näköönen.Selitäppä tämä.Pitääskö niille omistajillekin antaa joku rotumääritelmä.Ymmärän jos kysymyksessä olisi esim ajokoira mutta tälääset joutilaat koirat jolla ei tee mitään ja miksi se pitää olla sen rotumääritelmän mukaanen.Elikkä kysymyksessä on vaan kauneuskilpaalut.Ajattele järjellä onko tässä mitään järkee.Koiranruokatehtaitten keksintö koko touhu ja jokku tyhmät menöö vipuun.
ihmisen ystävä, vahti ja apulainen tuhansia vuosia. Eri rodut on tarkoitettu eri tehtäviin. Jopa joutilas koirakin on tärkeä seuralaisena.
- Aritta
kun harastaa kirjoitti:
jalkapalloa tai jääkiekkoa tulee liikuntaa mikä korvaa sen liikunnan mitä ihminen on joutunu liikkumaan aijemmin että on selvinny hengissä.Tänäpäivänä ei hengissä pysymisen takia tartte liikkua ja siksi se liikunta on hyvästä.Luulisin että ymmärät tämän.Koiran kävelytys ei muuten oo riittävää.Toki koirankin kanssa voi juosta mutta sitä kyllä näköö harvemmin ja useimmat ei eres pysty juoksemaan ja hädintuskin kävelemäänkään.
olevan hyvässä kunnossa joudut ulkoiluttamaan sitä aika paljon.
Minä en viitsisi mennä ulos lainkaan jos ei minulla olisi koiraa.
Koira on yksi ihmisen tärkeimmistä "kuntoutusvälineistä". - kun katteloo
Aritta kirjoitti:
Koira on yksi ihmisen tärkeimmistä "kuntoutusvälineistä".omistajia niin ovat 150kg painaviakin vai meinaakko jos niillä ei olisi koiraa niin ne olis 300kg.Koira kävelöö niin hitaasti ja haistelee ja nuuskii että ei siinä ulkoilutuksessa syke nouse riittävästi.Kysyppä vaikka joltain kunto-ohjaajalta.
- Aritta
kun katteloo kirjoitti:
omistajia niin ovat 150kg painaviakin vai meinaakko jos niillä ei olisi koiraa niin ne olis 300kg.Koira kävelöö niin hitaasti ja haistelee ja nuuskii että ei siinä ulkoilutuksessa syke nouse riittävästi.Kysyppä vaikka joltain kunto-ohjaajalta.
että kaikki koiran omistajat olisivat 150 kiloisia. Ja hyvähän on että hekin pääsevät ulos. Eikä lihavat ihmiset tarvitse kovaa vauhtia saadakseen ulkoilusta hyötyä. Ensin kävellään hitaasti ja sitten vauhti nopeutuu kun kunto kasvaa.
Silloin kun koiran pitää tehdä tehtävänsä ulkona se ei tietenkään voi juosta vaan silloin se kävelee ja haistelee. Et varmaan ole seurannut kaikkia koirien ulkoiluttamisia. - koiran tehtävä
Aritta kirjoitti:
että kaikki koiran omistajat olisivat 150 kiloisia. Ja hyvähän on että hekin pääsevät ulos. Eikä lihavat ihmiset tarvitse kovaa vauhtia saadakseen ulkoilusta hyötyä. Ensin kävellään hitaasti ja sitten vauhti nopeutuu kun kunto kasvaa.
Silloin kun koiran pitää tehdä tehtävänsä ulkona se ei tietenkään voi juosta vaan silloin se kävelee ja haistelee. Et varmaan ole seurannut kaikkia koirien ulkoiluttamisia.on teherä paskaa jalkakäytäville ja pyöräteille.Nyt selkis elikkä sillä teherään muille kiusaa.Ehkä se ylipaino onkin tullu siitä kun on vaan silitelly koiraa sisällä.Sano 10 hyvää syytä omistaa koira.Kyllä niitäkin on jokka vie koiran autolla johonkin puistoon missä se koira juoksee ja äiti kattoo tosin se äitikin on ulkona jos ei ny sitte istu autos mutta en sanoosi tätä ulkoiluksi.
- Aritta
koiran tehtävä kirjoitti:
on teherä paskaa jalkakäytäville ja pyöräteille.Nyt selkis elikkä sillä teherään muille kiusaa.Ehkä se ylipaino onkin tullu siitä kun on vaan silitelly koiraa sisällä.Sano 10 hyvää syytä omistaa koira.Kyllä niitäkin on jokka vie koiran autolla johonkin puistoon missä se koira juoksee ja äiti kattoo tosin se äitikin on ulkona jos ei ny sitte istu autos mutta en sanoosi tätä ulkoiluksi.
et tiedä koirista yhtään mitään. Olet vain äkäinen kun vaimosi valitsi koiran sinun sijastasi. Ehkäpä kannattaisi miettiä miksi.
Koiranomistajan on tarkoitus siivota paskat pois. Niitä ei saa jättää yleisille paikoille. - mun piti teherä
Aritta kirjoitti:
et tiedä koirista yhtään mitään. Olet vain äkäinen kun vaimosi valitsi koiran sinun sijastasi. Ehkäpä kannattaisi miettiä miksi.
Koiranomistajan on tarkoitus siivota paskat pois. Niitä ei saa jättää yleisille paikoille.ne siivoushommat.Ja kyllä mä paiskasin sen pihalle mutta lapset kärsivät siellä koiran asunnos nyt ja siellä ei oo siivoojaa.
- Aritta
Aritta kirjoitti:
Koiranomistajan on tarkoitus siivota paskat pois. Niitä ei saa jättää yleisille paikoille.ja itse teemme valintamme.
Katso nyt sitten ettet enää ota koiraihmistä kaveriksesi ja voithan sinä pitää lapsiasi välillä luonasi. Ja jos lasten olosuhteet äidin luona on huonot voi siitä ilmoittaa johonkin. Sosiaalihuoltoon esim. - selvää
koirien kauneuskilpaaluus kirjoitti:
Jotain vikaa on kun ollaan sotilaskodin pullataikina möykyn kokoosia ja kuljetetaan koiraa kauneuskilpaaluus.Olisko niin että nämä ihmiset elävät jotenkin koiran kautta kun ei onnistu muuten ei ole itsekuria ja ei saa omistumisen tunteita muuten kun koiran kautta jos se ny sitte pärjää ja jos ei pärjää niin kauneinhan tää meirän koira on muttaku tuomari vaan oli niin tyhmä.Olen kuullu kun 150 kiloonen akka sanoo että tällä koiralla on vähän ylipainoa ja laitoo sen laihikselle.Olis teheny mieli sanoa että katto peiliin niin näät kellä sitä ylipainoa on koira oli ihan normaalin näköönen.
En kyllä enää yhtään ihmettele, miksi ero tuli ja miksi koira oli tärkeämpi. Et se sinäkään erityisemmin vaimoasi näyttänyt kunnioittavan, joten miksi kuvittelet vaimosi arvostavan sinua?
- älä käsitä väärin
selvää kirjoitti:
En kyllä enää yhtään ihmettele, miksi ero tuli ja miksi koira oli tärkeämpi. Et se sinäkään erityisemmin vaimoasi näyttänyt kunnioittavan, joten miksi kuvittelet vaimosi arvostavan sinua?
se vaan anto persettä koiranäyttelyys tuomarille että koira pärjää ja pärjäshän se.Elikkä sairasta touhua ja eihän se oo millään tavalla koiran tai tään jalostushomman kannaltakaan oikeen että huono koira pärjää jos antaa piparia tai viinapullon tuomarille.
- tekstistäsi
Aritta kirjoitti:
Koira on yksi ihmisen tärkeimmistä "kuntoutusvälineistä"."Minä en viitsisi mennä ulos lainkaan jos ei minulla olisi koiraa. "
Eli kysymys sinulle.
Miehesi kanssako et lenkillä käy? - ehkä se koira
tekstistäsi kirjoitti:
"Minä en viitsisi mennä ulos lainkaan jos ei minulla olisi koiraa. "
Eli kysymys sinulle.
Miehesi kanssako et lenkillä käy?on just sen miehen yläpuolella.
- Aritta
tekstistäsi kirjoitti:
"Minä en viitsisi mennä ulos lainkaan jos ei minulla olisi koiraa. "
Eli kysymys sinulle.
Miehesi kanssako et lenkillä käy?hänelle pitäisi laittaa kaulapanta kaulaan ja sitten ulkoiluttaa? :-)
- Aritta
ehkä se koira kirjoitti:
on just sen miehen yläpuolella.
lähteä lenkille niin tietenkin menisin mukana mutta se ei kuulu hänen huveihinsa.
Aika typerä kysymys. - 30 merkkiä
on kyse.
- vittuillen
Koira on ottanut minut jumalakseen, haukut mua liikuttaa, sillä ilman minua ne eivät pääsisi kuselle, enkä minä viitsisi laiskana ulkoilla, mutta nyt täytyy.
Mitäs vikaa koirissa? Jumala loi kaiken, ja vaikka koira onkin luotu ihmisen toimesta, onko koira yht´äkkiä nyt saatanasta? Jos Jumalasi loi suden, koira polveutuu sudesta, ei siis ole Jumalasi luoma, vaan emonsa synnyttämä, onko koira muka pilkkasi kohde? Silloin taidat pilkata luojaasi, jota Jumalaksi kutsut. Elämää pilkkaavat pilkkaavat itse Jumalaa, eli syyllistyvät Jumalanpilkkaamisen. Jos Jumala loi jonkun kastemadoksi, se vain täyttää elämänsä tehtävää, eikä räksytä joutavaa, elää vain ja antaa toistenkin elää. Kastematokin on enemmän Jumalasta kuin muita mollaava ihminen. Olitko ajatellut tuota?
Jo uskot oikeasti Jumalaasi, et varmaan kyseenalaistaisi Jumalan tekemisiä, joten uskosi taitaa olla aika ulkokultaista ja siis epäilyttävän tarkoitusperien tavoittelevaa Haluatko itse Jumalalaksi Jumalan paikalle vai koiraksi koiran paikalle?- enkä oo kenenkään
nähny iloitsevan kun on kärpäsen paskaa ikkunas tai kenenkään päästävän hyttysiä tahalaan sisälle kun nekin on jumalan luomia ja täyttävät vain tehtävänsä.Miksi vain koira päästetään sisälle tai killi.Jumala loi myös pakkasen jotenka jätä ovet auki jos uskot jumalaan hölmö.
- Sinua säälivä
Kuule, ei kukaan KOIRAN takia eroa! Sinä olet sairas - ei millään pahalla, mutta käy mielenterveystoimistossa tai yritä saada
muuta kautta itsesi kuntoon.- kun perhe
niin erohan siitä tulee mutta eikö sen joka on koiran asettanu perheen erelle pitääsi mennä lääkäriin sehän siinä on sairas kun ei ymmärä tärkeysjärjestystä.Elikkä mee itte lääkäriin kun tualaasia kirjoottelet.Sääliksi käy sinua.
- koiruli
juttu. Koirasta on hyviä puolia, mm.pakottaa menemään ulos muuten kunto rapistuu. Itselläni on koira harrastukseni takia.
Muistan jonkun sananjulistajan sanoneen, Pietari oli kissahullu sillä oli paljon kissoja.
Muistatko raamatun paratiisin siellä paljon kesyä eläimiä Nooa sai nimittää niitä eläimiä.
Itse kiitän Jumalaa mielessäni koirani tähden, elävä olento.
Jos olet yksinäinen niin mikä sinua estää? olet vapaa lintu. Vaimoni mummo sanoi minulle muutama vuosi sitten minulla meni vapaus, se on totta. Ennen pääsin minne huvittaa. Onnittelen teitä olevia jo sinkkuja viimeisinä aikoina, Paavali kirjoittaa kun vaikeat ajat koittavat on parempi olla sinkku. Nyt on vaikeat ajat tulossa öljyn hinta nousee taas ja Obama (muslimi) tavoittelee Palestiinalaisille lisää maata mitä merkitsee tuomioita pakanakansoille (lue Hesekiel). Odotan suurta parantumisherätystä sitten tämän jälkeen tuuliin ja pilviin.- kumminkaan
kävi koiranäyttelyys ainakaan kirkonmenojen aikaan.Tää harrastushan siinä just onkin se sairaus eikä se koira.
- kissanäyttelyys
ja lahjoi tuomarin viinapullolla.Kyllä nyt sun juttus on aika kaukaa haettua tämän päivän touhuun verrattuna täällä syötetään koiria ihan vaan huvikseen ja piretään niille kauneuskilpaaluja ja toisaalla ihmiset kuolevat nälkään.Mitähän pietari ja nooa sanoisi tähän koitappa miettiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455020Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481169Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101089- 131083
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76959Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27723