Unet

ihmetellen

Hei,
onko raamatussa jossain jokin kohta, jossa Jumala (tai joku muu) kehottaa ihmistä uskomaan uniinsa?

18

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista raamatunkohtaa.

• ap..

Hei,
        kiitos vastauksesta, mutta mitähän tämä tarkoittaa?

Job 33

Jumala puhuu monin tavoin

15 Unessa, öisessä näyssä hän puhuu. Kun ihminen vaipuu uneen, kun hän nukkuu vuoteellaan,

• ap.. kirjoitti:

Hei,
        kiitos vastauksesta, mutta mitähän tämä tarkoittaa?

Job 33

Jumala puhuu monin tavoin

15 Unessa, öisessä näyssä hän puhuu. Kun ihminen vaipuu uneen, kun hän nukkuu vuoteellaan,

puhunut; yöllä unessa, öisessä näyssä. On unia, joissa ei ole mitään järkeä, eikä mitään sanomaa, mutta joskus Jumala erityisesti haluaa puhua ihmiselle unessakin. Uskon, että sen sanoman ymmärtää ennen pitkää. Jos siinä on jotain pelottavaa, syyttävää, tai Raamatun sanan vastaista, se ei ole Jumalasta. Hän ei pelottele eikä syytä.

Myös Paholainen pääsee joskus unien kautta häiritsemään. Jos näin käy, niin kun herää, on hyvä rukoilla ja kiittää Jeesusta Kristusta, Hän on Voittaja ja turva.

• ap..
        Victoria777 kirjoitti:

puhunut; yöllä unessa, öisessä näyssä. On unia, joissa ei ole mitään järkeä, eikä mitään sanomaa, mutta joskus Jumala erityisesti haluaa puhua ihmiselle unessakin. Uskon, että sen sanoman ymmärtää ennen pitkää. Jos siinä on jotain pelottavaa, syyttävää, tai Raamatun sanan vastaista, se ei ole Jumalasta. Hän ei pelottele eikä syytä.

Myös Paholainen pääsee joskus unien kautta häiritsemään. Jos näin käy, niin kun herää, on hyvä rukoilla ja kiittää Jeesusta Kristusta, Hän on Voittaja ja turva.

miten Sä tunnistat, että Herra on tää puhuja?
        mua pohdituttaa tää asia, koska mulla on sellanen käsittämätön 'musta tuntuu', että tää mun 'viestittäjäni' on jokin 'välikappale', Herranko?

uni viime elokuulta: näin suurikokoisen jäniksen lähestyvän suurta kivenmurikkaa, nousevan takajalkojensa varaan ja lyövän kiven yhdellä iskulla tassullaan kahtia. kiven sisällä oli valkoinen, suloinen, kerällä nukkuva kissa, eikä se herännyt. (kissa on se, jota unissa säikähdän, mutta nukkuva kissa on aina helpotus). vieressä niityllä oli tyttö, (jonka tunnen), hän ihasteli ääneen mustia 'sulkia', joita lojui pitkin niittyä. minä (siis unennäkijä, katsoin tätä kuin ikkunalasin takaa, siis, en ollut tässä unessa, vaan olin 'katsojana' 'katsomossa') katsoin hänen ihasteluaan ja ajattelin: voi tyttö hyvä, eihän ne ole mustia 'sulkia', vaan afrikkalaisen keihään kärkiä.

se oli hyvin lyhyt ja selkeä uni.

tapahtui seuraavaa: sain tältä unen tytöltä tekstiviestin, samana päivänä yöllisen uneni jälkeen, jossa hän kysyi kuulumisiani?

en koskaan vastanut viestiin, koska mulle tuli sellainen 'mutu', ettei tyttö ole nyt oikeella asialla (kun ei erota edes sulkia keihäänkärjistä). sen koommin en ole hänestä kuullut. mainittakoon, että hän on entinen työkaverini, mutten ole siviilielämässä ollut koskaan hänen kanssaan tekemisissä.

ja jotenkin tuli 'mutu', että jos vastaan viestiin, niin avoimen kiven sisällä oleva kissa herää(ja sitä en HALUA).

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Ap. t. 2:17 "Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset e n n u s u n i a."

• ap..

toi viimeinen kohta sopis minuun: vanhus ja enneunet :)

läksin tätä aihetta kysymään, koska näin unen tässä muutama aika sitten, jossa minua kehotettiin uskomaan uniini, koska raamatussakin näin kehotetaan tekemään. unessa kerrottiin myös, mistä kohtaa raamattua kyseinen kehotus löytyy.

aamulla, kun heräsin, asia kiinnosti ja tovin etsittyäni raamattua, löysin sen ja kohtakin löytyi. luin sen ja siinä luki 'selvästi': usko uniisi, sillä Jumala puhuu unen kautta.

nyt tänään asia tuli mieleen ja kaivoin raamattuni esiin, hain kohdan, jossa tämä teksti pitäisi olla, mutten löytänyt kyseistä kohtaa. se oli 'kadonnut'.

raamattu.uskonkirjat.net haulla löysin tuon jobin kohdan, joka on 'vastaava', muttei siinä kehoteta uskomaan uniin ja mä todellakin luin ihan kirkkaassa päivänvalossa, täysissä ruumiin- ja sielunvoimissa raamatusta omin silmin kohdan: "usko uniisi..."

eli mistähän on kyse? hallusinaatio? 'henki'? Jumala?

• cybo-ceronimo-cabriel-61
        ap.. kirjoitti:

läksin tätä aihetta kysymään, koska näin unen tässä muutama aika sitten, jossa minua kehotettiin uskomaan uniini, koska raamatussakin näin kehotetaan tekemään. unessa kerrottiin myös, mistä kohtaa raamattua kyseinen kehotus löytyy.

aamulla, kun heräsin, asia kiinnosti ja tovin etsittyäni raamattua, löysin sen ja kohtakin löytyi. luin sen ja siinä luki 'selvästi': usko uniisi, sillä Jumala puhuu unen kautta.

nyt tänään asia tuli mieleen ja kaivoin raamattuni esiin, hain kohdan, jossa tämä teksti pitäisi olla, mutten löytänyt kyseistä kohtaa. se oli 'kadonnut'.

raamattu.uskonkirjat.net haulla löysin tuon jobin kohdan, joka on 'vastaava', muttei siinä kehoteta uskomaan uniin ja mä todellakin luin ihan kirkkaassa päivänvalossa, täysissä ruumiin- ja sielunvoimissa raamatusta omin silmin kohdan: "usko uniisi..."

"Joka uskoo uniin pelkää varjoaan" sanotaan.

No,ehkä ali-tajunnallinen ei voi muuta kuin viestittää symbolien kautta unissa, pitääkseen systeemin edes jotenkin koossa?

Unettomuus tekee harhaiseksi ja vie hermot, uni on tärkeää terveytemme kannalta.
        Unihalvaus on metka kokemus, siinä ihan mahdottomia hallareita vyöryy päälle ja olet aivan halvaantuneena, on kokemusta.

Kai Korkein voi viestittää unien kautta, kuten alemmatkin, en itse lähtisi kuitenkaan unieni kautta elämääni eteenpäin rakentamaan.

• 33:
        ap.. kirjoitti:

14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.

• ap..
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

"Joka uskoo uniin pelkää varjoaan" sanotaan.

No,ehkä ali-tajunnallinen ei voi muuta kuin viestittää symbolien kautta unissa, pitääkseen systeemin edes jotenkin koossa?

Unettomuus tekee harhaiseksi ja vie hermot, uni on tärkeää terveytemme kannalta.
        Unihalvaus on metka kokemus, siinä ihan mahdottomia hallareita vyöryy päälle ja olet aivan halvaantuneena, on kokemusta.

Kai Korkein voi viestittää unien kautta, kuten alemmatkin, en itse lähtisi kuitenkaan unieni kautta elämääni eteenpäin rakentamaan.

mullei oo kokemusta noista halvauksista :)

enkä kärsi unettomuudestkakaan, enkä liioin nukahtamisvaikeuksistakaan.

niin, mutta onko se korkein vai 'joku' muu, kun viestiä mulle pukkaa?

tän unen perusteella ainakaa voi elämäänsä rakentaa. onneksi en ehtinyt nolaamaan itseäni: siteeraamalla kenellekään raamatunkohtaa, jota oo olemassakaa :))

• Trubaduuri

Kyllä varsinaisesti joku meedio kehottaa uskomaan uniin. Näkemiämme unien kanssa on syytä olla aina varovainen ja varsinkin niiden tulkitsimisien kanssa. Ei suoranaisesti raamatussa kehoiteta tekemään nuinkaan. Vaan, kyllä ihmisen pitää uskoa, siis totella Luojaansa, taivaallista Isää.

• ap..

niin, oikeestihan raamatussa ei ole, tai minä en ainakaan löytänyt tätä, "usko uniisi..." kohtaa.

mutta, mikä piru mut sai sellasen kohdan lukemaan sieltä?

ajattelin alkavaa skitsofreniaakin, mutta lääkärikirjan mukaan taidan olla siihen liian vanha :)

• Antree.
        ap.. kirjoitti:

niin, oikeestihan raamatussa ei ole, tai minä en ainakaan löytänyt tätä, "usko uniisi..." kohtaa.

ajattelin alkavaa skitsofreniaakin, mutta lääkärikirjan mukaan taidan olla siihen liian vanha :)

Joh. 20:27

Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"

• Trubaduuri
        ap.. kirjoitti:

Niin, en tiedä minäkään kaikkea, kaikista joko valve- tai yöunistani huolimatta, mutta hyvä kyky ymmärtää ihmismieltä ja pitkä elämänkokemus
        auttaa kyllä saamaan selvää vaikeistakin asioista
        ja ihmisistä, raamattu mukaan lukien. :)
        Yleensä kyllä nuoret miehet sairastuvat tuohon ko. sairauteen. Joten sen suhteen ei kannata muuta, kuin pyyhkiä otsalta hikeä, olkoonkin se sitten työn tai huvin aikaan saamaa. ;)

• ap.. kirjoitti:

kannattaa uskoa Raamattua. Ei unia, jollei niissä ole joku selvä viesti joka pitää yhtä Raamatun ilmoituksen kanssa. Yleensä Jumala antaa sellaselle unelle selityksen, ennen pitkää.

• ap..
        Antree. kirjoitti:

Joh. 20:27

Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"

omiin silmiinsä näköjäs ainakaan voi uskoa :)

jotenkin mulle on päivänselvää, että Jumalan pikku pelinappula tässä ollaan, ihan ilman uskoanikin, mutta hiukan kiukuttaa, miten tällä tavalla kohdellaan pientä ihmistä

• ap..
        Victoria777 kirjoitti:

kannattaa uskoa Raamattua. Ei unia, jollei niissä ole joku selvä viesti joka pitää yhtä Raamatun ilmoituksen kanssa. Yleensä Jumala antaa sellaselle unelle selityksen, ennen pitkää.

tunnustan, vähän, todella vähän olen raamattua lukenut, mutta kun se on niin monin kohdin niin niin raskassoutuista. kyllä, uskon, että siellä on SE totuus, mutta hyvin se on vuosisatojen saatossa sinne saatu piilotettua :)

• ap.. kirjoitti:

tunnustan, vähän, todella vähän olen raamattua lukenut, mutta kun se on niin monin kohdin niin niin raskassoutuista. kyllä, uskon, että siellä on SE totuus, mutta hyvin se on vuosisatojen saatossa sinne saatu piilotettua :)

tutustut Kirjailijaan ; ) Jeesus on muuten Sana. Tämä käy ilmi mm. Johanneksen evankeliumista. Jeesus loi Isänsä kanssa taivaat ja maan, sekä ihmisen.

Siunausta!

• Raamatussa,

14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
      15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
      16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
      17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
      18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2551
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe