Tein spontaanin matkan johonkin...
Liu´uin jotain kohti, valuin vatsallani. Olin itsevarma ja rohkea. Myönnän että olin lähtiessä ylimielinen ja aggressiivinenkin. Tapasin pöllön. Pieni pöllö, ehkä helmipöllö? Se oli aran oloinen, teki minut nöyräksi. Tajusin olevani väärällä asenteella liikkeellä.
Virta vei minua, ystävällinen pöllö oli vierelläni. Aloin tuntea pelkoa. Synkät varjot häilyivät ympärilläni. Pöllö rohkaisi minua. Se näytti saalistavalta huuhkajalta, vihainen ja voimakas.
Virta vei minut tunneliin. Tunneli haarautui ja virta voimistui. Tunsin kauhua ja räpiköin vastaan. Vasen ja oikea, minun piti valita kumpaan menen. Vasemmalla oli valoa, oikealla oli pimeää ja synkkää. Valitsin oikean, en edes epäröinyt??
Maanalaisessa jokihaaralla oli niljakas hai. Se pelotti minua. Tunsin kauhua ja kammotusta. Taistelin vastaan rajusti etten törmäisi siihen. Oikeastaan ei se ollut vaarallinen, en vain pitänyt siitä. Pelkäsin. Pöllö rohkaisi minua. Yhtäkkiä olin ohittanut hain ja pelottavan kohdan. Tunneli jatkui, näin valoa sen päässä. Pöllö kulki edelleen kanssani.
Joki muuttui äkkiä kosteaksi tippukiviluolaksi. Se nousi ylöspäin, maan pinnalle. Näin vihreää, puita. Pääsin luolasta, nousin suurien puiden yläpuolelle. Katselin puiden latvuksia. Yhtäkkiä tipahdin maahan. Maassa kuljin nopeasti kosteaa, multaista ja kahisevaa aluskasvillisuutta pitkin. Se oli jokin polun tapainen. Näin kaivetun luolansuun joka meni maan alle. Tiesin että sinne piti mennä.
Vierelleni ilmestyi lempeä näätä. Itseasiassa haisunäätä? Sen vuoro oli opastaa minua. Välillä iljetti madot ja pimeys, käytävän mutkat, juurakot. Tunsin välillä pelkoa ja yritin kieltäytyä menemästä. Menin kuitenkin. Näätä vierelläni oli rohkea, se rohkasi minua. Luola päättyi spiraaliverkkoon, menin siitä läpi.
Luolan päässä oli pehmikkeitä. Tongin niitä ja sieltä paljastui hirvittävän näköinen raivokas eläin joka oli kuolemaisillaan. En tiedä oliko se hyeena, susi vaiko koira. Makasi siinä voipuneena irvistellen hampaitaan katsoen raivokkaasti minua. En pelännyt. Menin sen luo, halasin ja silittelin sitä. Se virkistyi. Pidin sitä kaulasta kiinni, se oli kuin raivokas susi. Uskomattoman vahva ja rohkea. En pelännyt yhtään, se oli minun.
Jatkoin matkaani luolassa. Se meni ylöspäin kohti jotain valkoista. Se oli lunta. Istuin hetken luolan päässä ajatellen pöllöä, näätää ja sutta, ne olivat tehneet minuun vaikutuksen. Hai inhotti minua. Kaivauduin lumen läpi takaisin maan pinnalle.
Olen edelleen ymmälläni. Tuntemukseni olivat täysin todelliset, kauhu, pelko, inho, rohkeus, suru ja ystävällisyys. Luulen että minun täytyi tehdä matkani pelastaakseni se kuolemaisillaan oleva susi. Rakastan sitä. Kuten myös sitä rohkeaa pöllöä ja kilttiä näätää.
Eikö ollut erikoinen matka?
merkillinen juttu
10
636
Vastaukset
- bolgrad**
Että nämä "henkioppaat" olivat kuin osa sinua ja luonteen piirteitäsi.
Tuo hai kai asia, minkä sinun on kohdatta tai käsiteltävä, vaikka kuinka inhottaisi.(tuleva ikävä riita?)
Susi on rohkeutesi ja raivosikin.
Pöllö on viisautesija myös itseluottamuksesi.
Näätä on lempeytesi ja rakkautesi.
Tarvitset näitä jonkun asian suhteen???
Mieti tätä, kun jotain tapahtuu/tai on käynnissä.
Ps. Voin olla itse täysin väärässä. Tuli vaan mieleen.- Susi jo syntyessään
Minä olin susi jo syntyessäni. :D Mutta hyvin menee siitä huolimatta. Susi henkioppaanani vaihtoi turkin värinsäkin valkoiseksi, kun etenin "sisäisellä matkallani". Tiesin, että siirryin korkeammalle "tasolle", henkisesti. No.. näin tämä.
- Sfinksi*
Pöllön kutsuvan?
- Sfinksi*
Täytyi olla kolmaskin tie?
- Sfinksi*
Olevaisen yöpuoleen.
- aloittaja
joudut vähän selventämään mitä tarkoitat? Olevaisen yöpuoleen? Kolmas tie? Ei ollut kuin kaksi...
- Sfinksi*
aloittaja kirjoitti:
joudut vähän selventämään mitä tarkoitat? Olevaisen yöpuoleen? Kolmas tie? Ei ollut kuin kaksi...
Henkimaailman "alakerta". Ei mikään kovin mukava paikka, oikeastaan aika kamala. Mutta jonka kautta on kuitenkin kuljettava. Välttämättä.
On oltava "kolme tietä". On monta syytä miksi näin. On tunnistettava kolme "olentoa" ja tässä on vaara harhautua luulemaan houkuttelevaa "taivaallista" kirkkautta "jumalaksi". (on paljon muutakin).
Ja pöllö. Kuulin Pöllön kutsuvan. Vanha intiaanitarina.
Tämä keskustelu poistetaan pian en kirjoita turhaan enempää. - aloittaja
Sfinksi* kirjoitti:
Henkimaailman "alakerta". Ei mikään kovin mukava paikka, oikeastaan aika kamala. Mutta jonka kautta on kuitenkin kuljettava. Välttämättä.
On oltava "kolme tietä". On monta syytä miksi näin. On tunnistettava kolme "olentoa" ja tässä on vaara harhautua luulemaan houkuttelevaa "taivaallista" kirkkautta "jumalaksi". (on paljon muutakin).
Ja pöllö. Kuulin Pöllön kutsuvan. Vanha intiaanitarina.
Tämä keskustelu poistetaan pian en kirjoita turhaan enempää.Tiesin lähtiessäni että vastassa ei ole mitään mukavia asioita. Olen melkoisessa elämän tienhaarassa juuri nyt, valinnan paikalla ollut. Kuolema on ollut vahvasti ajatuksissa. Tavallaan lähdin katselemaan mitä tehtävissä on... Jumalaa en hae, pelkästään tietä. Sopusointua, arvioida valintaani.
Pöllö ei kutsunut, ainakaan ääneen, vaikka tavallaan se silti kutsuikin minut luokseen. Herätti uteliaisuuteni. Alussa se oli arka ja tuijotti ystävällisesti, kun pelkäsin varjoja, siitä tuli huuhkaja, vihaisen näköinen saalistaja, siksi ei tarvinnut enää pelätä, se suojeli.
Näätä oli hiljainen ja ystävällinen. Kulki tehokkaasti ja määrätietoisesti...
Kuoleva raivokas tummakarvainen susi vahvistui lopussa minun sitä hoivatessa ja muuttui tuuheaturkkiseksi ja harmaaksi mutta sen raivo ei enää kohdistunut minuun. Se suojeli minua.
En tiennyt matkallani, enkä tiedä edelleenkään täysin matkani tarkoitusta... Kuolema on yhä vahvasti läsnä. Mietin sitä kolmatta tietä, en ainakaan havainnut sitä missään.
Olen jollaintapaa shamaani. Käynyt pahimmassa, sitä en tahdo enää...
- Oikea tie
Sisälle elämään. Se on Jeesus Kristus, Jumalan Poika. Hän on sydämesi ovella ja haluaa päästä sisällesi. Avaa, et tule katumaan.
- vai näky?
Merkillinen tuo sinun kertomuksesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298