oli vähän aikaisemmin Tuomaan tunnustusta selittänyt opetuslapsilleen, [Joh.10:34,35] että Isä itse on sanonut jumaliksi niitä, joille hän on sanansa antanut. Jeesus tiesi Tuomaan ymmärtäneen hänen aikaisemman opetuksensa.
Myöhemmin tekstien kopioijat ovat alkaneet mielivaltaisesti käyttää mieleisissään kohdissa jumala- ja poika- sanoissa isoja alkukirjaimia!
Jeesus itse opetti, että ainoastaan Isä YKSIN on totinen Jumala, [Joh. 17:3].
1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja",
Joku "toinen Jeesus" ja "toinen evankeliumi" yrittää epäuskoisen Tuomaan lausahduksella kumota Kristuksen terveet sanat!
Koska Jeesus
40
615
Vastaukset
- alkanut
selittämään niin sano mistä Johannes kastaja Elisabet ja Marja saivat tietää että Jeesus on tuomarien jumaluuteen verrattava persoona? Ainakin Elisabet sanoi Jeesusta Herrakseen ja Marja Jumalaksi vapahtajakseen. Eikä Johannes kastajakaan erehtynyt.
Matt.3:3. Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie,
Luuk.1: 43. Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
Luuk.1:46. Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
>>Koska Jeesus oli vähän aikaisemmin Tuomaan tunnustusta selittänyt opetuslapsilleen, [Joh.10:34,35] että Isä itse on sanonut jumaliksi niitä, joille hän on sanansa antanut. Jeesus tiesi Tuomaan ymmärtäneen hänen aikaisemman opetuksensa.>Joku "toinen Jeesus" ja "toinen evankeliumi" yrittää epäuskoisen Tuomaan lausahduksella kumota Kristuksen terveet sanat!- hirvas
Johanneksen 20 luvussa Jeesus itse teki selväksi kuka on Hänen Jumalansa, Isä joka on taivaassa. Ja muita jumalia ei ole, eikä saa ollakaan Jumalan oman ilmoituksen mukaan.
Joh.20:14-17
14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Kolminaisuusopin eksyttämät lahkolaiset puhuvat selvää p...kaa. - sivusta seurannut
hirvas kirjoitti:
Johanneksen 20 luvussa Jeesus itse teki selväksi kuka on Hänen Jumalansa, Isä joka on taivaassa. Ja muita jumalia ei ole, eikä saa ollakaan Jumalan oman ilmoituksen mukaan.
Joh.20:14-17
14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Kolminaisuusopin eksyttämät lahkolaiset puhuvat selvää p...kaa.sinä et sitten usko Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Kerros nyt sitten minkä sinä jätät noista pois?
- hirvas
sivusta seurannut kirjoitti:
sinä et sitten usko Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Kerros nyt sitten minkä sinä jätät noista pois?
lapsellinen jankutus!
- sivusta seurannut
hirvas kirjoitti:
lapsellinen jankutus!
ihan asiallisesti minä mielestäni sinulta kysyin. Olet itse sanonut, että et usko kolminaisuusoppiin, niin silloin sinun pitää jättää noista kysymistäni asioista joku pois. Kysyn minkä sinä jätät pois? Kerro nyt, kun kysytään!
eli Jumalan sana on minunkin herrani niin kuin oli myös Daavidin herra (Psalmissa pienellä kirjoitettu herra)!
Ps. 110:1
"Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: »Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi»".
Kristus Jeesus on siis 'pikkuherra' Isän Jumalan herruuteen verraten, sillä kiistämättä Isä Jumala on herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, Isä ja Herra!- hirvas
ihan asiallisesti minä mielestäni sinulta kysyin. Olet itse sanonut, että et usko kolminaisuusoppiin, niin silloin sinun pitää jättää noista kysymistäni asioista joku pois. Kysyn minkä sinä jätät pois? Kerro nyt, kun kysytään!
KOKO kolminaisuusopin.
- sivusta seurannut
hirvas kirjoitti:
KOKO kolminaisuusopin.
eli et sitten usko Isään, Poikaan ja pyhään Henkeen. Siinä se kolminaisuus on. Tuota sinun viestiesi perusteella epäilinkin.
- hirvas
eli et sitten usko Isään, Poikaan ja pyhään Henkeen. Siinä se kolminaisuus on. Tuota sinun viestiesi perusteella epäilinkin.
olisi sinulle tärkeä opeteltava.
sinä et sitten usko Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Kerros nyt sitten minkä sinä jätät noista pois?
sinulle vastaan, että hirvas ja minä emme jätä täydellisestä kaikki yhdeksi jumalayhteys-opista mitään pois vaan otamme siihen myös kaikki Kristuksessa nöyrtyneet ja hänet herrakseen tunnustaneet ihmiset.
Täydellisessä jumalayhteydessä viinipuun Juurena ja maaperänä on Isä, viinipuun runkona Kristus Jeesus ja sen oksina Kristukseen juurtuneet ihmiset. Kukaan ihminen ei voi laskea sen persoonien lukumäärää!sivusta seurannut kirjoitti:
"sivusta seurannut, on oksaton Kristuksena oksista karsittu viinipuu! Lue Joh.15:1-6!
- karsittu versio
ekivaari kirjoitti:
eli Jumalan sana on minunkin herrani niin kuin oli myös Daavidin herra (Psalmissa pienellä kirjoitettu herra)!
"Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: »Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi»".
Kristus Jeesus on siis 'pikkuherra' Isän Jumalan herruuteen verraten, sillä kiistämättä Isä Jumala on herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, Isä ja Herra!kristinuskosta. Minä Olen-ekivaari ja hänen opetuslapsensa hirvas ovat oman todistuksensa mukaan kehittäneet uskonnon, joka on ilman Kristusta, ristintyötä, syntiä ja helvettiä.
Sitä markkinoidaan (=jankutetaan) jehovalaisten käännytyskäsikirjojen mukaan. Itse he ovat nousseet jumaliksi. - hirvas
karsittu versio kirjoitti:
kristinuskosta. Minä Olen-ekivaari ja hänen opetuslapsensa hirvas ovat oman todistuksensa mukaan kehittäneet uskonnon, joka on ilman Kristusta, ristintyötä, syntiä ja helvettiä.
Sitä markkinoidaan (=jankutetaan) jehovalaisten käännytyskäsikirjojen mukaan. Itse he ovat nousseet jumaliksi.sairas mielikuvitus.
- yrität antaa
ekivaari kirjoitti:
Kristus Jeesus on siis 'pikkuherra' Isän Jumalan herruuteen verraten, sillä kiistämättä Isä Jumala on herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, Isä ja Herra!minulle selityksen siitä että Johannes kastaja Elisabet ja Marja tiesivät Jeesuksen Tuomarien kaltaiseksi jumalaksi? Itse olet täällä sanonut ettei alkutekstissä ole isoja kirjaimia.
>>Kun Jeesu eli Jumalan sana on minunkin herrani niin kuin oli myös Daavidin herra (Psalmissa pienellä kirjoitettu herra)! karsittu versio kirjoitti:
kristinuskosta. Minä Olen-ekivaari ja hänen opetuslapsensa hirvas ovat oman todistuksensa mukaan kehittäneet uskonnon, joka on ilman Kristusta, ristintyötä, syntiä ja helvettiä.
Sitä markkinoidaan (=jankutetaan) jehovalaisten käännytyskäsikirjojen mukaan. Itse he ovat nousseet jumaliksi.ja ristin työtä ei elämämme ole, mutta syntimme ja helvettimme on Jumala ottanut pois Jeesuksessa Kristuksessa! Katso sinäkin tähän:
Joh. 1:29
"Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: »Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!»"yrität antaa kirjoitti:
minulle selityksen siitä että Johannes kastaja Elisabet ja Marja tiesivät Jeesuksen Tuomarien kaltaiseksi jumalaksi? Itse olet täällä sanonut ettei alkutekstissä ole isoja kirjaimia.
>>Kun Jeesu eli Jumalan sana on minunkin herrani niin kuin oli myös Daavidin herra (Psalmissa pienellä kirjoitettu herra)!on niin selvä, ettei siitä ymmärtäväiset ihmiset tarvitse sinun eikä minun selityksiä! Uskoa ainoastaan.
- huolimatta
ekivaari kirjoitti:
on niin selvä, ettei siitä ymmärtäväiset ihmiset tarvitse sinun eikä minun selityksiä! Uskoa ainoastaan.
vaikka annat vain tuomarien jumaluuden. Jeesus antaa uskonsankarien luettelossa olevan Daavidin ja muiden kutsua itseään Jumalakseen kuten Tuomaksenkin tapauksessa. Miten tämä on mahdollista kun sana snoo älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Onko Hän myös sinun Jumalasi?
Hepr.11:16. mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin. huolimatta kirjoitti:
vaikka annat vain tuomarien jumaluuden. Jeesus antaa uskonsankarien luettelossa olevan Daavidin ja muiden kutsua itseään Jumalakseen kuten Tuomaksenkin tapauksessa. Miten tämä on mahdollista kun sana snoo älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Onko Hän myös sinun Jumalasi?
Hepr.11:16. mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.Herramme Jeesuksen Kristuksen Isästä Jumalasta, siis sanan lähettäjästä eikä sanasta:
1.Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista." [Ef. 1:17-21]
Kuka lähetti sanan eli Jeesuksen?
Joh. 8:42
"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.»"- siinä puhutaan
ekivaari kirjoitti:
Herramme Jeesuksen Kristuksen Isästä Jumalasta, siis sanan lähettäjästä eikä sanasta:
1.Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista." [Ef. 1:17-21]
Kuka lähetti sanan eli Jeesuksen?
Joh. 8:42
"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.»"Jeesuksesta joka on luonut kaikki "sillä hän on valmistanut heille kaupungin".
Ilm.4:11. "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut."
Hepr.1:10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; siinä puhutaan kirjoitti:
Jeesuksesta joka on luonut kaikki "sillä hän on valmistanut heille kaupungin".
Ilm.4:11. "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut."
Hepr.1:10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;inttää kun ei ymmärrä, että Isä on pojankin Herra ja määrää, mille paikalle hän kuuluu;
Tuossa jakeessa on selvästi kysymys kahdesta eri Herrasta joista Isä Jumala, "herrojen Herra", puhutteli poikaansa Jeesusta Kristusta, joka on kansojen herra ja kaikkien ihmisten herra!siinä puhutaan kirjoitti:
Jeesuksesta joka on luonut kaikki "sillä hän on valmistanut heille kaupungin".
Hepr.1:10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;ja väität Jeesusta Jumalaksi, mutta Jeesuksen oma todistus ei sovi yksiin sinun väitteesi kanssa:
Joh. 5:30
"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Joh. 6:38
"Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt."sivusta seurannut kirjoitti:
Ymmärrätkö tämän. Jos ihminen ei usko kolminaisuusoppiin, niin tämä ei missään nimessä tarkoita, ettei hän uskoisi Jumalaan/Isään tai Poikaan/Jeesukseen Kristukseen tai Pyhän Hengen olemassa oloon.
Olen aivan varma, miten KAIKKI uudestisyntyneet ihmiset uskovat Pyhän Hengen, Jumalan, Jeesuksen Kristuksen olevan totta.Etkö huomaa, miten Ekivaari/Hirvaskin uskovat näiden olemassa oloon, niin ja minäkin.Pyhä Henkihän opettaa ja johdattaa uudestisyntynyttä ihmistä.Siis ohjaa ja avaa ymmärrystä.
PS: Näytäppä Raamatun kohta, joka ilmentää/todistaa JUmalan olevan persoona.Ymmärrätkö, ettei koko sanaa löydy Raamatusta ja sikis siihen ei tule uskoa.- myös tätä
ekivaari kirjoitti:
ja väität Jeesusta Jumalaksi, mutta Jeesuksen oma todistus ei sovi yksiin sinun väitteesi kanssa:
Joh. 5:30
"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Joh. 6:38
"Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt."Hepr.1:10 jolla Isä sanoo poikansa tehneen taivaan ja maan. Silloin hän on tehnyt kaikki muutkin eikä vain osaa jopa uskonsankareille kaupungin joiden hän sallii kutsua itseään heidän Jumalakseen kuten Tuomaskin. Joten kysymys edelleen kuuluu kutsutko sinä Jeesusta Jumalaksi.
Hepr.1:10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
Ilm.4:11. "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut." myös tätä kirjoitti:
Hepr.1:10 jolla Isä sanoo poikansa tehneen taivaan ja maan. Silloin hän on tehnyt kaikki muutkin eikä vain osaa jopa uskonsankareille kaupungin joiden hän sallii kutsua itseään heidän Jumalakseen kuten Tuomaskin. Joten kysymys edelleen kuuluu kutsutko sinä Jeesusta Jumalaksi.
Hepr.1:10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
Ilm.4:11. "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut."Kristuksen pää, eikä Kristus Jumalan pää, niin kuin sinä luulet, [1.Kor. 11:3] vaan Raamattu sanoo Kristusta Jumalan oikeaksi kädeksi ja oikean käden mieheksi, joka rakentaa, korjaa ja parantaa, mutta kaikki käskyt ja ohjeet tulevat päästä!
- kutsuvat
ekivaari kirjoitti:
Kristuksen pää, eikä Kristus Jumalan pää, niin kuin sinä luulet, [1.Kor. 11:3] vaan Raamattu sanoo Kristusta Jumalan oikeaksi kädeksi ja oikean käden mieheksi, joka rakentaa, korjaa ja parantaa, mutta kaikki käskyt ja ohjeet tulevat päästä!
kuitenkin häntä Jumalakseen. Sinä näytät olevan oikein superuskonsankari kun et samaan suostu.
kutsuvat kirjoitti:
kuitenkin häntä Jumalakseen. Sinä näytät olevan oikein superuskonsankari kun et samaan suostu.
häntä jumalakseen samassa tarkoituksessa kuin mitä Jeesus opetti Joh.10:34,35 jakeissa!
Samaa asiaa opetti myös apostoli Paavali:
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Jeesus ja apostolit nimesivät ainoastaan Isän YKSIN totiseksi Jumalaksi ja meidän kuuluu uskoa ensisijaisesti Jeesuksen opetusta!- ettei esim
ekivaari kirjoitti:
häntä jumalakseen samassa tarkoituksessa kuin mitä Jeesus opetti Joh.10:34,35 jakeissa!
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Jeesus ja apostolit nimesivät ainoastaan Isän YKSIN totiseksi Jumalaksi ja meidän kuuluu uskoa ensisijaisesti Jeesuksen opetusta!Daavid tiennyt mitä tarkoittaa "älä pidä muita jumalia minun rinnallani"
- voi olla
ekivaari kirjoitti:
1. Korinttolaiskirje 8
Jeesus ja apostolit nimesivät ainoastaan Isän YKSIN totiseksi Jumalaksi ja meidän kuuluu uskoa ensisijaisesti Jeesuksen opetusta!tuomarien jumaluus.
>>Joo he kutsuivat häntä jumalakseen samassa tarkoituksessa kuin mitä Jeesus opetti Joh.10:34,35 jakeissa!
valehtelijaksi! Missään Raamatussa ei sanota, että Tuomas olisi tavallasi asian ymmärtänyt, älä siis yritä kaataa valheitasi Tuomaan ja Jeesuksen päälle.
* Montako yötä meni, että löysit mieleisesi selityksen Tuomaan tunnustukselle. Ja mitä sitten, ei Tuomaan tunnustus ole ainoa kikä Jeesusken jumaluuden todistaa, Raamattu puhuu siitä alusta asti, kaikki kirjoitukset on juuri siitä, että Jumala lähettä Poikansa, kun aika on.
* Ja Jumalan Poika tuli alas taivaasta, Sana tuli lihaksi Jumalasta, ei Joosefista, vain sinun jeesusksesi on Joosefin poika, ei Jumalan Poika!voi juuri muuta tehdä kuin rukoilla puolestasi Jumalaa, että hän avaisi sinun ymmärryksesi käsittämään, että Jeesus ja apostolit opettivat erikseen lihasta syntymisen ja erikseen Hengestä syntymisen, sillä sinä uskot Jeesuksen syntyneen vain monona näkyväisen lihan mukaan etkä stereona, hengen mukaan myös henkenä!
Raamatun antamat selitykset ensin "pyhyyden hengen mukaan":
Joh. 3:6
"Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Matt. 12:48
"Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"
Mark. 3:33
Hän vastasi heille ja sanoi: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"
Luuk. 8:21
"Mutta hän vastasi ja sanoi heille: »Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät»".
Room. 1:4
"pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
Ja sitten Raamatun antamat selitykset lihan mukaan:
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika",
Roomalaiskirje 1
Evankeliumi on kertomus ...
3 "hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä".
Selvä kuin mikä; Maalliset asiat selitetään maallisesti ja hengelliset asiat hengellisesti:
1. Kor. 2:13
"ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."- ällikkä
hän tulkitsee kirjoitukset aivan miten milloinkin tuntuu.
ällikkä kirjoitti:
hän tulkitsee kirjoitukset aivan miten milloinkin tuntuu.
tulkinnat omasta olkihatustaan ja puhuu sanan vierestä lihan tunteella eikä hengen ymmärryksellä.
ekivaari kirjoitti:
voi juuri muuta tehdä kuin rukoilla puolestasi Jumalaa, että hän avaisi sinun ymmärryksesi käsittämään, että Jeesus ja apostolit opettivat erikseen lihasta syntymisen ja erikseen Hengestä syntymisen, sillä sinä uskot Jeesuksen syntyneen vain monona näkyväisen lihan mukaan etkä stereona, hengen mukaan myös henkenä!
Raamatun antamat selitykset ensin "pyhyyden hengen mukaan":
"Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Matt. 12:48
"Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"
Mark. 3:33
Hän vastasi heille ja sanoi: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"
Luuk. 8:21
"Mutta hän vastasi ja sanoi heille: »Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät»".
Room. 1:4
"pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
Ja sitten Raamatun antamat selitykset lihan mukaan:
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika",
Roomalaiskirje 1
Evankeliumi on kertomus ...
3 "hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä".
Selvä kuin mikä; Maalliset asiat selitetään maallisesti ja hengelliset asiat hengellisesti:
1. Kor. 2:13
"ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."Kyllähän Raamatussa ilmenee paljon tilanteita, joissa ihmiset LUULIVAT ja/tai uskoivat Jeesuksen olevan sitä ja tätä.Muutamat profeetaksi ja toiset jopa saatanaksi ja toiset Juutalaisten kuninkaaksi ja toiset Jumalaksi ja toiset Jumnalan Pojaksi jne....
No, ei liene uutta auringon alla tänäkään päivänä.Ihmisen lienee erittäin vaikea uskoa siihen mitä JEESUS opetti itsestään ja Isästään.
- tarkoitat
Psalmia 82 siinä oleva Jumala on Jeesus "minä sanon". Hän lainaa lainaa Psalmia Joh. 10:34. "minä sanoin". Etkö sinäkin sano aikaisemmin puhutusta minä sanoin?
- frihet
Kuten Raamattua tutkineena tiedät varsin hyvin, ettei Jeesus tässä maallisessa majassa ollut kuin kolmisenkymmentä vuotta ja varmaan myönnät, ettei hän ollut "ihan tavallinen" taapertaja, jo syntymisensä johdosta, niin et kai sinä vuodesta toiseen jauha samaa asiaa, että Jeesus oli vain "nikkari" nikkarien joukossa, vaikka jo Joosef meinas perua kihlauksensa Jeesuksen syntymän johdosta.
Kysäsen kuiteski, että jos me muut ei synnytä Jumalan tahdosta, eli Jumala ei henkeä meille anna ituumme, niin onko antajana mielestäsi saatana, meinaan, kun Jeesus Syntyi mielestäsi Pyhän Hengen vaikutuksesta, nii miten tavalliset pulliaiset sit eroitellaan, tuosta syntymästä.
Jeesus on Kuninkaani ja Herrani, jolle kiitosta tahdon antaa, koska tuossa nimessä katkesivat kirotuimmatkin kahleet ja sain armosta syntyä uudesti ylhäältä, eli kiitos Jeesus Kristus, kun elpuutit minutkin ilman ansioitta lapseksesi.kiva kun kirjoitit! Uskon meissä kaikissa olevan piilevänä se "Jumalan siemen", jonka Jumala puhalsi ensimmäiseen ihmiseen [1.Joh. 3:9].
Jumala tahtoo sen siemenen meissä kaikissa itävän ja tuottavan hengellistä hedelmää, ei niinkään lihallisia jälkeläisiä. Olipa tämä Jumalan siemen itänyt tai ei, niin Jumala tahtoo sen siemenen takaisin itselleen, sillä kirjoitettu on;
Jaak. 4:5
"Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: »Mustasukkaisen kiihkeästi hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut»"? [2.Moos.34:14; Gal. 5:17]
Jumalalla on omat keinonsa etsiä ja löytää kaikki kateissa olevat siemenet. Jos joku lihallinen ihminen pitää tätä totuutta vääryyden vallassa, niin Herra hakkaa hänet kappaleiksi, [Matt.24:51] ottaa oman kuvansa pois ja kappaleille käy samalla tavalla kuin omaan turmelukseensa hukkuville eläimille, [2.Piet.2:12].
Sivumennen sanoen, sivuutatko sinäkin, frihet, Jeesuksen oman opetuksen Jumalan tahdosta syntymisestä; "Kuka on minun äitini", olan kohautuksella vastaamatta? Kaikki neljä evankeliumia kertovat saman asian, Johannes vain selostaa yksityiskohtaisemmin;
"Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
[1.Kor.15:50; Ef.2:3]- frihet
ekivaari kirjoitti:
kiva kun kirjoitit! Uskon meissä kaikissa olevan piilevänä se "Jumalan siemen", jonka Jumala puhalsi ensimmäiseen ihmiseen [1.Joh. 3:9].
Jumala tahtoo sen siemenen meissä kaikissa itävän ja tuottavan hengellistä hedelmää, ei niinkään lihallisia jälkeläisiä. Olipa tämä Jumalan siemen itänyt tai ei, niin Jumala tahtoo sen siemenen takaisin itselleen, sillä kirjoitettu on;
Jaak. 4:5
"Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: »Mustasukkaisen kiihkeästi hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut»"? [2.Moos.34:14; Gal. 5:17]
Jumalalla on omat keinonsa etsiä ja löytää kaikki kateissa olevat siemenet. Jos joku lihallinen ihminen pitää tätä totuutta vääryyden vallassa, niin Herra hakkaa hänet kappaleiksi, [Matt.24:51] ottaa oman kuvansa pois ja kappaleille käy samalla tavalla kuin omaan turmelukseensa hukkuville eläimille, [2.Piet.2:12].
Sivumennen sanoen, sivuutatko sinäkin, frihet, Jeesuksen oman opetuksen Jumalan tahdosta syntymisestä; "Kuka on minun äitini", olan kohautuksella vastaamatta? Kaikki neljä evankeliumia kertovat saman asian, Johannes vain selostaa yksityiskohtaisemmin;
[1.Kor.15:50; Ef.2:3]Miksi Joosef sinun mielestä aikoi purkaa kihlauksen?
En minä olkaani kohauttaen sivuuta Raamatun ilmoitusta, joka meille on annetta opetukseksi, nuhteeksi...
Sit ku sattuu oleen kiire, nii sillo sivuutan kyllä usein jopa miettimättä, mitä Herra tahtoo sanansa kautta sanoa. frihet kirjoitti:
Miksi Joosef sinun mielestä aikoi purkaa kihlauksen?
En minä olkaani kohauttaen sivuuta Raamatun ilmoitusta, joka meille on annetta opetukseksi, nuhteeksi...
Sit ku sattuu oleen kiire, nii sillo sivuutan kyllä usein jopa miettimättä, mitä Herra tahtoo sanansa kautta sanoa.64 "He peittivät hänen silmänsä ja sanoivat: »Profetoi nyt! Kuka sinua löi?»"
Ps. 35:11
"Väärät todistajat astuvat esiin, he minulta tutkivat, mitä minä en tiedä."
Minunkin silmäni ovat sidotut kaksituhatta vuotta sitten sattuneille tapahtumille, varsinkin sellaisille, jotka lähinnä tyydyttävät vain lihallista mieltä ja jotka ovat arvottomia ja turhia, sillä;
Joh. 6:63
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Kysymäsi asian Raamattu sanoo jäävän ikuiseksi arvoitukseksi, ellei sitten usko sitä, mitä Jeesus itse ja apostolit Kristuksen syntymisestä opettivat.
Ap. t. 8:33
"Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."frihet kirjoitti:
Miksi Joosef sinun mielestä aikoi purkaa kihlauksen?
Sit ku sattuu oleen kiire, nii sillo sivuutan kyllä usein jopa miettimättä, mitä Herra tahtoo sanansa kautta sanoa.sinulta, frihet, oliko Marian kohtu naimattomuuden tähden sen puhtaampi kuin kenen tahansa naidun naisen kohtu? Mooseksen lain mukaan naiminen ei saastuta, mutta kuukautiset mm. tekevät naisen saastaiseksi:
3. Mooseksen kirja 15
32 "Tämä on laki miehestä, joka sairastaa vuotoa, ja miehestä, jolla on siemenvuoto ja joka tulee siitä saastaiseksi,
33 ja naisesta, jolla on kuukautisensa, ja miehestä ja naisesta, jotka sairastavat jotakin vuotoa, sekä miehestä, joka makaa saastaisen naisen kanssa."
Job 15:14
"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!"
Job 14:4
"Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään."
Eipä tainnut Jeesus edes omaa lihaansa kovin paljon arvostaa kun opetti;
[1.Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Ja varmaan sen takia ei tunnustanut Mariaa hengelliseksi äidikseen vaan näytti ottaneen sen henkilökohtaisena loukkauksena, kun toiset puhuivat Mariasta "sinun äitinäsi", kysyi Jeesus: "Kuka on minun äitini" j.n.e. ...
- tarkemmin
mitä Jeesus sanoi.
>>Koska Jeesus oli vähän aikaisemmin Tuomaan tunnustusta selittänyt opetuslapsilleen, [Joh.10:34,35] että Isä itse on sanonut jumaliksi niitä, joille hän on sanansa antanut. Jeesus tiesi Tuomaan ymmärtäneen hänen aikaisemman opetuksensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928