Jos haluat tehdä itse tuuligeneraattorisi niin tässä on laskuri joka auttaa generaattorin mitoituksessa.
http://www.tuuli_gene.smile.0lx.net/
Tuuligeneraattori
6
2110
Vastaukset
- generaattorin valmistamisesta
Ja se neuvo on, että generaattoria ei äkkinäisen pidä yrittää valmistaa itse. Generaattorin voi valmistaa myös olemassa olevista sähkölaitteista.
Sähkömoottorin suunnittelu ei taida olla ihan helppo homma. Johonkin 50 - 60 % hyötysuhteeseen kai pääsee aika helposti omavalmisteisellakin. Oikein tehtyjen sähkömoottoreiden ja generaattoreiden hyötysuhde on kuitenkin yli 90 %. Oletko muuten tehnyt koskaan autoosi laturia tai starttimoottoria? Miten toimi?- ei..
"Valmiitakin" sähkölaitteitakin voi toki käyttää mutta kannattaa muistaa, että "valmis moottoreiden" käämijohtojen paksuus on auttamattoman ohut. Ja auton laturin käyttö on täysin järjetön ajatus. Usein kehänopeuden riittämättömyys ja/tai käämin kierrosmäärän vähyys yhdessä käämilangan paksuuden kanssa tekee moottorien hyödyntämisen järjettömäksi.
Se on totta että äkkinäisen ei kannata projektiin ruveta, mutta jolla on taito tehdä (ja työpaikalla työkalut) niin miksi maksaa 1000- 2000€ jos itse saa saman 200eurolla. Projektissa vain hölmö jättää käyttämättä valmiita tarvikeita mikäli tekee omavalmisteista tuuligeneraattoria.
Generaattorin suunnittelussa sijainti ja tarve/käyttökohde ovat määrävät tekijät.
- mutta ...
Tee-se-itse pientuulivoimala voi olla huomattavasti työläämpi etenkin yli 10 kW:n ja enintään 100 kW:n luokassa.
Mikrotuulivoimalat (alle 1 000 W) vaikka rakennusten katolle onkin helpompia saada aikaan, vaikka eivät sovikaan aivan kaikille nikkareille.- aloittaja
Totta turiset.
Pienien myllyjen (-2000w) rakennuksesta aloituksessa oli kyse. Isot myllyt ovatkin asia erikseen jo fyysisen kokonsa puolestakin. - * Rakentelija *
Jos sen vain voi tehdä itse. Tiedän, että monet harastajat ovat rakentaneen hienoja tuulimyllyjä hyvin pienillä budjeteilla käyttäen romutettuja raaka-aineita. Jos omalle työlle ei lasketa hintaa, harrastus voi maksaa helposti itsensä takaisin.
- leilanen
* Rakentelija * kirjoitti:
Jos sen vain voi tehdä itse. Tiedän, että monet harastajat ovat rakentaneen hienoja tuulimyllyjä hyvin pienillä budjeteilla käyttäen romutettuja raaka-aineita. Jos omalle työlle ei lasketa hintaa, harrastus voi maksaa helposti itsensä takaisin.
Generaattoriksi sain romuttamolta 24V tasavirta moottorin.Siivistä maksoin 30e.Siipien kinnitystä varten teetin akselille sopivan navan 10e hintaan.Tasasuuntaajan vanhasta auton laturista.Muita säätimiä ei ole kun 600Ah akut ja 5A sulake.Se on palanut noin kerran vuodessa.Rakensin "myllyn"tukemaan arikopaneeleita pimeää vuodenaikaa varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17012945
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454810Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211969Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1121715Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481