otan tässä vähän häppää ja kuuntelen popedaa; Mustajärvi laulaa puiden uittamisesta ja tukkien päällä tanssimisesta... Pate laulaa kaukopartiosta; rintamasta petsamon...
no, kuten sanottu; olen ottanut vähän häppää mutta jos nyt muisteltaisiin vanhoja lauantaitansseja niin haastaisin teidät kommunistit; ei teistä ole työväeksi. muurmannin radasta mitään mutta löisin vetoa - että jos annettaisiin vähän aikaa harjoiutella - niin minusta tulisi tukkijätkä. teistä ei edes tukkikämpälle kyökkipiikaa.
meinaan ei teistä kommunisteista ole työväeksi; rainestosta tuskin on työmieheksi, suhoi osaa ehkä tyhjentää ulkohuussin vaan ei muuta ja setä kertoo sitä sun tätä niin en oikein osaisi kuvitella häntä suomalaisessa troolarissa pohjanmerellä nostamassa turskaa. puheet on kaikilla kovat mutta puheet on puheita.
wäinä taas; no, hän sosiaalidemokraattina ehkä kenties voisi oppia tekemään jotain hyödylistä mutta vanha mies. annettakoon olla eläkkeellä.
kommunistit kermaperseitä?
6
360
Vastaukset
- PappaManninen
Jorma Kääriäinen laulaa puiden uittamisesta siinä laulussa. Teos on legendaarinen Highwayman...
Kommunisti taas on ihminen,joka on läpeensä kateellinen ja tyhmä. Kommunisti on idiootin nykyaikainen synonyymi.mutta Pate heittää saman biisin omin voimin; " mä olin kuningas lailla Virran Olavin, sain kultaa, sain myös timantin , koskaan kenellekään en sanonut en ei, mut auki revittiin ja viina minut vei, mä nousin tähtiin, palata en sieltä voi. mä elän vieläkin, mun levyt vielä soi"
mutta ei tuomita kommunistia; ihmisen elämää sivuvia tarinoita on niin monta; semmoisia tarinoita, jotka tekee ihmisestä kommunistin; rainesto sai räpylöilleen ja tahtoo kostaa maailmalle olemalla kommunisti ja lopettamalla suomalaisuuden, setä suomenruotsalaisena on saanut hyvän kotikasvatuksen ja sivistyneet pöytätavat; silti hän perusti perheen venäläisen naisen kanssa ja nyt taistelee venäjän puolesta. hatunnoston arvoinen asia eikä siinä mitään pahaa mutta joku trauma hänelläkin on takanansa kun ottaa esiin historiallisina faktoina näinä bäckmannin horinoita. meinaan hänen famut ja fafat jos eläisi niin antaisi selkään. suhoi yksinkertaisine mielineen luulee elämän olevan parempaa jos saa luoda orjana paskaa venäläisellä pellolla... kommunistit eivät edusta suomea; heillä kaikilla on joku henkilökohtainen tragedia takanaan miksi he vihaavat suomea niin paljon.
kommunisti ei koskaan aja suomalaisen hyvinvointia.
- suhoi-160
Jäi mainitsematta,että olin humanitääri työssä Venäjällä ja siihen kuului vähän kaikkea,eli Gazilla sontaa pellolle,puita ajettiin jäisenä mummoille Gazilla,lunta ajettiin kaupungin kaduilta kylläkin Gamazilla,on vähän isompi kuorma-auto,että kyllä suhoi töissä on ollut,uskon,että Rainesto osaa noi sota-alusten suunnittelun, setä on opettaja.
suhoi-160- sellaisissa töissä kun autetaan heikkoa ei ole mitään pahaa. niissä töissä sinä varmaankin olet siellä karjalassa ollut. veikkaanpa, että kirkon ulkomaanavun palkkalistoilla. siinä ei ole mitään pahaa auttaa heikompaa mutta älä halvenna työnantajaasi haukkumalla meitä suomalaisia.
jokaisen pitäisi pysyä siinä hommassa missä on hyvä. sinua voitaisiin jopa työsi puolesta kunnioittaa - heikomman auttaminen on vasta miehen mitta - mutta jättäisit ne loput lörinäsi pois.
- Wäinä
Wäinä ei ole eläkkeellä.Wäinällä on nelisenkymmentä vuotta jatkunut,toistaiseksi voimassa oleva työsuhde edelleenkin.
Marraskuussa kerroin jääväni pois työstä,silloin suunniteltu virallinen viimeinen työpäivä olisi ollut tammikuussa 2010. Toinen slaagi pumppuun sekoitti nuo kaavailut,se sekoitti etenkin työnantajan kaavailut. Kenenkään sormesta ei jää kuoppaa veteen,jos jää,silloin on korvaamaton.Ystäväni avarakatsanto,mekään emme ole.On kuitenkin päässyt käymään niin,että työnantajani ei ole huolehtinut jatkuvuudesta.Prosesseissa jotkin asiat eivät toistu kaavanmukaisina eikä niitä siksi voi kirjoittaa työohjeiksi. Poikkeamien hallintaa nimitetään ammattitaidoksi ja siihen tulee nyt katkos. Minun viimeinen työpäiväni haalareissa on tehty,sairausloma jatkunee sairauseläkkeelle asti.
Minulla oli hyvä kaveri Kake. Kake oli erinomainen hitsari,hitsannut Pohjanmerellä lauttoja,öljyputkea saudeissa,maissisiiloja Brasiliassa,telakoilla ydinlangalla ja tehnyt Ruotsin atomivoimaloilla lyijytöitä. Kaljalla ollessa Kake ei koskaan hitsannut,kysyttäessä sanoi olevansa sellainen karvinaukaisija. Kake oli sitä mieltä,että paras sauma vedetään näemmä aina kahdeksannella kolpakolla.Kake oli melko nöyrä mies,se näkyi hänen asenteestaan työhön. Josko sellainen asenne sopisi sinullekin rehvastelemista paremmin?
Wäinä oli pentuaikoina yhden kesän leimikoilla,meitä nuijapoikia oli useampiakin. Sakin vähäpuheisin mies tiedettiin linnassa istuneeksi,pomo vähän meitä hänestä varoitteli.Velipojalla oli tapana kertoa ruokapöydässä "ruokajuttuja". Moni lopettikin syömisen ennen kiisseliä. Hernesoppapäivänä velipoika kertoi aivomätäjutun. Vanha venkula pani lusikan lautaselle,katsoi velipoikaa silmiin. Sitten hän vetäisi nenästä puoli kourallista herkkua,mäiskäsi sen lautaselle,sekoitti hyvin ja jatkoi syömistä. Muut eivät jatkaneet.Että kyllä sinustakin varmaan tukkijulli tulisi kun opetettaisiin.
Uiton vittumaisin homma on maapuitten keräily.Siitä on romantiikka kaukana ja työhön tarvitaan hyvät saappaat.Ethän sinä ystäväni avarakatsanto osta edes omia työsaappaitasi,melko alusta sinun pitäisi tukkilaisen urasi aloittaa.
Häntämiehet tulevat uiton perässä,heidän hommansa on laittaa huilaamaan laskeneen tulvan kuiville jättämät puut.Tulokkaat tekevät tämän homman ensimmäisinä keväinään.Kerron tämän siksi,että työhön alkaakseen työstä pitää olla jonkinlainen käsitys. Lainaan sinua itseäsi: "jos annettaisiin vähän aikaa harjoitella - niin minusta tulisi tukkijätkä". Ei uitto mikään petrokemian tehdas ole missä pomoksi päästään viikon päästä perseitä nuolemalla.
Miten minusta tuntuu,että alkaisit vaikka jehovaksi,jos sinulle tarjottaisiin ministerinpaikka taivaallisissa hallintojoukoissa?
Olisi siinä jumalalla asemastaan kiinni pitämistä!tippuisin sieltä tukkien päältä, ehkäpä koko jätkästä ei näkyisi kuin kantapäät runkojen välistä ja epätoivoinen pulputus veden alta mutta yritys olisi silti kova. mutta kirjoituksen pistin kasaan ärtymyksestä; on ehkä ollut aika jolloin kommunistit pystyivät jotenkuten perustelemaan olevansa työväen asialla; ehkäpä kommunistit itse toimivat tuotantolinjoilla tai ajoivat ratikkaa tai toimivat ahtaajina satamissa. mutta on laita nykypäivänä? luuletko noiden besserwisserien, joilla ei työkalut pysy kourassa ja jotka ovat vieroittaneet itsensä jo ajat takaperin työmiehestä ja jotka silti kehtaavat höperöidä jotain asettumisesta työväen johtoon, että heillä on tai tulisi jotain kannatusta työväen puolelta? miten luulet suomen kansan - työtätekevän väestönosan - suhtautuvan suomalaiseen kommunistiin - tällä kun pääasiassa näyttää pyörivän päässä kostot ja kansanoikeudet tai maan itsenäisyyden lakkauttamiset tai neuvostoliiton puolustamiset ja kotisuomen tuomitsemiset ynnä muut eisuomalaiset asiat? tälläiset ihmiset jos ihan oikeasti kuvittelevat saavansa suomessa kannatusta ja sulkevat mielestään realismin eli sen puoli prosenttia niin täytyy vaan todeta, että he eivät elä aivan tätä päivää eivätkä tässä todellisuudessa.
en ole vakuuttunut siitä, että kommunismi on työväenaate; kommunisteilla näyttää pyörivän kaikki muut asiat päässä kuin työväki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780