Jeesuksesta

Julmala

Vai joku Jeesus antaa synnit anteeksi.Sepä olisikin helppoa tässä syntisessä maailmassa.Mutta saatana soikoon kun se ei paljon auta.jos töppäilet.Sano se tuomarille,että Jeesus kristus antaa tään anteeksi.Menet ja hakkaat jonkun henkihieveriin,niin joo Jeesus antaapi sen anteeksi,etkä joudu edesvastuuseen teoistasi,helppoa kuin mikä.

15

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enk-el

      Yhteiskunnassa on lait jotka määräävät rangaistukset tietyistä tekosista, eikä niihin vaikuta anteeksipyynnöt eikä juuri katuminenkaan. Jokainen voi kuitenkin valita, miten suhtautuu omiin töppäilyihinsä; joko niistä oppii, katuu ja pyytää anteeksi kaikilta osapuolilta sekä myös antaa anteeksi itselleen. Joka tapauksessa rikoksen tekijä joutuu kärsimään lain vaatiman rangaistuksen ja sen jälkeen hän voi aloittaa 'puhtaalta pöydältä'. Toinen vaihtoehto on, että hän kasvattaa vihaa, kaunaa, katkeruutta ja kostonhalua myrkyttäen siten lopun elämänsä...ja luoden vain lisää 'pahaa' omassa elämässään.

      Jeesus opetti anteeksiantoa mm. Isä meidän rukouksessa sanoilla: "anna meille anteeksi meidän syntimme niin kuin mekin annamme anteeksi niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet". Saamme siis itse anteeksi, kunhan olemme ensin valmiita antamaan anteeksi toisille, mutta jos sydämessämme on vihamielisiä tunteita, niin olemmeko valmiita anteeksi saamiseen?
      Siis anteeksi saaminen on jotain aivan muuta kuin rangaistusta vaativien tekosten poispyyhkäisyä.

      Anteeksi saaminen antaa rauhan sielulle ja mielelle, vaikka olisi tullut tehtyä mitä tahansa ja siinä on sen valtava siunaus.

      • Anteeksisaamisesta

        Anteeksisaaminen ei vapauta siis vastuusta ja tekojen seurauksista. Se antaa rauhallisen mielen koska ei tunne katkeruutta itseään eikä toisia kohtaan.


      • arjuuna
        Anteeksisaamisesta kirjoitti:

        Anteeksisaaminen ei vapauta siis vastuusta ja tekojen seurauksista. Se antaa rauhallisen mielen koska ei tunne katkeruutta itseään eikä toisia kohtaan.

        onko anteeksianto todellisuutta vain saommeko vain antavamme anteeksi pintatasolla alitajuisesi
        teemme niinkuin aiheuttamamme syyt ja seuraukset
        vaativat
        paljon tärkeämpää on se että ei ole anteeksi annettevaa silloin tuo teko on jo annettu anteeksi ennenkuin se tapahtutkaan
        jos et loukkaannu kuin loukataan silloin ei synny anteeksiannettavaakaan
        jos kukaan ei loukkaantuisi ko loukataan
        niin ei olisi maailmassa väkivaltaa ja sotia
        loukattu alkaa vaatimaan kostoa vaika sanoo toista
        loukkauksesta ihminen saa mielestään oikeutuksen
        kostolle ja tällä oikeutuksella käyttämään väkivaltaa
        ettekö näe mitä maailmassa tapahtuu
        ihmiset elävät unessa johon uskonnot ja aatteet
        heidät tuutittaa


      • kirjoitti arjuuna
        arjuuna kirjoitti:

        onko anteeksianto todellisuutta vain saommeko vain antavamme anteeksi pintatasolla alitajuisesi
        teemme niinkuin aiheuttamamme syyt ja seuraukset
        vaativat
        paljon tärkeämpää on se että ei ole anteeksi annettevaa silloin tuo teko on jo annettu anteeksi ennenkuin se tapahtutkaan
        jos et loukkaannu kuin loukataan silloin ei synny anteeksiannettavaakaan
        jos kukaan ei loukkaantuisi ko loukataan
        niin ei olisi maailmassa väkivaltaa ja sotia
        loukattu alkaa vaatimaan kostoa vaika sanoo toista
        loukkauksesta ihminen saa mielestään oikeutuksen
        kostolle ja tällä oikeutuksella käyttämään väkivaltaa
        ettekö näe mitä maailmassa tapahtuu
        ihmiset elävät unessa johon uskonnot ja aatteet
        heidät tuutittaa

        > jos et loukkaannu kuin loukataan silloin ei synny anteeksiannettavaakaan
        jos kukaan ei loukkaantuisi ko loukataan
        niin ei olisi maailmassa väkivaltaa ja sotia


        Käytännössä tämänlainen ihminen on se täydellinen, mistä Jeesus puhuu: "olkaa täydelliset niin kuin Taivaallinen Isä täydellinen on". Hän on nöyrä, eli ei kykene loukkaantumaan. Hänellä on jatkuva anteeksiannon tila päällä.

        Se on hyvin korkea tavoite ja sitä kohti ihmiset kasvavat vähitellen. Napista painamalla täydelliseksi ei tulla, vähittäinen kasvu ja tietoinen pyrkimys sen tuo.


      • arjuuna
        kirjoitti arjuuna kirjoitti:

        > jos et loukkaannu kuin loukataan silloin ei synny anteeksiannettavaakaan
        jos kukaan ei loukkaantuisi ko loukataan
        niin ei olisi maailmassa väkivaltaa ja sotia


        Käytännössä tämänlainen ihminen on se täydellinen, mistä Jeesus puhuu: "olkaa täydelliset niin kuin Taivaallinen Isä täydellinen on". Hän on nöyrä, eli ei kykene loukkaantumaan. Hänellä on jatkuva anteeksiannon tila päällä.

        Se on hyvin korkea tavoite ja sitä kohti ihmiset kasvavat vähitellen. Napista painamalla täydelliseksi ei tulla, vähittäinen kasvu ja tietoinen pyrkimys sen tuo.

        ei våhitellen sitä ovat ihmiset yrittäneet tuhansia vuosia ja polkevat paikallaan sillä mielen sisältö estää tuon muutoksen
        sen on tapahduttava nyt eikä 15 päivä
        sen on tapahduttava yhtä äkkiä niin että mielen sisältö hajoaa ja olet tuossa toisenlaisuudessa
        ihminen yrittää vähittäistä muutosta mutta jossain elämänsä tilanteessa hän huomaa että se ei johda mihinkään
        tuo on kuitenkin hyvä alku todelliselle muutokselle
        sen on tapahduttava ilman muutosen motiivia
        vain vain halu ymmärtää itsensä
        jos on syy tai aihe silloin on asialla tuo vanha
        eikä se voi muuttua


      • nyt ja vain nyt
        arjuuna kirjoitti:

        ei våhitellen sitä ovat ihmiset yrittäneet tuhansia vuosia ja polkevat paikallaan sillä mielen sisältö estää tuon muutoksen
        sen on tapahduttava nyt eikä 15 päivä
        sen on tapahduttava yhtä äkkiä niin että mielen sisältö hajoaa ja olet tuossa toisenlaisuudessa
        ihminen yrittää vähittäistä muutosta mutta jossain elämänsä tilanteessa hän huomaa että se ei johda mihinkään
        tuo on kuitenkin hyvä alku todelliselle muutokselle
        sen on tapahduttava ilman muutosen motiivia
        vain vain halu ymmärtää itsensä
        jos on syy tai aihe silloin on asialla tuo vanha
        eikä se voi muuttua

        > sen on tapahduttava ilman muutosen motiivia
        vain vain halu ymmärtää itsensä

        Saman neuvon olen saanut eräältä viisaalta aiemminkin. On heitettävä toivo ja epätoivo, molemmat. On ymmärrettävä itsensä läpikotaisin, jolloin putoaa nykyhetkeen. Täytyy huomata että tämä neuvo toimii vain kun ihminen on todella valmistunut muutokseen. Ilman mitään syytä kysytään "kuka minä olen?". Kun siihen saa vastauksen, niin muutos on tapahtunut.

        Ihmiset eivät nimittäin tiedä, keitä he ovat. Mutta nyt minä alan päästä hajulle.


      • ..vastanneelle
        kirjoitti arjuuna kirjoitti:

        > jos et loukkaannu kuin loukataan silloin ei synny anteeksiannettavaakaan
        jos kukaan ei loukkaantuisi ko loukataan
        niin ei olisi maailmassa väkivaltaa ja sotia


        Käytännössä tämänlainen ihminen on se täydellinen, mistä Jeesus puhuu: "olkaa täydelliset niin kuin Taivaallinen Isä täydellinen on". Hän on nöyrä, eli ei kykene loukkaantumaan. Hänellä on jatkuva anteeksiannon tila päällä.

        Se on hyvin korkea tavoite ja sitä kohti ihmiset kasvavat vähitellen. Napista painamalla täydelliseksi ei tulla, vähittäinen kasvu ja tietoinen pyrkimys sen tuo.

        arjuunalta lainattua: # jos et loukkaannu kuin loukataan silloin ei synny anteeksiannettavaakaan
        jos kukaan ei loukkaantuisi ko loukataan
        niin ei olisi maailmassa väkivaltaa ja sotia #

        Unohdatte molemmat, arjuuna tosin ei sitä edes ymmärrä, että kun rikkoo lähimmäistään vastaan, rikkoo Jumalaa vastaan. Jokainen joutuu vastaamaan jopa pahasta ajatuksestaankin kerran Jumalan edessä.

        Jos olet lukenut Vuorisaarnan, tiedät sen.

        Ihminen EI ole koskaan täydellinen itsessään. Vasta taivaassa hän on täydellinen Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksessa elävät saavat jo tässä elämässä 'maistaa' täydellisyyttä.

        Vain JUMALA voi muuttaa meitä, Jeesukseen uskovia, enemmän ja enemmän Jeesuksen kaltaiseksi. Vain Hän oli ihmisenä täydellinen .


      • ..itämaista sekoitettuna ka...
        nyt ja vain nyt kirjoitti:

        > sen on tapahduttava ilman muutosen motiivia
        vain vain halu ymmärtää itsensä

        Saman neuvon olen saanut eräältä viisaalta aiemminkin. On heitettävä toivo ja epätoivo, molemmat. On ymmärrettävä itsensä läpikotaisin, jolloin putoaa nykyhetkeen. Täytyy huomata että tämä neuvo toimii vain kun ihminen on todella valmistunut muutokseen. Ilman mitään syytä kysytään "kuka minä olen?". Kun siihen saa vastauksen, niin muutos on tapahtunut.

        Ihmiset eivät nimittäin tiedä, keitä he ovat. Mutta nyt minä alan päästä hajulle.

        Täällä on, näenmä, Mellon 'oppilaita', ja hyvin on mennyt oppi perille. Valitettavasti tuo ei 'perille' vie.

        VAIN Jeesus on oikea tie.


      • arjuuna
        ..itämaista sekoitettuna ka... kirjoitti:

        Täällä on, näenmä, Mellon 'oppilaita', ja hyvin on mennyt oppi perille. Valitettavasti tuo ei 'perille' vie.

        VAIN Jeesus on oikea tie.

        en ole sellaisesta koskaan kuullutkaan


      • arjuuna
        ..vastanneelle kirjoitti:

        arjuunalta lainattua: # jos et loukkaannu kuin loukataan silloin ei synny anteeksiannettavaakaan
        jos kukaan ei loukkaantuisi ko loukataan
        niin ei olisi maailmassa väkivaltaa ja sotia #

        Unohdatte molemmat, arjuuna tosin ei sitä edes ymmärrä, että kun rikkoo lähimmäistään vastaan, rikkoo Jumalaa vastaan. Jokainen joutuu vastaamaan jopa pahasta ajatuksestaankin kerran Jumalan edessä.

        Jos olet lukenut Vuorisaarnan, tiedät sen.

        Ihminen EI ole koskaan täydellinen itsessään. Vasta taivaassa hän on täydellinen Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksessa elävät saavat jo tässä elämässä 'maistaa' täydellisyyttä.

        Vain JUMALA voi muuttaa meitä, Jeesukseen uskovia, enemmän ja enemmän Jeesuksen kaltaiseksi. Vain Hän oli ihmisenä täydellinen .

        ei tulla jumalan armosta vaan tekemällä niin kuin jeesus näytti esimerkkiä missä jokaisen on lunastettava itsensä
        nykyajan ihmiselle se on jo helpompaa
        sillä ei tarvitse haudata enään kolmeksi päiväksi
        tullakseen valaistuneeksi
        nyt riittää että ymmärtää itsensä ja häntä ohjaavan syitten ja seurausten ketjun
        kristinusko on aivan väärinymmärtänyt jeesuksen opetukset
        siitä on seurannut pahan ikuistamisen ketju maailmaan


      • kuka hän on?
        ..itämaista sekoitettuna ka... kirjoitti:

        Täällä on, näenmä, Mellon 'oppilaita', ja hyvin on mennyt oppi perille. Valitettavasti tuo ei 'perille' vie.

        VAIN Jeesus on oikea tie.

        Kuka Mello? Olen itseni opettaja ja itse itseni pätevöittämä.


      • MELLOKO?
        kuka hän on? kirjoitti:

        Kuka Mello? Olen itseni opettaja ja itse itseni pätevöittämä.

        Anthony de Mello on intialainen jesuiittaveli, joka opettaa ja kirjoittelee oppejaan.


      • Mikä Mello?
        kuka hän on? kirjoitti:

        Kuka Mello? Olen itseni opettaja ja itse itseni pätevöittämä.

        ## Kuka Mello? Olen itseni opettaja ja itse itseni pätevöittämä. ##

        Olet siis 'itse itsesi opettaja jne'?

        No, en sitten ihmettele! Siltä se vähän vaikuttikin.


    • fdskljfdskljfdskljdfsjklfds...

      Syntiä mietittiin joskus sillon 2000 vuotta sitten. Synti on sitä kun sä teet väärin ja tiiät ite että voisit olla tekemättä niin. Miks tarvitaan "syntiä"? Oisko Jeesus voinu opettaa synnistä, koska sitä nimenomaan oli olemassa. Jos ei olis ollu, mistä se ois opettanu? Vaan eikö oo kuitenki hyvä elää "hyvin" ja antaa muillekki hyvä elämä? Ei kai siihen tarvita pelkoo siitä että saattaa tehä syntiä? Jumalahan on luonu kaiken.

    • Synti prisynti tai psykologinen perimä, sek äego sielu yksi ja sama asia
      Ego sielu on materiastakehityksen kautta syntynyt ajallinen keskus
      joka syyn ja seurauksen lain mukaan ei häviä kuolemassa vaan se jatkettava uudessa persoonassa , joka joutuu ottamaan sen kantaakseen
      Tuon egon sielun takia ihminen joutui paratiisitilasta ulos, sillä hän on valinnoillaan , on aikaansaanut tämän kaaosmaise yhteikunnan jossa elämme

      Paluu tuohon harmian tilaan on ainut vaihtoehto jotta ihminen palaisi luonnonmukaiseen järjestykseen ennenkuin tuhoaa itsensä ja kaiken elämän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe