Hankala uskonsisar

Tutkiminen lopetettu

Tutkin erään naisen kanssa ja hän alkoi sitten puhelimessa arvostelemaan minun avioliittoani, sukualaisiani ja mielipiteitäni kaikista asioista. Sanoi että muutaman vuoden päästä mieheni hakee uuden naisen itselleen ja minä jään sitten ihan tyhjän päälle kun en ymmärrä että ainoa asia elämässäni joka oikeasti jotain merkitsee on Jehovan Todistajat. Hän on omituinen fanaatikko ja hän PAINOSTAA minua kentälle ja käymään kokouksissa ja on todella epäkypsä ihminen mustavalkoisine mielipiteineen.
Hän sanoi että vain JT-miehiin voi luottaa ja veljenikin, jota ei tunne eikä ole tavannutkaan, kuuluu samaan ei-hyvään kastiin. Hän yrittää potkia minut maahan jotta saisi sitten tarjota JT:tä avuksi,sellainen tunne minulle tulee. Hän on kaiknlisäksi itse ollut erotettuna aviollisen uskottomuuden vuoksi.
Miehelleni hän on edestäpäin mielinkielin jopa yrittää flirttailla.
Minulla meni kiinnostus koko asiaan, tuollainen ihminen ei ole ystävä eikä kunnioita edes muita.
Paremminkin saatanan kuin jumalan palvelija.
Minä ihmettelen kun ei ole eka kerta kun törmään tuollaisiin JT:hne jotka ovat minä-olen-parempi-ihminen ja minä-tiedän-kaiken-koska-olen-JT.
Mielipiteitä?

29

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkiminen lopetettu

että minä olen väärässä, sanokaa toki.

• ..,.,..,.

Jaa niinku mistä?

• junaan.

Kaiken tyyppisiä on tietty mukana. Omat mokat pohjalla saattaa vaikuttaa mustavalkoisuuteen erittän paljon.

• tutkiminen lopetettu

Minua loukkasi hänen sanomisensa tosi paljon.
        Kukaan ei ole koskaan minua loukannut sillä tavalla! Hän sanoi asioita joita en hyväksyisi edes oman äitini suusta. Hän haukkui minua mm. rasistiksi,enkä ymmärrä miksi koska minä olen nimenoaan toiminut eri järjestöissä rasismin vastaisessa toiminnassa ym. olen ollut kiinnostunut politiikasta ja muistakin uskonnoista ihan vain yleissivistyksen vuoksi (en muuten), en muuten ja siitäkin hän on saanut aiheen arvostella minua. En voi käsittää miksi on suuri synti tietää esim. islamista jotain.
        Nyt minulla on helpottunut tunne kun olen saanut lopetettua tuollaisen raastavan suhteen.

• .,.-,.,.-
        tutkiminen lopetettu kirjoitti:

Kukaan ei ole koskaan minua loukannut sillä tavalla! Hän sanoi asioita joita en hyväksyisi edes oman äitini suusta. Hän haukkui minua mm. rasistiksi,enkä ymmärrä miksi koska minä olen nimenoaan toiminut eri järjestöissä rasismin vastaisessa toiminnassa ym. olen ollut kiinnostunut politiikasta ja muistakin uskonnoista ihan vain yleissivistyksen vuoksi (en muuten), en muuten ja siitäkin hän on saanut aiheen arvostella minua. En voi käsittää miksi on suuri synti tietää esim. islamista jotain.
        Nyt minulla on helpottunut tunne kun olen saanut lopetettua tuollaisen raastavan suhteen.

En nyt lähde analysoimaan kenenkään pääkopan liikkeitä, mutta kuten sanoin, moneen junaan ja muutama sitten niillä väliasemillakin. Asiaa tuntevana sanoisin, että ei kuitenkaan yleistyksen arvoinen suoritus.

• tutkiminen lopetettu kirjoitti:

etkä viimeinen joka on tullut huomaamaan jehovantodistajien läpensä itsekkään ajatusmaailman.
        "Ainoan oikean totuuden" omaavilla on heidän mielestään oikeus kohdella ihmisiä miten tahtoo.
        Mustettakoon että "tuo ainoan oikean totuuden omaavien joukko"löytyy myös lähestulkoon kaiksta kristikunnan lahkoista.
        On onnesi että tulit huomaamaan mikä mätäpaise jt:t on lahkojen maailmassa.
        Mutta eräs asia kannattaa muistaa.
        Se,nimittäin,että ei ole Jeesuksen vika että ihmiset rakentelevat lahkojaan ja kuvittelevat itsestään sen jälkeen liikaa.
        Jeesuksen omat ovat yksilöitä ilman sidoksellisuutta mihinkään kuppikuntaan.
        Jeesuksen seurakunta on ollut olemassa jo lähes 2000 vuotta ja on olemassa siihen asti kunnes se temmataan Jeesusta vastaan "suuren pasuunan soidessa".
        Sen tulevat näkemään kaikki ja onnellisia ovat ne jotka ovat tunnustaneet suullansa että:"Jeesus on Herra".Heihin ei ole kuolemalla valtaa.

• tutkiminen lopetettu
        m.naat kirjoitti:

etkä viimeinen joka on tullut huomaamaan jehovantodistajien läpensä itsekkään ajatusmaailman.
        "Ainoan oikean totuuden" omaavilla on heidän mielestään oikeus kohdella ihmisiä miten tahtoo.
        Mustettakoon että "tuo ainoan oikean totuuden omaavien joukko"löytyy myös lähestulkoon kaiksta kristikunnan lahkoista.
        On onnesi että tulit huomaamaan mikä mätäpaise jt:t on lahkojen maailmassa.
        Mutta eräs asia kannattaa muistaa.
        Se,nimittäin,että ei ole Jeesuksen vika että ihmiset rakentelevat lahkojaan ja kuvittelevat itsestään sen jälkeen liikaa.
        Jeesuksen omat ovat yksilöitä ilman sidoksellisuutta mihinkään kuppikuntaan.
        Jeesuksen seurakunta on ollut olemassa jo lähes 2000 vuotta ja on olemassa siihen asti kunnes se temmataan Jeesusta vastaan "suuren pasuunan soidessa".
        Sen tulevat näkemään kaikki ja onnellisia ovat ne jotka ovat tunnustaneet suullansa että:"Jeesus on Herra".Heihin ei ole kuolemalla valtaa.

en kyllä usko tollaseenkaan.. huh huh.

• menoa.

en kyllä usko tollaseenkaan.. huh huh.

No, naatti lähtee sitten yksin pasuunalla yläkertaan. Jos ei kyyti kelpaa, omapa on asia.

• ainoa

jolle tuollaista on tapahtunut.Minulla on vuosien takaa paljon kokemuksia sisarista,ja voin sanoa,että eivät ole hyviä.Paljon on samaa kuin sinulle tapahtunut,ja on myös monenlaista toisten elämään ja yksityisasioihin sekaantumista ja puuttumista.On ollut monia vaikeita luonteitakin joukossa.Se on kyllä todella raivostuttavaa ja hirveää.Sen takia en nykyisin seurustelekaan kenenkään heidän kanssaan.Ei yksinkertaisesti kiinnosta.Omissa oloissa oleminen on tuonut rauhan ja paremman olon.En halua enää heitä ympärilleni heilumaan.

• Tutkiminen lopetettu

minä olisin oikeasti kiinnostunut asiasta mutta en todellakaan pidä jos mennään henkilökohtaisuuksiin.
        Sekin oikeasti huvitti kun hän sanoi että olen rasisti koska en ole ottanut selvää muista kuin vain islamista ja juutalaisista. Hän suhtautuu varsinkin islamiin vihamielisesti ja ei hyväksy sitä että olen sitä tutkinut ja tiedän siitä aika paljon.

• sanoisin

tuohon vielä,että jos on tuollainen ihmissuhde,olkoon vaikka uskonsisar,ei kannata jatkaa seurustelua missään muodossa,koska turha sitä on saada jatkuvasti huonoa oloa tuollaisen takia.Minullakin oli eräs erittäin vaikealuonteinen uskonsisar ystävänä todella pitkältä ajalta.Mutta se suhde ei koskaan toiminut.Loukkauksia ym.tuli niin paljon ja täysin tyhjästä,etä tein lopulta lopun koko seurustelusta.Yritin itseasiassa vuosia lopettaa sitä suhdetta sen toimimattomuuden takia,mutta lopulta se onnistui,ja voin sanoa,että olen helpottunut,enkä kaipaa yhtään häntä elämääni.Olen mieluummin vaikka välillä yksinäinenkin kuin huonossa seurassa.Enkä aio koskaan aloittaa enää seurustelua hänen kanssaan.

• ole pitkään
        Tutkiminen lopetettu kirjoitti:

minä olisin oikeasti kiinnostunut asiasta mutta en todellakaan pidä jos mennään henkilökohtaisuuksiin.
        Sekin oikeasti huvitti kun hän sanoi että olen rasisti koska en ole ottanut selvää muista kuin vain islamista ja juutalaisista. Hän suhtautuu varsinkin islamiin vihamielisesti ja ei hyväksy sitä että olen sitä tutkinut ja tiedän siitä aika paljon.

aikaan käynyt kokouksissa.

• tutkiminen lopetettu
        ole pitkään kirjoitti:

aikaan käynyt kokouksissa.

minä en voi mennä samaan kokoukseen enää tämän asian vuoksi.Oisi toisaalta hankalaa alkaa käymään toisenkin seurakunnan kokouksissa, kun en tunne sieltäkään juuri ketään.

• vieläkin tähän
        sanoisin kirjoitti:

tuohon vielä,että jos on tuollainen ihmissuhde,olkoon vaikka uskonsisar,ei kannata jatkaa seurustelua missään muodossa,koska turha sitä on saada jatkuvasti huonoa oloa tuollaisen takia.Minullakin oli eräs erittäin vaikealuonteinen uskonsisar ystävänä todella pitkältä ajalta.Mutta se suhde ei koskaan toiminut.Loukkauksia ym.tuli niin paljon ja täysin tyhjästä,etä tein lopulta lopun koko seurustelusta.Yritin itseasiassa vuosia lopettaa sitä suhdetta sen toimimattomuuden takia,mutta lopulta se onnistui,ja voin sanoa,että olen helpottunut,enkä kaipaa yhtään häntä elämääni.Olen mieluummin vaikka välillä yksinäinenkin kuin huonossa seurassa.Enkä aio koskaan aloittaa enää seurustelua hänen kanssaan.

että edellämainittu uskonsisar kertoi minulle,että lääkäri oli kirjoittanut lausunnon,jossa hän sanoi,että tämä sisar on luonnevikainen.Niin että olin oikeassa,kun lopetin seurustelun hänen kanssaan.Niinhän sitä suositellaan,että luonnevikaisten kanssa ei kannata seurustella,vaan on paras lähteä pakoon.Sellainen suhde ei koskaan toimi.Voi olla,että tämä sinunkin tuntemasi ihminen on luonnevikainen tai muuta vastaavaa.

• tutustuuhan

minä en voi mennä samaan kokoukseen enää tämän asian vuoksi.Oisi toisaalta hankalaa alkaa käymään toisenkin seurakunnan kokouksissa, kun en tunne sieltäkään juuri ketään.

siellä vähitellen uusiin ihmisiin.Alussahan kaikki ovat vieraita.

• tutkimisen lopettanut
        tutustuuhan kirjoitti:

siellä vähitellen uusiin ihmisiin.Alussahan kaikki ovat vieraita.

kaikki ihmettelisivät miksi olen vaihtanut seurakuntaa, mutta toisaalta kuulun toiseen seurakuntaa oikeasti. Ehkä menen sinne sitten vaan.. vähän myöhemmin.

• neitoni

antasin neuvon,et soita jollekin muulle seurakunnas ja selitä tilanne.Täytyy ihmisellä olla omia vaikeuksia jos noin toimii,ei oo raamatun eikä JT:n vika.Tee näin jos haluat

• tutkiminen lopetettu
        neitoni kirjoitti:

antasin neuvon,et soita jollekin muulle seurakunnas ja selitä tilanne.Täytyy ihmisellä olla omia vaikeuksia jos noin toimii,ei oo raamatun eikä JT:n vika.Tee näin jos haluat

siellä eikä ole puh.numeroita. Enkä voi oikein mennä kokoukseenkaan kun ne ihmettelisi miksi en enää istu hänen vieressään.

• ketjun aloittaja...

siellä eikä ole puh.numeroita. Enkä voi oikein mennä kokoukseenkaan kun ne ihmettelisi miksi en enää istu hänen vieressään.

mniten tässä asiassa pitäs toimia?

• sääntö?
        ketjun aloittaja... kirjoitti:

mniten tässä asiassa pitäs toimia?

Jospa sanoisit henkilölle itselleen mistä kenkä puristaa. Tilannetta on vaikea korjata, ellei edes tiedä mitään tehneensä. Todennäköisesti itsekin toivoisit niin toimittavan jos tilanne olisi toisin päin.

• ketjun aloittaja......
        sääntö? kirjoitti:

Jospa sanoisit henkilölle itselleen mistä kenkä puristaa. Tilannetta on vaikea korjata, ellei edes tiedä mitään tehneensä. Todennäköisesti itsekin toivoisit niin toimittavan jos tilanne olisi toisin päin.

että en pidä siitä miten hän puuttuu minun henkilökohtaisiin asioihin, pyrkii määräilemään minua, arvostelee kaikkea minussa ja kuinka hän puhuu miehestäni ja veljestäni halveksivasti "minä olen parempi ja tiedän kaiken" aseteleella vaikka mielestäni hän on kypsymätön ja kapeakatseinen. Minä sanoin etten halua nähdä enkä kuulla hänestä mitään vähään aikaan.
        Hän sanoi että ymmärtää jos minulla on huono päivä ja sanoin että nimeomaan sinun vuoksi minulla on paha olla.
        Mutta haluaisin käydä kokouksissa, mutta miten menen kun hän on siellä ja johan sitäkin ihmeteltäs kun emme istuisi enää yhdessä. Varmasti hän ei ole kelleen puhunut asiasta ja jos on puhunut, vääristellyt sitä tavalliseen tapaansa. Hänon sitä mieltä että oikean asian vuoksi saa vaikka valehdella, se on tullut selväti esille hänen puheessaan, valitettavasti.

• ne ovat

usein pahimpia toisten tuomareita,jotka itse ovat syyllistyneet vakaviin synteihin.Usein Jehovan todistajilla on se asenne,että he ovat parempia kuin muut.Kai se johtuu siitä,kun Jehovan todistajat jyrkästi tuomitsevat koko maailman,ja kaikki,jotka siihen kuuluvat.Heille itselleen tulee sitten sellainen tunne,että ovat muiden yläpuolella,ja ovat muita parempia.

• tutkiminen lopetettu

ja ett he ovat KAIKESSA aina oikeassa, oli kyse vaikka siitä että onko ulkomaiset tomaatit parempia kuin kotimaiset. Ja auta armias jos uskaltaa olla erimieltä! Sitten annetaan ymmärtää nyt pitäisi käydä säännöllisemmin kokouksissa tms. että huomattas kuinka hyviä ja kuinka oikeassa VAIN HE ovat tässä maailmassa.

• tutkiminen lopetettu

ja ett he ovat KAIKESSA aina oikeassa, oli kyse vaikka siitä että onko ulkomaiset tomaatit parempia kuin kotimaiset. Ja auta armias jos uskaltaa olla erimieltä! Sitten annetaan ymmärtää nyt pitäisi käydä säännöllisemmin kokouksissa tms. että huomattas kuinka hyviä ja kuinka oikeassa VAIN HE ovat tässä maailmassa.

sanovat että heillä on rakkaus keskudessaan ja opetetaan kuinka pitää olla anteeksi antavainen ym. niin käytännössä se ei sitten näy eikä opit tule mieleen arkielämässä.

• aivan totta

mitä kirjoitit,ja ymmärrän ahdistuksesi.On hyvä huomata,että itse ei ole ainoa,joka on kuvailemistasi asioista kärsinyt.Ehkä etäisyyden ottaminen joistakin ihmisistä tekisi hyvää.Ei ole oikein,että toisten takia joutuu kärsimään.Itse olen oppinut,että jos jonkun kanssa ei ole hyvä olla,on parempi todellakin ottaa etäisyyttä.Ei kai kaikkien kanssa tarvitse seurustella,vaikka "hyvin mukana" olisivatkin.

• vaarat!

Kyllähän nämä kaikki kirjoittamasi asiat pitävät paikkansa, täytyy myös ottaa huomioon että yksilöt ovat aina yksilöitä, mutta kun kyse on "ainoasta oikeasta totuudesta" niin henki ja suhtautuminen on sen jälkeen.

Kun olet tutkinut heidän kanssa, toivottavasti otat myös selvää heidän PERUSOPPIENSA kriittisemmän puolen, sitä ei ehkä anneta selville tutkittaessa, vaan se on otettava selville itse muita tietolähteitä myöten.

Tämä palsta (vaikka täällä on paljon asiatontakin) antaa paljon tietoa jota et ehkä koskaan saa itse Jt:ltä, heidän menneen historian, miten oppia on vaihdeltu ajan kuluessa edes takaisin jne. Kannattaa lukea näitä palstoja ja muita koskien Jt:ä ja "ihmetellä".

Itselleni, vaikka en koskaan ole ollut Jt, mutta suuri joukko läheisiä, nämä Vartiotorniseuran historian ja opin palaset ovat auenneet viime vuosien aikana, ja valitettavasti ei niin siloisina kun olin luullut, totuus "totuudesta" paljastunut pikku hiljaa...

Eli "tutkiminen" kannattaa aina myös kriittinen.

• hälytsykellot soivat

Kertomasi jt-sisar on selvästi espoolainen ja kuuluu todistajien "Espoon heimoon".

Sinun tulisi katkaista "ystävyytesi" mainittuun sisareen. On selviä merkkejä, että hän tulee viettelemään aviomiehesi tuhotakseen avioliittonne.

• tutkiminen lopetettu

paitti toi oli vitsi...Kaikki ei tietenkään ole kiinni ulkonäöstä. Mieheni ei ole hänestä
        kiinnostunut,eikä kyllä muistakaan naisista.
        Mieheni on tämän asian ulkopuolla, kerroin kyllä asiaa kaunistelleen, että en ole enää väleissä tämän todistajan kanssa.
        Hän alkaisi vain vastustaa kaikkia Jehovan Todistajia, niin luulen enkä sitä kuitenkaan halua.

• veli espoolainen

paitti toi oli vitsi...Kaikki ei tietenkään ole kiinni ulkonäöstä. Mieheni ei ole hänestä
        kiinnostunut,eikä kyllä muistakaan naisista.
        Mieheni on tämän asian ulkopuolla, kerroin kyllä asiaa kaunistelleen, että en ole enää väleissä tämän todistajan kanssa.
        Hän alkaisi vain vastustaa kaikkia Jehovan Todistajia, niin luulen enkä sitä kuitenkaan halua.

Kavala sisar on kuin kyy povellasi. Hän voi tekeytyä kauniiksi, kuin Betseba. Liha on heikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      186
      13767
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4960
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      156
      3734
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2873
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1811
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      373
      1714
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe