En kokenut ajavani lujaa

Ei minua pelottanut.

Pauliina Viitamies (sd).

Hän kaahasi Peugeotillaan reipasta ylinopeutta ajaessaan eduskuntaan tiistaiaamuna kello 10. Poliisit mittasivat hänen nopeudekseen Lahden moottoritiellä 149 kilometriä tunnissa satasen nopeusrajoitusalueella.

Viitamies sai 26 päiväsakkoa, joista kertyi maksettavaa yhteensä 1 118 euroa. Lisäksi häneltä otettiin heti ajokortti pois, mutta hän sai ajaa auton eduskuntaan.

- Ei autoa voinut sinne tien poskeenkaan jättää. Auto seisoo nyt eduskunnan tallissa.

Viitamies ei tiedä, kuinka pitkä ajokielto häntä odottaa.

- Siitä päättää Mikkelin poliisi, mutta minulle kerrottiin, että ajokielto on vähintään kuukauden.

"Olin ajatuksissani"

Viitamies kertoo ajaneensa kaikessa rauhassa työasioita miettien, kun lähti ohittamaan rekkaa.

- Olin jotenkin ajatuksissani. Tie oli sula, keli moitteeton ja autossa soi hyvä musiikki. En katsonut mittaria, sillä minulla oli täysi työ päästä rekan ohi. Ilmeisesti ohitin siinä samassa jonossa myös siviilipoliisiauton.

Siviiliautolla ajaneet poliisit pysäyttivät hänet heti ohituksen jälkeen.

- Siinä vaiheessa ei ollut enää mitään tehtävissä.

Viitamies sanoo, ettei omasta mielestään aiheuttanut vaaraa kenellekään.

- En kokenut ajavani lujaa. Ei minua ainakaan pelottanut.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903199260553_uu.shtml

"auto seisoo nyt eduskunnan autotallissa"
Lipposen Paavolle kirjoitus paikka !

Liikenne valiokuntaan ?
ammatti pätevyyttä ?

Näillä se eduskunta täytetään.
Miten hoitaa muitten asioita ?
filosofian maisteri, historianopettaja
Historian opettajana eri kouluissa vuodesta 2000 lähtien.

2

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24 h / vrk

Kuukautiset ja hilman päivät ovat niin vitun kärttysiä akkoja koko SAKki.

• Saiko hän kortin arvalla?

Iltalehden paperiversiossa on hieman lisää juttua ja siitä selviää, kuinka yksinkertainen tuo nainen todellisuudessa on.

Miten tuollaisen annetaan olla päättämässä ihmisten asioista? Jos työn jälki eduskunnassa on samaa tasoa kuin on autolla ajaminen, ja sehän epäilemättä on, niin täytyy vain toivoa parasta, että häneltä vähennetään töitä.

Järki ei edes riitä tajuamaan aiheuttamaansa vaaraa. Ohitetun rekan nopeuteen nähden nainen on ajanut lähes kakinkertaista nopeutta ja silti vain vähättelee tapahtunutta. Lähes 150 km/h vauhdissa onnettomuuden lopputulos on huomattavasti dramaattisempi kuin on 80 - 100 km/ vauhdissa, mutta eihän tuo nainen sitä, tai ylipäätään mitään, tajua.

Viime vuonna hän sai kameratolppavalvonnan ansiosta reilut sakot (sekin ylinopeudesta), mutta näyttää vahvasti siltä, että oppi ei mennyt perille. Entäs ne ajokerrat, jolloin ei ole isoveli ollut valvomassa?

Noin vastuuttomalta naiselta pitää kortti ottaa pois vähintään puoleksi vuodeksi, jotta oppisi jotain. Vai onkohan se jo hieman liikaa toivottu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4731
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3463
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1528
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1453
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1266
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1172
    8. 164
      1060
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1058
    10. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      18
      1015
    Aihe