kuoleman jälkeen? Tai onko kuolemaa elämän jälkeen?
Onko
12
447
Vastaukset
- pikku mussu
Missä?
- et ymmärtänyt
kysymyksiä? Ei se mitään.
- vita eterna
Elämä on ikuista. Fyysisen kehon elämä on väliaikaista. Syntymä ja kuolema ovat fyysisen elämän rajat, mutta itse ELÄMÄ/HENKI jatkaa elämän lukemattomissa eri mahdollisuuksissa.
- zigi
Elämää on ehdottomasti kuoleman jälkeen taivaassa ja vain siellä ja kuolemaa on kuoleman jälkeen kadotuksessa. Kummassakin eletään iankaikkisuus
- kuolematon sielu
kuka nyt ikuisuudessa loppujenlopuksi jaksaisikaan..
Uskovaiset ovat kovin mukavuudenhaluisia, laiskoja ja vetelehtisivät ikuisuudessa loputtomiin.
Loman jälkeen alkavat aina työt, koskee myös uskovaisia. - tiedät,
kuolematon sielu kirjoitti:
kuka nyt ikuisuudessa loppujenlopuksi jaksaisikaan..
Uskovaiset ovat kovin mukavuudenhaluisia, laiskoja ja vetelehtisivät ikuisuudessa loputtomiin.
Loman jälkeen alkavat aina työt, koskee myös uskovaisia.millaista ikuisuudessa on? Miksi ihmisillä on sellainen käsitys että taivaassa vaan oleillaan tyhjänpanttina tekemättä mitään? Se käsitys, minkä olen saanut niiden kertomuksista, jotka ovat saaneet taivasmatkoja tehdä, taivaassa ei laiskotella vaan siellä on ahkera iloinen työnhyörinä. Mutta sitäkään ei voi ymmärtää tämän maailman mielellä, joka kokee monesti työn hyörinän vaivana ja vastuksena.
- kuolematon sielu
tiedät, kirjoitti:
millaista ikuisuudessa on? Miksi ihmisillä on sellainen käsitys että taivaassa vaan oleillaan tyhjänpanttina tekemättä mitään? Se käsitys, minkä olen saanut niiden kertomuksista, jotka ovat saaneet taivasmatkoja tehdä, taivaassa ei laiskotella vaan siellä on ahkera iloinen työnhyörinä. Mutta sitäkään ei voi ymmärtää tämän maailman mielellä, joka kokee monesti työn hyörinän vaivana ja vastuksena.
minä olen saanut sellaisen kuvan että siellä levätään ja ehkä on jonkinlaista pientä puuhastelua/seurustelua/opiskeluia.
Olemmehan kuitenkin aineettomia ja sukupuolettomia "valo-olentoja" siellä, varsinainen kehittyminen ja sen eteen työnteko tapahtuu täällä aineen maailmassa.
Sielu ei kyllä "valmistu" Jumalaksi yhdessä elämässä, siihen mene tuhansia elämiä.
- AVKT
että on, mutta aika ei ole meidän aikaa. Toivon että tutkimukset tässäkin asiassa jatkuvat.
Omat kokemukset, sekä muiden. - ap.
Ei ole elämää ennen kuolemaa, eikä kuolemaa elämän jälkeen.
- Elämää ei ole kuoleman jälkeen
Uskonto on ihmisen keksintö ja kuolemanjälkeiseen elämään uskominen harha, jonka ihminen keksi silloin, kun tuli tarpeeksi tietoiseksi itsestään ja kuolemasta. Uskontoevoluutio kehittytti jonkinlaisen suojan ihmiselle kuolemanpelkoa vastaan. Maailmahan olisi täynnä sekoilevia ihmisiä, jos kaikki vaipuisivat epätoivoon menetettyään uskonnon luoman turvan.
Itse en yksinkertaisesti voi uskoa mihinkään ja pystyn tiedostamaan sen, että kun kuolen, on pelkkä pimeä tyhjyys, eikä ole omaa mieltä enää ajattelemassa mitään tai havaitsemassa muun elämän kehittymistä eteenpäin. Tuo tunne on aika perseestä kun se tulee, mutta ei voi mitään. Pidän sitä silti vahvuutena, että tiedostan kuoleman enkä pelkää sitä. Se ei silti tarkoita ettenkö omistaisi eettistä ja moraalista ajattelukykyä.
- Ateisti*
Äidin hautajaisissa pappi väitti että vainaja herätetään uudestaan mutta rajan toisella puolella, jossa ei ole surua, valituksia yms.
Mistä helvetistä pappi sen voi tietää kun ei varmasti itse ole siellä "paratiisissa" käynyt.- kuolematon sielu
kun hopealanka on katkennut.
Se olisikin kuoleman hetkellä yksi neuvo että pitäisi pysyä hereillä ja pyrkiä pois maan piiristä "ottaa Ritolat" heti.
Pappi oli kyllä osittain oikeassa ja itseasiassa onhan hän siellä joskus ollutkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062521Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938