Eikös se Melleri aina tämän miehen Suomeen kutsu? ;)))
http://www.kristitynfoorumi.fi/hinnnw.htm
Benny Hinnin opit
24
1019
Vastaukset
- Kipinä-lehdessä
Benny Hinn. Toimittanut: Pasi Turunen. Voin sanoa ilman epäilyksen häivää, että ihmiskunnan suurin herätys on pian tulossa. - Haluan kertoa teille, mitä Herra mäytti minulle 1990-luvun alussa.- Herra sanoi, että 90-luvun puolivälissä kaksi Hänen hengellistä "jättiläistään" pääsisi kotiin. Heti sen jälkeen alkaisi historian suurin herätys. Mutta me olemme 90-luvun puolivälissä. Tämä on nyt sitä aikaa. Kannattaa kiinittää turvavyöt, sillä jotakin on tapahtumassa. Tuon herätyksen aikana uskon tapahtuvan kolme asiaa. - Emsiksikin, historian suurin sielujenvoittamisaktiviteetti.- Toiseksi, historian suurimmat ihmeet.- Kolmanneksi, me tulemme kokemaan Jumalan lupausten toteutuvan, joiden mukaan syntisten rikkaudet tulevat vanhurskasten käsiin. Se tekee mahdolliseksi evankeliumin viemisen maailman ääriin. Näin sujuvasti Benny Hinn valehteli, vai oliko muutettu totuus. Näin Kipinä-lehdessä 4-1996 Päätoimittaja: Leo Meller.
- Itse Jeesukseen
Voi Saara etkö huomaa että loanheittämis toimillasi sammutat herätystä ja herätyksiä.
Olemme arvailleet että seuraava kohteesi olisi Ylivainio, vai olemmeko väärässä sinusta ja huhhahheistä.
Tulee muistaa ettei meillä ole täydellistä julistajaa ja ihmisiin me aina petymme ja kyllä aikoinaan sinunkaltaisesi loukkaantuivat Jeesuksenkin toimista.
Mitä jos ottaisit kohteeksesi suoraan Jeesuksen ja jättäisit nämä vajavaiset palvelijat Rauhaan.- vajavaisia ole
Heillä on paksut lompsat ja paljon toteutumattomia lupauksia. Tee sinäkin hyvä ystävä parannus noista taikauskoisista kaatohengistä ja anna pelastaa sielusi. Olet siinä väkevässä eksytyksessä. Mesmerismi kukoistaa teidän show-tyyppisissä hurmahenkisten kokuksissa. Te pilkaten käytätte Jeesuksen nimeä, mikä on Pyhä. Varokaa teidät tuodaan tuomiolle kaikesta. Saarakin tuntee vastuunsa, koska hänessä on Jumallan henki.
- Saara
Jos näin saan sammutettua sen "herätyksen" joka Benny Hinnin kaltaisten kautta tulisi, olisin enemmän kuin onnellinen! Etkö oikeasti lukenut juttuja Hinnistä? Oletko oikeasti noin sokea? Ajatelkaa, jos edes suurin osa kristityistä valvoisi, tällaiset valheet tukahdutettaisi heti alkuunsa!
Miksi minä Jeesukseen loukkaantuisin? Hän on täydellinen totuus!
Rukoile itsellesi rakkautta totuuteen, lakkaisit puolustamasta valhetta silloin! - Älkää antako pettää itseänne
valheeseen, että sieluja joutuisi kadotukseen. "Valheen kaikella voimalla, tehden tunnustekoja ja ihmeitä"... "kun ei ollut rakkautta totuuteen voidakseen pelastua"..Ei ole kyse mistään heidän (Hinn, Ylivainio, ym. ym.) vajavaisuudesta, vaan valheenhengestä, joka näitä ohjaa. Sitäpaitsi lopunajaksi ei mitään herätystä raamattu lupaa (jokunen sieltä täältä, Jumala tietää), vaan suurta luopumusta (luopumus tark. mm. valheeseen uskomista, kuten ed. mainitsin). "Saatana on astunut alas taivaasta pitäen suurta vihaa ,koska se tietää, että aikaa on vähän.
- Ylkä tulee
En ole varma sanomastani... joten ota huomioon, enkä halua loukata sinua. Siis itsehän tiedät lähettikö Pyhä Henki sinulle tehtäväksi etsiä sananjulistajien epäkohtia ja kyseenalaistaa ne täällä nyt kaikki. Niitähän riittää, se on selvää.
En siis missään nimessä lähde tuomitsemaan sinua.
Kerron erään ystäväni unen, jonka olen varmasti julkaissut ennenkin. Tämä saattaa tukea sinua paremminkin:
Ystäväni istui kirkossa ja pappi saarnasi. Hetken kuluttua papin ääni alkoi muuttua ja kasvojen ilme muuttui kovaksi. Kohta papin saaranan aikana hänen koko uulkomuotonsa alkoi muistuttaa hirviötä. Ystävääni alkoi ahdistaa ja hän alkoi katsella ympärilleen. Kukaan ei tuntunut huomaavan mitään, vaan he kuuntelivat saarnamiestä hurmaantuneena. Sitten hän huomasi kaltaisiaan, kun eräs vanhempi nainen katsoi häneen kysyen, huomaatko sinä saman minkä minä. Ystäväni vastasi myöntävästi ja sitten he huomasivat että vain muutama salissa oleva ihminen näki saarnamiehen muuttuneen karjuvaksi pedoksi. Lopulta nämä kaikki jotka saaranamiehen muutoksen huomasivat, hivuttautuivat vaivihkaa takakautta ulos kirkosta.
En tiedä siis onko epäkohiten etsiminen kutsumustasi. Voihan se olla.
Siunausta sinulle
-jarmo-- merim.raimo
jos "saarnamiehen" julistus ei ole sopusoinnussa raamatun ilmoituksen kanssa, niin silloin se "saarnamies"kalastaa kalliita sieluja helvettiin. "Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava"
- Ylkä tulee
merim.raimo kirjoitti:
jos "saarnamiehen" julistus ei ole sopusoinnussa raamatun ilmoituksen kanssa, niin silloin se "saarnamies"kalastaa kalliita sieluja helvettiin. "Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava"
Nyt puhuit aika vakavia. Saarnamies ei ole sopusoinnussa Raamatun ilmoituksen kanssa. Kuka, missä ja milloin?
Mikä on Raamatun ilmoitus ja suhteessa mihin sopusoinnun poikkeavuuteen?
Kyllä sinun pitäisi tietää, että tiedän matkani päämäärän ja tavoitteen. Miksi ihmeessä heität sitten tuollaisen retorisen kysymyksen.
Tästä tuli melkoinen paradoksi taas, joten tarkenna ihmeessä, vai oletko ymmärtänyt jotain nyt pahasti väärin.
-jarmo- - merim.raimo
Ylkä tulee kirjoitti:
Nyt puhuit aika vakavia. Saarnamies ei ole sopusoinnussa Raamatun ilmoituksen kanssa. Kuka, missä ja milloin?
Mikä on Raamatun ilmoitus ja suhteessa mihin sopusoinnun poikkeavuuteen?
Kyllä sinun pitäisi tietää, että tiedän matkani päämäärän ja tavoitteen. Miksi ihmeessä heität sitten tuollaisen retorisen kysymyksen.
Tästä tuli melkoinen paradoksi taas, joten tarkenna ihmeessä, vai oletko ymmärtänyt jotain nyt pahasti väärin.
-jarmo-en ole varma sanomastani... kirjoitat?. jos kukatahansa ei ole varma sanomisistaan, niin eikö silloin ole hyvä tarkistaa raamatusta? esim. Hes.3:20.21./18:23-32./33:11-19. Saara on ihan oikealla asialla, kun varoittaa niistä isoisista eksyttäjistä Benny Hinnistä ja muista.
- Ylkä tulee
merim.raimo kirjoitti:
en ole varma sanomastani... kirjoitat?. jos kukatahansa ei ole varma sanomisistaan, niin eikö silloin ole hyvä tarkistaa raamatusta? esim. Hes.3:20.21./18:23-32./33:11-19. Saara on ihan oikealla asialla, kun varoittaa niistä isoisista eksyttäjistä Benny Hinnistä ja muista.
En tietenkään voi olla varma sanomisistani ja asiayhteydessä oli hyvä että Saara sen tiesi. Varsinkin jos Raamatusta en voi mitenkään varmistaa onko Saara oikeasti oikealla asialla vai ei, ennekuin seuraan ja näen itse miten hän toimii. Hyvänen aika sentään...
Kyllä sinun pitäisi tietää jo mikä henki minua johtaa. En minä ole Saaraa tuomitsemassa, vaan antamassa näkökulmaa lisää ja varoittaa vaaroista kun aloittaa tuollaisen työn, joka voi olla hyvin petollinen sen tekijälle.
En siis tunne Saaraa ennestään eikä Raamattu kerro hänestä mitään, kuten aivan hyvin tiedämme.
Miksi siis sinä loukkasit minua noilla hirvittävän rumilla sanoillasi? Teit minusta sielujen helvettiin taluttelijan, joka ansaitsee kuolla ja en edes itse tiedä minne olen menossa. Se oli poikkeuksellista tekstiä sinun kirjoittamanasi. Epäilin jo jonkun muun sen tehneen.
-jarmo- - merim.raimo
eikä voi hyvä puu tuottaa.... vähäinen hapatus... siis, "julistakaa oikea tuomio", sanoo raamattu.Ei vain Benny Hinn, vaan on muitakin "mailmankuuluja" eksyttäjiä. unet saattaa olla pettäviä, siinä mielessä, että kertomasi ystäväsi uni voidaan tulkita niin monella tavalla, yksi hyvä opetus siinä oli, että parempi on käydä oman ja tutun seurakunnan kokouksissa, eikä korvasyyhyynsä etsiä "eriseuraa". Pastori saattaa ollakkin pukeutunut "valkeuden enkeliksi" ;)
- Ylkä tulee
merim.raimo kirjoitti:
eikä voi hyvä puu tuottaa.... vähäinen hapatus... siis, "julistakaa oikea tuomio", sanoo raamattu.Ei vain Benny Hinn, vaan on muitakin "mailmankuuluja" eksyttäjiä. unet saattaa olla pettäviä, siinä mielessä, että kertomasi ystäväsi uni voidaan tulkita niin monella tavalla, yksi hyvä opetus siinä oli, että parempi on käydä oman ja tutun seurakunnan kokouksissa, eikä korvasyyhyynsä etsiä "eriseuraa". Pastori saattaa ollakkin pukeutunut "valkeuden enkeliksi" ;)
En edes tiedä kuka Benny Hinn on, varmaan joku jenkkijulistaja jolla on Rolex, timantteja ja kultainen Mersu. Kyllä minä olen Ameriikassa käynyt ja nähnyt noita Benny Hinnejä.
Hän kuuluu näköjään näihin listattuihin pahisjulistajien listalle, jota Saara tuonut nyt esille. En minä kommentoi heidän hyvyyttä tai pahuuttaan, se ei ole minun tehtävväni. Minä en usko opettajiin ja niiden sanomaan sokeasti, vaan poimin aina sen minkä hyvänä otan.
Ystäväni uni kuvasi tuota mainitsemaasi korvasyyhyopetusta, hurmoshenkisyyttä, jossa pelotellaan seurakuntalaisia ja kaikkea sitä, joissa haetaan pikkuvaivoihin parannusta ja helpotusta kirkossa tapahtuvien ihmetekojen kautta, ilman nöyryyttä, katumusta ja tunnustusta omien syntiensä parannukseksi, ennen vaivojen poistumista.
Mustavalkoinen asenne on täydellisyyttä ja yksin Jumalasta, sitä meissä ei ole vaikka mitä tekisimme. Siksi minä en hae itsestäni mustavalkoisuutta, vaan nöyryyttä koska olen vajavainen ja toivon että silti Jeesuksessa Kristuksessa kelpaan Jumalalle.
Saara tekee hyvää työtä, mutta vaarallista, koska hän kaivaa esille toisten syntejä. Saara tarvitsee rukousapua enimmäkseen.
Olet siis Raimo ymmärtänyt minut väärin ja heittänyt silti päälleni ämpärillisen lokaa.
-jarmo- - merim.raimo
Ylkä tulee kirjoitti:
En edes tiedä kuka Benny Hinn on, varmaan joku jenkkijulistaja jolla on Rolex, timantteja ja kultainen Mersu. Kyllä minä olen Ameriikassa käynyt ja nähnyt noita Benny Hinnejä.
Hän kuuluu näköjään näihin listattuihin pahisjulistajien listalle, jota Saara tuonut nyt esille. En minä kommentoi heidän hyvyyttä tai pahuuttaan, se ei ole minun tehtävväni. Minä en usko opettajiin ja niiden sanomaan sokeasti, vaan poimin aina sen minkä hyvänä otan.
Ystäväni uni kuvasi tuota mainitsemaasi korvasyyhyopetusta, hurmoshenkisyyttä, jossa pelotellaan seurakuntalaisia ja kaikkea sitä, joissa haetaan pikkuvaivoihin parannusta ja helpotusta kirkossa tapahtuvien ihmetekojen kautta, ilman nöyryyttä, katumusta ja tunnustusta omien syntiensä parannukseksi, ennen vaivojen poistumista.
Mustavalkoinen asenne on täydellisyyttä ja yksin Jumalasta, sitä meissä ei ole vaikka mitä tekisimme. Siksi minä en hae itsestäni mustavalkoisuutta, vaan nöyryyttä koska olen vajavainen ja toivon että silti Jeesuksessa Kristuksessa kelpaan Jumalalle.
Saara tekee hyvää työtä, mutta vaarallista, koska hän kaivaa esille toisten syntejä. Saara tarvitsee rukousapua enimmäkseen.
Olet siis Raimo ymmärtänyt minut väärin ja heittänyt silti päälleni ämpärillisen lokaa.
-jarmo-yrität siis selittää, että ne jotka poistuivat kokouksesta, niissä oli eksytyksen henki ??? kyllä sinun kuule on sentään jotain tiedettävä siitä Benny Hinnistä ennenkuin rupeat moittimaan niitä jotka tuovat totuutta esille, sillä eiväthän läheskään kaikki ole niin väkeviä uskossa kuin sinä.Juuriuskoontullut tarvitsee jatkuvaa varoitusta, (ei ole vielä harjaantunut)eroittamaan väärää oikeasta. ;)
- janoinen
Mutta meillä ei katsota Benny Hinn:niä koska se aiheutta meille sellaisen olon mikä ei tunnu oikealta.En vaan pidä rahankeruun ja uskonnon yhdistämisestä,joten en katsele hänen ohjelmia kun tulee heti sellainen tuomitsemisen henki.
- oivaltanut
asian oikein. Siunausta sinulle.
- sivustaseuraaja
huono äidinkieli, et osaa kirjoittaa suomea!!! et osaa keskustella
- sitä se
Pyhä Henki on pitkään odottanut, että nousisi näitä äänitorvia, joita varoittaa vaarasta, eivätkä selittele ohi raamatun,vaan iloitsevat yhdessä totuuden kanssa.
Nämä ovat niitä aitoja uskovaisia, joiden hääkutsu on oven edessä, mutta nämä jotka ovat paaduttaneet sydämensä, joutuvat saatanan ansaan ja eivät pelastu, ellei tule parannusta ja luopumusta syntielämästä. - Kysymyksiini
Hei Saara
Kysyn kuka opettaa oikein? ja ketä kannattaa kuunnella? ja mikä on se oikea seurakunta?
Vastaisitko ystävällisesti.- merim.raimo
Saara kirjoitti:
http://www.juurikasvu.net/
http://www.sanaveli.com/kirjaesittely.phpja kaikki muukin mitä raamatussa on kirjoitettu ja ennenkaikkea Pyhän Hengen opetuksessa, niin tulee synnintunto ja siitä se "elämäntie" aukenee. ;)
- Raittiimmasta päästä
Saara kirjoitti:
http://www.juurikasvu.net/
http://www.sanaveli.com/kirjaesittely.phpraittiita (liittyen mainitsemiisi linkkeihin). Mutta kun ollaan täysin tarkkoja, niin esim. Veli Tuomi suhtautuu kaatumisilmiöihin liian positiivisesti. Voi olla 99,99% raitista, mutta jos loput ei niin..Pitää olla 100%:sti raitista. Nämä on tutkittu ja koeteltu. Juurikasvussa on raittiimpia artikkeleita. Tutkikaamme edelleen kaikki! Hyvä Saara kun panet näitä linkkejä luettavaksi.
- Tuom.
Raittiimmasta päästä kirjoitti:
raittiita (liittyen mainitsemiisi linkkeihin). Mutta kun ollaan täysin tarkkoja, niin esim. Veli Tuomi suhtautuu kaatumisilmiöihin liian positiivisesti. Voi olla 99,99% raitista, mutta jos loput ei niin..Pitää olla 100%:sti raitista. Nämä on tutkittu ja koeteltu. Juurikasvussa on raittiimpia artikkeleita. Tutkikaamme edelleen kaikki! Hyvä Saara kun panet näitä linkkejä luettavaksi.
vaikka kaatumista tutkitaan, mitä olen seurannut kaksikymmentä vuotta ja merkinnyt ylös muistiinpanoihin. Niitä on yli sata kohtaa, missä kaatuminen, kaatamien merkitsee joko tuomiota, Jumalan vihaa tai rangaistusta. Siis sillä on aina negatiivinen varaus. Jumala nostaa ei kaada. Olen velvollinen myös puolustamaan Jumalan sanaa, jotten viimeisellä tuomiolla valheen peittelystä tule ainakaan tuomituksi.
Ei tarvitse KF:n kirjoituksia, vaan Raamattu riittää ja henkien KOETTELU, mikä ei nyt täällä vaan istu sinne hurmahenkien hurmosteologiaan.
Kipinä lehdessä tämä kiistelty johtohahmo perustelikin KAATAMISTA Samuelin kirjeellä, kun Samuel kaatui hurmoksessa. Muut profeetan oppilaat tapasivatkin Saulin kaatuilevan ja sanoivat: "Onko Saulkin profeetta profeettojen joukossa?" Ja huom! Saul oli luopunut Jumalasta. Eikä jumalan henki ennää Sauliin tullut, mutta KAATOHENKI tuli, Herra antoi sen Saulille. Tällä Meller perusteli, että kaatuminen on jumalasta. Niinhän se onkin, mutta aika ikävässä merkityksessä. Hän oli pilkannut armon henkeä.Ei siis TOTELLUT Jumalan SANAA! EI PERUUTUSTA !! Siksipä juuri on Saarankin hyvä varoitella, vaikka käärmeenkin keinoin lynkattavaksi viedään. TOTUUS on olemassa ja sen sanat rikkoo kallion kuin vasara, mutta PIMEYS ei sitä käsittänyt! - Juurikasvu-
Tuom. kirjoitti:
vaikka kaatumista tutkitaan, mitä olen seurannut kaksikymmentä vuotta ja merkinnyt ylös muistiinpanoihin. Niitä on yli sata kohtaa, missä kaatuminen, kaatamien merkitsee joko tuomiota, Jumalan vihaa tai rangaistusta. Siis sillä on aina negatiivinen varaus. Jumala nostaa ei kaada. Olen velvollinen myös puolustamaan Jumalan sanaa, jotten viimeisellä tuomiolla valheen peittelystä tule ainakaan tuomituksi.
Ei tarvitse KF:n kirjoituksia, vaan Raamattu riittää ja henkien KOETTELU, mikä ei nyt täällä vaan istu sinne hurmahenkien hurmosteologiaan.
Kipinä lehdessä tämä kiistelty johtohahmo perustelikin KAATAMISTA Samuelin kirjeellä, kun Samuel kaatui hurmoksessa. Muut profeetan oppilaat tapasivatkin Saulin kaatuilevan ja sanoivat: "Onko Saulkin profeetta profeettojen joukossa?" Ja huom! Saul oli luopunut Jumalasta. Eikä jumalan henki ennää Sauliin tullut, mutta KAATOHENKI tuli, Herra antoi sen Saulille. Tällä Meller perusteli, että kaatuminen on jumalasta. Niinhän se onkin, mutta aika ikävässä merkityksessä. Hän oli pilkannut armon henkeä.Ei siis TOTELLUT Jumalan SANAA! EI PERUUTUSTA !! Siksipä juuri on Saarankin hyvä varoitella, vaikka käärmeenkin keinoin lynkattavaksi viedään. TOTUUS on olemassa ja sen sanat rikkoo kallion kuin vasara, mutta PIMEYS ei sitä käsittänyt!linkistä!
Olen itse pohtinut näitä asioita monta kuukautta, ja tullut siihen tulokseen että kannattaa kuunnella opettajia/profeettoja, jotka ei synnytä omassa sydämessä epäilyksiä Raamatun valossa.
Olen itse pettynyt mm.Pirkko Jalovaaraan, kun sain selville että hänkin menestysteologien kanssa samoilla linjoilla (ja saanut aikanaa Wimberiltä voitelun), ja nyt hänen tilaisuuksissaan kaatumisten tavoittelun lisäksi muutakin "hämärää" (energiansiirto, rukousliinat ym.). NokiaMissio samaa linjaa, Hinnistä nyt puhumattakaan.
Lisäisin raittiiden kirjojen luetteloon Tapani Suonnon kirjat, saa tilata OneWayMissionin sivuilta. Loistavia!!
- Jeesuksen opetuslapsi
Mietippäs Saara kuinka moni on antanut elämänsä Jeesukselle Benny Hinnin tilaisuuksissa ja moniko on tullut uskoon sinun kauttasi.
Tiedän että vihollinen vihaa Benny Hinniä, mutta miksi sinäkin haluaisit että ihmiset eläisivät vieläkin synneissään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713