marskin sankariteot

lööppälöä

Mitähän on ne suomalaisten suuresti rakastaman Mannerheimin sankariteot?
Olen yrittänyt aktiivisesti etsiä netistä.
Se että katsoo hevosenselästä kaatuneitten ruumiita ei sitä liene?

19

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,....

Pelasti Suomen kaksi kertaa kommunismin ja bolsevismin "ihanuudelta": Kansalaissodassa ja sitten viimeisissä sodissa. Mutta tämähän teitä vasureita ikuisesti vituttaa.

• Kommarihan sinä

Tunnusta pois vaan ,,,.... 20.3.2009 klo 08.43    Pelasti Suomen kaksi kertaa kommunismin ja bolsevismin "ihanuudelta": Kansalaissodassa ja sitten viimeisissä sodissa. Mutta tämähän teitä vasureita ikuisesti vituttaa. Toihan on ihan selvästi vanhan kommarin kirjoituksia. Perkeöle pitäisi viedä ladon taka ja apmua otsaa haulikolla. Perkeleen piilokommari!

• M:n elämäkerta

Meren, Jägersköldin, Screenin tai Heinrichsin. Saat jotain perustietoa edes.Pelkästään elämäkertoja on noin 50. Mene netin asemesta kirjastoon. Mutta varo! Kuvitelmasi särkyvät!

• lööppälöä

Ai minäkö olen vasuri sen takia että kysyn asiaa?
        Onks toi jokin uskonto? Asia mitä ei sovi epäillä?
        Täytyy tutustua kirjastoon...

• tietämättömyys
        lööppälöä kirjoitti:

Ai minäkö olen vasuri sen takia että kysyn asiaa?
        Onks toi jokin uskonto? Asia mitä ei sovi epäillä?
        Täytyy tutustua kirjastoon...

on osoitus vasemmistolaisuudesta. Voit tietenkin olla poikkeus.Kirjastoon meno on hyvä idea.Sinne lähden tästä minäkin.

• Väittämäsi oikeaksi faktati...
        tietämättömyys kirjoitti:

on osoitus vasemmistolaisuudesta. Voit tietenkin olla poikkeus.Kirjastoon meno on hyvä idea.Sinne lähden tästä minäkin.

Pistätkö vaikka linkin muodossa jonkinlaista oikeaksi todistettua faktatietoa tuosta tosi kovasta väittämästäsi.

Väitit nimittäin kirjoituksessasi että "yleensä tietämättömyys on osoitus vasemmistolaisuudesta".

Onnea nyt kumminkin todisteluillesi.
        Tulet tarvitsemaan sitä.

• ,,.,,
        Väittämäsi oikeaksi faktati... kirjoitti:

Pistätkö vaikka linkin muodossa jonkinlaista oikeaksi todistettua faktatietoa tuosta tosi kovasta väittämästäsi.

Väitit nimittäin kirjoituksessasi että "yleensä tietämättömyys on osoitus vasemmistolaisuudesta".

Onnea nyt kumminkin todisteluillesi.
        Tulet tarvitsemaan sitä.

Vasemmistolaiset uskoivat kommunismiin, Staliniin ja vallankumoukseen.

Millaista tietämättömyyttä.

• Arvelinkin
        ,,.,, kirjoitti:

Vasemmistolaiset uskoivat kommunismiin, Staliniin ja vallankumoukseen.

Millaista tietämättömyyttä.

Et näköjään pystynytkään todistamaan tuota mahdotonta väitettäsi yhtään mitenkään oikeaksi todistetuksi faktatiedoksi.
        Aivan kuten arvelinkin.
        Kyllä sinunkin kannattaisi miettiä hiukan mitä oikein kirjoittelet yleisille nettipalstoille.
        Sinua aletaan kirjoituksiesi perusteella pitää tyhmänä kirjoittelijana tällä saitilla.

• paljastuu jo
        Arvelinkin kirjoitti:

Et näköjään pystynytkään todistamaan tuota mahdotonta väitettäsi yhtään mitenkään oikeaksi todistetuksi faktatiedoksi.
        Aivan kuten arvelinkin.
        Kyllä sinunkin kannattaisi miettiä hiukan mitä oikein kirjoittelet yleisille nettipalstoille.
        Sinua aletaan kirjoituksiesi perusteella pitää tyhmänä kirjoittelijana tällä saitilla.

avauksessa?

• Mitään faktatietoa
        paljastuu jo kirjoitti:

avauksessa?

Et sitten vieläkään pystynyt todistamaan tuota todella kovaa väittämääsi oikeaksi todistetuksi faktatiedoksi.

• luet esimerkiksi
        Mitään faktatietoa kirjoitti:

Et sitten vieläkään pystynyt todistamaan tuota todella kovaa väittämääsi oikeaksi todistetuksi faktatiedoksi.

sedän ja kalevi tampereelta juttuja näiltä sivustoilta. Todista muuten, että neuvostopropaganda, johon äärivasemmisto vieläkin uskoo, on pelkkää faktaa.

• Nyt vain parhaasi
        luet esimerkiksi kirjoitti:

sedän ja kalevi tampereelta juttuja näiltä sivustoilta. Todista muuten, että neuvostopropaganda, johon äärivasemmisto vieläkin uskoo, on pelkkää faktaa.

Koitahan nyt sinä vain todistella väittämäsi oikeaksi todistetuksi faktatiedoksi ennenkuin alat muilta kirjoittajilta vaatimaan yhtään mitään.

• asiaa ei
        Nyt vain parhaasi kirjoitti:

Koitahan nyt sinä vain todistella väittämäsi oikeaksi todistetuksi faktatiedoksi ennenkuin alat muilta kirjoittajilta vaatimaan yhtään mitään.

tarvitse todistella. Se on kokemusperäistä tietoa näiltäkin sivustoilta. Itse olet jankkaaamisessasi oiva esimerkki äärivasemmiston tyhmyydestä.

• Vitun k
        tietämättömyys kirjoitti:

Yleensä Kirjoittanut: tietämättömyys 20.3.2009 klo 10.17        on osoitus vasemmistolaisuudesta. Voit tietenkin olla poikkeus.Kirjastoon meno on hyvä idea.Sinne lähden tästä minäkin. Kommarihan sinäkin olet! Eikö noita olekaan tapettu kaikkia? Vielä perkele yksi elossa! Tulis luoti ja tppais! Kirveellä päähän!

• Brantberg

Gusse toimi tsaarin armeijassa rintamakomentajana 1. maailmansodassa. Perusteellinen kuvaus löytyy Stig Jägerskiöldin kirjasta Gustaf Mannerheim 1906-1917, Otava 1965.
      Itse olen tehnyt kevyemmän version. Robert Brantberg: Valkoinen kenraali 1914-1918, Revontuli 2004.

Anteeksi tämä puffi, mutta kun kerran kysyit. Molemmissa kirjoissa on hyvät lähdeluettelot.
      - Roope

• Äimän Käki

Muistan kun Roope joskus taannoin kertoi jossain lehden jutussa, oli varmaankin Kaleva, haaveekseen tehdä Mannerheim -kirja. Nyt niitä on tainnut tulla jo useampia ja ihmetys sen kun
        kasvaa. Itseäni huvittaa kun katselen vanhoja sotakirjoja, joita minulla on aika paljonkin, niin lähes kaikissa 1950-luvun kirjoissa pönöttää ukko itse kirjan alkulehdillä. Etenkin Lauri Jäntin kirjoissa se oli vakio juttu.

http://kotisivu.suomi.net/brantberg/Mannerheim sarja.htm

Kuinka kukaan voi kirjoittaa kirjaa noin loppuun kalutusta aiheesta. Mannerheim -kirjoja lienee ilmestynyt varmaankin noin 100 kpl ja elämänkertojakin ties kuinka monta. Kerro mikä pani tekemään vielä muutaman lisää?

Et muuten ole noilla listoilla...?

http://www.mikkeli.fi/fi/kirjasto/luettelo/mannerh.htm

http://www.mikkeli.fi/fi/kirjasto/luettelo/mannerh.htm#kirjat

• Brantberg
        Äimän Käki kirjoitti:

Muistan kun Roope joskus taannoin kertoi jossain lehden jutussa, oli varmaankin Kaleva, haaveekseen tehdä Mannerheim -kirja. Nyt niitä on tainnut tulla jo useampia ja ihmetys sen kun
        kasvaa. Itseäni huvittaa kun katselen vanhoja sotakirjoja, joita minulla on aika paljonkin, niin lähes kaikissa 1950-luvun kirjoissa pönöttää ukko itse kirjan alkulehdillä. Etenkin Lauri Jäntin kirjoissa se oli vakio juttu.

http://kotisivu.suomi.net/brantberg/Mannerheim sarja.htm

Kuinka kukaan voi kirjoittaa kirjaa noin loppuun kalutusta aiheesta. Mannerheim -kirjoja lienee ilmestynyt varmaankin noin 100 kpl ja elämänkertojakin ties kuinka monta. Kerro mikä pani tekemään vielä muutaman lisää?

Et muuten ole noilla listoilla...?

http://www.mikkeli.fi/fi/kirjasto/luettelo/mannerh.htm

http://www.mikkeli.fi/fi/kirjasto/luettelo/mannerh.htm#kirjat

Äidinisän seinällä roikkui Gussen kuva ja alla oli ristissä kaksi ihan oikeaa miekkaa.
        Mitä tulee kaiken maailman listoihin: Olen kirjoittanut ne neljä Mannerheim-kirjaa anglosaksiseen tapaan, eli olen dramatisoinut kohtauksia. Sehän ei änkyrä-suomessa passaa, mutta ovatpahan luettavampia.

Roope ;9

• Sotapopulisti
        Brantberg kirjoitti:

Äidinisän seinällä roikkui Gussen kuva ja alla oli ristissä kaksi ihan oikeaa miekkaa.
        Mitä tulee kaiken maailman listoihin: Olen kirjoittanut ne neljä Mannerheim-kirjaa anglosaksiseen tapaan, eli olen dramatisoinut kohtauksia. Sehän ei änkyrä-suomessa passaa, mutta ovatpahan luettavampia.

Roope ;9

> Olen kirjoittanut ne neljä Mannerheim-kirjaa anglosaksiseen tapaan, eli olen dramatisoinut kohtauksia. <

Olet sotakirjapopulisti, mutta ei siinä ole mitään huonoa. Kukin tyylillään. Ihan hyvä jos nuorempi polvi kiinnostuu sotahistoriasta kirjojesi kautta.

Itse olen lähinnä lukenut kirjojesi esittelyjä sivuiltasi, mutta itse kirjoja en ole ostanut, koska useimmat jutut löytyvät alkuperäisinä eri kirjoista.

>Ne ovat erilaisia<

Ja ihan hyvä niin! Kyllä maailmaan mahtuu myös tuollaisiakin kirjoja ja niille myöskin lukijansa. Onhan ne varmaankin keveämpiä lukea kuin oikea "sotahistoriajargoni" lyhenteineen ja päivämäärineen yms. käskyineen.

• Brantberg
        Sotapopulisti kirjoitti:

> Olen kirjoittanut ne neljä Mannerheim-kirjaa anglosaksiseen tapaan, eli olen dramatisoinut kohtauksia. <

Olet sotakirjapopulisti, mutta ei siinä ole mitään huonoa. Kukin tyylillään. Ihan hyvä jos nuorempi polvi kiinnostuu sotahistoriasta kirjojesi kautta.

Itse olen lähinnä lukenut kirjojesi esittelyjä sivuiltasi, mutta itse kirjoja en ole ostanut, koska useimmat jutut löytyvät alkuperäisinä eri kirjoista.

>Ne ovat erilaisia<

Ja ihan hyvä niin! Kyllä maailmaan mahtuu myös tuollaisiakin kirjoja ja niille myöskin lukijansa. Onhan ne varmaankin keveämpiä lukea kuin oikea "sotahistoriajargoni" lyhenteineen ja päivämäärineen yms. käskyineen.

Kielitoimiston sanakirja: "Populismi = kansansuosioon vars. demagogisin keinoin tähtäävä pol. toiminta"

No joo - otetaan demagiogia ja poliittisuus pois. Loput myönnän.

>useimmat jutut löytyvät alkuperäisinä eri kirjoista<

Toki - harva meistä kirjoittaa uutta historiaa. Olen kuitenkin pyrkinyt dramatisoimaan juttuja sekä rakentamaan yhteyksiä, joita ei historiankirjoissa ole. Eli kirjoittamaan luettavaa ja uusia näköaloja avaavaa tekstiä.

- Roope

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7451
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      102
      5264
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3516
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3461
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      349
      1506
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      56
      1324
    Aihe