mahdoton yhtälö näemmä.
On se kumma juttu, että kirkon piirissä ei tajuta sitä, että ihminen on seksuaalinen olento monin eri variaatioin, vaan aina pitää papinpannan kuristusotteessa kähistä jotain älyttömyyksiä.
Eipä olisi Paarmaakaan tuossa mussuttamassa, jos ei hänen vanhempansa olisi naineet.
Hulluin kohta koko uutisessa:
"Mikko Heikan työryhmä käsittelee 190 sivun verran muun muassa homoseksuaalisen yhdynnän tekniikkaa Mooseksen kirjan valossa. Siinä edellytettyä kuolemantuomiota homoille ei sentään vaadita."
http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/200903199272763_pk.shtml
- Sitäkö ne nyt viisi vuotta ovat pohtineet, että miten homot rakastelevat. Tuo kirkon työryhmän selonteko pitää saada! Onkohan siinä sitten käsitelty tasapuolisesti sekä mies- että naishomoseksuaalien rakastelutekniikkaa raamatun valossa:)))))))))
Kirkko ja seksuaalisuus
34
841
Vastaukset
- Trubaduuri
Juups. Kirkko ei ns. seksiä yhdessäkään muodossa harrasta. ;)
- seksuaalisuudesta
http://koti.phnet.fi/petripaavola/seksitutkimus.html
http://koti.phnet.fi/elohim/seksi.html
Aika hurjaa, mutta näin näyttää olevan!
Kirkkoa ja uskontoja kiinnostaa kovasti seksuaalisuus, seksi. Siellä desibelit nousee ja kaikki on sekaisin aiheesta.
Kaksi ihmistä tekevät luonnollista, rakkaudellista asiaa toisilleen...kyllä on jumala/jeesukselle kauhistuksen-hirvityksen-oksetus...
Jos ihminen tappaa toisen ihmisen, todetaan että näin kävi..ja se siitä.
Maailmassa tapetaan, murhataan, pahoinpidellään lapsia ja naisia JOKA päivä...kirkkoa ei paljon kiinnosta..kun pitää pohtia, miten homoseksuaaliset ihmiset toimivat omissa parisuhteissaan....
VOI &&%¤%#"#¤&/()((/&%¤##""#¤¤##"""#¤#¤%!!!!!!!
miten tekopyhää, yksinkertaisen ihmisten jeesustelua....
Nyt on aika taas juoda raivo-kahvia...voi v***u!!- Kössönöm
toimittajan "lievä" ironinen ote.
Mutta tuo, että miksi se seksi on uskiksille niin vaikea asia, niin sitä en tajua. Miksi juuri se? Miksi ei muut asiat?
Sekopäistä sakkia.
Suomen lutkukirkko kaatuu kyllä kolisten melko pian. Toivottavasti olen sitä vielä näkemässä ja hurraamassa. Kössönöm kirjoitti:
toimittajan "lievä" ironinen ote.
Mutta tuo, että miksi se seksi on uskiksille niin vaikea asia, niin sitä en tajua. Miksi juuri se? Miksi ei muut asiat?
Sekopäistä sakkia.
Suomen lutkukirkko kaatuu kyllä kolisten melko pian. Toivottavasti olen sitä vielä näkemässä ja hurraamassa...pakostakin. Kyllä odotan sitä päivää, kun ihmiset ymmärtävät kirkon ja uskonnon olevan...satu menneisyydestä.
Kirkko mielestäni ihannoi väkivaltaa, siunataan pyssyjä ja sotilaspapit toivottavat rukousten kanssa onnea sotilaille..jotka ovat henkensä uhalla lähdössä tappamaan jonkun poikaa, isää, serkkua...
raamattu on täynnä tätä silvonta, tappo höpinää... siellä ei ylistetä rakkautta ja orgasmeja..paitsi jos jumala/jeesus ne saa...ihan sairasta!- Kössönöm
Tarkastaja.X kirjoitti:
..pakostakin. Kyllä odotan sitä päivää, kun ihmiset ymmärtävät kirkon ja uskonnon olevan...satu menneisyydestä.
Kirkko mielestäni ihannoi väkivaltaa, siunataan pyssyjä ja sotilaspapit toivottavat rukousten kanssa onnea sotilaille..jotka ovat henkensä uhalla lähdössä tappamaan jonkun poikaa, isää, serkkua...
raamattu on täynnä tätä silvonta, tappo höpinää... siellä ei ylistetä rakkautta ja orgasmeja..paitsi jos jumala/jeesus ne saa...ihan sairasta!jos tästä ei julkisuudessa puhuta.
Otan ihan esimerkkinä rouva ja herra U:n. Ovat kirkon jäseniä, käyvät sopivissa tilanteissa ehtoollisella (rippijuhlat tms.), lapset ovat käyneet partiota, heidät on kastettu tottakai, harrastavat urheilua, väkijuomilla ei lotrata ainakaan suuremmin, MUTTA ajatustakaan ei suoda sille, mitä kaikkea kirkko ja uskonnot ylipäätään edustavat.
Olisi kiva tietää, mitä sukulaiseni ovat ajatelleet, kun lehtiin olen kirjoitellut uskontokriittisiä juttuja omalla nimelläni ja joitakin on jopa julkaistu. No, sitä en saa koskaan tietää, kun ei olla puheväleissä.
Joskus sieppaa niin helvetisti nämä laput silmillä kulkijat, jotka eivät millään ymmärrä mikä kehityksen ja ihmisoikeuksien jarru kirkko edelleen on. Saati sitten uskonnot koko maailman mittakaavassa.
Se riittää heille, että on se helvetin Turun Sanomat aamiaispöydässä, työpaikka, iltalenkki ja naiminen säädyllisesti eri sukupuolta olevan laillisesti vihityn puolison kanssa joskus lauantaina, tai vaihtoehtoisesti sunnuntaina.
Juuri nämä maltilliset tai välinpitämättömät uskovaiset ovat niitä, jotka sallivat tämän kaiken tapahtua. Siis sen paskan mitä uskonnot tekevät. Papit parjaavat ateisteja hedonisteiksi, mutta tuosta sakista, jota juuri kuvailin, se porukka juuri löytyy.
Ja sitten ne aivottomat vielä kuvittelevat olevansa hyviä ihmisiä, kun maksavat kirkollisveronsa ja uskovat johonkin "korkeampaan voimaan".
- tekniikka-asia
"Mikko Heikan työryhmä käsittelee 190 sivun verran muun muassa homoseksuaalisen yhdynnän tekniikkaa Mooseksen kirjan valossa."
Täytyyhän piispoillekin sallia fantasointi. Raamattu ja sen kautta homoseksuaalisuuden tutkiminen antaa mahdollisuden fantasointiin ja märkiin haaveisiin.pappien tutkimuskammion hämärässä, kun on jo iltapäivän aikana lähestytty aihetta, työryhmän johtaja lopulta hiukan paksulla äänellä ilmoittaa, että hmmh... nyt olisi aika ryhtyä... käytännön... hmmh... tutkimukseen, mitä homoseksuaalisessa krrrhm... aktissa oikeastaan tapahtuu...
Siinä lipereitä löysätään vaivihkaa ja useammallakin otsalla kimmeltää hienoinen hiki.
Vapisevin käsin ym. jäsenin saadaan sitten kulumaan ensin 190 arkkia Lotus Emboa, sitten seuraavana päivänä oohhuhhuh-mielialan vallitessa kirjoitetaan 190 arkkia tymäkkää asiaa.- Kössönöm
toimittajan lievää ironiaa. Tai sellaisena minä sen ainakin otin. Hauska heitto:)
Mutta kappale jatkuu näin:
"Siinä edellytettyä kuolemantuomiota homoille ei sentään vaadita."
- heh - Kössönöm
iaurwen kirjoitti:
pappien tutkimuskammion hämärässä, kun on jo iltapäivän aikana lähestytty aihetta, työryhmän johtaja lopulta hiukan paksulla äänellä ilmoittaa, että hmmh... nyt olisi aika ryhtyä... käytännön... hmmh... tutkimukseen, mitä homoseksuaalisessa krrrhm... aktissa oikeastaan tapahtuu...
Siinä lipereitä löysätään vaivihkaa ja useammallakin otsalla kimmeltää hienoinen hiki.
Vapisevin käsin ym. jäsenin saadaan sitten kulumaan ensin 190 arkkia Lotus Emboa, sitten seuraavana päivänä oohhuhhuh-mielialan vallitessa kirjoitetaan 190 arkkia tymäkkää asiaa.On mennyt Lotus Emboa useampi rulla.
Kössönöm kirjoitti:
toimittajan lievää ironiaa. Tai sellaisena minä sen ainakin otin. Hauska heitto:)
Mutta kappale jatkuu näin:
"Siinä edellytettyä kuolemantuomiota homoille ei sentään vaadita."
- hehon erittäin suuri. Tässä huomaa, miten pienellä ironisella heitolla koko pappiporukka näyttää yhtäkkiä aivan kornilta, kuten oikein onkin.
Kaavut päällä kuljetaan tötsät päässä ja veisataan:
Ystävä sä hm hm hmmm
katso minuun hm hm hmm
minne käynkin maailmassa
sinä olet "hoitamassa"
jne.
Muuten, jos erektio iskee, niin se on tuollaisessa kaavussa tyylikkään näköistä. Tulee mieleen eräs opiskelukaveri, joka valitti aamuisia seisokkejaan tähän tapaan: peitto on kuin telttakangas, ja keppiä on omasta takaa.- Kössönöm
iaurwen kirjoitti:
on erittäin suuri. Tässä huomaa, miten pienellä ironisella heitolla koko pappiporukka näyttää yhtäkkiä aivan kornilta, kuten oikein onkin.
Ystävä sä hm hm hmmm
katso minuun hm hm hmm
minne käynkin maailmassa
sinä olet "hoitamassa"
jne.
Muuten, jos erektio iskee, niin se on tuollaisessa kaavussa tyylikkään näköistä. Tulee mieleen eräs opiskelukaveri, joka valitti aamuisia seisokkejaan tähän tapaan: peitto on kuin telttakangas, ja keppiä on omasta takaa.ole aina ihan paikallaan. Riippuu tietysti tilanteesta.
Eräs vanha työkaverini selitti kun hänen muutaman vuoden ikäinen poikansa sanoi, että isi hei, mitä tää on ku pippeli nousee sillai välil. Isi sanoi siihen, että älä välitä poika, se on sukuvika. Kössönöm kirjoitti:
ole aina ihan paikallaan. Riippuu tietysti tilanteesta.
Eräs vanha työkaverini selitti kun hänen muutaman vuoden ikäinen poikansa sanoi, että isi hei, mitä tää on ku pippeli nousee sillai välil. Isi sanoi siihen, että älä välitä poika, se on sukuvika.Kyllä oli upea kommentti...sukuvika...hähäähähäh ;.D
iaurwen kirjoitti:
on erittäin suuri. Tässä huomaa, miten pienellä ironisella heitolla koko pappiporukka näyttää yhtäkkiä aivan kornilta, kuten oikein onkin.
Ystävä sä hm hm hmmm
katso minuun hm hm hmm
minne käynkin maailmassa
sinä olet "hoitamassa"
jne.
Muuten, jos erektio iskee, niin se on tuollaisessa kaavussa tyylikkään näköistä. Tulee mieleen eräs opiskelukaveri, joka valitti aamuisia seisokkejaan tähän tapaan: peitto on kuin telttakangas, ja keppiä on omasta takaa.aikanaa sellainen teltta, johon mahtui kaksi makaamaan ja yksi seisomaan:-D))))))))))))
Tarkastaja.X kirjoitti:
Kyllä oli upea kommentti...sukuvika...hähäähähäh ;.D
kaikissa suvuissa, sillä muuten sukuja ei olisi:-)
Joku on laittanu tällässeen pätkän nettiin ateistien tekemästä netti radio-ohjelmasta.
http://www.youtube.com/watch?v=-6kU-D4CdZw
The non-prophets.
http://www.nonprophetsradio.com/nonprophets.xml
Ihan loistavaa ohjelmaa muutenkin.- pilzer 7
Minusta kirkon pitäisi laatia taulukko, jossa olisi kaikki seksitekniikat ja -suuntaukset. Ja jokaisen kohdalla tähtiä tai ristejä. 1-3 kpl. Tai sitten pelkkä 0 kuvaamassa neutraalia kantaa.
Siis samaan tyyliin kuin miten sienet luokitellaan sienioppaissa herkullisiin, syötäviin, myrkyllisiin, tappavan myrkyllisiin.
Voisi sitten aktin aikana katsoa tuosta taulukosta, että onko tämä virallista kirkon suosittelemaa seksiä vai ollaanko menossa syntiselle alueelle.
Katolinen kirkko julkaisisi varmaan sellaisen taulukon, jossa oli pelkkää kolmea ristiä. Ainoana poikkeuksena lisääntymistarkoituksessa harjoitettu heteroseksi, jossa ei seksin aikana nautita vaan suhtaudutaan asiaan kuin velvollisuuteen. Se saisi yhden tähden.
Tai ehkä masokistinen itsensä ruoskiminen voisi saada katoliselta kirkolta kolme tähteä? - doolinespoo
olla kuuliainen sille mitä se opettaa - kyllähän raamatussa selkeesti kielletään homoseksuaalisuus ja muu perverssio.
Minusta täytyykin olla hieman jämäkkyyttä sen suhteen ettei taivu jokaisen maallisen näkemyksen mukaan...tai sitten Ev. lut kirkko ei ole edes kristillinen kirkko jos se ei noudata mitä raamatussa sanotaan....kohta kirkollisella vihkiseremonialla ei olisi sitten eroa maistraatissa suoritettavan vihkikaavan välillä.
http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/53410900BD6F3E94C22573A1002ED8CC?openDocument&lang=FI
http://blogit.yleradio1.yle.fi/markkuheikkinen/parisuhdetyoryhma
http://www.kirkkojakaupunki.fi/?newsid=10869&deptid=124&languageid=3&NEWS=1&showmodul=
http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/3CC59B2A0524CDA0C22573A1002EF06B/$file/parisuhde.ppt
Ja kyllä minusta seksi liian aikaisin aloitettuna teininä aiheuttaa enemmän
masennusta
http://www.sciencedaily.com/releases/2007/05/070523113756.htm- doolinespoo
doolinespoo kirjoitti:
homoparien siunaamis mietelauseesta
http://www.catholic.fi/docs/kks_avioliitosta.htmhttp://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/A62BEB619D717FF8C225757B003313FF/$file/Kirkko-ja-rekisteroidyt-parisuhteet-mietinto-1-2009.pdf
- Kössönöm
ei ole perversio. Mistä sinä tuollaisen käsityksen olet saanut?
Voisit lueskella välillä muutakin kuin sitä raamattuasi. Ja jos se raamattu on elämässäsi ainoa ohjenuora, niin yritäpä elää sen mukaan sitten. Vankilasta itsesi löydät ihan taatusti. - doolinespoo
Kössönöm kirjoitti:
ei ole perversio. Mistä sinä tuollaisen käsityksen olet saanut?
Voisit lueskella välillä muutakin kuin sitä raamattuasi. Ja jos se raamattu on elämässäsi ainoa ohjenuora, niin yritäpä elää sen mukaan sitten. Vankilasta itsesi löydät ihan taatusti.maltillisemmin ilmaistuna seksuaalinen suuntautuneisuus,joka ei ole raamatun sanan mukainen.
No on yhteiskuntia,joissa varmaan joutuukin telkien taakse kun tunnustautuu Kristityksi. - Kössönöm
doolinespoo kirjoitti:
maltillisemmin ilmaistuna seksuaalinen suuntautuneisuus,joka ei ole raamatun sanan mukainen.
No on yhteiskuntia,joissa varmaan joutuukin telkien taakse kun tunnustautuu Kristityksi.raamatusta löytyy kaikenlaista käskyä kivittämisestä alkaen. Ja se on kyllä rikos Suomen lakien mukaan.
- Kössönöm
että kirkon kanta asiaan on niin voimakas, että se vaikuttaa jopa Suomen lakiin. Hänen mielestään sukupuolineutraalia lakia ei saisi koskaan tulla. Miksi ei?
Ei kirkon aseman pitäisi missään tapauksessa olla sellainen, että sillä on sanelumahdollisuus siihen millaisia lakeja eduskunta säätää!
Tämä laulu kyllä kertoo minun mielipiteeni aika hyvin noista kaikista homophobeista.
http://www.youtube.com/watch?v=-ITZBBV8Syg- doolinespoo
julkisuudessa ollut lesboparin siunaus herätti paljon mediakohua. No tuon siunauksen toimitti itse lesbosuhteessa elävä pastori. Tämä siunaus ei tapahtunut kirkossa vaan seurakunnan ylläpitämissä tiloissa.
On minulla itselläni pari homo tuttavaa ja minua yritettiin käännyttää homppeliksi,mutta huonolla menestyksellä. Ei minulla ole mitään homofobioita,ja tuskin noillakaan keskusteluun osallistuneilla. - Kössönöm
doolinespoo kirjoitti:
julkisuudessa ollut lesboparin siunaus herätti paljon mediakohua. No tuon siunauksen toimitti itse lesbosuhteessa elävä pastori. Tämä siunaus ei tapahtunut kirkossa vaan seurakunnan ylläpitämissä tiloissa.
On minulla itselläni pari homo tuttavaa ja minua yritettiin käännyttää homppeliksi,mutta huonolla menestyksellä. Ei minulla ole mitään homofobioita,ja tuskin noillakaan keskusteluun osallistuneilla.Ei homoksi "käännytä".
- doolinespoo
Kössönöm kirjoitti:
Ei homoksi "käännytä".
kun kertoivat juurta jaksaen kokemuksiaan ja vetosivat siihen mistä jäinkään paitsi - miksi en siis itse kokeilisi..mitäs muutakaan se olisi ollut - et sinä voi toisen kokemuksista sanoa miten on asian kokenut...olen tuntenut tämän tyypin jo 20-v. Kyllä tuota asiaa tuotiin useampaan otteeseen esille..
En minäkään voi sinun henkilökohtaisia kokemuksiasi kyseenalaistaa mitä olet elämässäsi kokenut - Kössönöm
doolinespoo kirjoitti:
kun kertoivat juurta jaksaen kokemuksiaan ja vetosivat siihen mistä jäinkään paitsi - miksi en siis itse kokeilisi..mitäs muutakaan se olisi ollut - et sinä voi toisen kokemuksista sanoa miten on asian kokenut...olen tuntenut tämän tyypin jo 20-v. Kyllä tuota asiaa tuotiin useampaan otteeseen esille..
En minäkään voi sinun henkilökohtaisia kokemuksiasi kyseenalaistaa mitä olet elämässäsi kokenutJos sinua joku yrittää iskeä, niin ei se mitään käännyttämistä ole.
Tai sitten siinä tapauksessa joka ilta jossain kapakassa yritetään käännyttää ihmisiä. - doolinespoo
Kössönöm kirjoitti:
Jos sinua joku yrittää iskeä, niin ei se mitään käännyttämistä ole.
Tai sitten siinä tapauksessa joka ilta jossain kapakassa yritetään käännyttää ihmisiä.enkä ravaa kapakassa,vaan aivan puhdas kehoitus ryhtymään homppeliksi.Aivan kuin minäkin kehoittaessani sinua lukemaan Raamattua...
- assdkuppalkö
doolinespoo kirjoitti:
enkä ravaa kapakassa,vaan aivan puhdas kehoitus ryhtymään homppeliksi.Aivan kuin minäkin kehoittaessani sinua lukemaan Raamattua...
olet sen näköinen tai käyttäydyt niinkuin olisit piilohomo?
- Kössönöm
doolinespoo kirjoitti:
enkä ravaa kapakassa,vaan aivan puhdas kehoitus ryhtymään homppeliksi.Aivan kuin minäkin kehoittaessani sinua lukemaan Raamattua...
En ole koskaan kuullut kenenkään homoseksuaalin sanovan kenellekään mitään tuollaista.
Mitä kuvittelet tuollaisella paskanpuhumisella saavuttavasi? - quo
doolinespoo kirjoitti:
En minäkään voi sinun henkilökohtaisia kokemuksiasi kyseenalaistaa mitä olet elämässäsi kokenutVaikeaa tietää mitä keskusteluissa yritettiin. En usko kuitenkaan että kysymys olisi käännyttämisestä. Ymmärrän hyvin ärtymystäsi kun jouduit kuuntelemaan toisten juttuja jotka mielestäsi olivat vastenmielisiä. Näin ihminen reagoi vastaavassa tilanteessa.
Kysymyksessä lienee ollut sen verran tuttuja että uskalsivat asiasta puhua kenties pieni pilke silmänkulmassa. Reaktiosi varmaan näkyi ja se yllytti heitä vielä lisäämään vettä myllyyn.
Olisit sanonut suoraan että sinua ei kiinnosta etkä aio edes kokeilla kun ei ole mitään tuntoja siihen suuntaan.
Me ihmiset unohdamme usein sen että ainoa joka voi "suojella" meitä moiselta olemme me itse. älkäämme antako kaiken häiritä mielenrauhaamme ja syyttäkö siitä muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m644021Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163825Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993619Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o823437Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363189Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582678- 502655
- 1212542
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142209Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182199