Minulla oli Windows Xp Pro nelisen vuotta sitten uuden emon ja prossun saaneessa vanhassa pöytäkoneessa, jossa kaikki toimi ok jne. (ihan tehokas photoshoppaamiseen, nettailuun, videoiden katselemiseen ja editointiin yms) Vaihdoin palomuuria ja virustutkaa vanhojen alettua syödä liikaa resursseja. Samalla sitten ajattelin siivoilla järjestelmää Advanced System Care-ohjelmalla ja se menikin vielä ok. Umpiväsyneenä päätin sitten vielä päivittää ajureita sillä ohjelmalla...ja se olikin sitten sen tarun loppu. Uudelleenbootin jälkeen tuli pelkkä puuttuva pci-herja, eikä päässyt kuin Biosiin, edes safe modeen ei ollut asiaa enää.
Päätin sitten asentaa windowsin uudelleen korjausmoodissa, koska olin juuri laittanut työpöydälle useita gigoja valokuvia siirtääkseni ne talteen.....eli en halua menettää valokuvia clean installin myötä!
Laitoin oman laillisen aktivoidun cd-rompun sisälle...ja siitä se farssi sitten alkoi. Kaikkia dll-tiedostoja ei löydy, eikä kaikkia nettiyhteystiedostoja yms, rompulta. Osan tiedostoista löysin c-levyltä, kun se antoi selata järjestelmätietoja asennuksen yhteydessä....osaa ei.
Noin 20-30 jäi pysyvästi puuttumaan, en enää muista mitkä kaikki. Mutta iso osa liittyi xml-juttuihin.
Asennus meni loppuun ja sitten tuli uudelleenkäynnistyksen vuoro. Se on hukannut aktivointitiedot. Mitään osia ei ole nyt vaihdettu, eikä kokoonpanoa uusittu! Yritin soittaa Mikkisoftan numeroon ja aktivoida automaattisesti. Ei kelvannut koodini.
Mitäs nyt? Miten saan tietoni talteen? En pääse järjestelmään käsiksi ja pitäisi saada ne valokuvat pois sieltä c-osiolta. Kaikki muu tärkeä on d-f-g osioilla, myös mailien store folderit ja selainten store folderit, paitsi firefoxin...josta en tiedä, kuinka sen käy, kun joutuu tekemään clean installin. Löytääkö se omansa vielä...
Tässä osa tiedostoista, joita se kaipaili asennuksen yhteydessä. Osaako joku kertoa, mikä meni pieleen ja mistä on kyse? Minulla oli Win Xp Pro sp2, kolmonen ei koskaan päivittynyt jostain syystä.
cmprops.dl_
licwmi.dl_
mmfutil.dl_
servdeps.dl_
cimwin32.dl_
csv.xs_
esscli.dl_
fastprox.dl_
framedyn.dl_
hform.xs_
htable.cs_
krnlprov.dl-
mof.xs_
mofcomp.ex_
mofd_.dl_
ncprov.dl_
ntevt.dl_
policman.dl_
provthrd.dl_
rawxml.xs_
repdrvfs.dl_
scrcons.ex_
stdprov.dl_
texttbl.xs_
textvalv.xs_
viewprov.dl_
wbemcntl.dl_
wbemcons.dl_
wbemcore.dl_
wbemdisp.dl_
wbemess.dl_
wbemprox.dl_
wbemsvc.dl_
wbemtest.ex_
wbemupgd.dl_
wmiadap.ex_
wmic.ex_
xlm.xs_
xslmap.xs_
Uudelleenasennusfarssi
18
915
Vastaukset
- kelvannut
"koodisi"? Kyllä tuollaisen laillisen keinon pitäisi tapauksessa tepsiä. Luettelitko "umpiväsyneenä" varmasti kaikki merkit "koodistasi" oikein silloin?
- Kauhuissaan ihmettelevä
Siis se ei huolinut se Microsoftin pääty sitä mun koodia. En tosin yhtään ihmettele, siinä oli muistaakseni joku 8 tai 9 kuuden luvun sarjaa, jotka piti näppäillä kännykällä.
Mulla on kaupasta ostettu laillinen windows xp pro. En harrasta piraatteja, kun niistä tuntuu ihmiset saavan vain harmaita hiuksia.
Työkaveri sanoi ongelmien johtuvan sp2-päivityksestä, että tiedostonimet on muuttuneet niin paljon että se ei enää löydä niitä eikä nimet kohtaa.
Mun oma xp pro romppu on vuodelta 2001, Everest Homella olin ottanut onneksi talteen lisenssinumeron (tai mikä lie se nyt onkaan).
Pitäisi ilmeisesti kuulemma kokeilla lainata joltakulta sellainen romppu, jossa on sp2 valmiiksi, kun se kuulemma asentuu helpommin. Puuttuu vain muutamia tiedostoja.... - --..-
Kauhuissaan ihmettelevä kirjoitti:
Siis se ei huolinut se Microsoftin pääty sitä mun koodia. En tosin yhtään ihmettele, siinä oli muistaakseni joku 8 tai 9 kuuden luvun sarjaa, jotka piti näppäillä kännykällä.
Mulla on kaupasta ostettu laillinen windows xp pro. En harrasta piraatteja, kun niistä tuntuu ihmiset saavan vain harmaita hiuksia.
Työkaveri sanoi ongelmien johtuvan sp2-päivityksestä, että tiedostonimet on muuttuneet niin paljon että se ei enää löydä niitä eikä nimet kohtaa.
Mun oma xp pro romppu on vuodelta 2001, Everest Homella olin ottanut onneksi talteen lisenssinumeron (tai mikä lie se nyt onkaan).
Pitäisi ilmeisesti kuulemma kokeilla lainata joltakulta sellainen romppu, jossa on sp2 valmiiksi, kun se kuulemma asentuu helpommin. Puuttuu vain muutamia tiedostoja....Työkaverisi on selvästi töissä jossain puhelintukipalvelussa kun tuossa lausunnossa paistaa asiantuntemus jossa ei olemitään järkeä.
Jos yrität korjaavaa asennusta sp2 asennukseen sellaiselta asennuslevyltä jolla ei ole sp:tä, niin voi olla että ongelmia tulee.
Yksi ratkaisu voisi olla että polta jossain joku Linux-live-CD ja käynnistä siltä jolloin voit siirtää tiedostosi turvaan vaikkapa usb-levylle ja sen jälkeen asentaa windowsin kokonaan uudelleen, se kyllä onnistuu vaikka levyllä ei ole sp:tä. Muista ottaa verkkopiuha pois asennuksen ajaksi, sitten virusturva ja palomuuri (XP sp2 asennus pistää windowsin palomuurin päälle automaattisesti, aiemmat ei) ja winupdatesta päivitykset.
Toinen ratkaisu on se että asenna se Linux ja käytä sitä... - en häämmästynyt
Pitäisi ilmeisesti kuulemma kokeilla lainata joltakulta sellainen romppu, jossa on sp2 valmiiksi, kun se kuulemma asentuu helpommin. Puuttuu vain muutamia tiedostoja....>Siis se ei huolinut se Microsoftin pääty sitä
mun koodia. En tosin yhtään ihmettele, siinä oli
muistaakseni joku 8 tai 9 kuuden luvun sarjaa,
jotka piti näppäillä kännykällä. <
No tuo on tuttua. Soita aktivointikeskuksen
maksuttomaan puhelinnumeroon 0800 770215 (ma-su
klo 9-22).
Odotat niin siellä vastataan sinulle suomeksi ja
asia hoituu.
>Miten saan tietoni talteen? En pääse
järjestelmään käsiksi ja pitäisi saada ne
valokuvat pois sieltä c-osiolta. Kaikki muu
tärkeä on d-f-g osioilla, myös mailien store
folderit ja selainten store folderit, paitsi
firefoxin...josta en tiedä, kuinka sen käy, kun
joutuu tekemään clean installin. Löytääkö se
omansa vielä... <
Nuo muilla osioilla olevat tiedot säilyy jos
niitä ei asennuksen aikana formatoi. Sieltä
c-osiolta tiedot häipyvät formatoinnin myötä.
Mutta jos kovalevyllä on tilaa voi tehdä uuden
osion ja asentaa winukan sille. Ja jos oikein
hankalaksi menee ja pitää tietoja pelastaa,
silloin apuun tulee joku live cd-linux. Niillä on
helppo pelastaa windowseilla olevia tietoja. - Kauhuissaan ihmettelevä
--..- kirjoitti:
Työkaverisi on selvästi töissä jossain puhelintukipalvelussa kun tuossa lausunnossa paistaa asiantuntemus jossa ei olemitään järkeä.
Jos yrität korjaavaa asennusta sp2 asennukseen sellaiselta asennuslevyltä jolla ei ole sp:tä, niin voi olla että ongelmia tulee.
Yksi ratkaisu voisi olla että polta jossain joku Linux-live-CD ja käynnistä siltä jolloin voit siirtää tiedostosi turvaan vaikkapa usb-levylle ja sen jälkeen asentaa windowsin kokonaan uudelleen, se kyllä onnistuu vaikka levyllä ei ole sp:tä. Muista ottaa verkkopiuha pois asennuksen ajaksi, sitten virusturva ja palomuuri (XP sp2 asennus pistää windowsin palomuurin päälle automaattisesti, aiemmat ei) ja winupdatesta päivitykset.
Toinen ratkaisu on se että asenna se Linux ja käytä sitä...Mitäs versiota suosittelet Linuxista noviisille?
Minulla ei ole kokemusta kuin Unixin elm ja pine-sähköpostiohjelmista vuodelta 1990 --> 1996 kun yliopiston atk-luokassa pääsi unix-koneille nopeammin ja vähemmällä jonottamisella. Mitään oikeata en ole tehnyt. Miten Linuxin kanssa onnistuu usb-kiintolevy? Tunnistaako se? - --..-
Mitäs versiota suosittelet Linuxista noviisille?
Minulla ei ole kokemusta kuin Unixin elm ja pine-sähköpostiohjelmista vuodelta 1990 --> 1996 kun yliopiston atk-luokassa pääsi unix-koneille nopeammin ja vähemmällä jonottamisella. Mitään oikeata en ole tehnyt. Miten Linuxin kanssa onnistuu usb-kiintolevy? Tunnistaako se?lienee sopiva noviisillekin, voipi olla ettet enää wintoosaa kaipaa, löytyy suomenkielisenä ja apuakin löytyy aika hyvin netistä.
USB-levyt ja tikut toimivat kuten windowsissakin, NTFS:kään ei taida olla enää ongelma Ubuntulle. - oikeastaan jo tyyni
--..- kirjoitti:
lienee sopiva noviisillekin, voipi olla ettet enää wintoosaa kaipaa, löytyy suomenkielisenä ja apuakin löytyy aika hyvin netistä.
USB-levyt ja tikut toimivat kuten windowsissakin, NTFS:kään ei taida olla enää ongelma Ubuntulle.Ok. Eli ei tarvitse kamalasti asennella.
Tajusin juuri (jee, hämäläinen on hidas) että mullahan on siis kaksi kiintolevyä ja neljä osiota. Jos mä kopioin ne tiedot vaan toiselle osiolle toisell kiintolevyllä, asia on ok.
- packin :
uudestaan päälle? Tai suoraan service pack kolmosen?
Meidän it-tuki ehdotti, että lainaan firman windows xp pro sp3-levykettä ja kokeilen sillä korjavaa asennusta, kun mulla kerran on tiedossa ja tallessa oman laillisen lisenssini numero. Sitten kävikin ilmi, että meillä ei ole kuin suomenkielisiä versioita täällä ja mun kotona on kaikki englanniksi. Korjaavaa asennusta tuskin voi tehdä väärällä kielipaketilla. Lisenssi lienee kielisidonnainen! Mutta, tuosta tuli sitten idea, että pitää yrittää siis metsästää ystävä, jolla on win xp pro sp3 cd-romppu ja pyytää lainaksi.... Tulee pitkä viikonloppu. Ne puuttuvat tiedostot arveluttavat vieläkin.
- Normaalia
"Asennusta ei voida enää aktivoida. Systeemi on asennettu liian monta kertaa".
Näin kävi, kun joutui viruksen tähden asentamaan X:n pari kertaa peräkkäin.
Kone toimi kuukauden ilman aktivointia ja seuraavalla asennuskerralla aktivointi taas toimi. Oli kulunut tarpeeksi aikaa edellisestä asennuksesta.
Tiedostosi voit poimia talteen linux-liveCD:lläkin ilman asennuksia, jos on sopiva media, jolle tallentaa.- sekoilu :
taitaa tulla aina jos on masennettu päälle perus xp ilman service packiä integroituna
Mikä on "sopiva media"?
Sellaisia tiedostoja, jotka haluan talteen on varmaan sellaiset 30 gigaa. Jos saan ne talteen, ostan varmuuden vuoksi uuden kiintolevyn ja asennan sille sen. Tuo on ikivanha kiintolevy, pelkään että se hajoaa (Maxtor). Ulkoisia kiintolevyjä on WD:n, LaCien ja joku muu, jonka merkkiä en muista (pieni taskukokoinen valokuville pelkästään).
Ongelma on, että videokuvaan ja valokuvaan valtavia määriä. Jos ne katoavat, olen pulassa. - dsadsaaaaa
Mikä on "sopiva media"?
Sellaisia tiedostoja, jotka haluan talteen on varmaan sellaiset 30 gigaa. Jos saan ne talteen, ostan varmuuden vuoksi uuden kiintolevyn ja asennan sille sen. Tuo on ikivanha kiintolevy, pelkään että se hajoaa (Maxtor). Ulkoisia kiintolevyjä on WD:n, LaCien ja joku muu, jonka merkkiä en muista (pieni taskukokoinen valokuville pelkästään).
Ongelma on, että videokuvaan ja valokuvaan valtavia määriä. Jos ne katoavat, olen pulassa.Jos se on ikivanha kiintolevy niin osta koneeseen uusi ja asenna windows sille ja kopsaa sitten tiedot uudelle levylle, vanha levy on aina riski jos on tiedostoja joita ei saa hävittää. Muutenkin on hyvä pitää varmuuskopioita tärkeistä tiedostoista esim. ulkoisella levyllä. WD:n levyt ovat varsin luotettavan maineessa, paitsi verkkolevyä en WD:nä ostaisi kun niiden hallintaohjellmassa on rajoituksia mediatiedostojen näkyvyydelle verkossa. Jos ulkoinen levy on jatkuvasti päällä, osta sellainen jossa on jonkinlainen tuuletin, sellaisia on useimmilla valmistajilla, pienikokoisia umpimuovikoteloisia kannattaa välttää jatkuvassa käytössä.
- pois se
kaikenpahan alku ja juuri:Advanced System Care.
Se on onneton ja huonosti tehty röpellys.- Ketjun aloittaja
Ubuntu on nyt tosiaan sen verra helppo ottaa käyttöön, että sirryin siihen, en enää jaksa googlettaa ja miettiä ja pähkäillä.
En ymmärrä, miten muutaman sadan euron maksanut käyttis pitää aina vaan jaksaa uudelleen ja uudelleen aktivoida. Ei voi olla oikein. Tahallista asioiden hankaloittamista.
Luovutan. Ei se asennu enää. Kokeilen nyt Ubuntu. Ainakin tuossa kun laitoin rompun sisälle ja katselin kuvia ja filmejä sen sovelluksilla, niin hyvältä näyttää. Mulla on tässä läppärissä Xp home, yritän asentaa sen xp pron tähän:) Saa vähän lisäominaisuuksia. Kun kerran lisenssi jää muuten käyttämättä.
- Kaktustytto
Itse olen vastaavassa tilanteessa tehnyt Clean installin, mutta ottanut talteen seuraavat kansiot: Documents and Settings kokonaan jollekin ulkoiselle kiintolevylle, samoin Program Files. Samoin kannattaa ottaa talteen eri ohjelmien käyttämät personointitiedostot. Ja sitten antaa palaa. Anna sen osion mennä, jolla Windows on.
Viimeksi itse tein Clean Installin hetki sitten (edellisestä kerrasta olikin jo 4 vuotta, korjaava asennus tehty 2 vuotta sitten). C-osio on 40 gigaa ja kaikkine ohjelmineen se oli jo aika täynnä, eli enää 13 gigaa vapaana.
Nyt, se ei ole läheskään täynnä, vaan vasta muutama giga kulunut.
Asensin lähes kaiken uudelleen. Firefox muisti jopa sivun, jolle olin jäänyt, eli salasanat ja tabit olivat ennallaan, koska vaihdoin tiedostot päittäin ennen selaimen käynnistämistä.
Samoin Messenger ja Windows Live mail toimivat moitteetta ja löysivät vanhat viestit ja osoitteet -- säännöt katosivat tällä kertaa matkalla. Skypekin toimii samoin.
Juju on siinä, että ujuttaa ne vanhat järjestelmätiedostot uusien tilalle...
Minä jouduin itsekin soittamaan Mikkisoftalle. Ne haluavat tietää, onko sinulla uusi emo tai prossu, yleensä. Minä myönsin suoraan, että olin siivonnut koneesta virusta ja tehnyt jotain, tai virus nollannut tilanteen....sain sitten uuden aktivointiin tarkoitetun numerosarjan. Helppoa.- Kaktustytto
Niin, siis itse olen myös ottanut Ubuntulla tai muulla Linux-distrolla talteen tiedot eli kopoioinut levyltä toiselle. Samalla lailla se antaa siirrellä tietoja ja tunnistaa nykyään jo vaivattomasti ulkoiset kiintolevytkin. Ainoastaan yksi levy itselläni on hanlala, enkä jaksa taistella sen mounttaamiseksi.
Eli siinä vaiheessa kun et enää pääse ollenkaan käyttikseen käsiksi, toki kannattaa ottaa tieto talteen Ubuntulla tms. Itselläni on läppäri ja leikkikone, joten pääsen helpostikin nettiin hakemaan lisää tietoa vaikka pöytäkone meneekin välillä sekaisin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944