Kun kristinuskon uskonpudistus alkoi 1500-luvun alkukymmeninä Martti Lutherin aloitteesta, nyt tarvittaisiin uusi uskonpuhdistus.
Sen teemana voisi olla uskonnonopetuksen poistaminen päiväkodeista, kouluista ja yliopistosta. Mielestäni se ei kuulu edes yliopistoon varsinkaan tunnustuksellisena opetusaineena. Yliopiston pitäisi keskittyä ainoastaan uskontotieteiden tutkimukseen kulttuurihistoriallisena ilmiönä ja siinä kaikki.
Lisäksi uskonnollisten virkojen poistaminen esimerkiksi puolustusvoimista sotilaspappien muodossa loukkaa uskonnottomien ja toisin uskovien oikeuksia. Sotilaspappien tilalle psykologeja tai sosiologeja.
Kolmas asia, joka kuuluisi uuteen uskonpuhditukseen, olisi valtiollisten seremonioiden muuttaminen uskonnottomiksi. Ei valtiopäivien avajaisjumalanpalveluksia tai muita uskonnollisia seremonioita eduskuntaan.
Keksikää lisää uskonpuhdistuksen teemoja hyvät ystävät, sillä tästä saamme lehtemme avausnumeroon hyvän teeman .
Tarvitaan uusi uskonpuhdistus!!!!
16
473
Vastaukset
- pippelihirviö
Onneks sä et päätä asioista. Uskonnon vihaaja.
sillä minulla on ensinnäkin äänioikeus ja toiseksi paljon luottamustehtäviä, joissa pääsen päättämään asioista.
- NineStar
Suomessa on uskonnonvapaus! sen pitäisi myöskin tarkoittaa sitä että uskovaiset eivät saisi normaaleita ihmisiä häiriköidä eikä yrittää aivopestä lapsiamme!
Se on muuten hyvä että kirkko ei ole enää vallassa koska silloin massamurhattas taas "vääräuskoisia". - NineStar
NineStar kirjoitti:
Suomessa on uskonnonvapaus! sen pitäisi myöskin tarkoittaa sitä että uskovaiset eivät saisi normaaleita ihmisiä häiriköidä eikä yrittää aivopestä lapsiamme!
Se on muuten hyvä että kirkko ei ole enää vallassa koska silloin massamurhattas taas "vääräuskoisia".Että 26-v mies joka ottaa nimmarikseen Pippelihirviö ja aloitustekstikseen "Hei peipi" ei ole oikeastaan varaa arvostella aikuisempia ja viisaimpia ihmisiä!
Quid Pro Quo
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Eikö "sairauteen" ole syytä paneutua, eikä hoitaa pelkästään "oireita"?
Oman uskon perusteita harva rehellisesti pohtii ja tietääkään, siksi mielivaltainen käytöskin vallitsee.mutta jos kukaan ei perustuslakiin perustuvan sanavapauslain nojalla asiasta pidä ääntä, niin mitään ei tapahdu. Kimmo Sasi (perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja)sanoi minulle lähettämässään viestissä syksyllä, että niin kauan, kun yli 66 % väestöstä kuulluu uskonnolliseen yhteisöön, pidetään sitä valtauskontona. Kysyin Sasilta, että mihin luku perustuu, mutta hän ei vastannut. Samaa kysyin kansanedeustaja Erkki Kantolalta (entinen piispa), mutta ei hänkään vastannut.
- NineStar
Teotwawki kirjoitti:
mutta jos kukaan ei perustuslakiin perustuvan sanavapauslain nojalla asiasta pidä ääntä, niin mitään ei tapahdu. Kimmo Sasi (perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja)sanoi minulle lähettämässään viestissä syksyllä, että niin kauan, kun yli 66 % väestöstä kuulluu uskonnolliseen yhteisöön, pidetään sitä valtauskontona. Kysyin Sasilta, että mihin luku perustuu, mutta hän ei vastannut. Samaa kysyin kansanedeustaja Erkki Kantolalta (entinen piispa), mutta ei hänkään vastannut.
Että sekä Kimmo Sasi on tottunut siihen että kysyjä hiljenee vastauksensa jälkeen niin sait hänet ymmälleen koska ei ole itse ajatellut asiaa pidemmälle!
Ja veikkaan että Kantola ei edes pysty villeissä unelmissakaan ajatella että luku olisi alle 66%! joten hän vaan sivutti kysymyksesi uskovaisten tavalla olla näkemättä mitään mitä eivät halua. - cybo-ceronimo-cabriel-61
Teotwawki kirjoitti:
mutta jos kukaan ei perustuslakiin perustuvan sanavapauslain nojalla asiasta pidä ääntä, niin mitään ei tapahdu. Kimmo Sasi (perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja)sanoi minulle lähettämässään viestissä syksyllä, että niin kauan, kun yli 66 % väestöstä kuulluu uskonnolliseen yhteisöön, pidetään sitä valtauskontona. Kysyin Sasilta, että mihin luku perustuu, mutta hän ei vastannut. Samaa kysyin kansanedeustaja Erkki Kantolalta (entinen piispa), mutta ei hänkään vastannut.
Mielivaltaa vastaan on taisteltava,auktoriteetit kyseenalaistettava.
En itse luota ihmisen kykyyn nousta kansallisesti aikuisuuteen, olemme liiaksi lauma-elukoita ja tässä suhteessa kykenemättömiä ja pelokkaita nopeaan muutokseen, mutta aika tuleville näyttää.
Ei minun juttu ole välttämättä sinun juttu, eikä sinun juttu välttämättä minun, jokainen meistä kuitenkin ymmärtää sen, miksi tätä ajatusta ei hyväksytä? Varsinkin vallassa olevat tämän ymmärtää, mutta ne intressit ne intressit. - olisi hyvä tietää
NineStar kirjoitti:
Että sekä Kimmo Sasi on tottunut siihen että kysyjä hiljenee vastauksensa jälkeen niin sait hänet ymmälleen koska ei ole itse ajatellut asiaa pidemmälle!
Ja veikkaan että Kantola ei edes pysty villeissä unelmissakaan ajatella että luku olisi alle 66%! joten hän vaan sivutti kysymyksesi uskovaisten tavalla olla näkemättä mitään mitä eivät halua.Perustelut mitä pahaa on kristinuskossa?Ja Sinulle?
- NineStar
olisi hyvä tietää kirjoitti:
Perustelut mitä pahaa on kristinuskossa?Ja Sinulle?
Mitä hyvää Kristinuskossa on?
ja erityisesti miksi Kristinusko on erityisasemassa ja miksi kirkko saa rikkoa Suomen peruslakia ilman seurauksia?
Minä en usko Jumalan olemassaoloon, miksi minua häiriköidään ja yritetään kääntää uskoon vaikka väkisin? jos minua pistät,vuodanko verta?
jos minua loukkaat uhkaamalla helvetillä, enkö loukkaannu?
ajatteleppa sitä!!!
ja miksi se on muka oikeutettua uskonnon nimissä haukkua homoseksuaaleja,alistaa naisia ja ahdistaa lapsia?
ajatteleppa sitä!
Quid Pro Quo NineStar kirjoitti:
Ja veikkaan että Kantola ei edes pysty villeissä unelmissakaan ajatella että luku olisi alle 66%! joten hän vaan sivutti kysymyksesi uskovaisten tavalla olla näkemättä mitään mitä eivät halua.suurinpiirtein samoin.
- siivottu on
Suomi on jo siivottu. Jos nurkkiin jää jotain nöyhtää, niin entä sitten? Vain puhtausneurootikot stressaantuvat tuollaisesta.
Tuolla Lähi-Idän suunnalla sen sijaan olisi iso tunkio. Se haisee jo Eurooppaan asti. Kuka lähtisi siivoamaan sitä?täällä kaiken aikaa. Hyvä kun en saanut porttikieltoa turkkilaisen omistamaan baariin, kun kerroin lukevani Orhan Pamukin kirjaa Lumi.
- Missukka
Otsikon kanssa nimittäin. Joka päivä uusi uskonpuhdistus!
- Herran sanalle
kunniaan, Uskossa vahvistukaa ja käykää uskon jalo kilpailu säilyttäen uskonne...
Jokapäiväinen uskonpuhdistus ...pitäytyiminen armon varassa ...joka päivä on armo uus....Halleluja
- XXXZ
mielenterveyspalvelu olis myös paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837