Moi,
ostin uuden koneen, laptopin taas. Totta kai siinä on nyt Vista.
Ja näppäimistön etureunassa se korketushiiri. Minulle ainakin tuo hiiri on kauhisuus. Kun yritän neljällä sormella kirjoitella, hipaisee peukalo kymmenen sekunnin välein hiiren levyä, ja kursori viuhahtaa itse haluamaansa paikkaan ruudulla.
On siinä lukijalla ihmettelyä, ja minulla rakentelua. Tekstit on sekaisin kuin villakoira turkki sadepäivänä.
Entisissä WIndowseissa ongelmaan on ollut ratkaisu: sen kun ostaa lisähiiren, ja kytkee tuon levujutskun pois päältä. Mutta ei se käy Vistassa. EI ainakaan minulta.
Onkos tähän konstia jollakin? Sen hiiren saa kyllä kytkettyä pois päältä, kun hävittää ohjaimen. Komento vaan tulee voimaan vasta kun kone on pultattu välillä, ja siinä pulttauksessa viisas Vista tarkistaa laitteiston toiminnan ja korjaa hiiren taas toimivaksi.
Että silleen. Nyt on miulla vanhoista käyntikorteista teipattu 6 kortin pino hiirilevyn päällä, ja se ei häiritse niin paljoa kuin tavallisesti. Mutta ei kai tällainen peitelevy ole mikään ratkaisu?
Auttakaa siis, mitä teen?
Vista ja PC:n hiiri
9
491
Vastaukset
- fundamentalist
tullut (ja montaa olen käyttänyt) läppäriä jossa
"tasohiirtä" (engl. "touchpad") ei ole saanut kivuttomasti
pois päältä.
Useimmissa läppäreissä siihen on oikein oma kuvake ruudun
oikeassa alanurkassa.
Tai sitten ohjauspanelista homma hoituu.
Etsipäs vain. - rinnakkainkin
Minun Fujitsu-Siemens 3625:ssä senkun laittaa lisähiiren, se toimii ilman mitään asennuksia, samoin tuo levyhiiri. Ei siinä sen kummempaa.
- etumiesk
mutta kun ongelma on just siinä. Paksut lyhyet sormet hipaisee vahingossa sitä tasohiirtä, kun kirjoittaa jotakin tekstiä. Ja silloin se levyhiiri toimii, vaikka ei siis pitäisi. Ja se pitäisi nyt saada pois kytketýksi. siis: kun käytän lisähiirtä, ei levyhiiri saisi toimia.
Näin oli asia niissä kaikissa entisissä Windowseissa joita olen käyttänyt vuodesta 1980 lähtien. aina tuohon Vistan edeltäjään saakka. - jankutat
etumiesk kirjoitti:
mutta kun ongelma on just siinä. Paksut lyhyet sormet hipaisee vahingossa sitä tasohiirtä, kun kirjoittaa jotakin tekstiä. Ja silloin se levyhiiri toimii, vaikka ei siis pitäisi. Ja se pitäisi nyt saada pois kytketýksi. siis: kun käytän lisähiirtä, ei levyhiiri saisi toimia.
Näin oli asia niissä kaikissa entisissä Windowseissa joita olen käyttänyt vuodesta 1980 lähtien. aina tuohon Vistan edeltäjään saakka.tässä asiassa että Vista sitä ja Vista tätä?
Tasohiiri ja sen pois/päälle kytkentä on
kyllä ihan laitteistosta riippuva juttu, käyttis
korkeintaan tarjoaa apuja sen käyttämisessä. - aikaisin...
etumiesk kirjoitti:
Näin oli asia niissä kaikissa entisissä Windowseissa joita olen käyttänyt vuodesta 1980 lähtien. aina tuohon Vistan edeltäjään saakka.windows on tullu markkinoille vuonna 1985
http://fi.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows - etumiesb
aikaisin... kirjoitti:
windows on tullu markkinoille vuonna 1985
http://fi.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windowskiitos vastauksestasi. Tämä tieto ratkaisi ongelman.
Kai koko käsite PC tuli käyttöön noin -85. Minulla ensimmäinen kannettava kone oli käytössä noin v -80 ja se oli HP. Ehkä sana "kannettava" ei ole oikein; pitäisi sanoa raahattava". - noin pahasti...
etumiesb kirjoitti:
kiitos vastauksestasi. Tämä tieto ratkaisi ongelman.
Kai koko käsite PC tuli käyttöön noin -85. Minulla ensimmäinen kannettava kone oli käytössä noin v -80 ja se oli HP. Ehkä sana "kannettava" ei ole oikein; pitäisi sanoa raahattava"...kun kirjoituksestasi löydettiin virhe ja sitä täydennettiin....
Pahoittelen, jos näin on!
- Mulla on
Katso tarkkaan siinä tasohiiren yläreunassa on pieni nappi josta vaan painaa niin se on heti pois päältä. Valo on sininen kun on päällä ja punainen kun ei ole päällä. Jos sulla siis on HP jossa on tuollainen juttu.
- etumiesb
ei helposti mutta kuitenkin. Aika elegantisti.
Ilmeni, ettei koneessa ollut mukana Synapsics - ohjelmaa, jolla tasohiirtä voi säätää oikeastaan miten vaan, siis "ohjelmoida" uudelleen
Hain tuon ohjelman HP:n sivulta ja nyt uusi Sony Vaio toimii kuten pitikin.
Kiitos kommenteista ja hyistä neuvoista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872