Usko RIITTÄÄ!

Sirkka-Iita

Sillä ei meitä ole pelastettu omien ansioidemme tähden, vaan Jumalan armosta ja rakkaudesta Kristuksessa.

Jos sinä uskot että Kristus on kuollut SINUN puolestasi ja että Jumala on antanut KAIKKI sinun syntisi anteeksi Kristuksen ansion tähden, niin sinä pelastut!

Mutta sanot, että:

"Usko ilman tekoja on kuollut"!

Sekin on totta. Mutta nyt ne teot eivät enää olekkaan sinusta itsestäsi, vaan Kristus vaikuttaa sinussa USKON KAUTTA KAIKKI sinun tekemisesi ja tekemättä jättämisesi.

Senvuoksi ei yhdelläkään ole oikeutta kerskata omilla paremmilla töillään, koska kaikki oikeudenmukaisuus on oikean uskon SEURAUSTA Pyhässä Hengessä.

Siis ensin ihminen tulee uskoon Jumalan rakkauden vetämänä ja sitä uskoontuloa seuraa aina uskon teot, jotka osoittavat sen, että tämä henkilö ON USKOSSA. Koska elävä usko muuttaa AINA.

Siis ei kukaan voi asettaa itseään paremaksi Herran edessä. Miten viisas Isä meillä onkaan!

16

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvia eikä teetä

Myöskään lihaa ei saa syödä tai muuten joutuu helvettiin

• TÄYDELLISET KRISTUKSESSA

Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme
      synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen.
      Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä
      liittymään häneen,
      yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
      tietämättömyytemme hänen viisauteensa
      ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa.

Usko riittää sillä sen Herra antaa ylhäältä
      "alttiisti ja soimaamatta" kuten myös tarvittavaa
      viisautta.

Jaak. 1:5
      Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta,
      anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille
      alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle
      annetaan

• Diana-ad-rem

usko, jota pitää toistaa toistamasta päästyä kuin YYA_sopimusta.

Lepo on siinä, että tietää ja luottaa, että Jumala on, ja Hänen tahtonsa on laki.
        Jumalan sana on tie, se on myös totuus, ja siitä muodostuu elämä/ elämäntapa, ei mikään uskonto vaan elävä eläma, jokapäiväinen ohjeistus.

Sokea usko ei opeta mitään, sana opettaa.

• Tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
      Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämmeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä.
      Voi heittäytyä kaikkine suruineen, kärsimyksineen ja taakkoineen Vapahtajan käsivarsille.
      Usko on toiminut, ja se tuottaa levon.
      Se tietää Jeesuksen pitävän lupauksensa: Minä annan teille levon.
      Jeesuksen luona voi levätä uskossa, levätä Sanan ja lupausten perustalla.

Mutta elävän uskon toiminta ei rajoitu vain siihen, että uskova ehdoitta luottaa Sanaan ja sen lupauksiin ja lepää hiljaa Herrassa, vaan se johtaa myös kaikessa tottelemaan Jumalaa ja sitä valoa ja totuutta, jonka hän antaa loistaa poluillemme.

Kun Sana yhtyy uskoon sydämmessämme, niin se saa aikaan uskon kuuliaisuuden.
      Kuuliaisuuden tie johtaa voittoon. Jumalan lupausten täyttymisen ehtona on aina se, että me puolestamme tottelemme Jumalaa kaikessa, minkä tiedämme hänen tahdokseen.

• Kun ihminen on Jumalan kutsua noudattanut ja hänen sydämensä on taipunut vastaan ottamaan armahduksen, niin silloin alkaa Jumalan Henki hänessä vaikuttaa, myöskin kaikessa, myöskin teoissa ja ajatuksissa.

>>>Kun Sana yhtyy uskoon sydämmessämme, niin se saa aikaan uskon kuuliaisuuden.

Kuuliaisuuden tie johtaa voittoon. Jumalan lupausten täyttymisen ehtona on aina se, että me puolestamme tottelemme Jumalaa kaikessa, minkä tiedämme hänen tahdokseen.

• Juuri noilla sanoilla! Kerroppa se myöskin eepu*lle, niin ehkäpä hänkin sen paremmin sinun kertomanasi käsittää.

>>>Siksi Hän sanookin:
        Ef. 2:10
        "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."

Miksi näin ? No siksi että kaikki kunnia kaikesta mitä ikinä "teemme", kuuluu Hänelle joka on meidät lunastanut.

• hirvas

unohdetuin uskon tekomme on kiittäminen Jumalaa kaikesta mitä olemme saaneet ilman omaa ansiotamme.

Eikö normaalissa elämässäkin tuntuisi ikävältä, kun perheen isä rakastaa lapsiaan, ja tekee kaikkensa heidän eteensä, mutta lapset eivät edes kiitä häntä siitä!!??

• ""Mitä ovat "teot" ?
        Kirjoittanut: hailao 20.3.2009 klo 15.12""

Adventistina sanoisin että ne teot ovat lain
        tekoja, eivätkä uskon tekoja. Ne ovat 10 käskyn
        noudattamista siten, että samalla muistuteteen,
        että Mooseksen 613 määräystä eivät ole Jumalan.

Ja tietysti EGWn kautta tullut aivan uusi
        terveysuudistus (v.1844), sen tekeminen todeksi
        omassa elämässään - ne vasta ovatkin niitä
        uskovaiselta kaivattuja tekoja.
        Unohtamatta 7.pv. adv:ien kalansyöntikieltoa,
        opinkappale 9. ( http://www.spaup.org/ ).

USKOVAISENA sanoisin että me olemme Jumalan teko
        (kuten hailao Raamattuun vedoten totesi) ja
        keräämme lisää kultahippuja Jeesuksen kultaiseen
        mestarinvyöhön:

Ilm 19:8
        Hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea
        pellavapuku. Se pellavapuku tarkoittaa pyhien
        vanhurskaita tekoja. [Jes. 61:10; Ilm. 3:5]

1. Kor. 15:10
        Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen,
        eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut
        turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen
        työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan
        armo, joka on minun kanssani.

Olemme Hänen tekonsa tekoinemme kaikkinemme!

• kuollut?

2:26   Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

Jahven valitun kansan osalta Kanaanin maassa asuneet kansat eivät saaneet osakseen mitään armon sanomaa "sielun pelastukseksi kuoleman jälkeen", vaan Jahven teot näyttäytyivät heille siten, että heidät tapettiin, kaupunkinsa vallattiin ja maansa otettiin heiltä pois.

• Senvuoksi kaikista hyvistä teoistakin kuuluu kunnia yksin Jumalalle!

"Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."

• tekoja
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Senvuoksi kaikista hyvistä teoistakin kuuluu kunnia yksin Jumalalle!

"hyviä töitä varten" .... Mitkä ovat sinun hyviä töitäsi, eivätkö ne juuri ole niitä tekoja.

Sinä jopa kunnioitat luojaasi niin paljon, että sinun on levättävä määrättynä päivänä. Se on teko!

• tekoja kirjoitti:

"hyviä töitä varten" .... Mitkä ovat sinun hyviä töitäsi, eivätkö ne juuri ole niitä tekoja.

Sinä jopa kunnioitat luojaasi niin paljon, että sinun on levättävä määrättynä päivänä. Se on teko!

myöskin se Jumalan kunnioittaminen, niin että ilolla tahdon muistaa Hänen pyhittämänsä päivän, se on minulle ilon päivä, enkä tee sitä lain pakosta, vaan minulle se on Jumalan lahja.

Miksi kadehtit vapauttani?

Sanoit aivan väärin: >>>että sinun on levättävä määrättynä päivänä> Sinä jopa kunnioitat luojaasi niin paljon, että sinun on levättävä määrättynä päivänä. Se on teko!

• Sirkka-Iita kirjoitti:

myöskin se Jumalan kunnioittaminen, niin että ilolla tahdon muistaa Hänen pyhittämänsä päivän, se on minulle ilon päivä, enkä tee sitä lain pakosta, vaan minulle se on Jumalan lahja.

Miksi kadehtit vapauttani?

Sanoit aivan väärin: >>>että sinun on levättävä määrättynä päivänä> Sinä jopa kunnioitat luojaasi niin paljon, että sinun on levättävä määrättynä päivänä. Se on teko!

• IDENEB

Sitten se on laatuksyymys. Hanki Taivaasta
      sellaisia sinapinsiemeniä, joissa on itävyyttä!!

Sie sitten tykkäät leikitellä sanoilla ja
      raamatun ulkopuolisia käsitteitä keksiskellä,
      mutta sellainen on turhaaki nturhe´mpaa ajanhukkaa ja itsensä kiduttamista.

Juu - - uskon tekoja uskova tekee!!

Ja lainnoudattajat tekevät niitä toisia tekoja ..
      niitä synnin lain alaisia laittomuuksia.

Room. 7:10
      ja minä kuolin. Niin KÄVI ILMI, että käskysana,
      joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle
      kuolemaksi.

AVK:LLA on hyvä vastaus sinulle, toisaalla:
      Huomasitko? Tässä se ... kasteasiaa:

Vauvat kastelee eiks jeh?
      Sillä sitähän tuo eepu*n sähläys on.

Rakkauden apsotoli Johannes puhui "lapsukaisille".
      Ja Paavali vakuuttaa, että Jumalan lapset on
      jo ennen aikojen alkua valittu. (Mutta se on
      Jumalan salaisuus tietysti).

Eiköhän ole sitten ihan sopivaa kastaa lapsosia
      Kristukselle jo pienenä, vaikkapa jo 8 pv:n iässä,
      niinkuin nuo lainnoudattajat lakiliittoon
      kastetaan vai oliko se ympärileikataan.

Ei se mitään haittaa vaikka aikuisena sitten kävisi
      kylvyssä Herran nimeen vaikka joka aamu ja ilta.

• nyt kysymyksesi

taisi mennä väärään osoitteesseen, eli sirkka-iitalle, vaikka eepullehan sen tarkoitit, eikö vain??

• IDENEB

"Ei ainostaan usko vaan teot!
      Kirjoittanut: eepu* 20.3.2009 klo 12.11"

Vastaukseni eepu*lle tuohon marinaan hänen uskonsa
      riittämättömyydestä .. se taisi vahingossa tulla
      ikäänkuin sulle. Mutta eipä se uskon lahjaa tuhoa.
      Juu - aloituksesi on hyvä ja tarpeelinen keskustella.
      Sinausta!

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6299
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4859
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      101
      3122
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2952
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2175
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1566
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1131
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1130
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1046
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      824
    Aihe