Puolet(?) koossa bussikampanjaan(?)

Jori Mäntysalo

"Virallinen" tavoite bussikampanjalle oli 12000. Nyt on uskomaton.fi:n mukaan 5800 koossa. Käytännössä lie ainakin 200 tullut siten ettei vielä näy tilillä.

Puolet koossa siis. Ei paha.

47

1620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apostacia

Menevätkö kaikkien noiden uskomaton.fi:n kaupan paitojen tuotot bussikampanjaan? Luulen että voisin saada houkuteltua useammankin mukaan yhteistilaukseen, mutta kaikki eivät ole kiinnostuneita juuri tuosta sloganista.

• vabari

Mainoksen sloganilla varustetuista paidoista menee 4 euroa (miinus ALV) kampanjalle, mutta muiden tuotteiden provikat (tyypillisesti 2e/tuote) menevät Tampereen vapaa-ajattelijoille, joka päättää niiden käytöstä.

• Itse.
        vabari kirjoitti:

Mainoksen sloganilla varustetuista paidoista menee 4 euroa (miinus ALV) kampanjalle, mutta muiden tuotteiden provikat (tyypillisesti 2e/tuote) menevät Tampereen vapaa-ajattelijoille, joka päättää niiden käytöstä.

olen katsonut niitä “eroakirkosta.fi”-paitoja. Niissä on mielestäni vain yllättävän pienellä teksti

• vabari
        Itse. kirjoitti:

olen katsonut niitä “eroakirkosta.fi”-paitoja. Niissä on mielestäni vain yllättävän pienellä teksti

Täällä voit räätälöidä paidan ja grafiikan koon haluamaksesi: http://oma-uskomaton.spreadshirt.net

• koho

kerro jori pankkitili,johon voi lahjoittaa rahaa tämän mainoksen kulujen maksamiseen.

• Jori Mäntysalo

Löytyy uskomaton.fi -sivulta, ks. Lahjoita! -linkki.

• on siinä
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

Löytyy uskomaton.fi -sivulta, ks. Lahjoita! -linkki.

laiska! :-)

http://uskomaton.fi/kampanja/lahjoita.html

Lahjoittaminen onnistuu myös lähettämällä tekstiviesti 10E USKOMATON (10 euroa) numeroon 16303 (huomaa välilyönti 10E ja USKOMATON sanan välissä!). Mikäli haluat nimesi ja lahjoittamasi summan näkyviin Lahjoittajat-sivulle, lisää oma nimesi viestin perään (esim. 10E USKOMATON Maija Virtanen). Saat paluuviestinä varmistuskyselyn, johon sinun tulee vastata tyhjällä tekstiviestillä samaan numeroon.

Keräyslupa
        Keräykseen on antanut luvan Etelä-Suomen lääninhallitus 2.3.2009 päätöksellään OKH159A, joka on voimassa 2.3.2009 - 31.1.2010 asti koko maassa lukuunottamatta Ahvenanmaata.

Osa kaupan tuotteista saatavista varoista myös osallistuu kuluihin:

http://uskomaton.fi/kampanja/kauppa.html

• Liperitön

roponsa annettua hyvään asiaan.
      Tuskin maltan odottaa, että noita busseja liikenteessä näkyy!

• Eija_Moilanen

Heräsi aika monta kysymystä.Ensinnäkin onko uskonnottomuudesta todellakin tullut uskonto? Saarnaatte enemmän kuin meikäläinen. :) Pitäisiköhän minun hävetä? Olen jo oppinut elämään niin, että elän hänen läheisyydessään ja annan hänen vaikuttaa. Hän on siis kantava voima eikä minun vakuutteluni.

Mieleeni tuli Raamatun paikka, jossa toivottaan, että olisittepa kylmä tai palava, mutta ette penseä. Teistä voisi käyttää sanaa "kylmä", siis kun puhutaan uskosta Jeesukseen. Keskustelua tuo herättää. Siis on pakko ottaa kantaa suuntaan tai toiseen. Olen edelleen sitä mieltä, että olette hyviä "kiviä" tiettyä tarkoitusta varten. Evankelioitte todella hyvin ja me voimme olla hiljaa. Te viette ihmiset valinnan paikalle, jos kampanja onnistuu. Se Raamattukritiikkinnekin on ollut loppujen lopuksi hyvin hyödyllinen. Olen antanut sinne linkin monta kertaa.

Niin se Jori on, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat. Ei muuta kuin kaikkea hyvää teidän kampanjalle. :))) Tuollainen kampanja herättää monenlaisia tunteita.

• Jori Mäntysalo

Kiitokset vain. Täytyykin laittaa kampanjasivulle joku "kristittyjen kehuma" -leima. :=P

• Eija_Moilanen
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

Kiitokset vain. Täytyykin laittaa kampanjasivulle joku "kristittyjen kehuma" -leima. :=P

"Tuskin Jumalaa on olemassa. Lopeta siis sureminen ja nauti elämästä."

Todellisuudessa elämä tuo elämällä, niin surut kuin ilotkin. Rukiisin elämän kokemus tulee juuri niistä vaikeista elämänkokemuksista, joihin ei voi vaikuttaa, muuten kuin elämällä ne läpi. Ilo pulppuaa siitä, kun oppii virheistään ja vaikeuksistaan kohoten siivilleen. Elämä on koko paketti, niin nautintoineen kuin velvollisuuksineen. Omien tekojen hedelmät kannetaan vanhuudessa. Meidän tekomme näkyvät, itsessämme, lapsissamme ja läheisissämme niin kuin heidän omatkin tekonsa... Siis se on jatkumo joka siirtyy sukupolvelta toiselle.

Elämällä on suunta ja tie on kaita molemmista reunoista. Yhtä väärin on omavanhurskaus kuin välinpitämättömyys siitä, mitä tekee ja miten se vaikuttaa. Tätä kutsutaan penseydeksi siis haaleudeksi.

• on riittävästi

Jos koet, että ateisti saarnaa enemmän kuin sinä, niin siinä on mietinnän paikka. Jos minä uskoisin, että jokainen rakkaani, joka ei usko minun jumalaani, tulee kitumaan ja kärsimään ikuisesti, niin miten voisin olla hiljaa?

Mutta siitä olemme varmasti samaa mieltä, että hyvä on herättää ihmiset ajattelemaan. Tosin olemme sitä mieltä eri puolilta, mutta kuitenkin. Kirkkoon liittäminen lapsena on moraalitonta mielestäni. Ihmisten on hyvä herätä huomaamaan, että jos kirkon oppeihin ei usko, ei kirkkoon kannata kuulua.

• Eija_Moilanen
        on riittävästi kirjoitti:

Jos koet, että ateisti saarnaa enemmän kuin sinä, niin siinä on mietinnän paikka. Jos minä uskoisin, että jokainen rakkaani, joka ei usko minun jumalaani, tulee kitumaan ja kärsimään ikuisesti, niin miten voisin olla hiljaa?

Mutta siitä olemme varmasti samaa mieltä, että hyvä on herättää ihmiset ajattelemaan. Tosin olemme sitä mieltä eri puolilta, mutta kuitenkin. Kirkkoon liittäminen lapsena on moraalitonta mielestäni. Ihmisten on hyvä herätä huomaamaan, että jos kirkon oppeihin ei usko, ei kirkkoon kannata kuulua.

ensinnäkään helvetin pelko ei vie Jumalan yhteyteen, vaan käännytyksen kohteeksi. Toinen asia, jos on luottamus Jumalaan niin ei tarvitse tuputtaa. Riittää kun elää hänessä, sillä hän vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen poikansa kautta oman vaikutuksemme lisäksi.

Ateistit vaan nyt tekevät sen, he pysäyttävät meidät miettimään ja hyvä niin. Minä voin olla hiljaa. :))

• muutos...
        Eija_Moilanen kirjoitti:

ensinnäkään helvetin pelko ei vie Jumalan yhteyteen, vaan käännytyksen kohteeksi. Toinen asia, jos on luottamus Jumalaan niin ei tarvitse tuputtaa. Riittää kun elää hänessä, sillä hän vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen poikansa kautta oman vaikutuksemme lisäksi.

Ateistit vaan nyt tekevät sen, he pysäyttävät meidät miettimään ja hyvä niin. Minä voin olla hiljaa. :))

Minusta ihmisten käännyttäminen ja omien kuvitelmiensa tuputtaminen ovat rikollista toimintaa eli vähä-älyisten ja herkkäuskoisten hyväksikäyttöä.

Eikö se riitä sinulle, että olet itse varma "pelastumisestasi"? Minä en ainakaan halua sinun kanssasi samaan paikkaan :)

• ...

"Ensinnäkin onko uskonnottomuudesta todellakin tullut uskonto? Saarnaatte enemmän kuin meikäläinen. :)"

Siinä tapauksessa kaikki ajatteluun ja käytökseen liittyvä, mitä mainostetaan ja levitetään kansan keskuuteen on uskonto. Onko sinusta vaikkapa globaalin lämpenemisen vastustaminen, laman torjunta tai luonnonsuojelu uskonto?

• Kössönöm

valehtelun jumalasta ja väitteet siitä mitä se jumala nyt vaatii ja tahtoo jne, vaikka sitä ei ole todistettu edes olevan.

Eikö uskontoja saa arvostella? Eikö ihmisiä saa kannustaa nauttimaan elämästään, sen sijaan että pelkäisi, että entä jos joudunkin helvettiin?

Sinä olet ilmeisesti hellari, joka on vain siitä syystä iloinen, että ihmiset eroavat kirkosta, kun ei itsekään siihen kuulu.

• Eija_Moilanen
        Kössönöm kirjoitti:

valehtelun jumalasta ja väitteet siitä mitä se jumala nyt vaatii ja tahtoo jne, vaikka sitä ei ole todistettu edes olevan.

Eikö uskontoja saa arvostella? Eikö ihmisiä saa kannustaa nauttimaan elämästään, sen sijaan että pelkäisi, että entä jos joudunkin helvettiin?

Sinä olet ilmeisesti hellari, joka on vain siitä syystä iloinen, että ihmiset eroavat kirkosta, kun ei itsekään siihen kuulu.

en ole hellari enkä ole eroamassa kirkosta. Minusta vain on yksinkertaisesti kiva seurata Jorin toimintaa ja kommentoida sitä. HUOMAA minä pidän hänestä, mutta en inttelyistä, joita teet ihan yksinäsi.

• Kössönöm
        Eija_Moilanen kirjoitti:

en ole hellari enkä ole eroamassa kirkosta. Minusta vain on yksinkertaisesti kiva seurata Jorin toimintaa ja kommentoida sitä. HUOMAA minä pidän hänestä, mutta en inttelyistä, joita teet ihan yksinäsi.

Eli se on inttämistä, jos on eri mieltä sinun kanssasi, niinkö?

• Eija_Moilanen
        Kössönöm kirjoitti:

Eli se on inttämistä, jos on eri mieltä sinun kanssasi, niinkö?

et tajua edes sitä, että syydät omia oletuksiasi, joilla ei ole mitään tekemistä minun viestini motiivin eikä todellisuuteni kanssa. Sellaisen keskustelun jatkaminen olisi tärähtäneen puuhaa. Kommentoin toki jatkossakin, jos pääset edes hiukan kärryille siitä, mitä kirjoitan, mutta muuten en.

"Sinä olet ilmeisesti hellari, joka on vain siitä syystä iloinen, että ihmiset eroavat kirkosta, kun ei itsekään siihen kuulu. "

Huoh.

• Kössönöm
        Eija_Moilanen kirjoitti:

et tajua edes sitä, että syydät omia oletuksiasi, joilla ei ole mitään tekemistä minun viestini motiivin eikä todellisuuteni kanssa. Sellaisen keskustelun jatkaminen olisi tärähtäneen puuhaa. Kommentoin toki jatkossakin, jos pääset edes hiukan kärryille siitä, mitä kirjoitan, mutta muuten en.

"Sinä olet ilmeisesti hellari, joka on vain siitä syystä iloinen, että ihmiset eroavat kirkosta, kun ei itsekään siihen kuulu. "

Huoh.

"Heräsi aika monta kysymystä.Ensinnäkin onko uskonnottomuudesta todellakin tullut uskonto? Saarnaatte enemmän kuin meikäläinen."

- Sinä et ilmeisesti tajua, että uskonnottomuus ei ole uskonto. Ja se kertoo sinun kyvystäsi tajuta asioita.

• A-Saaren Arvoitus
        Eija_Moilanen kirjoitti:

sanoo, että hänellä on luottamus jumalaan?
        Mihin silloin tarkasti ottaen luotetaan?

Ihan lähipiirissänikin voin kyllä kokemuksesta sanoa, että eipä ole paljoa tuo "luottamus" jumalaan onnea ja iloa elämään tuonut. Ja uskovaistenkin ihmisten elämä on ollut kautta historian yhtä helvettiä julmine sotineen ja muine katastrofineen.

Vastaukseksi ei riitä mikään utopistinen ajatus jostakin taivaasta, jossa joku kuviteltu hahmo palkitsee kaikki maalliset vaivat.

• ymmärtämään...
        Eija_Moilanen kirjoitti:

... ihmistä, joka hymy huulilla puhuu rauhaisin mielin ihmisten kauheasta, tuskaisesta kidutuksesta. Jos oikeasti siihen uskoo, niin luulisi tekevänsä kaikkensa pelastaakseen jokaisen siltä kohtalolta - ei vain lallattelevan passiivisesti.

Toki minulle sopii mainiosti, että uskovaiset jättävät muut rauhaan enenevässä määrin eivätkä tuputa oppejaan.

• Eija_Moilanen
        Kössönöm kirjoitti:

"Heräsi aika monta kysymystä.Ensinnäkin onko uskonnottomuudesta todellakin tullut uskonto? Saarnaatte enemmän kuin meikäläinen."

- Sinä et ilmeisesti tajua, että uskonnottomuus ei ole uskonto. Ja se kertoo sinun kyvystäsi tajuta asioita.

Lainauksestasi jäi olennainen pois.
        "Heräsi aika monta kysymystä.Ensinnäkin onko uskonnottomuudesta todellakin tullut uskonto? Saarnaatte enemmän kuin meikäläinen. :) Pitäisiköhän minun hävetä?"

• A-Saaren Arvoitus

minulle kysymys siitä, että uskonnot eivät riitä minulle maailmanselitykseksi.

Noita "todisteita" jumalien puolesta on yritetty esittää jo vuosituhansia ja käy vaan niin, että sitä mukaan, kun ihmisen tieto ympäristöstään on lisääntynyt, niin "todisteet" ovat senkun vaan rapisseet.

Eräs tiedemieshän leikkasi kaikki ne sanat pois raamatusta, jotka nykyisen tiedon mukaan eivät pidä enää paikkaansa ja siinähän kävi niin, ettei kirjasta paljoa jäljelle jäänyt.

Yleensäkin ihmetten sitä, miten tuollaisista vanhoista "aikansa lapsiensa" kirjoittamista kirjoista voi maailmanselitykseksi kenellekkään olla. Ja mistään muistakaan kertomuksista ja uskomuksista joihinkin henkiolentoihin.

Kuvani maailmakaikkeudesta tarkentuu kokoajan ja se perustuu lisääntyvään tietoon.
        Mutta uskonnoilla ei ole ollut mitään faktaa annettavana, joilla vaaka edes hitusenkaan kallistuisi siihen suuntaan.

Eli se siitä, että uskonnottumuus olisi joku uskonto.

• Eija_Moilanen
        A-Saaren Arvoitus kirjoitti:

minulle kysymys siitä, että uskonnot eivät riitä minulle maailmanselitykseksi.

Noita "todisteita" jumalien puolesta on yritetty esittää jo vuosituhansia ja käy vaan niin, että sitä mukaan, kun ihmisen tieto ympäristöstään on lisääntynyt, niin "todisteet" ovat senkun vaan rapisseet.

Eräs tiedemieshän leikkasi kaikki ne sanat pois raamatusta, jotka nykyisen tiedon mukaan eivät pidä enää paikkaansa ja siinähän kävi niin, ettei kirjasta paljoa jäljelle jäänyt.

Yleensäkin ihmetten sitä, miten tuollaisista vanhoista "aikansa lapsiensa" kirjoittamista kirjoista voi maailmanselitykseksi kenellekkään olla. Ja mistään muistakaan kertomuksista ja uskomuksista joihinkin henkiolentoihin.

Kuvani maailmakaikkeudesta tarkentuu kokoajan ja se perustuu lisääntyvään tietoon.
        Mutta uskonnoilla ei ole ollut mitään faktaa annettavana, joilla vaaka edes hitusenkaan kallistuisi siihen suuntaan.

Eli se siitä, että uskonnottumuus olisi joku uskonto.

"Eräs tiedemieshän leikkasi kaikki ne sanat pois raamatusta, jotka nykyisen tiedon mukaan eivät pidä enää paikkaansa ja siinähän kävi niin, ettei kirjasta paljoa jäljelle jäänyt."

Nyt kirjoitat ihmiselle, joka tutkii Raamatun alkuperäissanojen merkitystä. Tosin juuri nyt pitäisi tehdä essee Timo Vihavaisen kirjasta Kansakunta rähmällään, mutta kommentoin vielä tämän, sillä muistan sinut.

En pyri edes todistelemaan mikä viestissäsi on mielestäni uskoa, vaan laitan yhden esimerkin Raamatun sanoista. Yhden tutuimmista sanoista, jota en itsekkään ole koskaan ymmärtänyt. Sana synti ei kerro oikeastaan mitään.

Verbi "hamartaano" jolla on myös useampia merkityksiä ja ne ovat (olla osumatta), (erehtyä), (rikkoa)(tehdä tai harjoittaa syntiä), Verbi ”hamartano” siis yksinkertaisesti merkitsee (erehtyä, olla osumatta maaliin).

Heprean verbi "hata´ " jonka merkitys on(mennä ohi maalin), (eksyä tieltä). Ja sanan merkitys on myös (ottaa harha askel (käyttäytyä pahoin) ja tietenkin (tehdä synti)

(taustatiedot Novum)

• A-Saaren Arvoitus
        Eija_Moilanen kirjoitti:

"Eräs tiedemieshän leikkasi kaikki ne sanat pois raamatusta, jotka nykyisen tiedon mukaan eivät pidä enää paikkaansa ja siinähän kävi niin, ettei kirjasta paljoa jäljelle jäänyt."

Nyt kirjoitat ihmiselle, joka tutkii Raamatun alkuperäissanojen merkitystä. Tosin juuri nyt pitäisi tehdä essee Timo Vihavaisen kirjasta Kansakunta rähmällään, mutta kommentoin vielä tämän, sillä muistan sinut.

En pyri edes todistelemaan mikä viestissäsi on mielestäni uskoa, vaan laitan yhden esimerkin Raamatun sanoista. Yhden tutuimmista sanoista, jota en itsekkään ole koskaan ymmärtänyt. Sana synti ei kerro oikeastaan mitään.

Verbi "hamartaano" jolla on myös useampia merkityksiä ja ne ovat (olla osumatta), (erehtyä), (rikkoa)(tehdä tai harjoittaa syntiä), Verbi ”hamartano” siis yksinkertaisesti merkitsee (erehtyä, olla osumatta maaliin).

Heprean verbi "hata´ " jonka merkitys on(mennä ohi maalin), (eksyä tieltä). Ja sanan merkitys on myös (ottaa harha askel (käyttäytyä pahoin) ja tietenkin (tehdä synti)

(taustatiedot Novum)

johon on turha takertua pitemmäksi aikaa, jos on aikomuskaan yrittää pitää tietonsa maailmankaikkeudesta edes jollakinlailla ajantasalla.

Siihen kirjaan jos uppoaa, niin maailma yksinkertaisesti ajaa ohi ja kovaa.

Tänäpäivänä, kun ihmisen tieto ympäristöstään lisääntyy valtavaa vauhtia, on siitä kiinnostuneelle ihmiselle niin paljon muuta tärkeämpää lukemista, että ei meinaa siihenkään aika rittää.

• Eija_Moilanen

johon on turha takertua pitemmäksi aikaa, jos on aikomuskaan yrittää pitää tietonsa maailmankaikkeudesta edes jollakinlailla ajantasalla.

Siihen kirjaan jos uppoaa, niin maailma yksinkertaisesti ajaa ohi ja kovaa.

Tänäpäivänä, kun ihmisen tieto ympäristöstään lisääntyy valtavaa vauhtia, on siitä kiinnostuneelle ihmiselle niin paljon muuta tärkeämpää lukemista, että ei meinaa siihenkään aika rittää.

olen eri mieltä. Minusta Raamattu on varsin mielenkiintoinen kirja, siis > minulle oikein oman Raamatun tutkijan aarreaitta. Siinäkin olen eri mieltä, että kun siihen kirjaan uppoaa, niin maailma ajaa lujaa ohi, vaikka voin ymmärtääkin tuon kulman ihan tämän suomi24 uskonto keskustelujen tai vapaa-ajattelijoiden Raamattu kritiikin pohjalta.

Siinä olet mielestäni oikeassa, että tieto ympäristöstä lisääntyy valtavaa vauhtia ja en mielestäni ole jäänyt jälkeen itsekkään. Oma ammattipohjani helpottaa tiedon tutkimista ja oikeaan tietoon ei kuulu sanonta yksi tiedemies, vaan kuka tiedemies on näin sanonut ja mihin hän on tietonsa perustanut jne.

Toisaalta nettikeskusteluissa ei voi vaatia toisten perustelevan ajatuksiaan tieteen avulla. Ymmärsin viestisi lähtökohdat oikein hyvin, mutta en malttanut olla kiusoittelematta tuosta tiedemies jutusta. :))

• Kössönöm
        Eija_Moilanen kirjoitti:

Lainauksestasi jäi olennainen pois.
        "Heräsi aika monta kysymystä.Ensinnäkin onko uskonnottomuudesta todellakin tullut uskonto? Saarnaatte enemmän kuin meikäläinen. :) Pitäisiköhän minun hävetä?"

ja ateismista puhuminen ja kirkon ja valtion eron vaatiminen liittyvät toisiinsa? Aivan oikein, eivät mitenkään.

Onko keskustalaisuus uskonto? Ovatko keskustapoliitikot uskovaisia?

En minä tiedä pitäisikö sinun hävetä. Oliko se viestisi olennaisin osa? Jos hävettää, niin siitä vaan.

• A-Saaren Arvoitus
        Eija_Moilanen kirjoitti:

olen eri mieltä. Minusta Raamattu on varsin mielenkiintoinen kirja, siis > minulle oikein oman Raamatun tutkijan aarreaitta. Siinäkin olen eri mieltä, että kun siihen kirjaan uppoaa, niin maailma ajaa lujaa ohi, vaikka voin ymmärtääkin tuon kulman ihan tämän suomi24 uskonto keskustelujen tai vapaa-ajattelijoiden Raamattu kritiikin pohjalta.

Siinä olet mielestäni oikeassa, että tieto ympäristöstä lisääntyy valtavaa vauhtia ja en mielestäni ole jäänyt jälkeen itsekkään. Oma ammattipohjani helpottaa tiedon tutkimista ja oikeaan tietoon ei kuulu sanonta yksi tiedemies, vaan kuka tiedemies on näin sanonut ja mihin hän on tietonsa perustanut jne.

Toisaalta nettikeskusteluissa ei voi vaatia toisten perustelevan ajatuksiaan tieteen avulla. Ymmärsin viestisi lähtökohdat oikein hyvin, mutta en malttanut olla kiusoittelematta tuosta tiedemies jutusta. :))

Minä ihan ajattelin että tuo sivumainintani tuosta tiedemiehestä olisi sinulle jo tuttu asia, mutta taisin sitten erehtyä.

Kyllähän suuresta osaa uskovaisista ihmisistä aika ajaa ohi ja lujaa. En tähän ala tuota enempää selittelemään, mutta eiköhän tuo näy maapallolla jokapäivä ja kaikkialla.

• Eija_Moilanen
        Kössönöm kirjoitti:

ja ateismista puhuminen ja kirkon ja valtion eron vaatiminen liittyvät toisiinsa? Aivan oikein, eivät mitenkään.

Onko keskustalaisuus uskonto? Ovatko keskustapoliitikot uskovaisia?

En minä tiedä pitäisikö sinun hävetä. Oliko se viestisi olennaisin osa? Jos hävettää, niin siitä vaan.

Viestiä ei ollut edes alunperin tarkoitettu sinulle vaan Jorille. Luulen hänen tottuneen kirjoittelutapaani monen vuoden nettituttavuuden ajalta. Ehkäpä minun pitää hävetä, kun huomaan miten uskonnottomat ottavat vakavasti uskonnottomuutensa julistamisen. Lopetetaan nyt tämä.

Siis keskustaan Suomessa vakaa Fagerholmin hallitus kaatui Moskovan mielenilmaisuihin vuonna 1959 kenties vahvistaen istuvan presidentin Urho Kekkosen asemaa. Sattuu olemaan osa esseetäni, jota kirjoitan, kun välillä silmäilin sivua oliko tuolla toisella keskustelukumppanilla vielä asiaa. Väittäisin keskustalaisen Urho Kekkosen YAA linjan liippaavan uskontoon kumartaen kohti itää ja me kaikki siinä mukana :))) Tämän päivän keskustalaisuutta en pidä uskontona, niin kuin vanhaan malliin kuuluvan Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen...

• Kössönöm
        Eija_Moilanen kirjoitti:

Viestiä ei ollut edes alunperin tarkoitettu sinulle vaan Jorille. Luulen hänen tottuneen kirjoittelutapaani monen vuoden nettituttavuuden ajalta. Ehkäpä minun pitää hävetä, kun huomaan miten uskonnottomat ottavat vakavasti uskonnottomuutensa julistamisen. Lopetetaan nyt tämä.

Siis keskustaan Suomessa vakaa Fagerholmin hallitus kaatui Moskovan mielenilmaisuihin vuonna 1959 kenties vahvistaen istuvan presidentin Urho Kekkosen asemaa. Sattuu olemaan osa esseetäni, jota kirjoitan, kun välillä silmäilin sivua oliko tuolla toisella keskustelukumppanilla vielä asiaa. Väittäisin keskustalaisen Urho Kekkosen YAA linjan liippaavan uskontoon kumartaen kohti itää ja me kaikki siinä mukana :))) Tämän päivän keskustalaisuutta en pidä uskontona, niin kuin vanhaan malliin kuuluvan Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen...

Sinä siis haluat kaikille avoimella keskustelupalstalla kirjoitella Jorin kanssa. Mitäpä se minulle kuuluu, luulin vaan, että muutkin saavat kommentoida.

• Eija_Moilanen
        Kössönöm kirjoitti:

Sinä siis haluat kaikille avoimella keskustelupalstalla kirjoitella Jorin kanssa. Mitäpä se minulle kuuluu, luulin vaan, että muutkin saavat kommentoida.

vaan kohdistin viestin luettuani heidän kampanjastaan yhdelle kampanjan suunnittelijalle. Keskustelu oli tuosta bussi kampanjan tekemisestä ei yleisemästä.
        Netti keskusteluja helpottaa, jos tiedostetaan asiayhteys ja asia kohde.

• Eija_Moilanen

Minä ihan ajattelin että tuo sivumainintani tuosta tiedemiehestä olisi sinulle jo tuttu asia, mutta taisin sitten erehtyä.

Kyllähän suuresta osaa uskovaisista ihmisistä aika ajaa ohi ja lujaa. En tähän ala tuota enempää selittelemään, mutta eiköhän tuo näy maapallolla jokapäivä ja kaikkialla.

Jotta minäkin voin yhtyä mielipiteeseen.

Kyllähän suuresta osaa ihmisistä vakaumuksesta riippumatta aika ajaa ohi ja lujaa. En tähän ala tuota enempää selittelemään, mutta eiköhän tuo näy maapallolla joka päivä ja kaikkialla.

• A-Saaren Arvoitus
        Eija_Moilanen kirjoitti:

Jotta minäkin voin yhtyä mielipiteeseen.

Kyllähän suuresta osaa ihmisistä vakaumuksesta riippumatta aika ajaa ohi ja lujaa. En tähän ala tuota enempää selittelemään, mutta eiköhän tuo näy maapallolla joka päivä ja kaikkialla.

tuossa vielä lisäkitka-apua omasta opeistaan ammennetetut jarrulisät.

• Eija_Moilanen

tuossa vielä lisäkitka-apua omasta opeistaan ammennetetut jarrulisät.

Jarrupalan pinnassa on hyvä olla kitkaa, jos lämpö laskee, ne lasittuu ja kitka katoaa. Silloin on jarrut otettava kokonaan pois ja ja sitten ei muuta kuin hiomaan. Mitenhän siinä käy, jos tätä ei tehdä?

• Eija_Moilanen

sanoo, että hänellä on luottamus jumalaan?
        Mihin silloin tarkasti ottaen luotetaan?

Ihan lähipiirissänikin voin kyllä kokemuksesta sanoa, että eipä ole paljoa tuo "luottamus" jumalaan onnea ja iloa elämään tuonut. Ja uskovaistenkin ihmisten elämä on ollut kautta historian yhtä helvettiä julmine sotineen ja muine katastrofineen.

Vastaukseksi ei riitä mikään utopistinen ajatus jostakin taivaasta, jossa joku kuviteltu hahmo palkitsee kaikki maalliset vaivat.

Se tarkoitta yksinkertaisesti sitä, että olen oppinut kokemuksen kautta luottamaan Jumalaan ja en tarkoita tällä ihmisiä, jotka tosin voi olla ihan hyviäkin. En voi siirtää omaa kokemustani toiselle.
        Tätä luottamusta ei saada toisten ihmisten kautta.

Äitisikin tuntee varmaan tämän virren, josta lainaan.

"Kun pahan valta kasvaa ympärillä vahvista ääni toisen maailman."

• A-Saaren Arvoitus
        Eija_Moilanen kirjoitti:

Jarrupalan pinnassa on hyvä olla kitkaa, jos lämpö laskee, ne lasittuu ja kitka katoaa. Silloin on jarrut otettava kokonaan pois ja ja sitten ei muuta kuin hiomaan. Mitenhän siinä käy, jos tätä ei tehdä?

onkin vähän erilainen, kuin auton jarrujen.
        Niiden toiminta perustuu häikäisyn aikaaansaamaan sokaistumiseen, johon ei valitettavasti hiomisesta ole apua.(=(=(=

• A-Saaren Arvoitus
        Eija_Moilanen kirjoitti:

Se tarkoitta yksinkertaisesti sitä, että olen oppinut kokemuksen kautta luottamaan Jumalaan ja en tarkoita tällä ihmisiä, jotka tosin voi olla ihan hyviäkin. En voi siirtää omaa kokemustani toiselle.
        Tätä luottamusta ei saada toisten ihmisten kautta.

Äitisikin tuntee varmaan tämän virren, josta lainaan.

"Kun pahan valta kasvaa ympärillä vahvista ääni toisen maailman."

äitini kuoli v.2005.

Mun mielestä sä et nyt oikein vastannut kunnolla tuohon kysymykseen.
        Mutta siinähän se vaikeus onkin miten tuohon voi oikein mitään vastata.

• Eija_Moilanen

äitini kuoli v.2005.

Mun mielestä sä et nyt oikein vastannut kunnolla tuohon kysymykseen.
        Mutta siinähän se vaikeus onkin miten tuohon voi oikein mitään vastata.

"sanoo, että hänellä on luottamus jumalaan?"
        Siis sanoo, että on oppinut luottamaan, koska on huomannut elämän olevan suuremmissa käsissä kuin ihmisen.

"Mihin silloin tarkasti ottaen luotetaan?"

Luottaa siihen, johon on oppinut luottamaan, jonka on löytänyt turvatessaan nimeen Jeesus.
        Vaara on siinä, että yrittää tätä toisten ihmisen kautta. Siksi kirjoitin, että omaa kokemustani en voi siirtää toisille.

• urbanus paganus

Se että esittää vaihtoehdon uskonnoille, ei tee vaihtoehdosta uskontoa. Ei vaikka vaihtoehtoa mainostettaisiin busseissa.

• Eija_Moilanen
        urbanus paganus kirjoitti:

Se että esittää vaihtoehdon uskonnoille, ei tee vaihtoehdosta uskontoa. Ei vaikka vaihtoehtoa mainostettaisiin busseissa.

muutkin uudet herätysliikkeen kannattajat väittävät. :)))

Tänne on muuten laitettu vaihtoehtoa uskovien liikkeestä, joka ei kuulu mihinkään uskontoon.

No ei tietenkään mitään uskontoa sen enempää vapaa-ajattelijat kuin nuokaan. Hyi, minua kun edes tuollaista pohdin. Sitten ei varmaan kommunismikaan ole uskonto.

Pannaan koko uskonto sana. Sääli, ettei tänne voi laittaa hymiötä. :)))))

http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/a020.gif

• A-Saaren Arvoitus
        Eija_Moilanen kirjoitti:

muutkin uudet herätysliikkeen kannattajat väittävät. :)))

Tänne on muuten laitettu vaihtoehtoa uskovien liikkeestä, joka ei kuulu mihinkään uskontoon.

No ei tietenkään mitään uskontoa sen enempää vapaa-ajattelijat kuin nuokaan. Hyi, minua kun edes tuollaista pohdin. Sitten ei varmaan kommunismikaan ole uskonto.

Pannaan koko uskonto sana. Sääli, ettei tänne voi laittaa hymiötä. :)))))

http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/a020.gif

todiste siitä ilmaantuu, että jonkinlainen jumala olisi olemassa, minä muutan kantaani asiassa. Vaan eipä ole mitään näkyvillä ollut tuohon suuntaan.

Uskovainenhan vaan uskoo, eikä sitä uskoa mikään muuksi muuta.

• A-Saaren Arvoitus
        Eija_Moilanen kirjoitti:

"sanoo, että hänellä on luottamus jumalaan?"
        Siis sanoo, että on oppinut luottamaan, koska on huomannut elämän olevan suuremmissa käsissä kuin ihmisen.

"Mihin silloin tarkasti ottaen luotetaan?"

Luottaa siihen, johon on oppinut luottamaan, jonka on löytänyt turvatessaan nimeen Jeesus.
        Vaara on siinä, että yrittää tätä toisten ihmisen kautta. Siksi kirjoitin, että omaa kokemustani en voi siirtää toisille.

huomannut, että elämä olisi jonkinlaisen jumalan käsissä?

Ja eli mihin sitä luotetaan?
        Ei ainakaan siihen voi kukaan ihminen luottaa, että tuosta "luottamuksesta" seuraisi enemmän hyvää, kuin pahaa.

Maailmahan on täynnä esimerkkejä siitä, kuinka tuo "luottamus" on vienyt vaan pahempaan.

Mullakin olisi kertoa erään sukulaiseni elämäntarina siitä millaisia "palkintoja" hän on luottamuksestaan jumalaan elämässään saanut. Se "palkintokaappi" onkin täynnä mitä karmaisevampia pyttyjä. Nyt ei ole kyse äidistäni. Hänkin kyllä niitä "pyttyjä" sai aivan tarpeeksi.

• Eija_Moilanen

todiste siitä ilmaantuu, että jonkinlainen jumala olisi olemassa, minä muutan kantaani asiassa. Vaan eipä ole mitään näkyvillä ollut tuohon suuntaan.

Uskovainenhan vaan uskoo, eikä sitä uskoa mikään muuksi muuta.

Tähän viestiin on hyvä päättää tämän hetkinen käyntini suomi:24:ssä. Meillä on täydellinen yksimielisyys. Sinä päivänä, kun sinä saat todisteen Jumalan olemassa olosta, niin sinä muutat kantasi. Ja minä oikeana uskovana jätän sen todistus taakan Jumalalle.

Oli tosi kiva kirjoitella kanssasi. :)

• A-Saaren Arvoitus
        Eija_Moilanen kirjoitti:

Tähän viestiin on hyvä päättää tämän hetkinen käyntini suomi:24:ssä. Meillä on täydellinen yksimielisyys. Sinä päivänä, kun sinä saat todisteen Jumalan olemassa olosta, niin sinä muutat kantasi. Ja minä oikeana uskovana jätän sen todistus taakan Jumalalle.

Oli tosi kiva kirjoitella kanssasi. :)

jotenkin nyt kumminkin vaan tuntuu siltä, että ei me aivan yksimielisiä näistä asioista taideta kyllä olla.
        Ja epäilen kyllä, että tuota päivää ei taida tulla jolloin noita todisteita jumalan olemmasaolosta ilmaantuu.

Mutta ei se minua haittaa, jos olet eri mieltä asioista kanssani, vaan kaikkea hyvää sinulle toivotan.

• loistokampanja!

Lisää rahaa tulossa kampanjaanne kuun viimeinen päivä jolloin liksa kilahtaa tililleni :)

• tuon 12000 tavoitteen

Ja tällöin kampanjaa voi laajentaa myös bussien ulkopuolelle!! Olisi kiva nähdä näitä mainoksia myös bussipysäkeillä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe