Olen esikoislestadiolainen ja olen huomannut tällaisessa perheessä varttuessa että on maailman suurin lahja syntyä elävän kristillisyyden keskelle ja kristittyyn kotiin.
meidän herätysliikkeessämme on erittäin paljon nuoria ja näin siionin vuori tulee olemaan viimeisinä aikoina kaikkein korkein vuori.
seuramme ovat sellaiset sunnuntaisin tai viikonloppuisin että ensin on virsi sitten rukous sitten luetaan lähes poikkeuksetta lestadiuksen aikanaan pitämä saarna. Sitten on virsi sitten maallikkosaarnaja pitää saarnan jonka pyhä henki hänelle ilmoittaa sillä hetkellä se (sitä puhetta ei siis valmistella mitenkään) kestää yleensä ainakin tunnin sitten on virsi sitten rukous ja sitten virsi sitten on tiedotukset ja kahvitarjoilu. Kahvi on aina ilmaista ja ruoka mutta halutessaan saa laittaa rahaa uhriarkkuun. Synnit herätysliikkeessämme saarnataan anteeksi raamatun mukaisesti kätten päälle panemisen kautta. eli menemme toinen toisemme kaulaan. kaikki on syntiä minkä raamattu ilmoittaa synniksi ja sitä ei haluta hyväksyä. Herätysliikkeessämme ei pidetä sopivana tämän maailman musiikkia, urheilua eikä renkutus hengellistäkään musiikkia. liikuntaa toki saa harrastaa ja sitähän raamatussakin kehoitetaan tekemään kun sanotaan ruumista pyhän hengen temppeliksi. seksi kuuluu vain avioliittoon, ehkäisyä emme hyväksy ja uskomme jumalan apuun puolison valinnassa. herätysliikkeessämme on tapana kyläpaikassakin myös nuorten kesken ottaa puheeksi jumalan sanaa vaikka raamatusta ja sitä tutkia. näin vietämme yhteistä lyläilyaikaa lähes aina. sitten veisaamme väliin usein virsiä. pidämme kristillisyyttä ennen kaikkea sydämen kristillisyytenä niin että halu seurata jeesusta lähtee sydämen halusta ja jumalan antamasta voimasta. syntejä emme anna anteeksi suruttomille, armonvarkaille tai suukristityille. vapauttava evankeliumi päästää omattunnot vapaiksi vain katuvilta, särkyneiltä ja murheellisilta sydämiltä. Niiltä joilla ei ole enää muuta toivoa elämässään kuin se että jumala päästää heidät syntitaakastaan. Katumusta tarvitaan siis sen verran että jeesus kuolee heränneen sydämessä ja siitä ja vaivoista tulee murhe joka särkee sydämen getsemanessa ja golgatalla. Sitten kun sydän on särkynyt se on valmis ottamaan vastaan armon joka tarjotaan jeesuksen pyhässä nimessä ja kalliissa rakkaudesta ulosvuotaneessa sovintoveressä. ja aina tarvittaessa anoville todistetaan henilökohtaisesti kätten päälle panemisen kautta synnit anteeksi.
Saarnaajamme kulkevat kaksin ja kaksin ja se on raamatun mukainen järjestys.
asiasta kiinnostuneille on olemassa sivut www.esikoislestadiolainen.fi tervetuloa seuroihimme elävän jumalan sanan kuuloon!
Itse olen sen verran kokenut kristillisyyden tiellä että synti on ahdistanut nuoruudessa minua helvettiin asti ennen kuin isäni toimi enkelinä joka todisti kaikki synnit anteeksi jeesuksen pyhässä nimessä ja kalliissa sovintoveressä. Helvetti ja taivas on siis olemassa täällä ja tunnettavissa omassa sydämessä. ensin tulee tulla tuntemaan helvetin vaivoja ja näitä jeesuksen kärsimistä ja kuolemaa ennen kuin voi kokea pelastuksen vapautuksen ja ihanan taivaan ja rauhan omassa sydämessään.
Esikoislestadiolaisuus pienempi mutta elävämpi
44
1991
Vastaukset
- vanhoillislestadiolaisuudesta?
Miten suhtaudut vanhoillislestadiolaisuuteen. Mielestäni he ovat etääntyneet yhä enemmän Jumalan sanasta?
- uskonelämääni
itse olen vanhoillislestadiolainen ja koen uskoni jotenkin riittämättömäksi Jumalan valtakuntaan? olen aikeissa vakavissani liittyä teidän joukkoonne, elävöittääkseni uskonelämääni.
- ovat kaikille
uskonelämääni kirjoitti:
itse olen vanhoillislestadiolainen ja koen uskoni jotenkin riittämättömäksi Jumalan valtakuntaan? olen aikeissa vakavissani liittyä teidän joukkoonne, elävöittääkseni uskonelämääni.
avoimia tilaisuuksia. Tervetuloa!
Me esikoislestadiolaise emme ainakaan omasta puolestamme ole riittäviä Jumalan Valtakuntaan, mutta meitä on kohdannut sellainen suuri Jumalan armo, että Jumalan Sana on osoittanut meidät syntisiksi. Jumala on antanut katumuksen armon ja lahjoittanut elävän uskon Jeesukseen.
Sen perusteella meistä on tullut Jumalan lapsia. Ja lapsethan ovat perillisiä, jne.
Tervetuloa seuroihimme ja Jumalan Siunausta!
Toki yhdistykseemme voi liittyä vaikka kannatusjäsenenä. Itse uskon asia kuitenkin on Jumalan antama. - elli, 10 lasta
uskonelämääni kirjoitti:
Olen miettinyt ihan samaa asiaa. Ehkä esikoislestadiolaisuus onkin se oikeampi paikka. Kuka voi tosiaan sanoa, että vain me vanhoilliset olemme oikeassa?
Tämän ehkäisykeskustelun myötä olen tullut näihin ajatuksiin. En siksi, että haluan ehkäisylle luvan, vaan yleisesti asioita seuranneena. Vanhoilliset eivät uskalla näköjään seisoa selkä suorana ja kertoa, miten asioita käsitellään. Viimeinen pisara oli tuo Voittosen kiemurteleva haastattelu radiossa. - frede
elli, 10 lasta kirjoitti:
Olen miettinyt ihan samaa asiaa. Ehkä esikoislestadiolaisuus onkin se oikeampi paikka. Kuka voi tosiaan sanoa, että vain me vanhoilliset olemme oikeassa?
Tämän ehkäisykeskustelun myötä olen tullut näihin ajatuksiin. En siksi, että haluan ehkäisylle luvan, vaan yleisesti asioita seuranneena. Vanhoilliset eivät uskalla näköjään seisoa selkä suorana ja kertoa, miten asioita käsitellään. Viimeinen pisara oli tuo Voittosen kiemurteleva haastattelu radiossa.Kuule rakas ystävä, kuka tahansa voi sanoa sen.
Mutta jos tosiaan sitä tarkoittaa, pitää olla Uskossa kuuliainen. Että kansa tietää sen niinkuin
sinä tai minä, eikä Voittonen tai Aimo Hautakangas.
Se on Kristirtyn vaellus, kuin polulta tarkkailee
jälkiä siinä on yhden miehen jäljet, ja kaikki
selitykset on oltava niin yksinkertaiset, että
hullumpikin sen ymmärtää, ja sen on oltava niin matalata, että kaikki siihen ylettyy, ontuva ja raajarikkokin.
Jos tälläinen kelpaa EL. voi tarjota sen, ja Jeesus tekee asunnot. - understand
frede kirjoitti:
Kuule rakas ystävä, kuka tahansa voi sanoa sen.
Mutta jos tosiaan sitä tarkoittaa, pitää olla Uskossa kuuliainen. Että kansa tietää sen niinkuin
sinä tai minä, eikä Voittonen tai Aimo Hautakangas.
Se on Kristirtyn vaellus, kuin polulta tarkkailee
jälkiä siinä on yhden miehen jäljet, ja kaikki
selitykset on oltava niin yksinkertaiset, että
hullumpikin sen ymmärtää, ja sen on oltava niin matalata, että kaikki siihen ylettyy, ontuva ja raajarikkokin.
Jos tälläinen kelpaa EL. voi tarjota sen, ja Jeesus tekee asunnot.ymmärtää mistä puhut?!
- liittyä
uskonelämääni kirjoitti:
Herran Jeesuksen seuraajaksi:anovalle annetaan ,kolkuttavalle avataan!Rakkaudella.
- frede
liittyä kirjoitti:
Herran Jeesuksen seuraajaksi:anovalle annetaan ,kolkuttavalle avataan!Rakkaudella.
Es/Lesta:n ei liitytä vaan synnytään.
- rohkeasti
elli, 10 lasta kirjoitti:
Tämän ehkäisykeskustelun myötä olen tullut näihin ajatuksiin. En siksi, että haluan ehkäisylle luvan, vaan yleisesti asioita seuranneena. Vanhoilliset eivät uskalla näköjään seisoa selkä suorana ja kertoa, miten asioita käsitellään. Viimeinen pisara oli tuo Voittosen kiemurteleva haastattelu radiossa.Ei jäsenkirjaa , ei velvotteita vaan kuuntelet ja mietit.
Ihmisen tehtävä on löytää itselleen oikea usko.
Muut eivät sitä tuo joten itse on oltava aktiivinen.
EL ei miellytä ketään ja tarkoitan, että sen tehtävä ei ole miellyttää, kuten ei Jumalansanankaan vaan Jumala on kertonut asiat ja ihmiset vaan hyväksyvät tai sitten eivät.
Monet kävelevät Lutherin takana ja monet Laestadiuksen takana.
Kummatkin puhdistivat uskoa.
Ihmiselle on tuotu Jumalansana Lutherin toimesta ja ei voi sanoa, etteikö tietäisi , koska jokaisella on Raamattu. - frede
rohkeasti kirjoitti:
Ei jäsenkirjaa , ei velvotteita vaan kuuntelet ja mietit.
Ihmisen tehtävä on löytää itselleen oikea usko.
Muut eivät sitä tuo joten itse on oltava aktiivinen.
EL ei miellytä ketään ja tarkoitan, että sen tehtävä ei ole miellyttää, kuten ei Jumalansanankaan vaan Jumala on kertonut asiat ja ihmiset vaan hyväksyvät tai sitten eivät.
Monet kävelevät Lutherin takana ja monet Laestadiuksen takana.
Kummatkin puhdistivat uskoa.
Ihmiselle on tuotu Jumalansana Lutherin toimesta ja ei voi sanoa, etteikö tietäisi , koska jokaisella on Raamattu.Ellet voi sitä miellyttämiseksi laskeä?
- olet jo lapsena aivopesty
Käiiki tämä on minulle liiankin tuttua lapsuudesta mitä sä kerroit. Sain hirveitä kauhubtunteita joista en ole vieläkään päässyt kymmenien vuosien jälkeen irti. Ainoa asia minulle on se pelonsekainen puistatus aina kun kuule lestadiolaisen taasen aloittavan sen saman jaarituksen. Olen tutustunut moniin uskonlahkoihin ja kaikkein suvaitsevin ja ihmisläheisin on Helluntaiusko, vaikka en ole siihenkään liittynyt, mutta kaikkein julmin on lestadiolaisuus! Isko tai älä mutta sanon tämä 80 vuoden ikäisenä ukkelina!
- eikös
olis korkea aika alkaa ajattelemaan iäisyysasioita, kun on jo noin korkea ikä?
Kiitos kun kirjoitit tänne ja todistit, että uskomme on pysynyt aivan samanlaisena tuon lähes 80 vuotta.
Jos omalltunnollesi on jotain kertynyt, niin olis hyvä tulla Jumalan Sanan kuuloon. Samalla voisit päästä vapaaksi tuosta edellisestä lähimmäistä väheksyvästä kirjoituksesta. Sekin lisää syyllisyystaakkaa.
Taivaan Isän johdatusta toivottaen lopulle elämäsi taipaleelle!
- !Hallelujaa
Itsensä ympärillä pyöriminen ja hengellinen uho kuuluu asiaan. Pelko, häpeä, ja syyllisyys sydämessä saa aikaan tämän uhon. Tullakseen hyväksytyksi liikkeessä, pitää olla pilkulleen oikea ulkomuoto, asusteet, elintavat, tiedotusvälineet, kodin sisustus, itsehalveksunta, itseinho, - jota myös toitottetaan häpeämättä, vaikka samaan aikaan hävetää Kristuksen nimeä jumalattoman maailman keskellä.
Myös eristäytyminen muista kristityistä ja miljoonien kristittyjen yhteys toinen toisiinsa puuttuu liikkeen johdolta. Yhdellä sanalla ilmaistuna nurkkapatriotismia
Tyypillinen es.lest. story siis, tämä avaus.
Huomioita: Tästä puuttuu kokonaan hengellinen kasvu aikuiseen kristillisyyteen, Kristuksen ruumiin "rakennustyömaalle", joka merkitsee vastuun ottamista toisista ihmisistä ja koko maailman evankelioimisesta, sekä maailmanlaajuisen Kristuksen seurakunnan yhteyttä rakkaudessa.- !Hallelujaa
Eri nimerkillä taisi kertoa jälkeen päin olevansa vallu. Kas kas, paljon on tuttua.
Nyt on kuitenkin heti perään sanottava että se mitä kerroin ei koske kaikkia esikoislestadiolaisia. Osa esikoislestadiolaisia on elävässä uskossa, Kristuksen seuraajina, kiitos Jeesukselle.
Osa seuraa liikkeen johdon epäraamatullista opetusta hiellä ja vaivalla, omanvanhurskauden perkeleen liekanarussa, lain kuormien alla.
Herra armossaan kutsuu sieltäkin seuraamaan Jeesusta, ja monet ovat kohdanneet Jumalan armon.
Hallelujaa kiitos Jeesus!! - sitä.....
!Hallelujaa kirjoitti:
Eri nimerkillä taisi kertoa jälkeen päin olevansa vallu. Kas kas, paljon on tuttua.
Nyt on kuitenkin heti perään sanottava että se mitä kerroin ei koske kaikkia esikoislestadiolaisia. Osa esikoislestadiolaisia on elävässä uskossa, Kristuksen seuraajina, kiitos Jeesukselle.
Osa seuraa liikkeen johdon epäraamatullista opetusta hiellä ja vaivalla, omanvanhurskauden perkeleen liekanarussa, lain kuormien alla.
Herra armossaan kutsuu sieltäkin seuraamaan Jeesusta, ja monet ovat kohdanneet Jumalan armon.
Hallelujaa kiitos Jeesus!!pitää...
- kateellinen
sitä..... kirjoitti:
pitää...
Harmittaa niin vietävästi, kun oo Jumalan lahjana syntyny esikoislestadiolaiseen perheeseen. Taivaspaikka menee sivu suun tässä vl-uskossa :(
- !Hallelujaa
kateellinen kirjoitti:
Harmittaa niin vietävästi, kun oo Jumalan lahjana syntyny esikoislestadiolaiseen perheeseen. Taivaspaikka menee sivu suun tässä vl-uskossa :(
Jos ihmisellä ei ole uskon ja kasteen kautta Kristus asumassa sydämellä, niin että olemme pettuna Kristuksen vanhurskauteen, niin ei ole toivoa pelastuksesta, olkoot lestadiolainen tai mikä hyvänsä muu -lainen.
Sen takia aivan hirvittää tuollainen epäterve hengellisestä ylpeydestä pullisteleva tukeutuminen jonkun liikkeen "vain me" traditioon, niin että ollaan valmiita tuomitsemaan Jeesuksen seuraajat oikopäätä helvettiin.
Jos nämä tuomitsijat tietäsivät mitä tekevät, niin he olisivat vaiti, ja tekisivät parannuksen säkissä ja tuhkassa. Jeesuksen silmäterää ei ole lupa tökkiä kenekään ihmisen, - ei edes lestadiolaisen.
Meidän pitää seurata Jeesusta tullaksemme autuaiksi. Ja seurakunnan jäseninä meidän tulee valvoa että seurakunnIssamme julistetaan KRISTUSTA, - EI omahyväistä ja itseriittoista SEURAKUNTAA. JEESUS on ovi Jumalan valtakuntaan, ei seurakunta.
Joh. 10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
Joh. 10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. - kokouksia samoin kuin
!Hallelujaa kirjoitti:
Jos ihmisellä ei ole uskon ja kasteen kautta Kristus asumassa sydämellä, niin että olemme pettuna Kristuksen vanhurskauteen, niin ei ole toivoa pelastuksesta, olkoot lestadiolainen tai mikä hyvänsä muu -lainen.
Sen takia aivan hirvittää tuollainen epäterve hengellisestä ylpeydestä pullisteleva tukeutuminen jonkun liikkeen "vain me" traditioon, niin että ollaan valmiita tuomitsemaan Jeesuksen seuraajat oikopäätä helvettiin.
Jos nämä tuomitsijat tietäsivät mitä tekevät, niin he olisivat vaiti, ja tekisivät parannuksen säkissä ja tuhkassa. Jeesuksen silmäterää ei ole lupa tökkiä kenekään ihmisen, - ei edes lestadiolaisen.
Meidän pitää seurata Jeesusta tullaksemme autuaiksi. Ja seurakunnan jäseninä meidän tulee valvoa että seurakunnIssamme julistetaan KRISTUSTA, - EI omahyväistä ja itseriittoista SEURAKUNTAA. JEESUS on ovi Jumalan valtakuntaan, ei seurakunta.
Joh. 10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
Joh. 10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.vl-uskoisten? Jos, niin pankaapa linkkejä lätkien esiin!
- radioida.
kokouksia samoin kuin kirjoitti:
vl-uskoisten? Jos, niin pankaapa linkkejä lätkien esiin!
Syytä en tiedä!
- frede
!Hallelujaa kirjoitti:
Hallelujaa kiitos Jeesus!!Ja luulen vain.
- yksi Kirkko
Siion on Kristuksen kirkko.
Syntien anteeksisaaminen perustuu Jumalan sanan lupaukseen, joka tarjotaan uskottavaksi sanassa ja sakramenteissa. Joka sen uskoo, se myös sen omistaa.
Esikoislestadiolaisilla ei ole koskaan ollut sakramentteja, joten se ei ole voinut koskaan olla Kristuksen kirkko.- frede
Kun on vain yksi kirkko; Kristuksenkirkko joka ei vaadi mitään konkreettista vaan se on kristittyjen sydämissä ! Esikoislestaadiolaisilla ei ole ollut omaa sakramenttia, mutta olemme aina nauttineet HPY
kunniallisesti, ja kasteen.
Ihmettelen sanaasi, joka kuului näin:joten se ei ole voinut koskaan olla kristuksen kirkko ?
Minusta se kyllä on aina voinut olla, Sillä Kristuksen kirkko ei tarvii erillisiä kirkko rakennuksia vaan USKON. - roineenfilosofi
frede kirjoitti:
Kun on vain yksi kirkko; Kristuksenkirkko joka ei vaadi mitään konkreettista vaan se on kristittyjen sydämissä ! Esikoislestaadiolaisilla ei ole ollut omaa sakramenttia, mutta olemme aina nauttineet HPY
kunniallisesti, ja kasteen.
Ihmettelen sanaasi, joka kuului näin:joten se ei ole voinut koskaan olla kristuksen kirkko ?
Minusta se kyllä on aina voinut olla, Sillä Kristuksen kirkko ei tarvii erillisiä kirkko rakennuksia vaan USKON.ei voi olla Kristuksen kirkkoa ilman sakramentteja.
Ihmisten sydämissä ei voi olla mitään ilman konkreettista. ei usko tule ilmasta.
Kirkko on rakennettu sanalle ja sakramenteille Kristuksen käskyn jälkeen.
USKO: se on vasta seuraus edellisistä. Usko ei tee kirkkoa, vaan kirkossa kuultu ja julistettu sana tekee uskon. - vaivainen
roineenfilosofi kirjoitti:
ei voi olla Kristuksen kirkkoa ilman sakramentteja.
Ihmisten sydämissä ei voi olla mitään ilman konkreettista. ei usko tule ilmasta.
USKO: se on vasta seuraus edellisistä. Usko ei tee kirkkoa, vaan kirkossa kuultu ja julistettu sana tekee uskon.Rakkautta kaikille!
- frede
roineenfilosofi kirjoitti:
ei voi olla Kristuksen kirkkoa ilman sakramentteja.
USKO: se on vasta seuraus edellisistä. Usko ei tee kirkkoa, vaan kirkossa kuultu ja julistettu sana tekee uskon.Jos Pyhä Henki kuljettaa Jumalan käskystä USKON,
Mitä kirkkoa sinä siinä tarvit, Se usko tulee juuri ilmasta, vai meinäätko että taivaan ja maanvälissä on mansikkahilloo.
- vaivainen
Uskontunnustus:Minä uskon Jumalaan,Isään,kaikkivaltiaaseen,taivaan ja maan Luojaan
Ja Jeesukseen Kristukseen,Jumalan ainoaan Poikaan,meidän Herraamme,joka sikisi pyhästä Hengestä,syntyi Neitsyt Mariasta,kärsi Pontius Pilatuksen aikana,ristiinnaulittiin,kuoli ja haudattiin,astui alas tuonelaan,nousi kolmantena päivänä kuolleista,astui ylös taivaisiin,istuu Jumalan Isän,Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Ja Pyhään Henkeen,pyhäin yhteyden ,syntien anteeksiantamisen,ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän. - vaivainen
ISÄ MEIDÄN joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,myös maan päällä niinkuin taivaassa.
ANNA MEILLE MEIDÄN SYNTIMME ANTEEKSI,niinkuin MEKIN ANTEEKSI ANNAMME NIILLE,jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.ÄLÄKÄ SAATA MEITÄ kiusaukseen,vaan PÄÄSTÄ MEIDÄT PAHASTA.Sillä SINUN ON VALTAKUNTA;VOIMA ja KUNNIA iankaikkisesti,AAMEN.- 1 Kristuksen kirkko
Uskontunnustuksessa sanomme uskovamme pyhän ja yhteisen (katolisen) kirkon, koska se ei ole näkyvänä. Jos se olisi Jällivaarassa, ei se olisi enää uskon varassa.
- vaivainen
1 Kristuksen kirkko kirjoitti:
Uskontunnustuksessa sanomme uskovamme pyhän ja yhteisen (katolisen) kirkon, koska se ei ole näkyvänä. Jos se olisi Jällivaarassa, ei se olisi enää uskon varassa.
uskon tähän mistä kirjoitin,Jellivaarasta en tiedä!
- remppaemma
vaivainen kirjoitti:
uskon tähän mistä kirjoitin,Jellivaarasta en tiedä!
Seurakunta on YKSI.
Yksi Herra
yksi usko
yksi kaste
Kristuksen seurakunta on yksi sentähden, että sillä on yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste.
Ulkonaisesti se täällä maan päällä esiintyy ERI KIRKKOKUNNISSA ja PAIKALLISSEURAKUNNISSA.
Katekismus
"Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" sanoo Jeesus. Vapaasti muistellen.
Kyse on sydämen uskosta Lunastajaamme Herraan Jeesukseen.
Niinpä Hyvä Paimen tuntee omansa ja lampaat tuntevat Hänen äänensä. Sanassa ja sakramenteissa.
Ihmiselle EI ole annettu valtaa määritellä Hänen seurakuntansa rajoja, kiitos Jumalalle.
Herramme näkee sydämemme syvyyksiin asti, Hän tietää ja tuntee meidät. Siinä tarkastelussa ei ole ulkonaisilla asioilla mitään merkitystä; ei yhteisön nimellä, ei johtoryhmälläkään.
Meille on yksi nimi annettu. Jeesus Kristus. Jokaisen polven pitää notkistuman Hänen edessään kerran, se on varmasti totta. - Näin USKON
remppaemma kirjoitti:
Seurakunta on YKSI.
Yksi Herra
yksi usko
yksi kaste
Kristuksen seurakunta on yksi sentähden, että sillä on yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste.
Ulkonaisesti se täällä maan päällä esiintyy ERI KIRKKOKUNNISSA ja PAIKALLISSEURAKUNNISSA.
Katekismus
Niinpä Hyvä Paimen tuntee omansa ja lampaat tuntevat Hänen äänensä. Sanassa ja sakramenteissa.
Ihmiselle EI ole annettu valtaa määritellä Hänen seurakuntansa rajoja, kiitos Jumalalle.
Herramme näkee sydämemme syvyyksiin asti, Hän tietää ja tuntee meidät. Siinä tarkastelussa ei ole ulkonaisilla asioilla mitään merkitystä; ei yhteisön nimellä, ei johtoryhmälläkään.
Meille on yksi nimi annettu. Jeesus Kristus. Jokaisen polven pitää notkistuman Hänen edessään kerran, se on varmasti totta.Kiitos Herralle!
- !Hallelujaa
1 Kristuksen kirkko kirjoitti:
Kiitos Jeesuksen.
- frede
remppaemma kirjoitti:
Seurakunta on YKSI.
Yksi Herra
yksi usko
yksi kaste
Katekismus
Meille on yksi nimi annettu. Jeesus Kristus. Jokaisen polven pitää notkistuman Hänen edessään kerran, se on varmasti totta.Siinä on kaikki katekismuksesta, Jeesuksen kirkko ei tärvii ääriä !
- Leeviläinen
Esikoislestadiolaisuus pienempi mutta elävämpi
hermanni 20.3.2009 klo 14.41
"pidämme kristillisyyttä ennen kaikkea sydämen kristillisyytenä niin että halu seurata jeesusta lähtee sydämen halusta ja jumalan antamasta voimasta. syntejä emme anna anteeksi suruttomille, armonvarkaille tai suukristityille."
Näin kirjoittaa harras ja oikea esik.laestadiolaiskristitty (?)! Eivätkö esik.laestadiolaiset anna syntejä anteeksi muille kuin syntymästään asti orjallisesti kielto-oppeja noudattaneille, vuosikausia kestäneen aivopesun tuloksena henkisesti vammautuneille jäsenilleen?- frede
Tässä on totuutta vain osa, synnit antaa anteeksi
Jeesus Kristus. Jos olet katuvainen syntinen .
Tuossa loppukaneetissa sulla oli, ansiosidonnaisen
tehtävä työ sarka, josta voi sanoa kun puutarhuri
Kasvio, että mitä haperoa, ei se noin ole . - !Hallelujaa
Lue äläkä luule!
- totuutesi
frede kirjoitti:
Kasvio, että mitä haperoa, ei se noin ole .niin mikä?
- frede
frede kirjoitti:
Kasvio, että mitä haperoa, ei se noin ole .Ihminen joka on taistellut, itsensä uuvuksiin synnin vaikutusten kanssa, on melkein jo luopumassa, ja sitten saa Jeesukselta avun, on kuin saisi Taivaasta lahjan, ja sitä se kyllä onkin armoa antaa vain Jeesus Kristus ja Jumala.
Se kaikki mikä pitää tehdä "uskoon" on ei mitään katuva saa synnitanteeksi armosta, armo tulee taivaasta, ja se saadaan lahjana ei ansiosta. - Anonyymi
Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki leeviläinen !
Jos olisi niin että kristityt eivät saarnaisi enään sitä korkeaa evankeliumia ehdoitta katuvaisille se olisi kauhistavaista kristillisyyttä . Jumala armossaan siitä sinua ja minua varjelkoon . Toiseksi : Jos kristillisyydessä olisi yksikin ohje tai kielto se ei olisi sitä kristillisyyttä joka on Iisain juuresta eli Jeesuksesta . Pyhässä raamatussa ei ole yhtäkään kieltoa . Kolmanneksi : Jos elävä kristillisyys olisi aivopesua niin joutuisimme sanomaan että olisimme maailman onnettomimmat ihmiset. Nimittäin Jumalan hengen johdatus ei ole aivopesua kuten esimerkiksi islam joka ei hyväksy Jeesusta Jumalan pojaksi vaan profeetaksi . Voi maailmaa pahennusten tähden mutta voi sitä joka pahentaa
- Pottunen
Kätten päälle paneminen on minulle uusi asia vaikka olen ollut usein mukana.
Jotenkin tuntuu että "hermanni" on hiukan itse nähnyt asioita eri tavalla.
Välillä mietin, että onko "hermanni" nyt taas jonkun muun yhdistyksen agentti kun tuollaisia kirjoittaa Esikoislestadiolaisuuden nimissä.
Jeesus Kristus on kuitenkin suurin ja Jumalaa voimme kiittää kaikesta.
Tuota olen ihmetellyt , että Laestadiuksen saarnoja luetaan, kun ne ovat usein minulle aivan utopiaa.
Jumala kuitenkin usein antaa saarnaajille, eli puhujan tehtävään valitulle miehelle Pyhänhengen johdatusta ja siellä on kuultavissa oikea paimenen ääni.
Siinä mielessä oikeaa puhetta, että pienempi ja hyvinkin elävä oikea ääni välillä.
Ei aina suinkaan, sillä usein joku älypää puhuja kehittelee omia sääntöjään ja puhuu omiaan; ei Jumalansanaa.
Esikoislestadiolaisuudessa on jonkinlainen hajaannus ollut kai aina. Osa ihmisistä pitää tärkeänä jonkun puhujan näkemyksiä ja osa Jumalansanaa.
Se on ollut sellaista niin kauan kun muistan.
Ehkä se sellaista kuuluukin olla, että ihmiset tulee hereille ja joutuvat itse tutkimaan asioita.- sielunviholliset
Vanhoillislestadolaiset sielunviholliset ovat heti haukkumassa täällä, mutta me esikoislestadiolaiset pysytään vahvasti uskossamme.
- !Halleluja
sielunviholliset kirjoitti:
Vanhoillislestadolaiset sielunviholliset ovat heti haukkumassa täällä, mutta me esikoislestadiolaiset pysytään vahvasti uskossamme.
sinähän ihmemies olet :-)
- Pottunen
!Halleluja kirjoitti:
sinähän ihmemies olet :-)
Kyllä se piru häärii monessa paikassa ja harmistuneena usein juuri elävän Kristillisyyden ympärillä.
Sitä harmittaa se, että emme seuraa sitä, vaan luotamme Jeesukseen Kristukseen..Jumalan ainoaan poikaan. - Anonyymi
Pottunen kirjoitti:
Kyllä se piru häärii monessa paikassa ja harmistuneena usein juuri elävän Kristillisyyden ympärillä.
Sitä harmittaa se, että emme seuraa sitä, vaan luotamme Jeesukseen Kristukseen..Jumalan ainoaan poikaan.Sinä ja sinun "elävä" kristillisyytesi. Voi ihmisparkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672385- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww691130EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41097- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660- 43658
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27581